abonnement Unibet Coolblue
pi_171053855
Hallo,

Ik ben van plan aan een spouwmuur 80mm harde isolatie te verlijmen en dan op 90mm van die spouwmuur een 50mm cellenbeton voorzetwand te bouwen. Aan de voorzetwand komen later badkamertegels.

Ik heb begrepen dat de wand los moet van zowel de vloer (U-profiel), plafond en een haakse zijwand.

In de voorzetwand wordt een toiletframe verwerkt, en erachter loopt een 90mm rioolpijp verzonken in de vloer.

De wand veranker ik deels aan de linkerzijde aan het toiletframe en aan de rechterzijde aan de haakste wand mbv. veerankers

Ik wil liever niet dikker dan 50mm dik cellenbeton. (sterker nog, ze staan al op het erf)

Hoe kan ik deze wand het beste verankeren aan de spouwmuur erachter, zonder dat ik last krijg van werking? En wat voor soort werking valt er eigenlijk te verwachten van het cellenbeton?

Misschien kan ik het geheel met metalstud verstevigen?

Wie o wie heeft er ideetjes?
pi_171054136
Wat zijn de afmetingen van de wand die je gaat bouwen?
pi_171054402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:29 schreef Bornebam het volgende:

Hoe kan ik deze wand het beste verankeren aan de spouwmuur erachter, zonder dat ik last krijg van werking? En wat voor soort werking valt er eigenlijk te verwachten van het cellenbeton?

Is een prik spouwanker een mogelijkheid?



Of een boor spouwanker?

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 19-05-2017 16:03:22 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171054743
Dank voor jullie de reacties! De wand wordt 3,4m breed en 2,3m hoog. Het toiletframe komt ongeveer 50cm vanaf links en 2,5m vanaf rechts.

Ik ben een beetje huiverig voor ankers aan de spouwmuur omdat als bijvoorbeeld het cellenbeton verzakt (door de nieuwe dekvloer), de ankers misschien juist de wand omduwen...
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:24:54 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_171056131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:13 schreef Bornebam het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor ankers aan de spouwmuur omdat als bijvoorbeeld het cellenbeton verzakt (door de nieuwe dekvloer), de ankers misschien juist de wand omduwen...
Waarom zou je spouwmuur verzakken door een nieuwe dekvloer...? Je zet je wand toch niet op de dekvloer?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_171059008
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:24 schreef goed_volk het volgende:
Waarom zou je spouwmuur verzakken door een nieuwe dekvloer...? Je zet je wand toch niet op de dekvloer?
Nou, ik dacht dat men eerst de vloer doet, en dan de wand erop. Kan ook andersom, maar dan staat het toiletframe in de cementdekvloer, en loop ik het risico dat de zithoogte anders uitpakt door bijvoorbeeld een dikkere vloer. Leek me veiliger om idd eerst de vloer te doen.

Maar ik doe dit voor het eerst, dus sta open voor alle tips :s)
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:48:36 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_171078012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:48 schreef Bornebam het volgende:
Leek me veiliger om idd eerst de vloer te doen.
Nee, een wand staat nooit op een dekvloer. Gewoon goed rekenen en netjes werken wanneer je je frame plaatst ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_171110765
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:48 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Nee, een wand staat nooit op een dekvloer. Gewoon goed rekenen en netjes werken wanneer je je frame plaatst ;)
Als een wand achteraf geplaatst is, dan staat hij toch echt op de dekvloer..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')