Volgens mij verkopen ze daar vnl produktlijnen en verpakkingen die uit het normale assortiment zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:09 schreef W00fer het volgende:
Wat ik me afvraag is van hoeveel producten ze de rook en of waterschade af gepoetst hebben. Wat dat betreft is een echte rook en waterschade veel leuker, dan kom je nog eens onverwachte dingen tegen.
Neuh want ik zie ook nog zat courante artikelen. Ik heb meer het idee dat zelfs de Jumbo nog overpriced is qua drogisterij artikelen als je ziet wat het daar kost. De ETOS en Kruidvat leven tegenwoordig al van de 1+1 gratis acties.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij verkopen ze daar vnl produktlijnen en verpakkingen die uit het normale assortiment zijn.
Ik weet niet waarom, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Klinkt als Jumbo die 'graag even de boodschappen naar de auto brengt', maar dat vervolgens uiteraard nooit doet. En dat begroeten bij de deur hoeft van mij ook al niet.quote:'Nederlandse warenhuizen Hudson's Bay lijken niet op Canadese winkels'
De Nederlandse warenhuizen van Hudson's Bay zullen niet te vergelijken zijn met de vestigingen van dezelfde keten in Canada.
Hudson's Bay wil in Nederland een premium warenhuis zijn. Met andere woorden: iets chiquer dan de V&D, maar wat minder luxe dan de Bijenkorf. HBC is ervan overtuigd dat dit segment op dit moment in Nederland ontbreekt.
Onderscheiden
De retailer wil zich van andere warenhuizen onderscheiden met beleving, ontspanning en service. Zo worden klanten bij binnenkomst en vertrek aangesproken. Het personeel krijgt de opdracht mee om in te schatten wat een klant wil en ook hoeveel hulp hij of zij wil hebben. "De ene klant wil een efficiënt proces en de andere klant wil dat kopje koffie. Wij denken dat iedere gast toch een individuele benadering van ons verdient", stelt Kuipers.
Haha, iemand die zich hier aan stoort shopt niet 3 keer per jaar in de statesquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
Vind je het prettig om zonder wat te zeggen binnen te lopen en ook zo weer naar buiten?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
hangt van de winkel af. Bij een grote supermarkt wil ik gewoon weg kunnen lopen zonder contact met een medewerker te hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:23 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Vind je het prettig om zonder wat te zeggen binnen te lopen en ook zo weer naar buiten?
Ik ben oprecht geïnteresseerd hoor, ik groet namelijk al mijn klanten bij binnenkomst.
Nou heb ik ook een kleinere speciaalzaak en geen Hudsons Bay.
huh, doet de Jumbo dat? Dat heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op maandag 28 augustus 2017 21:34 schreef Cynix ® het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Klinkt als Jumbo die 'graag even de boodschappen naar de auto brengt', maar dat vervolgens uiteraard nooit doet. En dat begroeten bij de deur hoeft van mij ook al niet.
Moest ik ook altijd doen bij de winkels waar ik werkte Dan weet de klant dat je m gezien hebt en dan zijn ze minder geneigd om te stelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Heb ooit eens een bijbaantje gehad bij de Free Record Shop, wij kregen te horen dat je iedereen moest begroeten want dat zou winkeldiefstal tegen gaan.
Ga maar eens naar Duitsland daar kost het de helft van hier. Daarom kunnen ze hier ook vaak de 1+1 acties doen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 23:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Neuh want ik zie ook nog zat courante artikelen. Ik heb meer het idee dat zelfs de Jumbo nog overpriced is qua drogisterij artikelen als je ziet wat het daar kost. De ETOS en Kruidvat leven tegenwoordig al van de 1+1 gratis acties.
Ik deed het ook altijd, meer uit vriendelijkheid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:36 schreef Elvi het volgende:
[..]
Moest ik ook altijd doen bij de winkels waar ik werkte Dan weet de klant dat je m gezien hebt en dan zijn ze minder geneigd om te stelen.
Sinds kort doen ze het ook bij de AKO op het station
Mensen waren hoffelijker in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik deed het ook altijd, meer uit vriendelijkheid.
Exact hetzelfde? Ik weet dat er veel gesjoemel is met supermarkt artikelen. Action die tandpasta verkocht met minder fluoride dan EU voorschrijft.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ga maar eens naar Duitsland daar kost het de helft van hier. Daarom kunnen ze hier ook vaak de 1+1 acties doen.
Yep.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 04:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Exact hetzelfde? Ik weet dat er veel gesjoemel is met supermarkt artikelen. Action die tandpasta verkocht met minder fluoride dan EU voorschrijft.
https://fd.nl/economie-po(...)erlandse-discounters
Er is toch geen mankracht om al die partijen te controleren. Pakkans 0. Hoe vaak zie je niet onveilig speelgoed, brandgevaarlijk.
Ik vind de Emte altijd goed qua vleeswaren, veel beter dan iedere andere supermarkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Volgens mij zijn het deels ook franchisers, want bij de Emté waar ik altijd kom doen ze aan minimaal de helft van de acties (Disney plaatjes, Efteling figuurtjes) niet mee omdat dat niet strookt met hun zwarte kousen inborst.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:41 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vind de Emte altijd goed qua vleeswaren, veel beter dan iedere andere supermarkt.
Maar het zal dan uiteindelijk wel opgeslokt worden door een grotere partij.
Bij Rituals vragen ze ook vaak of je zin hebt in een kopje thee, nou ja, zo'n klein bekertje. Even later of ze je kunnen helpen. En vorig week had ik een medewerkster die vroeg of ze mocht mee snuffelen. Toen ik nee antwoordde hoorde ik haar weer tegen een collega zeggen ietwat lacherig dat ze niet mocht mee snuffelen. Irritant gedoe, het gevoel dat er op je wordt gelet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
Laat die toko gewoon kopen door Jumbo.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij Rituals vragen ze ook vaak of je zin hebt in een kopje thee, nou ja, zo'n klein bekertje. Even later of ze je kunnen helpen. En vorig week had ik een medewerkster die vroeg of ze mocht mee snuffelen. Toen ik nee antwoordde hoorde ik haar weer tegen een collega zeggen ietwat lacherig dat ze niet mocht mee snuffelen. Irritant gedoe, het gevoel dat er op je wordt gelet.
Vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen waren hoffelijker in de middeleeuwen.
Ze draaien minder goed dan concurrenten maar maken volgens mij geen verlies.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Ik ga niet meer naar Rituals. Bij het afrekenen ook de vraag of ik interesse had in een Rituals handzeep want als ik deze kocht zou ik de navulling de volgend keer gratis krijgen. Ik bestel het voortaan wel bij bol.com.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.
Had ik ook een keer bij Hi, was ik naar telefoontjes aan t kijken. Was er ook een verkoopster die vroeg of ze kon helpen dus ik zei dat ik even aan t rondkijken was (ik checkte op grote toetsen omdat t n telefoon voor m'n ouders was). Zegt ze "wat je nu doet is geen kijken hè"
Nee wat ik doe is nu weglopen naar de concurrent, bye bitch
Oh wow, dan liep ik ook de winkel uitquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:48 schreef Elvi het volgende:
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.
Had ik ook een keer bij Hi, was ik naar telefoontjes aan t kijken. Was er ook een verkoopster die vroeg of ze kon helpen dus ik zei dat ik even aan t rondkijken was (ik checkte op grote toetsen omdat t n telefoon voor m'n ouders was). Zegt ze "wat je nu doet is geen kijken hè"
Nee wat ik doe is nu weglopen naar de concurrent, bye bitch
Die extra vragen aan de kassa storen mij ook altijd enorm. Ik wil gewoon afrekenen, en ik hoef geen klantenkaart, ik wil mijn persoonlijke gegevens niet delen, en ik heb geen interesse in extra meuk die je nog met speciale korting kan krijgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ga niet meer naar Rituals. Bij het afrekenen ook de vraag of ik interesse had in een Rituals handzeep want als ik deze kocht zou ik de navulling de volgend keer gratis krijgen. Ik bestel het voortaan wel bij bol.com.
online hoeven ze dat niet te vragen, daar hebben ze al je gegevens alquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die extra vragen aan de kassa storen mij ook altijd enorm. Ik wil gewoon afrekenen, en ik hoef geen klantenkaart, ik wil mijn persoonlijke gegevens niet delen, en ik heb geen interesse in extra meuk die je nog met speciale korting kan krijgen.
Sommige winkels gun je het echt hoor door dat vreselijke personeel wat er met chagrijnige koppen bij loopt. Laatst overigens wel keurig geholpen bij de aankoop van een set koffers. Vriendelijke begroet, geïnformeerd en geholpen. Zo kan het ook!quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:25 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, redenen genoeg voor nog véél mer faillissementen.
Daar betaal je dan ook voor.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Bij de wibra was een medewerkster eens een privégesprek aan het voeren op dr mobiel, reageerde nog gepikeerd ook toen een klant een vraag stelde en ging na de vraag meteen verder met haar gesprek, maar de klant was nog niet klaar met haar vraag. Werd er diep gezucht.
Kutwinkel ook.
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:14 schreef Elvi het volgende:
Bij de Douglas is t weer de andere kant op; daar zijn ze meer met zichzelf bezig om zich op te maken dan met de klant. Komen niet naar je toe terwijl je aan t zoeken bent, zeggen niks, zeggen ook niks terug, en soms lijken ze wel beledigd dat je ze stoort om iets af te rekenen
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebelsquote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:00 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpen
Wanne kutzaak zeg.
Die worden daar volgens mij ook alleen aangenomen op grond van magazine-uiterlijk en niet op grond van klantvriendelijkheid of vaardigheden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebels
Ja, mooi is dat ICI Paris idem, en ik stap daar ook rustig zonder make-up op binnenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:00 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpen
Wanne kutzaak zeg.
Idem. Vaak zijn het van die meisjes die net iets te goed weten van zichzelf dat ze er wel mogen wezen (wat, eerlijk is eerlijk, vrijwel altijd zo is). En zichtbaar neerkijken op mensen die het minder getroffen hebben.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |