Haha, iemand die zich hier aan stoort shopt niet 3 keer per jaar in de statesquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
Vind je het prettig om zonder wat te zeggen binnen te lopen en ook zo weer naar buiten?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
hangt van de winkel af. Bij een grote supermarkt wil ik gewoon weg kunnen lopen zonder contact met een medewerker te hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:23 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Vind je het prettig om zonder wat te zeggen binnen te lopen en ook zo weer naar buiten?
Ik ben oprecht geïnteresseerd hoor, ik groet namelijk al mijn klanten bij binnenkomst.
Nou heb ik ook een kleinere speciaalzaak en geen Hudsons Bay.
huh, doet de Jumbo dat? Dat heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op maandag 28 augustus 2017 21:34 schreef Cynix ® het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Klinkt als Jumbo die 'graag even de boodschappen naar de auto brengt', maar dat vervolgens uiteraard nooit doet. En dat begroeten bij de deur hoeft van mij ook al niet.
Moest ik ook altijd doen bij de winkels waar ik werkte Dan weet de klant dat je m gezien hebt en dan zijn ze minder geneigd om te stelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Heb ooit eens een bijbaantje gehad bij de Free Record Shop, wij kregen te horen dat je iedereen moest begroeten want dat zou winkeldiefstal tegen gaan.
Ga maar eens naar Duitsland daar kost het de helft van hier. Daarom kunnen ze hier ook vaak de 1+1 acties doen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 23:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Neuh want ik zie ook nog zat courante artikelen. Ik heb meer het idee dat zelfs de Jumbo nog overpriced is qua drogisterij artikelen als je ziet wat het daar kost. De ETOS en Kruidvat leven tegenwoordig al van de 1+1 gratis acties.
Ik deed het ook altijd, meer uit vriendelijkheid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:36 schreef Elvi het volgende:
[..]
Moest ik ook altijd doen bij de winkels waar ik werkte Dan weet de klant dat je m gezien hebt en dan zijn ze minder geneigd om te stelen.
Sinds kort doen ze het ook bij de AKO op het station
Mensen waren hoffelijker in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik deed het ook altijd, meer uit vriendelijkheid.
Exact hetzelfde? Ik weet dat er veel gesjoemel is met supermarkt artikelen. Action die tandpasta verkocht met minder fluoride dan EU voorschrijft.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ga maar eens naar Duitsland daar kost het de helft van hier. Daarom kunnen ze hier ook vaak de 1+1 acties doen.
Yep.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 04:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Exact hetzelfde? Ik weet dat er veel gesjoemel is met supermarkt artikelen. Action die tandpasta verkocht met minder fluoride dan EU voorschrijft.
https://fd.nl/economie-po(...)erlandse-discounters
Er is toch geen mankracht om al die partijen te controleren. Pakkans 0. Hoe vaak zie je niet onveilig speelgoed, brandgevaarlijk.
Ik vind de Emte altijd goed qua vleeswaren, veel beter dan iedere andere supermarkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Volgens mij zijn het deels ook franchisers, want bij de Emté waar ik altijd kom doen ze aan minimaal de helft van de acties (Disney plaatjes, Efteling figuurtjes) niet mee omdat dat niet strookt met hun zwarte kousen inborst.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:41 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vind de Emte altijd goed qua vleeswaren, veel beter dan iedere andere supermarkt.
Maar het zal dan uiteindelijk wel opgeslokt worden door een grotere partij.
Bij Rituals vragen ze ook vaak of je zin hebt in een kopje thee, nou ja, zo'n klein bekertje. Even later of ze je kunnen helpen. En vorig week had ik een medewerkster die vroeg of ze mocht mee snuffelen. Toen ik nee antwoordde hoorde ik haar weer tegen een collega zeggen ietwat lacherig dat ze niet mocht mee snuffelen. Irritant gedoe, het gevoel dat er op je wordt gelet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:34 schreef tochnietweer het volgende:
Geforceerd iemand begroeten bij binnenkomst, daar wordt je blij van.
Laat die toko gewoon kopen door Jumbo.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij Rituals vragen ze ook vaak of je zin hebt in een kopje thee, nou ja, zo'n klein bekertje. Even later of ze je kunnen helpen. En vorig week had ik een medewerkster die vroeg of ze mocht mee snuffelen. Toen ik nee antwoordde hoorde ik haar weer tegen een collega zeggen ietwat lacherig dat ze niet mocht mee snuffelen. Irritant gedoe, het gevoel dat er op je wordt gelet.
Vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen waren hoffelijker in de middeleeuwen.
Ze draaien minder goed dan concurrenten maar maken volgens mij geen verlies.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw problemen met Emté Supermarkten:
http://www.bd.nl/veghel/h(...)d28/#comments-anchor
Ik ga niet meer naar Rituals. Bij het afrekenen ook de vraag of ik interesse had in een Rituals handzeep want als ik deze kocht zou ik de navulling de volgend keer gratis krijgen. Ik bestel het voortaan wel bij bol.com.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.
Had ik ook een keer bij Hi, was ik naar telefoontjes aan t kijken. Was er ook een verkoopster die vroeg of ze kon helpen dus ik zei dat ik even aan t rondkijken was (ik checkte op grote toetsen omdat t n telefoon voor m'n ouders was). Zegt ze "wat je nu doet is geen kijken hè"
Nee wat ik doe is nu weglopen naar de concurrent, bye bitch
Oh wow, dan liep ik ook de winkel uitquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:48 schreef Elvi het volgende:
Oh bah na zo'n opmerking zou ik er meteen klaar mee zijn.
Had ik ook een keer bij Hi, was ik naar telefoontjes aan t kijken. Was er ook een verkoopster die vroeg of ze kon helpen dus ik zei dat ik even aan t rondkijken was (ik checkte op grote toetsen omdat t n telefoon voor m'n ouders was). Zegt ze "wat je nu doet is geen kijken hè"
Nee wat ik doe is nu weglopen naar de concurrent, bye bitch
Die extra vragen aan de kassa storen mij ook altijd enorm. Ik wil gewoon afrekenen, en ik hoef geen klantenkaart, ik wil mijn persoonlijke gegevens niet delen, en ik heb geen interesse in extra meuk die je nog met speciale korting kan krijgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ga niet meer naar Rituals. Bij het afrekenen ook de vraag of ik interesse had in een Rituals handzeep want als ik deze kocht zou ik de navulling de volgend keer gratis krijgen. Ik bestel het voortaan wel bij bol.com.
online hoeven ze dat niet te vragen, daar hebben ze al je gegevens alquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die extra vragen aan de kassa storen mij ook altijd enorm. Ik wil gewoon afrekenen, en ik hoef geen klantenkaart, ik wil mijn persoonlijke gegevens niet delen, en ik heb geen interesse in extra meuk die je nog met speciale korting kan krijgen.
Sommige winkels gun je het echt hoor door dat vreselijke personeel wat er met chagrijnige koppen bij loopt. Laatst overigens wel keurig geholpen bij de aankoop van een set koffers. Vriendelijke begroet, geïnformeerd en geholpen. Zo kan het ook!quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:25 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, redenen genoeg voor nog véél mer faillissementen.
Daar betaal je dan ook voor.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Bij de wibra was een medewerkster eens een privégesprek aan het voeren op dr mobiel, reageerde nog gepikeerd ook toen een klant een vraag stelde en ging na de vraag meteen verder met haar gesprek, maar de klant was nog niet klaar met haar vraag. Werd er diep gezucht.
Kutwinkel ook.
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:14 schreef Elvi het volgende:
Bij de Douglas is t weer de andere kant op; daar zijn ze meer met zichzelf bezig om zich op te maken dan met de klant. Komen niet naar je toe terwijl je aan t zoeken bent, zeggen niks, zeggen ook niks terug, en soms lijken ze wel beledigd dat je ze stoort om iets af te rekenen
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebelsquote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:00 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpen
Wanne kutzaak zeg.
Die worden daar volgens mij ook alleen aangenomen op grond van magazine-uiterlijk en niet op grond van klantvriendelijkheid of vaardigheden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebels
Ja, mooi is dat ICI Paris idem, en ik stap daar ook rustig zonder make-up op binnenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:00 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
In de Douglas heb ik altijd het gevoel dat ze op basis van mijn uiterlijk mijn besteedbaar inkomen schatten, en dan besluiten of ze me wel of niet gaan helpen
Wanne kutzaak zeg.
Idem. Vaak zijn het van die meisjes die net iets te goed weten van zichzelf dat ze er wel mogen wezen (wat, eerlijk is eerlijk, vrijwel altijd zo is). En zichtbaar neerkijken op mensen die het minder getroffen hebben.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van die plamuurkoppen bij Rituals/Douglas/ICI Paris XL krijg ik sowieso altijd de kriebels
Neeeeeeee niet de Jumboquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Laat die toko gewoon kopen door Jumbo.
Nou ja, ik heb dan altijd zoiets van "Ik sta iig niet tegen een kutsalaris in een winkel".quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Idem. Vaak zijn het van die meisjes die net iets te goed weten van zichzelf dat ze er wel mogen wezen (wat, eerlijk is eerlijk, vrijwel altijd zo is). En zichtbaar neerkijken op mensen die het minder getroffen hebben.
Maar dit verschijnsel komt uberhaupt vaak voor bij personeel van net-iets-duurdere winkels. De Men At Work, ik ga er alleen al vanwege het personeel niet naar binnen. Maar inmiddels ben ik de leeftijdsdoelgroep dermate ver ontgroeid dat het uberhaupt moeilijk zou zijn om daar iets te vinden, dus dat scheelt.
Bij Ici Paris ooit wel eens na 10 min. wachten weggelopen. Eén iemand achter de kassa die bezig was met een klant te adviseren. De rest had het blijkbaar nogal druk met zich zelf. Heb het af te rekenen product bij de kassa achtergelaten. Nooit meer een stap binnen gezet.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:14 schreef Elvi het volgende:
Bij de Douglas is t weer de andere kant op; daar zijn ze meer met zichzelf bezig om zich op te maken dan met de klant. Komen niet naar je toe terwijl je aan t zoeken bent, zeggen niks, zeggen ook niks terug, en soms lijken ze wel beledigd dat je ze stoort om iets af te rekenen
Ja, ik dacht ook al: dat is voor veel mensen dus gewoon de reden om dingen online te kopen. Matig personeel. Zo'n opmerking als wat Evi te horen kreeg ("dat is geen kijken hè") dat is gewoon kleuterjufniveau en geen enkele volwassene wenst zo behandelt te worden. Online is er ook genoeg te koop.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooi hoe we hier in 5-10 reacties eigenlijk verwoorden hoe ook een groot deel van de bevolking fysiek winkelen ervaart Ik ben er echt heilig van overtuigd dat door slecht/irritant/opdringerig/lui personeel heel veel winkels klandizie terug zien lopen.
Ben ik niet met je eens. Ik kom regelmatig in de zeeman en ik word altijd vriendelijk begroet en geholpen.quote:
Dat is in veel kledingwinkels het beleid.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:34 schreef djkoelkast het volgende:
Cool Cat is al een tijd armoe troef, maar wat ik dit weekend hoorde...
Dit komt echt van een medewerkster van Cool Cat:
Ze moeten verplicht kleding van Cool Cat zelf aan, maar ze krijgen dit niet. Ze kunnen het of zelf kopen, of uit de winkel pakken. Als het uit de winkel wordt gepakt moet het 's avonds achter worden gehangen, met iets als Febreze worden behandeld en met nieuwe labels weer in de winkel worden gehangen de volgende dag. Is dan dus gewoon de hele dag gedragen, soms mogelijk meerdere keren.
Zeeman is inderdaad prima. Action ook. Kan ook gewoon net aan die ene muts liggen, maar het is niet bepaald klantenbindingquote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik kom regelmatig in de zeeman en ik word altijd vriendelijk begroet en geholpen.
Gelukkig heb ik meestal een grotere maat dan de slanke dennen in de kledingwinkelsquote:Op vrijdag 1 september 2017 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is in veel kledingwinkels het beleid.
Gayquote:Op zaterdag 2 september 2017 18:34 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Net nog een gave theepot gekocht bij de Blokker
Aangenaam ik ben hetero.quote:
Wat een lelijke theepotquote:Op zaterdag 2 september 2017 18:39 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Aangenaam ik ben hetero.
Maar het is dus deze geworden
Randwyck Europa thee-/koffiepot - 1,2 liter - zwart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |