abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171084542
Het eerste wat mij opviel is dat mijn club werd genoemd als kunstgrasclub in de Eredivisie. Heeft RTL een vooruitziende blik? :P

Verder ben ik fel tegen kunstgras, het is wat mij betreft ook een harde eis dat er een cht veld komt zodra er een nieuw stadion gebouwd wordt. Het kunstgras bewaren ze maar voor een hockeyveld.
Bij ons is er trouwens (weer) een ku(ns)tgrasveld aangelegd omdat de KNVB een veld met veldverwarming eist bij promotie naar de Eredivisie, een investering die op dat moment hoger was dan een kunstgrasveld en de serieuze plannen voor nieuwbouw van het stadion zich ontwikkelden. En er met een minimaal budget ook nog de nodige aanpassingen aan het stadion gedaan moesten worden.. Tingting, ook een half miljoen.

Verder moest er dan vaker op de velden van de amateur buurman getraind worden, waar dan anderen weer problemen mee hadden. Een jeugdcomplex hadden/hebben we niet omdat de jeugd (gestimuleerd/gedwongen) met Groningen samen moest werken en de grond van het complex "opgeist" werd door het grote bedrijf die het nodig had voor uitbreiding. (Friesland/Campina).

Omstandigheden waardoor ik wel kan begrijpen dat de keuze voor zo'n veld gemaakt is. Dit betekent niet dat ik het er mee eens ben. Dan maar 1 speler minder in de selectie en een goede man die het veldonderhoud doet (en er niet zo'n varkenspoel van maakt als Groningen een paar jaar geleden)
Nog steeds inhoudsloos
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:14:45 #27
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171085109
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:54 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
en de grond van het complex "opgeist" werd door het grote bedrijf die het nodig had voor uitbreiding. (Friesland/Campina).
Hoe ging dat dan? Hoe werkt dat proces? Bepaalt de gemeente zomaar dat?
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 21 mei 2017 @ 00:00:40 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171086335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ze kunnen het wel aanjagen. Startkapitaaltje oid. Het is beetje apart dat je geen voetbalclub kan runnen met gewoon gras omdat dat te duur is. Zegt wel wat over je levensvatbaarheid.
Aan de andere kant heb je clubs in de ere divisie waarvan dat halve miljoen 10% van de begroting is. Dat is best een heel groot gedeelte.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 mei 2017 @ 00:18:12 #29
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171086851
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 00:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je clubs in de ere divisie waarvan dat halve miljoen 10% van de begroting is. Dat is best een heel groot gedeelte.
http://nos.nl/artikel/217(...)r-geld-het-best.html

Excelsior alleen
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 21 mei 2017 @ 00:59:04 #30
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_171087711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:55 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Wat een houding van Nijkamp :r

Denken dat het alleen aan blessures ligt :')
  zondag 21 mei 2017 @ 09:14:33 #31
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171089687
Zege voor het voetbal dat kunstgras. Jammer dat de Nederlandse clubs die het aandurven, roepende in de woestijn zijn.

:')
pi_171089729
Clubs die geen echt gras kunnen betalen in het betaalde voetbal moeten zich gewoon opheffen.

Ze moeten maar lekker bezuinigen op andere zaken in hun organisatie.
Cristiano Ronaldo:
Het maakt niet uit of je goed of slecht speelt
Het gaat om winnen
Over 10- 20 jaar weten mensen alleen wie er gewonnen heeft
pi_171090590
quote:
Mike te Wierik en Thomas Bruns zijn het roerend met elkaar eens: beide Heracles Almelo-vertrekkers gaan het kunstgrasveld in het Polman Stadion niet missen. De twee gaan na jaren weer op normaal gras spelen.

Te Wierik meldt zich na de zomerstop bij FC Groningen, Bruns bij Vitesse. "Ik heb geen hekel aan kunstgras, maar deze mat is aan vervanging toe", zegt Te Wierik in TC/Tubantia. "Ik kijk uit naar de geur van gras. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam er op reageert na al die jaren op kunstgras."

Bruns: "Ik ben hier aan gewend en ben ook niet tegen kunstgras. Maar echt voetbal speel je op gewoon gras." Waarop Te Wierik zijn collega aanvult. "Al is gewoon gras niet altijd fijn. Ik gleed in de laatste wedstrijd tegen Feyenoord uit, waardoor Kuyt scoorde. Dat gebeurt op kunstgras niet zomaar. Daar heb ik twee nachten wakker van wakker gelegen."
  zondag 21 mei 2017 @ 10:23:32 #34
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171090669
Gaan ze weg en dan is het kut... Je kunt je afvragen hoeverre er druk is op de spelers om geen kritiek te hebben op kunstgras
  zondag 21 mei 2017 @ 10:47:46 #35
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_171090974
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan ze weg en dan is het kut... Je kunt je afvragen hoeverre er druk is op de spelers om geen kritiek te hebben op kunstgras
Dit zei ik ook al. Die druk moet behoorlijk hoog zijn.
pi_171091003
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Dan gaan ze maar lekker failliet of moeten ze toch maar serieus gaan nadenken over fusie/inkrimping, zodat het financile draagvlak er wel is. Wat is dit voor derdewereld land? Niet eens (meer) een accommodatie, jeugdopleiding en echt gras kunnen betalen. Maar wel geinige zaterdag toernooitjes voor de winnaar van de Arbeidsvitaminen.

Je staat de formule 1 ook niet toe om op zand te gaan rijden wanneer asfalt te duur is. Of auto's op duracell batterijen bij de Jumbo
Ik vind het opmerkelijk dat ieman, die zich zo opwindt over conservatisme in de voetbalwereld (en in het algemeen), meegaat in de hetze tegen kunstgras. De tegenstanders gebruiken uitsluitend onbewezen argumenten en de mensen die er onderzoek naar hebben gedaan, geven aan dat ze ongefundeerd zijn (waaruit de voetbalwereld concludeert dat er dan maar nog meer onderzoek moet worden gedaan).

Ondertussen is kunstgras, naast goedkoper, veel beter voor het milieu. Misschien niet een argument waar overbetaalde voetballers om geven, maar voor de gehele samenleving vind ik het nogal een belangrijk argument.
pi_171091040
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:49 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat ieman, die zich zo opwindt over conservatisme in de voetbalwereld (en in het algemeen), meegaat in de hetze tegen kunstgras. De tegenstanders gebruiken uitsluitend onbewezen argumenten en de mensen die er onderzoek naar hebben gedaan, geven aan dat ze ongefundeerd zijn (waaruit de voetbalwereld concludeert dat er dan maar nog meer onderzoek moet worden gedaan).

Ondertussen is kunstgras, naast goedkoper, veel beter voor het milieu. Misschien niet een argument waar overbetaalde voetballers om geven, maar voor de gehele samenleving vind ik het nogal een belangrijk argument.
Waarom zou ik jou eerder geloven dan profvoetballers die zonder uitzondering aangeven dat het wl anders is, wl invloed heeft op het voetbal? Hell, zelfs spelers die jarenlang op kunstgras voetballen zeggen dat cht voetbal op cht gras gespeeld wordt.
pi_171091142
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom zou ik jou eerder geloven dan profvoetballers die zonder uitzondering aangeven dat het wl anders is, wl invloed heeft op het voetbal? Hell, zelfs spelers die jarenlang op kunstgras voetballen zeggen dat cht voetbal op cht gras gespeeld wordt.
Het gaat er niet om of het enigszins anders is. Het gaat erom dat het de resultaten niet significant benvloedt, het gaat erom dat het de hoeveelheid blessures niet significant benvloedt. Het gaat erom dat er geen enkel bewijs is dat, omdat je enigszins andere technieken aanleert op kunstgras, dat een nadeel is. Aangezien die technieken ook juist voordelig of irrelevant kunnen zijn.

Dat soort zaken zijn niet iets dat je zomaar aan moet nemen van iemand die "uit ervaring" spreekt. Aangezien dat notoir onbetrouwbaar is en benvloed door je eigen vooroordelen. Dat kun je beter aannemen van onderzoekers en die hebben voorlopig nog geen enkel bewijs gevonden voor de negatieve veranderingen waar de voetballers het over hebben.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:59:12 #39
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_171091147
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als emotie het bovenliggende argument moet zijn, dan had men nu ook nog op natuurgras gehockeyd

En in de hockeywereld is men tegenwoordig bijzonder overtuigd van de toegevoegde waarde van kunstgras. Daar wil men niet op gras spelen
  zondag 21 mei 2017 @ 11:00:28 #40
319243 Caland
#NoJanCeesNoParty#JCVBLMOD2017
pi_171091161
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:58 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het enigszins anders is. Het gaat erom dat het de resultaten niet significant benvloedt, het gaat erom dat het de hoeveelheid blessures niet significant benvloedt. Het gaat erom dat er geen enkel bewijs is dat, omdat je enigszins andere technieken aanleert op kunstgras, dat een nadeel is. Aangezien die technieken ook juist voordelig of irrelevant kunnen zijn.

Dat soort zaken zijn niet iets dat je zomaar aan moet nemen van iemand die "uit ervaring" spreekt. Aangezien dat notoir onbetrouwbaar is en benvloedt door je eigen vooroordelen. Dat kun je beter aannemen van onderzoekers en die hebben voorlopig nog geen enkel bewijs gevonden voor de negatieve veranderingen waar de voetballers het over hebben.
Want onderzoekers hebben ook op hoog niveau voetbal gespeeld? De discussie zou juist in beginsel moeten gaan over het veranderde voetbalspel (zie de argumenten van Peters en Bruggink).
Op maandag 13 februari 2017 12:32 schreef onlogisch het volgende:
Een mening van een modje neem ik in deze totaal niet serieus.
pi_171091189
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als emotie het bovenliggende argument moet zijn, dan had men nu ook nog op natuurgras gehockeyd

En in de hockeywereld is men tegenwoordig bijzonder overtuigd van de toegevoegde waarde van kunstgras. Daar wil men niet op gras spelen
Ja leuk, hockey. Al hockeyen ze daar op glas, kan mij dat schelen.
pi_171091247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben het met allebei oneens. Mossou lijkt een beetje maniakaal, maar Nijkamp overdrijft gigantisch. En als het voor de clubs zo'n probleem is moet de hele Eredivisie maar samenwerken om het op te lossen. Het is ten slotte, als je de tegenstanders moet geloven, een nationaal probleem.
Mossou heeft het dan zelfs nog over het 'belonen van clubs als Fortuna'. Jezus Christus, als ergens de roep om nepsprieten hoog is, is het daar wel. Het gemiddelde speeltuinveldje ligt er beter bij.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:18:10 #43
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171091375
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In het hockey is het vrijwel verboden en ongebruikelijk om door de lucht te spelen. Juist dan komt het radicaal andere stuitergedrag van de bal naar voren. Een belangrijk natuurkundig bezwaar valt in het hockey dus weg.

Verder is een ander belangrijk verschil dat daar lle significante hockey landen over gingen op kunstgras. Enkel de Indirs en Pakistanen - met hun superieure balbeheersing als gevolg van oneffen dorre grasveldjes en gravel - deden dat niet. Die misten dus vanwege hun uitzonderingspositie de boot, en haalden de achterstand maar moeizaam in. Iets waar ook de tegenstanders van kunstgras in het voetbal op wijzen. Als enige op natuurgras - in wedstrijden, niet trainingen - blijven spelen is hetzelfde type argument.

Je ziet een duidelijk verschil in resultaten van voor kunstgras, en na kunstgras door de Pakistanen en Indirs.
En dat al in 1993
pi_171091471
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Want onderzoekers hebben ook op hoog niveau voetbal gespeeld? De discussie zou juist in beginsel moeten gaan over het veranderde voetbalspel (zie de argumenten van Peters en Bruggink).
Daar kun je de discussie best over voeren, maar dan niet zoals deze aanvoerders doen "het is anders, dus het is kut". Er zitten namelijk voor en nadelen aan het spel op kunstgras.

Dat is dus waarom mensen die uit ervaring spreken helemaal niet per se de beste raadgevers zijn. Die redeneren vanuit emotie en tegen verandering. Iets wat klopkoek zelf ook vaker benoemt, vandaar dat het me zo verbaast dat juist hij daar nu zo makkelijk in meegaat.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:32:05 #45
319243 Caland
#NoJanCeesNoParty#JCVBLMOD2017
pi_171091572
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:26 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Daar kun je de discussie best over voeren, maar dan niet zoals deze aanvoerders doen "het is anders, dus het is kut". Er zitten namelijk voor en nadelen aan het spel op kunstgras.

Dat is dus waarom mensen die uit ervaring spreken helemaal niet per se de beste raadgevers zijn. Die redeneren vanuit emotie en tegen verandering. Iets wat klopkoek zelf ook vaker benoemt, vandaar dat het me zo verbaast dat juist hij daar nu zo makkelijk in meegaat.
Het zijn niet alleen aanvoerders, het gaat om onngeveer iedere (prof)voetballer die dat aangeeft.
Op maandag 13 februari 2017 12:32 schreef onlogisch het volgende:
Een mening van een modje neem ik in deze totaal niet serieus.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:33:07 #46
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_171091593
quote:

[..]

Omdat kunstgras in de gerenommeerde voetballanden niet of nauwelijks voet aan de grond heeft gekregen. Dan kan je het wel leuk over de voordelen van het spel op kunstgras gaan hebben, maar daar heb je dus helemaal niets aan.

Bovendien vind ik dat iedereen gewoon op dezelfde ondergrond moet spelen. Dan is natuurgras de enige logische oplossing.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:48:18 #47
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171091882
quote:

[..]

Zoals gezegd maakten de Indiers en Pakistanen die als enige op natuurgras bleven hockeyen net zo goed de verkeerde keuze.

Dit betekent niet perse dat het voor trainingen slecht is (differentieel leren), alhoewel de balbeheersing voort vloeit uit spelen op niet al te vlakke ondergronden.
En dat al in 1993
  zondag 21 mei 2017 @ 14:00:38 #48
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171094305
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:33 schreef hhh38 het volgende:

Bovendien vind ik dat iedereen gewoon op dezelfde ondergrond moet spelen. Dan is natuurgras de enige logische oplossing.
Euh, nee. Dat is dan juist geen logische oplossing. Als je echt vindt dat iedereen, altijd, op dezelfde ondergrond moet spelen, juist dan is kunstgras (volgens vaste specs) de enige optie.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:43:26 #49
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171095400
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Dat is dan juist geen logische oplossing. Als je echt vindt dat iedereen, altijd, op dezelfde ondergrond moet spelen, juist dan is kunstgras (volgens vaste specs) de enige optie.
Als enige in de wereld, jaja.

Hier zijn de Amerikanen gelukkig vanaf gestapt.

Ook een volkje dat bij dit en wijlen in zichzelf gekeerd raakt.
En dat al in 1993
pi_171095710
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Dat zou het pas zijn als 90% van de wereld al op kunstgras zou spelen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')