abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:21:36 #1
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171052371
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:22:20 #2
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171052386
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

CU lijkt me de minst reële optie, want daar zit D66 niet op te wachten. PvdA of SP lijkt voor het motorblok volgens mij wel een optie, maar die willen zelf weer niet vanwege 'persoonlijke' redenen.
SP en VVD samen in een coalitie? Dan stop je wel de uiteinden van het politieke spectrum bij elkaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171052450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

SP en VVD samen in een coalitie? Dan stop je wel de uiteinden van het politieke spectrum bij elkaar.
Schijnt ergens in een gemeente in NL goed te werken roept nu iedereen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 mei 2017 @ 14:26:17 #4
862 Arcee
Look closer
pi_171052483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:09 schreef Keyos het volgende:
De slash zit erin voor 1 van die 2. Denk dat D66 minder problemen heeft met PvdA dan CU. Al denk ik dat op de linkse agenda een hoop zaken bereikt kunnen worden met CU, dat is ook gewoon een linkse partij met pre-historisch niet-liberale standpunten die je gewoon moet negeren. Daarom snap ik ook dat gejank van D66, spreek gewoon af dat je buiten de coalitie mag zoeken naar een meerderheid voor liberale standpunten.
Wie zegt dat CU daar op zit te wachten? Die lopen dan het risico dat er van hun prehistorische niet-liberale standpunten niets verwezenlijkt wordt.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:29:39 #5
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171052558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wie zegt dat CU daar op zit te wachten? Die lopen dan het risico dat er van hun prehistorische niet-liberale standpunten niets verwezenlijkt wordt.
Denk niet dat die (Christelijke) partijen de illusie hebben dat ze verdere liberalisering van sociale waarden in de samenleving kunnen stoppen, en terecht. Qua programma heeft CU misschien wel het meest doordachte linkse plan, die kunnen volgens mij echt wel tot overeenstemming met D66 komen om wat te regelen. Zo niet, dan krijgen we geen regering, ook goed.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171052640
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

SP en VVD samen in een coalitie? Dan stop je wel de uiteinden van het politieke spectrum bij elkaar.
SP gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Misschien dat de PvdA bereid is zich nogmaals op te offeren en het te proberen. Anders misschien een minderheidskabinet.
pi_171053354
Ik snap niet waarom D66 zo'n moeite heeft met de CU. Ja, ze zullen hun motie voor wat betreft hulp bij levensbeëindiging er niet doorheen gaan krijgen maar dat zou met het CDA toch ook al niet lukken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171053611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

SP en VVD samen in een coalitie? Dan stop je wel de uiteinden van het politieke spectrum bij elkaar.
Ik denk zelf dat het prima kan, maar dat het heel pijnlijk zal zijn voor beide partijen. Want er moet dan van beide kanten flink veel water bij de wijn. Achterban boos enzo.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:22:24 #9
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171053668
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het prima kan, maar dat het heel pijnlijk zal zijn voor beide partijen. Want er moet dan van beide kanten flink veel water bij de wijn. Achterban boos enzo.
Als ik even redeneer vanuit VVD dan lijkt een coalitie met GL me toch duidelijk minder pijnlijk. Bovendien zal SP al helemaal niet te porren zijn voor een uitbreiding van de Turkije-deal, wat als ik het goed begrijp het voornaamste struikelblok was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171053715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik even redeneer vanuit VVD dan lijkt me een coalitie met GL me toch duidelijk minder pijnlijk. Bovendien zal SP al helemaal niet te porren zijn voor een uitbreiding van de Turkije-deal, wat als ik het goed begrijp het voornaamste struikelblok was.
De SP zal vast wel leuke dealtjes kunnen sluiten waarmee bepaalde aspecten van hun programma werkelijkheid worden, maar ze zullen er ook een hoop voor in moeten leveren. Dit geld ook voor de VVD, tenminste dat verwacht je.
Ik denk dat het met de PvdA mis is gegaan de afgelopen paar jaar, omdat het net was alsof zij onderdeel waren geworden van de VVD. Dit zou je moeten voorkomen; is ook veel gezonder voor het politieke klimaat in dit land.
pi_171053824
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het prima kan, maar dat het heel pijnlijk zal zijn voor beide partijen. Want er moet dan van beide kanten flink veel water bij de wijn. Achterban boos enzo.
Geen vrijwillig levenseinde in ruil voor meer onbewaakte spoorwegovergangen.

Het is zo moeilijk allemaal niet.
pi_171053890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Geen vrijwillig levenseinde in ruil voor meer onbewaakte spoorwegovergangen.

Het is zo moeilijk allemaal niet.
Je kunt zo de politiek in.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:31:35 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171053913
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

De SP zal vast wel leuke dealtjes kunnen sluiten waarmee bepaalde aspecten van hun programma werkelijkheid worden, maar ze zullen er ook een hoop voor in moeten leveren. Dit geld ook voor de VVD, tenminste dat verwacht je.
Ik denk dat het met de PvdA mis is gegaan de afgelopen paar jaar, omdat het net was alsof zij onderdeel waren geworden van de VVD. Dit zou je moeten voorkomen; is ook veel gezonder voor het politieke klimaat in dit land.
In elk geval gezonder voor de PvdA. :D Dat die niet staan te springen om dezelfde fout nog een keer te maken begrijp ik wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171053948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

In elk geval gezonder voor de PvdA. :D Dat die niet staan te springen om dezelfde fout nog een keer te maken begrijp ik wel.
Het is nu toch echt aan de VVD om de SP te paaien. Als ze serieus een coalitie willen, dun moeten ze kunnen verkopen dat de SP er over 4 jaar niet zo voor staat als de PvdA nu.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 15:40:47 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171054120
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap niet waarom D66 zo'n moeite heeft met de CU. Ja, ze zullen hun motie voor wat betreft hulp bij levensbeëindiging er niet doorheen gaan krijgen maar dat zou met het CDA toch ook al niet lukken?
Terwijl de CU ook voor humaan asielbeleid is en het CDA al een stuk minder. Ik gok dat ze geen zin hebben in een geloofssausje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:41:35 #16
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171054143
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

De SP zal vast wel leuke dealtjes kunnen sluiten waarmee bepaalde aspecten van hun programma werkelijkheid worden, maar ze zullen er ook een hoop voor in moeten leveren. Dit geld ook voor de VVD, tenminste dat verwacht je.
Ik denk dat het met de PvdA mis is gegaan de afgelopen paar jaar, omdat het net was alsof zij onderdeel waren geworden van de VVD. Dit zou je moeten voorkomen; is ook veel gezonder voor het politieke klimaat in dit land.
Linkse mensen zeiken gewoon sneller + er zijn meer 'gangbare' alternatieven op links als het je even niet bevalt dan op rechts. Op rechts kom je al snel in de PVV/FvD-hoek terecht, een hoek waar ik mij (als VVD'er) niet fijn bij voel. D66 is dan ook nog een liberaal alternatief, maar daar kan ik niet op stemmen omdat ik ze teveel vindt neigen naar GL-samenwerking waar ik op tegen ben.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171054194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Linkse mensen zeiken gewoon sneller + er zijn meer 'gangbare' alternatieven op links als het je even niet bevalt dan op rechts. Op rechts kom je al snel in de PVV/FvD-hoek terecht, een hoek waar ik mij (als VVD'er) niet fijn bij voel. D66 is dan ook nog een liberaal alternatief, maar daar kan ik niet op stemmen omdat ik ze teveel vindt neigen naar GL-samenwerking waar ik op tegen ben.
Rechtse mensen stelen gewoon veel geld van de armere laag van de samenleving. Daarom zijn ze ook zo rijk.
Voor de rest heb je wel gelijk natuurlijk. Er is meer keuze op links gebied. Het is jammer dat er niet nieuwe, serieuze alternatieven op rechtse partijen in de kamer zijn gekomen deze verkiezingen. MIsschien de volgende keer wel?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:46:47 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171054254
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap niet waarom D66 zo'n moeite heeft met de CU. Ja, ze zullen hun motie voor wat betreft hulp bij levensbeëindiging er niet doorheen gaan krijgen maar dat zou met het CDA toch ook al niet lukken?
Joden. CU houdt van joden en D66 haat joden.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:52:07 #19
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171054344
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Rechtse mensen stelen gewoon veel geld van de armere laag van de samenleving. Daarom zijn ze ook zo rijk.
Voor de rest heb je wel gelijk natuurlijk. Er is meer keuze op links gebied. Het is jammer dat er niet nieuwe, serieuze alternatieven op rechtse partijen in de kamer zijn gekomen deze verkiezingen. MIsschien de volgende keer wel?
Wel een heel doorgeslagen standpunt wat 'stelen' inhoudt. In feite kun je het ook diefstal noemen dat we allemaal een hoop belasting betalen om een hoop kanslozen in de samenleving te onderhouden die zelf geen zin hebben om te werken. Het is altijd verstandig om enige rationaliteit te bewaren. Een beetje links is goed, een beetje rechts is ook goed (ietsjes beter ;) ).

Blijft erbij dat voor mijn gevoel op links het glas altijd halfleeg is, en op rechts het glas halfvol. Altijd zeuren op wat er niet goed is gegaan, wat er niet is bereikt, alsof het nivelleren nooit stopt. Altijd maar weer dat eeuwige geslachtoffer. Zo slecht heeft het kabinet het de afgelopen jaren niet gedaan.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:53:14 #20
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171054366
Ach ja, we zijn weer bij "belasting is diefstal". Het leven kan zo makkelijk zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:00:34 #21
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171054510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:53 schreef Molurus het volgende:
Ach ja, we zijn weer bij "belasting is diefstal". Het leven kan zo makkelijk zijn.
Dat is het niet (en dat zeg ik ook niet). Ik kaart alleen een gedeelte van het probleem op links aan. Nederlanders zijn vaak zeikerds, en de grootste zeikers stemmen vaak op linkse partijen (of op de PVV). Gewoon blij zijn dat we het écht verschrikkelijk goed hebben in Nederland, in plaats van dat eeuwige geouwetyfusdoe dat het allemaal kut is. Heb zelf een paar maanden in de USA gewoond, sindsdien hoor je mij nooit meer klagen over dingen die niet goed zouden zijn in Nederland. Enige waar je mij over zal horen klagen is op 'pestmaatregelen' als een vliegtaks, accijnsverhogingen en dat soort ongein. Dat is jammer genoeg waar GL voor staat. Verduurzaming pak je aan door positieve maatregelen, niet door negativiteit.

Als student ben ik ook niet blij met het afschaffen van de basisbeurs en vind ik het eigenlijk een ronduit schandalig besluit, desondanks heeft het totaal geen zin om dan maar weer op zoek te gaan naar een andere partij (bijv CDA die daarop tegen was). Uiteindelijk kun je alleen maar op zoek gaan naar een partij die het 'het minst slechte doet'. That's all.

[ Bericht 10% gewijzigd door Keyos op 19-05-2017 16:07:16 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:11:04 #22
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171054705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:00 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat is het niet (en dat zeg ik ook niet). Ik kaart alleen een gedeelte van het probleem op links aan. Nederlanders zijn vaak zeikerds, en de grootste zeikers stemmen vaak op linkse partijen (of op de PVV).
Serieus? Ik krijg het gevoel dat ze juist op rechts zitten. :D (Dan is die PVV toevoeging ook logischer trouwens.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171054716
Mensen die stemmen zijn per definitie zeikerds, lijkt het.
Conscience do cost.
pi_171054745
Als de VVD niet wil regeren met de PVV waarom moet de SP dan regeren met de VVD. De SP staat in zijn recht.
pi_171054750
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Joden. CU houdt van joden en D66 haat joden.
Terecht
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171054811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:00 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat is het niet (en dat zeg ik ook niet). Ik kaart alleen een gedeelte van het probleem op links aan. Nederlanders zijn vaak zeikerds, en de grootste zeikers stemmen vaak op linkse partijen (of op de PVV). Gewoon blij zijn dat we het écht verschrikkelijk goed hebben in Nederland, in plaats van dat eeuwige geouwetyfusdoe dat het allemaal kut is. Heb zelf een paar maanden in de USA gewoond, sindsdien hoor je mij nooit meer klagen over dingen die niet goed zouden zijn in Nederland. Enige waar je mij over zal horen klagen is op 'pestmaatregelen' als een vliegtaks, accijnsverhogingen en dat soort ongein. Dat is jammer genoeg waar GL voor staat. Verduurzaming pak je aan door positieve maatregelen, niet door negativiteit.

Als student ben ik ook niet blij met het afschaffen van de basisbeurs en vind ik het eigenlijk een ronduit schandalig besluit, desondanks heeft het totaal geen zin om dan maar weer op zoek te gaan naar een andere partij (bijv CDA die daarop tegen was). Uiteindelijk kun je alleen maar op zoek gaan naar een partij die het 'het minst slechte doet'. That's all.
Op rechts heb je niet zoveel te zeiken, want dan ben je rijk en rijke mensen kennen geen problemen die arme mensen wel kennen. ja problemen als: wanneer was het zwembad schoongemaakt door Emilio.
pi_171054857
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap niet waarom D66 zo'n moeite heeft met de CU. Ja, ze zullen hun motie voor wat betreft hulp bij levensbeëindiging er niet doorheen gaan krijgen maar dat zou met het CDA toch ook al niet lukken?
Ze vinden een meerderheid van 1 zetel ook sowieso te weinig.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:25:14 #28
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171054959
Ze hebben het steeds over 2 maanden maar eigenlijk zitten we al bijna een jaar zonder regering. Vorig jaar, direct na het zomerreces begon de campagne en sindsdien hebben ze nauwelijks meer iets gepresteerd.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:30:51 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171055065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Op rechts heb je niet zoveel te zeiken, want dan ben je rijk en rijke mensen kennen geen problemen die arme mensen wel kennen. ja problemen als: wanneer was het zwembad schoongemaakt door Emilio.
Er zijn vrees ik heel wat mensen die rechts stemmen die niet rijk zijn maar dat wel zouden willen zijn, en die links de schuld geven van hun eigen armoede.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:38:04 #30
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171055177
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn vrees ik heel wat mensen die rechts stemmen die niet rijk zijn maar dat wel zouden willen zijn, en die links de schuld geven van hun eigen armoede.
Of mensen die links stemmen omdat ze werkloos zijn terwijl een rechts beleid vaak zorgt voor een grotere hoeveelheid banen. Zo heb je altijd wel wat. Feit blijft dat we het hier allemaal zo slecht nog niet hebben. Als de Nederlandse kiezer minder zou zeiken, is het ook makkelijker om te (durven) formeren. Overigens kennen we in Nederland amper armoede. We hebben gewoon vrijwel allemaal een dak boven ons hoofd, goede openbare scholen voor kinderen en een betaalbare supermarkt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171055208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Of mensen die links stemmen omdat ze werkloos zijn terwijl een rechts beleid vaak zorgt voor een grotere hoeveelheid banen. Zo heb je altijd wel wat. Feit blijft dat we het hier allemaal zo slecht nog niet hebben. Als de Nederlandse kiezer minder zou zeiken, is het ook makkelijker om te (durven) formeren. Overigens kennen we in Nederland amper armoede. We hebben gewoon vrijwel allemaal een dak boven ons hoofd, goede openbare scholen voor kinderen en een betaalbare supermarkt.
nooit gehoord van een voedselbank?
eindjes aan elkaar vast knopen
je kinderen zonder brood naar school sturen

Feit is dat de VVD met de kloten voor het blok zit, ik zeg laat ze maar zweten :)
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:47:01 #32
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171055315
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

nooit gehoord van een voedselbank?
eindjes aan elkaar vast knopen
je kinderen zonder brood naar school sturen

Feit is dat de VVD met de kloten voor het blok zit, ik zeg laat ze maar zweten :)
Tuurlijk heb je mensen die het (door welke omstandigheden dan ook) het lastig kunnen hebben om de eindjes voor een X periode aan elkaar te kunnen knopen. Maar moet je de schuld dan altijd maar weer bij de overheid leggen dat zij iets niet goed hebben gedaan? Zoals ik al net zei: er is vrijwel geen land in de wereld waar de burger zoveel kansen krijgt om het goed te hebben. Kan het beter? Vast wel, maar op een bepaald punt kun je ook wel eens een keer tevreden zijn. If life gives you lemons, make lemonade.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:47:35 #33
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171055325
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Of mensen die links stemmen omdat ze werkloos zijn terwijl een rechts beleid vaak zorgt voor een grotere hoeveelheid banen. Zo heb je altijd wel wat.
Gek genoeg hoor ik hier nooit iemand roepen "had ik maar een baan", laat staan dat ze rechts daar de schuld van geven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:38 schreef Keyos het volgende:

Feit blijft dat we het hier allemaal zo slecht nog niet hebben.
Klopt, we hebben het harstikke goed hier in Nederland. Dat gezanik over Zwarte Piet en wel of niet een AZC de "hot topics" zijn onderstreept dat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:38 schreef Keyos het volgende:

Als de Nederlandse kiezer minder zou zeiken, is het ook makkelijker om te (durven) formeren. Overigens kennen we in Nederland amper armoede. We hebben gewoon vrijwel allemaal een dak boven ons hoofd, goede openbare scholen voor kinderen en een betaalbare supermarkt.
Sja, sinds de opkomst van het populisme zit de Nederlandse politiek nogal in een kramp. Zo viel mijn mond open van verbazing bij wat Buma zoal uitkraamde tijdens de aanloop naar de verkiezingen.

Zoals Wouter Bos ook constateerde... als politicus sta je voor een lastige keuze: genuanceerd blijven en ten onder gaan, of zelf ook een populist worden in de hoop dat je nog een graantje meepikt.


Blij dat ik niet in die schoenen sta.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:48:25 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_171055343
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze vinden een meerderheid van 1 zetel ook sowieso te weinig.
Beetje een drogreden. SGP is zeer gouvernementeel ingesteld en zal het beleid vaal wel steunen. Ruime meerderheid dus.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_171056021
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:52 schreef Keyos het volgende:

[..]

Wel een heel doorgeslagen standpunt wat 'stelen' inhoudt. In feite kun je het ook diefstal noemen dat we allemaal een hoop belasting betalen om een hoop kanslozen in de samenleving te onderhouden die zelf geen zin hebben om te werken. Het is altijd verstandig om enige rationaliteit te bewaren. Een beetje links is goed, een beetje rechts is ook goed (ietsjes beter ;) ).
Jij begon met het geven van een ongefundeerde mening over linkse stemmers. Dus ik dacht; waarom doe ik dit ook niet, maar dan over rechtse stemmers. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:52 schreef Keyos het volgende:
Blijft erbij dat voor mijn gevoel op links het glas altijd halfleeg is, en op rechts het glas halfvol. Altijd zeuren op wat er niet goed is gegaan, wat er niet is bereikt, alsof het nivelleren nooit stopt. Altijd maar weer dat eeuwige geslachtoffer. Zo slecht heeft het kabinet het de afgelopen jaren niet gedaan.
Die mening kun je hebben. Rechts wil altijd meer bezuinigen, nog meer geld naar bedrijven, arme mensen moeten het zelf maar uitzoeken, als je ziek wordt dan is dat je eigen schuld en succes is een keuze. Als je in de bijstand zit dan ben je een uitvreter en als je een handicap hebt dan moet je gewoon werken, ookal neemt niemand je aan. Het negatieve van rechts is asociaal beleid. Het positieve is zelfredzaamheid.
pi_171056288
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Beetje een drogreden. SGP is zeer gouvernementeel ingesteld en zal het beleid vaal wel steunen. Ruime meerderheid dus.
Ik vind het sowieso een slechte reden, want als iedereen zo vasthoudend blijft wordt het misschien zelfs een minderheidskabinet.

Ik denk ook niet dat het echt een probleem hoeft te zijn. De Kamer is zo versnipperd, dat er voor zowel 'linkse' voorstellen als voor 'rechtse' voorstellen altijd wel een extra fractie te vinden is die het voorstel zal steunen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 mei 2017 @ 17:49:56 #37
862 Arcee
Look closer
pi_171056550
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:29 schreef Keyos het volgende:
Denk niet dat die (Christelijke) partijen de illusie hebben dat ze verdere liberalisering van sociale waarden in de samenleving kunnen stoppen, en terecht.
Nee, maar ze kunnen wel flink op de ethische rem trappen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:04:04 #38
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171056831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Joden. CU houdt van joden en D66 haat joden.
D66 haat joden? Die moet je me even uitleggen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:16:08 #39
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171057020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:04 schreef richolio het volgende:

[..]

D66 haat joden? Die moet je me even uitleggen.
Dat is teveel werk. Ik zal het anders formuleren. Hoe zeggen extremistische moslims het ook al weer? Oh ja, "We hebben geen hekel aan joden maar zijn kritisch op Israel". Aangezien D66 maar al te graag kritiek op Israel uit en Christenunie meer pro-Israël is is dat op zijn minst iets wat meeweegt in hun afkeer van de Christenunie.
pi_171057698
Het grootste probleem waar de VVD nu mee zit, is dat het te maken coalitie in de ogen van links Nederland altijd zo'n 90% zal zijn voor het rechtse beleid. Het is een valkuil waar geen linkse partij in wilt stappen. De PVV is de enige optie die het blok heeft, maar daar lusten de rest van het blok niks van, de rest is veel te links en daarmee neemt het veel te veel risico (vraag maar hoe de PVDA het is vergaan je wordt meteen keihard afgestraft met de komende verkiezingen)
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:08:24 #41
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171059597
Als D66 echt niet met CU wil is het klaar en moeten ze maar nieuwe verkiezingen uitschrijven, de rest is allemaal dom gelul voor de bühne. Bumor die dan roept dat Roemer zijn "verantwoordelijkheid moet nemen" door koste wat het kost aan tafel te gaan zitten met de VVD, terwijl hij zelf ook weet dat dat totale tijdverspilling is.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:13:45 #42
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171059771
Ze zijn gewoon tijd aan het rekken en wachten tot de PVDA kan zeggen "vanwege de impasse en uit landsbelang zullen wij onze verantwoordelijkheid nemen en toetreden tot de regering".
pi_171059792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Ze zijn gewoon tijd aan het rekken en wachten tot de PVDA kan zeggen "vanwege de impasse en uit landsbelang zullen wij onze verantwoordelijkheid nemen en toetreden tot de regering".
Zou wel chill zijn.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:22:53 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171059968
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou wel chill zijn.
Be careful what you wish for. Een instabiele coalitie terwijl er onstuimige tijden aan gaan komen. Dat hele midden zou wel eens weggevaagd kunnen worden.
pi_171060236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Be careful what you wish for. Een instabiele coalitie terwijl er onstuimige tijden aan gaan komen. Dat hele midden zou wel eens weggevaagd kunnen worden.
Tijdje zonder kabinet vind ik ook wel prima. Staatsschuld daalt lekker door.
  zondag 21 mei 2017 @ 21:34:01 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171105578
Ziet er toch echt naar uit dat kereltje Pechtold aan een ernstige vorm van faalangst lijdt.
  zondag 21 mei 2017 @ 21:38:41 #47
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171105723
Eerst jarenlang het vorige kabinet in het zadel houden en nu wil hij weer niet met CU terwijl je met een vergrootglas moet kijken om verschillen te ontdekken tussen CU en D66 :?
pi_171106244
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Eerst jarenlang het vorige kabinet in het zadel houden en nu wil hij weer niet met CU terwijl je met een vergrootglas moet kijken om verschillen te ontdekken tussen CU en D66 :?
Het is een optelsom denk ik want het CDA zit dan ook in het kabinet. Als centrum-linkse, progressieve partij sta je dan alleen in het kabinet.
  zondag 21 mei 2017 @ 22:18:53 #49
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171106888
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een optelsom denk ik want het CDA zit dan ook in het kabinet. Als centrum-linkse, progressieve partij sta je dan alleen in het kabinet.
Waar wordt Alexandertje altijd het emotioneelst van? Dat zijn de EU, vluchtelingen en het klimaat. 3 onderwerpen waar hij makkelijk overeenstemming over kan bereiken met de CU.

Of wil je nou beweren dat Alexander een populistje is en dat hij die onderwerpen helemaal niet zo belangrijk vindt? :o
  zondag 21 mei 2017 @ 22:31:37 #50
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171107276
Hoe vaak heb ik Alexander niet zien janken op tv over vluchtelingen en het klimaat. Hele zwembaden kon je vullen met zijn tranen. Het klimaat ging dood, vluchtelingen gingen dood, de planeet ging dood, een grote verschrikking volgens hem.
En dan zit hij nu opeens te treuzelen, is CU te min voor hem, terwijl beide partijen praktisch hetzelfde denken over die onderwerpen :?

Was dat dan alleen maar theater? Beetje walgelijk om dat te doen over de rug van verzuipende vluchtelingen. :r
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')