abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:50:24 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171051726
Ik heb sinds kort een televisie. Overgenomen van een collega. Zelf ben ik best wel technisch maar van televisies weet ik niets. Ik ben opgevoed zonder televisie en heb er ook helemaal niets mee. Er zit een chromecast in zodat ik Netflix op een wat groter scherm kan kijken. Ik heb geen televisie abonnement en ben ook niet van plan er één te nemen.

Het gaat om deze televisie: http://data4tv.com/en/Samsung/LE32B350F1W/

Nu zou ik het wel fijn vinden als ik avonds gewoon het journaal kan kijken en af en toe een NPO programma. In de wand zit een televisieaansluiting, ook in de meter kast zit dat allemaal goed aangesloten (nieuwbouw). Vanuit de wand heb ik een coaxkabel naar de televisie lopen. Zover ik weet kun je NPO 1, 2 en 3 gratis ontvangen maar ik krijg niets op het scherm.

Het geluid uit zo'n televisie is ook echt beroerd. Ik zou graag mijn gewone boxen erop aansluiten maar er zit alleen een 'audio in' jack aansluiting op en via de tulp aansluiting krijg ik geen geluid op de boxen.

Weten jullie hoe ik het voor elkaar kan krijgen om wel NPO 1-3 te kunnen ontvangen?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171052255
Op die coax kabel staat geen signaal, die is afgesloten in de wijkkast en sluit (ziggo?) alleen aan als je een abonnement bij ze neemt. Dus die coax kabel kun je vergeten.


Wil je gratis live tv kijken NPO123, dan moet je een digitenne box kopen. (of via internet kijken en je laptop aan de tv hangen.)

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 14:19:39 ]
pi_171052460
Raspberri met XBMC aan je tv scherm hangen. Kan je de meeste tv diensten (RTL gemist/NPO gemist/KIJK) terug kijken, plus makkelijk te bedienen via je telefoon.

Zit je alleen met live journaal, maar is dat nou echt zo boeiend?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171052463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:16 schreef CarltonBanks het volgende:
Wil je gratis live tv kijken NPO123, dan moet je een digitenne box kopen. (of via internet kijken en je laptop aan de tv hangen.)
Via de chromecast gaat dat, chrome als browser gebruiken of via een android telefoon/tablet.
pi_171053253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:25 schreef spierbal het volgende:
Zit je alleen met live journaal, maar is dat nou echt zo boeiend?
Zit ook bij NPO.nl op de site. Net zoals de thema zenders, uitzending gemist en live tv. Je mist feitelijk alleen de comercielen. Als mijn abbo klaar is volgend jaar dan hou ik ook alleen dit over. Zat voor mij.
pi_171054261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:25 schreef spierbal het volgende:
Raspberri met XBMC aan je tv scherm hangen. Kan je de meeste tv diensten (RTL gemist/NPO gemist/KIJK) terug kijken, plus makkelijk te bedienen via je telefoon.

Zit je alleen met live journaal, maar is dat nou echt zo boeiend?
npo kun je ook wel live kijken en casten toch?
:]
pi_171054647
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:47 schreef wootahH het volgende:

[..]

npo kun je ook wel live kijken en casten toch?
als de NPO casting ondersteunt lijkt mij dat wel. Sowieso kan je je telefoonscherm casten, moet wel het scherm van je mobiel continu aanstaan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 21 mei 2017 @ 22:03:40 #8
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171106488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:16 schreef CarltonBanks het volgende:
Op die coax kabel staat geen signaal, die is afgesloten in de wijkkast en sluit (ziggo?) alleen aan als je een abonnement bij ze neemt. Dus die coax kabel kun je vergeten.

Wil je gratis live tv kijken NPO123, dan moet je een digitenne box kopen. (of via internet kijken en je laptop aan de tv hangen.)

Bedankt. Dit wilde ik dus weten. Wat is dat voor iets raars joh. Iets waar ik gewoon voor betaal, want publieke omroep, kan ik dus alleen ontvangen als ik een abonnement afneem. Het wordt wel alvast in mijn woonkamer en meterkast gemaakt maar dan niet zover dat ik het gelijk kan bekijken.

Ik heb een Chromecast maar toen ik Wie is de Mol terug wilde kijken kwam ik tot de ontdekking dat de kwaliteit zo slecht was dat het kijken niet meer leuk is.
http://nos.nl/op3/artikel(...)emist-zo-slecht.html

Ik zit aan een raspberry pi te denken met inderdaad zo'n dienst dat je alle films, series en televisie kunt kijken. Ik heb een Netflix, Blendle, krant en Spotify abonnement en wil dus best voor content betalen. Als aanbieders het bewust moeilijk gaan maken dan maakt het mij niet zoveel uit om illegaal te kijken.

Wat als ik televisie afneem en na één maand alweer stop zet? Wordt het dan in orde gemaakt en blijft het dan in stand terwijl ik maar voor één maand betaald heb? Commerciële televisie kan mij gestolen worden, ik weiger te betalen voor poep.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171107296
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:03 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bedankt. Dit wilde ik dus weten. Wat is dat voor iets raars joh. Iets waar ik gewoon voor betaal, want publieke omroep, kan ik dus alleen ontvangen als ik een abonnement afneem. Het wordt wel alvast in mijn woonkamer en meterkast gemaakt maar dan niet zover dat ik het gelijk kan bekijken.
Dat zie je verkeerd. De publieke omroep is kosteloos beschikbaar zonder abonnement via DVB-T. Als je een enigszins moderne TV hebt, dan heb je daarvoor uitsluitend een (actieve) binnenantenne nodig. Die heb je al vanaf pakweg een tientje. De kabelaansluiting in je woning levert echter alleen signaal als je een kabelabonnement neemt. Je betaalt ook dan niet voor de publieke omroep, maar wel voor de geleverde dienst, die nog talrijke andere TV- en radiozenders omvat. Bovendien is er geld nodig voor de instandhouding van de infrastructuur, waar je als abonnee ook aan meebetaalt, net zo goed als je niet alleen betaalt voor de electriciteit die je thuis verbruikt, maar ook voor het netbeheer.
quote:
Wat als ik televisie afneem en na één maand alweer stop zet? Wordt het dan in orde gemaakt en blijft het dan in stand terwijl ik maar voor één maand betaald heb? Commerciële televisie kan mij gestolen worden, ik weiger te betalen voor poep.
Ik denk dat dit niet gaat werken. Als je een nieuw abonnement afsluit, dan is de looptijd tenminste een jaar. Daarna heb je inderdaad een opzegtermijn van een maand, maar dan kun je er niet vanuit gaan dat de signaallevering blijft voorduren. Aangezien je toch niet geïnteresseerd bent in de commerciële zenders is de aanschaf van een DVB-T antenne in jouw situatie de beste (en ook goedkoopste) optie zonder enige verdere verplichting. Hier vind je wat voorbeelden.
pi_171107732
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. De publieke omroep is kosteloos beschikbaar zonder abonnement via DVB-T. Als je een enigszins moderne TV hebt, dan heb je daarvoor uitsluitend een (actieve) binnenantenne nodig.
Als ik de specificaties van de TV bekijk dan lijkt het erop dat er geen digitale ontvanger in zit. Om Digitenne (DVB-T) te ontvangen heb je dan wel een externe ontvanger/decoder nodig. Die koop je voor niet te veel geld op marktplaats, vaak inclusief antenne.

Een abonnement (en zo'n smartcard) heb je voor de publieke omroep niet nodig. De ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen en de installatieprocedure doorlopen. Op je TV heb je wel een vrije scart ingang nodig.
pi_171108098
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:53 schreef hb64 het volgende:

[..]

Als ik de specificaties van de TV bekijk dan lijkt het erop dat er geen digitale ontvanger in zit. Om Digitenne (DVB-T) te ontvangen heb je dan wel een externe ontvanger/decoder nodig. Die koop je voor niet te veel geld op marktplaats, vaak inclusief antenne.

Een abonnement (en zo'n smartcard) heb je voor de publieke omroep niet nodig. De ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen en de installatieprocedure doorlopen. Op je TV heb je wel een vrije scart ingang nodig.
Ik heb de handleiding van het toestel even opgezocht (hier, directe link naar PDF hier) en daaruit blijkt dat er wel degelijk een DVB-T (en DVB-C) tuner in het toestel zit die voldoet aan de Europese specificaties van augustus 2008. Dat moet dus gewoon werken. Als TS niet te ver van een Digitenne zender woont en te beroerd is om een tientje uit te geven, dan kan hij het ook eens proberen met een stuk niet afgeschermd electriciteitsdraad als antenne.
pi_171108674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef KimJong-un het volgende:

Het geluid uit zo'n televisie is ook echt beroerd. Ik zou graag mijn gewone boxen erop aansluiten maar er zit alleen een 'audio in' jack aansluiting op en via de tulp aansluiting krijg ik geen geluid op de boxen.

Deze TV heeft blijkens de handleiding alleen en optische digitale (S/PDIF) audio uitgang. Als je een audioversterker hebt met een optische digitale ingang, dan volstaat het de TV op je versterker aan te sluiten met een TOSLINK kabel. Heb je geen versterker met een optische digitale ingang maar een versterker met alleen analoge ingangen, dan zul je een D/A converter met een optische digitale ingang en lijnuitgang moeten gebruiken tussen je TV en je versterker of (actieve) (computer)luidsprekers, maar dat is een relatief dure oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 21-05-2017 23:41:12 ]
pi_171108832
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Deze TV heeft blijkens de handleiding alleen en optische digitale (S/PDIF) audio uitgang. Als je een audioversterker hebt met een optische digitale ingang, dan volstaat het de TV op je versterker an te sluiten met een TOSLINK kabel. Heb je geen versterker met een optische digitale ingang maar een versterker met alleen analoge ingangen, dan zul je een D/A converter met een optische digitale ingang en lijnuitgang moeten gebruiken tussen je TV en je versterker of (actieve) (computer)luidsprekers, maar dat is een relatief dure oplossing.
Je kan ook nog gebruik maken van de absolute beunhazen oplossing: het analoge geluidssignaal dat voor de luidsprekers in de TV bestemd is aftappen op de printplaat en met draden naar buiten de TV leiden. Je eventuele garantie op het toestel komt daarmee wel te vervallen.
pi_171108870
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:03 schreef KimJong-un het volgende:
Bedankt. Dit wilde ik dus weten. Wat is dat voor iets raars joh. Iets waar ik gewoon voor betaal, want publieke omroep, kan ik dus alleen ontvangen als ik een abonnement afneem.
Je hebt niet betaald voor het transport over de kabel die naar jouw huis loopt. ;)
  maandag 22 mei 2017 @ 12:01:31 #15
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171114114
Bedankt voor de toelichting allemaal. Wat ik zo bijzonder vind is dat die draad t/m binnen inclusief aansluiting gelegd is maar als ik er gebruik van wil maken dan moet ik ervoor betalen. Op zich toch ook weer niet zo raar, dat geldt ook voor gas en elektra. Het blijft toch een beetje vreemd voelen.

https://www.conrad.nl/nl/(...)n-zwart-1436125.html

Met deze antenne heb ik dus alles wat ik nodig heb om NPO 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen? Inclusief wat radiozenders.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Deze TV heeft blijkens de handleiding alleen en optische digitale (S/PDIF) audio uitgang. Als je een audioversterker hebt met een optische digitale ingang, dan volstaat het de TV op je versterker aan te sluiten met een TOSLINK kabel. Heb je geen versterker met een optische digitale ingang maar een versterker met alleen analoge ingangen, dan zul je een D/A converter met een optische digitale ingang en lijnuitgang moeten gebruiken tussen je TV en je versterker of (actieve) (computer)luidsprekers, maar dat is een relatief dure oplossing.
Ik ben bang dat ik alleen een optische digitale ingang heb. Het betreft deze speakers.

https://www.computerstore(...)uetooth-adapter.html

Deze televisie gaat binnenkort toch naar de slaapkamer en dan moet er wat nieuws voor terug komen. Waar moet ik op letten om deze speakers gewoon rechtstreeks op de tv te kunnen aansluiten?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171114410
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:01 schreef KimJong-un het volgende:

https://www.conrad.nl/nl/(...)n-zwart-1436125.html

Met deze antenne heb ik dus alles wat ik nodig heb om NPO 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen? Inclusief wat radiozenders.

Dat hangt heel erg van je woonplaats af. Bij mij ontvang ik helemaal niets met een passieve antenne. Zelfs de versterkte binnenantenne had ik al op zolder staan en ook daarmee was ik niet echt zeker van ontvangst. Als ik weer op DVB-T over zou gaan ging ik voor een buitenantenne. Echter krijg ik via internet veel meer zenders plus uitzendinggemist.

Dus eerst even checken hoe sterk het signaal is in je wijk.
pi_171116058
TS gaf aan dat er ook een coax kabel naar zijn meterkast loopt.
kan zijn dat die niet verder gekoppeld is naar de plek van zijn tv.
Kan ts niet proberen of hij tv krijgt als hij een kabel vanaf de meterkast naar zijn tv legt?
of eventueel de tv even bij meterkast zetten :)
kan zijn dat er nog een versterker tussen moet.

als er echt geen signaal op de coax zit zou ts ook geen internet via die lijn kunnen krijgen :)
weet niet hoe TS nu internet heeft?

anders even de netbeheerder vragen om weer signaal op de lijn te zetten(dit hoeft niet altijd de internet/ tv provider te zijn)
Bij mij is dit de cogas, die in dit geval dan wel weer eigenaar zijn van de enige coax tv leverancier caiway in mijn buurt :')
maar voor het signaal moet je eerst bij de netbeheerder zijn :)

Als er signaal op de lijn zit kun je altijd "gratis" het basis pakket ontvangen ia de tv of eventueel met en decoder er tussen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 22 mei 2017 @ 14:09:50 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171116426
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als er signaal op de lijn zit kun je altijd "gratis" het basis pakket ontvangen ia de tv of eventueel met en decoder er tussen.
Je beseft dat je TS hiermee aanzet tot illegale praktijken?

Verwacht eerlijk gezegd ook niet dat de netbeheerder zomaar het signaal actief gaat zetten zonder dat er een aanvraag voor een tv-abonnement is.
So we just called him Fred
pi_171116493
Je moet inderdaad alleen betalen voor het gebruik van de lijn, maar feitelijk betaal je niet voor het basis pakket.
misschien dat ik het dan verkeerd heb, maar je kunt ze in ieder geval zonder smartcard bekijken :)
MAar dacht eerlijk gezegt dat ze ook een soort van gratis waren :@
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171116777
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je moet inderdaad alleen betalen voor het gebruik van de lijn, maar feitelijk betaal je niet voor het basis pakket.
misschien dat ik het dan verkeerd heb, maar je kunt ze in ieder geval zonder smartcard bekijken :)
MAar dacht eerlijk gezegt dat ze ook een soort van gratis waren :@
AFAIK NPO 1, 2 en3 plus een regionale zender (+ radio) is de staat verplicht gratis ter beschikking te stellen. Dat hebben ze dus gedaan door KPN indertijd via de zendlicentie te verplichten op DVB-T (digitenne) deze zender 'free to air' te maken. De kabel is op geen enkele manier verplicht om dat ook te doen. Geen idee of nog steeds elk huis standaard op kabel wordt aangesloten, dat werd wel gedaan omdat de aanlegkosten achteraf (bij een volgende bewoner) anders extreem veel hoger uitvielen.
pi_171116861
De publieke zenders kun je toch gewoon gratis ontvangen? Net zoals je in de auto naar 3FM kunt luisteren, dan heb je toch alleen een antenne of dergelijke nodig?

Je hebt gewoon een DVB-T antenne, de ontvanger zit ja al in de televisie ingebouwd. Daarmee kun je de publieke omroep ontvangen over de ether.

http://www.ebay.nl/itm/1m(...)Aerial-/141937534318

[ Bericht 29% gewijzigd door Diqiu-Long op 22-05-2017 14:42:19 ]
pi_171119214
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:01 schreef KimJong-un het volgende:
Bedankt voor de toelichting allemaal. Wat ik zo bijzonder vind is dat die draad t/m binnen inclusief aansluiting gelegd is maar als ik er gebruik van wil maken dan moet ik ervoor betalen. Op zich toch ook weer niet zo raar, dat geldt ook voor gas en elektra. Het blijft toch een beetje vreemd voelen.
Ik zie echt niet wat hier zo vreemd aan is. Je geeft het zelf al aan: er zijn ook gas- en elektriciteitsleidingen in je woning aangelegd bij de bouw, maar als je wil dat er ook gas en elektriciteit wordt geleverd moet je daarvoor betalen. Aangezien je nick Kim is zou je ook kunnen redeneren dat dit onontbeerlijke basisvoorzieningen zijn die (daarom) gratis zouden moeten zijn (evenals internet, openbaar vervoer, onderwijs, gezondheidszorg), maar dat is weer een heel andere discussie.
quote:
https://www.conrad.nl/nl/(...)n-zwart-1436125.html

Met deze antenne heb ik dus alles wat ik nodig heb om NPO 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen? Inclusief wat radiozenders.
[..]
Ik heb je aangeraden om een actieve antenne te nemen, dat is een antenne met een ingebouwde versterker, en geen passieve zoals deze. De reden daarvan is dat een passieve antenne alleen betrouwbaar werkt als je dicht genoeg bij een Digitenne zender woont, en in veel gevallen zal dit niet zo zijn. Je kunt hier nakijken waar zich de dichtstbijzijnde Digitenne zendmast bevindt.
quote:
Ik ben bang dat ik alleen een optische digitale ingang heb. Het betreft deze speakers.

https://www.computerstore(...)uetooth-adapter.html
Nee, je formuleert het verkeerd. Dit zijn actieve speakers die alleen beschikken over een analoge lijningang. Als je deze wil gebruiken met je huidige TV heb je ook nog een D/A converter met een optische S/PDIF ingang nodig.
quote:
Deze televisie gaat binnenkort toch naar de slaapkamer en dan moet er wat nieuws voor terug komen. Waar moet ik op letten om deze speakers gewoon rechtstreeks op de tv te kunnen aansluiten?
Zoals gezegd, je ontkomt niet aan het gebruik van een D/A converter, deze bijvoorbeeld.
  maandag 22 mei 2017 @ 16:24:54 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171119561
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

als er echt geen signaal op de coax zit zou ts ook geen internet via die lijn kunnen krijgen :)
weet niet hoe TS nu internet heeft?

Ik heb op mijn slaapkamer en in de woonkamer een telefoonaansluiting. Deze heb ik om laten bouwen naar een internetaansluiting. Ik heb in mijn meterkast een router/modem hangen van Telfort. In de woonkamer een router met actief WLAN signaal. Boven moet ook nog een keer een router komen te hangen.

Ik zit er over te denken om de coaxaansluiting uit de muur te trekken en ook te laten vervangen door internetaansluitingen. Het is wel een huurwoning dus dat is wel weer ingewikkelder met eruit gaan.

Voor nu maar streamen vanaf de NPO app denk ik en een keer een actieve antenne bestellen. Bijzonder wat gedoe met een tv :) Ik zal het maar aan mijn eigen onkunde, ontbreken van kennis en onhandigheid toedichten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171119896
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik heb op mijn slaapkamer en in de woonkamer een telefoonaansluiting. Deze heb ik om laten bouwen naar een internetaansluiting. Ik heb in mijn meterkast een router/modem hangen van Telfort. In de woonkamer een router met actief WLAN signaal. Boven moet ook nog een keer een router komen te hangen.

Ik zit er over te denken om de coaxaansluiting uit de muur te trekken en ook te laten vervangen door internetaansluitingen. Het is wel een huurwoning dus dat is wel weer ingewikkelder met eruit gaan.

Voor nu maar streamen vanaf de NPO app denk ik en een keer een actieve antenne bestellen. Bijzonder wat gedoe met een tv :) Ik zal het maar aan mijn eigen onkunde, ontbreken van kennis en onhandigheid toedichten.
Die coax vervangen door cat 6 heb ik ook gedaan (in mijn koophuis). Niet eerst de coax eruit maar aan het eind van de coax de cat 6 of een touwtje tapen en zo in een keer vervangen. Als je die coax bewaart kan je met een beetje geluk weer terug ook.

Heb je al uitgezocht hoe ver je van een zender zit? Desnoods even testen of je met een stalen kleerhanger al iets van signaal al kan ontvangen. Dan weet je of je een passieve of actieve antenne moet kopen, verder van de zender dus een buiten antenne. Wat was ik blij dat die draden eindelijk weg konden uit de kamer. En wat kwam ik bedrogen uit dat die antenne in mijn geval toch op zolder moest staan :-(
pi_171123168
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik heb op mijn slaapkamer en in de woonkamer een telefoonaansluiting. Deze heb ik om laten bouwen naar een internetaansluiting. Ik heb in mijn meterkast een router/modem hangen van Telfort. In de woonkamer een router met actief WLAN signaal. Boven moet ook nog een keer een router komen te hangen.
Wat is nu je effectieve snelheid downstream en upstream, uitgedrukt in Mbps ?
quote:
Ik zit er over te denken om de coaxaansluiting uit de muur te trekken en ook te laten vervangen door internetaansluitingen. Het is wel een huurwoning dus dat is wel weer ingewikkelder met eruit gaan.
Zou ik niet doen, je hebt toch al een internetaansluiting (ik neem aan dat je daarmee Ethernet bedoelt) in de woon- en slaapkamer?
quote:
Voor nu maar streamen vanaf de NPO app denk ik en een keer een actieve antenne bestellen.
Je hebt helemaal geen app nodig, zie hier.
quote:
Bijzonder wat gedoe met een tv :) Ik zal het maar aan mijn eigen onkunde, ontbreken van kennis en onhandigheid toedichten.
Je hebt duidelijk de tijd niet meegemaakt dat er nog geen kabeltelevisie bestond en iedereen die TV wilde hebben een antenne op het dak moest (laten) plaatsen. Dát was pas gedoe. Niet zo aanstellen dus.
pi_171130139
Waarom doe je zo ingewikkeld?

De NPO app op je smartphone werkt volledig met Chromecast.
Haarscherp beeld en gratis.
  donderdag 25 mei 2017 @ 10:40:59 #27
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171192230
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:15 schreef Riparius het volgende:

[..]

Wat is nu je effectieve snelheid downstream en upstream, uitgedrukt in Mbps ?

Via de kabel 50 mbps, dat is ook mijn abonnement. Via wifi 48 of 49 mpbs op 5 ghz signaal.

[..]

Zou ik niet doen, je hebt toch al een internetaansluiting (ik neem aan dat je daarmee Ethernet bedoelt) in de woon- en slaapkamer?

Die zit aan de andere kant van de kamer en kan ik dus niet zomaar op de tv aansluiten. Ja dat heb ik nu.

[..]

Je hebt helemaal geen app nodig, zie hier.

Helaas waardeloze kwaliteit. Ik had gehoopt dat het via de app beter zou zijn.

[..]

Je hebt duidelijk de tijd niet meegemaakt dat er nog geen kabeltelevisie bestond en iedereen die TV wilde hebben een antenne op het dak moest (laten) plaatsen. Dát was pas gedoe. Niet zo aanstellen dus.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')