abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171051575
quote:
Alliantie voor meningsvrijheid kritiseert Duitse anti-haat wet

'Wet heeft rampzalige gevolgen voor meningsvrijheid'

13-04-2017, 8:59

De nieuwe Duitse wet tegen haatzaaien en ‘nepnieuws’ zou wel eens ‘catastrofale gevolgen’ kunnen hebben, zegt een brede alliantie van verenigingen, burgerrechtenactivisten en juristen in een gezamenlijke declaratie.

Vorige week heeft het landelijk kabinet das Netzwerkdurchsetzungsgesetz – afgekort de ‘NetzDG’ – (de netwerkhandhavingswet) ingediend. De Duitse minister van Justitie, Heiko Maas (SPD), wil hiermee dat sociale media-platforms meer verantwoording gaan afleggen en mogelijk strafbare inhoud gaan verwijderen, op straffe van miljoenenboetes. De wet zou nog voor de zomer in werking moeten treden.

De ondertekenaars van de declaratie zijn onder andere journalistenverenigingen, Wikimedia Duitsland, Reporters Without Borders, Bitkom en juristen. Ze uiten hun bezorgdheid over de vrijheid van meningsuiting in Duitsland. Ze erkennen dat een gezamenlijke strategie tegen haat en ‘nepnieuws’ nodig is, maar dat het ‘bij twijfel’ verwijderen van niet-strafbare inhoud op internet ‘rampzalige gevolgen’ heeft voor de vrijheid van meningsuiting. In de declaratie zeggen zij:

“Vrije expressie is een kostbaar goed. Het gaat zelfs zo ver dat een samenleving bepaalde inhoud die moeilijk te verduren is moet kunnen dragen, en moet bewegen in overeenstemming met de wettelijke voorschriften. Een democratie drijft op pluralistische opinies.“

De digitale vereniging Bitkom benadrukt dat onder de dreiging van hoge boetes bedrijven er snel voor zullen kiezen om twijfelachtige content te verwijderen of te blokkeren.

http://nieuws.tpo.nl/2017(...)uitse-anti-haat-wet/
Graag geen kritiek op de bron, in het land zelf is het mainstream-nieuws.

Ik vind het wel een goed punt. Momenteel kun je, ook op internet, iets schrijven dat controversieel en op de rand van het legale is, maar zolang je de wet (net) niet overtreedt is er niks aan de hand. Zoals het hoort.

De wet houdt in dat websites zoals Facebook inhoud binnen dag moeten verwijderen als deze "overduidelijk illegaal" is, en binnen een week als deze illegaal is.

Maar een website is geen rechter. Om boetes te voorkomen zullen websites dus alle inhoud moeten verwijderen waarbij ze ook maar vermoeden dat die misschien eventueel illegaal zou kunnen zijn.

Dat zorgt dan dus ervoor dat controversiele meningen nauwelijks nog op internet gepubliceerd kunnen worden.
pi_171051970
Bericht verwijderd (red.)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171052238
Westerlingen moeten gewoon de mond gesnoerd worden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:18:25 #4
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171052303
Er is al jarenlang censuur in Duitsland. Denk maar aan de censuur op (de kleur van bloed in) videogames.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171052307
Ik vraag mij af hoeveel users ik hier straks zie protesteren, terwijl hun misbruik van de vrijheid van meningsuiting dit soort wetgeving oproept.

Daarmee is die wet geen goede zaak, maar de huidige 'ik roep lekker waar ik zin in heb' instelling lijkt ook helemaal nergens op.
pi_171052424
gisteren nog geleed dat fok! elke dag een massa berichten verwijderd.
pi_171052488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:
gisteren nog geleed dat fok! elke dag een massa berichten verwijderd.
50 à 100 berichten. Tja is nogal wat, alhoewel percentueel vrij klein natuurlijk. Ben dan toch benieuwd welke berichten worden weggehaald.
I´m back.
pi_171052573
Fijn he, het vrije westen. Straks mag je misschien ook niet meer kritiek uiten op het parlement.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:30:52 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171052604
Terechte kritiek. Miljoenenboetes voor het niet verwijderen van duidelijk strafbaar materiaal zijn nog op het randje, maar door deze maatregel worden een boel legale uitingen effectief gecensureerd.
pi_171052677
Het concept van websites die strenger moeten optreden tegen illegale uitingen vind ik niet zo gek, maar laat dan eerst door een rechter toetsen of zaken illegaal zijn voordat die website moet ingrijpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:34:49 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171052693
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:33 schreef Ludachrist het volgende:
Het concept van websites die strenger moeten optreden tegen illegale uitingen vind ik niet zo gek, maar laat dan eerst door een rechter toetsen of zaken illegaal zijn voordat die website moet ingrijpen.
Ja precies, nu ligt de verantwoordelijkheid om dat te beoordelen (lijkt het) bij de sites en dat kan niet de bedoeling zijn.
pi_171052809
Enge ontwikkeling. Gaat steeds meer de verkeerde kant op, net als laatst, was ik [CENSUUR]

Kut moffen. En maar links lullen en maar de realiteit ontkennen. Erger nog dan hier in NL.
pi_171052814
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:33 schreef Ludachrist het volgende:
Het concept van websites die strenger moeten optreden tegen illegale uitingen vind ik niet zo gek, maar laat dan eerst door een rechter toetsen of zaken illegaal zijn voordat die website moet ingrijpen.
Of een (neutrale) instantie in het leven roepen welke zulke zaken monitort en waar klachten gedeponeerd kunnen/mogen worden. Als je rechters hiermee gaat belasten moeten we heel wat rechters gaan aannemen als die over elk bericht een oordeel moeten vellen.
pi_171052837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Of een (neutrale) instantie in het leven roepen welke zulke zaken monitort en waar klachten gedeponeerd kunnen/mogen worden. Als je rechters hiermee gaat belasten moeten we heel wat rechters gaan aannemen als die over elk bericht een oordeel moeten vellen.
Goed voor de werkgelegenheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171052874
Het zit ze natuurlijk ook wel in de genen toch?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:48:00 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171052968
En dan wél kritiek hebben op Turkije vanwege censuur ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:53:48 #17
33189 RM-rf
1/998001
pi_171053089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:18 schreef Keyos het volgende:
Er is al jarenlang censuur in Duitsland. Denk maar aan de censuur op (de kleur van bloed in) videogames.
Juist dat is een voorbeeld van 'Freiwillige Selbstkontrolle' FSK
https://de.wikipedia.org/wiki/Freiwillige_Selbstkontrolle

Dat is een privaatrechterlijk instituut (of eigenlijk zijn het meerdere, voor de Film, Televisie en Radio en multimedia), sociale media zou onder de laatste moeten vallen sinds 2005, maar effectief bleek dat niet doorzetbaar) dat verder geen wettelijk gezag heeft maar een samenwerkingsverband van verschillende betrokken organisaties die juist deze handelswijze kozen om te voorkomen dat de staat in zou grijpen om regels op te leggen...

In het geval van Sociale Media is kennelijk het net gelukt de grote spelers hierbij aan bord te krijgen, natuurlijk ook omdat deze buitenlandse bedrijven geen zin hadden aan lokale reguleringen mee te doen en om die reden is men wel overgaan tot deze Wettelijke regling.

De indruk bestaat dat dit een beetje een Machtsspelletje is, de duitse regering wil hun wetten graag opdringen...
In geval van bv privacy-rechten kan dat best zinnig zijn en biedt dit de consumenten juist meer bescherming, maar in het geval van deze censurering lijkt het effect eerder negatief te zijn en zal het vast en zeker tot veel misstanden en onterechte verwjderingen leiden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171053131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:43 schreef john2406 het volgende:
Het zit ze natuurlijk ook wel in de genen toch?
De Piratenpartij is in DL juist enorm populair vanwege de geschiedenis met de Stasi's en zo. Maar anderzijds hebben ze weer een geschiedenis van haat ('racisme' en genocide) en ze zijn, zoals we ondertussen wel weten, bereid heel ver te gaan om te voorkomen dat ze niet weer 'zo worden' of überhaupt als zo gezien worden. Dat angst voorkomende uit het laatste kan dus zwaarder gaan wegen dan het eerste. Ten minste, die angst kan (zal) gebruikt worden om het eerste te overtreffen.
pi_171053560
Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de verkiezingen in september. Minister Maas (SPD, zeg maar PvdA) wil het wetsontwerp per se voor de zomer door het parlement hebben. Vermoedelijk om te voorkomen dat zijn partij door "Fake News" slechter uit de verkiezingen komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 15:17:43 ]
pi_171053803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:00 schreef Bart2002 het volgende:
Bericht verwijderd (red.)
Ik vind Bart ..... en bovendien moet hij ophouden met ....... want anders ..............
Dus ik heb je gewaarschuwd
(bericht aangepast door moderator)
:)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171054003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De Piratenpartij is in DL juist enorm populair vanwege de geschiedenis met de Stasi's en zo. Maar anderzijds hebben ze weer een geschiedenis van haat ('racisme' en genocide) en ze zijn, zoals we ondertussen wel weten, bereid heel ver te gaan om te voorkomen dat ze niet weer 'zo worden' of überhaupt als zo gezien worden. Dat angst voorkomende uit het laatste kan dus zwaarder gaan wegen dan het eerste. Ten minste, die angst kan (zal) gebruikt worden om het eerste te overtreffen.
Nou ja, ze hebben ook wel een groter probleem wat dat betreft, denk ik. Als je Duitse neonazi's zou zien of er teksten van lezen dan denk je als willekeurige buitenlander idd weer terug aan het nazisme en kun je wrs nauwelijks een commentaartje in de trant van "gaat weer lekker daar in Dld" onderdrukken. Dat heb je minder als hier een klapmongool iets dergelijks uitkraamt, denk ik, dan denk je gewoon: wat een klapmongool.
Het gaat dan ook niet over de heel ernstige gevallen, het gaat over een schemergebied en ja, wie maakt dat uit en hoe moet je dat voorkomen etc. etc.
I´m back.
pi_171054076
Glijdende schaal. :{ ;(

En dan de mond vol hebben over persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Hypocriete idioten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171054474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja precies, nu ligt de verantwoordelijkheid om dat te beoordelen (lijkt het) bij de sites en dat kan niet de bedoeling zijn.
Weet jij wat het kost als rechters moeten gaan optreden als mods?

Nog afgezien van dat zoiets veel te lang duurt.
pi_171054822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

50 à 100 berichten. Tja is nogal wat, alhoewel percentueel vrij klein natuurlijk. Ben dan toch benieuwd welke berichten worden weggehaald.
haat posts, kennelijk....
pi_171055132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:26 schreef Ryan3 het volgende:50 à 100 berichten. Tja is nogal wat, alhoewel percentueel vrij klein natuurlijk. Ben dan toch benieuwd welke berichten worden weggehaald.
Ik zou daar wel eens wat statistieken van willen zien, in welk subforum wordt het meeste verwijderd:

Ik denk dat een flauwekul subforum als Klaagbaak ook wel hoog scoort.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:17 schreef pokkerdepok het volgende:haat posts, kennelijk....
Ik denk dat dit wel meevalt.
Het grootste deel van de verwijderde posts zijn denk ik geen haatposts.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:43:27 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171055263
Voor de mensen die Duits begrijpen, dit is verplichte kost.
Over de hoofdredacties van de D kwaliteitsmedia vervlochten zijn met allerlei denktanks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171055340
Als je er niet meer over mag praten dan ís het probleem er natuurlijk ook niet meer. Strak plan, hoor...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:57:47 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171055545
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De Piratenpartij is in DL juist enorm populair vanwege de geschiedenis met de Stasi's en zo.
Afgelopen zondag gingen ze bij de verkiezingen hier van meer dan zeven procent naar ongeveer één procent van de stemmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171055792
Dan ook religies verbieden, ook dat is "nepnieuws" immers, informatie op verzinsels gebaseerd.

Dat zou je dan ook niet langer mogen toestaan.
pi_171056463
May heeft ook plannen in die richting:

https://nieuws.vtm.be/bui(...)e-op-internetgebruik

quote:
De Britse eerste minister Theresa May wil het internetgebruik door de overheid laten reguleren. Dat staat in een beleidsverklaring van haar Conservatieve Partij, dat meldt The Independent. Op die manier zou de overheid controle willen krijgen over wat er online gezegd en gedaan wordt.

Op het einde van de beleidsverklaring wordt duidelijk dat de partij grote veranderingen door wil voeren op de manier waarop internet werkt. “Sommige mensen zeggen dat het niet aan de overheid is om te reguleren als het aankomt op technologie en internet. Wij zijn het daar niet mee eens”, is te lezen in de verklaring.

De regering heeft plannen om grote beperkingen in te voeren op wat mensen online kunnen posten, delen en publiceren. In de verklaring staat omschreven dat de plannen Groot-Brittannië zal toelaten om “een globale leider te worden in de regulatie van het gebruik van persoonlijke data en het internet.”
I´m back.
pi_171056934
Heb liever nepnieuws dan Noord Koreaanse / Chinese / Turkse overheidscensuur.
Dan verdwijnen sites als WikiLeaks op last van de overheid.
Alleen nog maar politieke geluiden die in het straatje van de zittende overheid past, nee bah.
pi_171057081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:10 schreef peedjeeh het volgende:
Heb liever nepnieuws dan Noord Koreaanse / Chinese / Turkse overheidscensuur.
Dan verdwijnen sites als WikiLeaks op last van de overheid.
Alleen nog maar politieke geluiden die in het straatje van de zittende overheid past, nee bah.
Wat was het een leuke tijd toch, zonder internet?

Als mij al nieuws bereikte kwam het via tv of de krant.
pi_171057455
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Fijn he, het vrije westen. Straks mag je misschien ook niet meer kritiek uiten op het parlement.
Die hellende schaal inderdaad...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 18:49:49 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171057570
Heel eng dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171057639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ze hebben ook wel een groter probleem wat dat betreft, denk ik. Als je Duitse neonazi's zou zien of er teksten van lezen dan denk je als willekeurige buitenlander idd weer terug aan het nazisme en kun je wrs nauwelijks een commentaartje in de trant van "gaat weer lekker daar in Dld" onderdrukken. Dat heb je minder als hier een klapmongool iets dergelijks uitkraamt, denk ik, dan denk je gewoon: wat een klapmongool.
Het gaat dan ook niet over de heel ernstige gevallen, het gaat over een schemergebied en ja, wie maakt dat uit en hoe moet je dat voorkomen etc. etc.
Ja, ok, maar de intentie achter deze 'motie' heeft er niet zoveel mee te maken volgens mij. Herinner je Merkel en Obama nog gezamenlijk op het toneel na winst van Trump; ''Het is de schuld van nep-nieuws, en daar gaan we wat aan doen...''.
pi_171057648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:17 schreef Igen het volgende:
Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de verkiezingen in september. Minister Maas (SPD, zeg maar PvdA) wil het wetsontwerp per se voor de zomer door het parlement hebben. Vermoedelijk om te voorkomen dat zijn partij door "Fake News" slechter uit de verkiezingen komt.
Ja, exact. Da's het ook deels. Maar ook de op langere termijn is het handig natuurlijk.
pi_171057677
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Afgelopen zondag gingen ze bij de verkiezingen hier van meer dan zeven procent naar ongeveer één procent van de stemmen.
Zo, flinke daling. Dan bedoelde ik was. 7% voor zo'n 1-issuepartij is niet misselijk. Misschien vanwege het immigratiedebacle zijn stemmers naar 1 van de twee zijdes overgelopen.
pi_171057679
Wat kan je hier eigenlijk nou tegen doen?
pi_171057760
Is natuurlijk een verkapte manier van de mond snoeren van iedereen die kritiek heeft op de huidige volksvervanging die aan de gang is.
pi_171063997
duitsers zijn een beetje gekkies. dat hebben we in WO2 gezien, en dat zie je nu aan al die rare muziek-/games-wetgeving. het zijn geen nazis meer, maar dat rare strenge gestapo gedrag blijven ze hebben. dit verbaast me dan ook totaal niet. eng volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 00:42:44 ]
pi_171066076
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Graag geen kritiek op de bron, in het land zelf is het mainstream-nieuws.

Ik vind het wel een goed punt. Momenteel kun je, ook op internet, iets schrijven dat controversieel en op de rand van het legale is, maar zolang je de wet (net) niet overtreedt is er niks aan de hand. Zoals het hoort.

De wet houdt in dat websites zoals Facebook inhoud binnen dag moeten verwijderen als deze "overduidelijk illegaal" is, en binnen een week als deze illegaal is.

Maar een website is geen rechter. Om boetes te voorkomen zullen websites dus alle inhoud moeten verwijderen waarbij ze ook maar vermoeden dat die misschien eventueel illegaal zou kunnen zijn.

Dat zorgt dan dus ervoor dat controversiele meningen nauwelijks nog op internet gepubliceerd kunnen worden.
Dus zelfs het nazi-rijk is binnenkort weer in. 8)7


Want nep-nieuws kwetst.
Love Trumps Hate

[ Bericht 2% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 20-05-2017 00:49:05 ]
pi_171066146
Want nep-nieuws kan echt pijn doen
pi_171066176
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:48 schreef deedeetee het volgende:
En dan wél kritiek hebben op Turkije vanwege censuur ?
Alleen degenen die kritiek hebben op Turkije weten wat wel en niet gecensureerd moeten worden. :B
pi_171066200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:39 schreef habitue het volgende:
Glijdende schaal. :{ ;(

En dan de mond vol hebben over persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Hypocriete idioten.
Jamaar :B
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:54:13 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171066278
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

50 à 100 berichten. Tja is nogal wat, alhoewel percentueel vrij klein natuurlijk. Ben dan toch benieuwd welke berichten worden weggehaald.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je best ver moet gaan (lees, heel erg ver).
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:56:13 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171066309
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja precies, nu ligt de verantwoordelijkheid om dat te beoordelen (lijkt het) bij de sites en dat kan niet de bedoeling zijn.
Het grijze gebied is inderdaad ontzettend groot. Week of 3 geleden riepen een paar DJ's op de radio nog op om Sylvana maar in een kooi te doen, en een gouden ring te geven om haar rustig te houden (volgens mij Veronica, maar kan ook 538 zijn geweest). De link met een aap (lelijk ding, zelfs met gouden ring) is snel gelegd, máár niet uitgesproken. Is het dan legaal of illegaal?
pi_171066311
Orwell's 1984 komt weer een stapje dichterbij.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 02:41:37 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171067097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Juist dat is een voorbeeld van 'Freiwillige Selbstkontrolle' FSK
https://de.wikipedia.org/wiki/Freiwillige_Selbstkontrolle

Dat is een privaatrechterlijk instituut (of eigenlijk zijn het meerdere, voor de Film, Televisie en Radio en multimedia), sociale media zou onder de laatste moeten vallen sinds 2005, maar effectief bleek dat niet doorzetbaar) dat verder geen wettelijk gezag heeft maar een samenwerkingsverband van verschillende betrokken organisaties die juist deze handelswijze kozen om te voorkomen dat de staat in zou grijpen om regels op te leggen...
Dat is natuurlijk een complete schijnbeweging, zo kan de Duitse staat lekker makkelijk ontkennen dat men censureert omdat het dus 'door de branche' geregeld wordt. Dat heet in de echte wereld chantage. Slecht voorbeeld.

Duitsland is op dit soort dingen sowieso erg matig. Alleen al het feit dat een ip-adres aan een persoon gekoppeld mag worden is waanzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 20 mei 2017 @ 08:58:00 #50
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_171067930
Entschüldigung. Doppelt

[ Bericht 45% gewijzigd door Knip op 20-05-2017 09:08:58 ]
Non possumus non loqui
  zaterdag 20 mei 2017 @ 08:58:51 #51
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_171067937
Seit 5.45 wird zurückgeschossen
De Duitse overheid heeft een klassieker als het gaat om nepnieuws.

Of telt dat niet?
Non possumus non loqui
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:44:33 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171068310
Merkel heeft hier al eerder een handje mee gehad trouwens
https://deutsche-wirtscha(...)-die-ard-tagesschau/
Bij een schoolbezoek werd Merkel gevraagd waarom D wapens aan Israel verkoopt, haar antwoord mocht niet worden uitgezonden door de ARD, de belangrijkste publieke omroep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171068742
Wie bepaalt wat haatzaaiend, beledigend en onwaar is?
pi_171068928
Overigens, de religieuze fantasie verhaaltjes zijn tevens onwaar en haatzaaiend. Ook maar verbieden dus?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:42:36 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171070967
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:29 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens, de religieuze fantasie verhaaltjes zijn tevens onwaar en haatzaaiend. Ook maar verbieden dus?
Dit is dus het soort berichten wat verboden gaat worden met de Union aan de macht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171072764
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen die Duits begrijpen, dit is verplichte kost.
Over de hoofdredacties van de D kwaliteitsmedia vervlochten zijn met allerlei denktanks
Link werkt niet in Nederland :{w w/
pi_171075215
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Link werkt niet in Nederland :{w w/
Ik wist niet dat ik in het buitenland wonen doe.
pi_171079799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:16 schreef Cockwhale het volgende:
Wie bepaalt wat haatzaaiend, beledigend en onwaar is?
De Snowflake-masters
pi_171079823
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:29 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens, de religieuze fantasie verhaaltjes zijn tevens onwaar en haatzaaiend. Ook maar verbieden dus?
Niet als het van een multiculti is want dan moet je het knuffelen. Daarom is de massa te laf om iets anders te bekritiseren dan Christendom. :r
pi_171079835
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Orwell's 1984 komt weer een stapje dichterbij.
Stapje?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:26:59 #61
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171080018
Hoe heette die mof ook al weer die een paar decennia geleden zijn volk vergiftigde door censuur en propaganda?
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 21:17:57 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171081474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe heette die mof ook al weer die een paar decennia geleden zijn volk vergiftigde door censuur en propaganda?
Ehhh..Wilders? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171081635
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe heette die mof ook al weer die een paar decennia geleden zijn volk vergiftigde door censuur en propaganda?
Was dat geen Oostenrijker?
pi_171082884
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe heette die mof ook al weer die een paar decennia geleden zijn volk vergiftigde door censuur en propaganda?
Schroder ? Adenauer ? Kohl ?
Honecker ? Willi Stoph ? Egon Krenz ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')