Ik bedoel dat het niet de bedoeling is dat degene die op de snelweg rijd het gas moet loslaten om de invoeger voor te laten.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoezo gas loslaten? Beide auto's voegen in. Beide auto's hebben dus dezelfde snelheid. Dan moet 'ie in de eerste plaats niet op het gas stampen.
Precies. Super irritant als mensen op de rijbaan zich gaan aanpassen aan invoegend verkeer.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het niet de bedoeling is dat degene die op de snelweg rijd het gas moet loslaten om de invoeger voor te laten.
Als ik invoeg dan schat ik de snelheid in van degene die al op de weg rijd in. Maar als deze dan ineens vaart mindert dan zorgt dat voor gevaarlijke situaties. Ik verwacht niet dat hij dit doet en het is ook niet de bedoeling. Als diegene gewoon doorrijdt, dan kan ik achter hem invoegen.
Eens. Als je al op de hoofdrijbaan zit is het de bedoeling dat je gewoon door blijft rijden, net als altijd.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het niet de bedoeling is dat degene die op de snelweg rijd het gas moet loslaten om de invoeger voor te laten.
Als ik invoeg dan schat ik de snelheid in van degene die al op de weg rijd in. Maar als deze dan ineens vaart mindert dan zorgt dat voor gevaarlijke situaties. Ik verwacht niet dat hij dit doet en het is ook niet de bedoeling. Als diegene gewoon doorrijdt, dan kan ik achter hem invoegen.
dat had ik niet gelezen, maar dat is idd niet de bedoeling. Verkeershufter noem je zoiets.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eens. Als je al op de hoofdrijbaan zit is het de bedoeling dat je gewoon door blijft rijden, net als altijd.
Het ging een paar posts terug juist om twee achter elkaar rijdende voertuigen die beide in willen voegen, waarbij de achterste van de twee dat eerder doet en meteen gaat accellereren zodat de voorste bestuurder een probleem heeft. In dat geval behoor je ook met dezelfde snelheid door te rijden.
Bij Belgen zit zo'n beetje alles voor niks op de auto. Knippers, stuurwiel, spiegels, licht...quote:Op zondag 11 juni 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die knipperlichten zitten bij sommige blijkbaar ook voor niets op de auto: vooral bij Duitsers en Belgen heb ik de afgelopen dagen mogen vaststellen
En bij Nederlanders wanneer ze afslaan bij een rotonde.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die knipperlichten zitten bij sommige blijkbaar ook voor niets op de auto: vooral bij Duitsers en Belgen heb ik de afgelopen dagen mogen vaststellen
Mag ik dan wel even klagen over lui die vinden dat je toch een strookje moet opschuiven?quote:Op zondag 11 juni 2017 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Eens. Als je al op de hoofdrijbaan zit is het de bedoeling dat je gewoon door blijft rijden, net als altijd.
Dat is ook mijn nummer 1, of van die mensen die eerst afslaan en dan het knipperlicht aan doen.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die knipperlichten zitten bij sommige blijkbaar ook voor niets op de auto: vooral bij Duitsers en Belgen heb ik de afgelopen dagen mogen vaststellen
Wat een waanzin. Ik zal nooit begrijpen waarom mensen zulke levensgevaarlijke dingen doen,terwijl het probleem ook is op te lossen door er even af te gaan en verderop een oprit pakken.quote:Op maandag 12 juni 2017 08:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vorige week, maar toch vermeldenswaard: Voor een afslag heb ik net iemand ingehaald en ga ik terug naar de rechter baan. Vervolgens kon ik meteen een noodstop maken omdat een malloot er achter was gekomen dat hij de verkeerde afslag had genomen, achteruit terugreed en voor mijn neus over het puntstuk de A73 weer op kwam. Omdat hij nog op gang moest komen was het snelheidsverschil ruim groter dan 100 km/h. Ik moest vol in de ankers en de hele actie eindigde er mee dat ik op nog geen halve meter naast deze bestuurder terecht kwam en alle moeite moest doen om hem niet vol in de flank te raken. Meneer keek niet op of om en reed vrolijk door alsof er niet gebeurd was. Ik ben daarna met bonkend hart op de rechterbaan met 80 naar huis gereden.
Ik ben meestal wel redelijk relaxed in het verkeer, maar van dit soort bestuurders gaat mijn bloed kokenquote:Op maandag 12 juni 2017 08:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vorige week, maar toch vermeldenswaard: Voor een afslag heb ik net iemand ingehaald en ga ik terug naar de rechter baan. Vervolgens kon ik meteen een noodstop maken omdat een malloot er achter was gekomen dat hij de verkeerde afslag had genomen, achteruit terugreed en voor mijn neus over het puntstuk de A73 weer op kwam. Omdat hij nog op gang moest komen was het snelheidsverschil ruim groter dan 100 km/h. Ik moest vol in de ankers en de hele actie eindigde er mee dat ik op nog geen halve meter naast deze bestuurder terecht kwam en alle moeite moest doen om hem niet vol in de flank te raken. Meneer keek niet op of om en reed vrolijk door alsof er niet gebeurd was. Ik ben daarna met bonkend hart op de rechterbaan met 80 naar huis gereden.
Wtf hij ramt em ertussen en verwacht dat je meteen op 2 sec afstand zit?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 16:39 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Mail sturen naar werkgever + video. Dit kan ongelukken veroorzaken.
Niet luisteren naar de groen links stemmers.
Sorry maar zonnebril heb ik ook niet: doe wel mijn zonnescherm omlaag, dat doet het ook hoor.quote:Op maandag 12 juni 2017 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Half zes 's ochtends, de zon staat 1 meter boven het wegdek.....hersenloze automobilisten zonder lichten aan en zonder zonnebril op....
Dat laatste heb ik gisteren ook nog gezien: ik zei tegen mijn vriendin, kijk die neemt de afrit zonder richting aan te geven.quote:Op maandag 12 juni 2017 08:37 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn nummer 1, of van die mensen die eerst afslaan en dan het knipperlicht aan doen.
Nee hoor:quote:Op maandag 12 juni 2017 10:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Sorry maar zonnebril heb ik ook niet: doe wel mijn zonnescherm omlaag, dat doet het ook hoor.
Zonnebril ligt standaard in de auto. En als ik een laaghangende zon verwacht zet ik hem van te voren op mijn kop. Dan kan ik hem makkelijk opzetten en mijn ogen op de weg houden.quote:Op maandag 12 juni 2017 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Half zes 's ochtends, de zon staat 1 meter boven het wegdek.....hersenloze automobilisten zonder lichten aan en zonder zonnebril op....
Ik heb hier in totaal wel één keer last van gehad; En toen regende het en leek de hele weg te gloeien. Sindsdien een zonnebril in de auto, maar nog niet hoeven gebruiken. Ik heb gewoon niet zo'n "last" van fel licht.quote:
Ja, hebben wij ook. In allebei de auto's. Zou eigenlijk een APK-item moeten zijn.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:37 schreef sneakydesert het volgende:
Zonnebril ligt standaard in de auto. En als ik een laaghangende zon verwacht zet ik hem van te voren op mijn kop. Dan kan ik hem makkelijk opzetten en mijn ogen op de weg houden.
Moet je maar niet zo'n kutauto hebbenquote:
Ik ben mijn zonnebril kwijt. Daar baal ik sommige zonstanden echt wel vanquote:Op maandag 12 juni 2017 11:37 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Zonnebril ligt standaard in de auto. En als ik een laaghangende zon verwacht zet ik hem van te voren op mijn kop. Dan kan ik hem makkelijk opzetten en mijn ogen op de weg houden.
Dat mag.quote:Op maandag 12 juni 2017 08:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mag ik dan wel even klagen over lui die vinden dat je toch een strookje moet opschuiven?
Helaas zitten ze wel op voornamelijk Oost-Europese vrachtwagens en dan betekenen ze: "Hoi, ik gooi mijn tonnen ogenblikkelijk naar links, ook al kom jij eraan met 130; je remt maar, wees blij dat ik het nog aankondig, ga ik dan he, doei!"quote:Op zondag 11 juni 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die knipperlichten zitten bij sommige blijkbaar ook voor niets op de auto: vooral bij Duitsers en Belgen heb ik de afgelopen dagen mogen vaststellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |