abonnement Unibet Coolblue
pi_171049501
Oorspronkelijke OP:

quote:
Er is in Nederland verwarring over de betekenis van het begrip 'neo-liberalisme'. Laat ik uiteenzetten wat de burger in Nederland is voorgehouden in de periode die daarbij hoort (1980 - 2010).

Het begon met de stelling dat de groep niet bestaat. Alle begrippen die daarmee samenhangen, zoals algemeen belang en solidariteit, zijn om die reden onzinnig. Zoals Thatcher het stelde: "De samenleving bestaat niet".

Vervolgens werd het begrip 'egoisme' geherdefinieerd. Tot die tijd betekende egoisme dat iemand zo'n groot ego heeft, dat hij onvoldoende rekening houdt met de anderen in de groep. Omdat de groep niet bestaat, was een nieuwe betekenis nodig. Egoisme betekent sindsdien dat je handelt naar je eigen motieven. Omdat ieder mens handelt naar zijn eigen motieven was daarmee iedereen een egoist. Een oplichter die de boel oplicht voor eigen gewin en een zorgzame mantelzorger zijn even egoistisch, daar ze beide handelen naar hun eigen motieven.

Vervolgens werd Andries Moberg de nieuwe CEO bij Ahold. Hij ging 10 miljoen gulden per jaar verdienen (een topsalaris). Iedereen gleed van verbazing van zijn stoel. Wat kon iemand doen dat zoveel geld waard was? De verklaring is, dat in een markteconomie iedereen exact verdient wat hij in de markt betaald krijgt. Dat volgt uit een economisch model dat veronderstelt dat de markt ideaal en in evenwicht is, en iedere deelnemer volledige kennis heeft van alles wat rondgaat. In dat geval zijn ook alle bedrijfswinsten nul. Maar de bedrijfswinsten waren niet nul. Een bezwaar dat met een alternatieve verklaring werd gepareerd: je bent gewoon jaloers.

Een daarmee verwante kwestie was het bonusbeleid. Men stelde dat dit een onontbeerlijk element was voor een goede bedrijfsvoering. Zo zouden resultaatgerichte medewerkers een specifieke prijsprikkel hebben bij het streven naar het gewenste doel. Het bonusbeleid veronderstelt dat een bedrijf de toekomst voldoende kan inschatten om het parcours uit te zetten, met vette worsten lang de gewenste route. Dat leidt tot een serieus informatieprobleem, dat iemand moet kunnen oplossen, en de rest is als een rat in het leerexperiment van een klassieke behaviorist.

Vervolgens werden we verrast met de gedachte dat de enige bestaansreden van een bedrijf is: winst maken, aandeelhouderswaarde creeren. Verbazing alom. Tot dan toe dacht iedereen dat bedrijven er waren om producten te maken. Maar nee, bedrijven zijn er alleen om mensen met geld de mogelijk te bieden om hun geld te vermeerderen.

Vervolgens werd het begrip 'verantwoordelijkheid' herzien. Omdat de groep niet bestaat, heb je geen verantwoordelijkheid naar anderen, maar alleen naar jezelf. Alleen eigen verantwoordelijkheid is de juiste opvatting van verantwoordelijkheid. Waar het ging om anderen, was dat hun eigen verantwoordelijkheid, niet de jouwe. Dat betekende concreet dat iedereen dat zijn eigen broek moest zien op te houden.

Niet iedereen slaag daar altijd in. Men stelde dat daarvoor geen goede reden kan bestaan, omdat iedere probleem teruggevoerd kan worden op een gebrek aan de juiste moraal. "Alles is gewoon een keuze" werd de nieuwe leuze. In dat geval heeft ook niemand een excuus. Iemand die toch zijn omgeving erbij betrekt, als hij zijn situatie wil verklaren, wordt slachtoffergedrag verweten.

De bevolking werd dit niet uitgelegd. Het kwam tot ons in de vorm van slogans, die eindeloos werden herhaald. Men dacht waarschijnlijk dat het klootjesvolk te stom is om het te kunnen begrijpen, zodat imprinting de enige haalbare manier was om deze inzichten over te dragen. Net zoals op de lagere school de tafels van 10 erin gestampt worden.

Het was raar, want wij dachten dat kennis en inzicht iets was dat je bij uitstek leert op een universiteit. Nu bleek dat de faculteit
- sociologie kon worden opgeheven (want de samenleving bestaat niet eens).
- psychologie kon worden opgeheven (want alles is gewoon een keuze)
- natuurkunde kon worden opgeheven (want wat is causaliteit?).
- etc ...

Zo is het neo-liberalisme in Nederland geintroduceerd. Een ideologisch programma, zo gebracht dat het nauwelijks mogelijk is om je tanden erin te zetten. Geen betogen of uiteenzettingen, maar propaganda die iedere analyse uitsluit. Daarom is het bovenstaande de beste definitie die ik van het begrip 'neo-liberalisme' kan geven.

Ik dacht daarover na, en concludeerde dat de bestuurselite zwakzinnig geworden was. Toen dacht ik er nog een keer over na, en besefte dat er nog een mogelijkheid was. Men begreep wel dat het ideologische onzin was, en manipuleerde daarmee moedwillig de bevolking plat. Toen dacht ik er nog een keer over na en realiseerde me dat het niet veel uitmaakt, of de bestuurselite intellectueel of moreel zwakzinnig is. Want in beide gevallen zijn ze ongeschikt voor hun functie.

Rest de vraag:
Kun je het interpreteren als een verkapte klassenstrijd?
De 5 delen die aan deel 1 vooraf gingen:
POL / Neo-liberalisme, wat houdt het in?
POL / Neo-liberalisme, wat houdt het in?
POL / Neo-liberalisme, wat houdt het in?
POL / Neo-liberalisme, wat houdt het in?

Wat antineoliberaal tegengif.

Hier een goed boek over het neoliberalisme:
Undoing the demos
Neoliberalism's stealth revolution
Wendy Brown

https://www.amazon.com/Un(...)lution/dp/1935408534
Een deel kan je lezen op Amazon.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:45:12 #2
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171052916
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk

Goed artikel. Ontmasker de Darth Vaders
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171054923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk

Goed artikel. Ontmasker de Darth Vaders
Idioot artikel. Niemand werkt harder bij Tesla dan Elon zelf.

Ja, hij vraagt veel van de mensen om hen heen en hij kan heerlijk bot zijn, maar hij is weldegelijk begaan met zijn personeel. Iemand die weken draait met 80-100 uur per week werken, die kijkt net even wat anders aan tegen 50 uur in de week werken dan iemand die lekker rustig aan doet.

Elon is gewend aan werken bij startups. Daar werkt iedereen zichzelf drie slagen in de rondte voor een klein bedrag (maar als het een succes wordt krijg je bij verkoop ook als werkbij nogal eens een bedrag mee waarmee je per direct mee met pensioen kan).

Daar werken is een keuze. Wil je dat niet: prima. Ga dan lekker elders aan de slag.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:42:48 #4
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171055256
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar werken is een keuze. Wil je dat niet: prima. Ga dan lekker elders aan de slag.
Tenzij zo een bedrijf zelf dat niet wil. Dan maken ze je kapot.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Microsoft

Of verhinderen ze je. Legaal en illegaal (inmiddels is de wet licht aangepast).

https://www.nytimes.com/2(...)compete-clauses.html

https://tweakers.net/nieu(...)heime-afspraken.html


Kortom: de lusten, niet de lasten (en dankzij lobbies en omkoping van politici passen ze gewoon de wet aan). Wegwerpersoneel, maar dan niet een parallelle vrijheid voor de werknemer om hetzelfde te doen, ondersteund door een ongelijk en gecorrumpeerd rechtssysteem (kids for cash was geen uitzondering).

http://www.alternet.org/e(...)d-slave-labor-amazon
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171055472
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tenzij zo een bedrijf zelf dat niet wil. Dan maken ze je kapot.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Microsoft

Of verhinderen ze je. Legaal en illegaal (inmiddels is de wet licht aangepast).

https://www.nytimes.com/2(...)compete-clauses.html

https://tweakers.net/nieu(...)heime-afspraken.html


Kortom: de lusten, niet de lasten (en dankzij lobbies en omkoping van politici passen ze gewoon de wet aan). Wegwerpersoneel, maar dan niet een parallelle vrijheid voor de werknemer om hetzelfde te doen, ondersteund door een ongelijk en gecorrumpeerd rechtssysteem (kids for cash was geen uitzondering).

http://www.alternet.org/e(...)d-slave-labor-amazon
Het komt niet in jou op dat er ook groepen zijn die wel hard willen werken, wel?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:03:26 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171055638
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het komt niet in jou op dat er ook groepen zijn die wel hard willen werken, wel?
Als je op die manier wilt discusieren dan houdt het op.

Kennelijk bestaan er genoeg klachten en werkt peer pressure en beroepsdeformatie niet bij iedereen, zeg maar het Stockholm syndroom.

Het standaard argument "daar is de deur", daar ging mijn repliek over. En alleen dat aspect.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:05:13 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171055687
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tenzij zo een bedrijf zelf dat niet wil. Dan maken ze je kapot.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Microsoft

Of verhinderen ze je. Legaal en illegaal (inmiddels is de wet licht aangepast).

https://www.nytimes.com/2(...)compete-clauses.html

https://tweakers.net/nieu(...)heime-afspraken.html


Kortom: de lusten, niet de lasten (en dankzij lobbies en omkoping van politici passen ze gewoon de wet aan). Wegwerpersoneel, maar dan niet een parallelle vrijheid voor de werknemer om hetzelfde te doen, ondersteund door een ongelijk en gecorrumpeerd rechtssysteem (kids for cash was geen uitzondering).

http://www.alternet.org/e(...)d-slave-labor-amazon
Klop, welke zoekmachine gebruik jij eigenlijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:08:28 #8
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171055745
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klop, welke zoekmachine gebruik jij eigenlijk?
Ga op het punt in of doe dat niet. Of werkt bij de apartheid libertariers de vrijheid van associatie slechts één kant op? Vrijheid van associatie als voorrecht.

Het antwoord krijg je niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171055748
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als je op die manier wilt discusieren dan houdt het op.

Kennelijk bestaan er genoeg klachten en werkt peer pressure en beroepsdeformatie niet bij iedereen, zeg maar het Stockholm syndroom.

Het standaard argument "daar is de deur", daar ging mijn repliek over. En alleen dat aspect.
Je weet waar je aan begint bij Tesla.

Ik vind dit geklaag van het niveau 'te weinig daglicht op de werkvloer' bij mijnwerkers.

Jij schildert Elon af als een boef, terwijl hij gewoon integer is. Af en toe een lul, maar dat moet hij gewoon ook zijn.

You can't bake an omelettet, without cracking some eggs.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:14:03 #10
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171055871
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dit geklaag van het niveau 'te weinig daglicht op de werkvloer' bij mijnwerkers.
Of dat er wel eens een vinger kan afvallen bij kinderarbeid (met jouw redenaties zouden we nooit voorbij dat stadium raken).

https://www.techinasia.co(...)working-millionaires
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:17:01 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171055951
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171055958
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Of dat er wel eens een vinger kan afvallen bij kinderarbeid.

https://www.techinasia.co(...)working-millionaires
Wat heeft kinderarbeid ermee van doen?

Als jij net als ik het DNA van Tesla zou kennen zou je beter weten. Of je dan ook een beter oordeel zou hebben is vers twee, want het komt op mij over dat jij nog steeds in de fase van magisch denken zit.

Welcome to reality.
pi_171055989
quote:
Ach gut. Mensen hebben zichzelf in de nesten geconsumeerd en nu slapen ze slecht.

Slachtoffers, geen daders hoor!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:35:13 #14
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171056303
quote:
Companies Compete but Won’t Let Their Workers Do the Same
https://www.nytimes.com/2(...)ts-workers.html?_r=0

quote:
How Noncompete Clauses Keep Workers Locked In
Restrictions once limited to executives are now spreading across the labor landscape — making it tougher for Americans to get a raise.
[..]
The growth of noncompete agreements is part of a broad shift in which companies assert ownership over work experience as well as work.
https://www.nytimes.com/2(...)compete-clauses.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:36:13 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171056322
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat heeft kinderarbeid ermee van doen?

Als jij net als ik het DNA van Tesla zou kennen zou je beter weten. Of je dan ook een beter oordeel zou hebben is vers twee, want het komt op mij over dat jij nog steeds in de fase van magisch denken zit.

Welcome to reality.
Ja, je duikt gelijk weer in de beschuldigende modus, ter ontwijking van een antwoord. Leuk voor je maar dat vervuilt het topic enorm - derhalve ga ik elke volgende post negeren. Overigens was DS4 ook een Tesla (en Porsche) fanboy van hier tot Tokio.

Mijn terechte mening blijft:
1) De klachten over Tesla zijn terecht (en zo milieuvriendelijk zijn die krengen niet).
2) Het hele vrijheids-argument ('daar is de deur') en dat het allemaal duidelijk is waaraan je begint valt wel wat op af te dingen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171056698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens was DS4 ook een Tesla (en Porsche) fanboy van hier tot Tokio.
Hij reed dan een "dikke" Audi die van hem geen Audi mocht heten wegens tuning of iets. Grotemannnenspeelgoed. Maar de overeenkomsten zijn treffend inderdaad. Hoewel DS4 wat breedsprakiger was. Het was uitstekend ruzie maken met die man. :)

GC / Iemand enig idee waar DS4 is?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:11:05 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171056946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij reed dan een "dikke" Audi die van hem geen Audi mocht heten wegens tuning of iets. Grotemannnenspeelgoed.
Tezeldertijd ook meteen kleinekleuterspeelgoed;

"Neeheeh! Dit is geen Nike, dit zijn Air Jordans. Je mag geen Nike zeggen."
-- "Haha"
"Je bent gewoon jaloers! Niemand heeft ze!"

.... drie weken later

"Jij hebt nu ook Air Force Ones. Dat is nie-iet eerlijk. Ik haal mijn vriendjes erbij! [om ze af te pakken, stuk te maken]"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171056995
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, je duikt gelijk weer in de beschuldigende modus, ter ontwijking van een antwoord. Leuk voor je maar dat vervuilt het topic enorm - derhalve ga ik elke volgende post negeren. Overigens was DS4 ook een Tesla (en Porsche) fanboy van hier tot Tokio.

Mijn terechte mening blijft:
1) De klachten over Tesla zijn terecht (en zo milieuvriendelijk zijn die krengen niet).
2) Het hele vrijheids-argument ('daar is de deur') en dat het allemaal duidelijk is waaraan je begint valt wel wat op af te dingen.
Eigenlijk is iedereen die ik ken met een Tesla (en dat zijn er best veel, het is onder succesvolle ondernemers een populaire auto) erg tevreden.

Sportauto's heb ik niet, laat staan een Porsche. Heb ik ook niets aan.

Wat ik bedoelde met het DNA kennen gaat niet zo zeer over het product, maar het bedrijf.

Overigens: wel grappig dat je nu afhaakt voordat je jezelf klem hebt gezet. Je leert van je fouten.
pi_171057030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tezeldertijd ook meteen kleinekleuterspeelgoed;

"Neeheeh! Dit is geen Nike, dit zijn Air Jordans. Je mag geen Nike zeggen."
-- "Haha"
"Je bent gewoon jaloers! Niemand heeft ze!"

.... drie weken later

"Jij hebt nu ook Air Force Ones. Dat is nie-iet eerlijk. Ik haal mijn vriendjes erbij! [om ze af te pakken, stuk te maken]"
Ik heb ook al geen Nike. Of wacht, mijn tennisschoenen geloof ik. Maar verder heb ik geen idee hoe ze heten en het zijn hele normale. Ze zaten goed. Klaar.

Waar jij mij mee verwart, beetje raar.
pi_171057085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tezeldertijd ook meteen kleinekleuterspeelgoed;

"Neeheeh! Dit is geen Nike, dit zijn Air Jordans. Je mag geen Nike zeggen."
-- "Haha"
"Je bent gewoon jaloers! Niemand heeft ze!"

.... drie weken later

"Jij hebt nu ook Air Force Ones. Dat is nie-iet eerlijk. Ik haal mijn vriendjes erbij! [om ze af te pakken, stuk te maken]"
Zo ging dat zo'n beetje ja. Hij ontleende zijn eigenwaarde aan "spullen". Zijn neefje hangt hier nog rond. Die is gek op Breitling.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171057125
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
Eigenlijk is iedereen die ik ken met een Tesla (en dat zijn er best veel, het is onder succesvolle ondernemers een populaire auto) erg tevreden.
Dat verbaast ons niets. Ik zag laatst nog een serieuze berekening dat de zakelijke rijder gewoon zo'n ding kan rijden voor dezelfde prijs als een VW Golf. Als zij hem zelf moesten betalen zonder belastingdouceurtjes dan was deze Tesla een stuk minder "populair" onder "succesvolle ondernemers". Daar durf ik een kratje Erdinger onder te verwedden. :) Ook wel een kratje Westvleteren als dat moet.

Je zou kunnen zeggen dat zij een auto ver boven hun stand berijden van onze belastingcenten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 19-05-2017 18:30:45 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:35:02 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171057291
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo ging dat zo'n beetje ja. Hij ontleende zijn eigenwaarde aan "spullen". Zijn neefje hangt hier nog rond. Die is gek op Breitling.
http://www.esquire.com/st(...)ousy-shopping-study/

Zo een drogreden als het moeilijk wordt 'is de menselijke natuur', maar daar heeft deelnemer goede opmerkingen over gemaakt.

Ik zou o.a. zeggen:
1) Vooruitgang in geweldloosheid is ook menselijke natuur. Helaas neemt geweld de laatste 20 jaar weer toe.
2) Juist kleine landen/samenlevingen hebben overleefd dankzij​ een voor die tijd hoge mate van (lange termijn) solidariteit. Dat is de echte natuurlijke selectie.

Maar goed, je hebt onlangs vast dit topic gezien ;)

NWS / 'Mensenrechten in Nederland komen onder druk te staan door armoede'
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171057464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat verbaast ons niets. Ik zag laatst nog een serieuze berekening dat de zakelijke rijder gewoon zo'n ding kan rijden voor dezelfde prijs als een VW Golf. Als zij hem zelf moesten betalen zonder belastingdouceurtjes dan was deze Tesla een stuk minder "populair" onder "succesvolle ondernemers". Daar durf ik een kratje Erdinger onder te verwedden. :) Ook wel een kratje Westvleteren als dat moet.

Je zou kunnen zeggen dat zij een auto ver boven hun stand berijden van onze belastingcenten.
Nou overdrijf je. Vergelijkbaar met een BMW of Mercedes van 50.000 uitgaande van leaseprijs en bijtelling. Aldus autovisie.

Dat zit niet alleen in het fiscale, dat zit ook in de buitengewoon lage variabele kosten.

Het is verder echt wel een fijne auto. Ik vind hem vwb comfort beter dan de Mercedes E die ik daarvoor had. En dat was een enorm comfortabele auto. Buiten de herrie die de V8 maakte dan.
pi_171057592
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:44 schreef VEM2012 het volgende:
Nou overdrijf je.
Nee, echt niet. Ik zal hem binnenkort voor je terugvinden. Of iemand anders doet dat.

Nou, dit dus:



Daar zien we dus dat de Tesla S (aanschafwaarde 106 duizend euro) nog aanzienlijk goedkoper is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 19-05-2017 18:57:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171057706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Ik zal hem binnenkort voor je terugvinden. Of iemand anders doet dat.
Dan heb je wel een hele dure golf te pakken. Of autovisie kan niet rekenen en volgens mij kunnen ze dat wel.

Maakt ook niet uit verder, ik wil in comfort van a naar b. En als dat voor een Up prijsje kan, alleen maar beter!
pi_171057753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Ik zal hem binnenkort voor je terugvinden. Of iemand anders doet dat.

Nou, dit dus:

[ afbeelding ]

Daar zien we dus dat de Tesla S (aanschafwaarde 106 duizend euro) nog aanzienlijk goedkoper is.
Berekening uit 2013. Want de bijtelling is geen 0 meer. Toen waren de fiscale voordelen veel groter en de Tesla overigens een stuk goedkoper dan nu (usd vd eur).
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:59:41 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171057770
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga op het punt in of doe dat niet. Of werkt bij de apartheid libertariers de vrijheid van associatie slechts één kant op? Vrijheid van associatie als voorrecht.

Het antwoord krijg je niet.
Zoals gewoonlijk ontwijk je iedere discussie en beantwoord je vragen niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:02:13 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171057822
https://en.wikipedia.org/(...)ew_desktop#Subsidies

https://en.wikipedia.org/(...)iew_desktop#Lobbying


Ik moet het vem2012 wel nageven dat Musk iig niet een 100% fout apartheid product is. Zoals zoveel blanken in Zuid Afrika die aldaar naar elite scholen gaan.

Maar ik blijf erbij dat het Guardian artikel wel wat verder gaat dan 'geen daglicht in de mijnschacht'. Twee gebroken nekwervels is meer iets wat in een 19e eeuwse fabriek thuis hoort, niet in een zogenaamde hyper moderne duurzaamheid fabriek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171058074
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Berekening uit 2013. Want de bijtelling is geen 0 meer. Toen waren de fiscale voordelen veel groter en de Tesla overigens een stuk goedkoper dan nu (usd vd eur).
Nou ja, je snapt hem wel. Misschien nu iets minder voordelig maar nog steeds zeer voordelig: men reed een "wagen" van een vijfvoudige aanschafprijs tegen dezelfde TCO. Dat valt niet te downplayen door erop te wijzen dat dat nu "slechts" een factor 4 is. :{ Het is ook duidelijk dat het gros (de belastingbetaler) voor de vervoersbehoefte ver boven hun stand opdraaide en nog steeds doet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171058184
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk ontwijk je iedere discussie en beantwoord je vragen niet.
Je kijkt nu in de spiegel en bent tegen jezelf aan het praten? :) Dat was een uitstekend advies van jouw psycholoog. Zo komen we ergens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:19:26 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171058255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kijkt nu in de spiegel en bent tegen jezelf aan het praten? :)
Voer jij je eigen discussies bartje, daar heb je het moeilijk genoeg mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171058364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja, je snapt hem wel. Misschien nu iets minder voordelig maar nog steeds zeer voordelig: men reed een "wagen" van een vijfvoudige aanschafprijs tegen dezelfde TCO. Dat valt niet te downplayen door erop te wijzen dat dat nu "slechts" een factor 4 is. :{ Het is ook duidelijk dat het gros (de belastingbetaler) voor de vervoersbehoefte ver boven hun stand opdraaide en nog steeds doet.
Factor 3.

Op het einde van de post moet ik gaan gissen wat je bedoelt. Waarschijnlijk dat je het niet eerlijk vindt dat er een belastingkorting is verstrekt.

Persoonlijk denk ik dat de korting van de gewone man (al die priussen en aanverwante treurige modellen) een veelvoud gekost heeft. Terwijl het effect van de Tesla vele malen groter is, deze ook in Nederland blijft hangen en dus waar voor zijn geld heeft geboden.

Met de Model 3 komt ook een Tesla voor de kleine beurs.
pi_171058634
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Factor 3.

Op het einde van de post moet ik gaan gissen wat je bedoelt. Waarschijnlijk dat je het niet eerlijk vindt dat er een belastingkorting is verstrekt.
Dat als je veel belasting betaalt er via zo'n prachtige "wagen" er een hoop af te trekken valt. En dat het dus niet verbazend is dat deze Tesla S zo "populair" is onder "succesvolle" ondernemers. C'est tout. Maar het is ze dus nier per se te doen om milieuvoordelen. Het gaat om pecunia.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171058659
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voer jij je eigen discussies bartje, daar heb je het moeilijk genoeg mee
Dat blijkt. Het gaat me uitstekend af terwijl jij je noodgedwongen beperkt tot je bekende onnozele one-liners.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:35:13 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171058688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat als je veel belasting betaalt er via zo'n prachtige "wagen" er een hoop af te trekken valt. En dat het dus niet verbazend is dat deze Tesla S zo "populair" is onder "succesvolle" ondernemers. C'est tout. Maar het is ze dus nier per se te doen om milieuvoordelen. Het gaat om pecunia.
Vind je dat je dan geen fiscale maatregelen zou moeten nemen? Ook niet in de andere richting?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171058710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat als je veel belasting betaalt er via zo'n prachtige "wagen" er een hoop af te trekken valt. En dat het dus niet verbazend is dat deze Tesla S zo "populair" is onder "succesvolle" ondernemers. C'est tout. Maar het is ze dus nier per se te doen om milieuvoordelen. Het gaat om pecunia.
Geld speelt bij iedere investering een rol.

Tegen 25% bijtelling had ik de gok ook niet genomen. Nu ik hem heb ben ik wel om. De volgende wordt een Model X.
pi_171058780
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind je dat je dan geen fiscale maatregelen zou moeten nemen? Ook niet in de andere richting?
Het ging mij puur om de crux te benoemen waarom ie zo populair blijkt te zijn.
Het bezwaar van fiscale maatregelen vind ik dat er oneigenlijk gebruik van wordt gemaakt (grijs kenteken, HRA) en het vaak aan zijn eigen succes ten onder gaat. Het is een zeer krachtig wapen om "gewenst gedrag" af te dwingen ten koste van het gros dat niet profiteert van de maatregel.

Dus nee. Liever niet. In dit specifieke geval is het in principe subsidie voor Elon Musk: deze "ondernemers" kopen zijn auto's die ze anders nooit gekocht zouden hebben als het volledig uit eigen middelen zou moeten komen. Subsidie voor een miljardair is in principe bespottelijk. Ondanks zijn goede bedoelingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 19-05-2017 19:45:50 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:41:29 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171058816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het ging mij puur om de crux te benoemen waarom ie zo populair blijkt te zijn.
Het bezwaar van fiscale maatregelen vind ik dat er oneigenlijk gebruik van wordt gemaakt (grijs kenteken, HRA) en het vaak aan zijn eigen succes ten onder gaat. Het is een zeer krachtig wapen om "gewenst gedrag" af te dwingen ten koste van het gros dat niet profiteert van de maatregel.

Dus nee. Liever niet.
Zeer libertarisch van je.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171058837
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeer libertarisch van je.
Juist niet dacht ik. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:55:39 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171059239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Juist niet dacht ik. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn. ;)
Je vind het onjuist om gedrag te sturen met fiscale maatregelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:44:11 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070012
Laurens Jan Brinkhorst :r De man die gas, water en licht onbetaalbaar heeft gemaakt voor de minima. Nou vertel het eens europalikker, waar komen de geldstromen vandaan :)

quote:
Geschiedenis maakt Pechtold huiverig voor kabinet met CU

Kan D66 zichzelf zijn tegenover een conservatief blok?

ARTIKELVVD, CDA en ChristenUnie lonken, maar Alexander Pechtold houdt de boot af. Hoe is zijn weerzin te verklaren?

Wie wil weten waarom Alexander Pechtold zo moeilijk kijkt zodra het woord ChristenUnie valt, moet in gedachten even terug naar de donkere dagen van 2005 en 2006. Donkere dagen althans voor D66, dat zichzelf terugvond in een coalitie met CDA en VVD en daarin met de dag ongelukkiger werd.

Het kabinet-Balkenende II wordt inmiddels gezien als een van de slagvaardigste kabinetten van de afgelopen decennia, maar dat succes straalde niet bepaald af op de kleinste coalitiepartner. Die raakte vooral zichzelf kwijt. Na de ondergang in de Eerste Kamer van het belangrijkste uithangbord, de gekozen burgemeester, zette Pechtold als opvolger van de gedesillusioneerd vertrokken Thom de Graaf zijn eerste schreden in de landspolitiek.

Minister van spek en bonen

Hij erfde een gehavende portefeuille en ondervond vervolgens nauw verholen tegenwerking van CDA en VVD om er toch nog iets van te maken. 'Minister van spek en bonen', werd hij destijds smalend genoemd als hij binnen de coalitie weer eens achter het net viste. Pechtold zelf had nog geen jaar nodig om te concluderen dat het Binnenhof een slangenkuil is. 'Achter elkaars rug om, ach, ach, ach, het is allemaal veel vuiler en vunziger dan mensen denken.'

In de achterban kraaide intussen het oproer tegen het immigratiebeleid van VVD-minister Rita Verdonk, terwijl in de partij een machtsstrijd ontstond en onder de leden op zeker moment serieus werd gedebatteerd over de vraag of het niet beter was om na veertig jaar maar te stoppen met de partij. Bijna traditiegetrouw eindigde het avontuur met een electorale afstraffing: regeren loopt zelden goed af voor de Democraten.

Die demonen zijn in Pechtolds gedachten nu hij na tien louterende jaren in de oppositie opnieuw voor de keus staat: durft hij het aan met CDA en VVD? Bert Bakker (D66-Kamerlid van 1994 tot 2006): 'Het is moeilijk vergelijken, maar natuurlijk spelen de ervaringen van toen mee. Pechtold kwam in die tijd. Hij voorziet problemen.'

De kleur van de vierde coalitiepartner is daarbij van groot belang. Met de ChristenUnie naast het CDA staat Pechtold bij het verdedigen van de progressieve agenda tegenover twee conservatieve partijen. Boris van der Ham, D66-Kamerlid van 2002 tot 2012 en nu voorzitter van het Humanistisch Verbond: 'Pechtold zal dus zijn bondgenoot in de VVD moeten vinden.' Ook dat zal makkelijker gaan met GroenLinks of de PvdA aan zijn zijde dan met de ChristenUnie.

Laurens Jan Brinkhorst, minister in het kabinet-Balkenende II, heeft levendige herinneringen aan de interne twisten van die jaren, maar adviseert Pechtold om daar niet te veel over te piekeren. 'Ten eerste heeft Pechtold de crisis van toen aangegrepen om de partij ingrijpend te professionaliseren tot een stabiele partij met behoorlijke financiering en ieder jaar meer leden. Er wordt veel geïnvesteerd in het opleiden en trainen van onze mensen. Ten tweede hadden we toen maar zes zetels, waren we veruit de kleinste coalitiepartner. Dat is nu heel anders. We zijn noodzakelijk voor elk denkbaar kabinet. We staan ijzersterk.'

Schakel tussen links en rechts

Juist daarom heeft Pechtold noten op zijn zang, zegt Brinkhorst. 'Hij is de enige die links en rechts kan verbinden. We staan dichter bij CDA en VVD als het om de economie gaat, maar veel dichter bij GroenLinks in duurzaamheid en Europa. Waarom moeten de meningsverschillen tussen VVD en GroenLinks ten nadele van GroenLinks uitpakken? Het is heel verstandig dat Pechtold zich daar niet bij neerlegt.'

Bakker: 'Het sociaal-economisch beleid was niet het probleem in Balkenende II en dat zal het nu ook niet zijn. Daar liggen kansen. Ook in het onderwijs en het milieubeleid kan D66 zaken doen. De ophef destijds ontstond vooral over de steeds hardere toon van Rita Verdonk. Per partijcongres werden de moties scherper. Die sfeer zal Pechtold willen voorkomen. Hij staat liever in het midden van de coalitie dan aan de flank.'

De ChristenUnie is in die evenwichtsoefening een extra hindernis. Zeker nu D66 het afgelopen jaar politieke doorbraken forceerde op medisch-ethisch vlak, van oudsher deel van het kernprofiel van de partij. Dankzij haar wetsvoorstellen voor actieve donorregistratie en stervenshulp bij 'voltooid leven' kreeg het Kamerlid Pia Dijkstra liefst 120 duizend voorkeurstemmen - een niet mis te verstaan blijk van waardering van de achterban.

Maar CU-leider Segers heeft al laten weten dat met hem niet te praten valt zolang D66 de voltooidlevenwet niet van tafel haalt. Van der Ham kent geen twijfel: 'Dat is hoe dan ook onbespreekbaar. Zulke onderwerpen mag je sowieso niet uitonderhandelen. Wij kunnen Segers niet dwingen om voor te stemmen, hij kan ons niet verbieden om progressieve meerderheden te zoeken buiten hem om. Elk Kamerlid moet hierin zijn eigen afweging kunnen maken.
Wat die Bert Bakker allemaal uit braakt zal het populisme natuurlijk alleen maar verergeren. Clinton-esque politiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171070037
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Laurens Jan Brinkhorst :r De man die gas, water en licht onbetaalbaar heeft gemaakt voor de minima. Nou vertel het eens europalikker, waar komen de geldstromen vandaan :)

[..]

Wat die Bert Bakker allemaal uit braakt zal het populisme natuurlijk alleen maar verergeren. Clinton-esque politiek.
Waaruit blijkt dat pakweg water onbetaalbaar is geworden voor de minima? Of is dit weer zo'n leuze kreet of leugen van je?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:49:01 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070111
quote:
Hebben cao's hun langste tijd gehad?

CAO

ARTIKELNa supermarktketen Jumbo en werkgevers in de bakkersbranche en in de horeca wijst ook Albert Heijn de vakbonden de deur. Is de loonsverhoging zonder cao die magazijnmedewerkers krijgen een te ken des tijds?

Door: Jonathan Witteman 18 mei 2017, 02:00

En weer zet een werkgever de vakbonden buitenspel: Albert Heijn geeft de magazijnmedewerkers in zijn distributiecentra een loonsverhoging, zonder een nieuwe cao af te sluiten.

Zijlijn

De supermarkt kwam er niet uit met FNV en CNV, en besloot daarom op eigen houtje om het personeel 1,75 procent salaris erbij te geven. Een fooi voor een bedrijf dat de Nederlandse omzet vorig jaar met 6,6 procent zag groeien, vinden de vakbonden. Maar voorlopig staan ze aan de zijlijn, en niet voor het eerst: supermarkt Jumbo bonjourde FNV en CNV vorige maand al de deur uit, zoals werkgevers eerder al deden in de cao-loze bakkersbranche en horeca.

123 jaar nadat Amsterdamse diamantslijpers hun bazen met een staking dwongen tot de eerste cao avant la lettre, lijkt de collectieve arbeidsovereenkomst haar langste tijd te hebben gehad. Toch kunnen de begrafenistoespraken voor de cao beter nog even op zak blijven, zegt Maarten Keune, hoogleraar sociale zekerheid en arbeidsverhoudingen. Buiten de monarchie hebben weinig instituten zo'n hoge waardering als de akkoorden die werkgevers en vakbonden sluiten over onze salarissen, vakantiedagen en andere arbeidsvoorwaarden. Acht op de tien Nederlanders vinden het bestaan van de cao (heel) belangrijk, nog eens acht op de tien zijn (heel) tevreden over hun eigen cao, blijkt uit onderzoek van TNO en het CBS.

Minderheid

De dekkingsgraad van de cao - het aandeel werknemers dat onder een cao valt, afgezet tegen het totaal aantal werknemers - is al jaren 80 procent. Hierbij past een kanttekening: zelfstandigen zonder personeel vallen niet onder een cao. De cao-dekking van alle werkende Nederlanders is door de explosie van het aantal zzp'ers van afgelopen jaren gedaald van 73 procent in 2004 tot 62 procent in 2015, blijkt uit cijfers van werkgeversvereniging AWVN.

Wat onverlet laat dat de cao ook onder werkgevers nog altijd populair is, zegt Jannes van der Velde van AWVN. Nederland telt een slordige achthonderd cao's, dus Albert Heijn en Jumbo vormen vooralsnog een minderheid.

Nieuw fenomeen

Het cao-onderhandelingsjaar 2017 verloopt tot nu toe prima, zegt Van der Velde. 'Een kwart van de aflopende cao's is tot nu toe vernieuwd, dat is normaal rond deze tijd van het jaar. We hadden de onderhandeling met Tata Steel als een mogelijke conflicthaard aangestipt, maar daar is onlangs gewoon een keurige cao mee afgesloten.'

Onder de oppervlakte borrelt het wel degelijk, ziet Keune. De cao-perikelen rond Jumbo en Albert Heijn zijn symptomatisch voor de tanende macht van de vakbonden. 'Als werkgevers hun zin niet krijgen, kunnen ze dreigen om alleen met het CNV om tafel te gaan, of met een van de kleinere vakbonden.' Die verdeel-en-heers-strategie is een nieuw fenomeen, vroeger gingen de werkgevers vrijwel nooit buiten de veruit grootste vakbond (FNV) om.

Het aan de zijlijn plaatsen van FNV gebeurde met de cao voor kledingwinkels, gesloten met de kleinere bonden De Unie en Alternatief voor Vakbond. 'Werkgevers kunnen tegen de FNV zeggen: als jullie ons geen draagvlak bieden, dan halen we het wel ergens anders. En dat kan volgens de wet: als drie mensen samen zeggen dat ze een vakbond zijn, mogen ze bij wijze van spreken een cao afsluiten.'

Loonmatiging

Verslechterde arbeidsvoorwaarden liggen dan al snel op de loer, denkt Keune. De stap van Jumbo om geen cao af te sluiten met de vakbonden, maar het op een akkoordje te gooien met de eigen ondernemingsraad, is een goed voorbeeld. 'De hoofdtaak van ondernemingsraden is om het bedrijfsbelang te bewaken. Stakingen afkondigen mag de OR helemaal niet. Dat maakt het voor een werkgever per definitie makkelijker om zaken te doen met de OR dan met de vakbonden.'

En je ziet het aan de lonen, zegt Keune. 'We zijn altijd al goed geweest in loonmatiging, maar nu lijkt de productiviteitswinst van onze economie nog minder dan vroeger bij werknemers terecht te komen, en meer bij de aandeelhouders.'

Verandering
In de 21ste eeuw stegen de Nederlandse lonen vrijwel structureel minder hard dan de arbeidsproductiviteit, blijkt uit CBS-cijfers. In de periode 2009-2014 werkten Nederlanders bijvoorbeeld elk jaar 0,8 procent productiever, terwijl de reële lonen 0,1 procent per jaar daalden. Ook voor de crisis bleven de lonen al achter bij de productiviteitsgroei.

Keune: 'Het is niet heel dramatisch nog, maar de verandering is er. Dus het is niet zo dat de FNV hogere eisen stelt dan vroeger, maar eerder dat werkgevers minder bieden.'
Hoe verdonkeremanen we dit zodat trolls de realiteit kunnen ontkennen? Statistieken vervalsen!
JimFaas twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 13:38:08 Werkloosheidscijfers... wie vallen er nu eigenlijk wel en niet onder? 🤔🤔🤔via @volkskrant verborgen #werkloosheid https://t.co/MW1R3e9e7u reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171070211
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe verdonkeremanen we dit zodat trolls de realiteit kunnen ontkennen? Statistieken vervalsen!
JimFaas twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 13:38:08 Werkloosheidscijfers... wie vallen er nu eigenlijk wel en niet onder? 🤔🤔🤔via @volkskrant verborgen #werkloosheid https://t.co/MW1R3e9e7u reageer retweet
Tijd dus dat de bonden hun achterban terug gaan vinden. Ik kan me voorstellen dat ze nu amper nog aanhang hebben bij de distributiecentra van AH en Jumbo...
pi_171070263
En je ziet het aan de lonen, zegt Keune. 'We zijn altijd al goed geweest in loonmatiging, maar nu lijkt de productiviteitswinst van onze economie nog minder dan vroeger bij werknemers terecht te komen, en meer bij de aandeelhouders.'

Goh... :) Dat "lijkt" al 30 jaar zo. En we vinden dat geweldig blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:05:31 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070405
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tijd dus dat de bonden hun achterban terug gaan vinden. Ik kan me voorstellen dat ze nu amper nog aanhang hebben bij de distributiecentra van AH en Jumbo...
Ik weet dat je het gaat ontkennen maar de laatste 30 jaar is natuurlijk wel veel anti-vakbondswetgeving aangenomen (Pietverdriet heeft de klasse om dit niet te ontkennen en zelfs toe te juichen), een effect dat nog eens versterkt wordt door de ongelijkheid in middelen en technologische ontwikkelingen c.q. privacy-afbraak en opkomst van arbitrage ('rafels aan de rechtsstaat').

Ook de ECJ doet wat dat betreft al tijden hun duit in het zakje. Legio voorbeelden (en wetenschappelijke literatuur) van hoe zij structureel vakbonden dwars zitten en hun eigen wetgeving maken. Waardoor het op nationaal niveau makkelijker wordt om vakbonden klem te zetten en tegen elkaar uit te spelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:12:55 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070519
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:57 schreef Bart2002 het volgende:
En je ziet het aan de lonen, zegt Keune. 'We zijn altijd al goed geweest in loonmatiging, maar nu lijkt de productiviteitswinst van onze economie nog minder dan vroeger bij werknemers terecht te komen, en meer bij de aandeelhouders.'

Goh... :) Dat "lijkt" al 30 jaar zo. En we vinden dat geweldig blijkbaar.
In een steeds meer geïndividualiseerde maatschappij wordt het e.e.a. verdoezeld doordat jonge mensen uiteraard nog steeds carrière maken en in schalen omhoog gaan. Daardoor wordt de algehele drukking van lonen minder zichtbaar. Het voeden van afkeer tegen 'de ouderen' doet de rest. Dit is al sinds de jaren 90 aan de gang, bashen tegen 50-plussers, die nu inmiddels allang met pensioen zijn maar vervangen zijn door de dertigers van toen.

https://psmag.com/social-(...)-conversations-85805
https://www.theguardian.c(...)sistic-say-academics
https://www.scientificamerican.com/article/what-me-care/
http://greatergood.berkel(...)killing_conversation

Uiteraard is 'technologie' vaak een dooddoener om niet naar de achterliggende structuren te kijken en existentiële mechanismen. Zoals nota bene het FD een aantal keer heeft opgemerkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171070861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat je het gaat ontkennen maar de laatste 30 jaar is natuurlijk wel veel anti-vakbondswetgeving aangenomen (Pietverdriet heeft de klasse om dit niet te ontkennen en zelfs toe te juichen), een effect dat nog eens versterkt wordt door de ongelijkheid in middelen en technologische ontwikkelingen c.q. privacy-afbraak en opkomst van arbitrage ('rafels aan de rechtsstaat').

Ook de ECJ doet wat dat betreft al tijden hun duit in het zakje. Legio voorbeelden (en wetenschappelijke literatuur) van hoe zij structureel vakbonden dwars zitten en hun eigen wetgeving maken. Waardoor het op nationaal niveau makkelijker wordt om vakbonden klem te zetten en tegen elkaar uit te spelen.
En het heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken dat de bonden hun potentiële achterban amper nog aanspreken?
Waar vroeger bijna iedereen die ging werken lid werd van de bond is dat nu een uitzondering. De bonden moeten gaan moderniseren willen ze relevant blijven...

En ga je nog uitleggen hoe water onbetaalbaar is geworden?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:39:24 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171070903
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat je het gaat ontkennen maar de laatste 30 jaar is natuurlijk wel veel anti-vakbondswetgeving aangenomen (Pietverdriet heeft de klasse om dit niet te ontkennen en zelfs toe te juichen), een effect dat nog eens versterkt wordt door de ongelijkheid in middelen en technologische ontwikkelingen c.q. privacy-afbraak en opkomst van arbitrage ('rafels aan de rechtsstaat').

Ook de ECJ doet wat dat betreft al tijden hun duit in het zakje. Legio voorbeelden (en wetenschappelijke literatuur) van hoe zij structureel vakbonden dwars zitten en hun eigen wetgeving maken. Waardoor het op nationaal niveau makkelijker wordt om vakbonden klem te zetten en tegen elkaar uit te spelen.
Tja, ik ben dan ook van mening dat de overheid zich daarbij niet in te mengen heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171072115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk

Goed artikel. Ontmasker de Darth Vaders
"Ambulances have been called more than 100 times since 2014 for workers experiencing fainting spells, dizziness, seizures, abnormal breathing and chest pains, according to incident reports obtained by the Guardian. Hundreds more were called for injuries and other medical issues."
...
"I’ve seen people pass out, hit the floor like a pancake and smash their face open,"
...
Tesla declined to release data over those four years, saying such information “doesn’t reflect how the factory operates today”.

Ik ben echter wel bereid om Musk enigszins het voordeel van de twijfel te geven. Het bedrijf zou momenteel nog verlies maken, het lijkt erop dat het bedrijf probeert de medische problemen te beperken (natuurlijk ook omdat het geld kost voor het bedrijf wanneer medewerkers geblesseerd afhaken of ziek worden) en tenzij een van de medewerkers die spreekt dit in opdracht van de bazen doet zouden ze wel financieel fatsoenlijk worden gecompenseerd. Er zijn helaas ook veel voorbeelden van bedrijven waarin de werkcondities net zo slecht of nog slechter zijn en waarbij de financiële compensatie ook nog eens rotslecht is terwijl het bedrijf niets doet om de werkomstandigheden te verbeteren.

Om maar weer de koppeling met het onderwerp van deze draad te maken, we hebben een overheid nodig die strenge grenzen stelt voor de werkomstandigheden zodat veilige werkomstandigheden gegarandeerd zijn. Dat past natuurlijk niet in een neoliberaal beleid. In Nederland merk je ook dat de overheid minder goed is gaan controleren of dat de werkomstandigheden veilig zijn. Ik heb het zelf ook meegemaakt, een bierfabriek waarin metalen platen tegen een metalen wand komen zo gauw een lichtstraal wordt onderbroken nadat je de machine hebt gestopt met de noodknop, dat zou nooit mogen gebeuren maar het gebeurt wel in dit landje.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Idioot artikel. Niemand werkt harder bij Tesla dan Elon zelf.

Ja, hij vraagt veel van de mensen om hen heen en hij kan heerlijk bot zijn, maar hij is weldegelijk begaan met zijn personeel. Iemand die weken draait met 80-100 uur per week werken, die kijkt net even wat anders aan tegen 50 uur in de week werken dan iemand die lekker rustig aan doet.
Jij begrijpt duidelijk niet waar het probleem zit.
50 uur lang repetitief fysiek werk doen is meer belastend voor specifieke delen van het lichaam dan 80 uur kantoorwerk doen, de wereld over reizen etc.
Niet vergelijkbaar.
Als jij nu zou stellen dat er betere voorbeelden zijn dan Tesla en Musk dan ben ik het met je eens zoals jij hierboven kan lezen maar lees eens goed het artikel en je begrijpt wat het probleem is: "maandag is geen probleem, dinsdag gaat wel, woensdag krijg ik klachten, vrijdag is het ronduit pijnlijk en zaterdag kan ik niets doen dan herstellen". Die mensen plegen roofbouw op hun lichaam, ze breken elke week meer af dan wat kan herstellen. Ze hebben steeds weer een hand, arm... in dezelfde positie en maken steeds weer dezelfde beweging en de volgende ochtend is de schade die werd aangericht niet hersteld. De schade die ze hebben aangericht in die 5 dagen die niet werd hersteld is ook niet volledig hersteld na een weekeinde niet te hebben gewerkt en zodoende wordt het steeds slechter, totdat je het niet meer volhoudt. Daar zit het probleem! Een voor de hand liggende oplossing: repetitieve taken afwisselen die op een andere manier het lichaam belasten, bijvoorbeeld per serie van 2 werkdagen. In dat geval kan het lichaam wel de schade op tijd herstellen. Dat stretchen zal iets helpen maar het is lapwerk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

Als jij net als ik het DNA van Tesla zou kennen
Zoek eerst eens even op wat DNA is. :')
Niets persoonlijks, het is zo'n verschrikkelijk onzinnjige uitspraak dat ik erop moet reageren. Ik heb niets tegen een metafoor maar deze raakt kant noch wal en het wordt vooral gebruikt door mensen die geen idee hebben over wat DNA is. Aap dat alsjeblieft niet na van onze politieke kneusjes. ;)
Een bedrijf heeft bovendien geen ziel, persoonlijkheid, identiteit...
Het is een juridische en economische constructie en het hangt maar net af van wie op dat moment het bestuur van het bedrijf vormen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-05-2017 14:27:36 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_171072214
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:57 schreef Bart2002 het volgende:
En je ziet het aan de lonen, zegt Keune. 'We zijn altijd al goed geweest in loonmatiging, maar nu lijkt de productiviteitswinst van onze economie nog minder dan vroeger bij werknemers terecht te komen, en meer bij de aandeelhouders.'

Goh... :) Dat "lijkt" al 30 jaar zo. En we vinden dat geweldig blijkbaar.
Net als in de USA, bijna alle economische groei kwam daar in de zakken van de 1%'ers. Kok speelde een grote rol in de loonmatiging, vakbonden gingen er teveel in mee doordat Kok veel invloed op hen had gezien zijn eigen verleden bij de FNV. De vakbonden hadden natuurlijk hele harde afspraken moeten maken over het eerlijk verdelen van de opbrengsten, dat kunnen ze nu alsnog doen maar de vakbonden in Nederland zijn schoothondjes geworden en vragen zich ten onrechte af waarom werknemers hun vertrouwen in de vakbonden hebben verloren.

Ik moet de neoliberalen enig krediet geven, het is veel effectiever dan de unionbusting die we eerder hadden, wat ze sinds de jaren 90 deden is vergelijkbaar met hoe een kreeft wordt gekookt, ze zijn uitgeschakeld zonder dat ze het in de gaten hadden. Neoliberalen zijn uiterst effectief.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Laurens Jan Brinkhorst :r De man die gas, water en licht onbetaalbaar heeft gemaakt voor de minima. Nou vertel het eens europalikker, waar komen de geldstromen vandaan :)
In Nederland inderdaad een van de meest neoliberale politici die we hebben gehad. Een walgelijke man.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-05-2017 14:07:57 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 20 mei 2017 @ 16:57:23 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171075485
Hoe mensen durven te ontkennen dat huren + gwl fors duurder is geworden is ronduit lachwekkend. Gelukkig is er Bram die door de bullshit heen kijkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171075886
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe mensen durven te ontkennen dat huren + gwl fors duurder is geworden is ronduit lachwekkend. Gelukkig is er Bram die door de bullshit heen kijkt.
Nogmaals, waaruit blijkt dat water onbetaalbaar is geworden voor de minima?
En wat had een Brinkhorst met de huren te maken?

Je strooit keer op keer met claims die je niet hard kan maken, is het gek dat ik dan wat sceptisch word :D?
pi_171079109
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe mensen durven te ontkennen dat huren + gwl fors duurder is geworden is ronduit lachwekkend. Gelukkig is er Bram die door de bullshit heen kijkt.
Er zijn er hier nog een paar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_171079195
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn er hier nog een paar.
Nogmaals, waaruit blijkt dat water onbetaalbaar is geworden voor de minima?
pi_171079859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Ambulances have been called more than 100 times since 2014 for workers experiencing fainting spells, dizziness, seizures, abnormal breathing and chest pains, according to incident reports obtained by the Guardian. Hundreds more were called for injuries and other medical issues."
...
"I’ve seen people pass out, hit the floor like a pancake and smash their face open,"
...
Tesla declined to release data over those four years, saying such information “doesn’t reflect how the factory operates today”.

Ik ben echter wel bereid om Musk enigszins het voordeel van de twijfel te geven. Het bedrijf zou momenteel nog verlies maken, het lijkt erop dat het bedrijf probeert de medische problemen te beperken (natuurlijk ook omdat het geld kost voor het bedrijf wanneer medewerkers geblesseerd afhaken of ziek worden) en tenzij een van de medewerkers die spreekt dit in opdracht van de bazen doet zouden ze wel financieel fatsoenlijk worden gecompenseerd. Er zijn helaas ook veel voorbeelden van bedrijven waarin de werkcondities net zo slecht of nog slechter zijn en waarbij de financiële compensatie ook nog eens rotslecht is terwijl het bedrijf niets doet om de werkomstandigheden te verbeteren.

Om maar weer de koppeling met het onderwerp van deze draad te maken, we hebben een overheid nodig die strenge grenzen stelt voor de werkomstandigheden zodat veilige werkomstandigheden gegarandeerd zijn. Dat past natuurlijk niet in een neoliberaal beleid. In Nederland merk je ook dat de overheid minder goed is gaan controleren of dat de werkomstandigheden veilig zijn. Ik heb het zelf ook meegemaakt, een bierfabriek waarin metalen platen tegen een metalen wand komen zo gauw een lichtstraal wordt onderbroken nadat je de machine hebt gestopt met de noodknop, dat zou nooit mogen gebeuren maar het gebeurt wel in dit landje.

[..]

Jij begrijpt duidelijk niet waar het probleem zit.
50 uur lang repetitief fysiek werk doen is meer belastend voor specifieke delen van het lichaam dan 80 uur kantoorwerk doen, de wereld over reizen etc.
Niet vergelijkbaar.
Als jij nu zou stellen dat er betere voorbeelden zijn dan Tesla en Musk dan ben ik het met je eens zoals jij hierboven kan lezen maar lees eens goed het artikel en je begrijpt wat het probleem is: "maandag is geen probleem, dinsdag gaat wel, woensdag krijg ik klachten, vrijdag is het ronduit pijnlijk en zaterdag kan ik niets doen dan herstellen". Die mensen plegen roofbouw op hun lichaam, ze breken elke week meer af dan wat kan herstellen. Ze hebben steeds weer een hand, arm... in dezelfde positie en maken steeds weer dezelfde beweging en de volgende ochtend is de schade die werd aangericht niet hersteld. De schade die ze hebben aangericht in die 5 dagen die niet werd hersteld is ook niet volledig hersteld na een weekeinde niet te hebben gewerkt en zodoende wordt het steeds slechter, totdat je het niet meer volhoudt. Daar zit het probleem! Een voor de hand liggende oplossing: repetitieve taken afwisselen die op een andere manier het lichaam belasten, bijvoorbeeld per serie van 2 werkdagen. In dat geval kan het lichaam wel de schade op tijd herstellen. Dat stretchen zal iets helpen maar het is lapwerk.

[..]

Zoek eerst eens even op wat DNA is. :')
Niets persoonlijks, het is zo'n verschrikkelijk onzinnjige uitspraak dat ik erop moet reageren. Ik heb niets tegen een metafoor maar deze raakt kant noch wal en het wordt vooral gebruikt door mensen die geen idee hebben over wat DNA is. Aap dat alsjeblieft niet na van onze politieke kneusjes. ;)
Een bedrijf heeft bovendien geen ziel, persoonlijkheid, identiteit...
Het is een juridische en economische constructie en het hangt maar net af van wie op dat moment het bestuur van het bedrijf vormen.
Het punt dat ik wilde maken ontgaat je. Musk vergt extreem veel van zichzelf en komt uit een cultuur waar iedereen dat doet. Dat maakt dat hij simpelweg anders aankijkt tegen het pushen van zijn personeel, iets wat Tesla ook gewoon nodig heeft om nu wat neer te zetten.

Vwb 'DNA'. Jij begrijpt vast wat ermee bedoeld wordt, of niet?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:22:45 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171079919
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
en komt uit een cultuur waar iedereen dat doet.
Zeker. Blanke Zuid Afrikaan, vanaf dag één op elitescholen. In die cultuur doet iedereen dat: veel van 'anderen' vragen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171079962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe mensen durven te ontkennen dat huren + gwl fors duurder is geworden is ronduit lachwekkend. Gelukkig is er Bram die door de bullshit heen kijkt.
Kom eens met een verklaring hoe het kan dat het inkomen van een simpele bijstandstrekker met 500 euro per maand is afgenomen en ze toch beter kunnen wonen, betere gezondheidszorg hebben en meer en betere spulletjes.

Nog steeds razend benieuwd!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:25:16 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171079976
The return of the repressed

https://newleftreview.org(...)urn-of-the-repressed

Toepasselijk
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171079991
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zeker. Blanke Zuid Afrikaan, vanaf dag één op elitescholen. In die cultuur doet iedereen dat: veel van 'anderen' vragen
Ik heb het over de cultuur binnen tech startups.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:27:29 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171080027
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kom eens met een verklaring hoe het kan dat het inkomen van een simpele bijstandstrekker met 500 euro per maand is afgenomen en ze toch beter kunnen wonen, betere gezondheidszorg hebben en meer en betere spulletjes.

Nog steeds razend benieuwd!
Laten we eens beginnen met dat de voedselkwaliteit is achteruit gegaan en dat huishoudelijke apparaten beduidend minder lang mee gaan.

Altijd leuk om er wat uit te pikken maar onder de streep is 30% achteruitgang heel logisch en ook in lijn met de andere rechtse landen. Onlangs nog is de bijstand met 2000 euro gekort, dat is een feit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171080032
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
The return of the repressed

https://newleftreview.org(...)urn-of-the-repressed

Toepasselijk
Wat vreemd dat zo'n links blaadje dit vindt.

Kom eens met iets meer dan alleen maar wat vaag geleuter. Want anders komen we geen klap verder.
pi_171080071
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met dat de voedselkwaliteit is achteruit gegaan en dat huishoudelijke apparaten beduidend minder lang mee gaan.

Altijd leuk om er wat uit te pikken maar onder de streep is 30% achteruitgang heel logisch en ook in lijn met de andere rechtse landen.
Voedselkwaliteit is er op achteruit gegaan. Vertel.

Hoe kan het dat men met 500 euro minder ineens zonder problemen vaker huishoudelijke artikelen kan kopen?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:32:49 #65
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171080145
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voedselkwaliteit is er op achteruit gegaan. Vertel.

Hoe kan het dat men met 500 euro minder ineens zonder problemen vaker huishoudelijke artikelen kan kopen?
De stelling was: 30 tot 40% achteruitgang in koopkracht.

Jij vertaald dat direct in een concreet bedrag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171080236
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De stelling was: 30 tot 40% achteruitgang in koopkracht.

Jij vertaald dat direct in een concreet bedrag.
Ik kwantificeer het naar een omvang op basis van huidige maatstaven. En dan rekende ik met 30%, dus het moet zelfs 500-675 euro zijn. Per maand!

Logica. Probeer het eens. Dan kun je door heel veel bullshit die jij voor waar aanneemt direct heen prikken.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:41:03 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171080367
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kwantificeer het naar een omvang op basis van huidige maatstaven. En dan rekende ik met 30%, dus het moet zelfs 500-675 euro zijn. Per maand!

Logica. Probeer het eens. Dan kun je door heel veel bullshit die jij voor waar aanneemt direct heen prikken.
2200 euro :') over broodje aap en bullshit berekeningen gesproken.

Feit: die weglachende en gluiperige Rutte heeft 2000 euro er vanaf gehaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171080501
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met dat de voedselkwaliteit is achteruit gegaan en dat huishoudelijke apparaten beduidend minder lang mee gaan.

Altijd leuk om er wat uit te pikken maar onder de streep is 30% achteruitgang heel logisch en ook in lijn met de andere rechtse landen. Onlangs nog is de bijstand met 2000 euro gekort, dat is een feit.
Over je feiten en leugens gesproken.
Nogmaals, waaruit blijkt dat water onbetaalbaar is geworden voor de minima?
pi_171080541
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

2200 euro :') over broodje aap en bullshit berekeningen gesproken.

Feit: die weglachende en gluiperige Rutte heeft 2000 euro er vanaf gehaald.
Waar blijkt dat feit precies uit? En waarom was er geen ophef over? Dit had de SP anders toch groots gebracht afgelopen verkiezingen.
pi_171080682
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

2200 euro :') over broodje aap en bullshit berekeningen gesproken.

Feit: die weglachende en gluiperige Rutte heeft 2000 euro er vanaf gehaald.
Hoe kom jij bij 2.200 euro?

Is rekenen wat moeilijk voor jou?
  zondag 21 mei 2017 @ 13:14:20 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171093411
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171093449
quote:
Ga jij je malle uitspraken nog onderbouwen?
  zondag 21 mei 2017 @ 14:46:43 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171095511
https://www.ftm.nl/artike(...)se-faculteit?share=1

Over neoliberalisme gesproken. Ze bepalen al reeds de cijfers bij het CBS, dmv 'overleg'.

Gramsci, kom er maar in.

Democratie gaat langzamerhand kapot
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 mei 2017 @ 15:15:57 #74
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171096179
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)se-faculteit?share=1

Over neoliberalisme gesproken. Ze bepalen al reeds de cijfers bij het CBS, dmv 'overleg'.

Gramsci, kom er maar in.

Democratie gaat langzamerhand kapot
Het verschil zit in het meepraten of beslissen, maar het is zo ondoorzichtig dat dat niet naar buiten komt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171099665
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ga jij je malle uitspraken nog onderbouwen?
Deze week is mij gebleken dat als je een beetje door gaat vragen bij klopkoek hij afhaakt en bij terugkomst het over een andere boeg gooit.

Ik zie het positief: waarschijnlijk heeft hij zelf ook door dat zijn bron onbetrouwbaar was en heeft hij ervan geleerd. Misschien kan ik hem met feiten wel overtuigd VVD-er maken. Dan zorg dat hij gewoon op een verkiesbare plek komt in ruil. ;)
  zondag 21 mei 2017 @ 17:46:56 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171099777
De Klopkoek tactiek. Gewoon leugens neerplempen en dat weer over iets anders beginnen.
pi_171099971
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:
De Klopkoek tactiek. Gewoon leugens neerplempen en dat weer over iets anders beginnen.
Ik vind het wel fijn dat we hier niet allemaal "het gaat uitstekend" roepen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171099989
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn dat we hier niet allemaal "het gaat uitstekend" roepen.
Jij houdt niet zo van de waarheid?
pi_171100033
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij houdt niet zo van de waarheid?
Het is een halve waarheid. Of dat nog niet eens. Het gaat niet geheel onverwacht uitstekend met een bepaalde groep. Maar lang niet met iedereen. Pas als dat verandert mag je zo'n algemene uitspraak bezigen. Nu is het meer "het gaat uitstekend! Met ons."

Is ook de titel van een boekje van Lakeman. Inderdaad ironisch bedoeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:00:58 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171100035
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij houdt niet zo van de waarheid?
Je kan toch niet voor 17 miljoen mensen bepalen dat het uitstekend met ze gaat? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100447
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan toch niet voor 17 miljoen mensen bepalen dat het uitstekend met ze gaat? _O-
Met Vem persoonlijk wel w.s. Hij zit in het onroerend goed. Waar wij noodgedwongen steeds meer betalen voor steeds weer hetzelfde ding. Hij zit dus niet bepaald in die hoek waar er klappen vallen. Zijn perceptie is: hogere prijzen? Dat is uitstekend. Prima voor mijn economie. Maar om dat nou als "waarheid" te brengen is wat kortzichtig m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:31:14 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171100545
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met Vem persoonlijk wel w.s. Hij zit in het onroerend goed. Waar wij noodgedwongen steeds meer betalen voor steeds weer hetzelfde ding. Hij zit dus niet bepaald in die hoek waar er klappen vallen. Zijn perceptie is: hogere prijzen? Dat is uitstekend. Prima voor mijn economie. Maar om dat nou als "waarheid" te brengen is wat kortzichtig m.i.
Het aloude: "Met mij gaat het goed dus anderen moeten niet zeuren. Stemt ook VVD!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100570
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is een halve waarheid. Of dat nog niet eens. Het gaat niet geheel onverwacht uitstekend met een bepaalde groep. Maar lang niet met iedereen. Pas als dat verandert mag je zo'n algemene uitspraak bezigen. Nu is het meer "het gaat uitstekend! Met ons."

Is ook de titel van een boekje van Lakeman. Inderdaad ironisch bedoeld.
Nederland is nog altijd een van de beste landen om te wonen, zeker als je tot de minima behoort.

Natuurlijk zijn er mensen die het slecht gaat, maar dan hebben we het vooral over mentale en fysieke gesteldheid.
pi_171100582
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan toch niet voor 17 miljoen mensen bepalen dat het uitstekend met ze gaat? _O-
Ik bezie het dan ook niet op individueel niveau.

(En nou maar hopen dat ik niet te moeilijke woorden voor jou gebruikt heb)
pi_171100590
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het aloude: "Met mij gaat het goed dus anderen moeten niet zeuren. Stemt ook VVD!"
Dat laatste is altijd goed.
pi_171100640
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het aloude: "Met mij gaat het goed dus anderen moeten niet zeuren. Stemt ook VVD!"
Het zijn i.i.g. altijd onroerendgoedmannen, ambtenaren die hoog in de boom zitten en beursjongens die dat hier roepen. En niet alleen hier. Zij kennen w.s. enkel "ons soort mensen" waar het ook uitstekend mee gaat. Wat dat betreft niet verbazend. Maar het wil niet zeggen dat dit "dus" een soort universele waarheid is. Zij vinden wel dat als je de ontwikkelingen wat minder toejuicht je ook maar een beursjongen had moeten worden. It's a free country nietwaar? Eenvoudigweg een kwestie van verkeerde keuzes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171100867
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zijn i.i.g. altijd onroerendgoedmannen, ambtenaren die hoog in de boom zitten en beursjongens die dat hier roepen. En niet alleen hier. Zij kennen w.s. enkel "ons soort mensen" waar het ook uitstekend mee gaat. Wat dat betreft niet verbazend. Maar het wil niet zeggen dat dit "dus" een soort universele waarheid is. Zij vinden wel dat als je de ontwikkelingen wat minder toejuicht je ook maar een beursjongen had moeten worden. It's a free country nietwaar? Eenvoudigweg een kwestie van verkeerde keuzes.
Gaat ie weer lekker met de ad hominem?
pi_171100883
quote:
13s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gaat ie weer lekker met de ad hominem?
Je wordt wel een beetje voorspelbaar VEM. Maar je zult moeten toegeven dat er een kern van waarheid inzit, toch?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171101110
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je wordt wel een beetje voorspelbaar VEM. Maar je zult moeten toegeven dat er een kern van waarheid inzit, toch?
Nee. Ik ken natuurlijk vooral mensen die het minder goed hebben dan ik, anders wordt de spoeling wel heel dun.

Uiteindelijk gaat het niet om de boodschapper, maar de boodschap. Klopkoek vertelt hier dat de bijstand met 30-40% verlaagd is tov de jaren 80. Met simpele waarneming en logisch nadenken weet iedereen dat dat volstrekte onzin is.

En als ik hem daarop wijs gaat hij snel ergens anders op in.

Net zo goed als in het laaggeletterdheid topic, waar hij (uiteraard) neoliberalen de schuld geeft van de toename. Als dan blijkt dat Zweden met hetzelfde probleem kampt en ik vraag waar hij nu ineens denkt dat het probleem zit (klopkoek vindt Zweden beleidstechnisch een baken van licht), dan negeert hij de vraag en gaat snel ergens anders op in.

Vooralsnog hou ik het er maar op dat hij te goedgelovig is en ook graag wil dat wat hij roept waar is, maar een 'ok, ik had ongelijk' kan er zelfs bij een notoire betweter als ik vanaf als het onomstotelijk vast staat dat ik ongelijk had (#neverhappens ;)).
pi_171101202
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
Nee.....
Ik vind het een begrijpelijke motivatie i.i.g. Het ongelijk toegeven als dat tenminste aangetoond is heeft iets moois. En is eigenlijk broodnodig in een discussie. Wat niet wil zeggen dat hij ongelijk heeft of had. Het wordt soms best complex en waarheidsvinding is niet zo eenvoudig these days.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:17:28 #91
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171101468
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ga jij je malle uitspraken nog onderbouwen?
De uitspraak dat gas water en licht duurder zijn geworden en duurder dan het officiële inflatiecijfer? Dat ook huren harder zijn gestegen dan het inflatiecijfer? Een cijfer waar de industrie een grote vinger in de pap heeft gekregen.

Dat allemaal slaat hard neer op anderhalf modaal en benedenmodaal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 mei 2017 @ 19:19:18 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171101504
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:
De Klopkoek tactiek. Gewoon leugens neerplempen en dat weer over iets anders beginnen.
Wilders > Pechtold
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 mei 2017 @ 19:22:21 #93
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171101571
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat het niet om de boodschapper, maar de boodschap. Klopkoek vertelt hier dat de bijstand met 30-40% verlaagd is tov de jaren 80. Met simpele waarneming en logisch nadenken weet iedereen dat dat volstrekte onzin is.
Het enige dat jij doet is cherry-picking.

Dan pak ik de keerzijde eruit (bijv. apparaten die minder lang mee gaan) en dat er expliciet bezuinigingen zijn geweest in 2005 en ook in 2010 weer toen de bijstand met 2000 euro werd verlaagd... en ik krijg het verwijt van leugens. Doei.

Logisch nadenken is juist dat het Nibud, die onder druk van de politiek de normen meerdere malen omlaag heeft bijgesteld, geen onzin roept.

Logisch nadenken is ook dat in 2006 en alweer in 2011 de armoede definitie naar beneden is bijgesteld. Dit heb ik al zo vaak aan 99.999 laten zien met bronnen uit eerste hand dat hij gewoon zit te trollen.

(logisch zou juist zijn om eens in de zoveel tijd de normen omhoog te stellen, voor redenen die in het andere topic zijn besproken. Doe je dat niet, ja dan wordt lage lonenarbeid elders een probleem, of zou rond 1920 opkomende kinderarbeid in de derde wereld een probleem/concurrent zijn geweest voor de werknemers hier)

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 21-05-2017 19:32:10 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 mei 2017 @ 19:24:50 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171101611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:02 schreef Durruti het volgende:
Deze al voorbij gekomen hier?

"Hoogleraar psychotherapie prof. dr. Paul Verhaeghe, auteur van het boek "Het einde van de psychotherapie", stelt dat aandoeningen zoals ADHD en PDD-NOS niet bestaan. De symptomen natuurlijk wel: drukke of verlegen kinderen zijn een feit. Het probleem ontstaat wanneer een patient niet als een persoon met een aantal eigenschappen wordt beschouwd, maar als die eigenschappen worden gefilterd tot een paar goed te classificeren afkortingen. Diagnose van zon soort aandoening gebeurt meestal met behulp van de DSM, een diagnostisch handboek dat niet, zoals men zou verwachten, samengesteld werd door onafhankelijke wetenschappers maar eerder een allegaartje van meningen is. De samensteller is de Amerikaanse Psychiatrische Associatie, een belangenvereniging die ooit zelfs met een stemming besloot of homoseksualiteit al dan niet een categorie moest worden. Zo worden ook te pas en te onpas aandoeningen toegevoegd, tot grote vreugde van de farmaceutische industrie. Zo kan er bijvoorbeeld weer een nieuwe pil in de markt worden gezet tegen een abnormaal lange rouwperiode. De DSM methode valt dus moeilijk wetenschappelijk te noemen, en blijkt in de praktijk al helemaal niet bij te dragen aan een structurele oplossing."


De D66 psychologen zullen hier wel niet blij mee zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171101627
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het punt dat ik wilde maken ontgaat je. Musk vergt extreem veel van zichzelf en komt uit een cultuur waar iedereen dat doet. Dat maakt dat hij simpelweg anders aankijkt tegen het pushen van zijn personeel, iets wat Tesla ook gewoon nodig heeft om nu wat neer te zetten.

Bovendien is Musk met Tesla helemaal geen voorbeeld van neoliberaal ondernemerschap. Als het een typische neoliberaal was dan zou hij met PE en allerlei fiscale en juridische constructies een of andere autofabriek met een goede naam opkopen, bij voorkeur door de aankoop te financieren door een enorme schuld op het bedrijf te laden, personeel wegbezuinigen en afknijpen en dan interen op de reputatie van het merk terwijl de kwaliteitsstandaarden zakken maar de consument dat nog niet door heeft. Ondertussen alleen met publiek geld bekostigde innovatie gebruiken en ondertussen flink het milieu vervuilen, en dan kijken of je de aandelen snel met winst kunt doorverkopen.

Musk is het type ondernemer dat in de golden age of capitalism nog veel voorkwam, zo eentje die zelf een bedrijf uit de grond trekt en het zelf uitbouwt, door te innoveren en daadwerkelijk iets te produceren. Hij jparasiteert niet op het werk van anderen, hij creeert, hij graait niet een groot stuk van de taart bij elkaar, hij maakt de taart groter.

quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nederland is nog altijd een van de beste landen om te wonen,
Je erkent dus ook de neergaande trend, en slechts in internationale vergelijking. Toch apart dat de globalistjes de globalisering altijd met nationalistische argumenten moeten verdedigen, waarvan de meeste dan nog in de categorie 'het gaat in andere landen nog harder achteruit, dus wees maar blij'. Het is oke als er welvaart van de Nederlanders wordt afgepikt, want er blijft nog een beetje over.

Typisch VVD-gelul. Er zit niks anders op dan dat we ondanks technologische vooruitgang harder moeten werken voor minder geld en minder zekerheid. Vergroenen van de economie kan niet, fatsoenlijke zorg voor iedereen is niet betaalbaar, een zinnig drugsbeleid is niet mogelijk vanwege het buitenland, op integratie heb je geen invloed, de wereld kan niet wat minder gewelddadig, de EU kan niet democratischer en meer draagvlak krijgen, de bankensector kan niet veranderd, de pensioenen moeten omlaag, we kunnen er niet aan ontkomen dat wonen voor iedereen duurder wordt, de door VVD-ers bestuurde overheid kan helemaal niks voor elkaar krijgen, dat kan alleen de markt, maar he, 'Ik ben een optimist hoor!'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171101818
Weltschmerz gebruikt taal als een trefzeker wapen. Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171102073
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het enige dat jij doet is cherry-picking.

Dan pak ik de keerzijde eruit (bijv. apparaten die minder lang mee gaan) en dat er expliciet bezuinigingen zijn geweest in 2005 en ook in 2010 weer toen de bijstand met 2000 euro werd verlaagd... en ik krijg het verwijt van leugens. Doei.

Logisch nadenken is juist dat het Nibud, die onder druk van de politiek de normen meerdere malen omlaag heeft bijgesteld, geen onzin roept.

Logisch nadenken is ook dat in 2006 en alweer in 2011 de armoede definitie naar beneden is bijgesteld. Dit heb ik al zo vaak aan 99.999 laten zien met bronnen uit eerste hand dat hij gewoon zit te trollen.

(logisch zou juist zijn om eens in de zoveel tijd de normen omhoog te stellen, voor redenen die in het andere topic zijn besproken. Doe je dat niet, ja dan wordt lage lonenarbeid elders een probleem, of zou rond 1920 opkomende kinderarbeid in de derde wereld een probleem/concurrent zijn geweest voor de werknemers hier)
Je bent het er dus mee eens inmiddels dat de koopkracht in de bijstand niet met 30-40% is verlaagd?
pi_171102190
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bovendien is Musk met Tesla helemaal geen voorbeeld van neoliberaal ondernemerschap. Als het een typische neoliberaal was dan zou hij met PE en allerlei fiscale en juridische constructies een of andere autofabriek met een goede naam opkopen, bij voorkeur door de aankoop te financieren door een enorme schuld op het bedrijf te laden, personeel wegbezuinigen en afknijpen en dan interen op de reputatie van het merk terwijl de kwaliteitsstandaarden zakken maar de consument dat nog niet door heeft. Ondertussen alleen met publiek geld bekostigde innovatie gebruiken en ondertussen flink het milieu vervuilen, en dan kijken of je de aandelen snel met winst kunt doorverkopen.

Musk is het type ondernemer dat in de golden age of capitalism nog veel voorkwam, zo eentje die zelf een bedrijf uit de grond trekt en het zelf uitbouwt, door te innoveren en daadwerkelijk iets te produceren. Hij jparasiteert niet op het werk van anderen, hij creeert, hij graait niet een groot stuk van de taart bij elkaar, hij maakt de taart groter.

[..]

Je erkent dus ook de neergaande trend, en slechts in internationale vergelijking. Toch apart dat de globalistjes de globalisering altijd met nationalistische argumenten moeten verdedigen, waarvan de meeste dan nog in de categorie 'het gaat in andere landen nog harder achteruit, dus wees maar blij'. Het is oke als er welvaart van de Nederlanders wordt afgepikt, want er blijft nog een beetje over.

Typisch VVD-gelul. Er zit niks anders op dan dat we ondanks technologische vooruitgang harder moeten werken voor minder geld en minder zekerheid. Vergroenen van de economie kan niet, fatsoenlijke zorg voor iedereen is niet betaalbaar, een zinnig drugsbeleid is niet mogelijk vanwege het buitenland, op integratie heb je geen invloed, de wereld kan niet wat minder gewelddadig, de EU kan niet democratischer en meer draagvlak krijgen, de bankensector kan niet veranderd, de pensioenen moeten omlaag, we kunnen er niet aan ontkomen dat wonen voor iedereen duurder wordt, de door VVD-ers bestuurde overheid kan helemaal niks voor elkaar krijgen, dat kan alleen de markt, maar he, 'Ik ben een optimist hoor!'.
Je bent het dus met mij eens dat de klacht van Klopkoek over Musk onterecht was. Mooi.

Verder moet je leren lezen: nergens erken ik een neergaande trend, laat staan dat de rest van jouw tekst ook maar enigszins door laat schemeren dat je de discussie gevolgd hebt, laat staan begrepen.

Alle 'vvd' argumenten die je mij toedicht zijn noch op mij, noch op de VVD van toepassing.

Je lijkt sprekend op jouw grote voorbeeld, de fascist Trump. Die heeft ook niets op met de werkelijkheid.
pi_171102240
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef VEM2012 het volgende:
Je lijkt sprekend op jouw grote voorbeeld, de fascist Trump. Die heeft ook niets op met de werkelijkheid.
Hoe je in slechts 2 zinnen, 18 woorden de plank zo kan misslaan. Dat moet haast een wereldrecord zijn. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171102442
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe je in slechts 2 zinnen, 18 woorden de plank zo kan misslaan. Dat moet haast een wereldrecord zijn. :)
Jij gelooft ook al dat Trump de waarheid spreekt?

Wow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')