Heb ik al gezegd, hij gaat er van uit dat het vliegtuig nog steeds met 500 km/u westwaarts beweegt als het een bocht van 90 graden maakt. Hij heeft kennelijk niet door dat de richting van die voortbeweging mee draait.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:59 schreef Orwell het volgende:
[..]
waar exact gaat ie dan de mist in met z'n redenering..?
Lucht draait mee op de aarde, net als water. De corioliskracht veroorzaakt lage-en hogedrukgebieden, en de grote zeestromingen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:59 schreef Orwell het volgende:
[..]
waar exact gaat ie dan de mist in met z'n redenering..?
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:59 schreef Orwell het volgende:
[..]
waar exact gaat ie dan de mist in met z'n redenering..?
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 16:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd, hij gaat er van uit dat het vliegtuig nog steeds met 500 km/u westwaarts beweegt als het een bocht van 90 graden maakt. Hij heeft kennelijk niet door dat de richting van die voortbeweging mee draait.
tnx!quote:
kan makkelijk op flat earth.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:09 schreef Beathoven het volgende:
Erik de Zwart is (bijna) de wereld rond gevlogen.
Op de platte aarde is hij vermoedelijk ergens door de teleportpijp geschoten.
Behandelt is een beetje een sterk woord denk ik, als hij niet veel verder komt dan iets als 'ja da werkt nie' zeggen.quote:
Noouuuuuu....quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:16 schreef Orwell het volgende:
[..]
kan makkelijk op flat earth.
noord of zuidwaarts rondom kan niet op flat earth en is dan ook nog nooit gedaan.
Toch ook wel indrukwekkend hoe weinig hij van vliegtuigen, aerodynamica, zwaartekracht etc weet. Dat hele geneuzel over vliegtuigen die de curve niet zouden kunnen volgen etc.quote:
Ja, dat maakte ik dus net duidelijk tegenover m'n maat die dat geneuzel publiekelijk op Facebook heeft gezet. Hij is nu dus boos omdat ik 'm publiekelijk ridiculiseer, terwijl ik gewoon uitleg waarom het niet kan. Godsamme, deze shit maakt echt wat los in mensen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Toch ook wel indrukwekkend hoe weinig hij van vliegtuigen, aerodynamica, zwaartekracht etc weet. Dat hele geneuzel over vliegtuigen die de curve niet zouden kunnen volgen etc.
Zonder hun steun is er geen hoop meerquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:44 schreef illusions het volgende:
Ik ken Jehova's Getuigen die FE'ers uitlachen. Dat zegt wel wat.
Mwoah, ik vind dat je het wel overdrijft. Er zijn ook zat gelovigen, die maak je toch ook niet op deze wijze belachelijk?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja, dat maakte ik dus net duidelijk tegenover m'n maat die dat geneuzel publiekelijk op Facebook heeft gezet. Hij is nu dus boos omdat ik 'm publiekelijk ridiculiseer, terwijl ik gewoon uitleg waarom het niet kan. Godsamme, deze shit maakt echt wat los in mensen.
Stel je voor dat je kinderen die shit nalezen over 15 jaar ofzo, kom je erachter dat papa een FE'er was. Deze mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen, juist omdat het een goede vriend van me is, deze schaamte gun je toch niemand?
Op welke wijze? Heb jij iets gelezen wat ik niet heb gelezen toevallig? Ik zeg toch dat ik gewoon op een normale manier heb uitgelegd waarom het niet kan? Maar omdat het en public gebeurt is het ineens ridiculiseren. Dikke onzin is dat.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:42 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind dat je het wel overdrijft. Er zijn ook zat gelovigen, die maak je toch ook niet op deze wijze belachelijk?
Zolang iemand geen kwaad doet vind ik dat iedereen moet geloven wat hij/zij wil zonder daarvoor belachelijk gemaakt te worden.
Dit vind je niet wat overtrokken?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Op welke wijze? Heb jij iets gelezen wat ik niet heb gelezen toevallig? Ik zeg toch dat ik gewoon op een normale manier heb uitgelegd waarom het niet kan? Maar omdat het en public gebeurt is het ineens ridiculiseren. Dikke onzin is dat.
Als je mij beticht een schaap te zijn en "not yet ready for the truth" terwijl je de FE aan het verdedigen bent, en ik noem dat vervolgens pseudo-science en leg op een normale manier uit waarom het natuurkunde van brugklasniveau is, vind ik dat absoluut niet overdreven. Ik ben bovendien niet degene die het onderwerp publiekelijk op Facebook zet - als je zulke radicale stellingen gaat uiten, kun je op wat weerstand stuiten. Mooi rijmpje trouwens.
quote:Stel je voor dat je kinderen die shit nalezen over 15 jaar ofzo, kom je erachter dat papa een FE'er was. Deze mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen, juist omdat het een goede vriend van me is, deze schaamte gun je toch niemand
Neuh, als iemand publiekelijk de FE theorie aan het verkondigen is, voel ik me geheel in m'n recht om daar een commentaar op te plaatsen die dat ontkracht, helemaal als ik word uitgedaagd en er nota bene gevraagd wordt om tegenbewijs. Hij zegt letterlijk:quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:48 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dit vind je niet wat overtrokken?
[..]
Ik zou me er vooral niet te druk om maken. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze zeggen en doen.
Welke bron heb je daarvoor gebruikt?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:16 schreef Orwell het volgende:
[..]
kan makkelijk op flat earth.
noord of zuidwaarts rondom kan niet op flat earth en is dan ook nog nooit gedaan.
Hij heeft niet door dat hij dat zelf aan het doen is met zichzelf...quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja, dat maakte ik dus net duidelijk tegenover m'n maat die dat geneuzel publiekelijk op Facebook heeft gezet. Hij is nu dus boos omdat ik 'm publiekelijk ridiculiseer, terwijl ik gewoon uitleg waarom het niet kan. Godsamme, deze shit maakt echt wat los in mensen.
Stel je voor dat je kinderen die shit nalezen over 15 jaar ofzo, kom je erachter dat papa een FE'er was. Deze mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen, juist omdat het een goede vriend van me is, deze schaamte gun je toch niemand?
Klopt, en hij is dan een van de meest belezen personen van de flat earth gemeenschapquote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Toch ook wel indrukwekkend hoe weinig hij van vliegtuigen, aerodynamica, zwaartekracht etc weet. Dat hele geneuzel over vliegtuigen die de curve niet zouden kunnen volgen etc.
Inderdaad ja. Hij voegt net iets toe:quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft niet door dat hij dat zelf aan het doen is met zichzelf...
ik kom er op die site niet achter wanneer wie en/of hoe..quote:Op zaterdag 10 juni 2017 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Noouuuuuu....
http://transglobe-expedition.org/expedition/
Misschien wel
Beter lezen...quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik kom er op die site niet achter wanneer wie en/of hoe..
quote:I decided to take my spirit level on a flight from North Carolina to Seattle to monitor whether or not the pilot would dip the nose of the plane to compensate for curvature.
Deze meneer heeft dus niet begrepen wat een loodlijn doet.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:35 schreef Summers het volgende:
I decided to take my spirit level on a flight from North Carolina to Seattle to monitor whether or not the pilot would dip the nose of the plane to compensate for curvature.
[..]
quote:
Wat vind je zelf eigenlijk van dit experiment Summers?quote:
Je hebt het over alles, behalve de inhoud van het nieuws. Het gaat toch om waarheidsvinding? Als iets aannemelijk is het aannemelijk, als iets waar is, is het waar. Kennelijk kunnen die alternatieve bronnen niet met iets komen wat hout snijdt. Behalve dan dat nieuws gekleurd is, dat is het altijd. Er wordt geselecteerd, gekeken naar hoe het gebracht wordt, de verkoopcijfers.. Dat is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Right en nu moeten we geloven dat mensen gek gaan doen als ze alternatief nieuws lezen en dat ze maar beter naar het main stream nieuws moeten bljven kijken want van cnn en consorten dan blijf je " normaal " .
Vraag je serieus om een eigen visie?quote:Op zondag 11 juni 2017 18:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat vind je zelf eigenlijk van dit experiment Summers?
Goede post en helemaal waar.quote:Op zondag 11 juni 2017 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt het over alles, behalve de inhoud van het nieuws. Het gaat toch om waarheidsvinding? Als iets aannemelijk is het aannemelijk, als iets waar is, is het waar. Kennelijk kunnen die alternatieve bronnen niet met iets komen wat hout snijdt. Behalve dan dat nieuws gekleurd is, dat is het altijd. Er wordt geselecteerd, gekeken naar hoe het gebracht wordt, de verkoopcijfers.. Dat is algemeen bekend.
En het geldt net zo goed en mss nog wel meer voor allerlei alternatieve nieuwsbronnen. Als je ziet hoe er gehannest en gedraaid wordt en gespeeld op onwetendheid en onderbuikgevoelens om hun flinterdunne bewijsvoering overtuigend te brengen. En daar wordt vaak aan voorbij gegaan. Inplaats daarvan wordt er op de man, nou bron, gespeeld.
En dat lijkt bij de platte aarde discussie niet anders te zijn.
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Deze meneer heeft dus niet begrepen wat een loodlijn doet.
Waterpas == Loodrecht + 90 graden
Nee, dat werkt niet zo. Dit is al zo fucking vaak langs gekomen, ik ga echt niet meer de moeite doen om het nog uit te leggen. Hint: zwaartekracht en atmosfeer.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
Vliegtuigen blijven ook niet compleet gefixeerd in die richting vliegen. Wat de (auto) piloot doet is het vliegtuig onder een dusdanige hoek laten vliegen dat deze op dezelfde hoogte boven zeeniveau blijft.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
om dit te voorkomen zou je denken dat ie dus continu of soms enigszins moet down dippen.
anders gedacht:
een giant waterpas van die je neerlegt met het ene uiteinde op een gebouw in amsterdam en met het andere uiteinde op een even hoog gebouw in rotterdam.
die waterpas moet dus krom zijn.
sterker nog: in theorie moet elke waterpas een beetje krom zijn.
toch..?
Nee, want om verder van de aarde te geraken heb je meer trust nodig. Stel als alle omstandigheden zo ideaal zijn dat het vliegtuig inderdaad horizontaal kan vliegen zonder compensatie, dan wordt het toestel door de zwaartekracht rond de aarde getrokken.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
Dan onderschat je de omvang van de aardequote:om dit te voorkomen zou je denken dat ie dus continu of soms enigszins moet down dippen.
Klopt, dat is ook de wijze waarop je de kromming van de aarde kunt zichtbaar maken : plaats een reeks paaltjes over een afstand van enkele kilometers in een kanaal, waarbij elk paaltje even hoog boven het water uit steekt. Schiet vervolgens een laserstraal over de paaltjes. Wat je dan ziet is dat de laser niet over de middelste paaltjes komt.quote:anders gedacht:
een giant waterpas van die je neerlegt met het ene uiteinde op een gebouw in amsterdam en met het andere uiteinde op een even hoog gebouw in rotterdam.
die waterpas moet dus krom zijn.
Nee, daarvoor is de kromming van de aarde te gering.quote:sterker nog: in theorie moet elke waterpas een beetje krom zijn.
toch..?
ok, precies...quote:Op zondag 11 juni 2017 23:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vliegtuigen blijven ook niet compleet gefixeerd in die richting vliegen. Wat de (auto) piloot doet is het vliegtuig onder een dusdanige hoek laten vliegen dat deze op dezelfde hoogte boven zeeniveau blijft.
Nee, want je kunt de zwaartekracht niet uitsluiten.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok, precies...
en die autopilot zal ergens gedurende het traject, ter handhaving van die vlieghoogte, moeten downdippen. of continu een beetje..
los nog van allemaal zaken als luchtdruk, trust, (zwaarte)kracht etc...
gewoon vector-wise.
een, vector-wise, noodzakelijke dipping down.
op de bal aarde.
los nog van de vraag hoe je het meet, lijkt me bovenstaande nogal undisputable.
Dat gebeurt eigenlijk automatisch. De hoeveelheid lift hangt namelijk af van de hoek die het vliegtuig maakt (de angle of attack), dus als je de neus op de hoek zet waarbij je op gelijke hoogte boven zeeniveau blijft, volg je dus automatisch ook de curve van de aardequote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok, precies...
en die autopilot zal ergens gedurende het traject, ter handhaving van die vlieghoogte, moeten downdippen. of continu een beetje..
los nog van allemaal zaken als luchtdruk, trust, (zwaarte)kracht etc...
gewoon vector-wise.
een, vector-wise, noodzakelijke dipping down.
op de bal aarde.
los nog van de vraag hoe je het meet, lijkt me bovenstaande nogal undisputable.
90 graden loodrecht tijdens punt A vereist vervolgens, somehow, om bij punt B te komen, een, vector-wise dipping down van het vliegtuig.
En die dipping down zou in theorie observeerbaar moeten zijn.
lijkt mij
Net zo min als dat de curve observeerbaar is.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
En die dipping down zou in theorie observeerbaar moeten zijn.
lijkt mij
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".quote:Op maandag 12 juni 2017 01:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat gebeurt eigenlijk automatisch. De hoeveelheid lift hangt namelijk af van de hoek die het vliegtuig maakt (de angle of attack), dus als je de neus op de hoek zet waarbij je op gelijke hoogte boven zeeniveau blijft, volg je dus automatisch ook de curve van de aarde
Nee hoor.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".
er is niet één standje waarmee je de cirkel volgt.
wat jij beschrijft is boven een schuin vlak vliegen.
Natuurlijk kan je wel spreken van een dergelijke hoek. Het is de hoek tussen horizontaal, en de neus van het vliegtuig, waar horizontaal weer loodrecht op de zwaartekracht vector staat. Dat gaat prima op een bal, waarbij de absolute oriëntatie van het vliegtuig inderdaad langzaam draait, terwijl je rond de aarde vliegt. Als die persoon met de waterpas in plaats daarvan een gyroscoop mee had genomen op zijn vlucht had je dat kunnen zien.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".
er is niet één standje waarmee je de cirkel volgt.
wat jij beschrijft is boven een schuin vlak vliegen.
dankjewel.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je wel spreken van een dergelijke hoek. Het is de hoek tussen horizontaal, en de neus van het vliegtuig, waar horizontaal weer loodrecht op de zwaartekracht vector staat. Dat gaat prima op een bal, waarbij de absolute oriëntatie van het vliegtuig inderdaad langzaam draait, terwijl je rond de aarde vliegt. Als die persoon met de waterpas in plaats daarvan een gyroscoop mee had genomen op zijn vlucht had je dat kunnen zien.
De oriëntatie van het vliegtuig draait ten opzichte van de aarde omdat deze rond is, maar de neus hoeft niet af en toe omlaag om de koers te wijzigen zodat hij de atmosfeer niet uit vliegt.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef Orwell het volgende:
[..]
dankjewel.
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
pffff...
Alleen als je het van buiten de aarde zou bekijken. De piloot merkt hier niets van.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef Orwell het volgende:
[..]
dankjewel.
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
pffff...
kortom een continu (observeerbare) dipping down.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:16 schreef illusions het volgende:
[..]
De oriëntatie van het vliegtuig draait ten opzichte van de aarde omdat deze rond is, maar de neus hoeft niet af en toe omlaag om de koers te wijzigen zodat hij de atmosfeer niet uit vliegt.
Op dezelfde manier dat als je iets zwaars aan een touwtje bindt en je gaat dat in een rondje zwaaien.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
Eigenlijk houd het vliegtuig de neus net niet hoog genoeg om (boven een plat vlak) een vaste hoogte aan te houden, maar omdat de aarde onder je weg kromt blijft het vliegtuig op dezelfde hoogte vliegen.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |