abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171044373
Mijn broer heeft momenteel een probleem met zijn PC. Sinds een tijdje wordt geen enkele monitor meer herkend door zijn PC. In eerste instantie dachten we dat het misschien met de kabels of monitoren zelf te maken had, maar na deze op mijn eigen PC te testen, bleken deze gewoon prima te functioneren.

De volgende verdachte was de grafische kaart (een GTX 960). Contact opgenomen met de site waar we de PC hebben samengesteld en deze hebben vervolgens een GTX 1050 opgestuurd ter vervanging. Ook met deze 1050 worden de monitoren niet herkend.

Nu wordt het dus lastig.. Aan de monitoren ligt het niet, aan de kabels ligt het niet, aan de grafische kaart ligt het niet. Misschien zit er een defect in het moederbord? Zou echter wel heel raar zijn, want de PC is nog helemaal niet zo oud en hij heeft nooit iets met het moederbord gedaan.

Enig advies wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen? Alvast bedankt!
pi_171044398
heeft de pc onboard een videokaart?
zoja: probeer die eens, als dat wel werkt -> in bios even de onboard kaart disablen

specs van de pc kunnen ook van pas komen
pi_171044430
Drivers opnieuw installeren?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  vrijdag 19 mei 2017 @ 01:56:45 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171044525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 01:24 schreef iPancakeMix het volgende:
Mijn broer heeft momenteel een probleem met zijn PC. Sinds een tijdje wordt geen enkele monitor meer herkend door zijn PC. In eerste instantie dachten we dat het misschien met de kabels of monitoren zelf te maken had, maar na deze op mijn eigen PC te testen, bleken deze gewoon prima te functioneren.

De volgende verdachte was de grafische kaart (een GTX 960). Contact opgenomen met de site waar we de PC hebben samengesteld en deze hebben vervolgens een GTX 1050 opgestuurd ter vervanging. Ook met deze 1050 worden de monitoren niet herkend.

Nu wordt het dus lastig.. Aan de monitoren ligt het niet, aan de kabels ligt het niet, aan de grafische kaart ligt het niet. Misschien zit er een defect in het moederbord? Zou echter wel heel raar zijn, want de PC is nog helemaal niet zo oud en hij heeft nooit iets met het moederbord gedaan.

Enig advies wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen? Alvast bedankt!
Wat bedoel je met 'niet herkend'? Heeft hij geen beeld?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 19 mei 2017 @ 09:03:26 #5
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171045674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 01:28 schreef mschol het volgende:
heeft de pc onboard een videokaart?
zoja: probeer die eens, als dat wel werkt -> in bios even de onboard kaart disablen

specs van de pc kunnen ook van pas komen
Als toevoeging hier op, uiteraard dien je eerst even je monitor aan te sluiten dan op de HDMI uitgang van je moederbord, en dus niet die van de grafische kaart.
-- ViPeRII --
pi_171045695
Als er onboard iets is dan de grafische kaart er even helemaal uit en dan zien of er enige sjoege is tijdens het opstarten.

Branden er wel ledjes? Hoor je schijven? piepjes?
pi_171046937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 01:24 schreef iPancakeMix het volgende:

Enig advies wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen? Alvast bedankt!
Is er wel iets te zien op het beeld als je alleen naar de bios/setup gaat van de pc? Dus als er nog niet eens een besturingssysteem is ingeladen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_171047194
Wat voor kabel gebruik je? HDMI toevallig?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')