abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171043597
Ik rij veel snelweg en ben - in tegenstelling tot in mijn beleving half autorijdend Nederland - iemand die wel consequent uiterst rechts houdt. Maar ik rij wel door dus zit vaak op de linkerbaan op een 3-baans snelweg. Regelmatig maak ik mee dat ik dan weer naar de middelste baan wil terwijl er tegelijkertijd iemand van de meest rechterbaan naar het midden wil om bijv een vrachtwagen in te halen.
Meestal zie je dat wel aan iemand af of dat gaat gebeuren. Maar soms ook niet. Stel dat het een kert mis gaat en je elkaar dan raakt op de middelste baan omdat je beide in hetzelfde gat wilt invoegen. Is het dan beide schuld dus ieder de helft of elk de eigen schade of zo? Je hebt immers beide geen voorrang op de ander toch?
pi_171043675
Beide.
pi_171043746
In principe is het dan beide aansprakelijk, beide bestuurders maken immers dezelfde fout die leidt tot een aanrijding.
pi_171043885
Degene die geen richting aangeeft zit fout.
blablablabla
pi_171044131
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 00:03 schreef pwmh82 het volgende:
Ik rij veel snelweg en ben - in tegenstelling tot in mijn beleving half autorijdend Nederland - iemand die wel consequent uiterst rechts houdt. Maar ik rij wel door dus zit vaak op de linkerbaan op een 3-baans snelweg. Regelmatig maak ik mee dat ik dan weer naar de middelste baan wil terwijl er tegelijkertijd iemand van de meest rechterbaan naar het midden wil om bijv een vrachtwagen in te halen.
Meestal zie je dat wel aan iemand af of dat gaat gebeuren. Maar soms ook niet. Stel dat het een kert mis gaat en je elkaar dan raakt op de middelste baan omdat je beide in hetzelfde gat wilt invoegen. Is het dan beide schuld dus ieder de helft of elk de eigen schade of zo? Je hebt immers beide geen voorrang op de ander toch?
Toevallig stelde mijn echtgenote me vorige week dezelfde vraag. Ik heb geleerd dat degene die van de linkerrijstrook komt voorrang heeft, want die moet terug kunnen naar de meest rechter rijstrook(uiteraard binnen redelijke grenzen).

Ik ga nu even zoeken of ik kan vinden waar dat staat. :)

Edit: na een korte zoektocht moet ik toch de conclusie trekken dat het een 50-50 is. Even tegen mijn echtgenote zeggen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Tango5Romeo op 19-05-2017 01:04:16 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_171044275
Kwa wet weet ik niet, maar ik zou zeggen de snellere rijder. Die heeft het overzicht omdat hij van achteren aankomt en wel moet kunnen inschatten, dat die ander de vrachtwagen gaat inhalen.

Sowieso voorkom ik dat ik naar rechts ga, terwijl ik in de dode hoek van de rechter auto zit.
.
pi_171044682
Daarom gewoon wachten tot je voorbij de auto bent en dan naar rechts gaan. Zo doe ik het.
pi_171045030
Hij mag je niet rechts in halen dus jij dan toch ?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 07:53:40 #9
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171045034
Zou dat dan niet betekenen dat een iemand dan rechts aan het inhalen is?
Fade to Black
pi_171046811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 07:53 schreef Achterhoker het volgende:
Zou dat dan niet betekenen dat een iemand dan rechts aan het inhalen is?
als beide partijen dezelfde snelheid hebben en ze gaan allebei op hetzelfde moment naar de middelste rijstrook dan is er volgens mij geen sprake van rechts inhalen. Denk dat in zo'n geval gewoon beide aansprakelijk zijn. Of er moet al sprake zijn dat 1 van de 2 als eerst volledig op de middelste strook reed. Dan heeft die zijn bijzondere manoeuvre voltooid en is de ander 100% fout. Maar goed, zoiets is zonder videobeelden nooit te bewijzen.

Gewoon goed opletten :P
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:18:34 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171046912
Ik zeg op gevoel dat jij schuldig zal zijn in boven beschreven geval.
And so is the past
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:06 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171046943
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
And so is the past
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:25:45 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171047048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

als beide partijen dezelfde snelheid hebben en ze gaan allebei op hetzelfde moment naar de middelste rijstrook dan is er volgens mij geen sprake van rechts inhalen. Denk dat in zo'n geval gewoon beide aansprakelijk zijn. Of er moet al sprake zijn dat 1 van de 2 als eerst volledig op de middelste strook reed. Dan heeft die zijn bijzondere manoeuvre voltooid en is de ander 100% fout. Maar goed, zoiets is zonder videobeelden nooit te bewijzen.

Gewoon goed opletten :P
Dan is er dus iemand onnodig links aan het rijden.
pi_171047289
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dan is er dus iemand onnodig links aan het rijden.
Dacht ik eerst ook, maar kan ook iemand zijn die eerst iemand rechts inhaalt (die al "op tijd" middenop ging rijden om de bus/truck in te halen.
.
pi_171064146
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 05:19 schreef Krollie het volgende:
Daarom gewoon wachten tot je voorbij de auto bent en dan naar rechts gaan. Zo doe ik het.
Ik ook maar zie vaak genoeg voor me op zo'n manier een bijna ongeval dat nog net voorkomen kan worden door veel getoeter en een uitwijkmanouvre. Zit te wachten tot het een keer mis gaat.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:13:11 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171064222
Moet je niet doen.. als je ziet dat er op de rechterrijstrook iemand achter op een auto aan komt rijden zou je kunnen verwachten dat hij hem gaat inhalen, en dan ga je dus niet terug naar rechts.. dat noemen ze ook wel verkeersinzicht. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171067354
Maar het ging om de schuldvraag en dat antwoord is zoals al eerder gezegd 50/50.
Beiden zijn bezig met een bijzondere verrichting, namelijk van rijstrook wisselen.
Dat 1 van de 2 rechts ingehaald heeft doet er in dit verhaal niet toe.
pi_171090705
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
Eens, het levert ook een heel onrustig verkeersbeeld op.
Dat obsessieve "ik moet weer terug naar de uiterst rechtse baan" is ook niet altijd gepast.
Als het druk op de weg is, en die rechtse baan zit behoorlijk vol met vrachtwagens, dan blijf ik liever op de middelste baan.
Ze hebben er niet voor niks 3 (of meer) rijstroken neergelegd he ;) , dat is omdat ze die capaciteit gewoon nodig hebben
pi_171091154
quote:
Op zondag 21 mei 2017 10:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Eens, het levert ook een heel onrustig verkeersbeeld op.
Dat obsessieve "ik moet weer terug naar de uiterst rechtse baan" is ook niet altijd gepast.
Als het druk op de weg is, en die rechtse baan zit behoorlijk vol met vrachtwagens, dan blijf ik liever op de middelste baan.
Jottum; lekker onnodig links rijden.
quote:
Ze hebben er niet voor niks 3 (of meer) rijstroken neergelegd he ;) , dat is omdat ze die capaciteit gewoon nodig hebben.
Blijkbaar kunnen we prima met twee rijstroken toe. Die rechterbaan ligt er doorgaans -behoudens wat vrachtwagens en auto's met aanhanger- voor de kat z'n kut bij.
Vind ik allemaal best; kachelt wel lekker door. Inhalen kan immers ook evenzogoed aan de rechterzijde.
pi_171091197
quote:
6s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:59 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jottum; lekker onnodig links rijden.

[..]

Blijkbaar kunnen we prima met twee rijstroken toe. Die rechterbaan ligt er doorgaans -behoudens wat vrachtwagens en auto's met aanhanger- voor de kat z'n kut bij.
Vind ik allemaal best; kachelt wel lekker door. Inhalen kan immers ook evenzogoed aan de rechterzijde.
Je mist het punt homo

Dit gaat over obsessief naar rechts schieten, terwijl er 1 niemand achter rijdt, ze 2 na enkele tellen alweer naar links moeten. Vaak rijden ze ook mensen klem die rechts rijden en willen inhalen.
.
pi_171091293
quote:
Op zondag 21 mei 2017 11:02 schreef Fer het volgende:
Je mist het punt, homo.
Leg het mij -en de wetgever- dan maar eens haarfijn uit, ferry.
quote:
Dit gaat over obsessief naar rechts schieten, terwijl er 1 niemand achter rijdt, ze 2 na enkele tellen alweer naar links moeten.
En ik heb het over complete volksstammen die kilometers lang -met name op plaatsen waar de rechter vluchtstrook wordt ingezet als spitsstrook- op de middelste baan blijven rijden, terwijl er op de rechterbaan een zee aan ruimte is.
Dat er niemand achter rijdt is geen geldig argument.
quote:
Vaak rijden ze ook mensen klem die rechts rijden en willen inhalen.
Mijn ervaring is dat de notoire linksrijders (of zoals ze dat zelf omschrijven: 'Ik rij niet onnodig links, maar ik rijd wel altijd op de middelste baan') nou juist het verkeersinzicht ontberen om een ander zichzelf niet klem te laten rijden.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2017 11:17:42 ]
pi_171091445
quote:
6s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Leg het mij -en de wetgever- dan maar eens haarfijn uit, ferry.

[..]

En ik heb het over complete volksstammen die kilometers lang -met name op plaatsen waar de rechter vluchtstrook wordt ingezet als spitsstrook- op de middelste baan blijven rijden, terwijl er op de rechterbaan een zee aan ruimte is.
Dat er niemand achter rijdt is geen geldig argument.

[..]

Mijn ervaring is dat de notoire linksrijders (of zoals ze dat zelf omschrijven: 'Ik rij niet onnodig links, maar ik rijd wel altijd op de middelste baan') nou juist het verkeersinzicht ontberen om een ander zichzelf niet klem te laten rijden.
ik rijd met verkeersinzicht en ben voor elke meter daarom ook rechts te vinden als het kan.
pi_171091500
quote:
Op zondag 21 mei 2017 11:24 schreef tailfox het volgende:
ik rijd met verkeersinzicht en ben voor elke meter daarom ook rechts te vinden als het kan.
Da's ook mijn motto.
Daarbij geef ik ook consequent richting aan.

Helaas worden beide (rechts houden en richting aangeven) door het gros van de 'chauffeurs' toch wel zo'n beetje beschouwd als de zijwieltjes van het autorijden; Allemaal leuk en aardig om het te leren, maar op een gegeven moment moet jet het toch écht zonder kunnen. :{
pi_171091532
quote:
6s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:28 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Da's ook mijn motto.
Daarbij geef ik ook consequent richting aan.

Helaas worden beide (rechts houden en richting aangeven) door het gros van de 'chauffeurs' toch wel zo'n beetje beschouwd als de zijwieltjes van het autorijden; Allemaal leuk en aardig om het te leren, maar op een gegeven moment moet jet het toch écht zonder kunnen. :{
het leuke is als iedereen zoveel mogelijk rechts houd en voldoende volgafstand heeft. Er bijna geen files meer ontstaan.
pi_171091599
quote:
Op zondag 21 mei 2017 11:30 schreef tailfox het volgende:
het leuke is als iedereen zoveel mogelijk rechts houdt en voldoende volgafstand heeft. Er bijna geen files meer ontstaan.
Klopt; behoudens de spits is er doorgaans plaats genoeg op de weg.

Zo ben ik zelf bepaald geen liefhebber van het weekendverkeer. Er zit nog niet half zo veel verkeer op de weg als doordeweeks, maar het lijkt wel dubbel zo druk. :X
pi_171093738
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
Nee. }:| Dįt is nog meer irritant dan vaak wisselen. Ik rijd zo rechts mogelijk, maar kan soms niet verder omdat er op de middenbaan een homo rijdt, langzamer dan de toegestane snelheid (+10km, wat ik vaak doe). Die snappen gewoon NIET dat ze naar rechts moeten. En dus moet ik 2 rijbanen oversteken om in te halen en weer 2 rijbanen om rechts met eigen snelheid te kunnen rijden, aangezien rechts inhalen niet mag. :(
pi_171094815
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik rijd met verkeersinzicht en ben voor elke meter daarom ook rechts te vinden als het kan.
Lijkt mij eerder een gebrek aan verkeersinzicht. Hangt allemaal meer van het aantal rijstroken en de maximum snelheid af.

Vmax -10 op de middenstrook of +20 op de rechter is beide storend.
.
pi_171094859
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder een gebrek aan verkeersinzicht. Hangt allemaal meer van het aantal rijstroken en de maximum snelheid af.
nee altijd zo recchts mogelijk
pi_171094948
quote:
10s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

nee altijd zo recchts mogelijk
Autist
.
pi_171099922
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Autist
nee als je iedereen +20 rijd rechts rijd en jij rijd +20 in het midden ben jij de autist
pi_171125746
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
Zo schrijft de wet het voor :')
Wat jij irritant vind boeit dus niet
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_171125792
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder een gebrek aan verkeersinzicht. Hangt allemaal meer van het aantal rijstroken en de maximum snelheid af.

Vmax -10 op de middenstrook of +20 op de rechter is beide storend.
Dat eerste wel, dat tweede niet.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_171129934
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:24 schreef tailfox het volgende:ik rijd met verkeersinzicht en ben voor elke meter daarom ook rechts te vinden als het kan.
Dan heb je niet veel verkeersinzicht als je altijd gelijk weer naar rechts duikt.
Leuk dat dit al decennia in de wet staat, maar dat is verkeerstechnisch niet altijd even handig.
pi_171129997
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan heb je niet veel verkeersinzicht als je altijd gelijk weer naar rechts duikt.
Leuk dat dit al decennia in de wet staat, maar dat is verkeerstechnisch niet altijd even handig.
hoezo? Omdat ik kan zien dat het kan?
pi_171130063
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
jaman en van die kadavers die niet hard durven rijden gewoon rechts blijven
pi_171130419
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:30 schreef tailfox het volgende:Het leuke is als iedereen zoveel mogelijk rechts houd en voldoende volgafstand heeft. Er bijna geen files meer ontstaan.
Dat geloof je zelf ?
Jij wilt de 100.000 voertuigen per dag die op de A2 met 5 rijstroken rijden, over alleen de rechterbaan hebben ?
En dan ook nog met voldoende volgafstand ? (wat is dus meer is dan bijna iedereen aanhoudt, helemaal in de spits)
Hoe zie je dat voor je ?
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:29 schreef tailfox het volgende:hoezo? Omdat ik kan zien dat het kan?
Het lijkt een beetje op dwangmatig gedrag vind ik, om op wegen met 3 rijstroken bij elk gat van 100m weer naar rechts te duiken.
Op veel snelwegen sterft het tegenwoordig van de vrachtwagens, dan is er elke keer vaak wel een gat van 100/150m ofzo, maar dat heeft die vrachtwagenchauffeur gecreėerd om een beetje veilige afstand te hebben op de vrachtwagen voor hem.
De grote snelheidsverschillen tussen het vrachtverkeer (85-90km/h) en max 130 voor een auto helpt ook niet mee natuurlijk.

Ik heb ook wel in de VS gereden, daar zijn de max snelheden voor auto`s en vrachtwagens vaak hetzelfde. Dat rijdt veel relaxter.

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 22-05-2017 22:51:36 ]
  dinsdag 23 mei 2017 @ 07:30:01 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171135521
Als ik midden of links rijdt is dat minimaal met de maximum snelheid, ik ga dan alleen naar rechts als ik in mijn spiegel zie dat er 1 langs moet en niet kan inhalen.

Ik ijk altijd goed in mijn spiegel dus zie niet in waarom je steeds neurotisch toch naar rechts moet. Soms zie je wel eens van die auto's dweilen over vier banen tussen het verkeer door, begrijp niet wat daar zo veilig aan is.
pi_171135714
Vooral op de A2 Utrecht, waar iedereen rond de 100 sukkelt en dan een paar frusties die telkens naar rechts zwalken en helemaal gek lijken te worden. Vervolgens bij iedere vrachtwagen kunnen ze 3 stroken naar links, omdat de rest ook gast inhalen.

Ik geef toe, je heb ze ook die 90 ergens links rijden, dat is net zo belachelijk, maar een beetje op de middelste banen blijven met 100 is daar geen probleem.
.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:05:16 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171147437
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:

Dan heb je niet veel verkeersinzicht als je altijd gelijk weer naar rechts duikt.

Nee, kilometers lang op de middelste rijstrook blijven hangen omdat er om de km een vrachtwagen op de rechterrijstrook rijdt, getuigt van verkeersinzicht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171147635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, kilometers lang op de middelste rijstrook blijven hangen omdat er om de km een vrachtwagen op de rechterrijstrook rijdt, getuigt van verkeersinzicht.
toppunt van verkeers inzicht. Zelfde mensen die niet even naar links gaan als er iemand in probeert te voegen
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:11:57 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171147686
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:10 schreef tailfox het volgende:

Zelfde mensen die niet even naar links gaan als er iemand in probeert te voegen
Nee, hoor Dat zijn niet dezelfde mensen. :)

Naar links gaan om iemand te laten invoegen 'mag' niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171147744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor Dat zijn niet dezelfde mensen. :)

Naar links gaan om iemand te laten invoegen 'mag' niet.
mag dat niet?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:14:55 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171147779
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:13 schreef tailfox het volgende:

mag dat niet?
Je hoort op de meest rechtse rijstrook te rijden, behalve als je gaat inhalen. Iemand laten invoegen is niet inhalen. Ergo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171149487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Naar links gaan om iemand te laten invoegen 'mag' niet.
Het is niet verplicht. Maar geen wet die zegt dat het niet mag.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 17:17:30 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171149774
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:06 schreef Krollie het volgende:

Het is niet verplicht. Maar geen wet die zegt dat het niet mag.
De wet zegt dat je op de meest rechter rijstrook moet rijden, behalve als je inhaalt. Naar links gaan om iemand te laten invoegen, is niet inhalen. Ergo, het mag niet.

En als je het dan toch doet, dan is artikel 54 van toepassing.
"De basis van Artikel 54 RVV - bijzondere manoeuvre
Degene die een bijzondere manoeuvre uitvoert, dient al het overige verkeer voor te laten gaan. Oftewel de ander de vrije doorgang te verlenen en in staat te stellen ongehinderd zijn weg te vervolgen. Iemand die door uw bijzondere manoeuvre dus uit moet wijken om u te kunnen passeren, wordt dus gehinderd."

90% van de 'sociale' weggebruikers voldoen hier niet aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171149813
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan heb je niet veel verkeersinzicht als je altijd gelijk weer naar rechts duikt.
Leuk dat dit al decennia in de wet staat, maar dat is verkeerstechnisch niet altijd even handig.
Gewoon naar eigen inzicht is een stuk makkelijker. Je kunt wel als een autist ieder leeg plekje op de rechter rijstrook proberen in te vullen, maar dat geeft inderdaad een erg storend verkeersbeeld. In dat soort gevallen is het veel handiger om op dezelfde rijstrook te blijven als je een stuk sneller gaat dan het verkeer op de rechter rijstrook.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_171158055
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 07:30 schreef kaasplankje het volgende:Ik ijk altijd goed in mijn spiegel dus zie niet in waarom je steeds neurotisch toch naar rechts moet. Soms zie je wel eens van die auto's dweilen over vier banen tussen het verkeer door, begrijp niet wat daar zo veilig aan is.
Eens.
Op wegen met 2 rijstroken ga ik ook wel zo snel mogelijk weer naar rechts.
Maar bij 3 rijstroken of meer, doe ik niet zo autistisch.
  woensdag 24 mei 2017 @ 16:02:48 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171172447
Goh, heb ik me toch altijd vergist; notoire linksrijders zijn geen aso's, maar lappen de regels aan hun laars, want superieur verkeersinzicht. :)
En dat mensen die zich wel aan de regels houden, blijkbaar autistisch gedrag vertonen.

Ben wel benieuwd waar in het RVV staat, dat verkeersinzicht boven regels gaat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171174560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Goh, heb ik me toch altijd vergist; notoire linksrijders zijn geen aso's, maar lappen de regels aan hun laars, want superieur verkeersinzicht. :)
En dat mensen die zich wel aan de regels houden, blijkbaar autistisch gedrag vertonen.

Ben wel benieuwd waar in het RVV staat, dat verkeersinzicht boven regels gaat.
Je zit de boel te ridiculiseren. Het gebrek aan nuance geeft aan dat je totaal niet het probleem inziet wat wij hier omschrijven. Ik heb me vandaag ook geergerd aan mensen die na nadat ik ze inhaalde en zelfs met +10 helemaal naar rechts terug kon, nog steeds middenop bleven rijden. Dat is gewoon niet juist.

Maar we hebben het over iedere 3 seconden helemaal naar rechts gaan, terwijl het 0,0 zin heeft in een bepaalde situatie en daarna gelijk weer naar links om de volgende in te halen.
.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:38:09 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171174644
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:32 schreef Fer het volgende:

Maar we hebben het over iedere 3 seconden helemaal naar rechts gaan, terwijl het 0,0 zin heeft in een bepaalde situatie en daarna gelijk weer naar links om de volgende in te halen.
Nee, hoor. We hebben het over:

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso zijn mensen die constant van rechts naar links vliegen over de middenbaan nog irritanter dan klevers. Blijf dan gewoon minimaal op de middenbaan.
Dat is bijna een regelrechte oproep om je niet aan de verkeersregels te houden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171174778
Overigens vandaag de andere situatie ook meegemaakt. 2x2 stroken komen samen tot een 4 baansweg, ik moet vanaf links invoegen naar rechts. Helemaal rechts nadert een invoegstrook met daarop een kiepwagen (5 assen 2x dubbellucht achter) die al naast het geblokt rijdt. Ik blijf nog even links en gun hem de ruimte, autist achter mij (type 60+ cabriolet) gaat wel helemaal naar rechts en dreigt mij rechts in te halen.

Nu naar rechts gaan zou mij in de dode hoek van de kiepwagen manouvreren, doen we maar niet.

Uit eindelijk klapt die kieper hem gewoon naar links en moest cabrio alsnog invoegen achter mij.

En zo maak ik dagelijks situaties mee waar het slimmer is even middenop te blijven, terwijl mensen achter je het gewoon niet inzien.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')