neequote:Op donderdag 18 mei 2017 18:11 schreef goed_volk het volgende:
Iets met je motormanagement lijkt me? Heb je geen handboek?
Eerst uitlezen, mocht dat echt niet mogelijk zijn (bijvoorbeeld nu zijn alle garage's dicht) omdat je die 100km nu moet rijden zou ik (persoonlijk) doorrijden als de motor zich verder normaal gedraagt.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik moet nog ongeveer 100 km rijden. Zal ik dat proberen of de auto aan de kant zetten?
ik heb '98 mijn autorijbewijs gehaald, ik ken alleen 't rode olie-lampjequote:Op donderdag 18 mei 2017 18:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat je terug naar de rijschool moet: dit krijg je potverdorie in de theorie geleerd Het is je motormanagement lampje, dat betekent zo snel mogelijk naar de garage.
Als het rood was moest je zelfs direct de auto aan de kant zetten.
Het staat in de nieuwe theorie in iedere geval, zijn zelfs vragen over op theorie examen. En bij het praktijkexamen kan men ook dat soort vragen stellen.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb '98 mijn autorijbewijs gehaald, ik ken alleen 't rode olie-lampje
quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het staat in de nieuwe theorie in iedere geval, zijn zelfs vragen over op theorie examen. En bij het praktijkexamen kan men ook dat soort vragen stellen.
Rood = direct stoppen altijd, en oranje zo snel mogelijk naar de garage. Niet langer door rijden dan nodig. Mijn auto heeft zelfs een Stoplampje
De motor doet wel raar.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Eerst uitlezen, mocht dat echt niet mogelijk zijn (bijvoorbeeld nu zijn alle garage's dicht) omdat je die 100km nu moet rijden zou ik (persoonlijk) doorrijden als de motor zich verder normaal gedraagt.
Dan zou ik gewoon doorrijden. DUHquote:
Ik ben kleurenblind. wat voor kleur is dat?quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het staat in de nieuwe theorie in iedere geval, zijn zelfs vragen over op theorie examen. En bij het praktijkexamen kan men ook dat soort vragen stellen.
Rood = direct stoppen altijd, en oranje zo snel mogelijk naar de garage. Niet langer door rijden dan nodig. Mijn auto heeft zelfs een Stoplampje
Ook gedaan niks mis meequote:Op donderdag 18 mei 2017 18:45 schreef Sigaartje het volgende:
Zou je niet gewoon eerst even de olie en het koelwater nakijken?
Dan niet doorrijden, heb je blijkbaar een dusdanige foutmelding dat hij open loop gaat draaien of hij krijgt misfires als een malle.quote:
Krijg je geen CEL trigger van.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:45 schreef Sigaartje het volgende:
Zou je niet gewoon eerst even de olie en het koelwater nakijken?
Oranje. Maar je moet wel een keer je olie verversen. Dat is een rood lampje.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik ben kleurenblind. wat voor kleur is dat?
Leg eens uit?quote:Op donderdag 18 mei 2017 19:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oranje. Maar je moet wel een keer je olie verversen. Dat is een rood lampje.
Olie hadden we nog 3 weken geleden ververst.quote:Op donderdag 18 mei 2017 19:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oranje. Maar je moet wel een keer je olie verversen. Dat is een rood lampje.
Ik vroeg nergens wat moet ik doen. Ik vroeg alleen of het veilig was om naar de thuisbasis te rijden.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
'er brandt een lampje van een motorsymbooltje en mijn motor doet raar' wat moet ik nou doen?
Wat de nuecq denk je zelf?
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef pwmh82 het volgende:
Kan ook noodloop zijn wat je merkt, in het geval van een turbo bijvoorbeeld. Turbo doet dan amper nog iets uit bescherming tegen schade. Maar de oorzaak kan dan best een kapot sensortje zijn. Heb naar Tsjechië en terug gereden met een auto die af en toe in een soort noodloop ging door een kapotte sensor.
Kapotte bobine(s) waardoor 1 of meerdere cilinders zijn uitgevallen misschien?quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.
Hoe kan dat uit het niets gebeuren?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kapotte bobine(s) waardoor 1 of meerdere cilinders zijn uitgevallen misschien?
Bobines gaan gewoon een keer stuk. Bougie die is uitgevallen kan ook. Gelukkig beiden niet zo duur. Maar goed, ik doe maar een gok omdat je auto vermogen heeft verloren.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoe kan dat uit het niets gebeuren?
Paar dagen geleden zei de garage dat de kabeltjes van de bougies verouderd waren. Bedoel je dat?
Zeer waarschijnlijk kun je het handboek voor jouw auto gewoon ergens downloaden.quote:
Tuurlijk. Gewoon lekker doorrijden. Als het stuk is houdt het vanzelf een keer op.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef Atak het volgende:
Daarnaast heb ik een chauffeur om raad gevraagd. Hij zei dat ik gewoon kan rijden zolang er niks rood knippert en dan ik niet daar die idioten op het net moest luisten. ( no offense )
Basis instellingen van het nieuwe gasklephuis ingeleerd?quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef Atak het volgende:
Ik ben trouwens de hele rit afgemaakt en ik ben thuis.
Tijdens de rit parkeerde ik ergens om de olie nogmaals te peilen. Ik had de olie al 3 weken geleden ververst maar toch de check-up gedaan.
Daarnaast heb ik een chauffeur om raad gevraagd. Hij zei dat ik gewoon kan rijden zolang er niks rood knippert en dan ik niet daar die idioten op het net moest luisten. ( no offense )
Het is inderdaad een twijfel geval maar ik ga sowieso morgen even langs bij de garage. Paar dagen geleden had ik de gasklephuis vervangen.
Ik hoop dat ik niks hoef te betalen want ik was meer dan 300 euro kwijt aan die reparatie.
In dit geval zou ik er niet al te veel meer mee rijden. De kans is aanwezig (als dat al niet gebeurt is) dat je de dure katalysator ook nog om zeep helpt.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:57 schreef Atak het volgende:
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.
Ik ga er ook niet meer mee rijden. Alleen nog straks naar mijn lokale vetrouwde garage.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef oldford het volgende:
[..]
In dit geval zou ik er niet al te veel meer mee rijden. De kans is aanwezig (als dat al niet gebeurt is) dat je de dure katalysator ook nog om zeep helpt.
Uitlezen kan overigens bij elk APK station (mits de auto van bouwjaar 2001 is of later).
Geen idee. Ik ga straks naar mijn vertrouwde garage. Daar gaan ze hem uitlezen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 07:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Basis instellingen van het nieuwe gasklephuis ingeleerd?
Bougies waren nog paar maanden geleden vervangen. Maar niet de kabels ervan.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bobines gaan gewoon een keer stuk. Bougie die is uitgevallen kan ook. Gelukkig beiden niet zo duur. Maar goed, ik doe maar een gok omdat je auto vermogen heeft verloren.
Laat hem uitlezen en dan weet je meer.
Ik heb het nog een keer nagevraagd.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 10:53 schreef matig het volgende:
Je zegt dat je het gasklephuis hebt vervangen, daar zal het wel mee te maken hebben dan. Stappenmotor niet goed ingeleerd ofzo, waardoor je nu eigenlijk niet goed gas kan geven...
Dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:14 schreef Atak het volgende:
Maar hij zegt dat de bougiekabels verouderd zijn en dat het daar aan zou liggen. Ik ga er straks heen om de auto daar achter te laten. Hij kan mij in principe alles wijsmaken. Ik weet er niet zoveel over.
De motor maakt ook een harde klap als ik hem 's ochtends op start. Waar kan dit aan liggen?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
Feit is dat je vermogen mist omdat je zegt dat ie nu zelfs moeizaam naar de 100 gaat terwijl normaliter 140 geen probleem is. Kan dus zijn dat er een cilindertje uitgevallen is en dat ie er nog op 3 rijdt of misschien zelfs 2. Oorzaak hiervan kan zijn dat een of meerdere bougies niet meer werken.
Dat je een barrel gekocht hebt.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:37 schreef Atak het volgende:
[..]
De motor maakt ook een harde klap als ik hem 's ochtends op start. Waar kan dit aan liggen?
Het is een fiesta van 2004. Zo oud is doe ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat je een barrel gekocht hebt.
Maar serieus. Geen idee. Ben een IT'er, geen automonteur.
Oud is niet per definitie slecht.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Het is een fiesta van 2004. Zo oud is doe ook weer niet.
Het is wel een Ford...quote:
welkom in de wegwerpmaatschappijquote:
dus dan zou hij moeten roesten, niet foutmeldingen gevenquote:
Krijg ik vanavond of maandag te horen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 07:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af.
En TS, wat was het nou?
Vorige week zei hij dat de bougiekabels verouderd waren. Dat zou wel verklaren waarom de auto minder hard optrekt; omdat er maar 2-3 cilinders werken. Zoals ik zei de cilinders waren al paar maanden geleden vernieuwd dus daar kan het niet aanliggen. Het of iets met die kabels waar ik het over had of iets met de uitlaat maar hij zei dat hij er eerst naar moest kijken om iets met zekerheid te zeggen. Gisterenavond had ik de auto gebracht. Hij zal er vandaag of maandag naar kijken.quote:
Dit.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
'er brandt een lampje van een motorsymbooltje en mijn motor doet raar' wat moet ik nou doen?
Wat de nuecq denk je zelf?
Als die bougiekabels zodanig verouderd zijn dat je er melding van maakt, waarom vervang je die dan niet gelijk. Hoeft de klant niet nog een keer terug te komen en loopt de klant ook geen risico op dure gevolgschades. Ik ben niet onder de indruk van deze garage.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:29 schreef Atak het volgende:
Vorige week zei hij dat de bougiekabels verouderd waren. Dat zou wel verklaren waarom de auto minder hard optrekt; omdat er maar 2-3 cilinders werken.
Ik weet het ook niet. Maar zoals ik zei de auto is nu gemaakt en de auto heb ik al teruggehaald.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:27 schreef oldford het volgende:
[..]
Als die bougiekabels zodanig verouderd zijn dat je er melding van maakt, waarom vervang je die dan niet gelijk. Hoeft de klant niet nog een keer terug te komen en loopt de klant ook geen risico op dure gevolgschades. Ik ben niet onder de indruk van deze garage.
ALS de motor echt op 2 of 3 cylinders loopt dan zou ik daar foutcodes op verwachten en op het moment dat het gebeurt een knipperend motor-lampje (officiëel heet die MIL). Ik heb nog niets gelezen over knipperen van dat lampje, dus langdurig op 2 of 3 cylinders lopen, geloof ik nog niet.
50 Euro voor uitlezen wat een paar seconden werk is?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:26 schreef Atak het volgende:
Het waren dus de bougiekabels. 70 euro om het te vervangen en 50 euro voor het uitlezen. Bij elkaar 120 euro kwijt.
Vorige week had ik 290 euro betaald. Bij elkaar heb ik 410 euro kwijt geraak in 1-2 weken.
Volgens mij is dat de auto (fiesta van 2002) maar 1000 euro waard of zo. Echt klote dat ik zoveel geld kwijt ben aan zo'n oude bak. Voordat geld kon ik een nieuwe auto kopen.
Barrelen is even wennen. Na een paar barrels krijg je vanzelf de feeling of een reparatie nut heeft of dat het volgende barrel een beter idee is.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:26 schreef Atak het volgende:
Het waren dus de bougiekabels. 70 euro om het te vervangen en 50 euro voor het uitlezen. Bij elkaar 120 euro kwijt.
Vorige week had ik 290 euro betaald. Bij elkaar heb ik 410 euro kwijt geraak in 1-2 weken.
Volgens mij is dat de auto (fiesta van 2002) maar 1000 euro waard of zo. Echt klote dat ik zoveel geld kwijt ben aan zo'n oude bak. Voordat geld kon ik een nieuwe auto kopen.
En waar je de stekkertjes voor vijf euro uit china kan halen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
50 Euro voor uitlezen wat een paar seconden werk is?
Mijn tante die hem opgehaald heeft noemde die bedragen. Misschien bedoelde hoorde ik het verkeerd en bedoelde ze 20 euro? 120 euro is inderdaad veel geld.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
50 Euro voor uitlezen wat een paar seconden werk is?
Tante heeft de bon.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:17 schreef oldford het volgende:
Staan de juiste bedragen dan niet op de rekening?
en niks voor arbeid? Dan ben je zeker niet geflasht.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:49 schreef Atak het volgende:
Ben ik geflasht? Mijn tante heeft inderdaad 120 euro betaald.
50 euro voor een kabeltje. 70 euro voor uitlezing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |