abonnement Unibet Coolblue
pi_171032411
Uitgerekende data:

15 mei: Minarosa

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust
24 november: rena
25 november: twist02

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
11 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
25 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_171032441
Gefeliciteerd GvsE *O*
Nu lekker genieten O+
pi_171032460
Gefeliciteerd GvE *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:37:11 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171032484
Jaaaaa GvsE! *O* Gefeliciteerd!

Nu bijkomen en genieten! :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171032497
Daar is ze O+ gefeliciteerd GvsE en meneer *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171032511
GvE gefeliciteerd!! *O*

Ook voor Venco's knipper!! *O*
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:44:16 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171032636
Wat fijn dat ze er is! Heb het goed met elkaar! *O*
En we zijn natuurlijk benieuwd naar de naam en het verhaal enzo, als je hoofd er naar staat later...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171033250
Proficiat GvsE! Hoop dat je een goede bevalling had.
pi_171033502
Ja, daar is ze dan! Gefeliciteerd!!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171033544
Knipper voor Venco!

En verse baby voor GvsE. O+ Nu al eigenwijs, gewoon net een dagje te laat voor de gratis kaarten. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171034190
Gefeliciteerd GvsE! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171035733
Van harte gefeliciteerd GoodvsEvil! Lieve foto! Geniet er van :)!
pi_171035774
Van harte gefeliciteerd, GvsE! O+.

En een knipper voor venco, fijn!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171035879
Gefeliciteerd GvsE! *O*
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:12:53 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171035923
Gefeliciteerd GvsE! *O*

En venco met de knipper!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171036515
Gefeliciteerd Venco met de goeie echo! ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171036822
Gefeliciteerd GvsE! *O* lekker knuffelen nu O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:47:37 #18
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171037285
Gefeliciteerd GvsE! *O* wat een plaatje O+ Ik ben ook benieuwd naar het verhaal maar nu eerst maar lekker genieten O+

En een knipper voor Venco *O*
pi_171037403
GvsE gefeliciteerd! *O* Wat een leukerd heb je daar! O+

Venco een knipper, wat fijn! *O*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171037456
Gefeliciteerd GvsE!!!
pi_171037823
Gefeliciteerd GoodvsEvil met je dochter. Geniet ervan.
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:20:29 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171038607
Heads up voor iedereen met Delta Lloyd: het kraampakket bevat geen cadeautje. Nou heb ik al spullen genoeg, maar toch was het een tikje teleurstellend om die doos uit te pakken en alleen maar kraamverbanden en matjes te vinden.

De intake van de kraamzorg was ook teleurstellend: ze wilde geen plinten checken, ook de babykamer niet, en haar enige wens was 'veel hydrofielen, een stuk of 12' ik heb het dubbele liggen dankzij alle gulle gevers :X . Verder zou ze wel zien en eventueel gaat alsnog naar de winkel. Eigenlijk heel relaxed dus allemaal, en een leuk mens. Over protocollen vertelde ze dat mijn verloskundigen heel vaak ervoor tekenen dat het protocol niet gevolgd hoeft te worden of zoiets, dus geen verplicht gedoe waar we over in discussie hoefden. Bij het weggaan zei ze 'de volgende keer dat ik je zie ben je aan het bevallen'. Daar duim ik voor O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171039503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Heads up voor iedereen met Delta Lloyd: het kraampakket bevat geen cadeautje. Nou heb ik al spullen genoeg, maar toch was het een tikje teleurstellend om die doos uit te pakken en alleen maar kraamverbanden en matjes te vinden.

De intake van de kraamzorg was ook teleurstellend: ze wilde geen plinten checken, ook de babykamer niet, en haar enige wens was 'veel hydrofielen, een stuk of 12' ik heb het dubbele liggen dankzij alle gulle gevers :X . Verder zou ze wel zien en eventueel gaat alsnog naar de winkel. Eigenlijk heel relaxed dus allemaal, en een leuk mens. Over protocollen vertelde ze dat mijn verloskundigen heel vaak ervoor tekenen dat het protocol niet gevolgd hoeft te worden of zoiets, dus geen verplicht gedoe waar we over in discussie hoefden. Bij het weggaan zei ze 'de volgende keer dat ik je zie ben je aan het bevallen'. Daar duim ik voor O+
Had je ook geen badthermometer erin? Die had ik vorige maand nog wel als kadootje...

Zit je bij een particuliere kraamhulp dat ze nu al weet wanneer ze je ziet? Hier is dat nog afwachten... mijn kraamhulp van vorige keer is iig een zzp-er die soms wordt opgeroepen bij drukte/vakantie, dus de kans dat ik die weer krijg is nihil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:01:47 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171040025
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Had je ook geen badthermometer erin? Die had ik vorige maand nog wel als kadootje...

Zit je bij een particuliere kraamhulp dat ze nu al weet wanneer ze je ziet? Hier is dat nog afwachten... mijn kraamhulp van vorige keer is iig een zzp-er die soms wordt opgeroepen bij drukte/vakantie, dus de kans dat ik die weer krijg is nihil.
Oh die thermometer had ik niet opgevat als cadeautje, omdat het op allerlei uitzetlijstjes staat.

Ja, zzp'er inderdaad. Die 5 weken voor me vrijhoudt. Luxe!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171040105
Kraampakket is ook ontluisterend, vind ik. Ik heb de doos gewoon nauwelijks ingekeken en gewoon maar in mijn slaapkamer gezet. Bij mij zat er een boek in over veiligheid en kinderen. Ik heb het één keer goed doorgelezen maar kwam niets tegen dat ik niet al wist.

Oh jongens, mijn baby probeert zich volgens mij zonder de gebruikelijke weeën een weg naar buiten te banen. Ik heb al een half uur last van gebonk tegen mijn blaas, steken, en karate trappen in mijn zij. Het doet echt pijn. En tussendoor heeft ie de hik. :') . Ik zat zo te kreunen, dat mijn vriend dacht dat het begonnen was. _O- . }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171040468
Gefeliciteerd GvsE! O+
pi_171040566
Venco ook gefeliciteerd met de knipper natuurlijk :)! Fijn zeg!
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:23:14 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171040685
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:04 schreef Franny_G het volgende:
Kraampakket is ook ontluisterend, vind ik. Ik heb de doos gewoon nauwelijks ingekeken en gewoon maar in mijn slaapkamer gezet. Bij mij zat er een boek in over veiligheid en kinderen. Ik heb het één keer goed doorgelezen maar kwam niets tegen dat ik niet al wist.

Oh jongens, mijn baby probeert zich volgens mij zonder de gebruikelijke weeën een weg naar buiten te banen. Ik heb al een half uur last van gebonk tegen mijn blaas, steken, en karate trappen in mijn zij. Het doet echt pijn. En tussendoor heeft ie de hik. :') . Ik zat zo te kreunen, dat mijn vriend dacht dat het begonnen was. _O- . }:| .
Dat klinkt wel echt onprettig :{ Hopelijk besluit snel ie dat via de normale route naar buiten een beter idee is!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171040717
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:04 schreef Franny_G het volgende:
Kraampakket is ook ontluisterend, vind ik. Ik heb de doos gewoon nauwelijks ingekeken en gewoon maar in mijn slaapkamer gezet. Bij mij zat er een boek in over veiligheid en kinderen. Ik heb het één keer goed doorgelezen maar kwam niets tegen dat ik niet al wist.

Oh jongens, mijn baby probeert zich volgens mij zonder de gebruikelijke weeën een weg naar buiten te banen. Ik heb al een half uur last van gebonk tegen mijn blaas, steken, en karate trappen in mijn zij. Het doet echt pijn. En tussendoor heeft ie de hik. :') . Ik zat zo te kreunen, dat mijn vriend dacht dat het begonnen was. _O- . }:| .
Misschien probeert de baby je vliezen te breken. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171041867
Gefeliciteerd GvsE! Hoop dat alles goed met jullie gaat, en idd benieuwd naar the stats!

*O* *O* *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 23:40:55 #31
269689 crew  Viv
pi_171043139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:01 schreef Lemijn het volgende:
Oh die thermometer had ik niet opgevat als cadeautje, omdat het op allerlei uitzetlijstjes staat.
Dat is het cadeautje inderdaad. ;) Ik had bedacht dat ik geen badthermometer hoefde ondanks die uitzetlijstjes, want je kan ook gewoon voelen of het warm genoeg is, maar toen kreeg ik 'm dus alsnog.

GvsE gefeliciteerd! *O*

En venco met de echo! Bij mijn eerste echo was ze 1,3 cm, ik vind dat nog steeds bizar hoeveel ze in een jaar groeien.
pi_171045321
Venco, wat fijn van de goede echo!

Vandaag 41 weken! Vanmiddag afspraak bij vk, dan zullen we een ctg plannen in het ziekenhuis om te zien of het allemaal nog goed gaat daarbinnen. Ben benieuwd: gaat deze de termijn van I (41 + 5) halen? Mijn gevoel heeft steeds gezegd van niet, maar nu begin ik te twijfelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:47:36 #33
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171045453
Hier is het kraampakket( zilveren kruis) gisteren ook bezorgd. Hoe weet ik of ik hieraan genoeg heb? Het wordt hier een zkh bevalling (medische indicatie) dus ik vermoed van wel, maar vind t ook knullig als de kraam misgrijpt straks :P checken ze dat zelf bij het huisbezoek?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171045591
Gefeliciteerd GvsE *O*

Knipper voor Venco *O*

41 weken alweer Franny!

Hier vanmiddag een echo voor de placentalokalisatie (en het nierbekken). Ik hoop dat ik bij het overgrote percentage behoor waarbij de placenta braaf omhoog is geschoven.

Edit LDG: als het goed is zit de basis er in en moet het in beginsel voldoende zijn. Je hebt waarschijnlijk wel wat meer kraamverband nodig (of koop Kotex maandverband; de variant die in een zwarte verpakking zit (of zat?) Die zitten beter dan die kraamverbanden.)
pi_171045595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier is het kraampakket( zilveren kruis) gisteren ook bezorgd. Hoe weet ik of ik hieraan genoeg heb? Het wordt hier een zkh bevalling (medische indicatie) dus ik vermoed van wel, maar vind t ook knullig als de kraam misgrijpt straks :P checken ze dat zelf bij het huisbezoek?
Die dozen zijn standaard genoeg, zeker bij een ziekenhuisbevalling heb je bijna alleen het kraamverband en evt de matjes nodig, en voor wat later waarschijnlijk ook nog van dat kotex nachtmaandverband. En mocht je toch nog echt wat nodig hebben dan kan de kraam het zo bijkopen indien nodig, zolang je niet op een hutje op de hei woont.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171045655
Haha oke FF had het ook al opgeschreven :D
Die matjes moesten wij trouwens bijkopen, maar dat gaf de kraamverzorgster op een gegeven moment zelf aan.
pi_171045681
Ldg, ik heb zelfs nog spullen thuis liggen van de vorige keer. Alleen kraamverband bij moeten halen, maar dat kan ook wel als de kleine er al is.

Franny, 41 weken alweer :o ik ben benieuwd wanneer de kleine zich komt melden!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171045731
Mijn man werd er de vorige keer trouwens wel een beetje knetter van dat hij steeds naar het kruidvat enzo moest om dingen te halen :') (Winkels zitten hier niet om de hoek en iedereen tipte mij om ontbrekende spulletjes gewoon in de kraamweek te kopen.) Ik ga nu maar een lijstje maken en van tevoren een online bestelling bij het kruidvat doen denk ik. Beter te veel dan te weinig in huis :P
pi_171045817
Miste je zoveel dan? Hier alleen wat extra hydrofiele luiers gehaald en later een pak kotex (ik was in de veronderstelling dat ik die na een week zelf wel weer zou kunnen kopen indien nog nodig dus had maar 1 pak gehaald, maar ik kon nog amper lopen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171045913
Hier werd vriend bij de eerste op zondagochtend op pad gestuurd om tepelhoedjes te halen, verder waren we best compleet.

41 weken Franny! Hopelijk gaat alles goed in je buik.

Wij hadden gisteren controle, alles hetzelfde als de afgelopen 40 weken: lage bloeddruk, geen grote vragen, voel me prima. Afgesproken om maandag (met 41 weken en dreumes op de opvang) te strippen als hij er dan nog niet is. Ik had wel mijn twijfels bij de effectiviteit van strippen (vorige keer vier keer gebeurd) maar bij een tweede schijnt het sneller tot een bevalling te leiden. We gaan het zien. Zo eerst maar eens naar 'zwemles' met dreumes.
pi_171046158
Ik zou vandaag ook kunnen strippen maar ik ga dat toch niet doen. We wachten het wel af en gelet op de hoeveelheid beweging in mijn buik gaat het volgens mij nog wel goed met die kleine.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171046159
Ik miste wel wat dingen: kraamverband, pyjamabroeken die niet vervelend zaten, witte kool tegen stuwing, mutsjes die S. wél pasten (alles was m te klein).
Maar dat heeft vriend samen met z'n mama gedaan, was geen enkel probleem.

Haha, FF, ik moest na een week ook echt niet denken aan zelf boodschappen doen. Toen vond ik een rondje om al best pittig. Dat vond ik toch een tegenvaller, dat je niet na 2 dagen weer rondhuppelt..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171046789
Ja, achteraf bleek ik allemaal dingen te missen of had ik er veel te weinig van gekocht onder het mom van 'kopen we straks wel'. Ik was ook wel een enorme babynoob hoor haha :D Dingen als zoogcompressen, lanoline (had ineens kloven), had toch wel erg weinig luiers ingekocht dus daar nog een extra pak van nodig, idem voor de billendoekjes, vitamine d/k voor de baby, voor de aambeien allerlei spul, nieuwe celstofmatjes, kraamverband ging ook erg hard hier. De gewone boodschappen kon hij ook nog doen, want echt alles in huis was uiteraard op. (Op donderdag bevallen en normaal deden we op vrijdag de boodschappen.)

En dan ook iedere keer als hij wat had gekocht, kwamen we erachter dat we weer iets misten, dus ging hij steeds voor 2-3 dingen heen en weer. Dat gaat ons nu niet meer gebeuren :+
pi_171047042
De kraamhulp deed mijn boodschappen, dat scheelde al een hoop. Plus dat we toen ook nog boven het winkelcentrum woonden dus andere dingen waren ook zo gehaald indien nodig. Voor deze keer ben ik van plan om gewoon online te bestellen en te laten thuisbezorgen.

Maar om tepelhoedjes had ik mijn man niet hoeven sturen denk ik, die zou bij dat woord alleen al in paniek raken :')

Maar ik zie wel dat ik nog even de lijstjes door moet lopen. Heb ik dit jaar nog niet gedaan en zie wel wat dingen voorbij komen die ik nog moet halen :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171047422
De enige zwangerschapscursus dichtbij die me aanstond heeft niet genoeg aanmeldingen. Nu weet ik niet of ik nog wel verder wil zoeken (want vermoeidheid en verder moeten rijden is niet echt een fijn vooruitzicht), maar ik wil ook niet compleet onvoorbereid (of in paniek omdat ik niet weet wat ik moet doen) aan de bevalling beginnen. Voor alle al eens bevallen dames hier dus de vraag; is zo'n cursus echt heel handig/noodzakelijk? Wat zijn jullie ervaringen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:59:22 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171047583
Ik kreeg 3 wkn voor mijn UD ineens de geest en ging kijken naar zo'n cursus. Alles vol natuurlijk :') Zonder ging prima. Ik heb niet het idee dat ik iets heb gemist (maar weet natuurlijk ook niet wát ik heb gemist ;) ). Ik vond zo zelf mijn strategie om te dealen met de weeën (qua ademtechniek). Ik weet niet waar dat vandaan kwam :P
pi_171048064
GvsE, van harte gefeliciteerd met je mooie dochter! O+

Heb eindelijk bericht gehad over de NIPT en er zijn *O* geen *O* afwijkingen gevonden, mijn kleine frummel is gezond O+ Heb echt het gevoel dat het grote genieten nu kan gaan beginnen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:33:04 #48
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171048194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:48 schreef Nanuke het volgende:
De enige zwangerschapscursus dichtbij die me aanstond heeft niet genoeg aanmeldingen. Nu weet ik niet of ik nog wel verder wil zoeken (want vermoeidheid en verder moeten rijden is niet echt een fijn vooruitzicht), maar ik wil ook niet compleet onvoorbereid (of in paniek omdat ik niet weet wat ik moet doen) aan de bevalling beginnen. Voor alle al eens bevallen dames hier dus de vraag; is zo'n cursus echt heel handig/noodzakelijk? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik had geen zin in een cursus. Ook vanwege vermoeidheid en heel erg haasten om een cursus die start om 19 uur oid te kunnen halen met reistijd van werk. Zodra de weeën begonnen had ik daar heel even spijt van want het gevoel en de pijn overvielen me en ik wist even niet goed hoe ik daarmee om moest gaan. En toen gaf de VK in het ziekenhuis me ter plekke wat tips om ze op te vangen en hoe te ademen en toen ging het eigenlijk wel redelijk. Dus ik denk achteraf dat ik er niks aan gemist heb.

Maar sommigen zien een cursus ook als een sociaal gebeuren met een leuk clubje. Ik had alleen al een heel leuk clubje via een andere weg dus ook in dat opzicht heb ik de cursus niet gemist..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:33:26 #49
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171048205
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:27 schreef rena het volgende:
GvsE, van harte gefeliciteerd met je mooie dochter! O+

Heb eindelijk bericht gehad over de NIPT en er zijn *O* geen *O* afwijkingen gevonden, mijn kleine frummel is gezond O+ Heb echt het gevoel dat het grote genieten nu kan gaan beginnen O+
Oh wat fijn!!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:39:30 #50
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171048327
GvsE gefeliciteerd!! *O*

Ik had vorige keer alles volgens mij wel. Alleen heeft man met de boodschappen wat extra kotex verband gehaald en extra pampers omdat we die wat te zuinig had ingeslagen. Maar wij zijn graag te goed voorbereid dus ik had ook veel wat niet nodig was.

Hydrofielen zijn we wel nog later bij gaan halen toen N een enorme spugerd bleek te zijn. 12 was erg weinig met een hydrofiel die standaard in de wieg lag, box, kinderwagen, op het aankleedkussen, over mijn schouder, ik gebruikte ze om N mee af te drogen na het badje en verder was alles regelmatig volgespuugd en in de was... Maar spugen is al heel lang niet meer aan de orde dus nu heb ik een enorme stapel die werkloos in de kast ligt te wachten op nr 2. Nu gebruik ik ze alleen nog maar voor afdrogen en op het aankleedkussen.
pi_171048566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:48 schreef Nanuke het volgende:
De enige zwangerschapscursus dichtbij die me aanstond heeft niet genoeg aanmeldingen. Nu weet ik niet of ik nog wel verder wil zoeken (want vermoeidheid en verder moeten rijden is niet echt een fijn vooruitzicht), maar ik wil ook niet compleet onvoorbereid (of in paniek omdat ik niet weet wat ik moet doen) aan de bevalling beginnen. Voor alle al eens bevallen dames hier dus de vraag; is zo'n cursus echt heel handig/noodzakelijk? Wat zijn jullie ervaringen?
Noodzakelijk zeker niet, maar ik vond het wel prettig tijdens de bevalling. Daarnaast deden we veel oefeningen waardoor ik denk ik wel mijn bekkenbodem onder controle heb kunnen houden.
Deze keer yoga, ik hoop dat ik de rust dan mee kan nemen in de bevalling.
Ik weet ook niet in hoeverre je op ziet tegen bevallen? Als je er vooraf angst over hebt lijkt een cursus me prettig, dat je ook weet wat er ongeveer wanneer gebeurt enzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171049192
Nanuke, ik vond het vooral voor m'n man erg fijn (wij deden de verkorte samen bevallen), aangezien hij niet van het inlezen is en hierdoor wel wist wat hij kon verwachten. Zelf had ik me al wel een beetje ingelezen dus voor mij was het een stuk minder nuttig. Plus dat ik uiteindelijk helemaal niets van die cursus heb gebruikt tijdens m'n bevalling, maar mijn man dus wel en ikzelf daardoor indirect wel weer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171049289
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:27 schreef rena het volgende:
GvsE, van harte gefeliciteerd met je mooie dochter! O+

Heb eindelijk bericht gehad over de NIPT en er zijn *O* geen *O* afwijkingen gevonden, mijn kleine frummel is gezond O+ Heb echt het gevoel dat het grote genieten nu kan gaan beginnen O+
Gefeliciteerd met jullie goede NIPT uitslag *O*

Ik ben gisteren weer naar de verloskundige geweest en een lekkere uitgebreide echo gehad, omdat er een verloskundige moest oefenen voor haar examen :)
Mijn vriend heeft hiervan een heel mooi filmpje gemaakt.
Verder ga ik de NIPT maandag laten prikken, omdat ze dat niet op vrijdag doen helaas. Kreeg wel te horen dat we rekening moest houden met 10 tot 20 werkdagen voordat de uitslag er is.
pi_171050369
Rena wat fijn van de goede uitslag! *O* Kan me voorstellen dat dat heerlijk voelt nu ja!

Cursus: niet gedaan en niet gemist. Nu ben ik er sowieso niet zo'n type voor (het is mij al snel te zweverig :') ) en ik vond uit mezelf al een manier om met de weeën om te gaan.
Ik ben ook iets te dwars om daar een vast 'melodietje' ofzo voor te volgen, omdat één of andere muts zegt dat dat moet :@
En tijdens de bevalling krijg je ook echt nog wel tips van de vk als het nodig is hoor ;)

Dat strippen bij een tweede wel wat doet, klinkt dan weer veelbelovend! :D Vorige keer 3x gestript, maar er gebeurde niks :N nouja, wel 3x een cm ontsluiting *)

Waterdruppel: mijn vk raadde me zelfs af om op vrijdag bloed te laten prikken voor de NIPT, omdat er dan vaak een weekend overheen gaat voordat ze de tests doen en dan mislukt het vaak. Dus op maandag lijkt me wat dat betreft sowieso fijner ;)

Ik verwacht ergens volgende week de uitslag. Ben wel benieuwd, maar niet echt heel zenuwachtig ofzo. Vind het soms toch nog steeds spannender of mini het sowieso nog gewoon 'doet' :@
Volgende week vrijdag weer een echo, dan ben ik bijna 14 weken, dus ik schat dat ik dan wel écht durf te gaan genieten :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171050670
Wat een goed nieuws, rena!

Ik heb vorige keer wel een cursus gedaan, een informatieve. De eerste twee lessen ging het over houding en ademhaling (dus ook puffen), en tijdens les drie, vier en vijf mochten de partners ook mee. Die lessen ging het over borst- en kunstvoeding, bevallen thuis of in het ziekenhuis, pijnbestrijding en medisch ingrijpen, dat soort dingen. En de mannen gingen ook een keer alleen met een kraamverzorgster praten over hoe je nou eigenlijk voor zo'n baby'tje zorgt. :+.
Ik vond het vooral steeds een mooie gelegenheid om naar aanleiding van zo'n les met mijn man te praten over hoe we over verschillende dingen met betrekking tot zwangerschap, bevalling en baby dachten, maar verder had ik ook wel zonder gekund.

Deze keer ga ik zwangerschapszwemmen, afgelopen dinsdag had ik een proefles en ik vond het heel leuk!

Vandaag 16 weken! *O*. Morgen de geslachtsbepaling, daar heb ik zo veel zin in!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171051025
Spannend, DAD, de geslachtsbepaling!

Ik heb mede door wat hier geschreven werd zojuist nog even wat van dat Kotex Night time verband ingeslagen. Ja, nu kan de baby écht komen. :Y) .

rena, fijn van de goede uitslag!

Ik kreeg van de week weer even de kriebels, Wij hebben 'alleen' de combinatietest gedaan en ik stelde me ineens voor hoe het zou zijn als na de geboorte toch ineens Down zou worden vastgesteld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171051065
LeSage, ik heb geen angst voor de bevalling (eerder zin in), maar kan me wel voorstellen dat zoals miss C beschrijft, de pijn en de heftigheid me kunnen overvallen. Met het sociale aspect van zo'n groepje heb ik niet zoveel dus wat dat betreft vind ik t niet zo erg.

FF, dat samen bevallen heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar dat is voor mijn man heel lastig momenteel. Hij moet veel overwerken en weet dus niet altijd hoe laat hij thuis zal zijn. En volgens mij heeft hij er ook niet zoveel mee, zijn algemene instelling bij het bevallen is een beetje 'we gaan het vanzelf wel beleven'. (Wat al een stuk beter is dan een aantal jaar terug, toen zei hij nog datie wel buiten op de gang heen en weer ging lopen, zoals ze vroeger ook altijd deden. :') )

Bedankt iedereen voor de ervaringen. Ik denk dat ik op mijn eigen kunnen ga vertrouwen, en dat er in het ergste geval wel iemand is die me wat kan vertellen om te proberen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171051110
En natuurlijk een *O* voor de goede uitslag van rena. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171051381
Er zijn online natuurlijk ook veel dingen te vinden. Ik kan me goed voorstellen dat iets als hypnobirthing niet voor iedereen wat is, maar als je gewoon een goede/rustige ademhaling wil oefenen dan kun je op youtube eea vinden om dat te doen.

Ik vind deze bijvoorbeeld wel prettig.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171051574
Nanuke, juist voor heftigheid vond ik het prettig om een cursus gedaan te hebben, maar vast dat ik zonder cursus ook bevallen was hoor :)
Sterker nog, ik vond tijdens de bevalling dat ze gelogen hadden :') iedereen beweerde bij hoog en laag dat weeën opbouwen van om de 10 naar om de 5 minuten. Bij mij kwamen ze meteen om de 2-3 minuten. Hadden ze best even mogen vertellen dat dat ook een optie was :( ;)

Franny, hypnobirthing heb ik me nooit in verdiept, maar merk nu bij yoga dat die rustige ademhaling me qua ontspanning verder brengt dan puffen. Misschien ook maar zo'n muziek meenemen deze keer!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:48:02 #61
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171051668
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:26 schreef Nanuke het volgende:
LeSage, ik heb geen angst voor de bevalling (eerder zin in), maar kan me wel voorstellen dat zoals miss C beschrijft, de pijn en de heftigheid me kunnen overvallen. Met het sociale aspect van zo'n groepje heb ik niet zoveel dus wat dat betreft vind ik t niet zo erg.

FF, dat samen bevallen heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar dat is voor mijn man heel lastig momenteel. Hij moet veel overwerken en weet dus niet altijd hoe laat hij thuis zal zijn. En volgens mij heeft hij er ook niet zoveel mee, zijn algemene instelling bij het bevallen is een beetje 'we gaan het vanzelf wel beleven'. (Wat al een stuk beter is dan een aantal jaar terug, toen zei hij nog datie wel buiten op de gang heen en weer ging lopen, zoals ze vroeger ook altijd deden. :') )

Bedankt iedereen voor de ervaringen. Ik denk dat ik op mijn eigen kunnen ga vertrouwen, en dat er in het ergste geval wel iemand is die me wat kan vertellen om te proberen.
Ik heb ook geen cursus gedaan. Het belangrijkste vond ik toch om niet te vergeten om te blijven ademen. Dat vergat ik in het begin bij de eerste.
Bij de tweede heb ik me tijdens een wee gefocust op het feit dat elke wee me een stapje dichterbij de ontmoeting met baby brengt. En dat deze wee gewoon weer voorbij gaat (en niet terug komt :P).

Maar de bevalling was maar een uur, dus dat was wel goed vol te houden :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171051742
LeSage, leuk is dat hè, die "feitjes"? :(

Grootste hoax vind ik nog steeds het fenomeen 'persdrang' :{w
"Dat is zo'n oerkracht, dat je lichaam het gewoon helemaal overneemt. Je hoeft er alleen maar in mee te gaan, dat gevoel is zo sterk dat het haast vanzelf gaat."

Ik hoor het iedereen nog zeggen :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171052175
Tsja, zo hoor ik iedereen nog zeggen dat een eerste bevalling 12 tot 18 uur duurt en dat je tijd zat hebt om het bevalbed klaar te zetten, en dat je dan zelfs nog wel even een filmpje kan gaan kijken. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171052291
Of dat je uberhaupt weeën en ontsluiting krijgt, ik kreeg niks van dat al :P
pi_171052296
Ja, dat fenomeen is voor mij ook nog steeds mysterieus. Ik zag/voelde wel dat er een kracht vanuit mijn baarmoeder kwam, maar ik begreep even helemaal niet hoe ik ermee om moest gaan. Ik herinner me de eerste perswee als een gevoel alsof mijn buik me gewoon optilde van het bed. Ik vond het heel creepy. Maar dan is het dus zo fijn om goede begeleiding te hebben!

Waf betreft dat puffen: ik heb dus het idee dat dat averechts kan werken, zeker als je dat uren gaat doen. Kan leiden tot hyperventilatie. Mij hielp het ook erg om een zo rustig mogelijke ademhaling te houden en me verder te focussen op positieve gedachten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:02:04 #66
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171053247
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:17 schreef Bloesem. het volgende:
Of dat je uberhaupt weeën en ontsluiting krijgt, ik kreeg niks van dat al :P
Ja dat dus, zit je daar met gebroken vliezen, niks geen wee te bekennen. Hoax :(

De leuke houdingen om weeën weg te werken die ik tijdens de cursus had geleerd waren ook niet nuttig, ik wou alleen in foetushouding op m'n zij liggen.

De persweeën waren wel efficiënt, voor mijn gevoel, maar het puffen zoals ik geleerd had werkte totaal niet. Kreeg ik ook nog kritiek van de vk dat ik niet goed perste en niet naar hun luisterde, terwijl ik alleen maar probeerde te volgen wat mijn lichaam deed. Nee lekker dan...

Maargoed, de cursus zelf (verkort samen bevallen) was wel nuttig, want ik wist niks van bevallen, dus ik heb veel geleerd. En mijn man had zich er nog helemaal niet in verdiept, dus voor hem was het ook nuttig. En totaal niet zweverig, gelukkig, want daar krijg ik kriebels van :+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:05:28 #67
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171053319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef twist02 het volgende:
LeSage, leuk is dat hè, die "feitjes"? :(

Grootste hoax vind ik nog steeds het fenomeen 'persdrang' :{w
"Dat is zo'n oerkracht, dat je lichaam het gewoon helemaal overneemt. Je hoeft er alleen maar in mee te gaan, dat gevoel is zo sterk dat het haast vanzelf gaat."

Ik hoor het iedereen nog zeggen :')
Ja die is mooi he!
Mijn 'persweeën' voelden aan als een soort poepdrang maar dan wel eentje die je nog makkelijk kan negeren omdat het ff niet uitkomt. Dus effectief heb ik N er zelf uit mogen werken want die oerkracht heb ik in ieder geval niet gevoeld...

Maar ik had een ruggenprik. Ik heb gehoord dat dat er wellicht voor kan zorgen dat de pers weeën minder goed op gang komen of zo? Hij was wel uitgezet bij volledige ontsluiting maar er gebeurde daarna eigenlijk niet zoveel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:06:38 #68
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171053340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een goed nieuws, rena!

Ik heb vorige keer wel een cursus gedaan, een informatieve. De eerste twee lessen ging het over houding en ademhaling (dus ook puffen), en tijdens les drie, vier en vijf mochten de partners ook mee. Die lessen ging het over borst- en kunstvoeding, bevallen thuis of in het ziekenhuis, pijnbestrijding en medisch ingrijpen, dat soort dingen. En de mannen gingen ook een keer alleen met een kraamverzorgster praten over hoe je nou eigenlijk voor zo'n baby'tje zorgt. :+.
Ik vond het vooral steeds een mooie gelegenheid om naar aanleiding van zo'n les met mijn man te praten over hoe we over verschillende dingen met betrekking tot zwangerschap, bevalling en baby dachten, maar verder had ik ook wel zonder gekund.

Deze keer ga ik zwangerschapszwemmen, afgelopen dinsdag had ik een proefles en ik vond het heel leuk!

Vandaag 16 weken! *O*. Morgen de geslachtsbepaling, daar heb ik zo veel zin in!
Oh spannend zeg!!

Wij lopen maar een week uit elkaar zie ik nu, wij hadden vorige week met 16 weken de geslachtsbepaling 😃
pi_171053609
Met Aiden heb ik destijds beenweeën gehad.
Gisteren met de vk nog over gehad bij die echo.
Die schijnen weinig voor te komen en als heel zwaar te worden ervaren, zo'n beetje de zwaarste soort weeën. Je kunt ze namelijk heel moeilijk opvangen.
Zij heeft ze bij haar eerste kind ook gehad en die bevalling duurde ruim een dag. Bij mij ook. :')
Nu 'hoop' ik niet weer zulke te hebben. Al weet ik dan misschien wel wat ik dan het beste kan doen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:30:48 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171053897
Rena *O* Wat fijn!

DaD, spannend morgen! :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:44:49 #71
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171054218
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:21 schreef Minarosa het volgende:
Hier werd vriend bij de eerste op zondagochtend op pad gestuurd om tepelhoedjes te halen, verder waren we best compleet.
Tepelhoedjes :D dat klinkt mij in de oren als bougievonkjes of plintenladders _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 15:57:34 #72
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171054444
Wij doen nu de uitgebreide versie van de "Samen Bevallen" cursus. Vooral voor mijn vriend is veel info nieuw en het helpt ook wel om bepaalde onderwerpen bespreekbaar te maken. Het richt zich heel erg hoe je partner zich kan opstellen dat hij zich nuttig kan voelen en wat kan bijdragen. Ook adenhalingstechniekjes, ontspanningsmethoden, bekkenbodemoefeningen, en dingen zodat de vader contact kan maken met de kleine. Het is een tikje zweef, maar ook wel leuk om er Samen mee bezig te zijn. Onze verloskundige zei dat ze altijd wel verschil zag tussen stellen die niks hadden gevolgd en stellen die goed op de hoogte zijn.we gaan t zien _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171054699
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja die is mooi he!
Mijn 'persweeën' voelden aan als een soort poepdrang maar dan wel eentje die je nog makkelijk kan negeren omdat het ff niet uitkomt. Dus effectief heb ik N er zelf uit mogen werken want die oerkracht heb ik in ieder geval niet gevoeld...

Maar ik had een ruggenprik. Ik heb gehoord dat dat er wellicht voor kan zorgen dat de pers weeën minder goed op gang komen of zo? Hij was wel uitgezet bij volledige ontsluiting maar er gebeurde daarna eigenlijk niet zoveel.
Ja, ik had dus ook 0,0 persdrang :{
Dat lig je dan met je volledige ontsluiting :+

Had ook een ruggenprik gehad, maar die was al weer helemaal uitgewerkt, want "het kon nooit lang meer duren"...
Maar op dat punt dus wel hulde voor mijn ziekenhuis, want niemand leek haast te hebben en we hebben bijna 2 uur afgewacht omdat de kleine het nog prima deed O+
Ik was echt al bang voor een keizersnede, maar gelukkig alsnog gewoon zelf kunnen doen :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171055110
Bedankt voor de lieve reacties, ik zit nu echt pas op mijn roze wolk O+ Ik word echt mama in november, zo bijzonder om te beseffen!

DevilsandDust, spannend de geslachtsbepaling! Gaan jullie het delen of houden jullie het voor jezelf? Ik denk dat ik het tegen die tijd van de daken schreeuw :')

Wat betreft zo'n pufcursus ben ik er nog niet helemaal uit, aan de ene kant denk ik dat mijn lichaam het ook zelf wel kan, aan de andere kant zegt mijn ene zus dat ze er wel heel veel aan heeft gehad, vooral wat betreft ademhaling. Mijn wederhelft lijkt het wel leuk en interessant, maar hij hoeft verder niet te puffen natuurlijk :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:34:21 #75
73386 Fazz
onderweg
pi_171055118
Zo ging het bij mij ook Twist, de 1e keer. Uiteindelijk toen veel wee opwekkers gekregen en kind gehaald met de pomp.

Deze keer had ik wel persweeen, ik wist niet wat me overkwam! Zo krachtig! En nu ging het dus wel met die zogenoemde 'oerkracht'

Een 2e bevalling kan dus echt compleet anders zijn :s)
pi_171055332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef twist02 het volgende:
LeSage, leuk is dat hè, die "feitjes"? :(

Grootste hoax vind ik nog steeds het fenomeen 'persdrang' :{w
"Dat is zo'n oerkracht, dat je lichaam het gewoon helemaal overneemt. Je hoeft er alleen maar in mee te gaan, dat gevoel is zo sterk dat het haast vanzelf gaat."

Ik hoor het iedereen nog zeggen :')
Ja, die oerkracht was het probleem niet. Dat ie met 7 cm ontsluiting vast kwam wel...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:53:18 #77
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171055443
Dat had ik ook, Fazz :Y
Pas met mijn tweede bevalling wist ik wat persweeën zijn en kwam ik er toen dus ook achter dat ik die helemaal niet echt heb gehad de eerste keer.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171055585
Rena wat een fijn nieuws!!! Lekker genieten nu!
pi_171055913
Ah Fazz en Sylver, dat zijn bemoedigende verhalen! ;)

LeSage, dat klinkt ook niet fijn! :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 17:15:46 #80
269689 crew  Viv
pi_171055915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef twist02 het volgende:
Grootste hoax vind ik nog steeds het fenomeen 'persdrang' :{w
"Dat is zo'n oerkracht, dat je lichaam het gewoon helemaal overneemt. Je hoeft er alleen maar in mee te gaan, dat gevoel is zo sterk dat het haast vanzelf gaat."
Ik heb dat als co-assistent wel gezien bij bevallende vrouwen, als ze al persweeën kregen voordat ze volledige ontsluiting hadden, waren ze bijna niet tegen te houden. Zelf heb ik dat echt niet gehad bij mijn bevalling. Toen ik volledige ontsluiting had, heb ik nog een tijdje gewone weeën weggezucht omdat ik nog niks van persdrang of druk voelde. Uiteindelijk toch maar gaan meepersen op die weeën, gelukkig was dat effectief genoeg. :Y)

@cursus: Je kan vaak ook (via verloskundige of ziekenhuis) een informatieavond bezoeken (met of zonder partner), wij hadden er 1 over de bevalling en 1 over de borstvoeding. Ik vond het fijn om niet vast te zitten aan een terugkerende verplichting, want al genoeg te doen met fulltime werken en verhuizing voorbereiden.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:27:38 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171056177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:15 schreef twist02 het volgende:
Ah Fazz en Sylver, dat zijn bemoedigende verhalen! ;)
Ja, nieuwe bevalling, nieuwe kansen ;)

Ik gun jullie sowieso allemaal een bevalling zoals mijn laatste 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:40:48 #82
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171056407
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb dat als co-assistent wel gezien bij bevallende vrouwen, als ze al persweeën kregen voordat ze volledige ontsluiting hadden, waren ze bijna niet tegen te houden. Zelf heb ik dat echt niet gehad bij mijn bevalling. Toen ik volledige ontsluiting had, heb ik nog een tijdje gewone weeën weggezucht omdat ik nog niks van persdrang of druk voelde. Uiteindelijk toch maar gaan meepersen op die weeën, gelukkig was dat effectief genoeg. :Y)

@cursus: Je kan vaak ook (via verloskundige of ziekenhuis) een informatieavond bezoeken (met of zonder partner), wij hadden er 1 over de bevalling en 1 over de borstvoeding. Ik vond het fijn om niet vast te zitten aan een terugkerende verplichting, want al genoeg te doen met fulltime werken en verhuizing voorbereiden.
Zo'n info avond heb ik vorige keer wel bezocht met man. Was algemeen informatief of zwanger en bevallen en waar dan kon etc. En daarna een rondleiding door het geboortehuis voor de liefhebbers. Die ga ik nu niet weer doen, maar was wel goed om toen gedaan te hebben. En was ook maar 1 avond en dus prima te doen.

Mijn man wil sowieso niet mee op een cursus. Is niks voor hem. Hij leest zich in, hoort van mij van alles maar ziet zichzelf niet tijdens een praktijk les mee puffen of zo.
pi_171056501
Wij hebben wel een cursus gedaan, die was vooral informatief, met één avond puffen en ademhalingsoefeningen. Ik vond het vooral fijn om zo samen een beetje voor te bereiden op de bevalling. Beste tip die ik heb gehad is dat de ontspanning tussendoor echt wel belangrijk is. Hierdoor zijn wij gaan nadenken over hoe ik het beste ontspan. In mijn geval is dat met muziek. Fijne afspeellijst gemaakt en we hadden van die kleine boxjes mee naar het ziekenhuis.

Ik vond de cursus nuttig, maar ik denk dat met een goed informatief boek en nadenken/praten over wat bij jou/jullie past je ook een heel eind komt.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:39:31 #84
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171058771
Ik heb net de blije doos opgehaald. Vorige keer niet aangevraagd maar er zit toch best een hoop handigs in!
pi_171059794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een goed nieuws, rena!

Ik heb vorige keer wel een cursus gedaan, een informatieve. De eerste twee lessen ging het over houding en ademhaling (dus ook puffen), en tijdens les drie, vier en vijf mochten de partners ook mee. Die lessen ging het over borst- en kunstvoeding, bevallen thuis of in het ziekenhuis, pijnbestrijding en medisch ingrijpen, dat soort dingen. En de mannen gingen ook een keer alleen met een kraamverzorgster praten over hoe je nou eigenlijk voor zo'n baby'tje zorgt. :+.
Ik vond het vooral steeds een mooie gelegenheid om naar aanleiding van zo'n les met mijn man te praten over hoe we over verschillende dingen met betrekking tot zwangerschap, bevalling en baby dachten, maar verder had ik ook wel zonder gekund.

Deze keer ga ik zwangerschapszwemmen, afgelopen dinsdag had ik een proefles en ik vond het heel leuk!

Vandaag 16 weken! *O*. Morgen de geslachtsbepaling, daar heb ik zo veel zin in!
Ik ben te nieuwsgierig dus negeer mijn vraag als je dat wil. :) hoe ga je nu de geslachtsecho in, ook in vergelijking met vorige keer?
pi_171059881
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:14 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik ben te nieuwsgierig dus negeer mijn vraag als je dat wil. :) hoe ga je nu de geslachtsecho in, ook in vergelijking met vorige keer?
Wat er gelijk is aan de vorige keer, is dat ik stiekem weer denk dat het een meisje is. Maar ik weet nu hoe geweldig een jongetje is en het beeld van twee broers vind ik ook geweldig. Dus ik ben erg nieuwsgierig, maar er komen geen hysterische huilbuien meer. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171060014
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat er gelijk is aan de vorige keer, is dat ik stiekem weer denk dat het een meisje is. Maar ik weet nu hoe geweldig een jongetje is en het beeld van twee broers vind ik ook geweldig. Dus ik ben erg nieuwsgierig, maar er komen geen hysterische huilbuien meer. :+.
Fijn! Ook leuk dat je daardoor vooral naar echo kan uitkijken! Ben benieuwd!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:02:31 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171062531
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Lemijn op 19-05-2017 22:03:18 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171062549
De vorige keer heb ik een korte ademhalingscursus gedaan, omdat ik het fijn vond om iets gedaan te hebben. Echter ging ik er steeds met niet heel veel zin naar toe, dus ik vond het fijn dat het maar 3 avonden was. Daarnaast samen met man 2 info avonden bij de verloskundige gevolgd. Één over borstvoeding en één over de bevalling/kraamtijd, wel fijn om alles nog een keer te horen, maar niet heel veel nieuws geleerd.

Spannend DaD! Veel plezier morgen :) !!!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:04:58 #90
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_171062579
Zo. Eindelijk een beetje bijgekomen.. Vandaag heerlijk genoten van ons kleine meisje.


Bevallingservaring was vrij positief eigenlijk.. Moet er voorlopig niet aan denken, maar het is niet meer zo verschrikkelijk als ik dacht..
Voor de geïnteresseerden het verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen bedankt voor de felicitaties :*
O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Good.vs.Evil op 19-05-2017 22:15:40 ]
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:17:10 #91
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171062877
Oh wat een prachtig meisje GvsE, gefeliciteerd!
Ik moest stiekem wel even grinniken om je TL;DR...

Herkenbaar dat infuus prikken vervelender was dan de ruggenprik zelf. Maar klinkt verder wel als een mooi verhaal!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:18:41 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171062908
Klinkt als een fijne bevalling het, GvsE! Behalve de knip ;)
En wat een plaatje heb je daar O+ Heerlijk!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171062980
Wat een mooi meisje GvsE, fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen genieten vandaag! & ook heel fijn dat je bevallingservaring positief is!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:23:29 #94
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_171063018
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:17 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Oh wat een prachtig meisje GvsE, gefeliciteerd!
Ik moest stiekem wel even grinniken om je TL;DR...

Herkenbaar dat infuus prikken vervelender was dan de ruggenprik zelf. Maar klinkt verder wel als een mooi verhaal!
Ja, klein beetje het verhaal ingekort B-)
Ja, ik ben echt verliefd op dr, zelfs dr poep is mooi O+

Hij moest in m'n hand want er was geen ader te vinden :{
Kan inderdaad niet klagen denk ik :s)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_171063033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef twist02 het volgende:
LeSage, leuk is dat hè, die "feitjes"? :(

Grootste hoax vind ik nog steeds het fenomeen 'persdrang' :{w
"Dat is zo'n oerkracht, dat je lichaam het gewoon helemaal overneemt. Je hoeft er alleen maar in mee te gaan, dat gevoel is zo sterk dat het haast vanzelf gaat."

Ik hoor het iedereen nog zeggen :')
En dan krijg je een tweede en snap je straks direct wat er mee bedoelt wordt ♡ ;)
Ik hoor het mijn eigen verloskundige nog zeggen bij de eerste "je voelt strakjes dat het hoofdje zakt en de bocht om gaat." En ik maar denken jaja t zal wel. Tot ik bij de tweede in de auto zat op weg naar het ziekenhuis en precies dat voelde wat ze toen zei. Ik heb nog tegen B. geroepen oh god dát bedoelde ze :o hij snapte alleen niet wat ik bedoelde 😂

Het bestaat echt, reflectoire persdrang. Maar treedt pas echt goed krachtig op als het hoofdje op een bepaald punt in je baringskanaal zit. Het drukt dan op je rectum wat zorgt voor die reflex. Bij een eerste kind is het niet zelden het geval dat er gewoonweg te vroeg gestart wordt met persen. Volledig ontsluiting is nog niet hetzelfde als 'klaar om te persen'. Het hoofd moet ook diep genoeg staan. Alleen daar op wachten... dat kan/mag gerust nog een uur of 2 uur duren bij een eerste.
:)
pi_171063044
GvsE je tldr :D
Geniet van je meisje O+
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:24:42 #97
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_171063047
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:18 schreef LadyS het volgende:
Klinkt als een fijne bevalling het, GvsE! Behalve de knip ;)
En wat een plaatje heb je daar O+ Heerlijk!
Ach ja, die knip is het helemaal waard O+
Ja he? O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:25:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_171063063
Ik had het juist andersom, bij de eerste wel persdrang en bij de tweede niet :') gelukkig valt een tweede er toch nagenoeg uit.
disclaimer
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:26:14 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_171063079
Goodvsevil, goed verhaal joh! En wat een prachtig meisje! Van harte gefeliciteerd O+!
disclaimer
pi_171063122
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had het juist andersom, bij de eerste wel persdrang en bij de tweede niet :') gelukkig valt een tweede er toch nagenoeg uit.
Hahahaha echt he.
Bekkenbodem, stortkoker, same difference :')
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')