abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171029789
Gemeentes zijn erg bezig met hoe burgers meer betrokken kunnen worden bij beslissingen van gemeentes. Ik vraag mij daarom af: Zou het een goede stap zijn om crowdsourcing meer in te zetten voor beleidsbepaling binnen gemeentes?

Ik zie dit als volgt voor me: Er is een crowdsource platform waar gemeentes hun vragen stellen en inwoners op kunnen antwoorden. Net zoals hier, zijn de vragen onder verdeeld in onderwerpen, bijvoorbeeld: duurzaamheid, transport, beleid, etc. Zo kunnen mensen zelf kiezen welk onderwerp de meeste affiniteit mee hebben. De gemeente bepaald op zijn beurt de rol van de inwoners. Worden de inwoners geļnformeerd, mogen ze raadplegen, coproduceren, meebeslissen of wordt er zelfs zelfbeheer verwacht? Inwoners kunnen input leveren door te stemmen, feedback te geven, ideeėn te generen of zelfs te supporten.

Deze antwoorden worden morgen middag gepresenteerd aan een groot aantal gemeentes.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 mei 2017 @ 16:48:17 #2
862 Arcee
Look closer
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:11:20 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_171031917
Liquid Democracy heette dat geloof ik, of Open Democracy. Bouw er graag aan mee als je het wilt maken (ook al heb ik wel bnw-achtige verhalen gehoord over wat er met de makers van voornoemde sites gebeurd is).
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')