abonnement Unibet Coolblue
pi_171044521
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 01:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gedegen onderzoek levert vaak saaie impopulaire conclusies op die bij het grote publiek niet tot nauwelijks in de smaak vallen. Men leest liever een sterk gezouten opiniestukje dat zich spiegelt aan de eigen mening.
Zoals dit artikel?
Conscience do cost.
pi_171044534
Dit soort 'professoren' worden dikwijls betaald door qatar of Saoedi arabie. Het doel is juist het nationalisme hier afbreken teneinde het proces van islamisering te versnellen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 02:00:17 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171044536
Dit soort onzin begint onderhand zo'n beetje op een religie te lijken. Hoe kan het anders dat iemand verbonden aan een universiteit het voor elkaar krijgt er zo ongelooflijk ver naast te zitten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171044546
Er spelen echt een aantal hele rare dingen in onze huidige wereld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
pi_171044572
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 01:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gedegen onderzoek levert vaak saaie impopulaire conclusies op die bij het grote publiek niet tot nauwelijks in de smaak vallen. Men leest liever een sterk gezouten opiniestukje dat zich spiegelt aan de eigen mening.
Maar nu concreet: Hoe kun je mensen ervan weerhouden homo's niet met een betonschaar te bewerken zonde dat er sprake is van nationalisme?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171046523
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:53 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
"Hans Siebers is associate professor, director mastertrack management of cultural diversity,"

Lol lekker neutraal dus :') :') :') :') :') :')

Je lult naar je boterham maffe professor! !!!
Waarom hebben we dit soort fopfuncties bij onderwijsinstellingen? Dit heeft niets met een universiteit te maken. Het is een puur politiek verzinsel. Ik heb nog het meest te doen met mensen die zo stom zijn om hier in te trappen, en denken dat de wereld op mensen die dit "gestudeerd" hebben zitten te wachten.
pi_171047073
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:15 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen in vredesnaam aan die soort gedachtekronkels komen. Het is toch niet meer dan normaal om aan migranten aan te geven hoe we in Nederland met elkaar omgaan. Dat is niet beledigend, maar gewoon informatief.
Volgens mij had Elma Drayer het in een van haar columns wel bij het goede einde:
quote:
Wat zich bij deze duiders wreekt, is het romantische misverstand dat de ene gemarginaliseerde groep geheel vanzelfsprekend solidair is met de andere gemarginaliseerde groep. Ofwel: het wil er bij hen niet in dat een lid van de ene minderheid welbewust een lid van de andere minderheid het leven zuur maakt. Dus blijven zij ijverig zoeken naar maatschappelijke factoren die de dader tot zijn wandaden moeten hebben gedreven. En denken die nog te vinden ook.

http://www.volkskrant.nl/(...)n-homohaat~a4486765/


[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 19-05-2017 10:30:22 (spelvaut) ]
pi_171047224
Dus het is totaal verzonnen dat moslims vijandig staan tov homoseksualiteit.
Vervolgens gaan witmensen hen ermee confronteren.
Velen blijven dan rustig en negeren dat.
Anderen gaan in discussie en zeggen: ja, maar jullie zijn ook vijandig tegen homoseksualiteit.
En weer anderen worden baldadig en denken nou dan zal ik jullie even laten zien wat vijandig tegen homoseksualiteit inhoudt.

Zoiets?
I´m back.
pi_171047401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:14 schreef rockstah het volgende:
Het is een beetje een onduidelijk geschreven stuk nar mijn idee maar het lijkt wel in te haken op iets waar ik ook me ook al tijden aan erger: Het koppelen van universele waarden aan een nationale identiteit. Dit is schadelijk voor de integratie. Waarom? Het geeft de verkeerde boodschap af. Je zegt dat homo's getolereerd moeten worden, maar geeft daar geen verdere argumenten voor. Het is nou eenmaal Nederlands en jij moet dat dus ook vinden. De dwingende normaal.

Dit wekt irritatie op, ten eerste omdat je er als migrant al snel autochtone Nederlanders tegen zult komen die helemaal niet homotolerant zijn wat de stelling al snel doet wankelen, ook omdat die mensen dus blijkbaar niet hoeven te veranderen gezien ze al Nederlander zijn. Ongelijkheid.
Het is dus in eerste instantie al niet waar dat Nederlanders per definitie homo-tolerant zijn, maar het zou ook helemaal niet uit moeten maken wat Nederlanders ergens van vinden. Het gaat erom wat moreel en ethisch verantwoord is.

Daarnaast creëer je inderdaad tegenstellingen die er helemaal niet hoeven te zijn en projecteer je denkbeelden op mensen die ze helemaal niet hoeven te hebben.
Veel mensen met een migrantenachtergrond hebben helemaal geen probleem met homo's of hebben er überhaupt geen mening over. Anderen vinden het niks maar hebben geen enkele behoefte om homo's daarom lastig te vallen. Wanneer je die mensen gewoon met rust laat is er dus eigenlijk niets aan de hand, maar als je ze alsnog gaat aanvallen erop krijg je dus ook te maken met een kleine hoeveelheid mensen die daardoor in de verdediging schieten en gaan radicaliseren in hun standpunten. Ook heb je mensen die zich niet willen identificeren met de
Nederlandse identiteit, en daardoor ook geneigd zullen worden de andere kant op te zoeken. Zo kun je problemen verergeren ondanks goede intenties.

Inactie is productiever dan actie wanneer die actie tot ergere problemen leidt. We hebben keer op keer gezien dat dit soort standpunten onder migranten (en autochtonen, overigens) binnen een generatie kunnen verdwijnen zonder dat men de identiteitspolitie uit heeft hoeven hangen of tegenstribbelaars het land uit heeft hoeven werken.
Het allerbelangrijkste voor het bewerkstelligen van integratie is inclusiviteit, je moet manieren vinden waarop die migranten zich thuis kunnen voelen en betrokken kunnen raken. Door waarden als universeel te duiden en ze te verdedigen op merites geef je ze de kans om die over te nemen, door ze aan een nationale identiteit te koppelen werk je dit enkel tegen. Veel mensen hebben de hoop dat migranten gewoon een Nederlandse identiteit aan kunnen nemen, maar dat is in de meeste gevallen echt vrijwel onmogelijk. Als je jezelf in zo'n mate voor de gek moet kunnen houden is daar namelijk totale wederzijdse erkenning voor nodig en die is er gewoon niet. Probeer als iemand met een migratieachtergrond maar eens tijdens de talloze keren per week dat er naar je achtergrond gevraagd wordt consistent te stellen dat je in werkelijkheid nu ook een Nederlander bent. Er zullen toch aardig wat wenkbrauwen gefronst worden als je niet gewoon keihard uitgelachen wordt. En terecht. De term heeft namelijk veel meer implicaties dat enkel wat er op je paspoort staat, en wanneer je dit niet aan kunt passen zul je dus moeten accepteren dat mensen met een andere culturele achtergrond en identiteit hier ook ongestoord moeten kunnen wonen.

Dit alles betekent uiteraard niet dat homohaat niet bestreden mag worden, maar die discussies moeten op de juiste gronden en tegen de juiste mensen gevoerd worden. Oftewel tegen mensen die daadwerkelijk homo's haten en niet tegen mensen die een bepaalde
"culturele achtergrond" hebben, en dus ook omdat ze homo's haten en niet omdat ze een andere achtergrond hebben. De relevantie daarvan voor individuele standpunten en handelingen staat namelijk op losse schroeven, ook in de wetenschap dus zoals de schrijver duidelijk probeert te maken en is bovendien onveranderlijk en biedt dus geen oplossing voor het probleem.
Je kunt als moslim in een discussie toch gewoon uitleggen, als je niet vijandig staat tov homoseksualiteit, dat je er niet vijandig tegenover staat? Maw dat dat hoofdstukje in je geloof slecht is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 19-05-2017 11:08:52 ]
I´m back.
pi_171047716
Ik vind de anti racisten nogal racistisch. Als iemand zegt dat hij moslim is dan zegt hij letterlijk dat hij zich over heeft gegeven aan Allah. Wat weten we van Allah? Dat hij een boekje heeft laten schrijven met voor homo's nogal negatief uitpakkende regels. Zonder verdere data mag ik er dus er vanuit gaan dat een moslim geen fan is van homo's. Tenzij je denkt dat de meeste moslims leugenaars zijn en maar net doen alsof ze moslim zijn. Ik vind dat mensonterend.
pi_171047759
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Dus het is totaal verzonnen dat moslims vijandig staan tov homoseksualiteit.
Vervolgens gaan witmensen hen ermee confronteren.
Velen blijven dan rustig en negeren dat.
Anderen gaan in discussie en zeggen: ja, maar jullie zijn ook vijandig tegen homoseksualiteit.
En weer anderen worden baldadig en denken nou dan zal ik jullie even laten zien wat vijandig tegen homoseksualiteit inhoudt.

Zoiets?
En met zo'n gedachtekronkel kun je vervolgens associate professor worden :D
pi_171047894
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Dus het is totaal verzonnen dat moslims vijandig staan tov homoseksualiteit.
Vervolgens gaan witmensen hen ermee confronteren.
Velen blijven dan rustig en negeren dat.
Anderen gaan in discussie en zeggen: ja, maar jullie zijn ook vijandig tegen homoseksualiteit.
En weer anderen worden baldadig en denken nou dan zal ik jullie even laten zien wat vijandig tegen homoseksualiteit inhoudt.

Zoiets?
Ja dat staat er echt. 8)7
quote:
Het zijn deze conflicten die sommige mensen er daadwerkelijk toe aanzetten om zich anders te gaan gedragen en andere ideeën te gaan koesteren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171048138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:17 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja dat staat er echt. 8)7

[..]

Ja, eigenaardige redenering. Niet zozeer dat er moslims zijn die een homo nooit in elkaar zullen slaan, want die zijn er uiteraard. Alleen islam staat wel vijandig tegenover homoseksualiteit en voor een moslim geldt dat-ie zijn religie altijd moet volgen. Hij kan op eigen houtje zijn niet-vijandig staan tegenover homoseksualiteit nooit toegeven mondeling, want dan is hij een slechte moslim. Als hij dus idd verwikkelt raakt in een discussie met NL'ers over acceptatie van homoseksualiteit kan hij als hij er niet-vijandig tegenover staat dus idd alleen zwijgen/negeren. Anderen voelen zich in hun eer aangetast en gaan dan wijzen op het feit dat homoseksualiteit in NL ook niet helemaal geaccepteerd wordt nog altijd, wat idd ook nog klopt. Echter de stap naar openlijke vijandigheid is niet de logische volgende. Dat doen alleen moslims die hun religie gewoon geloven en volgen en hoeveel zouden dat er zijn?
I´m back.
pi_171048298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, eigenaardige redenering. Niet zozeer dat er moslims zijn die een homo nooit in elkaar zullen slaan, want die zijn er uiteraard. Alleen islam staat wel vijandig tegenover homoseksualiteit en voor een moslim geldt dat-ie zijn religie altijd moet volgen. Hij kan op eigen houtje zijn niet-vijandig staan tegenover homoseksualiteit nooit toegeven mondeling, want dan is hij een slechte moslim. Als hij dus idd verwikkelt raakt in een discussie met NL'ers over acceptatie van homoseksualiteit kan hij als hij er niet-vijandig tegenover staat dus idd alleen zwijgen/negeren. Anderen voelen zich in hun eer aangetast en gaan dan wijzen op het feit dat homoseksualiteit in NL ook niet helemaal geaccepteerd wordt nog altijd, wat idd ook nog klopt. Echter de stap naar openlijke vijandigheid is niet de logische volgende. Dat doen alleen moslims die hun religie gewoon geloven en volgen en hoeveel zouden dat er zijn?


Best veel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:45:26 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171048448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind de anti racisten nogal racistisch. Als iemand zegt dat hij moslim is dan zegt hij letterlijk dat hij zich over heeft gegeven aan Allah. Wat weten we van Allah? Dat hij een boekje heeft laten schrijven met voor homo's nogal negatief uitpakkende regels. Zonder verdere data mag ik er dus er vanuit gaan dat een moslim geen fan is van homo's. Tenzij je denkt dat de meeste moslims leugenaars zijn en maar net doen alsof ze moslim zijn. Ik vind dat mensonterend.
Niet alleen naar moslims. moslims zijn geen fan van alles wat niet moslim is.

Dus snap nooit zo goed waarom de anti racisten het zo op hebben van moslims. Wat een enorme bron is van intolerantie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171048570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:38 schreef habitue het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Best veel.
Het fundament van de redenering van deze associate-professor lijkt me ondeugdelijk idd.
I´m back.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:54:17 #67
3542 Gia
User under construction
pi_171048628
Wat een achterlijk stuk pennenpis.
Klopt dat kinderen precies datgene doen wat ze ingewreven is dat dát niet mag. Daarvoor worden ze dan gestraft door de ouders.
Hetzelfde geldt dat voor mensen met een migrantenachtergrond. Er wordt ze verteld dat bepaalde zaken in Nederland niet zijn toegestaan. Dus dan zoeken ze dat toch op. Proberen het uit of het niet mag. En dan moeten ze bestraft worden.

Als moslims nu hier komen en niet hoeven in te burgeren, ze hoeven zich niet aan te passen aan onze normen en waarden en er wordt ze niet uitgelegd dat bepaald gedrag, wat zij gewend zijn vanuit hun vaderland, niet geaccepteerd wordt, zouden ze dan niet, uit zichzelf agressief zijn tegen homo's?
Gewoon ook omdat dat in hun boekje staat?
Zijn ze alleen maar agressief tegen homo's als wij vertellen dat homo's hier geaccepteerd worden?
pi_171048755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het fundament van de redenering van deze associate-professor lijkt me ondeugdelijk idd.
Ik heb nog nooit zo'n wereldvreemd en slecht stuk gelezen van iemand die zichzelf Universitair hoofddocent mag noemen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:59:58 #69
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171048759
Ik zie bij mijn leerlingen van allochtone afkomst 1 onderscheidende factor; de ouders.

Ouders die hier goed geintegreerd zijn hebben in mijn ervaring en beleving de kinderen die goed meekomen en, ook met behoud van hun cultuur, lekker meedraaien en leven.
Daar zitten moeders bij met hoofddoek maar die wel betrokken zijn bij hun kind en dit land. Topmensen dus.

Dan heb je de groep ouders die nauwelijks de taal spreken na 15 jaar hier wonen, die thuis alleen arabische zenders kijken. Die kinderen vallen vaak buiten de boot, vertonen gedragproblemen en ander ongewenst sociaal gedrag. Het kost veel moeite en energie om ze te helpen. Dat wil je, want het zijn kinderen en die gun je een mooie goede toekomst.

Je zou de eerste groep dus volgens dit broddelwerk nationalistisch kunnen noemen. Maar het zijn wel de fijnere mensen, met fatsoen en respect voor hier geldende normen en waarden.

Ouders die zelfs met kerst op school aanbieden mee te doen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:00:35 #70
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171048776
quote:
Hans Siebers is associate professor, director mastertrack management of cultural diversity, Tilburg University.
Hiermee is alles eigenlijk al gezegd.
pi_171049036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo'n wereldvreemd en slecht stuk gelezen van iemand die zichzelf Universitair hoofddocent mag noemen.
Het uitgangspunt klopt niet en stap 1 en 2 kunnen wrs wel nog voorkomen, echter stap 3 (plus overlap van een deeltje stap 2 ook) niet volgens mij, juist vanwege het uitgangspunt dat niet klopt. Maar kennelijk wil deze hoofddocent dat niet zien.
I´m back.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:25:05 #72
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_171049453
Tolerantie/acceptatie forceren kan natuurlijk niet. Vrije samenleving betekent ook dat je homo's mag haten. Doe dat lekker hardop. Spreek moslims/christenen op hun moraal aan en laat ze júist zoeken naar argumenten. Waarom zou dat in hemelsnaam zielig zijn. Als je een standpunt neemt die buiten de norm valt moet je kunnen incasseren.

Ja dat geldt ook voor nationalisten, wat dat ook moge betekenen. De gemiddelde PVV-stemmer vind homo's bij onze samenleving horen. De meest rechtse club die ik me kan bedenken, de NVU, heeft zelfs nog een gematigd standpunt: homo zijn mag maar hou het 'degelijk' (liever geen gay parade).

Ik vermoed dat hij zich beroept op een onzichtbare groep extreem nationalistische mensen, of een Nederlandse tak van alt-right waar ik vooralsnog geen aanwijzingen heb gezien dat die enigszins iets voorstelt, laat staan homohaters zijn.

De correlatie van homofobie en islam/grevo christendom is daarentegen overduidelijk.
:')
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:33:39 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171049639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Ik vermoed dat hij zich beroept op een onzichtbare groep extreem nationalistische mensen, of een Nederlandse tak van alt-right waar ik vooralsnog geen aanwijzingen heb gezien dat die enigszins iets voorstelt, laat staan homohaters zijn.
Precies. Tijdens de verkiezingen kwamen er een paar losse plaatjes bovendrijven met Thierry Baudet met een Pepe erop gephotoshopt. Gelijk hysterische berichten over de 'Nederlandse alt-right' a la The_Donald die de verkiezingen zou willen beïnvloeden. :')

Complete onzin natuurlijk, zo'n soort community is op Reddit helemaal niet aanwezig. Er is sowieso helemaal geen georganiseerde alt-right beweging in Nederland.
pi_171049704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies. Tijdens de verkiezingen kwamen er een paar losse plaatjes bovendrijven met Thierry Baudet met een Pepe erop gephotoshopt. Gelijk hysterische berichten over de 'Nederlandse alt-right' a la The_Donald die de verkiezingen zou willen beïnvloeden. :')

Complete onzin natuurlijk, zo'n soort community is op Reddit helemaal niet aanwezig. Er is sowieso helemaal geen georganiseerde alt-right beweging in Nederland.
Op 4chan is alt right anders aardig groot. Ook op Reddit is het wel groot hoor, alleen is laatst de alt right sub Reddit gesloten want te 'racistisch'.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:36:57 #75
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171049716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:36 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Op 4chan is alt right anders aardig groot. Ook op Reddit is het wel groot hoor, alleen is laatst de alt right sub Reddit gesloten want te 'racistisch'.
Alt Right wel, maar geen specifieke Nederlandse versie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')