abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171024498
Hoi, al een tijd ben ik me er steeds meer van bewust dat ik ontzettend snel boos wordt als mij, in mijn ogen, onrecht wordt aangedaan. Ik merk dat nu ook mijn werk er onder gaat lijden en wil hier graag iets mee doen maar weet gewoon niet hoe. Ik krop de boosheid niet op maar reageer door steeds harder te praten en zelfs te schreeuwen. Dit wil ik niet maar op zo`n moment voel ik zoveel onmacht en frustratie en heb ik het idee dat niemand naar me wil luisteren.
Ook zijn er veel dagelijkse situaties waar ik niet weet hoe mee om te gaan en dat frustreert me enorm. Heb altijd het idee dat ik het verkeerd aanpak. In situaties die ik uit de weg kan gaan lukt het me wel om me te beheersen maar er zijn ook situaties waarbij dat niet kan. Voorbeeld gisteren op m`n werk: ik ben koerier en heb best een strak afleverschema. Ik rij een straat in en voor me stopt een bus midden op de weg om daar te gaan lossen. Naast hem was nog ruimte om hem een stukje aan de kant te zetten zodat het verkeer achter hem gewoon door kon. Nu blokkeerde hij heel de weg.
Ik stap uit en vraag hem vriendelijk of hij z`n auto aan de kant kon zetten zodat ik ook verder met m`n werk kon. Meteen een grote bek terug dat ik maar braaf moest wachten tot hij klaar was. Ik kon ook niet meer achteruit want inmiddels stonden er ook al auto`s achter me.Hoe los je zo iets op?? Ik ben teruggelopen naar m`n eigen auto en heb me op zitten vreten. Overigens ben ik wel trots dat ik hem niet de huid heb vol gescholden wat ik normaal wel doe. Door mijn hoofd maalt dan dat als ik in zijn plaats had gestaan ik de bus wel aan de kant had gezet omdat je toch weet dat je dan onnodig andere mensen tegen houdt en daar commentaar op gaat krijgen. Ik snap dan niet wat zo iemand bezielt om de bus gewoon niet even aan de kant te zetten en dan ook nog boos wordt als iemand vraagt om hem aan de kant te zetten. Ik merk nu al dat ik me er al weer aan erger omdat ik zijn reactie gewoon niet snap. Advies en tips zijn heeeeeel welkom. Misschien een cursus volgen?
pi_171024629
Begin met de entertoets wat vaker te gebruiken.
pi_171024652
Mensen voelen zich betrapt op iets doms en dat kunnen ze niet handelen. Want zij zijn perfect en mogen niks doms doen. Vandaar de boze reactie. Jij was de "betweter" en je had helemaal gelijk en dat kon hij niet handelen.

Of hij had gewoon een slechte dag, met z'n verkeerde been uit bed gestapt, je kent het wel. Als je gewoon echt vriendelijk heb gevraagd, zonder hoorbare irritatie in je stem, dan ligt het echt niet aan jou.
pi_171024731
Hoi Krollie, wat ik dan moeilijk vind is wat doe je op dat moment? Je wilt door. Moet je het dan maar accepteren en wachten? Hoe krijg je het dan alsnog voorelkaar dat hij zn auto toch ff aan de kant zet?
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:51:01 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171024742
Zo te lezen ben je een vrouw.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_171024761
@ Kampratje: zal er aan proberen te denken haha
pi_171024765
Het komt neer op: loslaten.

Aan zaken die je kunt beïnvloeden moet je actie ondernemen, om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met de situatie. Dat heb je gedaan: je vroeg aan de bestuurder of hij zijn auto aan de kant kon zetten.

Hij gaf daar geen gehoor aan, en moest je dus wachten. Wanneer je merkt dat het niet meer aan jou ligt en je het niet meer in handen hebt, moet je de situatie accepteren en loslaten. Klinkt waarschijnlijk te makkelijk, maar zo is het wel. Elke andere actie gaat je namelijk helemaal niet helpen. Je zit gefrustreerd in je auto, je bent boos, en dan? Je hebt jezelf er alleen maar mee. Enige wat goed voor je gezondheid is, is je schouders ophalen en... wachten totdat je weer verder kan.

Dan haal je je strakke schema wellicht niet meer, maar daar kun jij niets aan doen. Je schema is te strak, er wordt geen rekening gehouden met het verkeer onderweg of wat dan ook. So be it.

Door je je zo druk te maken verneuk je je hele dag. Dat is het niet waard.

Zovaak meegemaakt dat je in een éénrichtingsstraat met een vuilniswagen die dan op zijn dooie gemak het vuilnis ophaalt. Tja, dan ga je lekker genieten van het uitzicht. :s).

Relax.
pi_171024793
Haha schelden is niks man. Ik herken mezelf wel in jouw verhaal maar ik ging gelijk vechten vroeger. :') :D
pi_171024832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:50 schreef Happeb het volgende:
Hoi Krollie, wat ik dan moeilijk vind is wat doe je op dat moment? Je wilt door. Moet je het dan maar accepteren en wachten?
Ja.

quote:
Hoe krijg je het dan alsnog voorelkaar dat hij zn auto toch ff aan de kant zet?
Niet. Soms houden mensen geen rekening met anderen. Nadat je een poging hebt gewaagd (en bent genegeerd), kun je eigenlijk alleen maar je schouders ophalen en geduldig zijn.

Schelden, boos worden, vechten; dat zijn allemaal zaken waardoor je nog meer met negatieve zaken bezig bent. Onder de streep verlies je er alleen maar mee.

(Als je echt oneerlijk en vuil wordt behandeld, dan ligt het natuurlijk wel anders. Dan kom je op voor jezelf...)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 11:59:07 ]
pi_171024851
mediteren
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_171024898
Zargon tnx voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk dat ik het los moet laten.
Het rare is dat als er een vuilniswagen voor me bezig is, en ze kunnen niet aan de kant, ik daar helemaal geen moeite mee heb.
Dan is het nu eenmaal zo en zal ik moeten wachten.
Het gaat echt over situaties waar anderen alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met een ander terwijl het maar een heel kleine moeite is om dat wel te doen.
Heb er inderdaad alleen mezelf mee en voel me inderdaad kut de hele dag.
Zou er een cursus voor zijn?
Bedankt voor je tip, is echt fijn om advies te krijgen!!
pi_171025026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:59 schreef Happeb het volgende:
Zargon tnx voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk dat ik het los moet laten.
Het rare is dat als er een vuilniswagen voor me bezig is, en ze kunnen niet aan de kant, ik daar helemaal geen moeite mee heb.
Dan is het nu eenmaal zo en zal ik moeten wachten.
Het gaat echt over situaties waar anderen alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met een ander terwijl het maar een heel kleine moeite is om dat wel te doen.
Heb er inderdaad alleen mezelf mee en voel me inderdaad kut de hele dag.
Zou er een cursus voor zijn?
Bedankt voor je tip, is echt fijn om advies te krijgen!!
Ben je flikker ofzo? Raap je ballen bij elkaar en gedraag je als een man en niet als een pubertje. Wat heb je te winnen wanneer je vecht/ruzie maakt met random personen voor bullshit? Juist ja, helemaal niks.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:08:03 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171025042
Ik ben boos
Pluk een roos
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171025163
Ik ken het, zelfde probleem hier.
misunderstood
pi_171025502
@Fushia2 ik ben een vrouw, ben geen flikker, heb geen ballen, ben 50 jaar dus zeker geen puber. Je hebt wel gelijk dat het niet nodig is ruzie te maken om bullshit maar ik vind dat nu eenmaal moeilijk en daarom vraag ik advies waar ik iets mee kan om het voor mezelf makkelijker te maken.
pi_171025568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:32 schreef Happeb het volgende:
@Fushia2 ik ben een vrouw, ben geen flikker, heb geen ballen, ben 50 jaar dus zeker geen puber. Je hebt wel gelijk dat het niet nodig is ruzie te maken om bullshit maar ik vind dat nu eenmaal moeilijk en daarom vraag ik advies waar ik iets mee kan om het voor mezelf makkelijker te maken.
Is een ander beroep misschien wat voor je?
pi_171025899
Denk niet dat een ander beroep iets zou helpen, deze situaties komen natuurlijk overal voor ook buiten je werk. Ga er in ieder geval wel mee aan de slag zodat ik me er zelf beter bij voel.
Ga is verder kijken of er boeken of een cursus ofzo over zijn. Bedankt iedereen voor de reacties!
pi_171027937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:50 schreef Happeb het volgende:
Hoi Krollie, wat ik dan moeilijk vind is wat doe je op dat moment? Je wilt door. Moet je het dan maar accepteren en wachten? Hoe krijg je het dan alsnog voorelkaar dat hij zn auto toch ff aan de kant zet?
Tot 10 tellen. Loslaten. En zennn. Wat niet gaat gaat niet. Hij wilde niet aan de kant gaan, dan is het een kwestie van in je auto gaan zitten en wachten.

Heb je niet je vrouwelijke charmes in de strijd gegooid bij het vragen of hij z'n auto aan de kant wilde zetten?
pi_171036089
Google eens op minfullness.
pi_171044803
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:59 schreef Happeb het volgende:
Zargon tnx voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk dat ik het los moet laten.
Het rare is dat als er een vuilniswagen voor me bezig is, en ze kunnen niet aan de kant, ik daar helemaal geen moeite mee heb.
Dan is het nu eenmaal zo en zal ik moeten wachten.
Het gaat echt over situaties waar anderen alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met een ander terwijl het maar een heel kleine moeite is om dat wel te doen.
Heb er inderdaad alleen mezelf mee en voel me inderdaad kut de hele dag.
Zou er een cursus voor zijn?
Bedankt voor je tip, is echt fijn om advies te krijgen!!
Misschien een idee om je te bedenken dat je frustratie komt door het feit dat jij ook alleen aan jezelf denkt. Jij moet iets afleveren, zij denken niet aan jou.

Deze beste man doet de hele dag niets anders dan zaken afleveren en dus parkeren op de meest onmogelijke plekken, waarbij er altijd wel iemand is die aangeeft dat het hem/haar slecht uitkomt dat er stilgestaan moet worden op dat punt.
Beetje mindfulness en proberen om je in te leven in de ander wil vaak al helpen. En raak die overprikkeling kwijt door te sporten, wandelen o.i.d..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 07:20:58 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171044866
Ja, daar zijn cursussen voor. Je zou bij de huisarts langs kunnen gaan, dan is er een kans dat de kosten vergoed worden (want die stress is niet goed voor je). Als je bij een vakbond zit, hebben die mogelijk ook cursussen.
Mindfullness kan zinnig zijn, maar is niet voor iedereen.
Ik denk eerder aan iets met stress, agressie en conflictbeheersing/hantering. Misschien zelfs een anti-angstcursus (je angst je schema niet te halen uit zich in boosheid). Cognitieve gedragstherapie dus.
pi_171064748
Als ik je verhaal lees komt je op mij niet overdreven boos over. Ik denk dat veel mensen hetzelfde zouden reageren als een auto bewust de weg blokkeert. Emoties zijn normaal. Mag boos of verdrietig zijn van jezelf.

Ga na of deze baan niet te stressvol voor je is. Zorg dat je in je vrije tijd genoeg ontspant en dat je je op een gezonde manier kan afreageren dmv sport, muziek oid.

[ Bericht 2% gewijzigd door undercover_lover op 20-05-2017 16:26:27 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')