abonnement Unibet Coolblue
pi_171023674
PC vs Console, de eeuwenoude discussie. Welk platform vinden jullie het fijnst om FPS op te spelen, en waarom?

Op de pc vind ik de 'ervaring' intenser. De graphics zijn beter en het feit dat spelers op de pc over het algemeen veel beter zijn maakt het uitdagend.

Aan de andere kant heb je weer het gemak van de console. Lekker languit op de bank liggen, grotere playerbase en de party's zijn toch wel grote voordelen.

Hoe dan ook wordt het dit jaar weer een moeilijke keuze voor mij aangezien ik sowieso een nieuwe pc ga kopen.
pi_171023695
PC
U MAD?
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:31:23 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171024311
PC
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:33:06 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171024360
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:10 schreef de_boswachter het volgende:
PC
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef leeell het volgende:
PC
And so is the past
pi_171025464
Alles wat op de console kan kan op de PC mooier en beter. Met name FPS. En als je dan echt zo'n tosti bent die niet met muis en toetsenbord kan schieten (waardoor je sowieso achter loopt) kan je altijd alsnog een gamepad aansluiten.

Dus ja, PC. Duh.
Conscience do cost.
pi_171027877
Een headshot maken met zo'n PS4 controller is gewoon onmogelijk! Ik zit er altijd net naast en als ik dan de juist kant richt gaat hij altijd net weer te ver.... en tegen de tijd dat ik schiet ben ik al 7 keer geraakt...

BF1 speel ik dan ook gewoon op de PC :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_171030000
PC natuurlijk, met een muis richten is veel preciezer dan met een controller
IT'er in hart en nieren
pi_171031257
PC = Pro, Console = Casual
  FOK!fotograaf donderdag 18 mei 2017 @ 16:49:19 #9
364681 over_hedge
pi_171031336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:46 schreef remcoman het volgende:
PC = Pro, Console = Casual
wat een onzin :')
En ja ik speel zelf ook voornamelijk op de pc
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_171032324
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

wat een onzin :')
En ja ik speel zelf ook voornamelijk op de pc
Nouja, het is wat plat gezegd maar in zekere zin heeft hij wel gelijk. PC games, en met name FPS games zijn competitief (dus op pro-niveau) een stuk groter.

Dat is geen waardeoordeel over wat 'beter' is trouwens. Maar als je het ambieert om geld te verdienen met je shooter-skills kan je beter bijvoorbeeld Overwatch of CS op de PC gaan spelen dan op een xbox, waar de competitie kleiner en een stuk meer casual is :P
Conscience do cost.
  FOK!fotograaf donderdag 18 mei 2017 @ 17:43:55 #11
364681 over_hedge
pi_171032623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, het is wat plat gezegd maar in zekere zin heeft hij wel gelijk. PC games, en met name FPS games zijn competitief (dus op pro-niveau) een stuk groter.

Dat is geen waardeoordeel over wat 'beter' is trouwens. Maar als je het ambieert om geld te verdienen met je shooter-skills kan je beter bijvoorbeeld Overwatch of CS op de PC gaan spelen dan op een xbox, waar de competitie kleiner en een stuk meer casual is :P
cod heeft anders ook aardige toernooitjes met miljoenen prijzengeld en dat wordt op de pc gespeeld. Met alle 2 valt prima geld te verdienen als je goed bent. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_171033167
PC is beter, maar aangezien ik voor werk en studie al continu achter een PC zit, kies ik persoonlijk voor een console.

Maar ik ben dan ook een 'casual gamer'. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_171033221
ALtijd pc, waarom zou je met een pc niet languit op de bank kunnen liggen?

HDMI kabel in tv draadloos muis en toetsenbord en gaan
Ik zwaai naar dieren.
pi_171033552
De precisie zal altijd beter zijn met een muis, maar het valt ook wel weer mee op een console.

Spel als Destiny speelt prima weg op de ps4 bijv.
pi_171034029
Console. Pc is formule voor knallende koppijn.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171034141
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

cod heeft anders ook aardige toernooitjes met miljoenen prijzengeld en dat wordt op de pc gespeeld. Met alle 2 valt prima geld te verdienen als je goed bent. :)
Dat neemt niet weg dat de pro-scene voor FPS op PC gigantisch is en op console vrijwel nihil :P En daarom is het meer 'casual'. Het is ook geen belediging.

Qua fighting games doen console het qua pro-scene wel nog steeds stukken beter. Hoewel dat eigenlijk niet echt relevant meer is gezien de (fijne) trend om het gros van die grotere fightinggames te porten naar PC en je zoals gezegd dus gewoon een gamepad erop kan aansluiten.

Eigenlijk is het ook een beetje een non discussie. De games bepalen of iets goed is, niet zozeer het platform. Maar TS vraagt specifiek naar FPS games en ik kan daarvoor nogmaals geen enkele reden bedenken waarom consoles het beter zouden doen dan PC's op dat vlak. Tenzij je heel erg geilt op bepaalde exclusives zoals Destiny (die ik persoonlijk verschrikkelijk kut vond :P )
Conscience do cost.
pi_171034210
Overigens was de Wii wel de ideale console voor first person shooters. Mensen zullen me voor gek verklaren, maar die motion controllers waren wel naukeuriger dan gewone controllers.
FPS op de DS werkte trouwens ook goed. Is een combinatie van een controller (het heen en weer lopen) en een muis (het schieten). Het is dan ook jammer dat voor de 3DS zo goed als geen FPS zijn uitgebracht. Allemaal gemiste kansen. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_171034332
Ligt eraan of je je y-as inverted hebt, zo niet ben je gewoon een n00b en maakt het allemaal niks meer uit.

Maar FPS is toch voornamelijk point and shoot dus pc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')