abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:43:08 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171021728
Macron kwam met het idee dat men in de EU bij publieke aanbestedingen bedrijven van buiten de EU moest uitsluiten.
Is dit een goed idee?
Verschillende politieke leiders hebben het inmiddels afgebrand, anderen zijn voor.
http://www.volkskrant.nl/(...)erfrissend~a4495558/

Ik denk dat je altijd moet kijken naar de beste deal, wat de beste deal is, is echter niet alleen maar prijs. Dienstverlening, support, en allerlei andere eisen spelen ook mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:36:15 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171022911
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Macron kwam met het idee dat men in de EU bij publieke aanbestedingen bedrijven van buiten de EU moest uitsluiten.
Is dit een goed idee?
Verschillende politieke leiders hebben het inmiddels afgebrand, anderen zijn voor.
http://www.volkskrant.nl/(...)erfrissend~a4495558/

Ik denk dat je altijd moet kijken naar de beste deal, wat de beste deal is, is echter niet alleen maar prijs. Dienstverlening, support, en allerlei andere eisen spelen ook mee.
goed plan

ik ben voor, scheelt ook een hoop gesleep en transport
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:48:50 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171023219
Gaat in sommige gevallen erg moeilijk worden maar in principe zou elk product binnen de EU gemaakt moeten kunnen worden.

Alleen is de vraag dan of leverende EU bedrijven niet stiekem hun productie aan het outsourcen zijn aan China achter de schermen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171023248
Ik ben helemaal voor.
En wat mij betreft gaat de consument ook bewuster Europees kopen.
Make my day!
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:00:53 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171023482
Tot zover die globalistische held Macron. Deze komt regelrecht uit het playbook van Trump. _O-
pi_171025337
Slecht plan. Protectionisme zorgt op de lange termijn alleen maar voor een slechtere concurrentie positie
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:31:23 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171025487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tot zover die globalistische held Macron. Deze komt regelrecht uit het playbook van Trump. _O-
Alsof Trump ook maar iets zelf kan verzinnen :').

Dit soort ideeën bestaan al honderden jaren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:34:24 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171025550
Een ingestelde 'voorkeur' voor EU producten lijkt me wel een slim plan op zich. maar het instellen als een harde eis weer niet, protectionisme light zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171025942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tot zover die globalistische held Macron. Deze komt regelrecht uit het playbook van Trump. _O-
Dat is toch een compleet andere doelgroep. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wooblabalurg
pi_171027370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tot zover die globalistische held Macron. Deze komt regelrecht uit het playbook van Trump. _O-
Bijzondere link

En ook in Frankrijk is men al decennia dol op protectionisme. Door te pleiten voor Europese aanbestedingen gaat hij aanmerkelijk verder dan de gemiddelde politicus.
pi_171027597
Is dit nou werkelijk de linkse gedroomde held _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_171027795
Ja patroonisme, dat doet het in Amerika ook zo geweldig: die kopen gewoon bij de Chinezen/India etc, en de klanten denken dan dat ze de Amerikaanse economie steunen.

Maar al dat spul komt gewoon buiten Amerika vandaan, want is ja goedkoper. Dat zag ik gister nog op YouTube, een paar van die led lampjes uit China. Bij die Amerikaan hartstikke duur, maar je steunt dan wel een Amerikaanse onderneming.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:01:29 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171030261
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
Is dit nou werkelijk de linkse gedroomde held _O-
Hilarisch nietwaar. Het extreme midden noemen ze dat. :')
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:04:42 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171030312
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof Trump ook maar iets zelf kan verzinnen :').

Dit soort ideeën bestaan al honderden jaren.
No shit, Sherlock. Ik ben niet gisteren geboren ofzo. Natuurlijk is het principe van protectionisme al eeuwenoud.

Alleen heeft het volgens de globalisten en pro-Europeanen geen nut meer in de huidige wereld. Iedereen is een, alles is van iedereen, het is gemeen naar kleine landen met kwetsbare economie etc. Trump is nog maar een van de weinigen die dat 'Hire American, Buy American' gebazel uitkraamt.

En nu gaat Macron, de messias van de EU, daar achteraan. Dat is toch wel redelijk grappig te noemen.
pi_171030385
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
Is dit nou werkelijk de linkse gedroomde held _O-
Oh integendeel, links verafschuwt hem vanwege z'n behoorlijk rechtse economische plannen. Hij kon president worden doordat veel linksen Le Pen nog minder zagen zitten.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:17:49 #16
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171032090
Make Europe Great Again?

Vraag me af of dit nu zo schokkend is, behalve dan dat Macron blijkbaar het protectionisme van Frankrijk met een klein beetje opschuift naar protectionisme naar Europa. Zou dit werkelijk helpen? Landen als Nederland en Griekenland kunnen daar maar moeilijk de vruchten van plukken, wij verdienen meer geld met een Chinese machine die in Rotterdam aankomt om naar Frankrijk te vervoeren, dan aan een Duitser die de machine aan Frankrijk levert.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171032422
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
Is dit nou werkelijk de linkse gedroomde held _O-
Het is toch een typische centrumkandidaat? Gehaat door zowel links als rechts.
pi_171032563
quote:
5s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:17 schreef GSbrder het volgende:
Make Europe Great Again?

Vraag me af of dit nu zo schokkend is, behalve dan dat Macron blijkbaar het protectionisme van Frankrijk met een klein beetje opschuift naar protectionisme naar Europa. Zou dit werkelijk helpen? Landen als Nederland en Griekenland kunnen daar maar moeilijk de vruchten van plukken, wij verdienen meer geld met een Chinese machine die in Rotterdam aankomt om naar Frankrijk te vervoeren, dan aan een Duitser die de machine aan Frankrijk levert.
Het gaat om publieke aanbestedingen. Zo heel erg veel zullen die al niet buiten de EU plaatsvinden. Wellicht wat wapens en grote dingen als treinen. En misschien wat dingen als dienstauto's, maar de meeste fabrikanten hebben hier ook vestigingen.
Lijkt dus vooral symbolisch.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:43:00 #19
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171032600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tot zover die globalistische held Macron. Deze komt regelrecht uit het playbook van Trump. _O-
Je weet duidelijk vrij weinig over Frankrijk.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:37:33 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171033478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

No shit, Sherlock. Ik ben niet gisteren geboren ofzo. Natuurlijk is het principe van protectionisme al eeuwenoud.

Alleen heeft het volgens de globalisten en pro-Europeanen geen nut meer in de huidige wereld. Iedereen is een, alles is van iedereen, het is gemeen naar kleine landen met kwetsbare economie etc. Trump is nog maar een van de weinigen die dat 'Hire American, Buy American' gebazel uitkraamt.

En nu gaat Macron, de messias van de EU, daar achteraan. Dat is toch wel redelijk grappig te noemen.
Mooie verzameling stropoppen weer.

Hoe gaat het eigenlijk met je grote held? Ga je nog een keer janken over die Seth Rich?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:34:14 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171034715
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:48 schreef SpecialK het volgende:
Gaat in sommige gevallen erg moeilijk worden maar in principe zou elk product binnen de EU gemaakt moeten kunnen worden.

Alleen is de vraag dan of leverende EU bedrijven niet stiekem hun productie aan het outsourcen zijn aan China achter de schermen.
Tja, wanneer is een product in de EU gemaakt, onderdelen voor bv elektronica komen uit de hele wereld, nog maar te zwijgen van de grondstoffen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171036407
Vraag me af of dergelijke oneerlijke concurrentievoorwaarden wel door de beugel van de Wereldhandelsorganisatie zouden kunnen. Europa is in het verleden al vaker op de vingers getikt voor dit soort fratsen.
pi_171038648
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:34 schreef jogy het volgende:
Een ingestelde 'voorkeur' voor EU producten lijkt me wel een slim plan op zich. maar het instellen als een harde eis weer niet, protectionisme light zeg maar.
Idd, zo doe ik het als consument ook. Voorkeur voor Nederlands/Europess product maar heb ook geen probleem om dingen uit andere landen te halen als dat een beter deal is.

Vaak is het overigens niet mogelijk. Smartphone, pc's, kleding bijv.
pi_171039346
Ik vind het niet zo'n heel goed plan. Ik vind echter wel dat niet alleen de prijs het belangrijkste zou moeten zijn en dat locatie veel belangrijker moet worden. Liever iemand in de buurt die wat duurder is dan goedkope meuk uit India.

Als de locatie flink mee mag tellen, wordt er vanzelf meer binnen Europa gekocht.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:51:03 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171039670
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat om publieke aanbestedingen. Zo heel erg veel zullen die al niet buiten de EU plaatsvinden. Wellicht wat wapens en grote dingen als treinen. En misschien wat dingen als dienstauto's, maar de meeste fabrikanten hebben hier ook vestigingen.
Lijkt dus vooral symbolisch.
Publieke aanbestedingen voor zonnepanelenparken.
Jammer als je dan geen gebruik mag maken van de goedkope Chinese variant.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')