abonnement Unibet Coolblue
pi_171021460
quote:
Nederlandse Europarlementariërs zijn woedend dat de weg vrij komt te liggen voor de Duitse tolplannen voor personenwagens. De Europese Commissie besloot vanmiddag af te zien van een gang naar de rechter.

,Zwaar teleurstellend'', noemen de drie Nederlandse transportspecialisten in het parlement, Van de Camp (CDA), Van Miltenburg (D66) en Van Dalen (CU), de keuze van de Europese Commissie want de tol gaat zeker Nederlandse automobilisten flink geld kosten. ,,Iedereen is vol lof over Merkel en Macron die Europa nieuwe impulsen willen geven, maar hier gaat een kernland met een discriminerende maatregel dwars tegen Europese principes in. En dat voor een netto opbrengst van 35 miljoen'', briest Van de Camp.

,,Transportcommissaris Bulc moet een héél goed verhaal hebben. Ze blies eerst hoog van de toren, maar nu flubbert ze uit als een leeglopende ballon. Dit doet flink afbreuk aan haar geloofwaardigheid'', aldus Van Dalen.

Totaal gebrek aan respect

Van Miltenburg spreekt van een totaal gebrek aan respect. ,,In maart vroeg dit parlement aan de commissie om ons op de hoogte te houden en met ons in dialoog te gaan. Daar trekt de commissie zich dus niks van aan.'' De D66'er opperde al eerder dat er een geheime deal was waarbij Merkel de steun van Brussel zou hebben gekregen in ruil voor het langer aanblijven van commissievoorzitter Juncker. Van de Camp: ,,Dat geloof ik niet, maar het verzet tegen de tol moest wel wijken voor iets groters, dat is duidelijk.''

Het parlement is zeker van plan de commissie daarover nog flink onder handen te nemen, maar mist machtsmiddelen. Van Miltenburg: ,,Je gaat voor zoiets de commissie niet afzetten.'' Van de Camp: ,,Wij kunnen niet naar de rechter, maar Oostenrijk kan dat wel en gaat dat zeker doen. Ik hoop dat Nederland, ook al is de regering demissionair, dat steunt.''

De parlementariërs willen hoe dan ook uitleg. Nog steeds worden Duitse automobilisten anders behandeld dan buitenlandse, ofwel: discriminatie. En ook houdt de Duitse tol geen rekening met het nieuwe Brusselse principe het autogebruik te belasten naar gelang het aantal kilometers. Van Miltenburg: ,,De tol wordt voor 2019 niet ingevoerd. Met een beetje geluk zijn de Duitse plannen dan totaal achterhaald.''
Bron.
Maar ondertussen wel lekker gratis over onze wegen rijden. :{
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171021502
Jouw UI past perfect bij dit nieuwsbericht;

johncleesewar.gif
U MAD?
pi_171021554
Uit de EU dan maar :P
Whatever...
pi_171021569
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jouw UI past perfect bij dit nieuwsbericht;

[ afbeelding ]
ja ik vond het wel zo netjes om jouw opa en oma te eren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 09:36:16 #5
186611 Haags
pi_171021599
Achjoh nog even en we hebben het ook in Nederland.
Zonder wrijving geen glans
pi_171021662
Das ist tol :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_171021857
Overigens ter nuancering merkel is zelf ook tegen. Maar dit wordt opgelegd door de zusterpartij csu.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171021880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ter nuancering merkel is zelf ook tegen. Maar dit wordt opgelegd door de zusterpartij csu.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gt_tolheffing__.html
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171021887
Niet meer naar Duitsland dus. Laat die moffen hun eigen schnitzels maar opvreten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:50:43 #10
286575 Roces18
Chef de party
pi_171021894
als je duitsland of frankrijk bent mag je alles

alle andere landen moeten hun gore muil houden
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:51:41 #11
448116 selousscout
Analog boy in a digital world
pi_171021910
Waarom doet Nederland dit dan ook niet gewoon? Dat wij buitenlands vrachtvervoer gaan belasten, al was het alleen maar in de spits. En iedere Duitser die verder dan 10km over de grens komt moet een sticker op de voorruit hebben a 15,-
pi_171021943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ter nuancering merkel is zelf ook tegen. Maar dit wordt opgelegd door de zusterpartij csu.
Het is inderdaad een resultaat van een slecht politiek compromis. De invoering en de bureaucratie gaat veel geld kosten. De EU is juist geschikt om door de hele EU van dit soort tolsystemen af te komen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:53:47 #13
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171021957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:51 schreef selousscout het volgende:
Waarom doet Nederland dit dan ook niet gewoon? Dat wij buitenlands vrachtvervoer gaan belasten, al was het alleen maar in de spits. En iedere Duitser die verder dan 10km over de grens komt moet een sticker op de voorruit hebben a 15,-
Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:58:11 #14
448116 selousscout
Analog boy in a digital world
pi_171022034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:53 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.
Nog beter zou het zijn dat NL en Belgie even samen zo iets opzetten, niks meer vanuit Antwerpen en Rotterdam zonder te betalen. Juist omdat we transport land zijn kunnen we dat maken, wat willen ze doen dan, zelf een haven bouwen die Rotterdam en Antwerpen vervangt?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:24:41 #15
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171022594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:58 schreef selousscout het volgende:

[..]

Nog beter zou het zijn dat NL en Belgie even samen zo iets opzetten, niks meer vanuit Antwerpen en Rotterdam zonder te betalen. Juist omdat we transport land zijn kunnen we dat maken, wat willen ze doen dan, zelf een haven bouwen die Rotterdam en Antwerpen vervangt?
Hamburg is een belangrijke rivaal voor zowel Rotterdam als Antwerpen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_171022671
Mooi pakken we ze terug als ze hier op vakantie zijn.

Ah een Duitser, Mooi we hebben een speciaal actietarief voor u ;) })
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171023214
Samen met belgië tol in gaan voeren, zelfde tarieven aanhouden zodat de duitsers niet een keus hebben plots.
pi_171024401
Eén EU, gelijke regels, rechten etc, etc: Allemaal niet van toepassing, het is gewoon ieder voor zich.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 11:38:33 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171024482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hamburg is een belangrijke rivaal voor zowel Rotterdam als Antwerpen.
Laat me niet lachen... die haven is veel kleiner en veel lastiger te bereiken. Rotterdam en Antwerpen hoeven zich geen zorgen te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171024657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:53 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.
Dat wordt vaak geroepen maar de Rotterdamse haven wil zelf tol invoeren, zal dus wel meevallen met de negatieve effecten.
pi_171024772
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Laat me niet lachen... die haven is veel kleiner en veel lastiger te bereiken. Rotterdam en Antwerpen hoeven zich geen zorgen te maken.
Lijndiensten van grote containerrederijen varen na Rotterdam gewoon door naar Hamburg of Bremerhaven hoor. De container die hier gelost wordt en via de weg naar Duitsland vervoerd wordt kan net zo makkelijk even blijven staan als de voorwaardes van transport wat vervelender worden.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:00:00 #22
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171024909
Tollercopter.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171024928
Zullen grenssteden als Kleve en Emmerich blij mee zijn. _O-
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:05:23 #24
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_171025003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.
Maar ondertussen wel lekker gratis over onze wegen rijden. :{
Ik heb een simpele oplossing:

Iedere chauffeur uit een land dat tolwegen kent dient in Nederland hetzelfde bedrag te betalen voor tol wat in dat land geldt + 100% opslag.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_171025012
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:28 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mooi pakken we ze terug als ze hier op vakantie zijn.

Ah een Duitser, Mooi we hebben een speciaal actietarief voor u ;) })
Duitser? U betaald meer. :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:09:44 #26
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_171025076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Samen met belgië tol in gaan voeren, zelfde tarieven aanhouden zodat de duitsers niet een keus hebben plots.
In België betalen vrachtwagens al tol.

/s
Haven van Antwerpen is nu verlaten en alle vrachtwagens mijden België.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_171025167
Ik stel voor dat wij Nederlanders: Duitse dagjes mensen bij de grens staande houden, en tol van ze eisen zodra zij van ons tol willen hebben.
pi_171025225
In Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk vinden deze heffingen al plaats. Waarom zou Duitsland dat dan niet mogen?
pi_171025727
Bespottelijk, deze tolheffing. Nederland moet nu hetzelfde gaan doen.
pi_171025859
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:09 schreef PirE het volgende:

[..]

In België betalen vrachtwagens al tol.

/s
Haven van Antwerpen is nu verlaten en alle vrachtwagens mijden België.
Daarom ook afspreken over bepaalde tarieven, zodat de duitsers geen keus meer hebben.
Ook wellicht samen met Denemarken.

Frankrijk is geloof ik al 1 grote tolweg, dus daar gaan ze toch niet heen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 12:58:05 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171026111
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lijndiensten van grote containerrederijen varen na Rotterdam gewoon door naar Hamburg of Bremerhaven hoor. De container die hier gelost wordt en via de weg naar Duitsland vervoerd wordt kan net zo makkelijk even blijven staan als de voorwaardes van transport wat vervelender worden.
Enig idee hoe duur dat is voor die bedrijven? Daarbij geldt nog altijd dat Hamburg veel te klein is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171027934
Heerlijk toch nou Belgie nog en Nederland Luxemburg?

Vrij reizen in Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')