Bron.quote:Nederlandse Europarlementariërs zijn woedend dat de weg vrij komt te liggen voor de Duitse tolplannen voor personenwagens. De Europese Commissie besloot vanmiddag af te zien van een gang naar de rechter.
,Zwaar teleurstellend'', noemen de drie Nederlandse transportspecialisten in het parlement, Van de Camp (CDA), Van Miltenburg (D66) en Van Dalen (CU), de keuze van de Europese Commissie want de tol gaat zeker Nederlandse automobilisten flink geld kosten. ,,Iedereen is vol lof over Merkel en Macron die Europa nieuwe impulsen willen geven, maar hier gaat een kernland met een discriminerende maatregel dwars tegen Europese principes in. En dat voor een netto opbrengst van 35 miljoen'', briest Van de Camp.
,,Transportcommissaris Bulc moet een héél goed verhaal hebben. Ze blies eerst hoog van de toren, maar nu flubbert ze uit als een leeglopende ballon. Dit doet flink afbreuk aan haar geloofwaardigheid'', aldus Van Dalen.
Totaal gebrek aan respect
Van Miltenburg spreekt van een totaal gebrek aan respect. ,,In maart vroeg dit parlement aan de commissie om ons op de hoogte te houden en met ons in dialoog te gaan. Daar trekt de commissie zich dus niks van aan.'' De D66'er opperde al eerder dat er een geheime deal was waarbij Merkel de steun van Brussel zou hebben gekregen in ruil voor het langer aanblijven van commissievoorzitter Juncker. Van de Camp: ,,Dat geloof ik niet, maar het verzet tegen de tol moest wel wijken voor iets groters, dat is duidelijk.''
Het parlement is zeker van plan de commissie daarover nog flink onder handen te nemen, maar mist machtsmiddelen. Van Miltenburg: ,,Je gaat voor zoiets de commissie niet afzetten.'' Van de Camp: ,,Wij kunnen niet naar de rechter, maar Oostenrijk kan dat wel en gaat dat zeker doen. Ik hoop dat Nederland, ook al is de regering demissionair, dat steunt.''
De parlementariërs willen hoe dan ook uitleg. Nog steeds worden Duitse automobilisten anders behandeld dan buitenlandse, ofwel: discriminatie. En ook houdt de Duitse tol geen rekening met het nieuwe Brusselse principe het autogebruik te belasten naar gelang het aantal kilometers. Van Miltenburg: ,,De tol wordt voor 2019 niet ingevoerd. Met een beetje geluk zijn de Duitse plannen dan totaal achterhaald.''
ja ik vond het wel zo netjes om jouw opa en oma te eren.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jouw UI past perfect bij dit nieuwsbericht;
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)gt_tolheffing__.htmlquote:Op donderdag 18 mei 2017 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ter nuancering merkel is zelf ook tegen. Maar dit wordt opgelegd door de zusterpartij csu.
Het is inderdaad een resultaat van een slecht politiek compromis. De invoering en de bureaucratie gaat veel geld kosten. De EU is juist geschikt om door de hele EU van dit soort tolsystemen af te komen.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ter nuancering merkel is zelf ook tegen. Maar dit wordt opgelegd door de zusterpartij csu.
Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:51 schreef selousscout het volgende:
Waarom doet Nederland dit dan ook niet gewoon? Dat wij buitenlands vrachtvervoer gaan belasten, al was het alleen maar in de spits. En iedere Duitser die verder dan 10km over de grens komt moet een sticker op de voorruit hebben a 15,-
Nog beter zou het zijn dat NL en Belgie even samen zo iets opzetten, niks meer vanuit Antwerpen en Rotterdam zonder te betalen. Juist omdat we transport land zijn kunnen we dat maken, wat willen ze doen dan, zelf een haven bouwen die Rotterdam en Antwerpen vervangt?quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.
Hamburg is een belangrijke rivaal voor zowel Rotterdam als Antwerpen.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:58 schreef selousscout het volgende:
[..]
Nog beter zou het zijn dat NL en Belgie even samen zo iets opzetten, niks meer vanuit Antwerpen en Rotterdam zonder te betalen. Juist omdat we transport land zijn kunnen we dat maken, wat willen ze doen dan, zelf een haven bouwen die Rotterdam en Antwerpen vervangt?
Laat me niet lachen... die haven is veel kleiner en veel lastiger te bereiken. Rotterdam en Antwerpen hoeven zich geen zorgen te maken.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hamburg is een belangrijke rivaal voor zowel Rotterdam als Antwerpen.
Dat wordt vaak geroepen maar de Rotterdamse haven wil zelf tol invoeren, zal dus wel meevallen met de negatieve effecten.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Concurrentiepositie van Rotterdam en Schiphol. Als transportland kunnen wij ons dat niet veroorloven naar het schijnt.
Lijndiensten van grote containerrederijen varen na Rotterdam gewoon door naar Hamburg of Bremerhaven hoor. De container die hier gelost wordt en via de weg naar Duitsland vervoerd wordt kan net zo makkelijk even blijven staan als de voorwaardes van transport wat vervelender worden.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat me niet lachen... die haven is veel kleiner en veel lastiger te bereiken. Rotterdam en Antwerpen hoeven zich geen zorgen te maken.
Ik heb een simpele oplossing:quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Maar ondertussen wel lekker gratis over onze wegen rijden.
Duitser? U betaald meer.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:28 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mooi pakken we ze terug als ze hier op vakantie zijn.
Ah een Duitser, Mooi we hebben een speciaal actietarief voor u
In België betalen vrachtwagens al tol.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Samen met belgië tol in gaan voeren, zelfde tarieven aanhouden zodat de duitsers niet een keus hebben plots.
Daarom ook afspreken over bepaalde tarieven, zodat de duitsers geen keus meer hebben.quote:Op donderdag 18 mei 2017 12:09 schreef PirE het volgende:
[..]
In België betalen vrachtwagens al tol.
/s
Haven van Antwerpen is nu verlaten en alle vrachtwagens mijden België.
Enig idee hoe duur dat is voor die bedrijven? Daarbij geldt nog altijd dat Hamburg veel te klein is.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Lijndiensten van grote containerrederijen varen na Rotterdam gewoon door naar Hamburg of Bremerhaven hoor. De container die hier gelost wordt en via de weg naar Duitsland vervoerd wordt kan net zo makkelijk even blijven staan als de voorwaardes van transport wat vervelender worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |