abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:07:01 #51
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171022232
Gewoon die beesten temmen man. Dan hebben we dit probleem niet meer. Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen hierover.
Sisco Certified
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:07:58 #52
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171022263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kijk deze video
In Namibie is het verlies aan schapen drastisch gedaald en is de populatie cheetahs weer aan het groeien.

Kangal honden houden kost veel geld. Kan je net zo goed een mannetje inhuren die je vee in de gaten houdt.
Sisco Certified
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:14:22 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171022389
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt, maar wolven zijn erg verlegen; het is een fabeltje dat ze zomaar mensen aanvallen. Tenzij ze echt zowat omkomen van de honger.
zolang er voldoende malse lammetjes en schapen zijn , dan zullen ze geen kleine kinderen aanvallen nee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:15:34 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171022418
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef FoolWithMokey het volgende:
Gewoon die beesten temmen man. Dan hebben we dit probleem niet meer. Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen hierover.
tamme wolven??

dat druist toch in tegen de zogenaamde wilde natuur ??
met reebokjes en wilde paarden in nederland op de gesubsidieerde ecoducten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171022478
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Kangal honden houden kost veel geld. Kan je net zo goed een mannetje inhuren die je vee in de gaten houdt.
Nee hoor. Kost helemaal niet veel geld. Zeker in Afrika.
Het levert veel meer op dan het kost.
Boeren die voorheen 4-5 schapen per maand verloren, verliezen nu niks meer. Kijk deze video maar. Ik heb de tijd goed gezet.

  donderdag 18 mei 2017 @ 10:20:04 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171022503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nee hoor. Kost helemaal niet veel geld. Zeker in Afrika.
Het levert veel meer op dan het kost.
Boeren die voorheen 4-5 schapen per maand verloren, verliezen nu niks meer. Kijk deze video maar. Ik heb de tijd goed gezet.

ze kunnen toch beter die wolven afschieten en er een mannetje met een dubbellloops bij zetten ??


Als het mijn lammetjes waren zou ik dat doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171022551
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zolang er voldoende malse lammetjes en schapen zijn , dan zullen ze geen kleine kinderen aanvallen nee
Als de wolf terug komt in Nederland, dan moeten ze ook genoeg prooi dieren hebben. Misschien wilde konijnen en vee uitzetten in het gebied waar de wolf ook is?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:29:05 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171022688
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:22 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als de wolf terug komt in Nederland, dan moeten ze ook genoeg prooi dieren hebben. Misschien wilde konijnen en vee uitzetten in het gebied waar de wolf ook is?
ja joh
konijnen
\
ga er zelf liggen in plaats van konijnen dood te maken
wil jij soms op tv komen met je dode konijnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:34:46 #59
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_171022876
:')
Mooie spam over die Turkse honden..
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_171023092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja joh
konijnen
\
ga er zelf liggen in plaats van konijnen dood te maken
wil jij soms op tv komen met je dode konijnen
Neem zelf het goede voorbeeld zou ik zeggen.
Als wij wolven in Nederland willen dan moeten die beesten te eten hebben. En dus zullen er prooidieren moeten worden opgegeten. Of vee van veehouders; kies maar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:43:20 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171023101
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Neem zelf het goede voorbeeld zou ik zeggen.
Als wij wolven in Nederland willen dan moeten die beesten te eten hebben. En dus zullen er prooidieren moeten worden opgegeten. Of vee van veehouders; kies maar.
wie wil die beesten in Nederland??
ikke niet


Als er een klein kindje de pineut is breekt de pleuris uit net als met die bulldogs , ook van die liefies

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171023242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie wil die beesten in Nederland??
ikke niet

Als er een klein kindje de pineut is breekt de pleuris uit net als met die bulldogs , ook van die liefies

[ afbeelding ]
Daarom moet je wilde dieren dus ook uit de buurt van mensen houden. Zodra ze niet meer bang zijn voor mensen dan kun je 'dat doet ie normaal nooit' krijgen. Sommige rashonden zijn special gefokt om agressie eruit te krijgen. Echter zijn sommige rashonden juist gefokt om als waakhond te dienen en die kunnen opeens bijten. Dat is de verantwoordelijkheid van de baasjes; want die weten echt wel wat voor hond ze in huis nemen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:59:26 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171023445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
:')
Mooie spam over die Turkse honden..
Waar hij gelijk in heeft.

Deze doen het ook goed bv:



De kaukaski owczarek. Maar ook de Mastin Espaņol is een vb die hiervoor ingezet kan worden.

Dit zijn rassen die van oudsher zelfstandig de kuddes schapen bewaken, in wolfrijk/beerrijk gebied. Waar ze altijd verdomde goed in zijn geweest. Erg weinig dood vee met een aantal van deze honden bij de kuddes.


Hier een filmpje van honden die een beer wegjaagt bij de schapen.


Hier een oud filmpje waarbij de honden wolven doden die de schapen aanvallen


Hier een wat uitgebreider filmpje met wat meer info. Over hoe ze in Amerika honden zijn gaan gebruiken en daar meer succes mee hebben dan met het afschieten van oa wolven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:05:53 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171023601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie wil die beesten in Nederland??
ikke niet

Als er een klein kindje de pineut is breekt de pleuris uit net als met die bulldogs , ook van die liefies

[ afbeelding ]
Hoeveel kinderen zijn er de afgelopen 20 jaar al gepakt door een wolf op de hele wereld?
Ik meen zo uit mijn hoofd dat er in een halve eeuw wereldwijd zo'n 8 aanvallen op mensen zijn geweest.
Dat terwijl er toch wel wolfrijke gebieden zijn op de wereld.

Kortom, je maakt paniek om niets. Ook in je openingsbericht staat niets over aanvallen op mensen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171023758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar hij gelijk in heeft.

Deze doen het ook goed bv:

[ afbeelding ]

De kaukaski owczarek. Maar ook de Mastin Espaņol is een vb die hiervoor ingezet kan worden.

Dit zijn rassen die van oudsher zelfstandig de kuddes schapen bewaken, in wolfrijk/beerrijk gebied. Waar ze altijd verdomde goed in zijn geweest. Erg weinig dood vee met een aantal van deze honden bij de kuddes.


Hier een filmpje van honden die een beer wegjaagt bij de schapen.


Hier een oud filmpje waarbij de honden wolven doden die de schapen aanvallen


Hier een wat uitgebreider filmpje met wat meer info. Over hoe ze in Amerika honden zijn gaan gebruiken en daar meer succes mee hebben dan met het afschieten van oa wolven.
Ik ben niet zo bekend met die Mastin Espanol.

Zover ik weet zijn de Kangals, Kaukasische Owcharkas en Centraal Aziatische Owcharkas (of Alabais) de beste kuddewakers.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:13:55 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171023782
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend met die Mastin Espanol.

Zover ik weet zijn de Kangals, Kaukasische Owcharkas en Centraal Aziatische Owcharkas (of Alabais) de beste kuddewakers.
Vergeet de Akbash niet!

Heel vroeger was de Pyreneese Berghond ook goed geschikt, maar ik weet niet of er nog werklijnen van zijn in dit type.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171023837
Een Alabai:

pi_171023926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vergeet de Akbash niet!

Heel vroeger was de Pyreneese Berghond ook goed geschikt, maar ik weet niet of er nog werklijnen van zijn in dit type.
Bekijk deze video. De boer had vroeger alleen Pyreneese berghonden. Deze waren echter te licht tegen de wolven. Vervolgens heeft hij er kangals bijgenomen. Nu heeft hij een mix van Pyreneese honden en Kangals. De Kangals verjagen de wolven en de Pyreneese hond blijft dan achter bij de schapen om ze te beschermen.

  donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:37 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171024115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Bekijk deze video. De boer had vroeger alleen Pyreneese berghonden. Deze waren echter te licht tegen de wolven. Vervolgens heeft hij er kangals bijgenomen. Nu heeft hij een mix van Pyreneese honden en Kangals. De Kangals verjagen de wolven en de Pyreneese hond blijft dan achter bij de schapen om ze te beschermen.

Dit heeft meer met bloedlijnen te maken. De echte werklijn pyreneese berghonden waren 30 jaar geleden al zeer zeldzaam. Toen werden verreweg de meeste al gefokt op huishond ipv werkhond, waarmee het karakter milder werd en dat heel close worden met de kudde minder werd (minder beschermings instinct, dat werkt namelijk niet zo fijn met een huishond).

Nu wolven weer wat meer terug beginnen te komen is er behoefte aan het fokken van goede bloedlijnen voor dit werk. Kan binnen het ras blijven, of kan via het inkruisen van actieve werkhondlijnen van andere rassen.

De kangal en bv de akbash zijn al die jaren in Turkije als actieve kuddebewakers gehouden, net als bv de kaukaski owczarek. Dat betekend dat je bij die rassen nog heel wat bloedlijnen hebt die uitermate geschikt zijn voor dit doel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:43:29 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171024578
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Daarom moet je wilde dieren dus ook uit de buurt van mensen houden. Zodra ze niet meer bang zijn voor mensen dan kun je 'dat doet ie normaal nooit' krijgen. Sommige rashonden zijn special gefokt om agressie eruit te krijgen. Echter zijn sommige rashonden juist gefokt om als waakhond te dienen en die kunnen opeens bijten. Dat is de verantwoordelijkheid van de baasjes; want die weten echt wel wat voor hond ze in huis nemen.
MEN MOET DIE WILDE BEESTEN ACHTER TRALIES HOUDEN , NIET IN DE BUURT VAN KINDEREN
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171024723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

MEN MOET DIE WILDE BEESTEN ACHTER TRALIES HOUDEN , NIET IN DE BUURT VAN KINDEREN
Wilde dieren hebben net zo veel recht op een vrij bestaan als mensen. Of we moeten bij voorbaat alle potentieel gevaarlijke diersoorten afmaken, en op zich zijn we daar al goed mee op weg als mensheid.
Waarom niet investeren in een soort reservaat voor die wolven? Dan kan je mensen geld laten betalen om naar ze te komen kijken enzo.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:04:23 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171024989
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wilde dieren hebben net zo veel recht op een vrij bestaan als mensen. Of we moeten bij voorbaat alle potentieel gevaarlijke diersoorten afmaken, en op zich zijn we daar al goed mee op weg als mensheid.
Waarom niet investeren in een soort reservaat voor die wolven? Dan kan je mensen geld laten betalen om naar ze te komen kijken enzo.
hebben we toch ??
waar iedereen kan gaan kijken en ze geen gevaar zijn , waar die pandas zitten

wolven kijken zal je gauw zat zijn denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171025062
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

MEN MOET DIE WILDE BEESTEN ACHTER TRALIES HOUDEN , NIET IN DE BUURT VAN KINDEREN
Ik neem aan dat je talloze bronnen hebt dat wolven veelvuldig kinderen opeten?
Of zit je nu te putten uit 'Roodkapje'?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_171025089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hebben we toch ??
waar iedereen kan gaan kijken en ze geen gevaar zijn , waar die pandas zitten

wolven kijken zal je gauw zat zijn denk ik
Een dierentuin kan nooit een groot gebied geven aan een groep wolven. Misschien de Beekse Bergen wel, maar daar lopen ze tussen Afrikaans wild; misschien geen goede combinatie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171025432
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit heeft meer met bloedlijnen te maken. De echte werklijn pyreneese berghonden waren 30 jaar geleden al zeer zeldzaam. Toen werden verreweg de meeste al gefokt op huishond ipv werkhond, waarmee het karakter milder werd en dat heel close worden met de kudde minder werd (minder beschermings instinct, dat werkt namelijk niet zo fijn met een huishond).

Nu wolven weer wat meer terug beginnen te komen is er behoefte aan het fokken van goede bloedlijnen voor dit werk. Kan binnen het ras blijven, of kan via het inkruisen van actieve werkhondlijnen van andere rassen.

De kangal en bv de akbash zijn al die jaren in Turkije als actieve kuddebewakers gehouden, net als bv de kaukaski owczarek. Dat betekend dat je bij die rassen nog heel wat bloedlijnen hebt die uitermate geschikt zijn voor dit doel.
De honden actief als kuddewakers in te zetten is de beste manier om te gewenste karakter eigenschappen te behouden. Om zijn taak goed te doen moet de hond zeer alert zijn, hij moet heel snel zijn, een enorm loopvermogen hebben, fysiek sterk zijn, ten alle tijde bij de kudde blijven en goed kunnen inschatten wie of wat een gevaar is. De hond dienst eerst het beest af te schrikken met het geblaf. Lukt dat niet, dan moet de hond fysiek ingrijpen.
Heb jij weleens een kangal op volle snelheid zien rennen? Of een kangal horen blaffen? Zeer indrukwekkend!
Alleen met honden die hun taken goed uitvoeren wordt verder gefokt.

Tegenwoordig worden kangal honden ook ingezet als vechthonden. Sommige mensen willen alleen een kangal kopen als de vader een goede vechter is. Bij de Alabai gebeurt dit ook. Daarmee behoud je echter niet de eigenschappen als alertheid, loopvermogen, het kunnen inschatten of iets of iemand een gevaar vormt of niet. Zo een vecht kangal zal misschien gelijk de confrontatie aangaan met de wolf in plaats van hem eerst af te schrikken. Het bloed van deze vecht kangals komt dan in de bloedlijnen van de kuddewaker kangal honden.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:38:34 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171025642
quote:
5s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:10 schreef NgInE het volgende:

[..]

Een dierentuin kan nooit een groot gebied geven aan een groep wolven. Misschien de Beekse Bergen wel, maar daar lopen ze tussen Afrikaans wild; misschien geen goede combinatie.
Tja werk je daar

ik zou het niet weten, als ik maar niet met de kinderen die beesten tegenkom, dan vind ik het goed .
Ga zelf maar met je kinderen naar de wilde wolven

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-05-2017 13:01:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:39:46 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171025670
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:49 schreef NgInE het volgende:

Dan kan je mensen geld laten betalen om naar ze te komen kijken enzo.
wie gaat daar geld voor betalen dan??
ikke niet, geen ene stuiver

Je moet jou hobby niet aan andere mensen opdringen , ga maar duiven houden


hier is een plaatje


[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 18-05-2017 13:00:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171026294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja werk je daar

ik zou het niet weten, als ik maar niet met de kinderen die beesten tegenkom, dan vind ik het goed .
Ga zelf maar met je kinderen naar de wilde wolven
Dat ga ik zeker niet doen als ik weet dat ze ergens wild rondlopen. Mensen in Australië wonen tussen de meest dodelijke wilde dieren ter wereld, maar ze weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Gelukkig zijn wolven niet zo gevaarlijk, maar we zullen opnieuw moeten leren om met ze om te gaan.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171026336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie gaat daar geld voor betalen dan??
ikke niet, geen ene stuiver

Je moet jou hobby niet aan andere mensen opdringen , ga maar duiven houden

hier is een plaatje
[ afbeelding ]
Je doet mee aan de negatieve stereotypering van de wolf. Misschien omdat je als kind te veel sprookjes hebt gehoord waarin wolven vaak als erg gevaarlijk worden neergezet?
Check deze:

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:11:22 #80
3542 Gia
User under construction
pi_171026462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik kan die veehouder aanraden kuddebewakers (hondenrassen die daar speciaal op gefokt zijn) bij zijn schapen te zetten. Die kunnen mee als de schapen vrij buiten lopen en ze in de nacht bewaken.

Problem solved.
Zeg, we moeten niet terug naar de natuur, hč!
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:13:36 #81
3542 Gia
User under construction
pi_171026526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

hier is een plaatje
[ afbeelding ]
Mooi beest!
quote:
11s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:05 schreef NgInE het volgende:

Gelukkig zijn wolven niet zo gevaarlijk, maar we zullen opnieuw moeten leren om met ze om te gaan.
Inderdaad. En niet, 'oh wat een mooie hond, kom dan!'
pi_171026571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:13 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. En niet, 'oh wat een mooie hond, kom dan!'
Je zult kinderen buiten de Randstad dus ook goed het verschil moeten leren tussen een hond en een wolf.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:24:53 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171026779
quote:
11s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:05 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker niet doen als ik weet dat ze ergens wild rondlopen. Mensen in Australië wonen tussen de meest dodelijke wilde dieren ter wereld, maar ze weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Gelukkig zijn wolven niet zo gevaarlijk, maar we zullen opnieuw moeten leren om met ze om te gaan.
Nou dat hoeft niet als we ze tijdig afschieten he, slimmerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:26:08 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171026816
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:14 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je zult kinderen buiten de Randstad dus ook goed het verschil moeten leren tussen een hond en een wolf.
of de mensen die wolven willen hebben moeten ze leren te muilkorven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171026940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dat hoeft niet als we ze tijdig afschieten he, slimmerd
En dat gaat dus niet gebeuren, ;). Dat "tijdig" afschieten. Wel een probleemwolf kan afgeschoten worden, maar dan alleen door iemand die een vergunning daarvoor heeft.
Mensen die illegaal een wolf doden wacht een zware sanctie. Paar jaar de cel in of een torenhoge boete.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171026966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dat hoeft niet als we ze tijdig afschieten he, slimmerd
Waarom zou je dat doen? Straks zitten we weer honderd jaar zonder wolven, terwijl het zulke mooie beesten zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of de mensen die wolven willen hebben moeten ze leren te muilkorven
Wolven zijn geen huisdieren. Als je wolven fokt om als huisdier te dienen, dan veranderen ze langzaam in honden. Leuk experiment met vossen die dit laat zien:


De vossen waar de agressie uit is gefokt gedragen zich als hondjes. Ze krijgen zelfs een andere vacht. Echt super lief! Wel weer zielig dat ze in van die hokken zitten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171026974
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of de mensen die wolven willen hebben moeten ze leren te muilkorven
Het houden van wolven zonder vergunning is ook verboden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171027920
Even wat achtergrondinfo t.a.v. Het beleid als wolven nederland binnenwandelen en enkelen zich hier mogelijk gaan vestigen.
rapport WUR: "Voorstel voor een wolvenplan voor Nederland"
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:32:08 #89
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171028505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of de mensen die wolven willen hebben moeten ze leren te muilkorven
Je mag hier helemaal geen wolven hebben (enkel dierentuinen e.d. mogen dat).

Waar dat wel mag gebeurd dat soms wel, agressief zijn ze maar zeer zelden, maar fijne huisdieren zijn het niet. Ze vreten bv je hele huis kapot.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:34:57 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171028559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

De honden actief als kuddewakers in te zetten is de beste manier om te gewenste karakter eigenschappen te behouden. Om zijn taak goed te doen moet de hond zeer alert zijn, hij moet heel snel zijn, een enorm loopvermogen hebben, fysiek sterk zijn, ten alle tijde bij de kudde blijven en goed kunnen inschatten wie of wat een gevaar is. De hond dienst eerst het beest af te schrikken met het geblaf. Lukt dat niet, dan moet de hond fysiek ingrijpen.
Heb jij weleens een kangal op volle snelheid zien rennen? Of een kangal horen blaffen? Zeer indrukwekkend!
Alleen met honden die hun taken goed uitvoeren wordt verder gefokt.

Tegenwoordig worden kangal honden ook ingezet als vechthonden. Sommige mensen willen alleen een kangal kopen als de vader een goede vechter is. Bij de Alabai gebeurt dit ook. Daarmee behoud je echter niet de eigenschappen als alertheid, loopvermogen, het kunnen inschatten of iets of iemand een gevaar vormt of niet. Zo een vecht kangal zal misschien gelijk de confrontatie aangaan met de wolf in plaats van hem eerst af te schrikken. Het bloed van deze vecht kangals komt dan in de bloedlijnen van de kuddewaker kangal honden.
Zonde dat laatste. Het zijn zulke mooie rassen, geweldig in hun werk. Jammer dat mensen zo idioot zijn dat te vergallen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:47:31 #91
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171028806
Prachtige dieren. ^O^

Hoe meer hoe beter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:28:51 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171032342
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:32 schreef barthol het volgende:

[..]

Het houden van wolven zonder vergunning is ook verboden.
lijkt me ook

ook vechthionden moet je aaen vergunnng voor hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:30:16 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171032362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:47 schreef Molurus het volgende:
Prachtige dieren. ^O^

Hoe meer hoe beter.
ja in het asiel dan he slimmerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:50:35 #94
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171032742
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja in het asiel dan he slimmerd
Dat is voor huisdieren. Dit zijn geen huisdieren, mafkees. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:55:04 #95
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171032803
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:32 schreef barthol het volgende:

[..]

Het houden van wolven zonder vergunning is ook verboden.
Er zijn wel crossbreads die je legaal zou mogen houden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Saarlooswolfhond

Maar uiteindelijk zijn die nog steeds vrij lastig in de opvoeding, zeker geen hond voor beginners. Ze zijn erg eenkennig en hebben toch nog wel wilde trekjes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:59:57 #96
3542 Gia
User under construction
pi_171032875
Wij hebben er zoeen:

Die bestaat ook in de kleur 'grauw':

Er zijn mensen die denken dat het wolfshonden zijn, maar zijn gewoon Oudduitse Herders en keilief!
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:04 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171032910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is voor huisdieren. Dit zijn geen huisdieren, mafkees. :P
wel rare beesten he

laat ze maar achter de tralies
ok??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:22 #98
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171032914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:59 schreef Gia het volgende:
Wij hebben er zoeen:
[ afbeelding ]
Die bestaat ook in de kleur 'grauw':
[ afbeelding ]
Er zijn mensen die denken dat het wolfshonden zijn, maar zijn gewoon Oudduitse Herders en keilief!
Mooi! Hoewel ik de heupen van herders toch altijd wel een beetje onnatuurlijk vind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:51 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171032922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel rare beesten he

laat ze maar achter de tralies
ok??
Nee, niet ok.

Mensen zijn niet de enige wezens op aarde met recht op leefruimte.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171032982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt me ook

ook vechthionden moet je aaen vergunnng voor hebben
Voor het houden van wolven moet je een dierentuin of anders een wolvenopvang zijn.
Voor particulieren is het niet toegestaan om die dieren te houden, ook een dood exemplaar of een opgezet exemplaar of een vacht bezitten is niet toegestaan.

En o ja, het asiel voor huisdieren mag ook geen wolf houden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')