Een eenmanszaak is een bedrijf, dus daar zie ik geen verwarring.quote:Op woensdag 17 mei 2017 23:05 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zelfs dat is een vraag. Het ene moment gaat het over een bedrijf, het volgende over een eenmanszaak. Het verhaal van de TS is zo warrig, dat er geen touw aan vast te knopen valt.
Die doen dat ook niet zomaar, zij zijn namelijk wettelijk verplicht mee te werken als een andere leverancier aangeeft dat deze de aansluiting dient over te nemen en mogen niet zelfstandig besluiten dit ongedaan te maken. En nee dat hoeft niet minimaal zes weken te duren, als de nieuwe leverancier aangeeft dat het teruggedraaid dient te worden kan dit veel sneller.quote:Op woensdag 17 mei 2017 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
Bel de vorige leverancier op (die de leverancier was voordat eon de aansluiting overnam), en geef aan dat er een onterechte switch heeft plaatsgevonden. Ze kunnen alles terugdraaien (is puur administratief), maar moet wel eerst uitgezocht worden en beoordeeld worden door beide leveranciers. Duurt minimaal zes weken, maar kan wel.
Dit is geen onterechte switch, er is bewust voor getekend. Eon zal hier terecht aanvoeren dat er voor hun geen reden is om de switch te betwisten.quote:Op woensdag 17 mei 2017 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
Bel de vorige leverancier op (die de leverancier was voordat eon de aansluiting overnam), en geef aan dat er een onterechte switch heeft plaatsgevonden. Ze kunnen alles terugdraaien (is puur administratief), maar moet wel eerst uitgezocht worden en beoordeeld worden door beide leveranciers. Duurt minimaal zes weken, maar kan wel.
Hoezo 2 aansluitingen?quote:Op donderdag 18 mei 2017 15:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Wisten je grootouders dat het om een zakelijke aansluiting ging? Of dachten ze te tekenen voor hun eigen particuliere aansluiting? Waren / zijn er überhaupt twee aansluitingen in het huis?
Een particulier voor het huis en een voor het bedrijf? Het is een vraag of er twee aansluitingen zijn.quote:
De particuliere aansluiting word omgezet in een zakelijke aansluiting, dit is een puur boekhoudkundig iets.quote:Op donderdag 18 mei 2017 15:22 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Een particulier voor het huis en een voor het bedrijf? Het is een vraag of er twee aansluitingen zijn.
Ja, maar niet door een bevoegd persoon. Ik weet dat de criteria voor een onterechte switch héél strikt zijn, maar het is toch ook geen ongewenste switch? Persoon die getekend heeft, was gewoon niet bevoegd toch? Ik bedoel: mijn buurman mag ook niet voor mijn huis tekenen, ook al zegt hij te tekenen namens mij.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dit is geen onterechte switch, er is bewust voor getekend. Eon zal hier terecht aanvoeren dat er voor hun geen reden is om de switch te betwisten.
TS moet bij Eon zijn en hun ervan overtuigen dat er niet door een bevoegde persoon is getekend. Iemand die niets met zijn bedrijf te maken had.
Tenaamstelling zal ook vast wel gewijzigd kunnen wordenquote:Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar niet door een bevoegd persoon. Ik weet dat de criteria voor een onterechte switch héél strikt zijn, maar het is toch ook geen ongewenste switch? Persoon die getekend heeft, was gewoon niet bevoegd toch? Ik bedoel: mijn buurman mag ook niet voor mijn huis tekenen, ook al zegt hij te tekenen namens mij.
Dat heb ik ook gehad,ik had een Stamrecht B.V. en kon toen een zakelijk contract afsluiten op naam van de B.V. later is de B.V. opgeheven door gebrek aan baten (de zak geld was netjes uitbetaald) dat aangegeven bij de energieboer dat de B.V. was uitgeschreven,ik kreeg toen een nieuw contract voor een particulier dat ik moest tekenen,later kreeg ik een mailtje dat door het veranderen van zakelijk naar privé het oude contract niet was uitgediend en ik dit dus moest gaan afkopen en een boete moest betalen. Dat heb ik bestreden met als argument dat ik bij dezelfde energieboer was gebleven,Ik heb er verder niets meer op gehoord.quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:02 schreef Fer het volgende:
Ik vermoed twee situaties:
1. Je grootouders zijn niet tekenbevoegd voor het sluiten van een overeenkomst namens jouw onderneming. Als er een contract is gesloten met jouw bedrijfsnaam, zou je het kunnen laten vernietigen.
2. Er is een overeenkomst gesloten met je grootouders, op hun eigen naam. Die zijn geen ondernemers, dus vallen ze onder consumentenrecht. 14 dagen bedenktijd en na een jaar per maand opzegbaar.
Overigens werd ik als ondernemer constant gebeld door dit soort bedrijven, ook nadat ik aangaf de onderneming te hebben beeindigd, werd er vaak gezegd: oh maakt niet uit, we kunnen u het contract nog steeds aanbieden.
Zoals ik het inderdaad lees is dit het geval. Klasse oplossing van e.on!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:15 schreef baskick het volgende:
De twee/drie maanden afgenomen energie worden ook gecrediteerd? Nette oplossing.
Klopt inderaad. E.on heeft zelfs een verzoek uitgezet bij de vorige leverancier om de aansluiting weer terug te nemen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:20 schreef Rewimo het volgende:
Vergeet niet dat je (grootouders) nu wel een nieuw contract moeten afsluiten bij een (andere) leverancier.
Dat is netjesquote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:21 schreef Bankpasje het volgende:
Klopt inderaad. E.on heeft zelfs een verzoek uitgezet bij de vorige leverancier om de aansluiting weer terug te nemen.
Dat zou de oplossing minder riant maken. Als de grootouders van TS een nieuw contract aangaan (bij de vorige of voormalige leverancier), geven ze daar toch aan wat de actuele stand is? Dat is dan het startpunt.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:55 schreef Rewimo het volgende:
En nog even een tip: als Eon de geleverde energie over de periode dat je bij hun klant was niet in rekening brengt, zal de oude leverancier dat gaan doen. De energie is immers wel gebruikt. Zij zullen je weer aanmelden met dezelfde meterstanden als toen je bij hen wegging.
Zorg er dus voor dat je het gecrediteerde geld hiervoor achter de hand houdt, of dat je maandelijkse nota's hoog genoeg zijn om dit bedrag op te vangen op de volgende jaarnota.
Nee. Want er is energie verbruikt en die moeten ze uiteindelijk gewoon betalen. Als de contracten bij de oorspronkelijke leverancier hersteld worden zullen ze daar met dezelfde meterstanden worden aangemeld als ze weggegaan zijn. Er is immers geen twijfel over wie de energie verbruikt heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:58 schreef baskick het volgende:
Dat zou de oplossing minder riant maken. Als de grootouders van TS een nieuw contract aangaan (bij de vorige of voormalige leverancier), geven ze daar toch aan wat de actuele stand is? Dat is dan het startpunt.
Meestal gaat het zelfs automatisch, omdat e.on nu het verzoek doet de aansluiting terug te nemen en op naam opa en oma te zetten behouden zij dezelfde standen en doen ze ook alsof opa en oma nooit weg zijn geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee. Want er is energie verbruikt en die moeten ze uiteindelijk gewoon betalen. Als de contracten bij de oorspronkelijke leverancier hersteld worden zullen ze daar met dezelfde meterstanden worden aangemeld als ze weggegaan zijn. Er is immers geen twijfel over wie de energie verbruikt heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |