abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171017060
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zelfs dat is een vraag. Het ene moment gaat het over een bedrijf, het volgende over een eenmanszaak. Het verhaal van de TS is zo warrig, dat er geen touw aan vast te knopen valt.
Een eenmanszaak is een bedrijf, dus daar zie ik geen verwarring.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171017546
Bel de vorige leverancier op (die de leverancier was voordat eon de aansluiting overnam), en geef aan dat er een onterechte switch heeft plaatsgevonden. Ze kunnen alles terugdraaien (is puur administratief), maar moet wel eerst uitgezocht worden en beoordeeld worden door beide leveranciers. Duurt minimaal zes weken, maar kan wel.
pi_171017811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
Bel de vorige leverancier op (die de leverancier was voordat eon de aansluiting overnam), en geef aan dat er een onterechte switch heeft plaatsgevonden. Ze kunnen alles terugdraaien (is puur administratief), maar moet wel eerst uitgezocht worden en beoordeeld worden door beide leveranciers. Duurt minimaal zes weken, maar kan wel.
Die doen dat ook niet zomaar, zij zijn namelijk wettelijk verplicht mee te werken als een andere leverancier aangeeft dat deze de aansluiting dient over te nemen en mogen niet zelfstandig besluiten dit ongedaan te maken. En nee dat hoeft niet minimaal zes weken te duren, als de nieuwe leverancier aangeeft dat het teruggedraaid dient te worden kan dit veel sneller.

Bron: Been there, done that.

Verder is het nog maar de vraag hoe onterecht deze switch is, de eigenaar van het gebouw en de vorige aansluiting heeft namelijk het nieuwe contract ondertekent. Daarbij misschien wel vrijwillig handelend voor een bedrijf waarvoor hij niet mag handelen. Maar dat moet blijken uit wat hij heeft ondertekend.

[ Bericht 12% gewijzigd door hottentot op 17-05-2017 23:35:04 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 18 mei 2017 @ 00:06:33 #29
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_171018647
registreer om deze reclame te verbergen
Snap sowieso niet dat iets willekeurig als een handtekening anno 2017 nog rechtsgeldig is.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_171018989
Ik neig eerder naar optie 1: Grootouders hebben getekend op eigen naam en hebben zelf een overeenkomst met leverancier. Alleen zij het consumenten en kunnen ze zich beroepen op consumentenrecht.

Hoe lang loopt het contract?
.
pi_171022481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
Bel de vorige leverancier op (die de leverancier was voordat eon de aansluiting overnam), en geef aan dat er een onterechte switch heeft plaatsgevonden. Ze kunnen alles terugdraaien (is puur administratief), maar moet wel eerst uitgezocht worden en beoordeeld worden door beide leveranciers. Duurt minimaal zes weken, maar kan wel.
Dit is geen onterechte switch, er is bewust voor getekend. Eon zal hier terecht aanvoeren dat er voor hun geen reden is om de switch te betwisten.

TS moet bij Eon zijn en hun ervan overtuigen dat er niet door een bevoegde persoon is getekend. Iemand die niets met zijn bedrijf te maken had.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:31:17 #32
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_171022754
registreer om deze reclame te verbergen
En EON heeft nooit een schriftelijke bevestiging gestuurd? Nooit een brief met 'vanaf *insert datum* gaan wij uw stroom leveren?

Ik geloof daar echt geen klap van... :N
***
pi_171029221
Wisten je grootouders dat het om een zakelijke aansluiting ging? Of dachten ze te tekenen voor hun eigen particuliere aansluiting? Waren / zijn er überhaupt twee aansluitingen in het huis?
pi_171029483
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Wisten je grootouders dat het om een zakelijke aansluiting ging? Of dachten ze te tekenen voor hun eigen particuliere aansluiting? Waren / zijn er überhaupt twee aansluitingen in het huis?
Hoezo 2 aansluitingen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171029508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoezo 2 aansluitingen?
Een particulier voor het huis en een voor het bedrijf? Het is een vraag of er twee aansluitingen zijn.
pi_171029783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:22 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Een particulier voor het huis en een voor het bedrijf? Het is een vraag of er twee aansluitingen zijn.
De particuliere aansluiting word omgezet in een zakelijke aansluiting, dit is een puur boekhoudkundig iets.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171033810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dit is geen onterechte switch, er is bewust voor getekend. Eon zal hier terecht aanvoeren dat er voor hun geen reden is om de switch te betwisten.

TS moet bij Eon zijn en hun ervan overtuigen dat er niet door een bevoegde persoon is getekend. Iemand die niets met zijn bedrijf te maken had.
Ja, maar niet door een bevoegd persoon. Ik weet dat de criteria voor een onterechte switch héél strikt zijn, maar het is toch ook geen ongewenste switch? Persoon die getekend heeft, was gewoon niet bevoegd toch? Ik bedoel: mijn buurman mag ook niet voor mijn huis tekenen, ook al zegt hij te tekenen namens mij.
pi_171034041
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar niet door een bevoegd persoon. Ik weet dat de criteria voor een onterechte switch héél strikt zijn, maar het is toch ook geen ongewenste switch? Persoon die getekend heeft, was gewoon niet bevoegd toch? Ik bedoel: mijn buurman mag ook niet voor mijn huis tekenen, ook al zegt hij te tekenen namens mij.
Tenaamstelling zal ook vast wel gewijzigd kunnen worden :)

De man die getekend heeft mag prima zijn eigen leverancier laten opzeggen en deze elders onderbrengen, alleen dient hij dit wel onder eigen naam te doen natuurlijk, maar dat heeft hij zelf fout gedaan, en die fout kan vast wel rechtgezet worden. (Ik vermoed dat er wederom niets gelezen is voordat er getekend is)

Maar TS geeft ook niet aan wat de gewenste oplossing is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171036449
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:02 schreef Fer het volgende:
Ik vermoed twee situaties:

1. Je grootouders zijn niet tekenbevoegd voor het sluiten van een overeenkomst namens jouw onderneming. Als er een contract is gesloten met jouw bedrijfsnaam, zou je het kunnen laten vernietigen.

2. Er is een overeenkomst gesloten met je grootouders, op hun eigen naam. Die zijn geen ondernemers, dus vallen ze onder consumentenrecht. 14 dagen bedenktijd en na een jaar per maand opzegbaar.

Overigens werd ik als ondernemer constant gebeld door dit soort bedrijven, ook nadat ik aangaf de onderneming te hebben beeindigd, werd er vaak gezegd: oh maakt niet uit, we kunnen u het contract nog steeds aanbieden.
Dat heb ik ook gehad,ik had een Stamrecht B.V. en kon toen een zakelijk contract afsluiten op naam van de B.V. later is de B.V. opgeheven door gebrek aan baten (de zak geld was netjes uitbetaald) dat aangegeven bij de energieboer dat de B.V. was uitgeschreven,ik kreeg toen een nieuw contract voor een particulier dat ik moest tekenen,later kreeg ik een mailtje dat door het veranderen van zakelijk naar privé het oude contract niet was uitgediend en ik dit dus moest gaan afkopen en een boete moest betalen. Dat heb ik bestreden met als argument dat ik bij dezelfde energieboer was gebleven,Ik heb er verder niets meer op gehoord.

De energieboer heeft in dit geval een zakelijk contract met je grootouders terwijl ze geen deel uitmaakten van de zaak ( of hadden ze tekeningsbevoegdheid namens de b.v.) als ze wel tekeningsbevoegd waren zitten ze eraan vast in dat geval zou ik zeggen geen slapende honden wakker maken en gewoon contract uitdienen,doe ze moeilijk dan kan jij stellen dat ze niet tekeningsbevoegd waren en dat ze dus geen contract hebben met de zaak maar met particulieren die door hun zijn misleid.Je zaak heeft dus formeel geen contract met hun afgesloten en kan dus niet voor de rekening aansprakelijk worden gehouden.

Ik zou zeggen laat ze het contract uitdienen en daarna een nieuw contract afsluiten (liefst met een andere energieboer) en laat die energieboer de overstap regelen.

O en pas op voor de contract leurders die hebben een cursus gevolgd in hoe ze mensen kunnen overhalen en ze zullen niet nalaten je een leugen te vertellen om een contract af te sluiten,de oude energieboer mag ook contact met je opnemen,let dus op hoe lang het contract doorloopt en tegen die tijd kan je dus weer overstappen (tenzij men tevreden is met de huidige energieboer.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:02:09 #40
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_171567621
ik heb inmiddels contact en antwoord gehad van e.on en de situatie aangegeven. De wederverkoper (colporteur) heeft inderdaad onterecht een contract laten afsluiten. (Handtekening van mijn grootouders op het contract, onder naam van mijn ex onderneming).

e.on gaf aan dat ze elke dag een batch draaien met nieuwe contracten deze worden niet nagekeken op rechtsgeldigheid.

Het contract wordt nu ontbonden, alle facturen worden gecrediteerd en huidige facturen worden bevroren.
16k3nuq.jpg
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:11:15 #41
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171567801
Mooi resultaat en dank voor de update ^O^
If it floats, flies, or fucks, it is cheaper to rent it.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:15:37 #42
51385 baskick
Juist ja!
pi_171567895
De twee/drie maanden afgenomen energie worden ook gecrediteerd? Nette oplossing.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:17:00 #43
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_171567918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:15 schreef baskick het volgende:
De twee/drie maanden afgenomen energie worden ook gecrediteerd? Nette oplossing.
Zoals ik het inderdaad lees is dit het geval. Klasse oplossing van e.on!
pi_171568000
Vergeet niet dat je (grootouders) nu wel een nieuw contract moeten afsluiten bij een (andere) leverancier.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:21:43 #45
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_171568024
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:20 schreef Rewimo het volgende:
Vergeet niet dat je (grootouders) nu wel een nieuw contract moeten afsluiten bij een (andere) leverancier.
Klopt inderaad. E.on heeft zelfs een verzoek uitgezet bij de vorige leverancier om de aansluiting weer terug te nemen.
pi_171568534
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:21 schreef Bankpasje het volgende:

Klopt inderaad. E.on heeft zelfs een verzoek uitgezet bij de vorige leverancier om de aansluiting weer terug te nemen.
Dat is netjes ^O^
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
pi_171568598
En nog even een tip: als Eon de geleverde energie over de periode dat je bij hun klant was niet in rekening brengt, zal de oude leverancier dat gaan doen. De energie is immers wel gebruikt. Zij zullen je weer aanmelden met dezelfde meterstanden als toen je bij hen wegging.

Zorg er dus voor dat je het gecrediteerde geld hiervoor achter de hand houdt, of dat je maandelijkse nota's hoog genoeg zijn om dit bedrag op te vangen op de volgende jaarnota.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:58:24 #48
51385 baskick
Juist ja!
pi_171573735
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:55 schreef Rewimo het volgende:
En nog even een tip: als Eon de geleverde energie over de periode dat je bij hun klant was niet in rekening brengt, zal de oude leverancier dat gaan doen. De energie is immers wel gebruikt. Zij zullen je weer aanmelden met dezelfde meterstanden als toen je bij hen wegging.

Zorg er dus voor dat je het gecrediteerde geld hiervoor achter de hand houdt, of dat je maandelijkse nota's hoog genoeg zijn om dit bedrag op te vangen op de volgende jaarnota.
Dat zou de oplossing minder riant maken. Als de grootouders van TS een nieuw contract aangaan (bij de vorige of voormalige leverancier), geven ze daar toch aan wat de actuele stand is? Dat is dan het startpunt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171574307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:58 schreef baskick het volgende:

Dat zou de oplossing minder riant maken. Als de grootouders van TS een nieuw contract aangaan (bij de vorige of voormalige leverancier), geven ze daar toch aan wat de actuele stand is? Dat is dan het startpunt.
Nee. Want er is energie verbruikt en die moeten ze uiteindelijk gewoon betalen. Als de contracten bij de oorspronkelijke leverancier hersteld worden zullen ze daar met dezelfde meterstanden worden aangemeld als ze weggegaan zijn. Er is immers geen twijfel over wie de energie verbruikt heeft.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 15:52:53 #50
29278 crew  Nizno
Versie 3.6
pi_171575045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee. Want er is energie verbruikt en die moeten ze uiteindelijk gewoon betalen. Als de contracten bij de oorspronkelijke leverancier hersteld worden zullen ze daar met dezelfde meterstanden worden aangemeld als ze weggegaan zijn. Er is immers geen twijfel over wie de energie verbruikt heeft.
Meestal gaat het zelfs automatisch, omdat e.on nu het verzoek doet de aansluiting terug te nemen en op naam opa en oma te zetten behouden zij dezelfde standen en doen ze ook alsof opa en oma nooit weg zijn geweest.

Daarom streept e.on ook alle nota's weg, anders hadden zij de netbeheerder moeten betalen.
Desillusionist - SuperPI
een Kabufje doen
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')