abonnement Unibet Coolblue
pi_171008881
Hallo iedereen!

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik zou graag jullie mening willen horen.

Ik studeer aan de uni en doe een economisch/bedrijfskundige studie. Volgend schooljaar moet ik voor 3/4 maanden op stage en mijn vriendin en ik zaten eraan te denken om in een warm land ervaring op te doen. Wij weten dat veel studenten bijvoorbeeld naar Curaçao gaan.
Het leek ons een leuk idee om een te kijken of er plek is in een Big Four bureau op Curaçao, aangezien we mensen kennen die dit hebben gedaan.

Alleen zijn wij 'bang' dat dit een beetje onprofessioneel overkomt op ons CV, omdat het natuurlijk bekend staat als feesteiland. Maar aan de andere kant zouden we alleen voor een Big Four kantoor of soortgelijk bedrijf stage lopen in Curaçao en het lijkt ons dus wel dat het bedrijf zelf wel goed op je CV staat (in combinatie met een buitenlandse stage)?

In bijvoorbeeld Spanje moet je goed Spaans kunnen in dit soort grote bedrijven. Dus als we naar Spanje zouden gaan, zouden we denk ik sowieso niet in een groot bedrijf terecht komen. En in Curaçao hebben we dan wel het voordeel dat we Nederlands spreken.

Graag hoor ik jullie meningen over of het werken bij een groot bedrijf in Curaçao goed zou staan op je CV (ondanks de reputatie van het land) en of jullie misschien nog andere suggesties hebben!

[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 17-05-2017 18:05:03 ]
pi_171009008
dan zet je op je cv alleen de naam van het bedrijf. of je zet het helemaal niet op je cv.
:]
pi_171009047
Ja dat wel, maar het leek me ook wel een pluspunt om erbij te vermelden dat het in het buitenland is. Dus misschien nog andere suggesties?? En ik wil mijn ervaring sowieso wel op mijn cv zetten..
pi_171009134
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171009169
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
Hoe bedoel je?
pi_171009336
Plezier is belangrijker dan een stageplek
pi_171009430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:23 schreef Sovieto het volgende:
Plezier is belangrijker dan een stageplek
Mijn punt is dus dat de stage zelf goed is (een bedrijf als Deloitte), alleen het land zelf heeft bedrijfskundig gezien geen positief imago.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:29:31 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171009479
Of je doet een gooi naar een van de vier in Australië of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171009734
quote:
5s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:29 schreef jogy het volgende:
Of je doet een gooi naar een van de vier in Australië of zo?
Australië is wel heel erg ver en ik weet niet of je daar echt makkelijk een stage vind zonder bemiddelingsbureau
  Boks-Chick woensdag 17 mei 2017 @ 19:02:26 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171010148
als je bij mij zou solliciteren zou het mij geen bal kunnen uitmaken hoeveel en hoe vaak en hoe hard je gefeest hebt. Wat ik wel van je wil weten is wat je daar qua werkstage gedaan hebt. Welke ervaringen je werkwise hebt opgedaan, welke resultaten je hebt behaald en of je dat kan toelichten en eventueel aantonen.
lolwut
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:09:24 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171010341
Buitenland ervaring is een mooi pluspunt. En of het onprofessioneel is of niet, dat hangt van je eigen inzet af.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171010830
Als jij een goede opdrachtomschrijving hebt op je cv en je zit bij een gerenommeerd bedrijf zal het wel meevallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171011230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:06 schreef Nova123 het volgende:
Ja dat wel, maar het leek me ook wel een pluspunt om erbij te vermelden dat het in het buitenland is. Dus misschien nog andere suggesties?? En ik wil mijn ervaring sowieso wel op mijn cv zetten..
Ja New York
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 19:52:40 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171011283
Leuk verhaal en het werk wel doen, is ook wat waard.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171011392
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Ja New York
Amerika gaat em niet worden, omdat het regelen van een visum te veel gezeik en erg duur is
pi_171011467
Zijn er professionele stageplekken dan? Iedereen weet toch dat je bij een stageplek alleen maar uit je neus loopt te vreten. Tevens zal daar in het geval van curacao ook "op het strand liggen", "bezopen rondrijden" en "Campe Alegre aflopen" aan toegevoegd worden.
pi_171011653
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:59 schreef Gutz het volgende:
Zijn er professionele stageplekken dan? Iedereen weet toch dat je bij een stageplek alleen maar uit je neus loopt te vreten. Tevens zal daar in het geval van curacao ook "op het strand liggen", "bezopen rondrijden" en "Campe Alegre aflopen" aan toegevoegd worden.
Ik denk dat als je een stage op Wall Street weet te bemachtigen, dat wel professioneel staat ja.
pi_171011820
Wat is nou weer voor gelul. Alsof een potentiële werkgever die relatie gaat leggen :')
pi_171011832
Ik zou me meer zorgen maken dat een potentiële werkgever dit topic leest, er worden goede suggesties gedaan maar je vindt alles wat niet neerkomt op: "Curacao, ja doen!" teveel moeite kosten blijkbaar.

Voor stage maakt het niet bijzonder veel uit maar verwacht niet dat het een goede voorbereiding is op het grote mensen leven, daar gaat het er hier allemaal net even anders aan toe dan je daar meemaakt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:20:10 #20
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171011975
Iedereen weet toch wel dat als je stage hebt gelopen bij een van de Big Four dat je geen plezier hebt gehad.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nizno op 18-05-2017 12:58:34 ]
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_171012058
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:20 schreef leeell het volgende:
Iedereen weet toch wel dat als je stage hebt gelopen bij een van de Big Four dat je geen plezier hebt gehad.
Hahaha ervaring mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 18-05-2017 12:58:43 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:24:58 #22
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171012095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:23 schreef Nova123 het volgende:

[..]

Hahaha ervaring mee?
Ja, 2 verschillende zelfs, voor geen goud meer
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:26:37 #23
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171012129
Maar goed, omdat je aan 1 anekdote waarschijnlijk ook niet veel hebt; ik raad je zeer sterk aan om ervaringen over deze bedrijven te lezen, zowel over de werkcultuur als alle randzaken aangezien je echt een bepaalde type persoon moet zijn om dat leuk te vinden en vol te houden. Verpest deze tijd van je leven niet als je het gevoel hebt dat het misschien toch niet goed past, dan had je die 6 maanden veel beter kunnen besteden.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_171012438
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:26 schreef leeell het volgende:
Maar goed, omdat je aan 1 anekdote waarschijnlijk ook niet veel hebt; ik raad je zeer sterk aan om ervaringen over deze bedrijven te lezen, zowel over de werkcultuur als alle randzaken aangezien je echt een bepaalde type persoon moet zijn om dat leuk te vinden en vol te houden. Verpest deze tijd van je leven niet als je het gevoel hebt dat het misschien toch niet goed past, dan had je die 6 maanden veel beter kunnen besteden.
Goeie tip! Ik heb inderdaad wel gehoord dat het hard werken is, maar heb er persoonlijk verder niet echt negatieve verhalen over gehoord
pi_171014071
Sommige Big4 kantoren hebben goede connecties met de kantoren op Curacao (Meiburg en EY schieten me te binnen, maar wellicht de andere ook). Als je overweegt om later bij een Big 4 kantoor aan de slag te gaan, lijkt me dit dus zeker een geschikte stageplek.

Oja, die stage zal toch wat meer naar hard werken neigen dan feesten ;) .
The road to success is always under construction.
pi_171014469
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:37 schreef Census het volgende:
Sommige Big4 kantoren hebben goede connecties met de kantoren op Curacao (Meiburg en EY schieten me te binnen, maar wellicht de andere ook). Als je overweegt om later bij een Big 4 kantoor aan de slag te gaan, lijkt me dit dus zeker een geschikte stageplek.

Oja, die stage zal toch wat meer naar hard werken neigen dan feesten ;) .
Nice, hoe weet je dat van die connecties? Meijburg leek me sws al interessant
pi_171015476
Je maakt je te druk, geniet van je leven nu het nog kan. Zorg daarnaast dat je iets uit die stage haalt.
pi_171016862
Big Four = Big Four, zelfs in Zimbabwe (Zimbabwe zou trouwens een hele goede plek zijn om ervaring op te doen, veel beter als Curacao mijns insziens).

quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:55 schreef Nova123 het volgende:
En in Curaçao hebben we dan wel het voordeel dat we Nederlands spreken.
Dit vind ik dan wel weer gruwelijk naief. Sowieso krijg ik uit je post het idee dat je een beetje wereldvreemd bent. Niet om je af te zeiken, maar gebruik mijn commentaar als aanleiding om dingen voor je zelf wat beter af te wegen en prioriteiten te stellen. Verder wordt buitenlandervaring overschat: als je een gruwelijke beunhaas bent gaat het je echt niet veel helpen. Als je daarentegen bij de betere studenten behoort kan het soms net het verschil maken, al is netwerken veel belangrijker.
pi_171024083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:01 schreef vaduz het volgende:
Verder wordt buitenlandervaring overschat: als je een gruwelijke beunhaas bent gaat het je echt niet veel helpen. Als je daarentegen bij de betere studenten behoort kan het soms net het verschil maken, al is netwerken veel belangrijker.
Ligt er vind ik ook heel erg aan waar. Iedereen gaat tegenwoordig stage lopen op Curacao, op Malta of in Spanje. Ja daar zou ik ook op afknappen...
pi_171024805
Want een toekomstig werkgever mag niet denken dat jij tijdens je stage ook enorm hebt genoten van een mooi eiland? Ik denk dat een werkgever liever iemand aanneemt die ook geniet van het leven dan iemand die altijd depri is.
pi_171025486
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ligt er vind ik ook heel erg aan waar. Iedereen gaat tegenwoordig stage lopen op Curacao, op Malta of in Spanje. Ja daar zou ik ook op afknappen...
Hahaha dat waren precies onze opties! Maar veel uni studenten die ik ken volgen helemaal geen stage dus het is sowieso een pluspunt waar ik ook ga
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:54 schreef jroz het volgende:
Want een toekomstig werkgever mag niet denken dat jij tijdens je stage ook enorm hebt genoten van een mooi eiland? Ik denk dat een werkgever liever iemand aanneemt die ook geniet van het leven dan iemand die altijd depri is.
Ja ik denk dat ik uiteindelijk op elke plek wel ga genieten, maar zon zee strand is natuurlijk wel mooi meegenomen :D
pi_171028967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ligt er vind ik ook heel erg aan waar. Iedereen gaat tegenwoordig stage lopen op Curacao, op Malta of in Spanje. Ja daar zou ik ook op afknappen...
Ik niet. Als ze dat doen omdat ze een luie donder zijn, dan vallen ze sowieso al gelijk door de mand op sollicitatie gesprek, wegens gebrek aan kennis. Sowieso zegt een gesprek meestal veel meer dan een CV, dus daar geef ik altijd sowieso al de voorkeur aan.
pi_171030206
Wat dacht je van Singapore? Wel even tijdelijk werkvisum nodig wat je werkgever voor je regelt. Als je max 90 dagen gaat valt deze papierwinkel erg mee.

Zon, strand, eindeloos eten, feesten en perfecte uitvalsbasis voor weekendtrips/vakantie.
pi_171043959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:58 schreef NCB het volgende:
Wat dacht je van Singapore? Wel even tijdelijk werkvisum nodig wat je werkgever voor je regelt. Als je max 90 dagen gaat valt deze papierwinkel erg mee.

Zon, strand, eindeloos eten, feesten en perfecte uitvalsbasis voor weekendtrips/vakantie.
Ja Singapore is heel gaaf! Maar ik ben te laat met regelen daarmee, Azië moest ik al een tijd geleden hebben geregeld van mijn school helaas
pi_171059168
Ik zou me er niet zo druk om maken.
Een big four staat altijd wil prima op je CV, en zoals al eerder gezegd zal een toekomstige werkgever je echt niet afslaan omdat je stage hebt gelopen op een feesteiland.
Veel van mijn studiegenoten (HBO accountancy) deden dit ook toen zij stage moesten gaan lopen (ik deed zelf duaal, dus geen tijdelijke stage).
Volgens mij heeft dat nooit een probleem opgeleverd in hun verdere carriere.
Groet, Niels
pi_171060660
Bij welke universiteit is dit overigens, het 'moeten lopen van stage á 3/4 maanden'? Ik zie om mij heen vooral ongerelateerde bijbaantjes in laatste jaar Bsc en pas einde vd Msc werkstudentschappen met eventueel aanbod achteraf (fiscaal/accountancy UvA). Verplichte stage klinkt als hbo?
The road to success is always under construction.
pi_171061628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:46 schreef Census het volgende:
Bij welke universiteit is dit overigens, het 'moeten lopen van stage á 3/4 maanden'? Ik zie om mij heen vooral ongerelateerde bijbaantjes in laatste jaar Bsc en pas einde vd Msc werkstudentschappen met eventueel aanbod achteraf (fiscaal/accountancy UvA). Verplichte stage klinkt als hbo?
Het is geen verplichte stage. Je hebt de keuze om in je derde jaar een minor te doen, op exchange te gaan (studeren in het buitenland) of stage te lopen (binnen of buitenland voor minimaal 10 weken). Veel studenten kiezen voor een minor of stage in NL, maar het leek ons een gave ervaring om een tijdje in het buitenland te wonen en werken op onze leeftijd. Wij zijn van plan al in de zomervakantie te gaan, vandaar dat ik met 3/4 maanden kwam. Maar ik snap dat het een beetje vaag overkwam!
pi_171085216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:55 schreef Nova123 het volgende:
Alleen zijn wij 'bang' dat dit een beetje onprofessioneel overkomt op ons CV,
En jij dacht dat jouw CV werd beoordeeld door professionelen?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:41:44 #39
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171085832
Stage op Curacao still beats niets doen. Echt, waar maak je je in godsnaam druk over, het maakt recruiters echt geen donder uit of je die vertaling van de standaardvoorwaarden of vaststellingsovereenkomst voor klant nr X in Nederland schrijft, of op het eiland schrijft. Uiteindelijk maak je als werkstudent altijd de kutklusjes die de laagste medewerker in rang niet wilt doen, verwacht er niet veel van.

Houdt er trouwens wel rekening mee dat Curacao niet cheap is en zelfs de Big 4 daar niet altijd huisjes heeft voor stage-personeel. Je zal eerder geld moeten toeleggen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171089542
Zelf ben ik werkzaam bij één van de big4. De locatie zou ik me niet te druk over maken. Work hard, play hard.
  zondag 21 mei 2017 @ 09:46:32 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171090078
Wat een suf topic. Je bent dus alleen maar "professioneel" als je de schijn ophoudt een zo saai en degelijk mogelijk leven te hebben? :')

Ga gewoon leven en houdt op met "keeping up appearances"
pi_171091441
Bij ons op de opleiding werd al gezegd een stage op de Antillen is gewoon 'Chillen op de Antillen'. Volgens mij van de 10 man die in de afgelopen vier/vijf jaar daar stage hebben gelopen hebben zelfs maar 5 man deze stage gehaald.
- Met zuidelijke groet -
pi_171097806
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:46 schreef Hexagon het volgende:
Wat een suf topic. Je bent dus alleen maar "professioneel" als je de schijn ophoudt een zo saai en degelijk mogelijk leven te hebben? :')

Ga gewoon leven en houdt op met "keeping up appearances"
Dat is niet wat ik beweer, maar een vraag die ik stel :)
pi_171103828
Het is wel schattig dat je denkt dat je cv straks als starter zo in detail beoordeeld gaat worden, maar dat gaat niet gebeuren. Paar maanden big 4: prima. Had je het niet gehad: ook. Curacao: het boeit niemand wat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171103849
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 08:57 schreef snabbi het volgende:
Work hard, play hard.
:') Godtering, ben je net aangenomen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')