abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 16:33:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171006759
Computerexperts hebben een tweede wereldwijde aanval met gijzelsoftware ontdekt. Dat meldde de Amerikaanse omroep ABC News vandaag. Er zouden honderdduizenden computers wereldwijd zijn getroffen, vooral veel in de VS.



Het bedrijf Proofpoint stuitte op de nieuwe aanval bij onderzoek naar de vorige, afgelopen vrijdag met ransomware WannaCry. Het virus gijzelt de computer en dat kan door betaling van een afkoopsom in bitcoins ongedaan worden gemaakt.

Bij de nieuwe, volgens de experts minder opvallende aanval zijn net als afgelopen week de technische middelen gebruikt die zijn ontwikkeld door de Amerikaanse spionagedienst NSA.

http://www.ad.nl/buitenla(...)al-ontdekt~a2160695/

Dit kan wel eens nog groter worden.


:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:49:08 #2
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_171007136
Windhoos :')
pi_171032588
En niemand zag dit aankomen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 00:43:37 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171044038
Blijft vooral interessant hoe dit in het nieuws van tante Truus wordt bespeeld.

En ja, het is te verwachten dat er allerlei spin-offs worden (en zijn) verspreid ZONDER de (of een andere) kill-domain switch.

Het virus zelf is vrij simpel te patchen met een hex-editor. De inkomende infectie verloopt via mail en/of (proxy) SMB en vindt vervolgens z'n verdere weg via de networkshares.
Hoe je embedded systemen moet updaten, is nog een dingetje.
Het lullige is verder dat onlangs M$ een gigantisch lek had in z'n defender zooi zodat e.e.a. ook nog ś met full administrative priviliges kon worden gedaan.

We zijn er nog lang niet vanaf en er wordt al op voorgesorteerd dat wanneer je wordt getroffen dit komt door je eigen "schuld".

Het netwerk als zegen om te delen wordt een vijand om mee te kunnen verdel(g)en.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 00:48:49 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_171044092
Ik heb geen zin in nog een zondag werken... Afgelopen zondag moesten we met spoed allerhande preventieve maatregelen nemen namelijk.
Don't let my username fool you...
pi_171044122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 00:48 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb geen zin in nog een zondag werken... Afgelopen zondag moesten we met spoed allerhande preventieve maatregelen nemen namelijk.
Waarom waren je systemen niet gewoon up-to-date dan?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')