abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:37:17 #251
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171025612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zelf heb ik een tijdje in Indonesie gewoond (Lombok), de IndonesiŽrs zijn gematigd maar ze vinden religie wel belangrijk. Je kan drinken wat je wilt, maar je moet niet aan hun cultuur en religie zitten)(gelijk hebben ze). Wat betreft die 2 homoseksuele mannen, ze hebben zich niet aan de lokale regels gehouden dus moeten ze boeten, kut voor hun maar in Atjeh moet je dat soort dingen niet flikken.
De vraag is niet of het volgens de regels strafbaar is. De vraag is waarom homoseksualiteit Łberhaupt strafbaar is gesteld, terwijl het een natuurlijke seksualiteit is. Jij weet ook heel goed dat het menselijke seksuele spectrum zeer divers is. Kan iemand mij een reden geven waaruit blijkt dat het strafbaar stellen van homoseksualiteit rationeel gerechtvaardigd is? Ik weet zeker van niet.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:59:01 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_171027628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hun land. Waarom bemoei jij je mee en waar denk jij het recht vandaan te halen om dat te doen?
Waar halen zij het recht vandaan om mensen om 4 uur in de nacht wakker te maken met die teringherrie?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171028577
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Minder denken en invullen zal je goed doen.
Zodat jij minder kritische geluiden te verwerken krijgt? :')
pi_171029289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Allicht is een burgeroorlog nu wenselijk boven een burgeroorlog als de invloed van de islam des te meer gegroeid is en het helemaal te laat is voor IndonesiŽ.

Eeuwig zonde anders. Prachtig land, mijn land. Nu ook langzaam richting de afgrond door de verderfelijkheid van moslims.
Late reactie, maar toch nog even: :*
pi_171031395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:12 schreef Forbry het volgende:

[..]

Late reactie, maar toch nog even: :*
Makkelijk scoren zo bij jou. Wat doe ik nu weer goed? :P
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_171032885
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar halen zij het recht vandaan om mensen om 4 uur in de nacht wakker te maken met die teringherrie?
Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:15 #257
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171032913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
Wat vind jij van zwarte piet?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:19:55 #258
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171033151
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:45 schreef habitue het volgende:
Dat zon wijf als maggierijn hier niet hard afstand van neemt bevestigt mijn beeld weer van moslims, waar ook ter wereld. En strookt ook met de pollresultaten die je wereldwijd ziet over moslims.
Achter elke extremist staat een gigantische menigte "gematigden" driftig ja te knikken.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 18:20:42 #259
450551 crew  ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033170
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat vind jij van zwarte piet?
En ondertussen ook eisen dat met alle islamitische feestdagen rekening wordt gehouden. Is ook niet "onze traditie" dus nogal een drogredenatie.
pi_171033248
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

So what? Hun land of verwacht je soms dat ze dat veranderen zodat ene Morpheus_ daar zijn vakantie kan houden. Moet niet gekker worden.
Man, man, man. Lees mijn post eens goed. Je hoort me niet klagen over de islam in Java, Sumatra of Borneo, maar over hindoeÔstisch Bali, waar amper 5 procent van de bevolking moslim is. Een echt minderheid dus, maar die wel hun wil opleggen aan niet - of anders gelovigen.
En dat was pak 'm beet 10 a 15 jaar geleden nog niet aan de orde. Dus ja, ik heb hier oprecht een bezwaar tegen.
pi_171033323
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:29 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik ben me goed bewust van de historie van de islam. Ik heb al diverse literatuur weten te raadplegen en ik weet heus wel welke stromingen er zijn (van de Ahmadiyya's tot aan het Mu'tazilisme). Waarom neem je dit direct aan? Ik zeg niet dat jij in het bijzonder niet kritisch kunt denken. Ik geef enkel aan dat er sommige zaken zijn in de islamitische eschatologie waarin men dient te geloven op basis van geen enkel bewijs (imaan). Dat is juist het tegenovergestelde van kritisch denken en is duidend voor de intellectuele armoede binnen grotendeels de conservatievere stromingen in de islam zoals het Wahabisme.

En dat de islam kritisch nadenken zou stimuleren ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben me bewust van de koranverzen die spreken over nadenken (bijvoorbeeld soera 4:82). Maar zodra je echt kritisch gaat nadenken komen de vragen naar boven. Denk aan het narratief van Adam en Eva en de evolutietheorie die deze ontkracht.
Weinig van te merken in jouw laatste reactie naar mij toe. Als je heel wat kennis van de islam hebt dan weet je toch echt dat de ene stroming de andere niet is en niet alle stromingen binnen de islam statisch zijn. Je kan dus niet stellen dat de islam kritisch denken inhibeert. Je kan wel stellen dat bepaalde stromingen en moslims het vrije denken blokkeren omdat ze denken dat daar geen ruimte voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maghrebijnse op 18-05-2017 19:00:39 ]
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_171033342
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En ondertussen ook eisen dat met alle islamitische feestdagen rekening wordt gehouden. Is ook niet "onze traditie" dus nogal een drogredenatie.
Alsof jij weet wat mijn mening hierover is? Lekker voorbarig weer.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 18:30:58 #263
450551 crew  ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over jou. Moslims in het algemeen.
pi_171033380
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over jou. Moslims in het algemeen.
Naar mijn weten zijn het geen moslims die een probleem van zwarte piet maken.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 18:33:13 #265
450551 crew  ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn het geen moslims die een probleem van zwarte piet maken.
En ik heb het ook niet over zwarte piet... kom op wel een beetje bij de les blijven...
pi_171033907
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:33 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En ik heb het ook niet over zwarte piet... kom op wel een beetje bij de les blijven...
Ook dan niet. Ik heb moslims nooit horen schreeuwen dat christelijke tradities weg moeten. Het zijn juist de Hollanders die voor moslims denken met als gevolg dat kerstbomen verdwijnen en Pasen ineens geen Pasen meer genoemd wordt.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 19:02:39 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171033921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook dan niet. Ik heb moslims nooit horen schreeuwen dat christelijke tradities weg moeten. Het zijn juist de Hollanders die voor moslims denken met als gevolg dat kerstbomen verdwijnen en Pasen ineens geen Pasen meer genoemd wordt.
Met dat laatste heb je wel een punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171034012
quote:

[..]

Hoe krijg je dit soort domme gezwets uit je toetsenbord? Hoe is het relevant dat het 'hun' land, 'hun' tradities en 'hun' geloof is? Dat maakt automatisch dat je er geen mening meer over mag hebben ofzo :? Waarom voel je jezelf wel zo vrij om dat te doen dan?

Als we in jouw domme absoluten gaan werken heb jij geen enkel recht van spreken. Ik als Indo heb al iets meer recht. Dus gelieve in het vervolg hier niet meer te posten want het is mijn land, niet het jouwe.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_171034769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Makkelijk scoren zo bij jou. Wat doe ik nu weer goed? :P
Indo zijn? :P

Nee, was (dit keer) niet vanwege 'goed', maar vanwege het feit dat het mij best kut lijkt als je "jouw land" zo ziet afglijden...
pi_171034857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien jouw mening dan ook eens een keer -duidelijk- geven? Je ťigen mening, niet gewoon vertellen wat er wel/niet in de koran staat en/of inhoudsloze kritiek geven op de mening van anderen?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:06:52 #271
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_171048958
quote:

[..]

Mooi, zullen we deze analogie dan maar doortrekken naar Nederland of komt dat toevallig niet goed uit?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:29:29 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171049546
Ze zoeken het maar uit daar in IndonesiŽ, mij zullen ze er niet zien. Met de auto door Goeree-Overflakkee is voor mij al meer dan genoeg pre-historische fabeltjeskrant ervaring.

Maar in wezen spoort geen enkel religieus ingegeven land.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171050484
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171050640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:41 schreef Forbry het volgende:

[..]

Misschien jouw mening dan ook eens een keer -duidelijk- geven? Je ťigen mening, niet gewoon vertellen wat er wel/niet in de koran staat en/of inhoudsloze kritiek geven op de mening van anderen?
Die heb ik toch gegeven. Lezen.
pi_171050646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:06 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Mooi, zullen we deze analogie dan maar doortrekken naar Nederland of komt dat toevallig niet goed uit?
Absoluut. Mij hoor je niet zeuren.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')