abonnement Unibet Coolblue
pi_170999394
Het is voor het eerst sinds de invoering van de sharia in Atjeh dat zo’n vonnis wordt uitgesproken.

In de Indonesische provincie Atjeh zijn twee mannen veroordeeld tot 85 publieke stokslagen omdat ze een relatie met elkaar hebben. Het oordeel is geveld door een shariarechtbank, een religieus tribunaal dat streng islamitisch recht hanteert. Dat meldt Reuters. Het is voor het eerst sinds de invoering van de sharia in Atjeh - een provincie in het noorden van Sumatra - twee jaar geleden, dat zo’n vonnis wordt uitgesproken.

Met het vonnis komt de reputatie van het in religieus opzicht tot nu gematigde Indonesië in het gedrang. Gevreesd wordt dat het land zich in een meer radicale richting beweegt. De christelijke gouverneur van de Indonesische hoofdstad Jakarta werd een week geleden veroordeeld tot twee jaar cel voor het beledigen van de islam.

GOUVERNEURSVERKIEZINGEN

Het Ahok-vonnis werd ook al als illustrerend gezien voor de toenemende invloed van de conservatieve islam in Indonesië, het grootste moslimland ter wereld.

De zaak draaide om een uitspraak die Ahok, die behoort tot de Chinese minderheid, deed in de aanloop naar recente gouverneursverkiezingen. De christelijke politicus uitte toen kritiek op de gedachte dat moslims op grond van een koranvers niet op een niet-moslim mogen stemmen. Dat kwam hem te staan op massale protesten, een strafproces en een nederlaag in de verkiezingen, die werden gewonnen door zijn islamitische tegenstrever Anies Baswedan. Die treedt over enkele maanden officieel aan.
Gouverneur Basuki Tjahaja Purnama, beter bekend als Ahok, werd meteen na het verrassende vonnis overgebracht naar een gevangenis. De detentie was onverwacht omdat aanklagers slechts een voorwaardelijke straf van een jaar hadden geëist.

Buurtwachten

De mannen werden eind maart opgepakt nadat buurtwachten hen hadden beschuldigd van homoseks. Het tweetal werd gearresteerd nadat ze betrapt werden in een kamer. Dat werd gefilmd met een telefoon. Ook zouden beide jongemannen bekend hebben dat ze een seksuele relatie hadden.

De openbare aanklager vroeg 80 stokslagen, maar de rechter veroordeelde de twee mannen tot 85 publieke slagen. Toen het vonnis werd uitgesproken, barstte een van de veroordeelden in tranen uit en smeekte voor een lichtere straf. Het vonnis werd uitgesproken op de Internationale Dag tegen de Homofobie.

Marteling

Atjeh is de enige provincie in het moslimland waar de sharia geldt. De islamitische wet werd er twee jaar geleden ingevoerd. Dat werd mogelijk gemaakt nadat de nationale regering in 2006 een compromis had bereikt met separatisten na een jarenlange strijd.

Internationale mensenrechtenorganisaties zeggen dat de twee mannen op een “vernederende en bijzonder slechte” manier behandeld worden en vragen hun onmiddellijke vrijlating. Human Rights Watch merkt op dat stokslagen die in het openbaar worden toegediend in het internationale recht beschouwd worden als marteling.

Bron:https://www.nrc.nl/nieuws(...)-stokslagen-a1559211
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:47:08 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170999480
Prima toch, moslims onder elkaar? Moeten we hier ook toelaten onder het mom van vrijheid van religie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:48:07 #3
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170999510
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:47 schreef Fir3fly het volgende:
Prima toch, moslims onder elkaar? Moeten we hier ook toelaten onder het mom van vrijheid van religie.
Religie is ondergeschikt aan het Nederlandse Wetboek.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:49:01 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170999534
'Mensen hielden zich in het buitenland niet aan de aldaar geldende wet en zijn daarvoor bestraft'
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:50:16 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_170999559
Die zullen het wel jammer vinden dat het geen inwendige stokslagen zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_170999568
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:47 schreef Fir3fly het volgende:
Prima toch, moslims onder elkaar? Moeten we hier ook toelaten onder het mom van vrijheid van religie.
Vind je dat?
pi_170999578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:50 schreef Dven het volgende:
Die zullen het wel jammer vinden dat het geen inwendige stokslagen zijn.
Gemene grap, dit.
pi_170999622
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
pi_170999634
Islam _O_
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:54:16 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170999664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
Ja da's een beetje het probleem (dat mensen hier hebben) met de gematigde islam he :T
pi_170999679
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja da's een beetje het probleem (dat mensen hier hebben) met de gematigde islam he :T
Wat voor probleem bedoel je precies?
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:55:42 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170999704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat voor probleem bedoel je precies?
Dat maar een heel klein deel extremistisch zou zijn, maar dat de overgrote meerderheid het gewoon rationaliseert zoals jij doet.
pi_170999714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat voor probleem bedoel je precies?
http://politiek.tpo.nl/20(...)cel-beledigen-islam/
pi_170999740
Walgelijk weer.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:59:15 #15
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170999813
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Walgelijk weer.
Eigenlijk wel goede reden tot een boycot van het land zou ik dan denken.

Maar dan besef ik me dat de VN gekozen heeft voor Saudi-Arabie als hoofd van de mensenrechtencomissie en dan kan ik alleen nog maar dit doen: :')
pi_170999851
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Eigenlijk wel goede reden tot een boycot van het land zou ik dan denken.

Maar dan besef ik me dat de VN gekozen heeft voor Saudi-Arabie als hoofd van de mensenrechtencomissie en dan kan ik alleen nog maar dit doen: :')
Dan wordt het maar weer tijd voor het terug koloniseren van ons land. ;) :7
pi_170999877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat maar een heel klein deel extremistisch zou zijn, maar dat de overgrote meerderheid het gewoon rationaliseert zoals jij doet.
Muah, ik rationaliseer het niet, dat doet de islam zelf al. Niet voor niets stelt de islam eisen aan het uitvoeren van lijfstraffen, door te eisen dat er 2 of 4 getuigen moeten zijn geweest. Iets wat in de meeste gevallen onmogelijk is en doet vermoeden dat de islam geen voorstander is van lijfstraffen behalve in geval van moord en verkrachting (terecht). Niet voor niets draaide de profeet zich om toen een vrouw bij hem kwam en opbiechte overspel te hebben gepleegd. Pas na meermaals aandringen reageerde profeet op haar biecht en zelfs toen heeft hij haar weggestuurd. Islam is in heel veel gevallen geen voorstander van lijfstraffen, dat zijn de extremisten die rationaliteit en nuance uitgeschakeld hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 12:02:23 ]
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 12:02:01 #18
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170999889
Misschien niet heel verstandig om als hommo in de enige Sharia-provincie van Indonesië te blijven wonen, maar dat is makkelijk praten natuurlijk.

Verder een debiele holbewonertraditie. Die NSB-buurtwachten ook :') Ik zie het al helemaal voor me, zo'n stel zwakzinnigen dat de straten patrouilleert om te controleren of niemand toevallig plezier heeft.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_170999904
Moet je maar geen homo zijn
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:04:20 #20
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170999947
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Muah, ik rationaliseer het niet, dat doet de islam zelf al. Niet voor niets stelt de islam eisen aan het uitvoeren van lijfstraffen, door te eisen dat er 2 of 4 getuigen moeten zijn geweest. Iets wat in de meeste gevallen onmogelijk is en doet vermoeden dat de islam geen voorstander is van lijfstraffen behalve in geval van moord en verkrachting (terecht). Niet voor niets draaide de profeet zich om toen een vrouw bij hem kwam en opbiechte overspel te hebben gepleegd. Pas na meermaals aandringen reageerde profeet op haar biecht en zelfs toen heeft hij haar weggestuurd. Islam is in heel veel gevallen geen voorstander van lijfstraffen, dat zijn de extremisten die rationaliteit en nuance uitgeschakeld hebben.
Dit vind ik te makkelijk. Als "de islam" ertegen zou zijn zou het niet voorgeschreven zijn.

Het is gewoon barbaars en typerend voor de hersenschade die religie aan kan richten bij mensen. Door dit soort marteling te kunnen rationiseren hiermee.
pi_171000120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dit vind ik te makkelijk. Als "de islam" ertegen zou zijn zou het niet voorgeschreven zijn.

Het is gewoon barbaars en typerend voor de hersenschade die religie aan kan richten bij mensen. Door dit soort marteling te kunnen rationiseren hiermee.
Nee hoor. De islam beschrijft heel uitvoerig zaken, soms ook zaken waar jij als mens weinig mee te maken hebt of krijgt in je leven. Neemt niet weg dat het wel verklaard wordt. Daarnaast heeft een religieuze tekst ook een symbolische waarde.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:12:17 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000148
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Muah, ik rationaliseer het niet, dat doet de islam zelf al.
Ja, lekker makkelijk :D.

Is deze straf nou tegen de islamitische leer of niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000160
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk :D.

Is deze straf nou tegen de islamitische leer of niet?
Ik weet niet of er voldaan is aan de (strikte) voorwaarden. In dat geval (wanneer er niet voldaan is aan de voorwaarden)l druist het tegen de islamitische leer in. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 12:13:27 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:14:28 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik weet niet of er voldaan is aan de (strikte) voorwaarden.
En dat noem je strikt :D _O-.

Maar goed, stokslagen voor homoseksualiteit is dus niet tegen de islamitische leer. Goed dat je het toegeeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000204
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:02 schreef 2dope het volgende:
Misschien niet heel verstandig om als hommo in de enige Sharia-provincie van Indonesië te blijven wonen, maar dat is makkelijk praten natuurlijk.

Verder een debiele holbewonertraditie. Die NSB-buurtwachten ook :') Ik zie het al helemaal voor me, zo'n stel zwakzinnigen dat de straten patrouilleert om te controleren of niemand toevallig plezier heeft.
Ja, makkelijk praten. Wie weet hebben ze daar werk en zijn ze dus gebonden aan de provincie? Of andere mogelijke zaken. De buurtwachten zijn niet van de islam. Ik heb nergens kunnen terugvinden dat dit in de tijd van de profeet de norm was.
pi_171000224
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat noem je strikt :D _O-.

Maar goed, stokslagen voor homoseksualiteit is dus niet tegen de islamitische leer. Goed dat je het toegeeft.
Je kent de voorwaarden niet, noch heb je enig weet van de profeet en zijn omgang met dit soort zaken.
pi_171000239
Ik heb respect voor het recht van een ander land, maar ik vind het zeer zeer jammer dat Indonesië hier zo mee omgaat en dat religie hiervan de oorzaak is.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:17:32 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je kent de voorwaarden niet, noch heb je enig weet van de profeet en zijn omgang met dit soort zaken.
Daarom vraag ik het aan jou, jij pretendeert er verstand van te hebben.

Leuk om te zien hoe je jezelf weer in een hoek geluld hebt. Stokslagen voor homo's, prima zolang er maar aan de regeltjes voldaan wordt. Hoe heerlijk islamitisch ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000267
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het aan jou, jij pretendeert er verstand van te hebben.

Leuk om te zien hoe je jezelf weer in een hoek geluld hebt. Stokslagen voor homo's, prima zolang er maar aan de regeltjes voldaan wordt. Hoe heerlijk islamitisch ^O^.
Dat zeg ik nergens. Dat is wat jij graag wil lezen om zo je vooroordelen weer een bevestigd te zien. Tokkie.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:19:03 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik weet niet of er voldaan is aan de (strikte) voorwaarden. In dat geval (wanneer er niet voldaan is aan de voorwaarden)l druist het tegen de islamitische leer in. :)
Oftewel: als er maar aan de voorwaarden voldaan worden zijn stokslagen prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
Wtf... :X
pi_171000402
Overal waar islam de scepter zwaait gaat het bergafwaarts met een land. Zo rollen moslims nou eenmaal.
Conscience do cost.
pi_171000418
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Oftewel: als er maar aan de voorwaarden voldaan worden zijn stokslagen prima.
Dat zeg ik toch niet? Misschien moet je mijn eerste reactie eens lezen.
pi_171000426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wtf... :X
Wat?
pi_171000446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat?
Dat je voor een dergelijke marteling ook maar enigszins begrip kunt opbrengen. Of het goedkeurt, want het is volgens de regels.
Maar verder ga ik de discussie niet met je aan, want zo te lezen ben je al compleet geindoctrineerd en dom gemaakt door deze religie.
pi_171000455
Maar maar Indonesië was toch het voorbeeld van de gematigde islam?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 12:27:39 ]
pi_171000467
quote:
9s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:27 schreef LelijKnap het volgende:
Maar maar Indonesië was toch het voorbeeld van de gematigde islam?
Ja, dat is aan het veranderen dus.
I´m back.
pi_171000501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat je voor een dergelijke marteling ook maar enigszins begrip kunt opbrengen. Of het goedkeurt, want het is volgens de regels.
Maar verder ga ik de discussie niet met je aan, want zo te lezen ben je al compleet geindoctrineerd en dom gemaakt door deze religie.
Ik weet waar het vandaan komt. Ik weet vrijwel zeker dat er niet voldaan is aan de voorwaarden die gesteld worden alvorens je over mag gaan op het straffen. Daarmee druist dit dus in feite tegen de islamitische regels in.
pi_171000628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik weet waar het vandaan komt. Ik weet vrijwel zeker dat er niet voldaan is aan de voorwaarden die gesteld worden alvorens je over mag gaan op het straffen. Daarmee druist dit dus in feite tegen de islamitische regels in.
Nuh, dat weet je niet. Dat hoop je alleen maar zodat je dat verderfelijke geloof weer kan verdedigen.
Conscience do cost.
pi_171000684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is aan het veranderen dus.
Ja, zoals velen al voorspelden. Fundamentalisme ligt altijd op de loer.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:36:48 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000690
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Misschien moet je mijn eerste reactie eens lezen.
Je zegt dat het niet ok is als er niet aan de (sowieso lachwekkende voorwaarden) wordt voldaan. Dat impliceert dat als er wel aan die voorwaarden wordt voldaan het wel kosher is volgens de islam.

Anders zou je gewoon kunnen zeggen dat stokslagen sowieso niet ok zijn, zoals ieder weldenkend mens dat doet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000732
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, zoals velen al voorspelden. Fundamentalisme ligt altijd op de loer.
Yep, dankzij de oliedollartjes gebracht door SA.
Binnenkort ook in uw theater. Nou ja, zijn hier ook allang bezig de boel over te nemen.
I´m back.
pi_171000781
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, dankzij de oliedollartjes gebracht door SA.
Binnenkort ook in uw theater. Nou ja, zijn hier ook allang bezig de boel over te nemen.
En alle blanken worden tweederangs burger. Nu al aan de gang in de USA.
pi_171000787
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je zegt dat het niet ok is als er niet aan de (sowieso lachwekkende voorwaarden) wordt voldaan. Dat impliceert dat als er wel aan die voorwaarden wordt voldaan het wel kosher is volgens de islam.

Anders zou je gewoon kunnen zeggen dat stokslagen sowieso niet ok zijn, zoals ieder weldenkend mens dat doet.
Ik spreek toch niet vanuit mijzelf? Dit is een islamitische aangelegenheid en logischerwijs reageer ik dus vanuit een islamitisch perspectief. Ik zeg dus dat volgens de islam hoogstwaarschijnlijk niet voldaan is aan de voorwaarden en deze straf dus niet kosher is, ja.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:41:44 #45
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171000802
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Muah, ik rationaliseer het niet, dat doet de islam zelf al. Niet voor niets stelt de islam eisen aan het uitvoeren van lijfstraffen, door te eisen dat er 2 of 4 getuigen moeten zijn geweest. Iets wat in de meeste gevallen onmogelijk is en doet vermoeden dat de islam geen voorstander is van lijfstraffen behalve in geval van moord en verkrachting (terecht). Niet voor niets draaide de profeet zich om toen een vrouw bij hem kwam en opbiechte overspel te hebben gepleegd. Pas na meermaals aandringen reageerde profeet op haar biecht en zelfs toen heeft hij haar weggestuurd. Islam is in heel veel gevallen geen voorstander van lijfstraffen, dat zijn de extremisten die rationaliteit en nuance uitgeschakeld hebben.
Dat is niet zo vreemd dat de islam stelt dat er minimaal 4 getuigen moeten zijn geweest van de penetratie aangezien de religie voortkomt uit een tijd waarin men nog grotendeels in kleine en hechte (vaak tribale) samenlevingen leefde. Dat is ook een van de redenen waarom sommige zaken simpelweg verouderd zijn puur door het verstrijken van de tijd. In de gemiddelde 21e eeuwse samenleving gaan dit soort zaken niet meer op.

En als je de Hadith wilt vermelden van de vrouw die buitenechtelijke seks heeft gehad dien je ook de hele Hadith hier te vermelden dan wel te plaatsen. Je bent een heel belangrijk deel vergeten wat naar mijn mening de immoraliteit van Mohammed doet tonen.

Sahih Muslim boek 17 nummer 4206

quote:
There came to him (the Holy Prophet) a woman from Ghamid and said: Allah's Messenger, I have committed adultery, so purify me. He (the Holy Prophet) turned her away. On the following day she said: Allah's Messenger, Why do you turn me away? Perhaps, you turn me away as you turned away Ma'iz. By Allah, I have become pregnant. He said: Well, if you insist upon it, then go away until you give birth to (the child). When she was delivered she came with the child (wrapped) in a rag and said: Here is the child whom I have given birth to. He said: Go away and suckle him until you wean him. When she had weaned him, she came to him (the Holy Prophet) with the child who was holding a piece of bread in his hand. She said: Allah's Apostle, here is he as I have weaned him and he eats food. He (the Holy Prophet) entrusted the child to one of the Muslims and then pronounced punishment. And she was put in a ditch up to her chest and he commanded people and they stoned her. Khalid b Walid came forward with a stone which he flung at her head and there spurted blood on the face of Khalid and so he abused her.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171000808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Nuh, dat weet je niet. Dat hoop je alleen maar zodat je dat verderfelijke geloof weer kan verdedigen.
Zeker weten doe je nooit, maar in de meeste gevallen wordt niet voldaan aan de voorwaarden. ;)
pi_171000851
Ik word een beetje ziek van moslims.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171000859
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, dankzij de oliedollartjes gebracht door SA.
Binnenkort ook in uw theater. Nou ja, zijn hier ook allang bezig de boel over te nemen.
Ja, maar het fundamentalisme ligt in eerste instantie altijd op de loer omdat de fundamenten simpelweg de fundamenten zijn van hetgeen dat 'gematigd' beleefd/uitgevoerd wordt. Nu is het de invloed van SA, maar het zou net zo goed via andere wijze tot hetzelfde resultaat kunnen komen.
pi_171000897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:43 schreef Sigaartje het volgende:
Ik word een beetje ziek van moslims.
Dan heb je zeker nog gemist dat de bodyguards van ome Erdo Koerdische demonstranten in de VS in elkaar hebben geslagen?
I´m back.
pi_171000920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar het fundamentalisme ligt in eerste instantie altijd op de loer omdat de fundamenten simpelweg de fundamenten zijn van hetgeen dat 'gematigd' beleefd/uitgevoerd wordt. Nu is het de invloed van SA, maar het zou net zo goed via andere wijze tot hetzelfde resultaat kunnen komen.
Hoe dan ook dat vuurtje wordt in de hele wereld nu aangewakkerd door die sloebers uit de SA en ja dat valt wel in vruchtbare aarde altijd.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:46:09 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171000925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik spreek toch niet vanuit mijzelf? Dit is een islamitische aangelegenheid en logischerwijs reageer ik dus vanuit een islamitisch perspectief. Ik zeg dus dat volgens de islam hoogstwaarschijnlijk niet voldaan is aan de voorwaarden en deze straf dus niet kosher is, ja.
En nogmaals, dat impliceert dus dat mocht er wel aan de voorwaarden voldaan zijn het wél kosher (lol) is. Stokslagen zijn prima in dat geval.

Maar het punt is dus dat dit helemaal geen 'islamitische aangelegenheid' is. Moraliteit begint waar religie ophoudt en daarom is dus de vraag wat mensen hier van vinden. Wat 'de islam' vindt is totaal en compleet irrelevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171000934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zeker weten doe je nooit, maar in de meeste gevallen wordt niet voldaan aan de voorwaarden. ;)
De voorwaarden zijn voornamelijk dat islam de scepter zwaait. Zodra dat het geval is is er altijd wel grond te vinden voor een beetje geweld ;)
Conscience do cost.
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 12:46:43 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171000938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, makkelijk praten. Wie weet hebben ze daar werk en zijn ze dus gebonden aan de provincie? Of andere mogelijke zaken. De buurtwachten zijn niet van de islam. Ik heb nergens kunnen terugvinden dat dit in de tijd van de profeet de norm was.
Nouja wat er in jouw heilige boekje staat interesseert me niet, ik reageer op de openingspost waarin wordt gerept over buurtwachten. Ik stel me dan zo'n stel mafkezen voor dat door de straten struint op zoek naar mensen die zich schuldig maken aan zaken als plezier of humor, of op jacht zijn naar vrouwen die stiekem aan het studeren zijn.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:49:58 #54
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171001006
Wat is het geboorteland van mijn vader toch verschrikkelijk afgegleden de laatste jaren met de opmars van de extremistische islam.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171001050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan heb je zeker nog gemist dat de bodyguards van ome Erdo Koerdische demonstranten in de VS in elkaar hebben geslagen?
Verbaast me niks, die Erdo is gewoon een klootzak. Met z'n eigen paleis.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 12:54:09 #56
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171001103
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:49 schreef Steef121 het volgende:
Wat is het geboorteland van mijn vader toch verschrikkelijk afgegleden de laatste jaren met de opmars van de extremistische islam.

Verknipte shit als Sharia-wetgeving zal ik nooit bagatelliseren, maar het is ook weer niet alsof heel Indonesië compleet verdoemd is. Groen is Atjeh:

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171001170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:50 schreef Dven het volgende:
Die zullen het wel jammer vinden dat het geen inwendige stokslagen zijn.
Fuck die grap had ik net willen maken :D
U MAD?
pi_171001178
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:54 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verknipte shit als Sharia-wetgeving zal ik nooit bagatelliseren, maar het is ook weer niet alsof heel Indonesië compleet verdoemd is. Groen is Atjeh:

[ afbeelding ]
Het is in opmars. Dat gezeik met de burgemeester van Jakarta was al een voorbode. De moslims op Java worden steeds mondiger in hun haat voor alles dat afwijkt.
Conscience do cost.
pi_171001184
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:54 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verknipte shit als Sharia-wetgeving zal ik nooit bagatelliseren, maar het is ook weer niet alsof heel Indonesië compleet verdoemd is. Groen is Atjeh:

[ afbeelding ]
Waarom zie ik overal 'lullen' in?
U MAD?
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:00:05 #60
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171001241
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:54 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verknipte shit als Sharia-wetgeving zal ik nooit bagatelliseren, maar het is ook weer niet alsof heel Indonesië compleet verdoemd is. Groen is Atjeh:

[ afbeelding ]
De ontwikkelingen baren mij echter veel zorgen. Ik houd mijn hart vast.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171001247
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom zie ik overal 'lullen' in?
Dwaling vd Duivel. Tijd voor wat stokslagen mi.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:01:48 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171001280
Lijkt me een terechte straf.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171001293
Weer een achterlijk land erbij. :'(
We hadden Turkije, Marokko, Iran al.

Het zijn prachtige landen, alleen jammer dat er moslims wonen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 13:03:20 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171001312
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom zie ik overal 'lullen' in?
Selectieve perceptie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171001316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook dat vuurtje wordt in de hele wereld nu aangewakkerd door die sloebers uit de SA en ja dat valt wel in vruchtbare aarde altijd.
Idd. Zou het ook deels een moedwillige tegenreactie zijn op het globaliserende atheïsme/securalisme? Dit is het punt in de geschiedenis dat ze wel moeten, denk ik.
pi_171001331
Regels zijn regels. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:05:00 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171001346
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:54 schreef 2dope het volgende:

[..]

Verknipte shit als Sharia-wetgeving zal ik nooit bagatelliseren, maar het is ook weer niet alsof heel Indonesië compleet verdoemd is. Groen is Atjeh:

[ afbeelding ]
Dit geeft dan weer een veel somberder beeld:



Oftewel ook in de rest van Indonesië is support voor sharia zeer hoog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:12:10 #68
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171001522
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit geeft dan weer een veel somberder beeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oftewel ook in de rest van Indonesië is support voor sharia zeer hoog.
En dat zijn cijfers uit 2012? Vraag me af wat het dan nu is en zo'n pak 'm beet 10 jaar geleden.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:13:18 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171001551
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:12 schreef Steef121 het volgende:

[..]

En dat zijn cijfers uit 2012? Vraag me af wat het dan nu is en zo'n pak 'm beet 10 jaar geleden.
Die cijfers heb ik helaas niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:14:02 #70
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171001575
Indonesie :r. Wat een kut land begint dat te worden zeg. Al die loco indo's bah. Gebrek aan varkensvlees doet dit met je.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:16:03 #71
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171001641
Honden zijn het, tijd dat we weer eens democratie en rarionaliteit naar dat land brengen. Kunnen we meteen goedkoop kleding maken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171001856
Ik ga ook al niet meer naar het Indonesisch restaurant hier in de buurt.
Uit principe, want ik vind het een misdadig land aan het worden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:24:34 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171001879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee hoor. De islam beschrijft heel uitvoerig zaken, soms ook zaken waar jij als mens weinig mee te maken hebt of krijgt in je leven. Neemt niet weg dat het wel verklaard wordt. Daarnaast heeft een religieuze tekst ook een symbolische waarde.
Juist die symbolische waarde is in dit geval het probleem: "eigenlijk vinden we dit zielig en vind ik de straf niet nodig want ik ben gematigd maar homoseksualiteit is nou eenmaal verboden".

Er is niks mis met homoseksualiteit, ook niet een beetje of alleen symbolisch. Het opleggen van religieuze of culturele waarden aan anderen is een inbreuk op hun mensenrechten. Dat is waar dit soort geniepige symboliek toe kan leiden en waarom het goedgepraat wordt. Dan wordt jouw mening een niet zo symbolische consequentie voor die ander.
pi_171001894
Moderator, kunnen de laatste drie (nietszeggende) reacties verwijderd worden?
pi_171001938
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moderator, kunnen de laatste drie (nietszeggende) reacties verwijderd worden?
Neem me niet kwalijk, maar ik haal hier ook helemaal niets uit:

Nee hoor. De islam beschrijft heel uitvoerig zaken, soms ook zaken waar jij als mens weinig mee te maken hebt of krijgt in je leven. Neemt niet weg dat het wel verklaard wordt. Daarnaast heeft een religieuze tekst ook een symbolische waarde.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:27:34 #76
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171001966
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moderator, kunnen de laatste drie (nietszeggende) reacties verwijderd worden?
Ik ben indo met islamtische achtergrond dus uiteraard kan ik niet racistisch zijn.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171001979
Ik vind het best dat de reacties verwijderd worden, maar ik snap de woede wel. Het lijkt wel of de wereld weer Middeleeuws aan het worden is.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171002000
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:27 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik ben indo met islamtische achtergrond dus uiteraard kan ik niet racistisch zijn.
Die uitspraak snap ik niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171002023
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:02 schreef Sigaartje het volgende:
Weer een achterlijk land erbij. :'(
We hadden Turkije, Marokko, Iran al.

Het zijn prachtige landen, alleen jammer dat er moslims wonen.
De moslims zullen echter nooit lang in die prachtige moslimlanden blijven wonen. Bij ons is veel meer te halen. Wij kunnen dus beter naar die moslimlanden verhuizen, is namelijk veel goedkoper.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:49 #80
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171002029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik weet waar het vandaan komt. Ik weet vrijwel zeker dat er niet voldaan is aan de voorwaarden die gesteld worden alvorens je over mag gaan op het straffen. Daarmee druist dit dus in feite tegen de islamitische regels in.
Wat zijn die voorwaarden waar je het elke keer over hebt?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171002050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:29 schreef torentje het volgende:

[..]

De moslims zullen echter nooit lang in die prachtige moslimlanden blijven wonen. Bij ons is veel meer te halen. Wij kunnen dus beter naar die moslimlanden verhuizen, is namelijk veel goedkoper.
Dar zullen ze nooit doen, want wij zijn landen van de duivel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171002066
Het blijft een probleem dat verlangen van streng religieuzen terug te keren naar een soort middeleeuwen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:31:28 #83
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171002081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die uitspraak snap ik niet.
Voordat mensen een TR doen met racisme.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171002086
Zullen ze hun geaardheid eruit kunnen slaan? Hou mij op de hoogte. :)
pi_171002097
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Voordat mensen een TR doen met racisme.
:?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:33:28 #86
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_171002120
I've said it before and I'll say it again: als heel dat land in de oceaan zinkt, zal ik er geen minuut slaap om verliezen. Wat een kutland :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:34:32 #87
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171002156
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek.
Dit zijn geen toeristen, he. Dit is hun land. Ze zijn belastingbetalende burgers die verder niet even ergens anders heen kunnen om hun homoseksualiteit te beleven. Ik denk dat in zo'n geval je je kan afvragen hoe moreel wetten zijn die in principe verder geen functie hebben behalve dan onzinnige sociale controle.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zulke wetten overtreed. Dat jij daar zo non plussed over bent en denkt.. "oh dan neuk je toch gewoon je hele leven niet" dat is echt zo'n makkelijke conclusie om te trekken vanuit iemand diens seksualiteit gewoon legaal is in elk land ter wereld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171002165
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Walgelijk weer.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:35:11 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171002177
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:33 schreef Yogaflame het volgende:
I've said it before and I'll say it again: als heel dat land in de oceaan zinkt, zal ik er geen minuut slaap om verliezen. Wat een kutland :')
Behalve Bali
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:37:18 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171002237
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:33 schreef Yogaflame het volgende:
I've said it before and I'll say it again: als heel dat land in de oceaan zinkt, zal ik er geen minuut slaap om verliezen. Wat een kutland :')
Het is een prachtig en divers land waarin helaas de (vooral Javaanse) schreeuwers steeds meer de overhand krijgen. Gevolg van een falende overheid en een groeiende inmenging vanuit de Golfstaten.
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 13:37:41 #91
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171002249
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit geeft dan weer een veel somberder beeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oftewel ook in de rest van Indonesië is support voor sharia zeer hoog.
Dat is wel een bedroevende prognose ja. Had het idee dat het iets gematigder was en dat een groot deel uit 'culturele'/non-confessionele moslims bestond. Nu beperkt mijn eigen ervaring zich ook alleen maar tot Indo's en Molukkers die hier geboren zijn dus dat is ook niet echt representatief.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:39:46 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171002314
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:37 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is wel een bedroevende prognose ja. Had het idee dat het iets gematigder was en dat een groot deel uit 'culturele'/non-confessionele moslims bestond. Nu beperkt mijn eigen ervaring zich ook alleen maar tot Indo's en Molukkers die hier geboren zijn dus dat is ook niet echt representatief.
Indo is geen synoniem van Indonesiër he
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 13:40:00 #93
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171002321
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is een prachtig en divers land waarin helaas de (vooral Javaanse) schreeuwers steeds meer de overhand krijgen. Gevolg van een falende overheid en een groeiende inmenging vanuit de Golfstaten.
Maar het is zo lekker simpel om het alles op één bult te gooien. "Bom erop!111" en dat soort hilariteiten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 17 mei 2017 @ 13:40:11 #94
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171002327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Indo is geen synoniem van Indonesiër he
I know, derhalve niet representatief
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171002346
Eigen land, eigen regels. Dom dat je die dan schendt als je weet dat er grote risico's aan verbonden zijn.

Ik snap alleen niet helemaal hoe zij betrapt zijn. "In een kamer" waar? In een hotel? Bij een van hen thuis? Klinkt nogal vaag.
pi_171002489
Mensen die hier begrip voor opbrengen :') .....Dit gaat niet om de soevereiniteit van het land en de regels van een land.

Dit gaat om mensen die niet zichzelf kunnen zijn vanwege andere mensen die een achterlijke ideologie volgen. En hier lopen dan nog mensen die ideologie te volgen en te verdedigen, triest.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:47:46 #97
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171002558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:40 schreef Drxx het volgende:
Eigen land, eigen regels. Dom dat je die dan schendt als je weet dat er grote risico's aan verbonden zijn.

Ik snap alleen niet helemaal hoe zij betrapt zijn. "In een kamer" waar? In een hotel? Bij een van hen thuis? Klinkt nogal vaag.
quote:
The couple was arrested in late March after neighborhood vigilantes in the provincial capital Banda Aceh suspected them of being gay and broke into their rented room to catch them having sex. Mobile phone footage that circulated online and formed part of the evidence shows one of the men naked and visibly distressed as he apparently calls for help on his cellphone. The second man is repeatedly pushed by another man who is preventing the couple from leaving the room.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 13:50:52 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171002634
Tja, dit soort berichten bevestigen maar weer eens dat sommige delen van de wereld echt nog een decennia, soms misschien wel een eeuw of wat, achterlopen op de westerse wereld. En zelfs daar is nog een heleboel ruimte voor verbetering.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:02:07 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171002853
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:37 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is wel een bedroevende prognose ja. Had het idee dat het iets gematigder was en dat een groot deel uit 'culturele'/non-confessionele moslims bestond.
Dat is voor een groot deel ook zo, maar die 'silent majority' is nou net een van de grote problemen van de islam als religie en politieke kracht. Men vergeet ze snel, maar zoals je ziet is zelfs met deze schrikbarende cijfers Indonesië in vergelijking met veel andere landen met een moslimmeerderheid nog vrij gematigd is. (Notitie: deze polls mochten niet uitgevoerd in landen als Iran en SA).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:06:47 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171002942
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, dit soort berichten bevestigen maar weer eens dat sommige delen van de wereld echt nog een decennia, soms misschien wel een eeuw of wat, achterlopen op de westerse wereld. En zelfs daar is nog een heleboel ruimte voor verbetering.
Eerlijk gezegd liepen ze niet zover achter maar gaan ze nu rap achteruit op het gebied van mensenrechten.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 14:07:44 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171002963
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd liepen ze niet zover achter maar gaan ze nu rap achteruit op het gebied van mensenrechten.
Dat is zo ja, maar er zijn ook legio voorbeelden te noemen van landen die in al die jaren gewoon helemaal niet vooruit zijn gegaan. Indonesië is een voorbeeld van een land dat inderdaad achteruit gaat. Net als Iran heeft gedaan in de vorige eeuw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171002965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:30 schreef Dutchguy het volgende:
Het blijft een probleem dat verlangen van streng religieuzen terug te keren naar een soort middeleeuwen.
Ik begrijp nooit waarom ze dat willen. Wat is daar de reden voor? Iedereen wil toch juist meer vrijheid en toekomst en vooruitgang.
pi_171002968
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, dit soort berichten bevestigen maar weer eens dat sommige delen van de wereld echt nog een decennia, soms misschien wel een eeuw of wat, achterlopen op de westerse wereld. En zelfs daar is nog een heleboel ruimte voor verbetering.
Het is niet achterlopen, het is de hernieuwde invloed van de islam.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171002979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:32 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

:?
Door de opmerking die hij eerder maakte over dat het honden zijn en die Maghrebijnse wilde laten verwijderen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 14:08:47 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171002980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is niet achterlopen, het is de hernieuwde invloed van de islam.
Waar islamisme de kop op steekt gaat de klok doorgaans achteruit, ja. Zie ook Iran of Tsjetsjenië.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171003006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel heel erg -O-
pi_171003024
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd liepen ze niet zover achter maar gaan ze nu rap achteruit op het gebied van mensenrechten.
Waar zou het precies mis gegaan zijn? Indonesië was jarenlang een unicum omdat het er ondanks het grote aandeel moslims dat de boel naar beneden haalt langzaam beter werd en er relatief weinig extremistisch geweld aanwezig was. Ik weet weinig van de huidige president maar ik meen dat hij vrij progressief was en niet echt meeging in de islam-gekte.

Misschien is hij te coulant? Of misschien worden de moslims gewoon mondiger en omdat de politie nog steeds grotendeels corrupt is wordt er niets aan gedaan. Misschien ook uit angst voor represailles.
Conscience do cost.
pi_171003028
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waar islamisme de kop op steekt gaat de klok doorgaans achteruit, ja. Zie ook Iran of Tsjetsjenië.
Maar ook Amsterdam. Dat was ooit gay capital of the world, daar kon je als homo jezelf zijn. Die tijd is wel over, en ik zie wel door welke invloed.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171003046
En de rest van de wereld laat het allemaal maar gewoon gebeuren...
pi_171003062
Islam vrede *O* _O_ _O_
Binnenkort ook bij u in de buurt.

Ohw wacht ....
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:18:51 #111
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171003179
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waar islamisme de kop op steekt gaat de klok doorgaans achteruit, ja. Zie ook Iran of Tsjetsjenië.
En Turkije. Turkije was echt ontzettend voortvarend bezig.
pi_171003438
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En Turkije. Turkije was echt ontzettend voortvarend bezig.
Waarom maken ze zo'n land zo kapot? Dat snap ik echt niet. Wat is de drijfveer van Erdogan en zijn consorten?
pi_171004274
Achterlijke religie, achterlijke cultuur, achterlijk volk.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:07:35 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171004455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar zou het precies mis gegaan zijn? Indonesië was jarenlang een unicum omdat het er ondanks het grote aandeel moslims dat de boel naar beneden haalt langzaam beter werd en er relatief weinig extremistisch geweld aanwezig was. Ik weet weinig van de huidige president maar ik meen dat hij vrij progressief was en niet echt meeging in de islam-gekte.

Misschien is hij te coulant? Of misschien worden de moslims gewoon mondiger en omdat de politie nog steeds grotendeels corrupt is wordt er niets aan gedaan. Misschien ook uit angst voor represailles.
In het kort? Een combinatie van oude nationalistische politieke bewegingen die financiële steun genieten van degelijke bewegingen uit de Golfstaten die strooien met geld onder het mom van humanitaire hulp en overal madrassas en nieuwe moskeeën laten bouwen en dan niet van het vriendelijke een traditionele soort maar het soort dat achter elke boom een jood ziet staan en niet veel opheeft met vrij loslopende vrouwen met een hoge graad van zelfbeschikking of mensenrechten in het algemeen

Het kost een decennium of vier maar dan heb je ook wat.
pi_171004883
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:29 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Wat zijn die voorwaarden waar je het elke keer over hebt?
Vier wettelijke getuigen die moeten hebben gezien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van penetratie. Verder moeten deze vier wettelijke getuigen ook nog eens voldoen aan alle wettelijke eisen ( bidden, geen verleden, onafhankelijk etc). In feite is het bestraffen van iemand in dit geval onmogelijk, tenzij de schuldigen zelf bereid zijn een belastende verklaring tegen zichzelf af te leggen. ;)
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:24:44 #116
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171004906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vier wettelijke getuigen die moeten hebben gezien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van penetratie. Verder moeten deze vier wettelijke getuigen ook nog eens voldoen aan alle wettelijke eisen ( bidden, geen verleden, onafhankelijk etc). In feite is het bestraffen van iemand in dit geval onmogelijk, tenzij de schuldigen zelf bereid zijn een belastende verklaring tegen zichzelf af te leggen. ;)
Maar daarna mag je wel een homo knuppelen? :')
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:27:30 #117
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171004963
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar daarna mag je wel een homo knuppelen? :')
snap je
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:30:44 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171005037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vier wettelijke getuigen die moeten hebben gezien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van penetratie. Verder moeten deze vier wettelijke getuigen ook nog eens voldoen aan alle wettelijke eisen ( bidden, geen verleden, onafhankelijk etc). In feite is het bestraffen van iemand in dit geval onmogelijk, tenzij de schuldigen zelf bereid zijn een belastende verklaring tegen zichzelf af te leggen. ;)
Aha, maar dán zijn stokslagen ok. Heel belangrijk, die getuigen, want anders zou het zomaar eens immoreel kunnen zijn om homo's een pak rammel te geven!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171005047
Achterlijk land.

Vooruitgang:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:34:07 #120
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171005116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:31 schreef Tevik het volgende:
Achterlijk land.

Vooruitgang:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja want elke homo is zo :')

Religieuzen en tolerantie voor anderren is echt een dingetje.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:48:37 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171005492
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha, maar dán zijn stokslagen ok. Heel belangrijk, die getuigen, want anders zou het zomaar eens immoreel kunnen zijn om homo's een pak rammel te geven!
Jij snapt m. Dat je niet denkt dat er iets onredelijks schuilt in de gematigde visie hè.
pi_171005512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:31 schreef Tevik het volgende:
Achterlijk land.

Vooruitgang:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke moslim is ook lid van ISIS, of wist je dat niet.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:53:00 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171005625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:31 schreef Tevik het volgende:
Achterlijk land.

Vooruitgang:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is vooruitgang. Mensen hebben een hele grote vrijheid zich te kleden en gedragen zoals men wil ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Trouwste user 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 15:54:39 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_171005665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:50 schreef Dven het volgende:
Die zullen het wel jammer vinden dat het geen inwendige stokslagen zijn.
Je vindt jezelf grappig :? :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:55:21 #125
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171005684
Als ik in het verleden zei dat elk land waar moslims de meerderheid vormen het een puinhoop is en de mensenrechten geschonden worden dan kreeg ik nog wel eens te horen "Klopt niet, kijk naar Indonesië, naar Turkije, daar gaat het ontzettend goed". Het was al erg sneu dat de progressieve islamknuffellaars maar twee landen konden noemen maar nu vallen zelfs die twee voorbeelden af. :D
  Trouwste user 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 15:56:06 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_171005705
Gruwelijk. Dit komt naar buiten. We weten niet wat er verder wordt besloten in dat land. Zoals het meest niet naar buitenkomt bij het schenden van mensenrechten in veel landen.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171005848
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar daarna mag je wel een homo knuppelen? :')
Lees eens. De voorwaarden zijn zo strikt dat straffen onmogelijk is. Past ook bij hetgeen de profeet zei, namelijk dat hudoedstraffen (lijfstraffen) vermeden moeten worden.
pi_171005880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:02 schreef Sigaartje het volgende:
Weer een achterlijk land erbij. :'(
We hadden Turkije, Marokko, Iran al.

Het zijn prachtige landen, alleen jammer dat er moslims wonen.
Duidelijk dat je nergens kaas van gegeten heb. Marokko kent geen lijfstraffen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:03:02 #129
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171005906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens. De voorwaarden zijn zo strikt dat straffen onmogelijk is. Past ook bij hetgeen de profeet zei, namelijk dat hudoedstraffen (lijfstraffen) vermeden moeten worden.
Maar toch zijn die voorwaarden er dus wel, dus de mogelijkheid is er, dus de morele goedkeuring is er.

En toch worden deze straffen uitgevoerd zonder dat er goddelijke interventie is.

Klinkt mij als goedkeuring in de oren.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:13:32 #130
117098 Hathor
Effe niet
pi_171006238
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, dat is vooruitgang. Mensen hebben een hele grote vrijheid zich te kleden en gedragen zoals men wil ^O^.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er veel mensen zitten te wachten op zulke freakshows op straat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171006314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Als ik in het verleden zei dat elk land waar moslims de meerderheid vormen het een puinhoop is en de mensenrechten geschonden worden dan kreeg ik nog wel eens te horen "Klopt niet, kijk naar Indonesië, naar Turkije, daar gaat het ontzettend goed". Het was al erg sneu dat de progressieve islamknuffellaars maar twee landen konden noemen maar nu vallen zelfs die twee voorbeelden af. :D
Bangladesh​
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:20:26 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171006413
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat er veel mensen zitten te wachten op zulke freakshows op straat.
Er zit ook niemand te wachten op jouw posts op dit forum. Who cares?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:22:18 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171006459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens. De voorwaarden zijn zo strikt dat straffen onmogelijk is. Past ook bij hetgeen de profeet zei, namelijk dat hudoedstraffen (lijfstraffen) vermeden moeten worden.
De mensen die deze straf uitvoeren zijn het duidelijk met je oneens. Zijn zij geen echte moslims?

En voor de zoveelste keer, wat vindt jij er van dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171006485
Aceh is natuurlijk altijd wel een beetje conservatiever geweest dan de rest van Indonesie, hebben een eilandje vlak voor de kust liggen populair bij surfers als ik me niet vergis, daar mogen toeristen in principe bijna alles wat ze in Aceh, of Noord-Sumatra, verder niet mogen.
pi_171006570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171006598
Je ziet Indonesië echt veranderen, dat vind ik best verontrustend.
pi_171006762
Dit valt onder cultuur en dat moeten wij respecteren. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171006977
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:56 schreef tong80 het volgende:
Gruwelijk. Dit komt naar buiten. We weten niet wat er verder wordt besloten in dat land. Zoals het meest niet naar buitenkomt bij het schenden van mensenrechten in veel landen.

:{
Geldt voor zoveel landen, ook niet-islamitische landen. ;)
pi_171007008
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geldt voor zoveel landen, ook niet-islamitische landen. ;)
Zoals?
pi_171007051
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:42 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Zoals?
In andere landen worden er geen mensenrechten geschonden?
pi_171007082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:03 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar toch zijn die voorwaarden er dus wel, dus de mogelijkheid is er, dus de morele goedkeuring is er.

En toch worden deze straffen uitgevoerd zonder dat er goddelijke interventie is.

Klinkt mij als goedkeuring in de oren.
Die mogelijkheid is nihil, tenzij de mensen dit zelf willen. Zoals het verhaal van de vrouw die overspel gepleegd heeft en aandrong op straf in de hoop dat hiermee haar zonde komt te vervallen.
pi_171007110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

In andere landen worden er geen mensenrechten geschonden?
Alleen in communistische​, islamitische en Afrikaanse landen.
pi_171007115
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De mensen die deze straf uitvoeren zijn het duidelijk met je oneens. Zijn zij geen echte moslims?

En voor de zoveelste keer, wat vindt jij er van dan?
Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 16:48:34 ]
pi_171007153
Triest.
pi_171007600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens. De voorwaarden zijn zo strikt dat straffen onmogelijk is. Past ook bij hetgeen de profeet zei, namelijk dat hudoedstraffen (lijfstraffen) vermeden moeten worden.
Ze zijn betrapt in een kamer en het is gefilmd met een telefoon. Dan heb je zo vier getuigen bij elkaar hoor. Mevrouw kop-in-het-zand.
pi_171007665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.
Yeah right... 8)7
  woensdag 17 mei 2017 @ 17:08:17 #147
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171007669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.
En nog steeds is er geen chocola van te maken. 😂
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171007739
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:08 schreef Steef121 het volgende:

[..]

En nog steeds is er geen chocola van te maken. 😂
De wetgeving is niet gevolgd (denkt zij, ik denk van wel door het filmen), en daarom keurt ze het af. Maar als de wetgeving wel gevolgd is keurt ze het wel goed.
pi_171007761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.
En waarvan je vrouwen mag slaan :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171008000
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En waarvan je vrouwen mag slaan :')
En kleine kinderen neuken.
  woensdag 17 mei 2017 @ 17:22:24 #151
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171008013
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De wetgeving is niet gevolgd (denkt zij, ik denk van wel door het filmen), en daarom keurt ze het af. Maar als de wetgeving wel gevolgd is keurt ze het wel goed.
Dat is hoe jij het nu parafraseert ja. Ik vermoed het ook, maar ze blijft zich verhullen met dit soort vage teksten. Gevraagd werd naar haar mening.

"Ik volg de weg van de islam en de profeet Mohammed. Die barmhartig was en vol empathie zat".

Ja ok maar wat VIND JIJ er van?

Lijkt mij dat zij blindelings vertrouwt op de barmhartigheid van de profeet en haar eigen gevoelens voor dit soort dingen geen ruimte kan/mag/wil geven.

Of ze moet er daadwerkelijk achterstaan dat homo's in bepaalde omstandigheden geknuppeld mogen worden. Maar dat valt toch niet te rijmen met barmhartigheid en empathie?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171008181
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:22 schreef Steef121 het volgende:
Of ze moet er daadwerkelijk achterstaan dat homo's in bepaalde omstandigheden geknuppeld mogen worden. Maar dat valt toch niet te rijmen met barmhartigheid en empathie?
Ach ze heeft al eerder aangegeven homoseksualiteit te haten, tot zover de gematigde moslima :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 17 mei 2017 @ 17:34:19 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171008324
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen.
Deze twee zinnen spreken elkaar tegen. Je hebt niet de bevoegdheid te oordelen maar doet het toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171008652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.
Het moge duidelijk zijn dat jij niet de echte islamitische wetgeving volgt.
Conscience do cost.
pi_171009027
quote:
3s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deze twee zinnen spreken elkaar tegen. Je hebt niet de bevoegdheid te oordelen maar doet het toch?
Ik beoordeel niet of iemand al dan niet een moslim is. Dat bedoel ik met niet oordelen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:05:04 #156
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171009033
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is nihil, tenzij de mensen dit zelf willen. Zoals het verhaal van de vrouw die overspel gepleegd heeft en aandrong op straf in de hoop dat hiermee haar zonde komt te vervallen.
Toch vind je het relevant om te posten.

En nee ik denk niet dat deze mannen zin hebben in 85 stokslagen elk.

Triest dat dit binnen de islam goedgepraat kan worden als zijnde "regelgeving" - daaraan zie je dat die religie met haar aanhangers nog eeuwen achterloopt.
pi_171009039
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat jij niet de echte islamitische wetgeving volgt.
En dat bepaal jij?
pi_171009084
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En dat bepaal jij?
Zoals je ziet.
Conscience do cost.
pi_171009113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat maar een heel klein deel extremistisch zou zijn, maar dat de overgrote meerderheid het gewoon rationaliseert zoals jij doet.
Dit dus, het is eerder een minderheid die hier tegen is heb ik het idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171009161
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:05 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Toch vind je het relevant om te posten.

En nee ik denk niet dat deze mannen zin hebben in 85 stokslagen elk.

Triest dat dit binnen de islam goedgepraat kan worden als zijnde "regelgeving" - daaraan zie je dat die religie met haar aanhangers nog eeuwen achterloopt.
Het artikel? Is toch gewoon nieuws? Of bedoel je de overlevering?
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:15:56 #161
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171009187
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het artikel? Is toch gewoon nieuws? Of bedoel je de overlevering?
Ja ik bedoel het artikel. Het is nieuws maar jij hebt de stap extra gezet door het topic te openen maar verder dan vage cryptische dikdoenerij kom je verder niet en dat is een beetje flauw.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:16:17 #162
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171009196
Met alleen de titel wist ik al dat het om Atjeh zou gaan. Dat gebied durven ze geen strobreed in de weg te leggen uit angst voor een burgeroorlog.

Blijkbaar hebben we daar niet genoeg huisgehouden begin 20e eeuw.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_171009198
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:22 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Dat is hoe jij het nu parafraseert ja. Ik vermoed het ook, maar ze blijft zich verhullen met dit soort vage teksten. Gevraagd werd naar haar mening.

"Ik volg de weg van de islam en de profeet Mohammed. Die barmhartig was en vol empathie zat".

Ja ok maar wat VIND JIJ er van?

Lijkt mij dat zij blindelings vertrouwt op de barmhartigheid van de profeet en haar eigen gevoelens voor dit soort dingen geen ruimte kan/mag/wil geven.

Of ze moet er daadwerkelijk achterstaan dat homo's in bepaalde omstandigheden geknuppeld mogen worden. Maar dat valt toch niet te rijmen met barmhartigheid en empathie?
Mijn mening is toch niet relevant?
pi_171009206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Duidelijk dat je nergens kaas van gegeten heb. Marokko kent geen lijfstraffen.
Ik heb het over het zootje dat hier zit. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171009253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb het over het zootje dat hier zit. :{
Oh, wist niet dat Marokkanen hier islamitische lijfstraffen toepassen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:19:40 #166
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171009260
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn mening is toch niet relevant?
Ik vind van wel. Jij woont hier in Nederland, daarom vind ik jouw mening hierover interessant. Zou je dit kunnen toelichten?

Vooral omdat je zelf zegt de gematigde weg van de islam te volgen en daar dus symbool voor staat, wil ik graag weten hoe die gematigde islam, hier in nederland, daarover denkt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steef121 op 17-05-2017 18:25:25 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171009271
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:16 schreef Dagonet het volgende:
Met alleen de titel wist ik al dat het om Atjeh zou gaan. Dat gebied durven ze geen strobreed in de weg te leggen uit angst voor een burgeroorlog.

Blijkbaar hebben we daar niet genoeg huisgehouden begin 20e eeuw.
Allicht is een burgeroorlog nu wenselijk boven een burgeroorlog als de invloed van de islam des te meer gegroeid is en het helemaal te laat is voor Indonesië.

Eeuwig zonde anders. Prachtig land, mijn land. Nu ook langzaam richting de afgrond door de verderfelijkheid van moslims.
Conscience do cost.
pi_171009278
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:15 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja ik bedoel het artikel. Het is nieuws maar jij hebt de stap extra gezet door het topic te openen maar verder dan vage cryptische dikdoenerij kom je verder niet en dat is een beetje flauw.
Nah, plaats wel vaker hier nieuws dat te maken heeft met de islam. Niks geks dus. Ik heb duidelijk gezegd hoe en wat. Dat men wil lezen wat hij of zij lezen wil, is zijn of haar probleem.
pi_171009303
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:02 schreef rosalinde93 het volgende:
Moet je maar geen homo zijn
Dit.
pi_171009311
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, wist niet dat Marokkanen hier islamitische lijfstraffen toepassen.
Ok, alle gekheid op een stokje.
Maghrebijnse, ik vind je een heel lieve meid (niet voor niets ben ik in een topic voor je opgekomen), dat meen ik. Maar je kunt het allemaal zo mooi en prachtig vertellen.
Het enige wat wij van de Islam zien is alleen maar dood en geweld, een boel scheldpartijen en een totaal ontwrichte groep hier in Nederland. Ik vind moslims verschrikkelijke mensen, dat mag je best geloven. Er komt niks goeds uit.
Vind je het dan zo gek dat wij zo reageren?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:22:43 #171
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171009317
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nah, plaats wel vaker hier nieuws dat te maken heeft met de islam. Niks geks dus. Ik heb duidelijk gezegd hoe en wat. Dat men wil lezen wat hij of zij lezen wil, is zijn of haar probleem.
Huh? Maar dit is toch juist niet volgens de regels van de islam? Dat roep je al heel het topic al apologerend.

Waar blijven de verontwaardigde reacties uit landen eromheen?
pi_171009337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Allicht is een burgeroorlog nu wenselijk boven een burgeroorlog als de invloed van de islam des te meer gegroeid is en het helemaal te laat is voor Indonesië.

Eeuwig zonde anders. Prachtig land, mijn land. Nu ook langzaam richting de afgrond door de verderfelijkheid van moslims.
Prachtig, toch, die oprukkende islam? Het is de religie van de vrede. Het is goed voor de mensen. Die vunzige homo's moet je niet willen. De nazi's wilden homo's ook al uitroeien.
pi_171009338
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:19 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ik vind van wel, jij woont hier in Nederland. Wat jouw mening hierover is vind ik daarom interessant. Zou je dit kunnen toelichten?

Vooral omdat je zelf zegt de gematigde weg van de islam te volgen en daar dus symbool voor staat, wil ik graag weten hoe die gematigde islam, hier in nederland, daarover denkt.
Want? Bang dat deze straffen ook in Nederland komen? Ik kan niet spreken namens alle gematigde moslims in Nederland en in die zin heb je dan ook weinig aan mijn mening als het je daar om te doen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 18:25:47 ]
pi_171009410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prachtig, toch, die oprukkende islam? Het is de religie van de vrede. Het is goed voor de mensen. Die vunzige homo's moet je niet willen. De nazi's wilden homo's ook al uitroeien.
Ik snap niet dat de leiders van die landen niet naar het buitenland kijken en zien wat voor plaag moslims kunnen zijn voor een land als je ze teveel macht geeft. Prima dat ze lekker naar hun onzichtbare pedofiel buigen maar op het moment dat ze meer gaan verwachten "omdat de koran het ware woord is" moet je dat keihard en direct neerslaan.

Net als nazi's inderdaad. Ook prima als je lekker nazi wilt zijn. Op het moment dat je je als een gaat gedragen mag echter gelijk de stok in de nek.
Conscience do cost.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:28:19 #175
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171009450
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Want? Bang dat deze straffen ook in Nederland komen? Ik kan niet spreken namens alle gematigde moslims in Nederland en in die zin heb je dan ook weinig aan mijn mening als het je daar om te doen is.
Nee, ok. Spreek dan voor jezelf? Je grijpt wel naar elk excuus voorhanden om maar niet voor je eigen mening uit te hoeven komen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:28:20 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171009451
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Allicht is een burgeroorlog nu wenselijk boven een burgeroorlog als de invloed van de islam des te meer gegroeid is en het helemaal te laat is voor Indonesië.

Eeuwig zonde anders. Prachtig land, mijn land. Nu ook langzaam richting de afgrond door de verderfelijkheid van moslims.
Ik denk dat het een combinatie is. Atjeh is al eeuwenlang een rumoerig, gevaarlijk gebied dat zorgt voor oorlog en problemen. Het huidige beleid is er één van appeasement en maar toegeven aan een autonoom gebied dat haar wil steeds meer oplegt aan de rest van het land en daarbij de Islam misbruikt om een bevolking te onderdrukken.

Na de Atjehoorlogen zijn ze nog een paar keer in opstand gekomen tegen de nederlanders, daarna tegen de Japanners, daarna tegen de Indonesiërs die uiteindelijk ze steeds meer hun zin aan het geven zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_171009489
quote:
5s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Huh? Maar dit is toch juist niet volgens de regels van de islam? Dat roep je al heel het topic al apologerend.

Waar blijven de verontwaardigde reacties uit landen eromheen?
Dit is inderdaad niet islamitisch verantwoord. Neemt niet weg dat het wel te maken heeft met islam. Blijkbaar is er een groep moslims die in hun waanzin en extremisme bepaalde dingen uit oog verloren zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 18:34:18 ]
pi_171009506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik snap niet dat de leiders van die landen niet naar het buitenland kijken en zien wat voor plaag moslims kunnen zijn voor een land als je ze teveel macht geeft. Prima dat ze lekker naar hun onzichtbare pedofiel buigen maar op het moment dat ze meer gaan verwachten "omdat de koran het ware woord is" moet je dat keihard en direct neerslaan.

Net als nazi's inderdaad. Ook prima als je lekker nazi wilt zijn. Op het moment dat je je als een gaat gedragen mag echter gelijk de stok in de nek.
Religie is prachtig en haalt het beste in mensen naar boven... Zo staat TS erom bekend dat ze homoseksualiteit haat; dat heeft ze zelf nadrukkelijk gezegd hier op FOK!

Ik snap de gespeelde twijfel van TS dan ook niet. Zeg gewoon dat je het prachtig vindt wat er in Indonesië gebeurt. ^O^
pi_171009523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ok, alle gekheid op een stokje.
Maghrebijnse, ik vind je een heel lieve meid (niet voor niets ben ik in een topic voor je opgekomen), dat meen ik. Maar je kunt het allemaal zo mooi en prachtig vertellen.
Het enige wat wij van de Islam zien is alleen maar dood en geweld, een boel scheldpartijen en een totaal ontwrichte groep hier in Nederland. Ik vind moslims verschrikkelijke mensen, dat mag je best geloven. Er komt niks goeds uit.
Vind je het dan zo gek dat wij zo reageren?
Dankjewel. Toch iemand die me lief vindt. Ik neem het jullie ook niet kwalijk en kan het in sommige gevallen ook begrijpen. Niet altijd.
pi_171009549
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dankjewel. Toch iemand die me lief vindt. Ik neem het jullie ook niet kwalijk en kan het in sommige gevallen ook begrijpen. Niet altijd.
Je bedoelt het goed en daar gaat het om. We leven in een verscheurde wereld en dat is erg jammer. Waarschijnlijk komt het nooit meer goed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:33:12 #181
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171009560
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit is inderdaad niet islamitisch verantwoord. Neemt niet weg dat het wel te maken heeft met islam. Blijkbaar is er een groep moslims die in bun waanzinnig en extremisme bepaalde dingen uit oog verloren zijn.
Klopt, ze zijn namelijk vergeten dat het niet normaal is om mensen die op hetzelfde geslacht vallen te haten en te knuppelen.

Tolerantie en naastenliefde dus. Dat zijn ze vergeten.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:34:32 #182
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171009587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Religie is prachtig en haalt het beste in mensen naar boven... Zo staat TS erom bekend dat ze homoseksualiteit haat; dat heeft ze zelf nadrukkelijk gezegd hier op FOK!
Waar
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171009594
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit is inderdaad niet islamitisch verantwoord. Neemt niet weg dat het wel te maken heeft met islam. Blijkbaar is er een groep moslims die in bun waanzinnig en extremisme bepaalde dingen uit oog verloren zijn.
Religie-imagobewaking, deel 68.392.212

Wat daar in Indonesië gebeurt is wél islamitisch verantwoord. In zo'n beetje alle moslimlanden staan forse straffen op homoseksualiteit, tot de doodstraf aan toe. Zelf haat je homoseksualiteit; ik wil het citaat nog wel even opzoeken, desgewenst.

Misschien moet je gewoon eens onder ogen gaan zien dat de religie waar je zo'n fan van bent in elk opzicht waanzinnig en extremistisch is. Kap met bullshit als "niet islamitisch verantwoord", het is namelijk volledig in lijn met de islam en met de praktijk in moslimlanden.

Zie gewoon onder ogen dat je een haatreligie aanhangt. Verdedig deze waanzin, of stap af van je religie. Maar kap met dit toneelspel en met dit eeuwige slachtoffergedrag. :r Je bent geen slachtoffer; je kiest er zelf met je volle verstand voor om deze bullshit aan te hangen en om op FOK! te schrijven dat je homoseksualiteit haat.
pi_171009630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:32 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je bedoelt het goed en daar gaat het om. We leven in een verscheurde wereld en dat is erg jammer. Waarschijnlijk komt het nooit meer goed.
Ah, niet zo pessimistisch. Wereld is altijd verscheurd geweest. Vroeger waren er minder kanalen waardoor je dus ook minder op de hoogte was van de gebeurtenissen in andere landen. Komt goed, zolang je zelf maar een goed mens bent.
pi_171009666
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:34 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Waar
Hier:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 00:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat is er mis met het hebben van een homofobie? Wie heeft het zo verzonnen dat dat slecht is? Je kan een haat hebben voor homoseksualiteit maar verder prima functioneren als burger en in je functie. Homohaat staat namelijk niet synoniem aan homo's pesten en in elkaar slaan, maar de daad verafschuwen met je verstand en hart. Als homofobie blijft bij een opvatting dan is daar niks mis mee.

Oh en voor ik de reacties krijg: ik haat homoseksualiteit, maar niet de mensen die het zijn. Heb een tijd terug op werk contact gehad met een homo, met wie ik het zoo goed kon vinden dat we zowat de hele dag samen waren en zelfs de pauzes met elkaar spendeerden. Leuke en lieve jongen en geen probleem met hem, maar de daad wel. Tot op de dag van vandaag nog contact met elkaar via de app.
Mijn reactie daarop herhaal ik ook met liefde nog eens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geweldig, zelf als door een wesp gestoken reageren als iemand opmerkt dat "homofobe imam" een pleonasme is, om vervolgens je keurig aangeleerde homohaat uitvoerig uit de doeken te doen. "Wat is er mis met homofobie?"

Alles, is het antwoord. Hoe kun je in godsnaam respect of begrip verwachten voor de haatdragende religie die jou is aangeleerd, als je andere mensen afrekent op een aangeboren seksuele geaardheid? En bovendien: waarom reageer je zo fel op mensen die kritisch zijn over jouw religie, of ronduit haat jegens die religie laten blijken? Je bent zelf geen haar beter.

En dan ook nog een soort redelijkheid en weldenkendheid uitstralen. :') Je bent niet redelijk, maar haatdragend. En je bent ook niet weldenkend, maar gehersenspoeld en tamelijk dom.

Tip: lees je eigen stukje nog eens aan en vervang homo door "moslim" en homofobie door het modewoord "islamofobie". En bedenk tijdens het lezen ervan dat homoseksualiteit is aangeboren, terwijl religie is aangeleerd.
pi_171009668
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ah, niet zo pessimistisch. Wereld is altijd verscheurd geweest. Vroeger waren er minder kanalen waardoor je dus ook minder op de hoogte was van de gebeurtenissen in andere landen. Komt goed, zolang je zelf maar een goed mens bent.
Wat me tegenvalt is dat de mens nooit leert van zichzelf. De wereld is er geen steek beter op geworden vergeleken met vele eeuwen terug toen er al evenveel bloeddorst en sadisme was.
Maar ja, ook deze wereld zal eens eindigen, en dan gaan de goeden verder.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171009677
Terecht
standaarddrinker
pi_171009701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier:

[..]

Mijn reactie daarop herhaal ik ook met liefde nog eens:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2017 18:40:38 ]
pi_171009725
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.
Je mist alleen dat het niet de daad van de mensen is, maar dat de mensen homo zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171009792
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.
:')

Ik zeg het niet snel en zo direct, maar...
wat ben jij een dom wijf zeg

Er lopen veel randdebielen rond op FOK! maar jij spant toch wel de kroon. :')
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:47:17 #191
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171009845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier:

[..]

Mijn reactie daarop herhaal ik ook met liefde nog eens:

[..]

Ja dit bevestigt dus wat ik al dacht en verklaart al het gedraai van TS. En maar zeuren over de PVV en al die tokkies, terwijl ze zelf exact hetzelfde doet.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171009876
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.
Waar komt die perversiteit precies vandaan eigenlijk? Christenen zijn al best erg wat dat betreft maar moslims hun hele leven lijkt te bestaan uit zich bezigen met wat anderen in bed uitspoken.
Conscience do cost.
pi_171009895
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
Jij houdt je toch ook niet aan de normen en waarden van het land waar jij in woont. Dus waar heb je het over domme doos???
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:51:40 #194
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171009938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar komt die perversiteit precies vandaan eigenlijk? Christenen zijn al best erg wat dat betreft maar moslims hun hele leven lijkt te bestaan uit zich bezigen met wat anderen in bed uitspoken.
Niet alleen bezigen; vooral ook bemoeien en bepalen.

Je zou juist denken dat religieuzen vanuit barmhartigheid iedereen in zijn waarde zou moeten laten maar als er iets segregerend werkt is het wel gelovig zijn.
pi_171010033
Dikke boe-hoe!, om over de inhoud van het nieuwsartikel maar te zwijgen... :X
pi_171010079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:')

Ik zeg het niet snel en zo direct, maar...
wat ben jij een dom wijf zeg

Er lopen veel randdebielen rond op FOK! maar jij spant toch wel de kroon. :')
Ik weet van welk debiel het komt zullen we maar zeggen.
pi_171010085
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
Want? Bang dat deze straffen ook in Nederland komen? Ik kan niet spreken namens alle gematigde moslims in Nederland en in die zin heb je dan ook weinig aan mijn mening als het je daar om te doen is.
Jij hebt geen probleem geuit met het feit dat er (in Atjeh) een wet tegen homoseksualiteit is. Alleen de toepassing ervan vindt je verkeerd. Als de meerderheid der NLse moslims zo "gematigd" is als jij betekent dat dat er ook in zo een situatie een wet kan komen die homoseksualiteit bestraft. En de staat en authoriteit vervolgens aan de haal gaan met de invulling ervan. De stilzwijgende meerderheid die zich niet expliciet uitspreekt tegen de gehele wet vergoeilijkt het ten koste van minderheden (sexueel). Dit is precies het probleem van Moslimlanden in relatie tot allerlei minderheden. En dan zeiken sommigen in Europa die deze wetten goedpraten over discriminatie hier haha.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:10:15 #198
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171010371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zeker weten doe je nooit, maar in de meeste gevallen wordt niet voldaan aan de voorwaarden. ;)
Maar wat zijn dan volgens de leer de voorwaarden waaraan het veroordelen en lijfelijk bestraffen van twee kerels die sex met elkaar hebben gehad precies?

Want ergens is er in de sharia dus wel een jurisprudentie voor het slaan van mensen die iets gedaan hebben wat de rest van de wereld geen ene kut aangaat?
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:14:27 #199
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171010495
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:10 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Maar wat zijn dan volgens de leer de voorwaarden waaraan het veroordelen en lijfelijk bestraffen van twee kerels die sex met elkaar hebben gehad precies?

Want ergens is er in de sharia dus wel een jurisprudentie voor het slaan van mensen die iets gedaan hebben wat de rest van de wereld geen ene kut aangaat?
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:29 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Wat zijn die voorwaarden waar je het elke keer over hebt?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vier wettelijke getuigen die moeten hebben gezien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van penetratie. Verder moeten deze vier wettelijke getuigen ook nog eens voldoen aan alle wettelijke eisen ( bidden, geen verleden, onafhankelijk etc). In feite is het bestraffen van iemand in dit geval onmogelijk, tenzij de schuldigen zelf bereid zijn een belastende verklaring tegen zichzelf af te leggen. ;)
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171010514
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:10 schreef Trashcanman het volgende:
Maar wat zijn dan volgens de leer de voorwaarden waaraan het veroordelen en lijfelijk bestraffen van twee kerels die sex met elkaar hebben gehad precies?

Want ergens is er in de sharia dus wel een jurisprudentie voor het slaan van mensen die iets gedaan hebben wat de rest van de wereld geen ene kut aangaat?
Vier ooggetuigen die de daad dus penetratie zien. Nou dachten de autoriteiten in Atjeh bijvoorbeeld nadat bewoners of religieuze politie ernstige vermoedens begon te krijgdn..hangen we in de kamer toch camera op? Zo gefixt. Of telefoontje ofzo. Zwart op wit. Komen ze er nog goed af zonder doodstraf. Vele jurisprudentie die nog gehanteerd wordt tot op de letter schrijft immers doodstraf voor als het mannen zijn.

Buiten Atjeh wordt dit niet toegepast naar mijn weten. Of bestaat de wet niet. Dankzij het feit dat de centrale regering dus seculierder is. Of "nalatig in het naleven ervan". Hoe je het noemen wilt. Of, een andere (nieuwere) intepretatie erop nahoudt. Die zijn er weldegelijk mbt de relatie tussen staat en burgers en individuele vrijheid bijv in privé domein.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_171010543
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Vele jurisprudentie die nog gehanteerd wordt tot op de letter schrijft immers doodstraf voor als het mannen zijn.
Maar girl on girl action is wel geil? :P
Conscience do cost.
pi_171010553
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Vier ooggetuigen die de daad dus penetratie zien. Nou dachten de autoriteiten in Atjeh bijvoorbeeld nadat bewoners of religieuze politie ernstige vermoedens begon te krijgdn..hangen we in de kamer toch camera op? Zo gefixt. Of telefoontje ofzo. Zwart op wit. Komen ze er nog goed af zonder doodstraf. Vele jurisprudentie die nog gehanteerd wordt tot op de letter schrijft immers doodstraf voor als het mannen zijn.
Het is gefilmd met een telefoon, dus daar voldeden ze al aan.
pi_171010593
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.
Ik denk dat homo's jou wel haten met je domme uitspraken. En terecht. En dan kun je wel aankomen met je homovriend die je nog appt, ik denk dat je hem ook nooit je echte mening hebt gegeven zoals je hier ook met moeite doet. Hypocriet wijf.
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:19:41 #204
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171010633
O die had ik dus gemist. Dan nog blijft het bizar dat er mensen zijn die consequenties willen verbinden aan daden waarbij niemand gekwetst wordt en niemand wat aangaan.

Of mensen die die wet wel ok vinden :')
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:29:07 #205
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171010825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit waarom ze dat willen. Wat is daar de reden voor? Iedereen wil toch juist meer vrijheid en toekomst en vooruitgang.
Religieuze fundamentalisten geloven juist dat wanneer men leeft op basis van een strikte en letterlijke interpretatie van de religieuze doctrines men een soort van utopie kan creëren waarin iedereen zogenaamd gelukkig zou zijn. Ik heb genoeg moslims gesproken die er stellig van zijn overtuigd dat wanneer de sharia ingevoerd zou worden iedereen erop vooruit zou gaan. In de praktijk is dit natuurlijk niet het geval.

Kort gezegd: ze geloven in fantasie en zijn ver verwijderd van de realiteit.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171010903
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Jij hebt geen probleem geuit met het feit dat er (in Atjeh) een wet tegen homoseksualiteit is. Alleen de toepassing ervan vindt je verkeerd. Als de meerderheid der NLse moslims zo "gematigd" is als jij betekent dat dat er ook in zo een situatie een wet kan komen die homoseksualiteit bestraft. En de staat en authoriteit vervolgens aan de haal gaan met de invulling ervan. De stilzwijgende meerderheid die zich niet expliciet uitspreekt tegen de gehele wet vergoeilijkt het ten koste van minderheden (sexueel). Dit is precies het probleem van Moslimlanden in relatie tot allerlei minderheden. En dan zeiken sommigen in Europa die deze wetten goedpraten over discriminatie hier haha.
Ben je islamitisch? Zo ja, dan zijn het juist mensen als jij waar Nederlanders voor te vrezen hebben en niet voor mensen als ik.
pi_171010913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk dat homo's jou wel haten met je domme uitspraken. En terecht. En dan kun je wel aankomen met je homovriend die je nog appt, ik denk dat je hem ook nooit je echte mening hebt gegeven zoals je hier ook met moeite doet. Hypocriet wijf.
Dat jij hypocriet en sluw bent, wil niet zeggen dat ik dat ook ben.
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:35:33 #208
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171010964
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die bevoegdheid heb ik niet. Moge het duidelijk zijn dat ze in deze kwestie niet de echte islamitische wetgeving volgen. Dat ze rationaliteit en empathie uitgeschakeld hebben moge ook wel duidelijk zijn. Ik volg de weg van de islam en de profeet. De profeet die barmhartig, empathisch en gematigd was.
Dan heb jij een heel ander profeet in gedachten. De Mohammed die ik ken was een succesvolle handelaar maar ook een brute oorlogsheer die (politieke) dissidenten niet tolereerde.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:38:37 #209
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171011016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:35 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Dan heb jij een heel ander profeet in gedachten. De Mohammed die ik ken was een succesvolle handelaar maar ook een brute oorlogsheer die (politieke) dissidenten niet tolereerde.
Ja precies. Anders bleef je in die tijd ook geen (over)heerser.

Polderen deed men niet aan.
pi_171011046
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ben je islamitisch? Zo ja, dan zijn het juist mensen als jij waar Nederlanders voor te vrezen hebben en niet voor mensen als ik.
Je leest niet zie ik. Lezen, ff over nadenken en op reageren. Niet met onzin aankomen.

Wie voor individuele vrijheden is heeft niets te vrezen. En niet met voorwaarde "omdat ik tot een minderheid behoor ben ik natuurlijk voor individuele vrijheid, maar eigenlijk als ik en mijn mensen de meerderheid zijn op een dag zijn wij niet tegen wetten die homoseksualiteit bestraffen". Of "maar in Atjeh dus meerderheid Moslim snap ik wetten die homoseksualiteit bestraffen wel en kan mij er niet tegen uitspreken".

Wees geen meeloper aub.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_171011086
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je leest niet zie ik. Lezen, ff over nadenken en op reageren. Niet met onzin aankomen.

Wie voor individuele vrijheden is heeft niets te vrezen. En niet met voorwaarde "omdat ik tot een minderheid behoor ben ik natuurlijk voor individuele vrijheid, maar eigenlijk als ik en mijn mensen de meerderheid zijn op een dag zijn wij niet tegen wetten die homoseksualiteit bestraffen". Of "maar in Atjeh dus meerderheid Moslim snap ik wetten die homoseksualiteit bestraffen wel en kan mij er niet tegen uitspreken".

Wees geen meeloper aub.
Ik heb nergens een waardeoordeel over de straf gedaan. Lees alle bladzijdes terug. Misschien moet jij dus eens wat minder meegaan in het vaarwater van de vele leden hier en zelf lezen wat ik gezegd heb. Ik verafschuw de daad ( zoals het een moslim betaamt), maar dat wil niet zeggen dat ik voor straffen ben.
pi_171011123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb nergens een waardeoordeel over de straf gedaan. Lees alle bladzijdes terug. Misschien moet jij dus eens wat minder meegaan in het vaarwater van de vele leden hier en zelf lezen wat ik gezegd heb. Ik verafschuw de daad ( zoals het een moslim betaamt), maar dat wil niet zeggen dat ik voor straffen ben.
Duidelijk. Je bent principieel tegen het bestraffen van homoseksualiteit in een wet in rechtsstaat in deze 21e eeuw.

Goed bezig.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:46:37 #213
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171011173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb nergens een waardeoordeel over de straf gedaan. Lees alle bladzijdes terug. Misschien moet jij dus eens wat minder meegaan in het vaarwater van de vele leden hier en zelf lezen wat ik gezegd heb. Ik verafschuw de daad ( zoals het een moslim betaamt), maar dat wil niet zeggen dat ik voor straffen ben.
Dus je bent ertegen?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:52:59 #214
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171011290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Religie-imagobewaking, deel 68.392.212

Wat daar in Indonesië gebeurt is wél islamitisch verantwoord. In zo'n beetje alle moslimlanden staan forse straffen op homoseksualiteit, tot de doodstraf aan toe. Zelf haat je homoseksualiteit; ik wil het citaat nog wel even opzoeken, desgewenst.

Misschien moet je gewoon eens onder ogen gaan zien dat de religie waar je zo'n fan van bent in elk opzicht waanzinnig en extremistisch is. Kap met bullshit als "niet islamitisch verantwoord", het is namelijk volledig in lijn met de islam en met de praktijk in moslimlanden.

Zie gewoon onder ogen dat je een haatreligie aanhangt. Verdedig deze waanzin, of stap af van je religie. Maar kap met dit toneelspel en met dit eeuwige slachtoffergedrag. :r Je bent geen slachtoffer; je kiest er zelf met je volle verstand voor om deze bullshit aan te hangen en om op FOK! te schrijven dat je homoseksualiteit haat.
Het is statistisch gezien wel waarschijnlijk dat ze enigszins slachtoffer is. Ze is zeer waarschijnlijk geïndoctrineerd met deze religie en ze heeft dientengevolge waarschijnlijk nooit met een kritische blik gekeken naar de controversiële zaken zoals de doodstraf op homoseksualiteit of afvalligheid bijvoorbeeld.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:56:09 #215
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171011362
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees nog altijd niet dat ik die mensen haat. Wel de daad. Net zoals ik criminelen niet haat, maar wel de daad van die mensen.
Criminaliteit vergelijken met seksualiteit... 8)7
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171011931
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een mietjes daar in Atjeh. Een beetje moslimstaat hangt dit soort verderfelijke lieden op of onthoofdt ze.

[ afbeelding ]
Nog enkele voorbeelden van hoe men op 17 mei wereldwijd deze internationale dag tegen homofobie viert. *;
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171012015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet trouwens niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds heel zielig voor de twee jonge kerels. Anderzijds heb je je (of je het nou leuk vindt of niet) te houden aan de regels van een land/provincie/streek. Daarnaast heb je dan nog religie die voorschrijft dat er lijfstraffen op dit soort daden staat mits er voldaan is aan de voorwaarden.
Geaardheid zou nooit bestraft moeten worden. Tja religie loopt hierin ver achter. :)
pi_171012546
Dat zon wijf als maggierijn hier niet hard afstand van neemt bevestigt mijn beeld weer van moslims, waar ook ter wereld. En strookt ook met de pollresultaten die je wereldwijd ziet over moslims.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171016727
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:45 schreef habitue het volgende:
Dat zon wijf als maggierijn hier niet hard afstand van neemt bevestigt mijn beeld weer van moslims, waar ook ter wereld. En strookt ook met de pollresultaten die je wereldwijd ziet over moslims.
Leer mijn naam eens goed spellen.
pi_171016742
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:21 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Geaardheid zou nooit bestraft moeten worden. Tja religie loopt hierin ver achter. :)
Begrijp je standpunt.
pi_171016781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb nergens een waardeoordeel over de straf gedaan. Lees alle bladzijdes terug. Misschien moet jij dus eens wat minder meegaan in het vaarwater van de vele leden hier en zelf lezen wat ik gezegd heb. Ik verafschuw de daad ( zoals het een moslim betaamt), maar dat wil niet zeggen dat ik voor straffen ben.
Jouw posts hier zo lezende, heb ik toch heel sterk de indruk gekregen dat je straffen wel o.k. vindt, zolang er maar aan de eerder in dit topic genoemde voorwaarden qua getuigen etc. is/wordt voldaan... want, tja, zo staat het (volgens jou) in de koran en daarmee ga je wel akkoord.

Verder is overduidelijk dat je helemaal geen eigen mening weet (of openlijk durft) te vormen (geven), maar je je volkomen achter je religie verschuilt en zelfs daarin (al dan niet opzettelijk) vreselijk vaag blijft.

En zodra je je niet meer achter je religie kan verschuilen, dan ga je je zitten verschuilen door (zogenaamd) de troll uit te hangen.

Ik vind het oprecht vervelend dat ik dat doe, maar ik vraag me serieus wel eens af of ik de onmiskenbare extremisten eigenlijk niet minder erg vind dan mensen zoals jij. Die onmiskenbare extremisten zijn tenminste nog duidelijk, open/eerlijk en minder laf in hun walgelijkheden, terwijl mensen zoals jij, al 'lief' doende, het systeem goedkeuren, misschien zelfs creëren, waarbinnen die extremisten hun gang kunnen gaan. 'They do your dirty work for you', denk ik soms wel eens...
Tails tell tales
pi_171017328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jouw posts hier zo lezende, heb ik toch heel sterk de indruk gekregen dat je straffen wel o.k. vindt, zolang er maar aan de eerder in dit topic genoemde voorwaarden qua getuigen etc. is/wordt voldaan... want, tja, zo staat het (volgens jou) in de koran en daarmee ga je wel akkoord.

Verder is overduidelijk dat je helemaal geen eigen mening weet (of openlijk durft) te vormen (geven), maar je je volkomen achter je religie verschuilt en zelfs daarin (al dan niet opzettelijk) vreselijk vaag blijft.

En zodra je je niet meer achter je religie kan verschuilen, dan ga je je zitten verschuilen door (zogenaamd) de troll uit te hangen.

Ik vind het oprecht vervelend dat ik dat doe, maar ik vraag me serieus wel eens af of ik de onmiskenbare extremisten eigenlijk niet minder erg vind dan mensen zoals jij. Die onmiskenbare extremisten zijn tenminste nog duidelijk, open/eerlijk en minder laf in hun walgelijkheden, terwijl mensen zoals jij, al 'lief' doende, het systeem goedkeuren, misschien zelfs creëren, waarbinnen die extremisten hun gang kunnen gaan. 'They do your dirty work for you', denk ik soms wel eens...
Minder denken en invullen zal je goed doen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:17:51 #223
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171017487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jouw posts hier zo lezende, heb ik toch heel sterk de indruk gekregen dat je straffen wel o.k. vindt, zolang er maar aan de eerder in dit topic genoemde voorwaarden qua getuigen etc. is/wordt voldaan... want, tja, zo staat het (volgens jou) in de koran en daarmee ga je wel akkoord.

Verder is overduidelijk dat je helemaal geen eigen mening weet (of openlijk durft) te vormen (geven), maar je je volkomen achter je religie verschuilt en zelfs daarin (al dan niet opzettelijk) vreselijk vaag blijft.

En zodra je je niet meer achter je religie kan verschuilen, dan ga je je zitten verschuilen door (zogenaamd) de troll uit te hangen.

Ik vind het oprecht vervelend dat ik dat doe, maar ik vraag me serieus wel eens af of ik de onmiskenbare extremisten eigenlijk niet minder erg vind dan mensen zoals jij. Die onmiskenbare extremisten zijn tenminste nog duidelijk, open/eerlijk en minder laf in hun walgelijkheden, terwijl mensen zoals jij, al 'lief' doende, het systeem goedkeuren, misschien zelfs creëren, waarbinnen die extremisten hun gang kunnen gaan. 'They do your dirty work for you', denk ik soms wel eens...
Geef het maar op, ze gaat het overduidelijke toch niet hardop zeggen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171018668
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Minder denken en invullen zal je goed doen.
Eigenaardige opmerking van iemand die voor een boek knielt en vervolgens z'n eigen invulling geeft aan de inhoud van dat boek.
Conscience do cost.
pi_171018729
Ander land, andere gewoontes, andere wetten. Wij hebben daar niks over te zeggen.
pi_171018761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:11 schreef Hdero het volgende:
Ander land, andere gewoontes, andere wetten. Wij hebben daar niks over te zeggen.
Sluit N&A maar inderdaad. We hebben niets over het buitenland te zeggen.
Conscience do cost.
pi_171018774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Sluit N&A maar inderdaad. We hebben niets over het buitenland te zeggen.
niet over dit soort zaken in het buitenland.
pi_171018817
Ongelooflijk toch, dat je opgepakt kunt worden wegens het beledigen van de Islam, en mensen worden veroordeeld voor het hebben van een homoseksuele relatie met elkaar. En dat in een tijd waarin de mens reizen naar de maan maakt, in de hersenen kan kijken etc.

Het blijft toch alsof je 500 jaar terug in de tijd gaat in die Islamitische landen...
pi_171018874
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:16 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Ongelooflijk toch, dat je opgepakt kunt worden wegens het beledigen van de Islam, en mensen worden veroordeeld voor het hebben van een homoseksuele relatie met elkaar. En dat in een tijd waarin de mens reizen naar de maan maakt, in de hersenen kan kijken etc.

Het blijft toch alsof je 500 jaar terug in de tijd gaat in die Islamitische landen...
En Nederland gaat ook jaren terug(500, hoe kom je op dat getal) qua ontwikkelingsniveau maar wel een andere richting op.
pi_171018899
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

En Nederland gaat ook jaren terug(500, hoe kom je op dat getal) qua ontwikkelingsniveau maar wel een andere richting op.
We moeten vooral nog meer kanslozen importeren.
pi_171018925
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

We moeten vooral nog meer kanslozen importeren.
Als het aan Groenlinks ligt.... die hebben de vorming van een coalitie geblokkeerd op grond daarvan las ik vandaag.
pi_171018977
Dit soort uitwassen krijgen we in Europa ook als we blijven doorgaan met de islamitische influx. Uiteindelijk willen moslims altijd en overal ter wereld volgens die achterlijke sharia regeltjes leven.
pi_171019378
Zelfs op het voorheen niet islamitische bali begint de invloed van de islam toe te nemen. Om 4 uur 's nachts gewekt worden door gejengel uit de moskee, geen openbare verkoop meer van alcohol buiten de toeristische badplaatsen.
Zonde, gewoon heel erg zonde van dat land.
pi_171019857
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

We moeten vooral nog meer kanslozen importeren.
Dat gaat ook wel gebeuren wees niet bang
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 18 mei 2017 @ 02:56:12 #235
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171019910
Worden zij nu als drumstel gebruikt of hoe moet ik dit zien? :')
  donderdag 18 mei 2017 @ 03:05:13 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_171019932
quote:
13s.gif Op donderdag 18 mei 2017 01:08 schreef Morpheus_ het volgende:
Zelfs op het voorheen niet islamitische bali begint de invloed van de islam toe te nemen. Om 4 uur 's nachts gewekt worden door gejengel uit de moskee, geen openbare verkoop meer van alcohol buiten de toeristische badplaatsen.
Zonde, gewoon heel erg zonde van dat land.
Om 4 uur s'nachts? Dat zou voor mij een gegronde reden zijn om die moskee in brand te steken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:03:19 #238
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171020168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:11 schreef Hdero het volgende:
Ander land, andere gewoontes, andere wetten. Wij hebben daar niks over te zeggen.
Hoe zit dat met een ander huis eigenlijk?
pi_171024313
quote:
13s.gif Op donderdag 18 mei 2017 01:08 schreef Morpheus_ het volgende:
Zelfs op het voorheen niet islamitische bali begint de invloed van de islam toe te nemen. Om 4 uur 's nachts gewekt worden door gejengel uit de moskee, geen openbare verkoop meer van alcohol buiten de toeristische badplaatsen.
Zonde, gewoon heel erg zonde van dat land.
So what? Hun land of verwacht je soms dat ze dat veranderen zodat ene Morpheus_ daar zijn vakantie kan houden. Moet niet gekker worden.
pi_171024330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 03:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Om 4 uur s'nachts? Dat zou voor mij een gegronde reden zijn om die moskee in brand te steken.
Hun land. Waarom bemoei jij je mee en waar denk jij het recht vandaan te halen om dat te doen?
pi_171024605
Precies. En daarom niet meer naar dat soort landen op vakantie gaan. Maar als er mensenrechten geschonden worden, wat hier het geval is, dan mag de wereld wel ingrijpen wat mij betreft.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:59:31 #242
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171024903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Eigenaardige opmerking van iemand die voor een boek knielt en vervolgens z'n eigen invulling geeft aan de inhoud van dat boek.
Ik vind het eerste deel van haar antwoord (Minder denken) juist exemplarisch voor de gemiddelde moslim. Zodra je kritisch gaat denken kun je niet meer geloven in de bovennatuurlijke verhalen uit de islamitische eschatologie.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171024918
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:59 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik vind het eerste deel van haar antwoord (Minder denken) juist exemplarisch voor de gemiddelde moslim. Zodra je kritisch gaat denken kun je niet meer geloven in de bovennatuurlijke verhalen uit de islamitische eschatologie.
Inderdaad. Hersenen op nul en onzin geloven.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hun land. Waarom bemoei jij je mee en waar denk jij het recht vandaan te halen om dat te doen?
Jij bent degene die er een topic over opent. Waar bemoei jij je mee en waar meen jij het recht vandaan te halen om je mening erover te geven?
Conscience do cost.
pi_171025053
Zelf heb ik een tijdje in Indonesie gewoond (Lombok), de Indonesiërs zijn gematigd maar ze vinden religie wel belangrijk. Je kan drinken wat je wilt, maar je moet niet aan hun cultuur en religie zitten)(gelijk hebben ze). Wat betreft die 2 homoseksuele mannen, ze hebben zich niet aan de lokale regels gehouden dus moeten ze boeten, kut voor hun maar in Atjeh moet je dat soort dingen niet flikken.
pi_171025132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad. Hersenen op nul en onzin geloven.

[..]

Jij bent degene die er een topic over opent. Waar bemoei jij je mee en waar meen jij het recht vandaan te halen om je mening erover te geven?
Een mening ergens over geven is van een andere orde dan zeggen dat moskeeën in de fik gestoken moeten worden omdat een of ander toerist niet tegen het geluid kan. Waar komt die arrogantie überhaupt vandaan? Zelfde geldt voor jou aangezien je voor hem in de bres springt en het dus eens met hem bent.
pi_171025138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies. En daarom niet meer naar dat soort landen op vakantie gaan. Maar als er mensenrechten geschonden worden, wat hier het geval is, dan mag de wereld wel ingrijpen wat mij betreft.
Mee eens.
pi_171025169
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:59 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik vind het eerste deel van haar antwoord (Minder denken) juist exemplarisch voor de gemiddelde moslim. Zodra je kritisch gaat denken kun je niet meer geloven in de bovennatuurlijke verhalen uit de islamitische eschatologie.
Wie zegt dat ik niet kritisch denk? Ken jij mij, behalve dan van het forum? Islam stimuleert kritisch denken, maar dat jij niet verder komt dan hedendaagse islam en geen kaas gegeten hebben van de rijke historie van islam ( diverse stromingen, filosofen en andere dingen) en islamitische landen is toch echt jouw zwakheid. Over kritisch denken gesproken...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 12:15:24 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:18:36 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171025250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

So what? Hun land of verwacht je soms dat ze dat veranderen zodat ene Morpheus_ daar zijn vakantie kan houden. Moet niet gekker worden.
Het is andersom. Het wordt nu veranderd door een islamitische minderheid zodat de toeristen er minder te zoeken hebben dan voorheen. Het grootste deel van de Balinezen is niet islamitisch. Het is hun land.

Waarom vind jij dat een minderheid hun waarden op mag leggen aan mensen in hun eigen land? Waarom vind jij überhaupt dat mensen hun waarden op mogen leggen aan anderen?

En werkt het wat jou betreft maar één kant op, namelijk vanuit islamistische hoek aan anderen of mogen ongelovigen als meerderheid ook dingen opleggen aan moslims? In China knippen ze momenteel baarden af bij Oeigoeren en wordt vasten verboden. Zeg je dan ook "tja het zijn hun wetten, hun land"?
pi_171025324
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Een mening ergens over geven is van een andere orde dan zeggen dat moskeeën in de fik gestoken moeten worden omdat een of ander toerist niet tegen het geluid kan.
Dat is ook een mening.
quote:
Waar komt die arrogantie überhaupt vandaan?
In deze een keer niet uit de koran. Opmerkelijk wel.
quote:
Zelfde geldt voor jou aangezien je voor hem in de bres springt en het dus eens met hem bent.
Wat hij zegt doet me niets. Ik val alleen over hoe hypocriet jij bent. Zeggen dat mensen geen mening mogen hebben en ondertussen zelf wel een domme mening hebben. :D

Ik heb het al vaker gezegd maar het is jammer dat er moslims zoals jij bestaan die het verpesten voor de coole moslims.
Conscience do cost.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:29:04 #250
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171025444
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet kritisch denk? Ken jij mij, behalve dan van het forum? Islam stimuleert kritisch denken, maar dat jij niet verder komt dan hedendaagse islam en geen kaas gegeten hebben van de rijke historie van islam ( diverse stromingen, filosofen en andere dingen) en islamitische landen is toch echt jouw zwakheid. Over kritisch denken gesproken...
Ik ben me goed bewust van de historie van de islam. Ik heb al diverse literatuur weten te raadplegen en ik weet heus wel welke stromingen er zijn (van de Ahmadiyya's tot aan het Mu'tazilisme). Waarom neem je dit direct aan? Ik zeg niet dat jij in het bijzonder niet kritisch kunt denken. Ik geef enkel aan dat er sommige zaken zijn in de islamitische eschatologie waarin men dient te geloven op basis van geen enkel bewijs (imaan). Dat is juist het tegenovergestelde van kritisch denken en is duidend voor de intellectuele armoede binnen grotendeels de conservatievere stromingen in de islam zoals het Wahabisme.

En dat de islam kritisch nadenken zou stimuleren ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben me bewust van de koranverzen die spreken over nadenken (bijvoorbeeld soera 4:82). Maar zodra je echt kritisch gaat nadenken komen de vragen naar boven. Denk aan het narratief van Adam en Eva en de evolutietheorie die deze ontkracht.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:37:17 #251
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171025612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zelf heb ik een tijdje in Indonesie gewoond (Lombok), de Indonesiërs zijn gematigd maar ze vinden religie wel belangrijk. Je kan drinken wat je wilt, maar je moet niet aan hun cultuur en religie zitten)(gelijk hebben ze). Wat betreft die 2 homoseksuele mannen, ze hebben zich niet aan de lokale regels gehouden dus moeten ze boeten, kut voor hun maar in Atjeh moet je dat soort dingen niet flikken.
De vraag is niet of het volgens de regels strafbaar is. De vraag is waarom homoseksualiteit überhaupt strafbaar is gesteld, terwijl het een natuurlijke seksualiteit is. Jij weet ook heel goed dat het menselijke seksuele spectrum zeer divers is. Kan iemand mij een reden geven waaruit blijkt dat het strafbaar stellen van homoseksualiteit rationeel gerechtvaardigd is? Ik weet zeker van niet.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:59:01 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_171027628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hun land. Waarom bemoei jij je mee en waar denk jij het recht vandaan te halen om dat te doen?
Waar halen zij het recht vandaan om mensen om 4 uur in de nacht wakker te maken met die teringherrie?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171028577
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Minder denken en invullen zal je goed doen.
Zodat jij minder kritische geluiden te verwerken krijgt? :')
Tails tell tales
pi_171029289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Allicht is een burgeroorlog nu wenselijk boven een burgeroorlog als de invloed van de islam des te meer gegroeid is en het helemaal te laat is voor Indonesië.

Eeuwig zonde anders. Prachtig land, mijn land. Nu ook langzaam richting de afgrond door de verderfelijkheid van moslims.
Late reactie, maar toch nog even: :*
Tails tell tales
pi_171031395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:12 schreef Forbry het volgende:

[..]

Late reactie, maar toch nog even: :*
Makkelijk scoren zo bij jou. Wat doe ik nu weer goed? :P
Conscience do cost.
pi_171032885
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar halen zij het recht vandaan om mensen om 4 uur in de nacht wakker te maken met die teringherrie?
Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:15 #257
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171032913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
Wat vind jij van zwarte piet?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:19:55 #258
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171033151
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:45 schreef habitue het volgende:
Dat zon wijf als maggierijn hier niet hard afstand van neemt bevestigt mijn beeld weer van moslims, waar ook ter wereld. En strookt ook met de pollresultaten die je wereldwijd ziet over moslims.
Achter elke extremist staat een gigantische menigte "gematigden" driftig ja te knikken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:20:42 #259
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033170
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat vind jij van zwarte piet?
En ondertussen ook eisen dat met alle islamitische feestdagen rekening wordt gehouden. Is ook niet "onze traditie" dus nogal een drogredenatie.
pi_171033248
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

So what? Hun land of verwacht je soms dat ze dat veranderen zodat ene Morpheus_ daar zijn vakantie kan houden. Moet niet gekker worden.
Man, man, man. Lees mijn post eens goed. Je hoort me niet klagen over de islam in Java, Sumatra of Borneo, maar over hindoeïstisch Bali, waar amper 5 procent van de bevolking moslim is. Een echt minderheid dus, maar die wel hun wil opleggen aan niet - of anders gelovigen.
En dat was pak 'm beet 10 a 15 jaar geleden nog niet aan de orde. Dus ja, ik heb hier oprecht een bezwaar tegen.
pi_171033323
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:29 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik ben me goed bewust van de historie van de islam. Ik heb al diverse literatuur weten te raadplegen en ik weet heus wel welke stromingen er zijn (van de Ahmadiyya's tot aan het Mu'tazilisme). Waarom neem je dit direct aan? Ik zeg niet dat jij in het bijzonder niet kritisch kunt denken. Ik geef enkel aan dat er sommige zaken zijn in de islamitische eschatologie waarin men dient te geloven op basis van geen enkel bewijs (imaan). Dat is juist het tegenovergestelde van kritisch denken en is duidend voor de intellectuele armoede binnen grotendeels de conservatievere stromingen in de islam zoals het Wahabisme.

En dat de islam kritisch nadenken zou stimuleren ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben me bewust van de koranverzen die spreken over nadenken (bijvoorbeeld soera 4:82). Maar zodra je echt kritisch gaat nadenken komen de vragen naar boven. Denk aan het narratief van Adam en Eva en de evolutietheorie die deze ontkracht.
Weinig van te merken in jouw laatste reactie naar mij toe. Als je heel wat kennis van de islam hebt dan weet je toch echt dat de ene stroming de andere niet is en niet alle stromingen binnen de islam statisch zijn. Je kan dus niet stellen dat de islam kritisch denken inhibeert. Je kan wel stellen dat bepaalde stromingen en moslims het vrije denken blokkeren omdat ze denken dat daar geen ruimte voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 19:00:39 ]
pi_171033342
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En ondertussen ook eisen dat met alle islamitische feestdagen rekening wordt gehouden. Is ook niet "onze traditie" dus nogal een drogredenatie.
Alsof jij weet wat mijn mening hierover is? Lekker voorbarig weer.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:30:58 #263
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alsof jij weet wat mijn mening hierover is? Lekker voorbarig weer.
Ik heb het helemaal niet over jou. Moslims in het algemeen.
pi_171033380
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over jou. Moslims in het algemeen.
Naar mijn weten zijn het geen moslims die een probleem van zwarte piet maken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:33:13 #265
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171033398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn het geen moslims die een probleem van zwarte piet maken.
En ik heb het ook niet over zwarte piet... kom op wel een beetje bij de les blijven...
pi_171033907
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:33 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En ik heb het ook niet over zwarte piet... kom op wel een beetje bij de les blijven...
Ook dan niet. Ik heb moslims nooit horen schreeuwen dat christelijke tradities weg moeten. Het zijn juist de Hollanders die voor moslims denken met als gevolg dat kerstbomen verdwijnen en Pasen ineens geen Pasen meer genoemd wordt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 19:02:39 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171033921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook dan niet. Ik heb moslims nooit horen schreeuwen dat christelijke tradities weg moeten. Het zijn juist de Hollanders die voor moslims denken met als gevolg dat kerstbomen verdwijnen en Pasen ineens geen Pasen meer genoemd wordt.
Met dat laatste heb je wel een punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171034012
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
Hoe krijg je dit soort domme gezwets uit je toetsenbord? Hoe is het relevant dat het 'hun' land, 'hun' tradities en 'hun' geloof is? Dat maakt automatisch dat je er geen mening meer over mag hebben ofzo :? Waarom voel je jezelf wel zo vrij om dat te doen dan?

Als we in jouw domme absoluten gaan werken heb jij geen enkel recht van spreken. Ik als Indo heb al iets meer recht. Dus gelieve in het vervolg hier niet meer te posten want het is mijn land, niet het jouwe.
Conscience do cost.
pi_171034769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Makkelijk scoren zo bij jou. Wat doe ik nu weer goed? :P
Indo zijn? :P

Nee, was (dit keer) niet vanwege 'goed', maar vanwege het feit dat het mij best kut lijkt als je "jouw land" zo ziet afglijden...
Tails tell tales
pi_171034857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alsof jij weet wat mijn mening hierover is? Lekker voorbarig weer.
Misschien jouw mening dan ook eens een keer -duidelijk- geven? Je éigen mening, niet gewoon vertellen wat er wel/niet in de koran staat en/of inhoudsloze kritiek geven op de mening van anderen?
Tails tell tales
pi_171048958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is hun land. Hun tradities en hun geloof. Moet niet gekker worden, die arrogantie van jou.
Mooi, zullen we deze analogie dan maar doortrekken naar Nederland of komt dat toevallig niet goed uit?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:29:29 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171049546
Ze zoeken het maar uit daar in Indonesië, mij zullen ze er niet zien. Met de auto door Goeree-Overflakkee is voor mij al meer dan genoeg pre-historische fabeltjeskrant ervaring.

Maar in wezen spoort geen enkel religieus ingegeven land.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171050484
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171050640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:41 schreef Forbry het volgende:

[..]

Misschien jouw mening dan ook eens een keer -duidelijk- geven? Je éigen mening, niet gewoon vertellen wat er wel/niet in de koran staat en/of inhoudsloze kritiek geven op de mening van anderen?
Die heb ik toch gegeven. Lezen.
pi_171050646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:06 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Mooi, zullen we deze analogie dan maar doortrekken naar Nederland of komt dat toevallig niet goed uit?
Absoluut. Mij hoor je niet zeuren.
pi_171050691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit soort domme gezwets uit je toetsenbord? Hoe is het relevant dat het 'hun' land, 'hun' tradities en 'hun' geloof is? Dat maakt automatisch dat je er geen mening meer over mag hebben ofzo :? Waarom voel je jezelf wel zo vrij om dat te doen dan?

Als we in jouw domme absoluten gaan werken heb jij geen enkel recht van spreken. Ik als Indo heb al iets meer recht. Dus gelieve in het vervolg hier niet meer te posten want het is mijn land, niet het jouwe.
Jouw mening doet er niet toe. Indonesië is een islamitisch land en daarmee basta. Als zij (merendeel van het volk) dus de adhaan af willen laten gaan dan zij dat zo. Stoort je dat als toerist dan rot je toch op?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:15:43 #277
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171050721
quote:
De pagina waar je naar linkt gaat over radicale extremistische islam.

Misschien is het handig om het verschil te kennen voordat je misverstanden op andere vlakken krijgt.
wooblabalurg
pi_171050746
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:24 schreef Morpheus_ het volgende:

[..]

Man, man, man. Lees mijn post eens goed. Je hoort me niet klagen over de islam in Java, Sumatra of Borneo, maar over hindoeïstisch Bali, waar amper 5 procent van de bevolking moslim is. Een echt minderheid dus, maar die wel hun wil opleggen aan niet - of anders gelovigen.
En dat was pak 'm beet 10 a 15 jaar geleden nog niet aan de orde. Dus ja, ik heb hier oprecht een bezwaar tegen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee met die 'islamitische invloeden'. Blijkbaar hebben de hindoeïstische Balinezen hier geen moeite mee en leven ze prima naast elkaar. Alleen Nederlanders hebben het klagen om elk scheetje tot kunst verheven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 13:17:34 ]
pi_171050795
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De pagina waar je naar linkt gaat over radicale extremistische islam.

Misschien is het handig om het verschil te kennen voordat je misverstanden op andere vlakken krijgt.
Tja, dat zo een debiel dan nog het lef heeft te reageren. Tokkie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 13:18:17 ]
pi_171050996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jouw mening doet er niet toe.
Maar die van jou wel?
quote:
Indonesië is een islamitisch land en daarmee basta.
En dus mag er geen mening over gegeven worden? :D

En Nederland is min of meer een christelijk land. Buig je al voor jezus?
quote:
Als zij (merendeel van het volk) dus de adhaan af willen laten gaan dan zij dat zo. Stoort je dat als toerist dan rot je toch op?
Dus als het merendeel van het Nederlandse volk moslims aan de hoogste boom wil hebben dan zij dat ook zo? Daar heb je dan geen mening over?

Hoe oud ben je eigenlijk?
Conscience do cost.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:27:21 #281
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171051082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:24 schreef ems. het volgende:

[..]


Dus als het merendeel van het Nederlandse volk moslims aan de hoogste boom wil hebben
Gelukkig zijn we nog niet daar.
wooblabalurg
pi_171051127
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we nog niet daar.
Als het zover is moeten we ons er maar bij neerleggen. Het merendeel van het volk wil het dan immers en daar valt klaarblijkelijk niets tegenin te brengen.
Conscience do cost.
pi_171051161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Tja, dat zo een debiel dan nog het lef heeft te reageren. Tokkie.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:30:37 #284
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171051187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Als het zover is moeten we ons er maar bij neerleggen. Het merendeel van het volk wil het dan immers en daar valt klaarblijkelijk niets tegenin te brengen.
Dat moet iedereen voor zichzelf weten maar ik leg mij daar niet bij neer. En ik hoop dat het merendeel geen monster is.
wooblabalurg
pi_171051273
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat moet iedereen voor zichzelf weten maar ik leg mij daar niet bij neer. En ik hoop dat het merendeel geen monster is.
Dat hoop ik ook, want naast Maghrebijnse bestaan er natuurlijk ook keurige moslims. We moeten het die kleine groep die zij representeert niet laten verpesten voor de rest.
Conscience do cost.
pi_171051601
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Absoluut. Mij hoor je niet zeuren.
Nou, volgens mij doe je niet anders.
pi_171053202
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar die van jou wel?

[..]

En dus mag er geen mening over gegeven worden? :D

En Nederland is min of meer een christelijk land. Buig je al voor jezus?

[..]

Dus als het merendeel van het Nederlandse volk moslims aan de hoogste boom wil hebben dan zij dat ook zo? Daar heb je dan geen mening over?

Hoe oud ben je eigenlijk?
Wat een debiel ben je? We hebben het hier niet over moord, maar over een adhaan dat in de ochtend klinkt.
pi_171053251
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een debiel ben je? We hebben het hier niet over moord, maar over een adhaan dat in de ochtend klinkt.
Geef eens antwoord. Waarom ben je van mening dat andere mensen geen mening mogen hebben maar jijzelf blijkbaar wel?

En serieus, hoe oud ben je? Als je 13 bent kan ik nog enigszins begrijpen waar je vandaan komt.
Conscience do cost.
pi_171053529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een debiel ben je? We hebben het hier niet over moord, maar over een adhaan dat in de ochtend klinkt.
Jajajaja, iederen niet-moslim is achterlijk :')
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:58:13 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171063819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Volgens mij valt het allemaal wel mee met die 'islamitische invloeden'. Blijkbaar hebben de hindoeïstische Balinezen hier geen moeite mee en leven ze prima naast elkaar. Alleen Nederlanders hebben het klagen om elk scheetje tot kunst verheven.
Het gaat wel iets verder dan een adhaantje hier en daar. De bomaanslag op Bali was uitgevoerd door islamitische Indonesiërs uit andere streken (Java) die "het niet accepteerden" dat toeristen daar, op een ander eiland tussen lokale mensen die er geen probleem mee hebben en die er hun brood mee verdienen, hun vakantie vierden.
pi_171089199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jouw mening doet er niet toe. Indonesië is een islamitisch land en daarmee basta. Als zij (merendeel van het volk) dus de adhaan af willen laten gaan dan zij dat zo. Stoort je dat als toerist dan rot je toch op?
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 08:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

In dat geval terecht. In de ogen van de racistische Nederland kan je toch niks goeds doen. De gemiddelde Nederlander is ook gewoon een racist.
Even een crosspost. Nederland is geen islamitisch land en daarmee basta. Tyft hier ook op dan, troll.
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_171090621
Plaats een #jezelfie op Twitter! Dat zal ze leren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171230339
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Volgens mij valt het allemaal wel mee met die 'islamitische invloeden'. Blijkbaar hebben de hindoeïstische Balinezen hier geen moeite mee en leven ze prima naast elkaar. Alleen Nederlanders hebben het klagen om elk scheetje tot kunst verheven.
Je weet dus duidelijk niet waar je over praat. De rest van de bevolking tolereert de Islam daar om ruzie en problemen te voorkomen. Ze willen geen amok maken. Heeft niks met mij als Nederlander te maken. Maar goed, je bent een sneue troll, waarom ga ik er ook op in.
pi_171230373
pislam :r
pi_171230414
Wat een kutland is dat geworden
pi_171230441
Erg
pi_171230479
Belachelijk
pi_171230552
Oké bij deze vermijd ik dat land voortaan
pi_171230581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jouw mening doet er niet toe. Indonesië is een islamitisch land en daarmee basta. Als zij (merendeel van het volk) dus de adhaan af willen laten gaan dan zij dat zo. Stoort je dat als toerist dan rot je toch op?
Dus je mag er geen eens een mening over hebben?
pi_171230631
:(
pi_171230659
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:14 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

Dus je mag er geen eens een mening over hebben?
Echt hè
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')