quote:Op zondag 18 september 2005 01:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe lang heb ik garantie ?
Het Nederlands recht kent geen concrete termijn, maar de huidige regelgeving in Titel 1 van Boek 7 van het BW is gebaseerd op een EU richtlijn. In deze richtlijn staat dat de garantie altijd minimaal 2 jaar moet bedragen. Tevens is er bepaald dat wanneer iets binnen 6 maanden stuk gaat, dit behandeld moet worden alsof het artikel al stuk was op het moment van kopen.
quote:Op zondag 18 september 2005 01:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb ik recht op een nieuw produkt bij defect?
Nee, niet direct; de winkelier is verplicht (BW 7:21, lid 3) het probleem met zo min mogelijk overlast op te lossen. De precieze invulling van deze bepaling zal nog in de jurisprudentie ontwikkeld moeten worden.
quote:Op zondag 18 september 2005 01:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat als de reparatie niet of niet goed gebeurt?
BW 7:21, lid 6 biedt de koper een sterk middel om de reparatie op kosten van de verkoper door een ander uit te laten voeren; voorwaarde hiervoor is dat de koper de verkoper schriftelijk heeft gemaand het probleem op te lossen. (Het verhalen van deze kosten zal niet zonder slag of stoot gaan, maar doordat er een wettelijke grond is, is het wel mogelijk)
Tja geen idee, ik wist überhaupt niet dat het nepleer was ik dacht dat het één of andere behandelde katoenzooi was. Zulke tassen zijn tot nu toe bij mij altijd jaren mooi geweest. En ik ben er wel vanuit gegaan dat bij een jaar fabrieksgarantie ik de tas toch wel een jaar kon gebruiken zoals hij ongeveer was bij aanschaf. Misschien naïef, ben geen tassenexpert. Ik weet (of wist) dus ook niet wat voor arsenaal aan reparaties ze hebben (vrij weinig blijkt). Als ze het hadden gezegd toen ik hem kocht had ik er ook anders ingestaan natuurlijk maar nu voelt het een beetje alsof ik gewoon dom ben geweest omdat ik niet alle eigenschappen en mogelijkheden van tassenreparaties/levensduren ken en dan toch een tas heb gekocht.quote:Op woensdag 17 mei 2017 11:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Garantie betekent niet dat je onbeperkt nieuwe artikelen krijgt.
Fabrieksgarantie is leuk, maar jij hebt geen kut met die fabriek te maken. Jij hebt met de winkel te maken.
Wat had jij voor reparatie verwacht, buiten de garantie termijn van de winkel ?
Dus er is geen wettelijke invulling van wat acceptabel is als reparatie maak ik hieruit op?quote:Op woensdag 17 mei 2017 11:46 schreef Deshain het volgende:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Uit de WGR FAQ:
[..]
[..]
[..]
55¤, niet superduur objectief gezien (wel voor mij overigens maar ik verwachtte niet meer dan een jaar levensduur). 4x p/w wat papieren, sleutels en telefoon enzo in vervoerd, wel altijd op tafel gelegd en gewoon netjes mee om gegaan. Ik ben van nature vrij zuinig op m'n spullen, zeker omdat het voor mij dus niet een klein bedrag was ofzo. Dus geen gegooi en gesmijt en geprop.quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
Wat je mag verwachten qua duurzaamheid en eventuele reparatie, hangt natuurlijk ook wel een beetje af van wat voor soort tas het was en hoe je hem gebruikt hebt. Hebben we het over een paar tientjes of veel meer? Dagelijks je hele hebben en houwen in vervoerd, of een paar keer gebruikt?
Dan heeft 'ie toch aan je verwachtingen voldaan?quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:11 schreef Irinchild het volgende:
[..]
55¤, niet superduur objectief gezien (wel voor mij overigens maar ik verwachtte niet meer dan een jaar levensduur). 4x p/w wat papieren, sleutels en telefoon enzo in vervoerd, wel altijd op tafel gelegd en gewoon netjes mee om gegaan. Ik ben van nature vrij zuinig op m'n spullen, zeker omdat het voor mij dus niet een klein bedrag was ofzo. Dus geen gegooi en gesmijt en geprop.
Bij vrouwen werkt dat anders.quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:17 schreef geevee het volgende:
De verwachtte levensduur van een plastic tasje van ¤ 0,25 is minder dan een dure tas,ik heb overigens altijd wel een tasje in de auto liggen voor het geval dat ik iets mee moet nemen en meestal heb ik een wat duurzamere plastic tas bij me als ik verwacht meer mee te nemen (type Dirk tas)
Ongetwijfeld,maar is dat niet bij iedereen? De een heeft meer nodig dan de ander,de een gaat iedere dag wat halen terwijl een ander eens in de week voor een hele week gaat halen.quote:
Ik had hetzelfde, ook met een tas van Guess (+¤300).. Na een paar maanden zag hij er echt niet meer uit, kreeg inderdaad hetzelfde antwoord.. Voelde me echt ontzettend genaaid..quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:10 schreef Yesse het volgende:
Ik had denk ik hetzelfde met een Guess tas van ¤ 100+. Ik kreeg te horen dat dit soort schade onder gebruikersschade hoort en we niets vergoed kregen. Ik koop in ieder geval nooit meer iets van kunstleer als het meer kost dan een paar tientjes. En ik gebruik de tas ook pas een paar maanden.
Mocht jij nog een oplossing vinden dan ben ik ook erg benieuwd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |