abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170999311
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi, een paar maanden terug heb ik een handtas gekocht van nepleer. Na een maand of 5 begon de stof heel erg te slijten maar ik dacht dat ik een jaar garantie had (fabrieksgarantie was een jaar, er is niets gezegd bij aankoop over garanties maar bleek achteraf een halfjaar) dus ik ben niet snel naar de winkel gehold, ik dacht dit kan nog wel. Nou dat ging snel achteruit dus toch terug naar de winkel maar dus wel buiten de Winkelgarantie periode. Ze hebben het ingekleurd met een stift zodat je het niet meer zo ziet, de beschadiging, maar ik vind het niet genoeg. Ik weet dat je eerst de verkoper de kans moet geven om het te repareren als ze dat willen, maar moet ik dit ook accepteren als gerepareerd? Want ik vind het niet beter zo, als je weet dat het kapot is zie je het zo zitten en inkleuren helpt natuurlijk niet bij waterdichtheid enzo. Zijn er richtlijnen die aangeven wanneer iets gerepareerd is? Ik wil ook niet weer terug gaan en zeuren als de winkel gewoon voldoet aan wat ze hoort te doen..
pi_170999424
Vind ik een lastige, ja je hebt recht op een goede reparatie waarbij het product al zijn eigenschappen weer terug krijgt. Aan de andere kant is de schade erger geworden doordat je zelf langer door bent blijven lopen met het defect en de winkel zich nu geconfronteerd ziet met een reparatie die best lastiger/duurder zou kunnen zijn dan nodig was geweest als jij na constatering hen de kans had gegeven dit te fixen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:45:32 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170999437
Garantie betekent niet dat je onbeperkt nieuwe artikelen krijgt.
Fabrieksgarantie is leuk, maar jij hebt geen kut met die fabriek te maken. Jij hebt met de winkel te maken.

Wat had jij voor reparatie verwacht, buiten de garantie termijn van de winkel ?
Dum de dum
pi_170999455
registreer om deze reclame te verbergen
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Uit de WGR FAQ:
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2005 01:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe lang heb ik garantie ?

Het Nederlands recht kent geen concrete termijn, maar de huidige regelgeving in Titel 1 van Boek 7 van het BW is gebaseerd op een EU richtlijn. In deze richtlijn staat dat de garantie altijd minimaal 2 jaar moet bedragen. Tevens is er bepaald dat wanneer iets binnen 6 maanden stuk gaat, dit behandeld moet worden alsof het artikel al stuk was op het moment van kopen.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2005 01:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb ik recht op een nieuw produkt bij defect?

Nee, niet direct; de winkelier is verplicht (BW 7:21, lid 3) het probleem met zo min mogelijk overlast op te lossen. De precieze invulling van deze bepaling zal nog in de jurisprudentie ontwikkeld moeten worden.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2005 01:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat als de reparatie niet of niet goed gebeurt?

BW 7:21, lid 6 biedt de koper een sterk middel om de reparatie op kosten van de verkoper door een ander uit te laten voeren; voorwaarde hiervoor is dat de koper de verkoper schriftelijk heeft gemaand het probleem op te lossen. (Het verhalen van deze kosten zal niet zonder slag of stoot gaan, maar doordat er een wettelijke grond is, is het wel mogelijk)
pi_170999608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Garantie betekent niet dat je onbeperkt nieuwe artikelen krijgt.
Fabrieksgarantie is leuk, maar jij hebt geen kut met die fabriek te maken. Jij hebt met de winkel te maken.

Wat had jij voor reparatie verwacht, buiten de garantie termijn van de winkel ?
Tja geen idee, ik wist überhaupt niet dat het nepleer was ik dacht dat het één of andere behandelde katoenzooi was. Zulke tassen zijn tot nu toe bij mij altijd jaren mooi geweest. En ik ben er wel vanuit gegaan dat bij een jaar fabrieksgarantie ik de tas toch wel een jaar kon gebruiken zoals hij ongeveer was bij aanschaf. Misschien naïef, ben geen tassenexpert. Ik weet (of wist) dus ook niet wat voor arsenaal aan reparaties ze hebben (vrij weinig blijkt). Als ze het hadden gezegd toen ik hem kocht had ik er ook anders ingestaan natuurlijk maar nu voelt het een beetje alsof ik gewoon dom ben geweest omdat ik niet alle eigenschappen en mogelijkheden van tassenreparaties/levensduren ken en dan toch een tas heb gekocht.
pi_170999662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:46 schreef Deshain het volgende:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Uit de WGR FAQ:

[..]


[..]


[..]

Dus er is geen wettelijke invulling van wat acceptabel is als reparatie maak ik hieruit op?
pi_170999963
registreer om deze reclame te verbergen
Wat je mag verwachten qua duurzaamheid en eventuele reparatie, hangt natuurlijk ook wel een beetje af van wat voor soort tas het was en hoe je hem gebruikt hebt. Hebben we het over een paar tientjes of veel meer? Dagelijks je hele hebben en houwen in vervoerd, of een paar keer gebruikt?
pi_171000127
quote:
12s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
Wat je mag verwachten qua duurzaamheid en eventuele reparatie, hangt natuurlijk ook wel een beetje af van wat voor soort tas het was en hoe je hem gebruikt hebt. Hebben we het over een paar tientjes of veel meer? Dagelijks je hele hebben en houwen in vervoerd, of een paar keer gebruikt?
55¤, niet superduur objectief gezien (wel voor mij overigens maar ik verwachtte niet meer dan een jaar levensduur). 4x p/w wat papieren, sleutels en telefoon enzo in vervoerd, wel altijd op tafel gelegd en gewoon netjes mee om gegaan. Ik ben van nature vrij zuinig op m'n spullen, zeker omdat het voor mij dus niet een klein bedrag was ofzo. Dus geen gegooi en gesmijt en geprop.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:10:38 #9
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171003023
Ik had denk ik hetzelfde met een Guess tas van ¤ 100+. Ik kreeg te horen dat dit soort schade onder gebruikersschade hoort en we niets vergoed kregen. Ik koop in ieder geval nooit meer iets van kunstleer als het meer kost dan een paar tientjes. En ik gebruik de tas ook pas een paar maanden.

Mocht jij nog een oplossing vinden dan ben ik ook erg benieuwd :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_171004266
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:11 schreef Irinchild het volgende:

[..]

55¤, niet superduur objectief gezien (wel voor mij overigens maar ik verwachtte niet meer dan een jaar levensduur). 4x p/w wat papieren, sleutels en telefoon enzo in vervoerd, wel altijd op tafel gelegd en gewoon netjes mee om gegaan. Ik ben van nature vrij zuinig op m'n spullen, zeker omdat het voor mij dus niet een klein bedrag was ofzo. Dus geen gegooi en gesmijt en geprop.
Dan heeft 'ie toch aan je verwachtingen voldaan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171010571
De verwachtte levensduur van een plastic tasje van ¤ 0,25 is minder dan een dure tas,ik heb overigens altijd wel een tasje in de auto liggen voor het geval dat ik iets mee moet nemen en meestal heb ik een wat duurzamere plastic tas bij me als ik verwacht meer mee te nemen (type Dirk tas)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_171011721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:17 schreef geevee het volgende:
De verwachtte levensduur van een plastic tasje van ¤ 0,25 is minder dan een dure tas,ik heb overigens altijd wel een tasje in de auto liggen voor het geval dat ik iets mee moet nemen en meestal heb ik een wat duurzamere plastic tas bij me als ik verwacht meer mee te nemen (type Dirk tas)
Bij vrouwen werkt dat anders.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171034982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Bij vrouwen werkt dat anders.
Ongetwijfeld,maar is dat niet bij iedereen? De een heeft meer nodig dan de ander,de een gaat iedere dag wat halen terwijl een ander eens in de week voor een hele week gaat halen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_171035394
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:10 schreef Yesse het volgende:
Ik had denk ik hetzelfde met een Guess tas van ¤ 100+. Ik kreeg te horen dat dit soort schade onder gebruikersschade hoort en we niets vergoed kregen. Ik koop in ieder geval nooit meer iets van kunstleer als het meer kost dan een paar tientjes. En ik gebruik de tas ook pas een paar maanden.

Mocht jij nog een oplossing vinden dan ben ik ook erg benieuwd :+
Ik had hetzelfde, ook met een tas van Guess (+¤300).. Na een paar maanden zag hij er echt niet meer uit, kreeg inderdaad hetzelfde antwoord.. Voelde me echt ontzettend genaaid..
There will be mountains that I will have to climb. And there will be battles that I will have to fight. But victory or defeat, it's up to me to decide. But how can I expect to win, if I never try.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')