abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin woensdag 17 mei 2017 @ 08:40:53 #1
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_170996510
In tegenstelling tot afgelopen seizoen heeft Lewis Hamilton dit seizoen geen drinkfles aan boord tijdens Formule 1-races. Dat doet de coureur van Mercedes om een klein beetje gewicht te besparen.

Mercedes heeft dit jaar moeite om de wagen zo licht mogelijk te krijgen. Volgens de reglementen in de Formule 1 moet het gecombineerde gewicht van de coureur en de auto minimaal 728 kilo zijn.

In een poging die 728 kilo zo dicht mogelijk te naderen, bespaart Hamilton enkele kilo's op zijn drinkfles. Vorig jaar had de Brit wel een fles aan boord, waar hij tijdens de race via een slangetje uit kon drinken.

"Ik bespaar op gewicht door geen drinken mee te nemen", zegt Hamilton tegen Autosport. "Daardoor kan ik de hele race niets drinken. We moeten er alles aan doen om te kunnen winnen."

Buiten adem
​De afgelopen drie jaar was Mercedes superieur in de Formule 1, maar dit jaar ondervindt de renstal hevige concurrentie van Ferrari. Van de eerste vijf races won Mercedes er drie en Ferrari twee. Hamilton was de snelste in China en afgelopen zondag in Spanje.

Aan het einde van de race in Barcelona viel op dat Hamilton bijna buiten adem was toen hij over de boordradio met zijn team communiceerde.

"Vanaf de start was het een spannende strijd. Het was erg belangrijk om in de eerste stint in de buurt bij Vettel te blijven", kijkt Hamilton terug op de Spaanse Grand Prix, waarhij diep moest gaan voor de zege.

"Tot op het einde heb ik alles moeten geven. Toen ik na de race in de armen van de monteurs sprong, ging mijn hartslag door het plafond."

Wolff
Teambaas Toto Wolff maakte zich geen zorgen toen hij Hamiltons uitgeputte stem op de radio hoorde. "Ik denk dat het gewoon een gevolg was van hoe hard hij zijn best deed. Hij heeft zondag alles gegeven en dat hoorde je op de radio", aldus Wolff.

Op 28 mei staat in Monaco de volgende Grand Prix op het programma. Hamilton won de race op het stratencircuit in 2008 en 2016.

Bron

Wat vinden we hiervan? Lijkt me persoonlijk een behoorlijk risicovolle keuze. Ik heb Olav Mol wel eens horen vertellen dat de coureurs zo gemiddeld een paar liter vocht verliezen tijdens een race. Als dat niet aangevuld kan worden dan kan ik me voorstellen dat dat consequenties heeft voor het lichaam en dus concentratievermogen.
pi_170996589
Is gewoon achterlijk en levensgevaarlijk, Als die 2? kilo vocht het moet doen... Ze zouden dit moeten verbieden.
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:03:17 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170996702
Lijkt me geen goede zaak inderdaad. Je verliest zoveel vocht dat je het wel moet aanvullen. Zou me niet verbazen als dit nu verplicht wordt.
pi_170997976
Ik zit wel eens op een racefiets als mijn water op is. Dat is zwaar kut en verzwakt je lichaam heel snel bij inspanning. Lijkt mij hier ook aan de hand en onverstandig.
pi_170998072
Al die experts hier die Hamilton de les lezen :')
Ja hij zal dat niet weten met z'n F1 ervaring :')
U MAD?
pi_170998267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
Al die experts hier die Hamilton de les lezen :')
Ja hij zal dat niet weten met z'n F1 ervaring :')
Ik denk eerder dattie overmoedig denkt zo van ow ja dat kan ik wel hoor.

Die gaat nog een keer tegen het einde van de race ineens een domme fout maken door cencentratieverlies wat komt door vochttekort. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin woensdag 17 mei 2017 @ 11:06:44 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_170998611
Ze zullen dit heus niet zomaar ineens in een nachtje besloten hebben. Er zal ongetwijfeld medisch getoetst zijn of dit kan. Wel is het een hellend vlak. Gezondheid/concentratie versus een minimale tijdswinst. Wat dat betreft vind ik ook dat de FIA zou moeten zeggen dat dit niet de goede manier is.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:11:18 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170998704
Ach joh, die opgevoerde brommertjes met zoveel elektronica dat een peuter er nog hard mee kan gaan, kan prima. De dagen dat je nog hard moest werken om dat ding rond te krijgen liggen ver achter ons.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 20:15:30 #9
446930 crew  ESF1Gamer
pi_171011854
Nou snap ik waarom zo zat te hijgen tijdens gp van spanje
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_171027865
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:11 schreef Nobu het volgende:
Ach joh, die opgevoerde brommertjes met zoveel elektronica dat een peuter er nog hard mee kan gaan, kan prima. De dagen dat je nog hard moest werken om dat ding rond te krijgen liggen ver achter ons.
Precies, ik kan me nog Trulli herinneren op Silverstone die halfdood uit de wagen stapte na de finish op Silverstone. Ik wil eigenlijk niet eens weten hoelang geleden dat wel niet is.
  zondag 21 mei 2017 @ 15:06:50 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171095967
Gewoon dom, dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')