abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170995434
registreer om deze reclame te verbergen
Ik nam 7-8 jaar lang een bepaalde pil (hydroxyzine HCL) die ondere andere wordt voorgeschreven voor angststoornissen. Ik deed de eerste paar jaar uitstekend met dit geneesmiddel maar een tweetal jaar terug werd ik gediagnosticeerd met hoge bloeddruk. Tijdens een van de metingen raakte de controlerende arts zelfs in paniek want die wist niet hoe het kwam dat de druk zo hoog was. Die vroeg mij of ik wel niet naar haar kantoor hardgelopen had of zo. Die waarschuwde mij dat als ik niet zelf de druk spoedig wist te verlagen dat ze mij zou dwingen bloeddruk verlagende medicijn te nemen, daar ik zo'n afkeer had van die medicatie.

Dus ik ben vorige zomer zo ongeveer helemaal mee gestopt, na een gestage periode van afbouwen. Ik begon ook groene thee te slikken. Het lukte allemaal. De bloeddruk werd weer normaal, ik voelde op en top qua fysieke conditie.

Maar daar voor in de plaats lijkt het alsof mijn vroeger gediagnosticeerde schizophrenia weer naar boven is gekomen. Mijn gedachtes zijn zo nu en dan best verward, ik heb niet dezelde concentratie of scherpe redenering of beoordeling of zelfs intelligentie. Ik doe domme, onvoorspelbare dingen. Zoals vandaag ging ik een winkel binnen en deed alsof ik een hond bezat (in mijn hoofd was dat een duitse herder) maar de medewerkster vroeg me niet naar de soort. Ik overtuigde haar dat ik een puppy voor de eerste keer had gekocht, wilde advies inwinnen over geschikt hondenvoer, en na een lange conversatie ging ik de winkel uit met een gratis zak hondenvoer die ze mij had aangeboden.

Achteraf wist ik nirt eens waarom dit alles had gedaan. Toen ik mij moeder vertelde leek het wel alsof ze schrok. Kan dit verband houden met het stopzetten van mijn angstpil? Ik had dus al die jaren hier geen last van.

Graag jullie hulp, en niet afkraken of veroordelen aub
pi_170995888
is er een reden dat jij hier liever om hulp vraagt, dan bij je behandelend.of nou ja, controlerende arts of je huisarts? Want dat zijn natuurlijk je eerste aanspreekpunten. Gezien je andere topics ook ben je meer gebaat bij hun professionele ondersteuning dan wat meninkjes van peepz hier op teh interwebz..
Bel vandaag voor een afspraak en succes!
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:19:31 #3
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170996325
Wtf... Ik sluit me aan bij Scary_Mary hierboven. Als je winkelpersoneel gaat overtuigen vanhet feit dat je een hond hebt die je niet hebt en dan met een zak gratis hondenvoer weg loopt waar je dus niks aan hebt en je hebt een verleden van psychische issues dan wordt het tijd om naar de dokter te gaan ipv topics te openen op een forum.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170996380
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 06:47 schreef Scary_Mary het volgende:
is er een reden dat jij hier liever om hulp vraagt, dan bij je behandelend.of nou ja, controlerende arts of je huisarts? Want dat zijn natuurlijk je eerste aanspreekpunten. Gezien je andere topics ook ben je meer gebaat bij hun professionele ondersteuning dan wat meninkjes van peepz hier op teh interwebz..
Dit. De enigen die je kunnen helpen een psychose voorkomen zijn niet wij, maar echte hulpverleners. Zij kunnen je ook adviseren wat betreft de medicatie.

Succes! Je merkt bij jezelf in ieder geval op dat het de verkeerde kant op gaat. Stel het niet uit tot je op een punt komt dat je er niet meer bewust van bent.
pi_170996388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 06:47 schreef Scary_Mary het volgende:
Maar hebben jullie helemaal geen kennis over medicaties en stoornissen dan? Ik vraag ook niet om een officiŽle diiagnose of zo van jullie. Gewoon laten weten of mijn ervaring vaker voorkomt waarbij het stopzetten van een bepaald geneesmiddel een andere stoornis weer oop kan doen duiken.
pi_170996403
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar hebben jullie helemaal geen kennis over medicaties en stoornissen dan? Ik vraag ook niet om een officiŽle diiagnose of zo van jullie. Gewoon laten weten of mijn ervaring vaker voorkomt waarbij het stopzetten van een bepaald geneesmiddel een andere stoornis weer oop kan doen duiken.
Ik denk dat dat kan, maar ik weet het niet zeker want ik ben geen dokter. Een angstremmer is geen antipsychoticum, maar jouw recente ervaringen zijn reden genoeg om even langs je hulpverlener te gaan, waar het ook door komt.
pi_170996619
quote:

[..]

Dan kan je beter op Google gaan zoeken dan hier deze vraag stellen.

http://www.e-psychiater.nl/medicijnen/stoppen-met-medicijnen/
Hier heb je misschien wat aan.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:27:54 #8
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170996982
quote:

[..]

Het is meer dat wij niet verantwoordelijk willen zijn wanneer jij gekke dingen doet, door ons ondeskundige advies.
1 + 1 = blauw
pi_170997074
quote:

[..]

Wij zijn ook niet hier om arts te spelen, hoogstens wat advies geven over je problematiek.

En zoals jij het beschrijft, dat je eigenlijk onmiddellijk tegen bepaalde psychische klachten aanloopt na gestopt te zijn met de medicatie, dan heb je dus hulp nodig van een arts bij het vinden van nieuwe medicatie die jouw niet een hoge bloeddruk geven.
pi_170997979
Zo moeilijk is het in principe niet he.

Middel X doet stoornis Y onderdrukken maar middel X heeft vaak ook invloed op andere zaken in je lichaam en/ of hoofd.

Als we het nu hebben over zaken als hooikoorts kan je met FOK! best zelf aan de slag gaan.

Maar met jouw klachten zou ik maar gewoon naar de dokter gaan :)
a great future doesn't require a great past
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:42:19 #11
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_170998188
quote:

[..]

Zoek gewoon professionele hulp, die heb je namelijk hard nodig.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_170998337
Het lijkt haast of je bang bent voor professionele hulp. Dat gevoel ken ik wel, jarenlang heb ik gelogen over mijn (psychotische) ervaringen. Op een gegeven moment heb ik dit verteld en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Met de juiste medicatie was het zo opgelost en kon ik aan de slag met de andere problemen.

Met andere woorden, zoek hulp. Je wordt heus niet direct in een gesticht gestopt of iets dergelijks. Medicatie kan verlichting geven. Een professioneel luisterend oor kan heel goed advies geven. Zorg goed voor jezelf. Op een forum kun je weinig meer dan gokjes en eigen ervaringen van mensen krijgen. Dat kan enorm prettig zijn, maar je hebt op dit moment meer nodig. Grijp in voordat je in een knetterende psychose belandt. Geloof me, dat wil je niet meemaken.

Zet hem op en kies voor je gezondheid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171007486
quote:

[..]

Ja, die hebben we best wel, maar ook de artsen op fok zullen je hetzelfde advies geven. Je schiet namelijk geen ene kut op met een antwoord of dit inderdaad weleens vaker voor zou komen. Het gaat immers niet zoveel doen voor de klachten die je nu ervaart als meer mensen dit hebben toch?
Ga naar je arts en laat gewoon even weten dat je dit nu ervaart. Dan kan de arts met je meekijken of dit Łberhaupt inderdaad de oorzaak is. Nog een reden om naar je eigen behandelaar te gaan, want die heeft toegang tot je dossier en kan dus beter inventariseren dan wij hier. Je arts zal hoogstwaarschijnlijk dus ook vragen naar het hier en nu en eventuele andere veranderingen cq risicofactoren daarin om te kijken of het misschien ook niet een combinatie van shizzle zou kunnen zijn. Zonder onderzoek weet je ook niet of het stiekem misschien iets anders is en je dossier is ook gelijk weer up to date.

Slik je die groene thee nog? Heb je nog andere dingen geprobeerd of nog in gebruik? Neem de verpakkingen mee of zoek de details er van op online.
Heb je naast je nare airbnb-ervaring misschien onlangs nog andere stressvolle situaties gehad? Zet dat dan eens allemaal op een rijtje. Dat geeft overzicht en de beste basis voor een degelijk oordeel enzo.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:06:33 #14
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171009053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, die hebben we best wel, maar ook de artsen op fok zullen je hetzelfde advies geven. Je schiet namelijk geen ene kut op met een antwoord of dit inderdaad weleens vaker voor zou komen. Het gaat immers niet zoveel doen voor de klachten die je nu ervaart als meer mensen dit hebben toch?
Ga naar je arts en laat gewoon even weten dat je dit nu ervaart. Dan kan de arts met je meekijken of dit Łberhaupt inderdaad de oorzaak is. Nog een reden om naar je eigen behandelaar te gaan, want die heeft toegang tot je dossier en kan dus beter inventariseren dan wij hier. Je arts zal hoogstwaarschijnlijk dus ook vragen naar het hier en nu en eventuele andere veranderingen cq risicofactoren daarin om te kijken of het misschien ook niet een combinatie van shizzle zou kunnen zijn. Zonder onderzoek weet je ook niet of het stiekem misschien iets anders is en je dossier is ook gelijk weer up to date.

Slik je die groene thee nog? Heb je nog andere dingen geprobeerd of nog in gebruik? Neem de verpakkingen mee of zoek de details er van op online.
Heb je naast je nare airbnb-ervaring misschien onlangs nog andere stressvolle situaties gehad? Zet dat dan eens allemaal op een rijtje. Dat geeft overzicht en de beste basis voor een degelijk oordeel enzo.
ik kan t best begrijpen dat iemand naast t informeren bij een arts ook ervaringen van anderen wil horen. T gebeurd namelijk vaak genoeg dat artsen dingen niet weten. Zij hebben alleen de theorie geleerd en zien soms wel dingen in de praktijk maar lang niet genoeg. Dat hij daarnaast ook naar een arts moet ben ik verder met je eens.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_171057062
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:06 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik kan t best begrijpen dat iemand naast t informeren bij een arts ook ervaringen van anderen wil horen. T gebeurd namelijk vaak genoeg dat artsen dingen niet weten. Zij hebben alleen de theorie geleerd en zien soms wel dingen in de praktijk maar lang niet genoeg. Dat hij daarnaast ook naar een arts moet ben ik verder met je eens.
Daarnaast? Nee, gewoon als eerst. Verder weet ik het nut daarvan ook prima en ben ik het met je eens. Was dan ook niet bedoeld om daar afbreuk aan te doen. Context ditdat..
pi_171087126
Ik ben wel benieuwd waarom je wilde doen alsof je een hond had?? Wat was de achterliggende gedachte daarbij? Wat heb je uiteindelijk met de zak hondenbrokken gedaan?
En ik begrijp best dat de TS hier advies wil omdat de behandeling op dit gebied nog laaang niet zo snel en efficiŽnt en exact is als mensen hier de illusie wekken.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')