abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:19 #226
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_170998525
Ik las het in de Volkskrant: het dunning-krugersyndroom. Nog nooit van gehoord, maar nu (na wat rond-googlen) blijkt dat ik dit al heel vaak gezien heb: bij gasten uit "ik vertrek" en nu in overtreffende trap bij Trump.
pi_170998544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik las het in de Volkskrant: het dunning-krugersyndroom. Nog nooit van gehoord, maar nu (na wat rond-googlen) blijkt dat ik dit al heel vaak gezien heb: bij gasten uit "ik vertrek" en nu in overtreffende trap bij Trump.
Trump's razor:

Whatever Trump did, he did it for the stupidest reason imaginable.
pi_170998555
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik las het in de Volkskrant: het dunning-krugersyndroom. Nog nooit van gehoord, maar nu (na wat rond-googlen) blijkt dat ik dit al heel vaak gezien heb: bij gasten uit "ik vertrek" en nu in overtreffende trap bij Trump.
Heel interessant, maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: heeft je moeder hier ook nog een mening over?

Met andere woorden: dit is POL. Politiek.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170998557
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:55 schreef Dibble het volgende:

[..]

Er komt geen impeachment fuckface. Dat zitten ze hier al 6 maanden lang te roepen sinds Flynn. Ga terug naar je vmbo.
Meer kinderachtig schelden. Meer meer meer!!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170998564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:03 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Heel interessant, maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: heeft je moeder hier ook nog een mening over?

Met andere woorden: dit is POL. Politiek.
O ja, even vergeten dat jij hier de mod bent die bepaald waar we het over mogen hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:04:24 #231
192592 SureD1
------------------------------
pi_170998571
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:55 schreef Dibble het volgende:

[..]

Er komt geen impeachment fuckface. Dat zitten ze hier al 6 maanden lang te roepen sinds Flynn. Ga terug naar je vmbo.
Triggered much snowflake? Doe eens ff normaal joh...
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:04:30 #232
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170998574
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Meer kinderachtig schelden. Meer meer meer!!!
trollen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:08:07 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_170998634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik las het in de Volkskrant: het dunning-krugersyndroom. Nog nooit van gehoord, maar nu (na wat rond-googlen) blijkt dat ik dit al heel vaak gezien heb: bij gasten uit "ik vertrek" en nu in overtreffende trap bij Trump.
Trump’s ‘Dangerous Disability’? It’s the Dunning-Kruger Effect

We’re all ignorant, but Trump takes it to a different level.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:08:21 #234
192592 SureD1
------------------------------
pi_170998642
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:03 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Heel interessant, maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: heeft je moeder hier ook nog een mening over?

Met andere woorden: dit is POL. Politiek.
Precies - de plek waar elke dag de agenda van de grote Trump ge-copy-paste wordt, en waar het verschil tussen "in" en "among" uitvergroot moet worden.

Je begrijpt toch dat ze op de redactie van de WaPo nog in een deuk liggen en de brief van Spicer waar hij op hoge pieptoon eist dat het "among" moet zijn in plaats van "in" inmiddels ingelijst boven de burelen hangt...
pi_170998661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:03 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Heel interessant, maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: heeft je moeder hier ook nog een mening over?

Met andere woorden: dit is POL. Politiek.
Het is gewoon relevant voor dit topic, want het gaat over Trump. Dus doe ff normaal.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:09:58 #236
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170998674


Als een republikeins toezichthouder van het Huis van Afgevaardigden dit rondstuurt is er paniek en zijn de rapen gaar, dat kan ik je vertellen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:11:36 #237
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_170998714
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Dit is natuurlijk onzin, ik zou zelfs zeggen dat de media in de VS over het algemeen ook vrij incompetent is.
Hoe houdt het eerste verband met het tweede?

Dat de media in de VS meer dan een beetje politiek gekleurd zijn limit me duidelijk. De zenders die Democratische stemmers trekken zijn ook het hardst over Trump, dat is de status quo.

Ik geef alleen maar aan dat ze er bij Trump ook behoorlijk goed in slagen om hem pijn te doen.

Democratische media hebben altijd als doelstelling om Republikeinen meer dan gemiddeld onder de loep te houden. That's all there is to it. Ik noem dat een campagne, want het is bewust en met een heel duidelijk doel.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:12:03 #238
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170998725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zes maanden terug was Trump nog geen president, vmbo'er.
_O- _O_
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_170998772
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:09 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Als een republikeins toezichthouder van het Huis van Afgevaardigden dit rondstuurt is er paniek en zijn de rapen gaar, dat kan ik je vertellen.
Chaffettz had al aangegeven na 2018 niet meer terug te keren, dus wie weet durft hij nu wat meer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:16:22 #240
33189 RM-rf
1/998001
pi_170998802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Pence is niet beter dan Trump, beleidstechnisch.
Pence is een uiterst gehaaide politicus en zal meer bereiken aan het doorvoeren van diep-conservatieve plannen dan Trump...

bv ook het door het Huis drukken van de AHCA aanpassingen en Obama repeal was dankzij een slimme netwerk-politiek en lobby die via Pence verliep
http://hotair.com/archive(...)s-proposals-on-ahca/

Op dit moment denk ik dat Pence een van de machtigste politici is, ook voor Paul Ryan...
trump heeft in zulk een lijstje niks te zoeken, die denkt dat je politiek bedrijft door tweets te versturen, maar dat is hooguit marketing en geen politieke beleidsvoering...

De enige hindernis die Pence nu heeft is eigenlijk Trump, zou Trump vallen of onder het 25th amendement als incapabel gelden (hij blijft dan president, maar de vice president zou 'acting president' worden ) zou Pence de allermachtigste president sinds lange tijd worden.

Ik denk dat juist liberals moeten hopen dat trump voorlopig aanblijft... en kunnen inzetten erop dat Trump uiteindelijk de GOP dusdanige schade aandoet, mogelijk zelf de leidende elite daarbinnen in zn val meeslepen.
Dat kan gebeuren als bv Trump op een gegeven moment dusdang paranoide gaat worden als hij doorheeft dat in de GOP-top zn gootste en voor hem gevaarlijkste vijanden zitten, die hem ten val willen brengen om zelf een eigen agenda door te kunnen voeren, die niet noodzakelijk gelijk is aan wat Trump zelf wil.

Trump als president maakt chaos en krijgt weinig beleid voor elkaar, dat kun je nog 3 en 2/3e jaar uitzitten en hopen hem te kunnen verslaan door een goede tegenkandidaat en een duidelijk alternatieve visie in de campagne neer te zetten (dat is belangrijk, welke kandidaat men dan brengt bepaald pas of men Trump kan verslaan).

Valt Trump nu redelijk snel en zonder inern partij-conflict in de GOP, en volgt Pnce hem op en zet die op een nauwe samenwerking met Ryan als een soort van 'whip', is de kans best groot dat juist de ultra-conservatieven daarmee het meeste winnen, en ze juist daarmee een bandbreedte vor een ultraconservatieve machtsgreep bouwen, die ze ook op termijn zouden kunnen pogen te consolideren (via bv voter supression)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170998833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:11 schreef antiderivative het volgende:
USTR gaat lekker

WSJ twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 05:04:48 Breaking: Trump administration says it has struck deal with Beijing to increase U.S. companies' access to Chinahttps://t.co/tAD3oTeFMs reageer retweet
thehill twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 02:52:04 Saudi Arabia to announce investment of $40 billion in US infrastructure: report https://t.co/kkXnMSXypj https://t.co/6vwjST5lYZ reageer retweet
Major EU Trade Breakthrough for U.S. Citrus Producers

Secretary of Agriculture Sonny Perdue and Assistant U.S. Trade Representative Stephen Vaughn today announced that the European Union (EU) has amended its requirements for imports of U.S. citrus. Specifically, the EU has dropped its requirement that U.S. groves be surveyed for citrus canker, which eases entry of U.S. citrus into the EU market and saves growers millions of dollars in production costs.

The U.S. Department of Agriculture’s Animal and Plant Health Inspection Service (APHIS) and the Office of the U.S. Trade Representative (USTR) have worked continuously with EU officials over the last 10 years to ensure that the EU’s plant health requirements for citrus are based on scientifically-established risks. As a result, grove surveys are no longer required, saving U.S. producers an estimated $5.6 million dollars per year.

“At USDA, everything we do is grounded in sound science, so it is good to see that the EU has seen that our disease management program protects our citrus products,” Secretary Perdue said. “When we rely on science, it levels the playing field for everyone. And when the playing field is level, American agriculture will win.”

Florida producers grow 25,000 acres of grapefruit, of which 70 percent is intended for shipment to the EU market, according to industry estimates. Industry estimates that citrus exports are expected to increase by 25 percent, or about $15 million, during the first year.
^^ even hier op terugkomen.

Inzake Saudi, eerste memo's zijn er en het staat op het programma als Trump er is over een aantal dagen. Syrie, safezones en Israel/Palestijnen staat o.a. ook het programma.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:22:23 #242
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170998948
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Chaffettz had al aangegeven na 2018 niet meer terug te keren, dus wie weet durft hij nu wat meer.
Hij KAN ook niks anders, de druk word een beetje te groot, zelfs voor iemand die er uit wil stappen met de wetenschap dat er na het watergate schandaal 69 regeringsfunctionarissen waren gearresteerd, waarvan er 49 in de cel werden gegooid met straffen die er niet om logen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:23:38 #243
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170998980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Pence is een uiterst gehaaide politicus en zal meer bereiken aan het doorvoeren van diep-conservatieve plannen dan Trump...

bv ook het door het Huis drukken van de AHCA aanpassingen en Obama repeal was dankzij een slimme netwerk-politiek en lobby die via Pence verliep
http://hotair.com/archive(...)s-proposals-on-ahca/

Op dit moment denk ik dat Pence een van de machtigste politici is, ook voor Paul Ryan...
trump heeft in zulk een lijstje niks te zoeken, die denkt dat je politiek bedrijft door tweets te versturen, maar dat is hooguit marketing en geen politieke beleidsvoering...

De enige hindernis die Pence nu heeft is eigenlijk Trump, zou Trump vallen of onder het 25th amendement als incapabel gelden (hij blijft dan president, maar de vice president zou 'acting president' worden ) zou Pence de allermachtigste president sinds lange tijd worden.

Ik denk dat juist liberals moeten hopen dat trump voorlopig aanblijft... en kunnen inzetten erop dat Trump uiteindelijk de GOP dusdanige schade aandoet, mogelijk zelf de leidende elite daarbinnen in zn val meeslepen.
Dat kan gebeuren als bv Trump op een gegeven moment dusdang paranoide gaat worden als hij doorheeft dat in de GOP-top zn gootste en voor hem gevaarlijkste vijanden zitten, die hem ten val willen brengen om zelf een eigen agenda door te kunnen voeren, die niet noodzakelijk gelijk is aan wat Trump zelf wil.

Trump als president maakt chaos en krijgt weinig beleid voor elkaar, dat kun je nog 3 en 2/3e jaar uitzitten en hopen hem te kunnen verslaan door een goede tegenkandidaat en een duidelijk alternatieve visie in de campagne neer te zetten (dat is belangrijk, welke kandidaat men dan brengt bepaald pas of men Trump kan verslaan).

Valt Trump nu redelijk snel en zonder inern partij-conflict in de GOP, en volgt Pnce hem op en zet die op een nauwe samenwerking met Ryan als een soort van 'whip', is de kans best groot dat juist de ultra-conservatieven daarmee het meeste winnen, en ze juist daarmee een bandbreedte vor een ultraconservatieve machtsgreep bouwen, die ze ook op termijn zouden kunnen pogen te consolideren (via bv voter supression)
Pence zit al te diep in het zaakje vast. Die gaat mee het putje in..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 11:23:56 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170998987
Safezones? Blegh.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170999050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Pence is een uiterst gehaaide politicus en zal meer bereiken aan het doorvoeren van diep-conservatieve plannen dan Trump...

bv ook het door het Huis drukken van de AHCA aanpassingen en Obama repeal was dankzij een slimme netwerk-politiek en lobby die via Pence verliep
http://hotair.com/archive(...)s-proposals-on-ahca/

Op dit moment denk ik dat Pence een van de machtigste politici is, ook voor Paul Ryan...
trump heeft in zulk een lijstje niks te zoeken, die denkt dat je politiek bedrijft door tweets te versturen, maar dat is hooguit marketing en geen politieke beleidsvoering...

De enige hindernis die Pence nu heeft is eigenlijk Trump, zou Trump vallen of onder het 25th amendement als incapabel gelden (hij blijft dan president, maar de vice president zou 'acting president' worden ) zou Pence de allermachtigste president sinds lange tijd worden.

Ik denk dat juist liberals moeten hopen dat trump voorlopig aanblijft... en kunnen inzetten erop dat Trump uiteindelijk de GOP dusdanige schade aandoet, mogelijk zelf de leidende elite daarbinnen in zn val meeslepen.
Dat kan gebeuren als bv Trump op een gegeven moment dusdang paranoide gaat worden als hij doorheeft dat in de GOP-top zn gootste en voor hem gevaarlijkste vijanden zitten, die hem ten val willen brengen om zelf een eigen agenda door te kunnen voeren, die niet noodzakelijk gelijk is aan wat Trump zelf wil.

Trump als president maakt chaos en krijgt weinig beleid voor elkaar, dat kun je nog 3 en 2/3e jaar uitzitten en hopen hem te kunnen verslaan door een goede tegenkandidaat en een duidelijk alternatieve visie in de campagne neer te zetten (dat is belangrijk, welke kandidaat men dan brengt bepaald pas of men Trump kan verslaan).

Valt Trump nu redelijk snel en zonder inern partij-conflict in de GOP, en volgt Pnce hem op en zet die op een nauwe samenwerking met Ryan als een soort van 'whip', is de kans best groot dat juist de ultra-conservatieven daarmee het meeste winnen, en ze juist daarmee een bandbreedte vor een ultraconservatieve machtsgreep bouwen, die ze ook op termijn zouden kunnen pogen te consolideren (via bv voter supression)
Dat is zorg voor de Amerikanen, bot gezegd, Ik maak me meer druk om onze verhouding t.o.v. de VS en die wordt meer schade aangedaan door Trump dan door Pence. Pence weet wat hij moet zeggen, Trump doet maar wat en kan onbedoeld de nodige schade aanrichten. Dat hij geen beleid maakt is gunstig voor de liberalen in Amerika, maar dat zegt niets over de wanorde die hij geopolitiek kan stichten.

Ik denk niet dat Trump snel verdwijnt. als het al tot impeachment gaat komen dan zal hij niet uit zichzelf opstappen. Dan kost het zo nog meer dan een jaar om hem op te ruimen, en blijft er niet zoveel tijd meer over voor Pence en Ryan om het karwei te klaren. Zeker niet zolang het er op lijkt dat de Republikeinen geen zetels gaan winnen in het Congres.

Als Pence en Ryan iets willen, dan is het voor hun het beste om Trump z.s.m. uit de weg te ruimen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:33:59 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170999196
Vlak McConnell niet uit trouwens.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:36:25 #247
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170999243
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik denk niet dat Trump snel verdwijnt. als het al tot impeachment gaat komen dan zal hij niet uit zichzelf opstappen. Dan kost het zo nog meer dan een jaar om hem op te ruimen, en blijft er niet zoveel tijd meer over voor Pence en Ryan om het karwei te klaren. Zeker niet zolang het er op lijkt dat de Republikeinen geen zetels gaan winnen in het Congres.

Als Pence en Ryan iets willen, dan is het voor hun het beste om Trump z.s.m. uit de weg te ruimen.
Idd. Voor de republikeinen is het misschien wel zaak om snel actie te ondernemen.
Als ze te lang wachten en er komt een impeachment terwijl de democraten de meerderheid in het huis hebben en Pence wordt meegetrokken, dan zit er een democratische speaker die dan mogelijk president wordt.

En met Trump die elke dag een stommiteit uithaalt, wordt de situatie voor de midterms er niet beter op.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:42:28 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170999371
Nog een achtergrondartikel (zelfde bron als gisterenavond), maar nu over de Comey-memo waar de NYT over schreef: https://www.lawfareblog.c(...)-flynn-investigation
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:14 #249
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170999410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Voor de republikeinen is het misschien wel zaak om snel actie te ondernemen.
Als ze te lang wachten en er komt een impeachment terwijl de democraten de meerderheid in het huis hebben en Pence wordt meegetrokken, dan zit er een democratische speaker die dan mogelijk president wordt.

Wat er ook gaat gebeuren, het zal een beschamende en vieze gebeurtenis worden voor de republikeinen. Trump zal gillend en krijsend uit het witte huis worden gesleept naar het zich laat aan zien.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_170999450
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:19 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

* Depart for Groton, Connecticut
* Tour the U.S. Coast Guard Academy
* Meeting with officers and students at the U.S. Coast Guard Academy
* Speak at the U.S. Coast Guard Academy Commencement Ceremony

Senaat vandaag:

* Hearings to examine the nomination of Scott Brown, of New Hampshire, to be Ambassador to New Zealand, and to serve concurrently and without additional compensation as Ambassador to the Independent State of Samoa, of the Department of State
* Hearings to examine improving America's transportation infrastructure
* Hearings to examine military space organization, policy, and programs
* Hearings to examine the state of social capital in America today
* Hearings to examine United States military small arms requirements
* Hearings to examine running the government for less
Infra:

Wednesday's hearing "is to hear testimony from the Secretary of Transportation regarding the Department of Transportation's views on the transportation infrastructure needs of the country,"

Congress is revving up is effort to pass an infrastructure spending bill by holding two key Senate hearings this week, in anticipation of receiving an infrastructure proposal from the Trump administration "in the next several weeks."

The Senate Committee on Environment and Public Works will hold a hearing Wednesday on "the road forward," for transportation infrastructure reform, which was one of President Trump's key campaign promises.

The hearing will feature Transportation Secretary Elaine Chao, who is expected to discuss Trump administration's ambitious plan to spent more than $1 trillion to rebuilt the nation's roads, bridges and other infrastructure.

Chao on Monday told the U.S. Chamber of Commerce that Trump's infrastructure plan will be sent to Capitol Hill soon, and will be added to a packed agenda that includes healthcare reform and tax reform.

Chao told the Chamber the plan would call for spending $200 billion, which would be used to leverage $1 trillion in private infrastructure money over a decade.

Chao told the Chamber the $200 billion in federal spending would be offset by cuts elsewhere in the budget, "in order to avoid saddling future generations with more debt."

McConnell en Inhofe hebben er zin in
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')