Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk.
Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.quote:Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
waarom zou je ook een auto voor de deur willen hebben??quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.
[..]
Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:58 schreef nanuk het volgende:
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud.
Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?
Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie.
een meerpersoonsbusje ?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?
En toch is de spits gewoon de spits. Je kan wel roepen (jij niet, de schrijver van het artikel) dat je geen files meer hebt, omdat je 80% van het wagenpark kan wegstrepen, maar je houdt gewoon een spitsperiode, omdat een groot aantal mensen rond dezelfde tijd moet beginnen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.
ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom met tussenruimtes van 10 meter , die met stoplichten communicerenquote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:
Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen.
Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus... Als een soort verplichte carpool?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een meerpersoonsbusje ?
en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat
klopt, die allemaal in exact de zelfde snelheid rijden,quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus?
En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom die met stoplichten communiceren
onder een windmolenquote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef nanuk het volgende:
[..]
Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.
Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan.
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, die allemaal in de zelfde snelheid rijden,
mensen hebben dan geen eigen auto meer.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Je kijkt naar de piekbezetting van het wagenpark, + het aantal wagens wat je aan overcapaciteit wilt hebben per locatiequote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer,
ik heb een prima fiets
Doordeweeks elektrisch rijden, in het weekend een vette V8 op LPG (of misschien wel waterstof als alternatief) ik zie dat wel zitten ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.
Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit.
Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.
Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen hebben dan geen eigen auto meer.
jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan
bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden
kloptquote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:
Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.
Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
Sowieso hebben verschillende sectoren verschillende werktijden. Bouwvakkers beginnen vaak om een uur of zeven al terwijl winkels vaak pas om negen uur openen. Ook zijn er nog een paar mensen in NL die onregelmatig werken. En dan hebben we het nog niet over mensen die een vrije dag hebben of een dagje thuis werken.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.
Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.
Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
klopt.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.
Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.
Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
of oude auto's
als je dat mooi vind
een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen
maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom
en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen
Waarschijnlijk zal er wel op diverse comfortniveau's aangeboden gaan worden inderdaad. Eigenlijk is dat jammer want hoe groter de pool hoe efficiënter de inzet. Aan de andere kant wil ik niet extra betalen voor een iets luxere uitstraling en een ander zal niet in een 'blokkendoos' willen zitten.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 15:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.
Zoals uber black nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |