abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:22:21 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170979981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk.
Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.

quote:
Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:56:30 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980723
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.

[..]

Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.
waarom zou je ook een auto voor de deur willen hebben??
voor de buren??

Die hebben er dan ook geen een meer dus het competitie element is verdwenen
kijk mij eens met mijn nieuwe Opel , zegen de buren, koopt hij nog steeds zelf een auto?
Goh, ook niet slim , wat een malloot

moet ie zelf overal die auto parkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980781
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud.

Wel blijft er denk ik een markt bestaan voor bijvoorbeeld campers en bedrijfsbusje met gereedschap en materiaal.

Een trekhaak of dakdragers zal ook wel een optie worden bij het bestellen.
pi_170980818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:58 schreef nanuk het volgende:
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud.
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?

Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170980884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?

Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie.
Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.

Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen. Die 80% vind ik zelf ook wel iets optimistisch maar het principe van geen eigen bezit geloof ik wel in.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:04:16 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?
een meerpersoonsbusje ?

en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:

[..]

Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.
En toch is de spits gewoon de spits. Je kan wel roepen (jij niet, de schrijver van het artikel) dat je geen files meer hebt, omdat je 80% van het wagenpark kan wegstrepen, maar je houdt gewoon een spitsperiode, omdat een groot aantal mensen rond dezelfde tijd moet beginnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:05:58 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:


Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen.
ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom met tussenruimtes van 10 meter , die met stoplichten communiceren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een meerpersoonsbusje ?

en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat
Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus... Als een soort verplichte carpool?

En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:07:53 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus?

En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
klopt, die allemaal in exact de zelfde snelheid rijden,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom die met stoplichten communiceren
Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.

Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:08:50 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.

Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan.
onder een windmolen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, die allemaal in de zelfde snelheid rijden,
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170980980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

onder een windmolen
Of onder een afdakje van zonnepanelen....
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:10:17 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170981001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
mensen hebben dan geen eigen auto meer.

jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan
bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:12:32 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170981041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Je kijkt naar de piekbezetting van het wagenpark, + het aantal wagens wat je aan overcapaciteit wilt hebben per locatie

Dat is wat een aanbieder qua wagens moet hebben. Terwijl nu ieder persoon die denkt soms een auto nodig te hebben voor een weekendje naar het strand er eentje heeft stil staan.

Ik denk eigenlijk niet dat het 80% is maar ik denk dat 50% reductie realistisch zou kunnen zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:14:47 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170981091
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer,

ik heb een prima fiets
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:19:09 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170981184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer,

ik heb een prima fiets
Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.
Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit.

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 16 mei 2017 @ 14:34:20 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170981532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.
Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit.

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
Doordeweeks elektrisch rijden, in het weekend een vette V8 op LPG (of misschien wel waterstof als alternatief) ik zie dat wel zitten ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170981706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen hebben dan geen eigen auto meer.

jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan
bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:58:50 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982116
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
klopt

of oude auto's
als je dat mooi vind
een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen

maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom

en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170982148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
Sowieso hebben verschillende sectoren verschillende werktijden. Bouwvakkers beginnen vaak om een uur of zeven al terwijl winkels vaak pas om negen uur openen. Ook zijn er nog een paar mensen in NL die onregelmatig werken. En dan hebben we het nog niet over mensen die een vrije dag hebben of een dagje thuis werken.

Het is dus gewoon niet waar dat alle auto's rijden in de spits. Of dat 20% van het wagenpark is weet ik niet, gevoelsmatig denk ik ook van niet. Maar die twintig procent uit de OP zal dichter in de buurt zitten dan die 100% van jou.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:01:01 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
klopt.
er gaan veel van mijn collega''s op de fiets naar het werk die toch een auto hebben
en vele AOW ers ook
nee ik denk ook dat er wel 50% minder autos zijn op den duur

ik werk no nog 4 dagen per week
en gebruik een auto, gedurende 2 uur per week maximaal ,ben iedere dag om 4 uur thuis

weet je wat dat per maand kost????
verzekering, boetes , APK, belasting en AFSCHRIJVING

ik zou ook gerust in een gecombineerde auto stoppen , er werken 7000 mensen hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:02:06 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170982189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

of oude auto's
als je dat mooi vind
een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen

maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom

en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen
Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.

Zoals uber black nu.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170982402
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.

Zoals uber black nu.
Waarschijnlijk zal er wel op diverse comfortniveau's aangeboden gaan worden inderdaad. Eigenlijk is dat jammer want hoe groter de pool hoe efficiënter de inzet. Aan de andere kant wil ik niet extra betalen voor een iets luxere uitstraling en een ander zal niet in een 'blokkendoos' willen zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')