abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172956997
registreer om deze reclame te verbergen
Waar zijn goede prostituees, ik vraag voor een vriend
  zondag 6 augustus 2017 @ 21:29:29 #277
6280 k_man
pedante eikel
pi_172957020
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:27 schreef LXIV het volgende:
@Sigme: Is het in het Noorden ook zo'n geweldig bramenjaar?
Volgens mij heb jij iets gemist...

TRV / sigme's grote wandeling # 4. La douce France

[ Bericht 5% gewijzigd door k_man op 06-08-2017 21:39:52 ]
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
  zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:13 #278
129292 LXIV
misdunker
pi_172957497
quote:
11s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij iets gemist...

TRV / sigme's grote wandeling # 4. La douce France
Dat heb ik inderdaad gemist. Mijn bezoekjes aan FOK! zijn de laatste tijd dan ook zeer vluchtig
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
Like he's a Muslim or something.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:43:57 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173059306
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:27 schreef LXIV het volgende:
@Sigme: Is het in het Noorden ook zo'n geweldig bramenjaar?
Ik heb in Zwolle wel een kilo'tje geplukt, zagen er goed uit dit jaar. Rustgevend karweitje altijd bramen plukken. Ik denk dat ik meer van verzamelaars afstam dan van jagers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_173080459
Mijn dagen zijn eentonig en vaal
De toekomst is een laag gewelf
Mijn dromen en wensen zijn marginaal
Men beleeft tenslotte alleen nog zichzelf
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:20:07 #281
129292 LXIV
misdunker
pi_173394148
Deze week kindervakantieweek gehad. Zoals -hier in de regio- gebruikelijk wordt er dan met sloophout een heel dorp getimmerd. Je zou verwachten dat dit dan op pedagogisch juiste wijze gebeurt en dat de kinderen met begeleiding van de vaders gaan timmeren.
Dat is echter niet zo. Iedereen gaat gewoon volop timmeren, jong en oud, snel want we willen 3 verdiepingen. Eigenlijk ook veel leuker. Zelf alle dagen meegedaan. De moeders brachten ranja, stukjes fruit en af en toe wat koek rond en wij de hele dag door timmeren. Prachtig. Nog net zo leuk als 30 jaar geleden.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
  woensdag 30 augustus 2017 @ 04:01:13 #282
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173474114
Tsja, en wij hier in de Randstad maar raketten bouwen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173474867
quote:
15s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 04:01 schreef JAM het volgende:
Tsja, en wij hier in de Randstad maar raketten bouwen.
Dat wilde ik vroeger ook altijd. Ik kan me de discussies met mijn vriendje nog herinneren of je daar spijkers (hij) of schroeven (ik) voor moest gebruiken. We zijn ooit een heel eind gekomen, maar kregen geen benzine om hem daadwerkelijk af te vuren. Zonde.
pi_173475105
* valt binnen*

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:20 schreef LXIV het volgende:
Deze week kindervakantieweek gehad. Zoals -hier in de regio- gebruikelijk wordt er dan met sloophout een heel dorp getimmerd. Je zou verwachten dat dit dan op pedagogisch juiste wijze gebeurt en dat de kinderen met begeleiding van de vaders gaan timmeren.
Dat is echter niet zo. Iedereen gaat gewoon volop timmeren, jong en oud, snel want we willen 3 verdiepingen. Eigenlijk ook veel leuker. Zelf alle dagen meegedaan. De moeders brachten ranja, stukjes fruit en af en toe wat koek rond en wij de hele dag door timmeren. Prachtig. Nog net zo leuk als 30 jaar geleden.
Dat doen mijn neefjes en nichtje ook, in Gelderland. En aan het eind van de week gaat de fik erin.
pi_173475297
Godverdomme wat seksistisch. Ik zou het vertikken om ranja te brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173475354
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Godverdomme wat seksistisch. Ik zou het vertikken om ranja te brengen.
Je kunt die kinderen toch moeilijk bier geven.

Dat soort zaken is hier helemaal geen onderwerp van gesprek, het zit niet eens in het bewustzijn. Net zo min als Zwarte Piet. Ik zit hier ook in de vereniging die dat regelt, maar het onderwerp roetpiet oid wordt niet eens genoemd. Terwijl verder ieder detail uitgebreid besproken moet worden.
pi_173476007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt die kinderen toch moeilijk bier geven.

Dat soort zaken is hier helemaal geen onderwerp van gesprek, het zit niet eens in het bewustzijn. Net zo min als Zwarte Piet. Ik zit hier ook in de vereniging die dat regelt, maar het onderwerp roetpiet oid wordt niet eens genoemd. Terwijl verder ieder detail uitgebreid besproken moet worden.
Het zit niet in het bewustzijn, maar werkt wel door in de mogelijkheden die kinderen later in hun leven hebben. Dat merken ze dan als ze 40+ zijn en door hun man aan de kant worden gezet. Dan blijken ze niet veel meer te kunnen dan ranja in te schenken en een pedicure te nemen. Met een beetje geluk is dat genoeg om een nieuwe kerel te strikken.
pi_173476019
Ik lak m'n eigen nagels wel.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 10:08:47 #289
382180 LelijKnap
Verlichtingsfundamentalist
pi_173476123
quote:
13s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zit niet in het bewustzijn, maar werkt wel door in de mogelijkheden die kinderen later in hun leven hebben. Dat merken ze dan als ze 40+ zijn en door hun man aan de kant worden gezet. Dan blijken ze niet veel meer te kunnen dan ranja in te schenken en een pedicure te nemen. Met een beetje geluk is dat genoeg om een nieuwe kerel te strikken.
Dat toch liever dan er op je 40ste achter komen dat een carrière niet zaligmakend is en je eigenlijk liever een familie had gehad? Of als het een onterechte tegenstelling is; dat je liever meer tijd had willen besteden aan je kinderen - dat je vaker van ze had willen genieten onder het genot van een glaasje ranja?
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_173476148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:08 schreef LelijKnap het volgende:

Dat toch liever dan er op je 40ste achter komen dat een carrière niet zaligmakend is en je eigenlijk liever een familie had gehad? Of als het een onterechte tegenstelling is; dat je liever meer tijd had willen besteden aan je kinderen - dat je vaker van ze had willen genieten onder het genot van een glaasje ranja?
Dat is de tragedie van veel mannen inderdaad, die dan nog aan een tweede leg kunnen beginnen. Vrouwen hebben die luxe (nog) niet.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:15:35 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173476235
Ik was op een festival dit weekend "ergens in en weiland" waar er geen geldstroom op het festival terrein was, en je zelf de afwas moest doen.

Zelden zo'n leuk festival meegemaakt, 500 mensen die er een leuk weekend van willen maken en niet moeilijk doen en het belangrijkste een geweldige line-up.

Voornamelijk georganiseerd door een vrouw, die ons ook nog eens persoonlijk had uitgenodigd bij een ander concert begin van dit jaar :)

Het afvalhout werd hier alleen gebruikt voor het kampvuur.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bosbeetle op 30-08-2017 10:34:04 ]
LPs | CDs
pi_173477744
quote:
13s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie hier grofweg 2 categorieën gezinnen.
1: Autochtone gezinnen. Hiervan heeft de vrouw relatief meer gestudeerd dan de man. Dat komt omdat die man vroeger met pa mee ging op de trekker/vrachtwagen etc. Toch werken die vrouwen vaak maar 2 dagen per week en die man 60 uur of meer (om toch als man meer te verdienen). Die vrouwen hebben eigenlijk altijd kort haar en een bril.
2: Import: Beiden gestudeerd. De man verdient meer dan 2x modaal als ingenieur, financieel etc. De vrouw heeft ooit gewerkt, maar 'is haar passie gaan volgen' toen er kinderen kwamen. Dat is dan dansles geven, bloemschikken, spiritueel etc. Waarmee ze denk ik vaak toch ook nog wel aardig verdienen.

Categorie 2 is wel wat kwetsbaarder dan categorie 1 eigenlijk.
pi_173479222
Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen wat 'ranja' is. Dat maakt me niet erg geschikt voor het rondbrengen daarvan. Maar ook mee timmeren lijkt me niks bij zo'n vakantieweek. Ik wil gewoon rustig in een hoekje met een boekje en die kinderen zoeken het maar lekker uit.

Ik zit nu in het Nationaal Archief, mijn dochter hing huilend aan mijn been toen ik wegging. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:20:47 #294
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173479615
Precies, boekie lezen, optiefen met die andere ouders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_173479899
Ik ben meer het type moeder 'als je dorst hebt, kom je maar hiernaartoe om ranja te halen, ik ga er niet mee lopen sjouwen'.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:36:29 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480006
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:03 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen wat 'ranja' is. Dat maakt me niet erg geschikt voor het rondbrengen daarvan. Maar ook mee timmeren lijkt me niks bij zo'n vakantieweek. Ik wil gewoon rustig in een hoekje met een boekje en die kinderen zoeken het maar lekker uit.

Ik zit nu in het Nationaal Archief, mijn dochter hing huilend aan mijn been toen ik wegging. _O- .
Ik denk limonadesiroop.
LPs | CDs
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:06 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480022
Ik denk ook wel eens "wat nou weer" maar dat houd ik dan wel voor me.
LPs | CDs
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:39:41 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480083
En soms denk ik wel eens aan het soortelijk gewicht van barbapapa en dat die variabel moet zijn omdat hij telkens van vorm veranderd. Ook ben ik benieuwd of barbapapa organen ook van vorm kunnen veranderen. En als barbapapa wordt wat hij wil worden, dun dik of rond, hij dan rekening houdt met eventuele druk op zijn milt. Mocht hij een milt hebben dan...

Levensvragen...
LPs | CDs
pi_173480296
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
En soms denk ik wel eens aan het soortelijk gewicht van barbapapa en dat die variabel moet zijn omdat hij telkens van vorm veranderd. Ook ben ik benieuwd of barbapapa organen ook van vorm kunnen veranderen. En als barbapapa wordt wat hij wil worden, dun dik of rond, hij dan rekening houdt met eventuele druk op zijn milt. Mocht hij een milt hebben dan...

Levensvragen...
van vorm of van volume? Volgens mij kun je prima van vorm veranderen bij een constant soortelijk gewicht.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:50:20 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

van vorm of van volume? Volgens mij kun je prima van vorm veranderen bij een constant soortelijk gewicht.
Klopt maar volgens mij veranderd barbapapa ook van volume inderdaad. Tenzij al zijn vormen hol zijn maar dan hebben ze wel ontzettend veel kracht.
LPs | CDs
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')