abonnement Unibet Coolblue
pi_170977694
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:17 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb altijd een beetje te doen met mensen die heel fanatiek met spelletjes of met sport bezig zijn. Het is nogal slopend. Ik ben dan zo iemand die z'n lach niet kan inhouden als een ander uit woede met een tennisracket gaat gooien of, zoals een vriend van me ooit deed, het spelbord omgooien en boos weglopen.
Precies, het is slopend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:22:02 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170977715
Ik wil wel het spel serieus spelen ik heb vrienden die bij bordspellen (vooral als ze wat lastiger worden) na een uurtje ofzo gaan ongeinen. Of erger nog stoppen voordat het spel is afgelopen. }:| Dat vind ik wel vervelend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170977735
Nog erger dan te verliezen vind ik het trouwens als mensen vals spelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:22:58 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170977742
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Nog erger dan te verliezen vind ik het trouwens als mensen vals spelen.
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:26:58 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170977820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijken mij juist kwaliteiten voor deze baan. Als je heel competitief bent, krijg je misschien meer gedaan (in de zin van een hogere productie of hogere inkomsten), maar je loopt ook een groter risico jezelf gek te werken. Het is volgens mij veel constructiever om vooral aangenaam te willen samenwerken en tegelijkertijd niet te sterk afhankelijk te zijn van erkenning (of het nu van jezelf is of van anderen).

Mijn competitieve gedrag - het is altijd vooral competitie met mezelf - zit me in de weg.
Nouja wat ik dus wel eens krijg is dat ik iets bedenk waarop een project gestart wordt en dat door samenloop van omstandigheden anderen zich ook bij het project betrekken. Waardoor ik buitenspel wordt gezet, en dan ontbreekt het mij aan daadkracht, competitiedrang en moed om daar dan mijn plek in terug te claimen. Ik heb dan eerder zoiets als zij dat zo graag willen dan moeten ze dat maar doen.

Waar vervolgens dan weer collega's over vallen en bij mij komen zeggen dat ik mijn plek meer moet claimen. Waarvoor ik dus weer tegen hen in moet gaan en zo wordt je gedwongen om op een plek te opereren waarin je linksom of rechtsom tegen mensen in moet gaan en daar hou ik nou juist niet van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:34:49 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170977968
Ohja alweer dood.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170977971
Ik was benieuwd wat er na dood zou komen maar er is kennelijk toch niets na de dood.
Aldus.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:37:09 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978020
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:34 schreef Z het volgende:
Ik was benieuwd wat er na dood zou komen maar er is kennelijk toch niets na de dood.
Wat er na dood komt dat mag geen naam hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:37:54 #9
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170978034
Ik heb zo veel verloren in mijn leven dat ik heel goed tegen mijn verlies kan.

Maar ik wil wel graag mezelf verbeteren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_170978104
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja wat ik dus wel eens krijg is dat ik iets bedenk waarop een project gestart wordt en dat door samenloop van omstandigheden anderen zich ook bij het project betrekken. Waardoor ik buitenspel wordt gezet, en dan ontbreekt het mij aan daadkracht, competitiedrang en moed om daar dan mijn plek in terug te claimen. Ik heb dan eerder zoiets als zij dat zo graag willen dan moeten ze dat maar doen.

Waar vervolgens dan weer collega's over vallen en bij mij komen zeggen dat ik mijn plek meer moet claimen. Waarvoor ik dus weer tegen hen in moet gaan en zo wordt je gedwongen om op een plek te opereren waarin je linksom of rechtsom tegen mensen in moet gaan en daar hou ik nou juist niet van.
Dus het zijn manifestaties van conflictvermijding?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:41:20 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus het zijn manifestaties van conflictvermijding?
Ja
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170978123
Verliezen van iemand die beter is, kan ik trouwens wel hebben. Is nog steeds kut, maar minder kut. Ik haat vooral geluk in het spel en vals spelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:43:21 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978154
Conflictvermijding in combinatie met een interne afkeer van mensen die zich beter voelen dan een ander. Wat dus leidt tot een afkeer van mijzelf als ik door iets of iemand als "beter" wordt bestempeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170978165
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja
Het kan ook wel een walgelijk strategisch wereldje zijn. Ik denk dan bijv. aan die keren dat mijn leidinggevende me aanspoorde om het over geld te hebben en zoveel mogelijk voor mezelf op te eisen. Dat past me niet en ik heb gemerkt dat het niet nodig is. Ik werk nu steevast fijn samen met mensen die precies bescheiden genoeg zijn en alleen claimen waar ze recht op hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:48:59 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het kan ook wel een walgelijk strategisch wereldje zijn. Ik denk dan bijv. aan die keren dat mijn leidinggevende me aanspoorde om het over geld te hebben en zoveel mogelijk voor mezelf op te eisen. Dat past me niet en ik heb gemerkt dat het niet nodig is. Ik werk nu steevast fijn samen met mensen die precies bescheiden genoeg zijn en alleen claimen waar ze recht op hebben.
Tja ook daar wringen mijn schoenen, recht hebben op. Ook al werk ik mij helemaal uit mijn naad, geeft me dat dan het recht op iets, en heb ik dan meer recht dan iemand die niets doet. Zal wel uit mijn opvoeding komen mij werd altijd gezegd iemand die zich helemaal lens leert en dan een zes haalt heeft het beter gedaan dan iemand die niet leert en een 9 haalt. Ik was van de laatste soort.

Ik heb als kleine jongen wel eens bij mezelf gedacht ik zou willen dat ik het wat minder goed oppikte dan kon met veel moeite een 6 halen. Ik heb me ook altijd verontschuldigd voor goede cijfers bij klasgenoten die met meer moeite lagere cijfers haalden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170978340
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ook daar wringen mijn schoenen, recht hebben op. Ook al werk ik mij helemaal uit mijn naad, geeft me dat dan het recht op iets, en heb ik dan meer recht dan iemand die niets doet. Zal wel uit mijn opvoeding komen mij werd altijd gezegd iemand die zich helemaal lens leert en dan een zes haalt heefthet beter gedaan dan iemand die niet leert en een 9 haalt. Ik was van de laatste soort.
Ja, dan heb je meer recht dan iemand die niets doet. Een concreet voorbeeld: iemand die een artikel schrijft heeft recht op zijn naam boven een artikel en iemand die daar niets voor heeft gedaan, heeft daar geen recht op.

Dat deze rechten geen natuurrechten maar sociale constructen zijn, doet daar geen afbreuk aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_170978346
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook al werk ik mij helemaal uit mijn naad, geeft me dat dan het recht op iets, en heb ik dan meer recht dan iemand die niets doet
Nee, precies!
pi_170978360
Probeer je maar eens een wereld te denken zonder rechten en kijk waar je op uitkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:55:38 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Probeer je maar eens een wereld te denken zonder rechten en kijk waar je op uitkomt.
Dat begrijp ik maar die rechten krijg je. Althans als ik denk dat ik ergens recht op heb dan ga ik ervan uit dat dat recht me gegeven wordt. Als men mij dat recht niet wil geven dan ga ik dat niet opeisen, dan gunnen ze het mij blijkbaar niet en dat is ook prima.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170978437
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar die rechten krijg je. Althans als ik denk dat ik ergens recht op heb dan ga ik ervan uit dat dat recht me gegeven wordt. Als men mij dat recht niet wil geven dan ga ik dat niet opeisen, dan gunnen ze het mij blijkbaar niet en dat is ook prima.
Als iemand m'n kind af wil pakken en me vertelt dat ik niet meer recht heb op dat kind omdat ik het op de wereld heb gezet, wat zou ik dan volgens jou moeten doen?

De essentie is volgens mij niet dat je rechten krijgt, maar dat ze sociaal geconstrueerd zijn. Daar zit een element in van 'je voegen naar een norm,' maar ook van het kunnen bestrijden of veranderen van die norm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:00:55 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170978504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als iemand m'n kind af wil pakken en me vertelt dat ik niet meer recht heb op dat kind omdat ik het op de wereld heb gezet, wat zou ik dan volgens jou moeten doen?

De essentie is volgens mij niet dat je rechten krijgt, maar dat ze sociaal geconstrueerd zijn. Daar zit een element in van 'je voegen naar een norm,' maar ook van het kunnen bestrijden of veranderen van die norm.
Er zit ook een vorm van strijd in als mensen het dus niet eens zijn met dat recht en het van je afpakken, als het recht zo vanzelfsprekend zou zijn zouden mensen het niet proberen van je af te pakken. Zoals men niet snel zal proberen jouw kind af te pakken. Als men mij een bepaald recht niet vanharte zou willen geven heb ik dat recht dan wel echt?

Als ik mijn recht moet gaan verdedigen dan lijkt het mij dat dat recht niet echt gegrond is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170978622
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zit ook een vorm van strijd in als mensen het dus niet eens zijn met dat recht en het van je afpakken, als het recht zo vanzelfsprekend zou zijn zouden mensen het niet proberen van je af te pakken. Zoals men niet snel zal proberen jouw kind af te pakken. Als men mij een bepaald recht niet vanharte zou willen geven heb ik dat recht dan wel echt?

Als ik mijn recht moet gaan verdedigen dan lijkt het mij dat dat recht niet echt gegrond is.
Zoals ik het zie, laat je je zelf nauwelijks leiden door die norm. Er zijn bijvoorbeeld normen rondom auteurschap in de wetenschap en daar kun jij je op beroepen. In plaats daarvan vermijd je (zoals ik het begrijp) liever conflict.

Tegelijkertijd kun je afwijken van die norm rondom auteurschap en daar een onderhandeling over aangaan. En dat is volgens mij de essentie van rechten: voor een deel zijn ze voorgegeven en fungeren ze als regulatie van het sociale verkeer en tegelijkertijd zijn ze flexibel (bijv. door tijds- en contextafhankelijk te zijn).

Als jij je recht moet gaan verdedigen, betekent dat helemaal niet per definitie dat dat recht niet is gegrond. Ik zou nooit een baan hebben gehad als de vrouwen uit vorige generaties zo over rechten hadden gedacht. Sommige mensen trekken zich nu eenmaal niks aan van andermans rechten, soms is het niet duidelijk wat iemands recht is, rechten kunnen met elkaar conflicteren en rechten zijn aan verandering onderhevig. Dat zijn allemaal redenen waarom het nodig kan zijn voor een recht op te komen of er op z'n minst over in gesprek te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:10:13 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170978675
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ook daar wringen mijn schoenen, recht hebben op. Ook al werk ik mij helemaal uit mijn naad, geeft me dat dan het recht op iets, en heb ik dan meer recht dan iemand die niets doet. Zal wel uit mijn opvoeding komen mij werd altijd gezegd iemand die zich helemaal lens leert en dan een zes haalt heeft het beter gedaan dan iemand die niet leert en een 9 haalt. Ik was van de laatste soort.

Ik heb als kleine jongen wel eens bij mezelf gedacht ik zou willen dat ik het wat minder goed oppikte dan kon met veel moeite een 6 halen. Ik heb me ook altijd verontschuldigd voor goede cijfers bij klasgenoten die met meer moeite lagere cijfers haalden.
Juow gedachtes daarover staan haaks op de mijne. Ik heb bewondering en respect voor diegene die zonder inspanning het hoge cijfer haalt. Dat is mij nog meer waard dan iemand die met veel inspanning een nog hoger cijfer haalt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170978707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juow gedachtes daarover staan haaks op de mijne. Ik heb bewondering en respect voor diegene die zonder inspanning het hoge cijfer haalt. Dat is mij nog meer waard dan iemand die met veel inspanning een nog hoger cijfer haalt.
:D

Waarom?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_170978723
Ik ga nu even weg om voor een recht op te komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:14:14 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170978758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Waarom?
Dat weet ik niet. Dat voel ik gewoon zo!

Niet dat ik geen bewondering kan hebben voor doorzettingsvermogen an sich overigens. Maar zo iemand die dan braaf en gedisciplineerd ploetert om een zes te halen... Geef mij maar de man die vers uit de kroeg een uur voor aanvang het boek snel doorbladert en een acht haalt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170978781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Dat voel ik gewoon zo!

Niet dat ik geen bewondering kan hebben voor doorzettingsvermogen an sich overigens. Maar zo iemand die dan braaf en gedisciplineerd ploetert om een zes te halen... Geef mij maar de man die vers uit de kroeg een uur voor aanvang het boek snel doorbladert en een acht haalt.
En als die eerste persoon nu een negen haalt, zoals je hiervoor schetste?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:17:06 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170978809
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als die eerste persoon nu een negen haalt, zoals je hiervoor schetste?
Dan heb ik toch meer bewondering voor de moeiteloze 8.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170978852
Ja, medelij is meer gepast voor de streber. Ik denk dat LX, als waar kapitalist, vooral potentie herkent in degene die het met gemak haalt; stel je voor dat als hij zich wel voor iets in zou zetten. Dat zijn interessante mensen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:25:54 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170978998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:19 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, medelij is meer gepast voor de streber. Ik denk dat LX, als waar kapitalist, vooral potentie herkent in degene die het met gemak haalt; stel je voor dat als hij zich wel voor iets in zou zetten. Dat zijn interessante mensen.
Ik ben afkerig van het kapitalisme, dat ik eigenlijk in dezelfde categorie als het communisme indeel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170979405
Volgens mij heb je dan vooral een afkeer van mensen die zich zonder vragen te stellen volledig overleveren aan een systeem en zich daar ook nog voor uit de naad gaan werken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170979469
Maar zolang het een bewuste keuze is, vind ik het wat anders. Iemand die streberig is, om een medaille te krijgen voor meest ijverige leerling/medewerker, nee, daar kan ik ook niets mee. Maar bijvoorbeeld een leerling die heel graag arts wil worden, omdat dat voelt als een roeping, maar heel slecht is in een bepaald vak waar hij wel een voldoende voor moet scoren en daar dan keihard aan gaat werken om toch te kunnen slagen en dat lukt dan.. Dat vind ik geweldig. Weten wat je wilt en daarvoor gaan, het systeem zien als een vehicle (of obstakel) maar het wel gebruiken om te komen waar je wilt. Dat lijkt mij de meest handige/praktische en gezonde houding.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170979552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben afkerig van het kapitalisme, dat ik eigenlijk in dezelfde categorie als het communisme indeel.
Ah, dan zal Franny haar verklaring wel kloppen...Ik moest denken aan je koop/verkoop-inzicht.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:58:45 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170979582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juow gedachtes daarover staan haaks op de mijne. Ik heb bewondering en respect voor diegene die zonder inspanning het hoge cijfer haalt. Dat is mij nog meer waard dan iemand die met veel inspanning een nog hoger cijfer haalt.
Ik weet eigenlijk niet wat mijn gedachtes hierover zijn, ik weet alleen wat mij aangeleerd is. Ik ben er (nog) niet uit welke ik beter vind. Ik heb er denk ik voor gekozen om geen van beide boven de ander te stellen en beide gewoon evenveel respect te geven.

Afkeer tegen strebers heb ik wel trouwens. Mensen die een examen over gaan doen om een hoger cijfer te halen terwijl ze al een voldoende hadden begrijp ik echt niet. Ik had een halve punt te kort voor een cum laude maar ik was daar gewoon niet mee bezig, een begeleider zei je had het even moeten zeggen dan had ik je een half puntje meer gegeven. Eigenlijk is dat best wel raar. Die halve punt extra zou hij mij moeten geven omdat hij vind dat ik halve punt meer moet hebben niet omdat ik dan gemiddeld ietsje beter zou zijn.

Cijfers voor toetsen en stages zijn trouwens sowieso maar uit de lucht gegrepen eenheden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170979617
Jezus is teruggekeerd op aard, en hij heet Bosbeetle. :o . _O_ .

Hebben jullie de nieuwe van Roxeanne Hazes al gehoord? O+ .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 13:04:46 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170979666
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:01 schreef Franny_G het volgende:
Jezus is teruggekeerd op aard, en hij heet Bosbeetle. :o . _O_ .

jezus lijkt wel een beetje op mij


*O* jezus christ looks like meeeeee, jezus chriiiiist *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170979750
Uit hetzelfde hout gesneden.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 13:18:58 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170979914
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:10 schreef Franny_G het volgende:
Uit hetzelfde hout gesneden.

[ afbeelding ]


Hout moet!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:52:40 #39
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_170980629
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:01 schreef Franny_G het volgende:
Hebben jullie de nieuwe van Roxeanne Hazes al gehoord? O+ .

Had je de murder ballad al gehoord die ze onlangs samen met Thijs Boontjes heeft gemaakt?

  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:11:06 #40
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_170981015
Dank voor de input, mensen. Jullie hebben je best gedaan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:17:30 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_170981143
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ook daar wringen mijn schoenen, recht hebben op. Ook al werk ik mij helemaal uit mijn naad, geeft me dat dan het recht op iets, en heb ik dan meer recht dan iemand die niets doet. Zal wel uit mijn opvoeding komen mij werd altijd gezegd iemand die zich helemaal lens leert en dan een zes haalt heeft het beter gedaan dan iemand die niet leert en een 9 haalt. Ik was van de laatste soort.

Ik heb als kleine jongen wel eens bij mezelf gedacht ik zou willen dat ik het wat minder goed oppikte dan kon met veel moeite een 6 halen. Ik heb me ook altijd verontschuldigd voor goede cijfers bij klasgenoten die met meer moeite lagere cijfers haalden.
Doet me denken aan 1 van mijn favoriete tracks van 2017:


Who ever deserves anything anyway?
What a stupid concept!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 16 mei 2017 @ 16:12:37 #42
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170983547
Ik had deze ochtend zo'n krachtige erectie, dat ik even vreesde dat mijn gemacht uit elkaar zou spatten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:14:06 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170989343
@Bosbeetle: hoe jij jezelf weet weg te cijferen, ik word er stiknerveus van :@. Zoveel angst (of is het onverschilligheid?) om het verschil te maken tegenover anderen, blijft er nog wel wat van jezelf over?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 16-05-2017 20:19:54 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:32:04 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170992670
Hele leuke aflevering van andere tijden: https://anderetijden.nl/p(...)tie-naar-Afghanistan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 09:15:28 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170996851
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:14 schreef Ringo het volgende:
@Bosbeetle: hoe jij jezelf weet weg te cijferen, ik word er stiknerveus van :@. Zoveel angst (of is het onverschilligheid?) om het verschil te maken tegenover anderen, blijft er nog wel wat van jezelf over?
Het maakt juist ruimte voor mijzelf. Het zorgt er mede voor dat de dingen die ik doe of maak niet "iets" hoeven te zijn, maar wel alles kunnen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171001214
Wel jammer dat je dus nooit even een lekker potje ruzie kunt maken met jou.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 13:01:42 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171001277
quote:
9s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:58 schreef Franny_G het volgende:
Wel jammer dat je dus nooit even een lekker potje ruzie kunt maken met jou.
Hoezo is ruzie lekker?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:46:40 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171003869
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoezo is ruzie lekker?
Als ontlading van opgebouwde frustraties. Als bron van energie. Het is soms, niet per se vaak, nodig om de boel op te schudden, je standpunt duidelijk te maken, het hartgrondig oneens met iemand te zijn en dat te laten merken ook.
Mensen die koste wat kost conflicten vermijden en voortdurend op zoek zijn naar een compromis, nog vóórdat er uberhaupt sprake is van een verschil in mening, maken mij op den duur alleen maar kwaad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:04:30 #49
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171005950
Ik ben ook wel een beetje een Bosbeetle. Tot frustratie van mijn partner.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_171006005
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben ook wel een beetje een Bosbeetle. Tot frustratie van mijn partner.
Herkenbaar.
Aldus.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:13:30 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171006237
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben ook wel een beetje een Bosbeetle. Tot frustratie van mijn partner.
Ik niet. Tot frustratie van mijn partner.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 16:36:07 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171006834
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben ook wel een beetje een Bosbeetle. Tot frustratie van mijn partner.
Ja mijn partner vind het ook wel eens lastig inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 16:40:16 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171006946
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ontlading van opgebouwde frustraties. Als bron van energie. Het is soms, niet per se vaak, nodig om de boel op te schudden, je standpunt duidelijk te maken, het hartgrondig oneens met iemand te zijn en dat te laten merken ook.
Mensen die koste wat kost conflicten vermijden en voortdurend op zoek zijn naar een compromis, nog vóórdat er uberhaupt sprake is van een verschil in mening, maken mij op den duur alleen maar kwaad.
Achja ik maak mijn standpunten regelmatig hard, het gaat dan vooral om redelijk toetsbare zaken. Vooral in discussies ben ik wel stevig maar grappig genoeg zijn dat wel vaak discussies waar voor mij het standpunt er niet toe doet, maar de discussie wel. Mensen zijn wel eens verbaasd dat ik bij een volgende ontmoeting een tegenovergesteld standpunt in neem.

En soms wordt er wel eens gezegd door mensen die een discussie met mij hadden dat ze ruzie met mij hadden maar ikzelf zou dat eerder als een stevige discussie bestempelen. Kan na zo'n discussie ook rustig een biertje met dezelfde persoon drinken.

Discussies zijn voor mij voornamelijk methodes om nieuwe argumenten te leren, de leukste discussies zijn discussies waar beide partijen achteraf meer wisten dan daarvoor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171008024
Ik vind partner zo'n stom woord!
Aldus.
pi_171011146
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben ook wel een beetje een Bosbeetle. Tot frustratie van mijn partner.
En later tot frustratie van je kinderen. Mijn vader was ook zo en ik bleef hem maar (vergeefs) aanmoedigen om een betere behandeling te verwachten van zijn werkgever en zijn echtgenote.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171011314
Het kan zeker frustrerend zijn en ik ben ook zo iemand die dan plaatsvervangend boos is, of compenseert door zelf maar assertief te zijn en juist wel confrontaties aan te gaan. Of, maar dat doe ik tegenwoordig (gelukkig) niet meer, dan maar de strijd aangaat voor de ander. Zo heb ik toen ik 12 was de vriend van mijn zus de les gelezen aan de telefoon over hoe hij mijn zus behandelde. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171011573
Herkenbaar. Ik heb als puber wel eens gedreigd de online minnaar van mijn moeder te confronteren namens mijn vader.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 21:21:36 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171013560
Tja als iemand plaatsvervangend boos op iemand is zit de originele persoon met de gebakken peren. Want die moet er de volgende dag weer naast liggen of bij op het werk komen.

Ik ben trouwens niet volledig conflict vermijdend toen ik per ongeluk iemand omver fietste (ik bleef met mijn jaszakken achter zijn stuur hangen) was die persoon zo ontzettend kwaad, schelden vloeken tieren enz. Toen ben ben ik naast hem gaan fietsen totdat hij rustig werd (voorbij mijn werk zelfs) totdat ik het hem fatsoenlijk kon uitleggen wat er gebeurde en dat het per ongeluk was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171022000
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja als iemand plaatsvervangend boos op iemand is zit de originele persoon met de gebakken peren. Want die moet er de volgende dag weer naast liggen of bij op het werk komen.
Als iemand zich misplaatst gedraagt of buiten z'n boekje gaat, snap ik dat. Maar op mijn werk heb ik echt al vaak meegemaakt dat ik kastanjes uit het vuur zit te halen voor mezelf maar ook voor mijn collega's. Dan hebben zij daar geen last van, integendeel zelfs. Maar goed, ik heb geleerd dit wel met mate te doen, want het kost toch een hoop energie.

De vriend van mijn zus zei op dat moment wel precies het juiste, namelijk: dit is iets tussen mij en jouw zus. Mag ik haar nu even spreken? :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 10:11:38 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171022340
hmmm RIP Chris Cornell

* Bosbeetle doet een jesus christ pose

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:24:51 #61
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171022598
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:22 schreef Z het volgende:
Ik vind partner zo'n stom woord!
Ik vind het leuk stom. Mijn partner niet.

Sinds kort zijn we geregistreerd partners wegens kind en zo goed regelen, maar sindsdien heeft zij het graag over 'mijn man' en ik nog steeds over 'mijn vriendin'. Dat zegt vast van alles.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_171022964
Ik heb het over 'mijn vrouw' of huisgenoot M. 'Partners' klinkt zo zakelijk, brrrr.
Aldus.
pi_171022988
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
hmmm RIP Chris Cornell

* Bosbeetle doet een jesus christ pose

Ja, dat is schrikken zeg. Een paar vriendinnen van me zijn nu heel hard aan het huilen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:41:31 #64
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171023051
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:38 schreef Z het volgende:
Ik heb het over 'mijn vrouw' of huisgenoot M. 'Partners' klinkt zo zakelijk, brrrr.
Ik zag allemaal kansen om terloops 'mijn partner draagt het liefst jurken' te droppen. Doet het erg goed in Amsterdam.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_171023067
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vind het leuk stom. Mijn partner niet.

Sinds kort zijn we geregistreerd partners wegens kind en zo goed regelen, maar sindsdien heeft zij het graag over 'mijn man' en ik nog steeds over 'mijn vriendin'. Dat zegt vast van alles.
I vindt het als driejarige nu al lastig dat we niet dezelfde achternamen hebben. Ze noemt zichzelf nu afwisselend I en dan achternaam van mijn vriend en I en dan mijn achternaam. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:28:55 #66
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_171024220
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
hmmm RIP Chris Cornell

* Bosbeetle doet een jesus christ pose

Hartaanval?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_171024858
Als ik een collega heb die over een partner begint dan is ze gewoon lesbisch. Gaat tot nu toe op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:29:00 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171025442
Mien wief.

Of zoals mijn Drentse studiegenoot zei: de Kip.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171026033
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:57 schreef sigme het volgende:
Als ik een collega heb die over een partner begint dan is ze gewoon lesbisch. Gaat tot nu toe op.
Aldus.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:58:48 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171026128
quote:
6s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:29 schreef Ringo het volgende:
Mien wief.

Of zoals mijn Drentse studiegenoot zei: de Kip.
De Kip in de hut.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:19:39 #71
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171026676
Ik hoorde zojuist iemand zeggen 'na twee uur ben je zo gaar als een klontje'.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:06:13 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171027821
Klontjegaren, hoe lang is dat wel niet geleden? Ik kan me niet eens meer herinneren wat de regels zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 18-05-2017 17:08:04 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171031419
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:38 schreef Z het volgende:
Ik heb het over 'mijn vrouw' of huisgenoot M. 'Partners' klinkt zo zakelijk, brrrr.
Als je getrouwd bent is er geen probleem. Ik vind het ook suf om nog steeds 'mijn vriend' te zeggen, maar ik doe het wel omdat ik 'mijn partner' vreselijk vind.

In het Engels is het probleem nog groter, want 'my boyfriend' is ongepaster dan 'mijn vriend'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171031615
Dit is dus waarom je beter gewoon single kan blijven.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:09:07 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171031856
Hoewel 'single' niet veel beter is dan 'partner'.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171032038
Alleenstaand klinkt eigenlijk ook niet zo goed. Nogal treurig zelfs: alleen...staand. Helemaal alleen...staand.
pi_171032070
Is er geen woord voor alleen maar ik voel me best prima en neuk ook/wel regelmatig?
pi_171032160
Ja, dat zal de Happy Single dan wel zijn, LK.

:') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171032325
Happy single. Blijalleenstaand: Vrijstaand!
pi_171032499
Je kunt het best zwijgen over je liefdesleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:43:37 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171032614
TMGOHW, Te Mijden Gespreksonderwerpen Op Het Werk: liefde, godsdienst, politiek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:44:55 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171032654
Daarom word ik nooit dronken op generieke bedrijfsborrels.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171033044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt het best zwijgen over je liefdesleven.
Maar hoe doe je dat wanneer iemand ernaar vraagt?
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:17:23 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171033100
Op de grond spugen en weglopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171033181
Niet in het gezicht?
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:21:38 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171033194
Nee, dat is onbeleefd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171033212
Vind het maar ingewikkeld dat sociale gebeuren.
pi_171033888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je getrouwd bent is er geen probleem. Ik vind het ook suf om nog steeds 'mijn vriend' te zeggen, maar ik doe het wel omdat ik 'mijn partner' vreselijk vind.

In het Engels is het probleem nog groter, want 'my boyfriend' is ongepaster dan 'mijn vriend'.
Ik vind het vreselijk om 'mijn man' te zeggen. En mijn man -ik vroeg het hem laatst- noemt mij ook al niet 'zijn vrouw'.
Ondanks bijna 7 jaar huwelijk duiden wij elkaar aan als vriend en vriendin.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171034217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat wanneer iemand ernaar vraagt?
Dan zeg ik dat ik samenwoon met mijn harige huisgenootje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 19:17:02 ]
pi_171037966
Ik vat dat waarschijnlijk verkeerd op omdat ik eergisternacht -geheel per ongeluk- met 'hairy porn' in aanraking was gekomen. Dat was toch best wel een ontnuchterende ervaring. God, wat een haar heeft de ongeschoren vrouw.
pi_171038626
Geheel onverwacht. Uh-huh.
pi_171038946
Nee, echt, dat wilde ik helemaal niet zien. Ik wil het ook niet gezien hebben. Ik kan sindsdien geen kont, been of oksel zien zonder te denken; 'daar hoort eigenlijk haar aan te zitten, smerig aapje'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 21:31:03 ]
pi_171039017
Het verschil tussen man en vrouw wordt zo ook wel benauwend klein om eerlijk te zijn.
pi_171039498
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
Ik vat dat waarschijnlijk verkeerd op omdat ik eergisternacht -geheel per ongeluk- met 'hairy porn' in aanraking was gekomen. Dat was toch best wel een ontnuchterende ervaring. God, wat een haar heeft de ongeschoren vrouw.
Mannen hebben zelfs haar op hun handen.Geloof me, het verschil is nog altijd erg groot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171039606
Dan ga ik me maar op de handen focussen.
pi_171039680
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:49 schreef LelijKnap het volgende:
Dan ga ik me maar op de handen focussen.
En voeten. Boor je meteen een nieuw segment porno aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171039761
Het verschil tussen man en vrouw zit 'em niet in haren maar wel hierin: dat ik me op de bank al een half uur zit te verbijten omdat mijn inmiddels meer dan volgroeide kind aan het dansen is op mijn blaas, terwijl mijn vriend nietsvermoedend en zonder enig idee rustig zit te lezen naast me.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171039776
Ik ben bang dat dat een 'of/of'-kwestie gaat worden, tenzij ik het in de acrobatische hoek ga zoeken.
pi_171052382
Ben je alweer zover, Franny! Spannend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171053817
Ja, vandaag 41 weken. Het begint een beetje tijd te worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171054596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, vandaag 41 weken. Het begint een beetje tijd te worden.
Was je eerste ook zo laat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171055240
Ja, die kwam (uit zichzelf) bij 41 weken en vijf dagen. Dus ik maak me er ook niet druk over, het wordt wel wat zwaar nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171055290
Zet 'm op Franny. Mijn beide kinderen zijn op de uitgerekende datum geboren.
Aldus.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 16:47:17 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171055321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:42 schreef Franny_G het volgende:
Ja, die kwam (uit zichzelf) bij 41 weken en vijf dagen. Dus ik maak me er ook niet druk over, het wordt wel wat zwaar nu.
:%
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171062580
Heeft iemand hier dat gedoe rondom Bill C16 (= verplichte hantering 'genderbegrippen', want anders mogelijk 'belediging/discriminatie' -> human rights commissie met de kracht van de wet -> geldboete -> celstraf) vs Jordan Peterson een beetje gevolgd?


Aanrader om te kijken als je het verschil tussen senatoren/politici en een professor -met intellect- wilt zien. Of ze doen alsof ze hem niet begrijpen óf ze begrijpen 'm echt niet. Ik weet niet welke verdenking treuriger zou stemmen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 00:24:14 ]
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:13:11 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171062785
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:45 schreef Z het volgende:
Zet 'm op Franny. Mijn beide kinderen zijn op de uitgerekende datum geboren.
Mijn eerste werd uitgerekend op 4 mei (dodenherdenking). Ik vroeg de gynacoloog de datum op 5 mei te zetten als bevrijdingsdag. Deze man begreep me meteen. Het kind trok zich er uiteindelijk niks van aan en kwam op 4 mei ter wereld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171062883
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:53 schreef Franny_G het volgende:
Het verschil tussen man en vrouw zit 'em niet in haren maar wel hierin: dat ik me op de bank al een half uur zit te verbijten omdat mijn inmiddels meer dan volgroeide kind aan het dansen is op mijn blaas, terwijl mijn vriend nietsvermoedend en zonder enig idee rustig zit te lezen naast me.
Ah, volgroeide baby. Ik vond het al zo raar.
pi_171151677
Hij is er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:57:41 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171151702
Mooiste nieuws van de dag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171151719
Ringo heeft gelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171151740
Ik sluit me aan bij de voorgaande sprekers. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2017 19:00:05 ]
pi_171152050
Gefeliciteerd!
pi_171152353
Prachtig! Van harte.
Aldus.
pi_171152419
En een prachtige naam. Wij hebben IJsbrand overwogen, het werd uiteindelijk Eijse, ook mooi.
Aldus.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:36:00 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171154519
Prachtig kind, gefeliciteerd en veel geluk toegewenst!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:05:56 #116
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171155417
O+.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171155484
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:56 schreef Franny_G het volgende:
Hij is er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net de eerste afleveringen van het nieuwste seizoen van Twin Peaks gemist, maar het is nog niet te laat voor hem om in te stappen. Wel even de ogen toedekken op de griezeligste momenten.

Van harte, Franny! Mooie foto, wonderschoon kind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:14:54 #118
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:50:50 #119
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171158759
Gefeliciteerd!!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 09:20:00 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171163095
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:56 schreef Franny_G het volgende:
Hij is er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* gefeliciteerd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:28:04 #121
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_171168516
O+.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_171242523
Gefeliciteerd Franny! *up*
  maandag 29 mei 2017 @ 21:56:51 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171312383
Afgelopen winter heb ik vooral gehandeld in bouwmaterialen en machines. Daar was meestal weinig aan. De mensen die hier op af komen zijn harde onderhandelaars, hebben als doel altijd verdienen. Ze weten wel hoe het werkt, door altijd erg laag in te zetten en weinig toe te geven. Dan kijken ze zo rond en zeggen 'Ik neem al je 18x10 balken mee voor 150 euro". Dan zeg ik "Ik dacht het niet' etc. Natuurlijk ook wel veel gelachen enzo. De handel in oude auto-onderdelen was sowieso wel leuk.

Maar nu het zo'n mooi weer was meldden mijn oude klantjes van het hout zich van vorig jaar weer vanzelf! Die vinden het niet erg om 15 euro voor een kruiwagentje te betalen. Straks heb ik ook weer stammetjes en gewoon mooie stukjes hout. O+ Bijvoorbeeld vlier, met een mooie bast en door Indianen gebruikt op hun spirituele droomreizen. Daar kan ik dan zo een tientje voor vragen. En is de handel op, dan pak ik de zaag en heb zo de winkel weer volliggen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 00:54:39 #125
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171317948
Ik had trouwens grote moeite mevrouw K. en jongeheer A. ervan te overtuigen dat Ysbrand een gangbare naam is. Dat krijg je met kinderen en Japanners hč.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 30 mei 2017 @ 00:57:21 #126
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171317989
Het werd er niet beter op toen mijn vader daar aanleiding in zag te verkondigen dat Ramses Shaffy wellicht kleinzoon van de Russische tsaar was, maar toch zeker een Egyptenaar.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171324301
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:56 schreef LXIV het volgende:
Afgelopen winter heb ik vooral gehandeld in bouwmaterialen en machines. Daar was meestal weinig aan. De mensen die hier op af komen zijn harde onderhandelaars, hebben als doel altijd verdienen. Ze weten wel hoe het werkt, door altijd erg laag in te zetten en weinig toe te geven. Dan kijken ze zo rond en zeggen 'Ik neem al je 18x10 balken mee voor 150 euro". Dan zeg ik "Ik dacht het niet' etc. Natuurlijk ook wel veel gelachen enzo. De handel in oude auto-onderdelen was sowieso wel leuk.

Maar nu het zo'n mooi weer was meldden mijn oude klantjes van het hout zich van vorig jaar weer vanzelf! Die vinden het niet erg om 15 euro voor een kruiwagentje te betalen. Straks heb ik ook weer stammetjes en gewoon mooie stukjes hout. O+ Bijvoorbeeld vlier, met een mooie bast en door Indianen gebruikt op hun spirituele droomreizen. Daar kan ik dan zo een tientje voor vragen. En is de handel op, dan pak ik de zaag en heb zo de winkel weer volliggen!
Waar haal je al dat hout vandaan dan. Zo snel groeien bomen toch niet?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:24:29 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171324418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar haal je al dat hout vandaan dan. Zo snel groeien bomen toch niet?
Wat ik nu verkoop had ik nog liggen. En ik heb ook nog grond die niet bij mijn huis ligt en waarvan een deel bos is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171324488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ik nu verkoop had ik nog liggen. En ik heb ook nog grond die niet bij mijn huis ligt en waarvan een deel bos is.
Oh, met 'straks heb ik weer stammetjes' bedoelde je dat je nog te hakken stammen hebt? Zou wel oppassen dat je niet teveel bos sloopt omdat je het leuk vind in hout te handelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2017 13:29:49 ]
  donderdag 1 juni 2017 @ 21:24:47 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171383504
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh, met 'straks heb ik weer stammetjes' bedoelde je dat je nog te hakken stammen hebt? Zou wel oppassen dat je niet teveel bos sloopt omdat je het leuk vind in hout te handelen!
Nee, daar pas ik wel voor op.

Het is allemaal wel meer hobby dan werk hoor. Als ik per uur kijk wat ik er aan verdien dan is dat zo rond het minimum-jeugdloon. Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, anders konden we samen eens een project ondernemen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171389866
Er zijn slechts twee redenen waarom een arts geen rectaal toucher zou uitvoeren. Of de patiėnt heeft geen anus; of de arts heeft geen handen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:33:40 #132
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171392637
Tienen, kennen jullie dat nog? Je weet wel, dat voetbalspelletje waarbij je punten biedt om te beginnen met keepen? Dat kunnen we ook met 'redenen waarom een arts geen rectaal toucher zou uitvoeren' spelen, maar dan juist voor zoveel mogelijk punten. Ik bied alvast zeven.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171402051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, daar pas ik wel voor op.

Het is allemaal wel meer hobby dan werk hoor. Als ik per uur kijk wat ik er aan verdien dan is dat zo rond het minimum-jeugdloon. Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, anders konden we samen eens een project ondernemen!
Misschien iets voor in de (nabije) toekomst. (Ben niet van plan om nog heel lang in de Randstad te blijven).
pi_171402221
quote:
Spelegels

Het spel kan met maximaal 5 spelers gespeeld worden.
Eerst wordt er bepaald wie de keeper wordt, het keepersaantal punten begint bij 20.
Daarna mag iedereen bepalen of ze voor een punt minder willen net zolang tot er 1 iemand overblijft.
De keeper krijgt dat aantal punten, de rest van de spelers krijgen 10 punten.
Het spel kan beginnen De bedoeling is dat de bal door de lucht wordt overgespeeld en dat de bal de grond niet raakt voordat er een doelpoging wordt genomen.
Als er dan met de voet wordt gescoord gaat er 1 punt af en met het hoofd 2 ,maar kijk uit want als de bal naast gaat of gevangen wordt door de keeper moet degene die heeft geschoten of gekopt het doel in.
Zo gaan we door tot er 2 spelers overblijven.
Die 2 gaan penalties nemen op degene die er als eerste uit was. Wie dan de meeste scoort uit 5 wint.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2017 18:46:28 ]
  vrijdag 2 juni 2017 @ 20:13:15 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171403785
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Misschien iets voor in de (nabije) toekomst. (Ben niet van plan om nog heel lang in de Randstad te blijven).
Ik zou gaan als de treinen nog rijden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:04:22 #136
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171412083
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou gaan als de treinen nog rijden
Nou-nou. Nou-nou.

Toegegeven, in het leeuwendeel van de Randstad zou ik ook niet dood gevonden willen worden, maar het leven in de Schilderswijk is toch wel heel fijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171414258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou gaan als de treinen nog rijden
Hoe laat gaat de laatste?
pi_171414264
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:04 schreef JAM het volgende:

[..]

Nou-nou. Nou-nou.

Toegegeven, in het leeuwendeel van de Randstad zou ik ook niet dood gevonden willen worden, maar het leven in de Schilderswijk is toch wel heel fijn.


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 10:21:23 ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:42:48 #139
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171419050
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Da's de Rivierenbuurt. Werkelijk de bloedende aambei in de endeldarm van Den Haag.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171419265
meeh, cafeļne momentje

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 16:37:15 ]
  zondag 4 juni 2017 @ 11:59:37 #141
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_171441948
Het is weer een schitterend kaartje, Franny.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:46:04 #142
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171449416
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is weer een schitterend kaartje, Franny.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171477466
"Het destructieve karakter leeft niet vanuit het gevoel dat het leven levenswaard is, maar dat de zelfmoord niet loont."

Walter Benjamin

"Het leven zoals het ons is opgelegd is te moeilijk voor ons, het bezorgt ons te veel verdriet, teleurstellingen, onoplosbare problemen. Wij kunnen het alleen verdragen met behulp van verzachtende middelen."

Sigmund Freud

"Freud noemde religie een collectieve waan, maar we mogen niet uitsluiten dat er voordelen aan die waan vastzaten, voor het individu en voor de samenleving. Als het leven echt te moeilijk is voor de mens, hoe kan hij zich dan staande houden in de waarheid van dat leven? Is zijn hele bestaan niet gericht op het ontsnappen aan die waarheid die ondraaglijk is?"

Arnon Grunberg

"De cultuur, zoals Freud heeft gesteld, dwingt ons af te zien van allerlei soorten lustbevrediging in ruil voor veiligheid en die ruil kan veel burgers niet meer bevredigen. De beloning stelt kennelijk teleur."

Arnon Grunberg
pi_171480131
Dit topic kent 19 volgers die niets posten.
  maandag 5 juni 2017 @ 21:09:04 #145
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_171484375
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:33 schreef Mainport het volgende:
Dit topic kent 19 volgers die niets posten.
Kom mij vergezellen @ POLsc. Kan wel wat bijstand gebruiken.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:57:20 #147
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_171651300
Krijg jij hier n stijfje van, JAM?

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 12 juni 2017 @ 22:03:36 #148
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_171653855
Wil je zijn mening over dat filmpje weten of ben je op vrij willekeurige wijze aan het uitzoeken waar JAM zoal 'een stijfje' van krijgt?
  maandag 12 juni 2017 @ 22:23:05 #149
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_171654471
Naar mijn weten is JAM niet vies van n potje schaak. En aangezien al die lui zich aftrekken op deze pot dacht ik dat JAM er wellicht ook wel wat mee kon.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_171654547
Ik zou ook wel vrienden willen hebben die zich bekommeren om mijn masturbatiebehoeften.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:18:12 #151
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171659851
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:57 schreef EP3 het volgende:
Krijg jij hier n stijfje van, JAM?

Ik zal vanmiddag eens even kijken, maar het belooft heel wat. Als Carlsen eens een potje verliest is dat doorgaans wel de moeite waard. :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:38:45 #152
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171692498
Dat was een mooie pot, inderdaad..!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:03:44 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171836599
Tussen het zwemmen door heb ik vandaag op het strand Madame Bovary uitgelezen. O+.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:21:26 #154
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171836930
In het Haringhuisje zat aan een tafeltje Sonja Barend samen met een grijze heer harinkies te eten, ze dronken er jenever bij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:28:44 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171837087
En vóór het huis, ik wou net naar binnen gaan, kwam mane, met man en kroost, op de fiets voorbij.

Wat een heerlijke zomerdag, mensen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171860181
Zojuist kom ik erachter dat je tezijnertijd schrijft als te zijner tijd. Daar ben ik het niet mee eens
pi_171860497
Ja, dat heb dus ook continue. Onenigheid met de taal. En ik vind dat ook heel veel woorden niet bestaan die wel zouden moeten bestaan.
pi_171862401
Ik heb een blik geworpen in het POL-café. Wat ik zie is discussie, mensen die een punt willen maken, bijgestaan door de typische internethumor waarmee ze het andere kamp in hun hemd willen zetten. Ik zie onuitputtelijke energie om deze eeuwige strijd voort te zetten; een strijd die wordt gevochten met wapens die de waan van de dag te bieden heeft. Er is ooit een aforisme bedacht dat neerkomt op: "Men kan een man meten aan degenen die hij als tegenstander verkiest." Wat dat betreft hebben de stamgasten van het POL-café hun match gevonden.
pi_171864469
Here comes the rain... *O*



[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 17:52:19 ]
pi_171866329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:43 schreef Mainport het volgende:
Ik heb een blik geworpen in het POL-café. Wat ik zie is discussie, mensen die een punt willen maken, bijgestaan door de typische internethumor waarmee ze het andere kamp in hun hemd willen zetten. Ik zie onuitputtelijke energie om deze eeuwige strijd voort te zetten; een strijd die wordt gevochten met wapens die de waan van de dag te bieden heeft. Er is ooit een aforisme bedacht dat neerkomt op: "Men kan een man meten aan degenen die hij als tegenstander verkiest." Wat dat betreft hebben de stamgasten van het POL-café hun match gevonden.
Ik ben er al jaren weg als vaste bewoner maar als ik er eens langs ga voelt het altijd weer vertrouwd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171867446
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:43 schreef Mainport het volgende:
Ik heb een blik geworpen in het POL-café. Wat ik zie is discussie, mensen die een punt willen maken, bijgestaan door de typische internethumor waarmee ze het andere kamp in hun hemd willen zetten. Ik zie onuitputtelijke energie om deze eeuwige strijd voort te zetten; een strijd die wordt gevochten met wapens die de waan van de dag te bieden heeft. Er is ooit een aforisme bedacht dat neerkomt op: "Men kan een man meten aan degenen die hij als tegenstander verkiest." Wat dat betreft hebben de stamgasten van het POL-café hun match gevonden.
Hé-hé, meneer 'hit and run', die maandelijks een aanslag pleegt met een stukje van Grunberg in de hand om na weerwoord weer snel te verdwijnen. De afwijking in kwantiteit maakt je hoogstens laffer. Nee, je zal er prima tussen passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 20:14:06 ]
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:58:58 #162
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171867962
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:28 schreef Ringo het volgende:
En vóór het huis, ik wou net naar binnen gaan, kwam mane, met man en kroost, op de fiets voorbij.

Wat een heerlijke zomerdag, mensen!
Het valt me op dat het in de Schilderswijk gemakkelijk vier į vijf graden warmer is dan de rest van de stad. Dat zal door de bebouwing, het verkeer en het gebrek aan groen en water komen. Gisteren mat ik nog 33 graden op het balkon. Blij dat die ongein voorbij is!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:55:51 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171869785
Ja, bomen houden de buurt koel. Maar ook hier op het zand is het een stuk beter te hachelen na de regen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171869876
Aan de ene kant van mijn appartement zie ik een flatwijk, aan de andere kant een oase van bomen. Maakt de hoogte nog wat uit? Het was hier snikheet.
pi_171927409
"Wie de voorafgaande bladzijden uit dit boek heeft gelezen, zal ongetwijfeld denken dat ik een dromer ben. Maar hij vergist zich wanneer hij dat denkt. Ik heb het geld niet om een dromer te zijn. Hevige melancholie en van weerzin doortrokken triestheid kunnen alleen bestaan in een sfeer van comfort en bescheiden luxe."

Fernando Pessoa

De afgelopen tijd had ik zo veel vrije dagen, dat ik me voor het eerst in lange tijd verveelde. Opeens voelde ik mijn voormalige zelf, die zich jarenlang verveeld had, ontwaken. "Je hebt voor het compromis gekozen en jezelf in slaap gesust," zei hij. "Zou Jezus een compromis sluiten en zichzelf in slaap sussen?"

Ik wist natuurlijk meteen dat ik met de duivel van doen had, die mijn innerlijke rust kwam verstoren nu ik een paar dagen vrij van inspanning was. Hij dacht dat hij mij te pakken had, door me te tormenteren met contemplatie en zelfevaluatie. Dat zijn weliswaar krachtige wapenen tegen een adolescent, maar wie denkt dat een dertiger nog aan contemplatie en zelfevaluatie doet, denke opnieuw.

Ik lachte hartelijk om deze duivel, die bij nader inzien een imp bleek. Mijn voormalige zelf is dood en er is niemand die hem mist.
  zondag 25 juni 2017 @ 04:19:14 #166
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171927425
Nou, ik ben niet helemaal gek inderdaad.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171927432
Klote ritme de laatste week.
pi_171955093
"Somber kwam deze jager terug uit de wouden van het inzicht. Behangen met lelijke waarheden, zijn jachtbuit, en rijk aan verscheurde klederen; ook vele doornen hingen aan hem - maar geen roos heb ik gezien."

Friedrich Nietzsche

De werkelijkheid wordt dikwijls verward met de norm. Wanneer men zegt: dat is nu eenmaal de realiteit, bedoelt men eigenlijk: dat is momenteel hier de norm. Burgerlijkheid, zonder deze burgerlijkheid te ridiculiseren, is niets anders dan leven naar de nu geldende norm.

Na een onnozele fase van non-conformistische onbezonnenheid volgt het compromis. Een compromis is trouwen met een lelijke vrouw omdat je dan waarschijnlijk niet alleen sterft: pragmatisch, redelijk en verstandig. Stukje bij beetje amputeer ik waarden, principes en karakter in ruil voor de burgerlijke waarden van zekerheid en stabiliteit. Mijn ouders zijn trots op mij.
  maandag 26 juni 2017 @ 09:05:48 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171956289
Ik lees nu Oblomov. Dat is me een kereltje, heur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171979219



[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 18:27:32 ]
pi_171990248
Als ik erdoorheen zit, dan vraag ik me af wat Wittgenstein zou doen en dan komt alles goed, wat ik ook doe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:14:58 #172
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_171991783
#WWWD. Heb je daar ook een armbandje van?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_171993792
O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171994024
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171995292
Was vergeten het eerste deel van de comic te plaatsen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:59:04 #176
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172000517
quote:
Jeetje, Lynch en kernbommen. Dat vind ik wel heel stoer. :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 29 juni 2017 @ 02:26:11 #177
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172034456
Goed, nu heb ik zelf de afgelopen weken dus tig van die schaakfilmpjes bekeken, en het moet gezegd; dat schaken is eigenlijk best een geinig spelletje.

Hi, this is Mato - :D!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_172034789
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:27 schreef LelijKnap het volgende:
Was vergeten het eerste deel van de comic te plaatsen.
Zo is het completer, maar enkel de 2e helft kon eigenlijk ook best.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_172081920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 06:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo is het completer, maar enkel de 2e helft kon eigenlijk ook best.
Ja klopt, daarom had ik het ook niet gelijk door. De eerste keer dat ik 'm las en dacht; die wil ik delen, lag ik half te slapen.
pi_172105924
Zojuist las ik een forumgebruiker stellen: intuļtie is een deel van de ratio dat je op dat moment niet logisch kan beredeneren.
  zondag 2 juli 2017 @ 15:24:23 #181
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172114657
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 04:41 schreef Mainport het volgende:
Zojuist las ik een forumgebruiker stellen: intuļtie is een deel van de ratio dat je op dat moment niet logisch kan beredeneren.
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172244042
Mensen, wat zijn er een hoop banen die ik niet wil hebben. Iemand een suggestie voor een interessante carričre?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172244175
Waarom een carričre en niet een (part-time)baan?
pi_172244272
Voor jezelf beginnen, als adviseur of zoiets.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172244572
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:42 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom een carričre en niet een (part-time)baan?
Ook goed. Zeg het eens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:56:52 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172244592
Met een fijne hobby heb je geen carričre meer nodig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172244600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:45 schreef Franny_G het volgende:
Voor jezelf beginnen, als adviseur of zoiets.
Vroeger wou ik G.B.J. Hiltermann worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172244653
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:56 schreef Ringo het volgende:
Met een fijne hobby heb je geen carričre meer nodig.
Met kinderen ook niet. Een baan in dat geval eigenlijk ook niet, als er een werkende man aanwezig is.
pi_172244713
Lijst van leuke banen:

- G.B.J. Hiltermann
- Assistent van David Lynch
- Podcastmaker voor This American Life

Vul gerust aan. Ik denk verder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172244722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook goed. Zeg het eens.
Kan ik zo toch niet inschatten? Ik had toen ik met dezelfde vraag zat een heel eerlijk topic in WGR gemaakt.

quote:
- Bijster intelligent
- Goed in abstraheren, analyseren en verbanden leggen
- Geen doorzettingsvermogen
- Matige tot bizar slechte werkethiek
- Geen diploma's (enkel een propedeuse filosofie)
- Moeilijk tot niet te motiveren
- Niet flexibel
- Slaap slecht: vroeg moeten opstaan breekt me op
- Meerdere persoonlijkheidsstoornissen (waaronder angststoornis)
- Kan goed doen alsof ik aardig ben
- Praat graag met mensen. Echter max. 30 min dag
- Kan niet goed overweg met domme, aanwezige en pretentieuze mensen
- Redelijke beheersing Nederlandse taal. Grammatica wel bagger.
- Ik vind (momenteel) leuk: Reddit/Fok, gamen, fappen, af en toe wat lezen, nieuws bijhouden, sporten, neuken en drinken.
- Werkervaring: totaal iets van 4 jaar over de laatse 10 jaar, versplinterd over diverse bedrijven. Vnmlk fysieke arbeid.
- Prefereer thuis boven buiten
- Strafblad (baldadigheid)
pi_172244832
- Assistent J.Peterson (vereist wel verhuizing naar Canada).
- Eigen podcast
- Blog
pi_172245099
Ik heb vroeger wel eens gesolliciteerd naar een baan als nieuwslezer en een baan als gamerecensent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172245154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kan ik zo toch niet inschatten? Ik had toen ik met dezelfde vraag zat een heel eerlijk topic in WGR gemaakt.

[..]

Vlogger.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172245290
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vroeger wel eens gesolliciteerd naar een baan als nieuwslezer en een baan als gamerecensent.
Ha, ik heb als 14 jarig knulletje ooit nog eens onder het kopje inzendingen in een gamemagazine gestaan met de vraag hoe je dat kon worden.
pi_172245341
quote:
Hoopte eigenlijk dat jij een lijstje zou maken.
pi_172245365
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoopte eigenlijk dat jij een lijstje zou maken.
Niet verder kijken. Gewoon doen wat je altijd doet en daar een camera op zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172245429
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet verder kijken. Gewoon doen wat je altijd doet en daar een camera op zetten.
Ik denk niet dat wat ik altijd doe toegestaan is op Youtube.
pi_172245468
Maar waarom niet? Pak je interessegebied en geef daaraan gerelateerd advies of kritiek als vlogger of blogger.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2017 15:26:00 ]
pi_172245630
De toestand in de wereld. Nog steeds actueel.
Aldus.
pi_172245686
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:30 schreef Z het volgende:
De toestand in de wereld. Nog steeds actueel.
Actueel én tijdloos.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 15:46:23 #201
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172246140
De toestand in de wereld? Daar krijg je niet de broodnodige views mee, hoor. Ja, of je moet het halfnaakt doen. Met tepelklemmen. Waarbij je af en toe geil de camera inkijkt terwijl je je insmeert met warme honing. Werkt voor mooie jonge meiden, lelijke oude mannen en ws alles daartussenin.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 7 juli 2017 @ 15:48:07 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172246193
Liefdesbrievenschrijver, dat lijkt me wel wat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172246270
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:48 schreef Ringo het volgende:
Liefdesbrievenschrijver, dat lijkt me wel wat.
Zoals in Her?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172246341
Ja, dat kun je, Ringo. 😁.

Ik ben me aan het specialiseren in familiegeschiedenis. Ook actueel en tijdloos.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 juli 2017 @ 16:30:03 #205
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172247677
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Lijst van leuke banen:

- G.B.J. Hiltermann
- Assistent van David Lynch
- Podcastmaker voor This American Life

Vul gerust aan. Ik denk verder.
Het schijnt dat als jonge olifantjes niet regelmatig door de moederolifant aangeraakt worden, ze dan helemaal wild worden. Nu gaat er ook weleens een moederolifant dood en dan sturen ze iemand de rimboe in (ik weet ook wel dat olifanten niet in de rimboe wonen, maar het ligt voorbij Woerden dus het is gewoon de rimboe) met een bezem die de halve dag dat beest dan met die bezem moet bepotelen. Ik zou alleen niet weten hoe de jobtitel luidt.

Ook wel 'iets met dieren in het buitenland'..

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 07-07-2017 16:36:03 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 7 juli 2017 @ 16:31:28 #206
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172247719
Daarover gesproken, ik ga een deeltijdopleiding tot leraar wiskunde volgen. Begint eind augustus. Dat lijkt me nog wel te doen, twee į drie dagen in de week Schilderswijkgrut een beetje helpen met sommetjes maken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Spellchecker vrijdag 7 juli 2017 @ 16:31:55 #207
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172247734
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vroeger wou ik G.B.J. Hiltermann worden.
Oh dan denk ik weer aan de zondagse bitterkoekjespudding van mijn moeder ... met geklopt eiwit en hagelslag :P
pi_172248394
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:30 schreef JAM het volgende:
Ook wel 'iets met dieren in het buitenland'..
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:31 schreef JAM het volgende:
Daarover gesproken, ik ga twee į drie dagen in de week Schilderswijkgrut een beetje helpen met sommetjes maken.


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2017 17:07:50 ]
  vrijdag 7 juli 2017 @ 17:00:22 #209
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172248537
Zelfcensuur, LK? Ik vond het wel een aardige grap.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172248671
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:00 schreef JAM het volgende:
Zelfcensuur, LK? Ik vond het wel een aardige grap.
Ja ik ook wel, maar als ie van mijn hand komt wordt ie, zo dacht ik, natuurlijk als een bevestiging van gelezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2017 17:08:30 ]
pi_172248699
Maar goed fuck it, dat heeft me eerder ook nooit tegengehouden.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 17:13:21 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172248853
Wat was de grap? 4 autobommen + 2 autobommen = 6 autobommen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 18:37:18 #213
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172250824
De grap is weer in ere hersteld.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 22:29:14 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172256784
Leuke banen

-vrijblijvend algoritme maker
-noise muzikant
-extreem introverte performance artiest
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172258569
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuke banen

-vrijblijvend algoritme maker
-noise muzikant
-extreem introverte performance artiest
Ah ja, ik was "kluizenaar en erkend genie, net als J.D. Salinger of Bowie in z'n laatste jaren" vergeten aan de lijst toe te voegen.

Het wordt al een mooie lijst, mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172258599
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:31 schreef JAM het volgende:
Daarover gesproken, ik ga een deeltijdopleiding tot leraar wiskunde volgen. Begint eind augustus. Dat lijkt me nog wel te doen, twee į drie dagen in de week Schilderswijkgrut een beetje helpen met sommetjes maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 00:28:37 #217
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172259577
Misschien moet je een boek gaan schrijven, Claudia. Een goed boek. Je weet wel; zo eentje waar mensen nog jarenlang over lullen. Maar dan wel eentje die voortkomt uit een writersblock waar je U tegen zegt. Dan kan je de eerste maanden nog lekker naar buiten kijken en mijmeren over van alles en nog wat.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 8 juli 2017 @ 09:00:33 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172261688
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 00:28 schreef EP3 het volgende:
Misschien moet je een boek gaan schrijven, Claudia. Een goed boek. Je weet wel; zo eentje waar mensen nog jarenlang over lullen. Maar dan wel eentje die voortkomt uit een writersblock waar je U tegen zegt. Dan kan je de eerste maanden nog lekker naar buiten kijken en mijmeren over van alles en nog wat.
Het is pas echt kut als je een writersblockblock hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 juli 2017 @ 12:49:51 #219
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_172266858
Uiteindelijk word ik aangenomen als fotograaf bij National Geographic.
pi_172271009
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:31 schreef JAM het volgende:
Daarover gesproken, ik ga een deeltijdopleiding tot leraar wiskunde volgen. Begint eind augustus. Dat lijkt me nog wel te doen, twee į drie dagen in de week Schilderswijkgrut een beetje helpen met sommetjes maken.
Klinkt goed.
Aldus.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 20:18:37 #222
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172277576
Zo'n olifantenbegeleider heet trouwens een kornak.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 9 juli 2017 @ 18:48:11 #224
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172300432
quote:
Rule 34, graag.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172308472
Ik denk dat een foto van babyolifantballen het meest in de buurt komt.
pi_172318325
Two year-old solves famous ethics conundrum.



[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2017 14:42:39 ]
pi_172320075
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172321690
Aldus.
  maandag 10 juli 2017 @ 22:29:31 #229
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_172330694
Nee. Indrukwekkend. Al heet het natuurlijk gewoon Veldrijden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 10 juli 2017 @ 22:30:09 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_172330709
En LK, kende je deze dan al:


Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 22:35:14 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172330824
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
En LK, kende je deze dan al:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172339976
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
En LK, kende je deze dan al:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee :D.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 13:10:19 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172411204
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172461419
JAM, kun jij Japans lezen? Ik heb zo'n stenen eitje gekocht, maar ik zou graag weten wat voor steensoort het is. Ik heb ook nog een zwarte. Gekocht bij Mount Usu (in Hokkaido, bij Lake Toya).

pi_172463925
Ah, het schijnt 'goldstone' te zijn. Wat feitelijk helemaal geen steen is. Althans niet eentje die in de natuur voorkomt.
  zondag 16 juli 2017 @ 18:47:41 #236
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172465857
茶金石; Bruin goldstone.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 16 juli 2017 @ 18:47:53 #237
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172465860
Ja, ik las het net.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 16 juli 2017 @ 18:49:33 #238
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172465890
't Is glas hč, toch?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172470817
Ja, volgens Wikipedia wel. :Y
  maandag 17 juli 2017 @ 01:15:01 #240
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172475935
Ja, verder dan dat was ik ook niet gekomen! Nu vraag ik me af, zou dat niet door de vulkanische grond komen? D.w.z; dat je dat aldaar wel gewoon op kan rapen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172486792
Dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 17:21:21 ]
  maandag 17 juli 2017 @ 19:28:06 #242
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172489030
Is dat nu een hele vriendelijke manier om te zeggen: 'Natuurlijk niet, JAM, godverdomme. Ben je nou echt zo'n domme lul? Hoe kan je nou zo iets achterlijks beweren?'

Let wel, ik zie het nu ook in.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 18-07-2017 02:44:53 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172492061
O-)
pi_172497712
Daarom lachte ze in zichzelf. Zou de liefde voor mij dan nog weggelegd zijn? dacht ze. Ik ben immers verwelkt, en ook mijn man is al oud.
Genesis 18:12

Liefde is volgens Wiktionary 'warme genegenheid'. Woorden.org geeft bij genegenheid het volgende voorbeeld: `Ook al is hij niet altijd aardig tegen me, toch voel ik genegenheid voor mijn neef.'

Het cliché luidt: het tegenovergestelde van liefde is onverschilligheid. Dat is een onjuiste veronderstelling die onnodige twijfel zaait. 'Houd ik wel genoeg van mijn man?' is een vraag waarmee je jezelf dol kunt maken. Beter vraag je: 'Heb ik een grote afkeer van mijn man zonder dat ik weet waarom?' Dat is de definitie van antipathie en volgens mijnwoordenboek.nl het antoniem van genegenheid.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:58:16 #245
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172589145
Onverschilligheid is op z'n minst een gebrek aan de wens om de ander gelukkig te zien. Liefde is op z'n minst de wens om de ander gelukkig te zien. Kortom; ik begrijp de vergelijking wel. - Ik word verder schijtziek van al die zogenaamde pogingen om het leven concreter te maken dan het leven in werkelijkheid is . Alsof ze een complexe puzzel is voor hoogbegaafden die opgelost dient te worden. - Nee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_172729089
Geinig spelletje http://ncase.me/trust/

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 03:46:27 ]
pi_172729150
'En waar leed was, daar moest altijd straf zijn. "Straf", zo noemt de wraak namelijk zichzelf; door een leugenwoord huichelt zij zich een goed geweten.'

Nietzsche

Ik weet niet of empathie de hoogste vorm van wijsheid is, maar ik weet wel dat het antoniem van empathie egocentrisme is. 'Wie egocentrisch is, heeft een verminderd vermogen om zich in een ander of diens standpunten of gevoel te verplaatsen.' aldus Wikipedia.

De professionele werkomgeving is voor sommige mensen wellicht een plek voor zingeving en betekenisverlening, maar het is in ieder geen plek waar veel empathie is. Frustratie en onbegrip tieren welig tussen collega's, andere afdelingen, management en cliėnten. Laat een vriendelijk persoon de rol van medewerker spelen en hij verandert in een haatdragende schoft. Ik vermoed dat je bij het betreden van een kantoor meer IQ-punten verliest dan bij het verlaten van een café.

Laten we niet vergeten dat uiteindelijk niemand er wat aan kan doen; gecreėerd gedrag is moeilijk kwalijk te nemen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:01:24 #248
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172731884
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 03:39 schreef LelijKnap het volgende:
Geinig spelletje http://ncase.me/trust/
Dat was zeker even de moeite waard.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_172861918
Hummus met paardenurine
Banaan, gespierde brahim
Perzik, zeewier, blikbier
Gast, je speelt met mijn privé
Lol, Halve liters
Liters homijnenkaas
Kaas, Homijn
Meters, Pilsie, Kilo Ton
Alpha hier Romeo, over
Tetten, Tetten, Kont?
Tango tango kilo
pi_172861954
Amazing
pi_172862064
Mooie plaat met tekst, chapeau!
pi_172862133
Huh, wat een hoop vreemdelingen opeens. Voor mij althans. Zijn jullie de vervanging van de oude garde?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 20:51:08 ]
pi_172862225
Nee ik lurk al een tijdje mee, sinds medio mei ongeveer.
pi_172862330
Hebben jullie ooit nog wel eens iets van Sonja van Veen vernomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 20:55:43 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:56:52 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172862385
quote:
5s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef k_man het volgende:
Hebben jullie ooit nog wel eens iets van Sonja van Veen vernomen?
Is dat een TTK-er?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172862389
quote:
5s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef k_man het volgende:
Hebben jullie ooit nog wel eens iets van Sonja van Veen vernomen?
Was dat die ooit in Terschelling een appartement verhuurde aan toeristen?
pi_172862466
Ik ken wel een Sonja Bakker.
pi_172862878
Sonja van Veen is lang geleden onder mysterieuze omstandigheden verdwenen op een station. Weten jullie dat niet meer? Ik moest toevallig vandaag nog aan haar denken. Met die cyclaam.



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 21:13:28 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:02:45 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172864678
Sonja, die naam heeft zijn beste tijd ook wel gehad.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172867148
De top 20 jongensnamen eerste halfjaar 2017

1. Daan
2. Noah
3. Bram
4. Finn
4. Sem
6. Levi
7. Jesse
7. Milan
9. Luuk
10. Lucas
11. Adam
12. Thijs
13. Liam
13. Sam
15. Thomas
16. Max
17. James
18. Julian
19. Hugo
20. Lars

Dit stemt dan wel weer optimistisch trouwens.
pi_172867731
Mijn naam zit ineens enorm in de lift. Hmpf. Niet in de top 20.
Aldus.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:28:27 #262
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_172867831
Dat was me het synthesizertje wel hoor, k_man.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:50:33 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172868259
De rookmachine, de poederzeep, de punker met palestinasjaal, och mensen, waar blijft de tijd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172868449
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:50 schreef Ringo het volgende:
De rookmachine, de poederzeep, de punker met palestinasjaal, och mensen, waar blijft de tijd.
Eigenlijk mist alleen nog een keytar. Dat had het helemaal afgemaakt.
pi_172868539
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:02 schreef Ringo het volgende:
Sonja, die naam heeft zijn beste tijd ook wel gehad.

[ afbeelding ]
De betekenis van de naam is `kennis`.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:18:21 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172868720
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:00 schreef k_man het volgende:

Eigenlijk mist alleen nog een keytar. Dat had het helemaal afgemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172874469
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:02 schreef Ringo het volgende:
Sonja, die naam heeft zijn beste tijd ook wel gehad.

[ afbeelding ]
Na 3 Simenonnetjes ben ik gister dan toch begonnen in "het bureau".
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:40:08 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172875358
Die ligt hier ook op stapel, althans deel één.
Eerst Oorlog en vrede.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172876018
Succes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:27:43 #270
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_172876451
Mohamed? Waar ben je! :'(.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:29:13 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172876479
Na Misdaad en straf, Vaders en zonen, Oblomov en De familie Golowljow ben ik er helemaal klaar voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 04-08-2017 07:55:34 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172896788
De plantur39 reclame is veranderd naar 'voor vrouwen boven de 40'!
Liever nog 'jaar' erbij, maar het is goed dat het gewijzigd is.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:56:04 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172900773
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Na 3 Simenonnetjes ben ik gister dan toch begonnen in "het bureau".
Heb alleen deel 1 gelezen en die vond ik nogal herkenbaar :@

Volgende delen ga ik vast ook wel een keer lezen maar ik hoop dat ik daar nog genoeg tijd voor heb :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:52:04 #274
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_172902865
Ik vind het heel fijn dat ik het ook nog in het verschiet heb.

Zelf op dit moment bezig met Sapiens/ Homo Deus, dat laatste is door mijn baas ook aan alle wethouders in a'dam gegeven dus moet ik zelf ook mee kunnen praten. De ambtenarij is ook niet meer wat ie geweest is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 augustus 2017 @ 21:27:39 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172956969
@Sigme: Is het in het Noorden ook zo'n geweldig bramenjaar?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172956997
Waar zijn goede prostituees, ik vraag voor een vriend
pi_172957020
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:27 schreef LXIV het volgende:
@Sigme: Is het in het Noorden ook zo'n geweldig bramenjaar?
Volgens mij heb jij iets gemist...

TRV / sigme's grote wandeling # 4. La douce France

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2017 21:39:52 ]
  zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:13 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172957497
quote:
11s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij iets gemist...

TRV / sigme's grote wandeling # 4. La douce France
Dat heb ik inderdaad gemist. Mijn bezoekjes aan FOK! zijn de laatste tijd dan ook zeer vluchtig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:43:57 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173059306
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:27 schreef LXIV het volgende:
@Sigme: Is het in het Noorden ook zo'n geweldig bramenjaar?
Ik heb in Zwolle wel een kilo'tje geplukt, zagen er goed uit dit jaar. Rustgevend karweitje altijd bramen plukken. Ik denk dat ik meer van verzamelaars afstam dan van jagers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173080459
Mijn dagen zijn eentonig en vaal
De toekomst is een laag gewelf
Mijn dromen en wensen zijn marginaal
Men beleeft tenslotte alleen nog zichzelf
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:20:07 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173394148
Deze week kindervakantieweek gehad. Zoals -hier in de regio- gebruikelijk wordt er dan met sloophout een heel dorp getimmerd. Je zou verwachten dat dit dan op pedagogisch juiste wijze gebeurt en dat de kinderen met begeleiding van de vaders gaan timmeren.
Dat is echter niet zo. Iedereen gaat gewoon volop timmeren, jong en oud, snel want we willen 3 verdiepingen. Eigenlijk ook veel leuker. Zelf alle dagen meegedaan. De moeders brachten ranja, stukjes fruit en af en toe wat koek rond en wij de hele dag door timmeren. Prachtig. Nog net zo leuk als 30 jaar geleden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 04:01:13 #282
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173474114
Tsja, en wij hier in de Randstad maar raketten bouwen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 30 augustus 2017 @ 08:20:43 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173474867
quote:
15s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 04:01 schreef JAM het volgende:
Tsja, en wij hier in de Randstad maar raketten bouwen.
Dat wilde ik vroeger ook altijd. Ik kan me de discussies met mijn vriendje nog herinneren of je daar spijkers (hij) of schroeven (ik) voor moest gebruiken. We zijn ooit een heel eind gekomen, maar kregen geen benzine om hem daadwerkelijk af te vuren. Zonde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173475105
* valt binnen*

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:20 schreef LXIV het volgende:
Deze week kindervakantieweek gehad. Zoals -hier in de regio- gebruikelijk wordt er dan met sloophout een heel dorp getimmerd. Je zou verwachten dat dit dan op pedagogisch juiste wijze gebeurt en dat de kinderen met begeleiding van de vaders gaan timmeren.
Dat is echter niet zo. Iedereen gaat gewoon volop timmeren, jong en oud, snel want we willen 3 verdiepingen. Eigenlijk ook veel leuker. Zelf alle dagen meegedaan. De moeders brachten ranja, stukjes fruit en af en toe wat koek rond en wij de hele dag door timmeren. Prachtig. Nog net zo leuk als 30 jaar geleden.
Dat doen mijn neefjes en nichtje ook, in Gelderland. En aan het eind van de week gaat de fik erin.
pi_173475297
Godverdomme wat seksistisch. Ik zou het vertikken om ranja te brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:42 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173475354
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Godverdomme wat seksistisch. Ik zou het vertikken om ranja te brengen.
Je kunt die kinderen toch moeilijk bier geven.

Dat soort zaken is hier helemaal geen onderwerp van gesprek, het zit niet eens in het bewustzijn. Net zo min als Zwarte Piet. Ik zit hier ook in de vereniging die dat regelt, maar het onderwerp roetpiet oid wordt niet eens genoemd. Terwijl verder ieder detail uitgebreid besproken moet worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173476007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt die kinderen toch moeilijk bier geven.

Dat soort zaken is hier helemaal geen onderwerp van gesprek, het zit niet eens in het bewustzijn. Net zo min als Zwarte Piet. Ik zit hier ook in de vereniging die dat regelt, maar het onderwerp roetpiet oid wordt niet eens genoemd. Terwijl verder ieder detail uitgebreid besproken moet worden.
Het zit niet in het bewustzijn, maar werkt wel door in de mogelijkheden die kinderen later in hun leven hebben. Dat merken ze dan als ze 40+ zijn en door hun man aan de kant worden gezet. Dan blijken ze niet veel meer te kunnen dan ranja in te schenken en een pedicure te nemen. Met een beetje geluk is dat genoeg om een nieuwe kerel te strikken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173476019
Ik lak m'n eigen nagels wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173476123
quote:
13s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zit niet in het bewustzijn, maar werkt wel door in de mogelijkheden die kinderen later in hun leven hebben. Dat merken ze dan als ze 40+ zijn en door hun man aan de kant worden gezet. Dan blijken ze niet veel meer te kunnen dan ranja in te schenken en een pedicure te nemen. Met een beetje geluk is dat genoeg om een nieuwe kerel te strikken.
Dat toch liever dan er op je 40ste achter komen dat een carričre niet zaligmakend is en je eigenlijk liever een familie had gehad? Of als het een onterechte tegenstelling is; dat je liever meer tijd had willen besteden aan je kinderen - dat je vaker van ze had willen genieten onder het genot van een glaasje ranja?
pi_173476148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:08 schreef LelijKnap het volgende:

Dat toch liever dan er op je 40ste achter komen dat een carričre niet zaligmakend is en je eigenlijk liever een familie had gehad? Of als het een onterechte tegenstelling is; dat je liever meer tijd had willen besteden aan je kinderen - dat je vaker van ze had willen genieten onder het genot van een glaasje ranja?
Dat is de tragedie van veel mannen inderdaad, die dan nog aan een tweede leg kunnen beginnen. Vrouwen hebben die luxe (nog) niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:15:35 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173476235
Ik was op een festival dit weekend "ergens in en weiland" waar er geen geldstroom op het festival terrein was, en je zelf de afwas moest doen.

Zelden zo'n leuk festival meegemaakt, 500 mensen die er een leuk weekend van willen maken en niet moeilijk doen en het belangrijkste een geweldige line-up.

Voornamelijk georganiseerd door een vrouw, die ons ook nog eens persoonlijk had uitgenodigd bij een ander concert begin van dit jaar :)

Het afvalhout werd hier alleen gebruikt voor het kampvuur.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bosbeetle op 30-08-2017 10:34:04 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:41:34 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173477744
quote:
13s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zit niet in het bewustzijn, maar werkt wel door in de mogelijkheden die kinderen later in hun leven hebben. Dat merken ze dan als ze 40+ zijn en door hun man aan de kant worden gezet. Dan blijken ze niet veel meer te kunnen dan ranja in te schenken en een pedicure te nemen. Met een beetje geluk is dat genoeg om een nieuwe kerel te strikken.
Ik zie hier grofweg 2 categorieėn gezinnen.
1: Autochtone gezinnen. Hiervan heeft de vrouw relatief meer gestudeerd dan de man. Dat komt omdat die man vroeger met pa mee ging op de trekker/vrachtwagen etc. Toch werken die vrouwen vaak maar 2 dagen per week en die man 60 uur of meer (om toch als man meer te verdienen). Die vrouwen hebben eigenlijk altijd kort haar en een bril.
2: Import: Beiden gestudeerd. De man verdient meer dan 2x modaal als ingenieur, financieel etc. De vrouw heeft ooit gewerkt, maar 'is haar passie gaan volgen' toen er kinderen kwamen. Dat is dan dansles geven, bloemschikken, spiritueel etc. Waarmee ze denk ik vaak toch ook nog wel aardig verdienen.

Categorie 2 is wel wat kwetsbaarder dan categorie 1 eigenlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173479222
Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen wat 'ranja' is. Dat maakt me niet erg geschikt voor het rondbrengen daarvan. Maar ook mee timmeren lijkt me niks bij zo'n vakantieweek. Ik wil gewoon rustig in een hoekje met een boekje en die kinderen zoeken het maar lekker uit.

Ik zit nu in het Nationaal Archief, mijn dochter hing huilend aan mijn been toen ik wegging. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:20:47 #294
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173479615
Precies, boekie lezen, optiefen met die andere ouders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_173479899
Ik ben meer het type moeder 'als je dorst hebt, kom je maar hiernaartoe om ranja te halen, ik ga er niet mee lopen sjouwen'.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:36:29 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480006
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:03 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen wat 'ranja' is. Dat maakt me niet erg geschikt voor het rondbrengen daarvan. Maar ook mee timmeren lijkt me niks bij zo'n vakantieweek. Ik wil gewoon rustig in een hoekje met een boekje en die kinderen zoeken het maar lekker uit.

Ik zit nu in het Nationaal Archief, mijn dochter hing huilend aan mijn been toen ik wegging. _O- .
Ik denk limonadesiroop.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:06 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480022
Ik denk ook wel eens "wat nou weer" maar dat houd ik dan wel voor me.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:39:41 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480083
En soms denk ik wel eens aan het soortelijk gewicht van barbapapa en dat die variabel moet zijn omdat hij telkens van vorm veranderd. Ook ben ik benieuwd of barbapapa organen ook van vorm kunnen veranderen. En als barbapapa wordt wat hij wil worden, dun dik of rond, hij dan rekening houdt met eventuele druk op zijn milt. Mocht hij een milt hebben dan...

Levensvragen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:48:50 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173480296
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
En soms denk ik wel eens aan het soortelijk gewicht van barbapapa en dat die variabel moet zijn omdat hij telkens van vorm veranderd. Ook ben ik benieuwd of barbapapa organen ook van vorm kunnen veranderen. En als barbapapa wordt wat hij wil worden, dun dik of rond, hij dan rekening houdt met eventuele druk op zijn milt. Mocht hij een milt hebben dan...

Levensvragen...
van vorm of van volume? Volgens mij kun je prima van vorm veranderen bij een constant soortelijk gewicht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 13:50:20 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

van vorm of van volume? Volgens mij kun je prima van vorm veranderen bij een constant soortelijk gewicht.
Klopt maar volgens mij veranderd barbapapa ook van volume inderdaad. Tenzij al zijn vormen hol zijn maar dan hebben ze wel ontzettend veel kracht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:51:18 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173480349
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt maar volgens mij veranderd barbapapa ook van volume inderdaad. Tenzij al zijn vormen hol zijn maar dan hebben ze wel ontzettend veel kracht.
Als hij ook van volume verandert kan zijn gewicht ook nog veranderen mogelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')