abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:17:30 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170976282
quote:
Lucas stierf van de honger, maar zijn ouders bleven geloven in lapmiddelen


De zeven maanden oude baby Lucas was uitgedroogd, woog amper 4,3 kilogram en had niets meer in zijn maag toen zijn ouders het halve land doorkruisten om hulp te zoeken bij een homeopathische arts. Het kind stierf nog voor het een ziekenhuisbed bereikte. Zijn ouders uit Beveren riskeren nu anderhalf jaar cel omdat ze nooit eerder een dokter raadpleegden voor hun zoontje met eetproblemen. “Hun idee over geneeskunde heeft hun hun kind gekost.”

De kleine Lucas werd op 6 juni van 2014 door de politie binnengebracht op de spoedafdeling van een ziekenhuis in Hasselt. De zeven maanden oude baby was gedehydrateerd, zijn maag en darmen waren volledig leeg en hij woog nog amper 4,3 kilogram. Het latere deskundigenverslag zou aantonen dat de jongen ‘pathologisch ondervoed’ was. De artsen konden alleen nog vaststellen dat de zuigeling, die rond zijn nek een paternoster had hangen en in zijn luier een bidprentje had steken, overleden was.

Het kind was kort daarvoor uit de auto van zijn ouders Peter S. (34) en Sandrina V. (30) uit Beveren gehaald. Die hadden met het stervende kind een autorit van een uur naar Bilzen gemaakt om daar een homeopathische dokter te raadplegen. Die stuurde hen meteen door naar het ziekenhuis, maar tegen dan kwam alle hulp al te laat.

In een artikel in onze krant klaagde de mama een paar dagen later het feit aan dat ze met een doodzieke baby tot tweemaal toe werd doorverwezen. Want het eerste ziekenhuis dat het koppel bezocht, had geen spoeddienst.

Zelf diagnose gesteld

Maandag moest het koppel zich echter zelf komen verantwoorden in de correctionele rechtbank van Dendermonde omdat het zijn kind nooit het juiste voedsel en de juiste verzorging hadden gegeven. De ouders, die een natuurvoedingswinkel in Beveren uitbaten, bleken op eigen houtje een melkdieet voor hun boorling te hebben samengesteld. Ondanks het feit dat het kind daardoor fel vermagerde en volgens mensen uit hun omgeving grauw zag en naar lucht hapte, werd er nooit een arts geraadpleegd. “Deze ouders stelden zelf de diagnose dat hun kind glutenintolerant was en aan een lactoseallergie leed”, zei openbaar aanklager Pascal Persoons. “Door een dokter werd dat nooit vastgesteld. Bij geen enkele arts was er een dossier over Lucas. Ook bij Kind & Gezin wist men van niets. Het koppel heeft steeds zijn heil gezocht in lapmiddelen en het advies van leken. Hun idee van geneeskunde heeft het leven van hun kind gekost. Toen het al bijna te laat was, kozen ze er ook nog eens voor om naar Bilzen te rijden in plaats van naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Daar kan ik niet bij. Ik vraag voor beiden een effectieve gevangenisstraf van achttien maanden.”

In het strafdossier zaten ook nog verklaringen van familieleden die beweerden dat de opa van Lucas gependeld had boven het kindje alvorens het naar het ziekenhuis werd overgebracht. Nog anderen verklaarden dat het gezin overdreven religieus en zelfs sektarisch zou zijn. Beweringen die volgens henzelf niet kloppen, op of zijn minst overdreven werden.

”Nooit iets ongewoons opgemerkt”

“We zijn met Lucas nooit naar de dokter geweest omdat we nooit iets ongewoons hadden opgemerkt”, gaf zijn vader antwoord in de rechtbank. “Ik heb geen verklaring waarom hij is overleden.”

Volgens Sandrina V., de moeder van Lucas, ging het gewicht van haar zoontje op en af. “Soms kwam hij bij en soms viel hij af”, vertelde ze in tranen. “Toen hij zes maanden was, woog hij nog steeds zes kilogram. Hij gaf niet over en had geen diarree, maar toch verloor hij vanaf dan gewicht. Onze klanten hebben hem heel de tijd gezien in onze winkel. Ze hadden hem vast en Lucas was altijd aan het spelen. Er was niets aan hem te zien. Wij hebben de dood van ons zoontje nooit gewild.”

Lucas was het derde van de vier kinderen van het koppel. De drie anderen, allemaal meisjes, stellen het volgens de advocaat van de ouders allemaal goed. “Deze mensen zijn kapot van wat er met hun zoontje is gebeurd”, zegt hun raadsman Karine Van Meirvenne. “Lucas had eetproblemen. Hij kreeg krampen door flessenvoeding en zijn ouders hebben allerlei alternatieven geprobeerd. Havermelk, rijstmelk, boekweitmelk, griestmelk, quinoamelk… Allemaal producten die ze ook in hun winkel verkopen. De toestand van Lucas was goed en soms minder goed, maar nooit heel zorgwekkend. Ook die bewuste dag in juni vonden ze de situatie nog niet zo alarmerend. Ze oordeelden dat ze met de baby nog een reis van een uur naar Bilzen konden maken. Toen ze daar door de dokter werden doorverwezen naar het ziekenhuis, voerden ze ook nog een verkeerd adres in en kwamen ze terecht bij een hospitaal zonder spoeddienst.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170515_02883946

Wat een prutsers, op werkelijk alle fronten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170976345
quote:
Wij hebben de dood van ons zoontje nooit gewild
Ja, nee, dan is het goed, als er maar geen opzet in het spel was.
:') :'( :')
pi_170976367
Hebben ze daar geen cb's en hielden ze hun kind voor de buitenwereld verborgen?

Vreemd verhaal.
pi_170976386
Denk trouwens niet dat het hipsters waren, want ze hebben het over bidprentjes en een rozenkrans.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:24:01 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170976409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben ze daar geen cb's en hielden ze hun kind voor de buitenwereld verborgen?

Vreemd verhaal.
Jep hebben ze ook in Vlaanderen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kind_en_Gezin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:24:53 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170976423
Lijkt me iig geen winkel waar je heen wilt voor goed voedingsadvies
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170976503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me iig geen winkel waar je heen wilt voor goed voedingsadvies
Dat moet je sowieso niet willen, iets met dubbele pet.
pi_170976702
Treurig ;(
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:41:57 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170976780
Wat een triest verhaal.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:06:24 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170977341
Aan de ene kant denk ik dat de ouders genoeg gestraft zijn, maar als ik dan lees dat de vader nog steeds niet inziet dat ze vreselijk fout zaten denk ik dat ze beleringsresistent zijn. Kan me trouwens van jaren geleden herinneren dat er een bericht op de BBC was dat kinderen die opgroeien in gezinnen waar de moeder heel erg met gezondheid bezig was in de zin van light producten er veel kinderen ondervoed waren omdat ze geen vetten binnen kregen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170977520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me iig geen winkel waar je heen wilt voor goed voedingsadvies
Tegenwoordig liggen er in iedere supermarkt vele malen meer glutenvrije producten dan er mensen met coeliakie zijn. Dat wordt allemaal door mensen gekocht die er echt van overtuigd zijn dat ze "gevoelig zijn voor gluten" en/of die er van overtuigd zijn dat gluten ongezond zijn.
En de supermarkten stimuleren die stupiditeit door die meuk aan te prijzen.

Deze mensen hebben precies hetzelfde gedaan: dom gedrag vertonen. Dit keer wel ten koste van hun kind en blijkbaar met goedkeuring van god.

En dan maken we ons druk over het klimaat?...lekker boeiend.
In dit tempo sterven we zelf wel uit.
pi_170977629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan de ene kant denk ik dat de ouders genoeg gestraft zijn, maar als ik dan lees dat de vader nog steeds niet inziet dat ze vreselijk fout zaten denk ik dat ze beleringsresistent zijn. Kan me trouwens van jaren geleden herinneren dat er een bericht op de BBC was dat kinderen die opgroeien in gezinnen waar de moeder heel erg met gezondheid bezig was in de zin van light producten er veel kinderen ondervoed waren omdat ze geen vetten binnen kregen.
en dan heb je nog die top-documentaires rauw en rauwer.

moraal van het verhaal: mensen moeten hun voedselkeuzes niet aan hun kinderen opdringen.
pi_170977671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:17 schreef realAIVD het volgende:


moraal van het verhaal: mensen moeten hun voedselkeuzes niet aan hun kinderen opdringen.
Dat lijkt me onmogelijk
pi_170977889
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:19 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat lijkt me onmogelijk
Ik begrijp wat je bedoelt ...maar voor hele domme mensen is er een voedingscentrum en een schijf van vijf (of hoe ze die van tegenwoordig noemen), daar zit een flinke partij belastinggeld in en iedereen kan daar gebruik van maken.
Als men zich daar maar enigszins iets van aantrekt gaan kinderen niet dood aan ondervoeding.
pi_170977943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:17 schreef realAIVD het volgende:

[..]

en dan heb je nog die top-documentaires rauw en rauwer.

moraal van het verhaal: mensen moeten hun voedselkeuzes niet aan hun kinderen opdringen.
dat is onvermijdelijk.
eet je vlees? dan eet je kind vlees
eet je vegetarisch? dan eet je kind ook vegetarisch
eet je biologisch? kind ook
veganistisch? kind ook
enzovoort.

niets mis mee, kind van vriendin groeit veganistisch op (was vegetarisch maar bleek zuivel en ei allergie te hebben)
kind doet het hartstikke goed. je moet alleen goed beseffen wat zo'n kleintje nodig heeft.
pi_170978185
Tja, op dat onvermijdelijke had ik al antwoord gegeven, zie boven.

ik geloof dat het voedingscentrum intussen ook adviezen heeft voor vegetariers. Het al dan niet biologisch eten maakt niet uit (je kan je dan immers nog steeds even goed aan de schijf van vijf houden).
enzovoort.

nog wel een vraagje:
waarom noem je een kind dat vegetarisch voedsel krijgt in godsnaam een veganist als het een zuivel en ei allergie heeft?

Overigens zijn mensen alleseters. Prima als iemand een andere keuze maakt, maar maak die keuze voor jezelf. En als dat allemaal te moeilijk is, neem dan een plant....ook leuk.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:49:58 #17
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170978293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:33 schreef isax het volgende:

[..]

eet je vegetarisch? dan eet je kind ook vegetarisch

Stop de hokjes. Mijn vriendin en ik zijn vegetarisch, mijn kinderen niet.
In de praktijk zullen ze wel minder vlees eten dan anderen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_170978349
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:49 schreef BertV het volgende:

[..]

Stop de hokjes. Mijn vriendin en ik zijn vegetarisch, mijn kinderen niet.
In de praktijk zullen ze wel minder vlees eten dan anderen.
Bij mijn zus idem. Zij vegetarisch. De (kleine) kinderen zeker niet. En ze vinden het heerlijk.

Ze mogen zelf het besluit nemen als het groter is. Het wordt niet opgedrongen.
Make my day!
pi_170978389
das de uitzondering op de regel dan.
kan me geen goede reden bedenken dat, als ik ooit kinderen krijg, ik hun vlees zou voorschotelen.
pi_170978497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:49 schreef BertV het volgende:

[..]

Stop de hokjes. Mijn vriendin en ik zijn vegetarisch, mijn kinderen niet.
In de praktijk zullen ze wel minder vlees eten dan anderen.
Haar punt is duidelijk toch? Het is niet de norm dat kinderen een heel ander dieet hebben dan hun ouders. Op hoofdlijnen komt dat nu eenmaal aardig overeen. Ook als de ouders geen hagelslag op brood doen en Jantje wel.
pi_170979535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:44 schreef realAIVD het volgende:
nog wel een vraagje:
waarom noem je een kind dat vegetarisch voedsel krijgt in godsnaam een veganist als het een zuivel en ei allergie heeft?
Dat staat er niet...
pi_170980208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:44 schreef realAIVD het volgende:
waarom noem je een kind dat vegetarisch voedsel krijgt in godsnaam een veganist als het een zuivel en ei allergie heeft?

omdat die van vegetarisch naar veganistisch dieet is gegaan?

je hoeft trouwens geen dierlijke producten te eten om aan de schijf van 5 te houden.
wat deze mensen hebben gedaan weet ik niet maar het is in ieder geval niet te wijten aan gebrek aan dierlijke producten.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 13:50:01 #23
138438 crew  Pizzakoppo
pi_170980568
Sandrina Verbist en Peter Schelfhout
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:43:00 #24
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170981693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Haar punt is duidelijk toch? Het is niet de norm dat kinderen een heel ander dieet hebben dan hun ouders. Op hoofdlijnen komt dat nu eenmaal aardig overeen. Ook als de ouders geen hagelslag op brood doen en Jantje wel.
Het gaat natuurlijk om het achterliggende; iets is verboden vanwege de geloofsovertuiging van de ouders.

Vaak kan het geen kwaad, wat betreft gezondheid, maar ik wil ook wat betreft voeding dat mijn kinderen zelf na denken over zaken.

Dus niet "dierlijke voeding is het kwaad", "varkensvlees is haram", "ham-kaas is niet kosher".
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_170985635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om het achterliggende; iets is verboden vanwege de geloofsovertuiging van de ouders.

Vaak kan het geen kwaad, wat betreft gezondheid, maar ik wil ook wat betreft voeding dat mijn kinderen zelf na denken over zaken.

Dus niet "dierlijke voeding is het kwaad", "varkensvlees is haram", "ham-kaas is niet kosher".
vlees geven is ook een geloofsovertuiging.
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:59:18 #26
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170996657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:22 schreef isax het volgende:

[..]

vlees geven is ook een geloofsovertuiging.
Dit zeg ik als overtuigd vegetariër:
Vlees eten is (natuurlijk) GEEN geloofsovertuiging. We eten al vlees sinds we op twee benen kunnen lopen. Kwestie van overleven. De hoeveelheid vlees, vis, of insecten, was erg afhankelijk van het gebied, het seizoen etc,)

dit-gezegd-hebbende... :P

...er zijn "nu" allerlei goede redenen om geen vlees te eten;
- milieu belasting
- belachelijke schaalgrootte van veeteelt
- eigen gezondheid
- en esoterische zaken (En dit is eerder een geloofsovertuiging)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:02:03 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170996684
Hipsters met bidprentjes en paternosters. Juist. Maar het klinkt natuurlijk wel, uhm, hip.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:16:06 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170997685
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:02 schreef Copycat het volgende:
Hipsters met bidprentjes en paternosters. Juist. Maar het klinkt natuurlijk wel, uhm, hip.
Whatever
Het punt is dat het achter iedere door leken en gekken aangeprezen voedingsstijl dus niet onschuldig is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170998207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:54 schreef isax het volgende:
das de uitzondering op de regel dan.
kan me geen goede reden bedenken dat, als ik ooit kinderen krijg, ik hun vlees zou voorschotelen.
Wat zou je dan bijvoorbeeld doen als ze met een kinderfeestje bij de McDonalds zijn geweest en ze een happy meal hebben gegeten wat ze helemaal geweldig vonden?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:47:02 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170998270
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:43 schreef Cikx het volgende:

[..]

Wat zou je dan bijvoorbeeld doen als ze met een kinderfeestje bij de McDonalds zijn geweest en ze een happy meal hebben gegeten wat ze helemaal geweldig vonden?
Dit jochie had dat waarschijnlijk veel goed gedaan, eindelijk Kcal, hoewel met zeven maanden natuurlijk erg jong is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:20:01 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170998897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:43 schreef Cikx het volgende:

[..]

Wat zou je dan bijvoorbeeld doen als ze met een kinderfeestje bij de McDonalds zijn geweest en ze een happy meal hebben gegeten wat ze helemaal geweldig vonden?
Ik zou het persoonlijk vreemd vinden wanneer ouders dit niet vóór het feestje overleggen. Ik heb niks op met vegetariërs maar wanneer een ouder dat zou aangeven zou ik dat kind ook geen vlees voorschotelen.
And so is the past
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:21:41 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170998937
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit jochie had dat waarschijnlijk veel goed gedaan, eindelijk Kcal, hoewel met zeven maanden natuurlijk erg jong is
Waarschijnlijk schiet dat zo door de spijsvertering heen zonder noemenswaardige voedingsstoffen op te nemen. Die ouders hebben de spijsvertering van die knaap van de geboorte af vakkundig gesloopt.
And so is the past
pi_170999646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whatever
Het punt is dat het achter iedere door leken en gekken aangeprezen voedingsstijl dus niet onschuldig is.
Iedere?
Make my day!
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:55:28 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170999698
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarschijnlijk schiet dat zo door de spijsvertering heen zonder noemenswaardige voedingsstoffen op te nemen. Die ouders hebben de spijsvertering van die knaap van de geboorte af vakkundig gesloopt.
Jep, darmflora is erg belangrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170999781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:22 schreef isax het volgende:

[..]

vlees geven is ook een geloofsovertuiging.
Onzin.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170999845
Doet me denken aan een ander topic een tijd geleden op fok.
Pa en ma gescheiden.
Ma vegetarisch. Kindje dus ook verplicht.
Maar pa gaf (volgens moeder) dat kindje eens in de twee weken tijdens bezoek, allemaal frikandellen en slecht eten.
Waardoor het kind dan altijd ziek thuis kwam bij moeders.

Advies van fok:
Ga dat kind aub gewoon vlees geven, zodat het niet meer ziek wordt.
Make my day!
pi_170999941
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:00 schreef agter het volgende:

Advies van fok:
Ga dat kind aub gewoon vlees geven, zodat het niet meer ziek wordt.
Waar wordt dat hier gesuggereerd dan? :P
pi_171000082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:04 schreef Cikx het volgende:

[..]

Waar wordt dat hier gesuggereerd dan? :P
Alleen maar een goed advies. :D
Make my day!
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:11:13 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171000123
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:00 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan een ander topic een tijd geleden op fok.
Pa en ma gescheiden.
Ma vegetarisch. Kindje dus ook verplicht.
Maar pa gaf (volgens moeder) dat kindje eens in de twee weken tijdens bezoek, allemaal frikandellen en slecht eten.
Waardoor het kind dan altijd ziek thuis kwam bij moeders.

Advies van fok:
Ga dat kind aub gewoon vlees geven, zodat het niet meer ziek wordt.
Kind kwam niet ziek thuis, hooguit misselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171000533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:43 schreef Cikx het volgende:

[..]

Wat zou je dan bijvoorbeeld doen als ze met een kinderfeestje bij de McDonalds zijn geweest en ze een happy meal hebben gegeten wat ze helemaal geweldig vonden?
van te voren bespreken dat het kind een vegaburger krijgt.
wat een non issues.

het is gewoon dat je eet wat je ouders eten totdat je een jaar of 12 bent en de keuze maakt dat je misschien een keer een hamburger gaat eten. prima toch?
pi_171000689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:30 schreef isax het volgende:

[..]

van te voren bespreken dat het kind een vegaburger krijgt.
wat een non issues.

het is gewoon dat je eet wat je ouders eten totdat je een jaar of 12 bent en de keuze maakt dat je misschien een keer een hamburger gaat eten. prima toch?
Was gewoon een vraag uit interesse. Ben zelf ook vegetarisch namelijk en mij zou het niet makkelijk lijken om mijn kind te onthouden van vlees terwijl alle vriendjes en vriendinnetjes het wel eten. Maar goed, relatief off-topic verder.
pi_171000806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef Cikx het volgende:

[..]

Was gewoon een vraag uit interesse. Ben zelf ook vegetarisch namelijk en mij zou het niet makkelijk lijken om mijn kind te onthouden van vlees terwijl alle vriendjes en vriendinnetjes het wel eten. Maar goed, relatief off-topic verder.
oh soms is de intentie van de vraag moeilijk te weten :D

het is ook niet makkelijk maar het is een beetje zoals een voedsel allergie kwa kwa regelen. zolang iedereen het weet, word er rekening mee gehouden meestal.
en met je kind bespreken waarom kan ook helpen ipv ja wij eten geen vlees want vlees is de duivel zodat ze er zelf op letten en er achter staan.

daarbuiten zie ik er ook geen ramp in als er een keer wat mis gaat, hebben we allemaal wel eens meegemaakt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:17:47 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171001700
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

Whatever
Het punt is dat het achter iedere door leken en gekken aangeprezen voedingsstijl dus niet onschuldig is.
Het punt is dat religekkies wegzetten als hipsters een beetje van hetzelfde laken een pak is als homo's de daden van pedo's in de schoenen te schuiven.
Het zijn overduidelijk religekkies.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:17:39 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171003157
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het punt is dat religekkies wegzetten als hipsters een beetje van hetzelfde laken een pak is als homo's de daden van pedo's in de schoenen te schuiven.
Het zijn overduidelijk religekkies.
Is voor jou hipster net zo fout als pedo?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:20:13 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171003199
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Is voor jou hipster net zo fout als pedo?
Dat is zo ontzettend het punt niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:11 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171003218
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is zo ontzettend het punt niet.
Jij maakt de vergelijking
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:22:09 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171003236
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

Jij maakt de vergelijking
Op een ietwat (...) ander niveau dan 'hipster en pedo zijn allebei evil', maar ach.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:53 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171003323
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op een ietwat (...) ander niveau dan 'hipster en pedo zijn allebei evil', maar ach.
Hipsters zijn niet evil, hooguit vervelend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:26:16 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171003331
Een natuurvoedingwinkel hebben en je baby niet datgene geven wat de natuur daarvoor gemaakt heeft maar moeilijk doen met flesvoeding? |:(
Een 7 maanden baby kan nog volledig op borstvoeding leven, probleemloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:26:37 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171003342
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

Hipsters zijn niet evil, hooguit vervelend.
Ja, sommige homo's idem.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:50:46 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171009917
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Een natuurvoedingwinkel hebben en je baby niet datgene geven wat de natuur daarvoor gemaakt heeft maar moeilijk doen met flesvoeding? |:(
Een 7 maanden baby kan nog volledig op borstvoeding leven, probleemloos.
Dit dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171010083
Ach, we weten er te weinig van af. Misschien kon moeders wel geen borstvoeding geven, weten wij veel.

Ik weet wel dat als in Nederland een kind van 7 maanden nog nooit bij het consultatiebureau is geweest, dat kind gegarandeerd op de radar staat van de gemeente/jeugdzorg/consultatiebureau. Dat de Belgische instanties niet van het bestaan afwisten, lijkt me de grootste les hier. Gekkies houd je altijd, je moet alleen zorgen dat je er snel genoeg omheen staat met hulpverlening.
pi_171010998
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik heb niks op met vegetariërs maar
:')
pi_171011711
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:59 schreef The_Temp het volgende:
Ach, we weten er te weinig van af. Misschien kon moeders wel geen borstvoeding geven, weten wij veel.

Ik weet wel dat als in Nederland een kind van 7 maanden nog nooit bij het consultatiebureau is geweest, dat kind gegarandeerd op de radar staat van de gemeente/jeugdzorg/consultatiebureau. Dat de Belgische instanties niet van het bestaan afwisten, lijkt me de grootste les hier. Gekkies houd je altijd, je moet alleen zorgen dat je er snel genoeg omheen staat met hulpverlening.
Veel ouders brengen hun kind nooit bij het CB.
Hooguit voor vaccinatie. Of doen zelfs dat alleen via de HA.
En die kinderen leven allemaal nog.
Make my day!
pi_171017574
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:00 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan een ander topic een tijd geleden op fok.
Pa en ma gescheiden.
Ma vegetarisch. Kindje dus ook verplicht.
Maar pa gaf (volgens moeder) dat kindje eens in de twee weken tijdens bezoek, allemaal frikandellen en slecht eten.
Waardoor het kind dan altijd ziek thuis kwam bij moeders.

Advies van fok:
Ga dat kind aub gewoon vlees geven, zodat het niet meer ziek wordt.
Gelul.

En vegetariër wordt niet ziek van vlees. Je gebruikt dezelfde enzymen om vlees af te breken en de voedingsstoffen op te nemen.

Kinderen hebben heel andere voedingsbehoeften dan volwassenen.

Te weinig is daarbij net zo ongezond als te veel. Eiwitten, vetten (hersenen zijn gemaakt van vet), koolhydraten, vitamines vezels.

Voor groei zijn met name eiwitten en de meeste vetten van belang.

Niets mis met vegetarisme, maar zorg dan wel dat je kind krijgt wat het nodig heeft. Wij zijn zoogdieren, dus melk is voor babies nogal nodig.
Whatever...
pi_171018769
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Een natuurvoedingwinkel hebben en je baby niet datgene geven wat de natuur daarvoor gemaakt heeft maar moeilijk doen met flesvoeding? |:(
Een 7 maanden baby kan nog volledig op borstvoeding leven, probleemloos.
Ze dachten dat het kindje lactoseintolerant was! Staat in het artikel!
  donderdag 18 mei 2017 @ 04:25:10 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171020032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:13 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ze dachten dat het kindje lactoseintolerant was! Staat in het artikel!
Ja en? Dat neemt niet weg dat je het kind dan wel borstvoeding kunt geven, moet je alleen zelf geen zuivel gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171020660
quote: “Deze ouders stelden zelf de diagnose dat hun kind glutenintolerant was en aan een lactoseallergie leed”

zelf diagnoses stellen, niets mis mee toch?
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:30:41 #59
37248 BertV
Handgemaakt
pi_171020749
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 04:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Dat neemt niet weg dat je het kind dan wel borstvoeding kunt geven, moet je alleen zelf geen zuivel gebruiken.
:D

Lees je eens in. Dat is makkelijker dan hier uitleg geven.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_171020756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:54 schreef isax het volgende:
das de uitzondering op de regel dan.
kan me geen goede reden bedenken dat, als ik ooit kinderen krijg, ik hun vlees zou voorschotelen.
Ik denk dat wanneer je kinderen hebt je opinie verandert. Kinderen zijn gek op vlees, alsof ze weten dat het goed voor het groeien is.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:35:53 #61
37248 BertV
Handgemaakt
pi_171020792
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je kinderen hebt je opinie verandert. Kinderen zijn gek op vlees, alsof ze weten dat het goed voor het groeien is.
Kinderen zijn ook gek op snoep en poffertjes.
Tonijn, zalm, biefstukje op z'n tijd is gezond, maar niet noodzakelijk.
Het gaat om de verhouding vet, koolhydraten en eiwitten. Kinderen groeien toch wel als "kool".

Volle melk is wat dat betreft vloeibaar vlees, dus vegetariërs hebben het makkelijker dan veganisten.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_171021600
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 04:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Dat neemt niet weg dat je het kind dan wel borstvoeding kunt geven, moet je alleen zelf geen zuivel gebruiken.
Maakt niets uit hoor. Moeders die borstvoeding geven kunnen juist beter wel veel zuivel gebruiken. Je hebt toch echt de eiwitten etc nodig.

Voor de allergie maakt het niets uit. Die lactose wordt gewoon afgebroken door de darmen van moeder en opgenomen.
Whatever...
pi_171021757
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 04:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Dat neemt niet weg dat je het kind dan wel borstvoeding kunt geven, moet je alleen zelf geen zuivel gebruiken.
Nee, in moedermelk zit van zichzelf veel lactose, ook als de moeder helemaal geen lactose eet/drinkt. Net als koeien en andere zoogdieren. Wat dacht je, dat er lactose in koeienmelk zit omdat dat in het gras zit?
pi_171021854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:44 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nee, in moedermelk zit van zichzelf veel lactose, ook als de moeder helemaal geen lactose eet/drinkt. Net als koeien en andere zoogdieren. Wat dacht je, dat er lactose in koeienmelk zit omdat dat in het gras zit?
Helemaal niet erg als mensen het niet helemaal weten. Probleem is als ze het denken helemaal zelf te kunnen uitzoeken zonder enige vorm van goed onderzoek. En als je daar geen zin in hebt; we hebben honderdduizenden geweldige wetenschappers die hun leven hebben gewijd aan het meetbaar, herhaalbaar en representatie onderzoeken van allerlei fenomenen. Prima om te doen aan biologisch dynamisch, glutenvrij of lactosevrij, maar blijf niet weg van dokters, ziekenhuizen en geneesmiddelen. Die zijn er niet voor niets en bovendin kom tde helft daarvan ook uit de natuur. In tegenstelling tot homeopathische middelen werken ze ook echt.

Dit soort types natuurwinkel zijn compleet van het padje af. Heeft niets meer te maken met natuur, meer met psychiatrische stoornissen. Het zijn mensen die alleen maar handelen vanuit gevoel. En er dan vanuit gaan dat het wel goed komt. Met als gevolg een dode baby en wat mij betreft een TBS behandeling zonder gevangenisstraf. Dit soort volk ik levensvgevaarlijk.
Whatever...
pi_171022088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:49 schreef Spanky78 het volgende:
Probleem is als ze het denken helemaal zelf te kunnen uitzoeken zonder enige vorm van goed onderzoek.
Zegt diegene die net suggereerde dat lactoseintolerantie geen enkel probleem is bij het borstvoeding geven.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef Spanky78 het volgende:
Voor de allergie maakt het niets uit. Die lactose wordt gewoon afgebroken door de darmen van moeder en opgenomen.
pi_171022115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:00 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Zegt diegene die net suggereerde dat lactoseintolerantie geen enkel probleem is bij het borstvoeding geven.

[..]

Lezen.

Ik zei dat melk drinken van de moeder niets uitmaakt bij lactose-intolerantie.

En ja, lactose wordt door. Lactase van de. Moeder afgebroken in galactose en glucose.
Whatever...
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:02:59 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:44 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nee, in moedermelk zit van zichzelf veel lactose, ook als de moeder helemaal geen lactose eet/drinkt. Net als koeien en andere zoogdieren. Wat dacht je, dat er lactose in koeienmelk zit omdat dat in het gras zit?
Ja, dat kan wel zijn, maar dat is vrijwel nooit een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:03:46 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:30 schreef BertV het volgende:

[..]

:D

Lees je eens in. Dat is makkelijker dan hier uitleg geven.
Ik ben behoorlijk ingelezen in de materie, en dat gaat verder dan "er zit ook lactose in borstvoeding".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:04:43 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:21 schreef realAIVD het volgende:
quote: “Deze ouders stelden zelf de diagnose dat hun kind glutenintolerant was en aan een lactoseallergie leed”

zelf diagnoses stellen, niets mis mee toch?
Nee, en dan je kind allerlei dingen geven die niet geschikt zijn. Terwijl ze in eerste instantie al niet met de kunstvoeding hadden moeten beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171022181
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel zijn, maar dat is vrijwel nooit een probleem.
Klopt. Lactose-intolerantie komt vaak pas na de zoogtijd voor.

Vroeger hadden mensen alleen Lactase in de kindertijd en daarna werd dat gen uitgeschakeld. En dus werd men lactose intolerant.
Whatever...
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:07:17 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022241
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt. Lactose-intolerantie komt vaak pas na de zoogtijd voor.

Vroeger hadden mensen alleen Lactase in de kindertijd en daarna werd dat gen uitgeschakeld. En dus werd men lactose intolerant.
Ik denk juist dat bij gevoeligheden op dat vlak het geven van kunstvoeding de situatie zou kunnen verergeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171022284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk juist dat bij gevoeligheden op dat vlak het geven van kunstvoeding de situatie zou kunnen verergeren.
Dat is nog maar de vraag; het hangt af van het probleem. De wetenschap is er behoorlijk duidelijk over: borstvoeding heeft altijd de voorkeur.

En voor zover ik weet zitten de problemen bij kunstvoeding veel meer in allergische reacties op koemelk-eiwit en niet zozeer de aanwezige suikers.
Whatever...
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:10:00 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022305
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag; het hangt af van het probleem. De wetenschap is er behoorlijk duidelijk over: borstvoeding heeft altijd de voorkeur.

En voor zover ik weet zitten de problemen bij kunstvoeding veel meer in allergische reacties op koemelk-eiwit en niet zozeer de aanwezige suikers.
Eea wordt nogal eens met elkaar verward, want kunnen bij een baby dezelfde symptomen geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171022416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eea wordt nogal eens met elkaar verward, want kunnen bij een baby dezelfde symptomen geven.
Yip, maar alle babies worden geboren met lactase, we zijn tenslotte zoogdieren. Een echte aangeboren lactose-intolerantie is zeer zeldzaam.

Terwijl een koemelk-allergie juist wel vaker voorkomt/ontwikkelt en ook aardig schadelijk kan zijn.

Deze prutsers hebben het dan over gluten en lactose. Het is duidelijk dat ze nul (NUL!) kennis hadden van waar ze mee bezig waren. Ze roepen gewoon na wat andere prutsers, zelfbenoemde gezondheidsgoeroes en kwakzalvers zeggen, projecteren dat dan ook nog eens op een baby, die echt andere behoeften heeft.

Ik heb geen goed woord over vor deze mensen. Het zijn moordenaars. Je hebt een verantwoordelijkheid als ouder, dat betekent ook over je eigen schaduw heenstappen voor eht welzijn van je kind. Net zo erg als mensen die doen aan eerwraak, kinderen niet inenten en dan polio krijgen of geen abortus plegen terwijl het kind vreselijke aandoeningen heeft en tijdens zijn leven hier alleen maar een lijdensweg gaat.

Allemaal voorbeelden van egoisme en egocentrisme. Bah.
Whatever...
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:18:19 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171022480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yip, maar alle babies worden geboren met lactase, we zijn tenslotte zoogdieren. Een echte aangeboren lactose-intolerantie is zeer zeldzaam.

Terwijl een koemelk-allergie juist wel vaker voorkomt/ontwikkelt en ook aardig schadelijk kan zijn.

Deze prutsers hebben het dan over gluten en lactose. Het is duidelijk dat ze nul (NUL!) kennis hadden van waar ze mee bezig waren. Ze roepen gewoon na wat andere prutsers, zelfbenoemde gezondheidsgoeroes en kwakzalvers zeggen, projecteren dat dan ook nog eens op een baby, die echt andere behoeften heeft.

Ik heb geen goed woord over vor deze mensen. Het zijn moordenaars. Je hebt een verantwoordelijkheid als ouder, dat betekent ook over je eigen schaduw heenstappen voor eht welzijn van je kind. Net zo erg als mensen die doen aan eerwraak, kinderen niet inenten en dan polio krijgen of geen abortus plegen terwijl het kind vreselijke aandoeningen heeft en tijdens zijn leven hier alleen maar een lijdensweg gaat.

Allemaal voorbeelden van egoisme en egocentrisme. Bah.
Amen _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171025607
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maakt niets uit hoor. Moeders die borstvoeding geven kunnen juist beter wel veel zuivel gebruiken. Je hebt toch echt de eiwitten etc nodig.

Voor de allergie maakt het niets uit. Die lactose wordt gewoon afgebroken door de darmen van moeder en opgenomen.
je weet dat dit ook allemaal plantaardig te krijgen is he?
pi_171025625
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je kinderen hebt je opinie verandert. Kinderen zijn gek op vlees, alsof ze weten dat het goed voor het groeien is.
:') lees je eens in.
pi_171025711
HAHAHA kuthippies PLEASE SATAN
pi_171025993
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:37 schreef isax het volgende:

[..]

je weet dat dit ook allemaal plantaardig te krijgen is he?
Zal wel. Ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar het meest natuurlijk is gevarieerd eten en matig vlees en vis. Vegetarisme is iets dat alleen kan door landbouw en onze huidige luxe samenleving, veganisme al helemaal. En voor kinderen is het allemaal een hoop gedoe voor eigenlijk niets.
Whatever...
pi_171026120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:37 schreef isax het volgende:

[..]

:') lees je eens in.
Ik heb praktijk ervaring gebasseerd op:
Vleesie! Vleesie! Vleesie!! gesmeek.

En ik heb ook twee jaar samengewoond met een veganiste (die alleen zondigde op vakantie want dan mocht ze een snicker). Ik weet dat er veel alternatieven zijn, maar ik weet ook dat dat geen vlees is. Zoals hierboven beweerd: veganisme is een luxe ideologie en niet de natuurlijke voeding waar de spijsvertering op geevolueerd is.
pi_171026547
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik heb praktijk ervaring gebasseerd op:
Vleesie! Vleesie! Vleesie!! gesmeek.

En ik heb ook twee jaar samengewoond met een veganiste (die alleen zondigde op vakantie want dan mocht ze een snicker). Ik weet dat er veel alternatieven zijn, maar ik weet ook dat dat geen vlees is. Zoals hierboven beweerd: veganisme is een luxe ideologie en niet de natuurlijke voeding waar de spijsvertering op geevolueerd is.
Veganisme is natuurlijk wel erg extreem, sowieso is dat zelfs niet echt strict, want om graan te oogsten gaan er ook insecten en muizen etc dood. Echt veganisme is volstrekt niet mogelijk, er zijn echter wel gekkies die er naar streven, ik zie ze meer als gelovigen a la gereformeerden, regels zo streng dat niemand eraan kan voldoen, dus dan maar een enorme zelfkastijding.

Vegetarisme is een staat die in de natuur bij mensachtigen niet voorkomt, maar praktisch wordt er wel weinig dierlijk eiwit gegeten vergeleken met ons huidige dieet van koe, varken en wat graan. Op zich niets mis mee, best gezond en ook beter qua verspilling van grondstoffen. Ikzelf vind dat weinig vlees de beste optie is. Past het beste bij onze lichamen en heeft op gezondheid en omgeving positieve effecten.

Maargoed. Babyvoeding is wat mij betreft iets anders dan idiote zelfbedachte leefregels. Babies horen gewoon te krijgen wat goed voor ze is. Dierlijk, plantaardig of menselijk. Mensenmelk is alsnog het gezondst voor babies
Whatever...
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:20:22 #82
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_171026693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me iig geen winkel waar je heen wilt voor goed voedingsadvies
Tenzij je op dieet bent.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:24:59 #83
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026784
Leuk zo'n BabyBorn-Experiment. Kunnen ze bij de Bart Smit niet een nieuwe krijgen?
Misschien is de volgende wel gek op boekweitmelk.
wooblabalurg
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:38:14 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171027097
Verbaast me wel dat de huisarts de situatie niet ernstig genoeg opvatte om acuut een ambulance te laten komen. Dan had t kindje meteen vocht toegediend kunnen krijgen toch ?
Heb zelf ook gesukkeld met baby met heftige lactose intolerantie. Probeerde in zijn ellende uiteindelijk ook drinken te weigeren. Ha en specialist dachten niet dat de problemen door de voeding werden veroorzaakt. :') Dus de voor hem goede voeding kreeg hij pas na verloop van tijd. Maar altijd goed in de gaten gehouden dat hij niet uitdroogde.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171033773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:38 schreef deedeetee het volgende:
Verbaast me wel dat de huisarts de situatie niet ernstig genoeg opvatte om acuut een ambulance te laten komen. Dan had t kindje meteen vocht toegediend kunnen krijgen toch ?
Heb zelf ook gesukkeld met baby met heftige lactose intolerantie. Probeerde in zijn ellende uiteindelijk ook drinken te weigeren. Ha en specialist dachten niet dat de problemen door de voeding werden veroorzaakt. :') Dus de voor hem goede voeding kreeg hij pas na verloop van tijd. Maar altijd goed in de gaten gehouden dat hij niet uitdroogde.
Dat komt omdat ze niet bij een huisarts zijn geweest.
Ze zijn een uurtje gaan rijden met dat kindje om een "homeopathische dokter" te bezoeken.

Fijn te horen dat alles bij jou kind uiteindelijk goed is gekomen, lijkt me vreselijk eng (en des te erger om te bedenken dat de mensen in dit verhaal daadwerkelijk zijn rond blijven lopen met dit kind tot het dood was)
pi_171036691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:54 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze niet bij een huisarts zijn geweest.
Ze zijn een uurtje gaan rijden met dat kindje om een "homeopathische dokter" te bezoeken.

Fijn te horen dat alles bij jou kind uiteindelijk goed is gekomen, lijkt me vreselijk eng (en des te erger om te bedenken dat de mensen in dit verhaal daadwerkelijk zijn rond blijven lopen met dit kind tot het dood was)
Kind is niet in een uurtje overleden. Het was zwaar ondervoed en uitgedroogd. Dit gaat over weken of maanden fout handelen door een stel debielen.
Whatever...
pi_171038754
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kind is niet in een uurtje overleden. Het was zwaar ondervoed en uitgedroogd. Dit gaat over weken of maanden fout handelen door een stel debielen.
Inderdaad, een huisarts had op dat moment ook niets meer kunnen doen.

Het is wel tekenend voor deze mensen dat ze naar een "homeopathische dokter" gingen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:46:48 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171039550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:24 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Inderdaad, een huisarts had op dat moment ook niets meer kunnen doen.

Het is wel tekenend voor deze mensen dat ze naar een "homeopathische dokter" gingen.
Als die idioten dat maanden eerder hadden gedaan was het kindje wrs niet overleden.
Had vroeger een huisarts die homeopaat werd. Beetje liggen knoeien met allemaal verschillende soorten melk. :N Waren zeker vega's. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171159062
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan de ene kant denk ik dat de ouders genoeg gestraft zijn, maar als ik dan lees dat de vader nog steeds niet inziet dat ze vreselijk fout zaten denk ik dat ze beleringsresistent zijn. Kan me trouwens van jaren geleden herinneren dat er een bericht op de BBC was dat kinderen die opgroeien in gezinnen waar de moeder heel erg met gezondheid bezig was in de zin van light producten er veel kinderen ondervoed waren omdat ze geen vetten binnen kregen.
Light producten zijn meestal ongezonder dan of even ongezond als de gewone variant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')