abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:42:45 #51
356891 Abed
hooggeleid
pi_170976798
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als ik iets zie bij Blokker, en ik wil dat bestellen of kopen, kan dat dus niet.
Nee, ik moet dan weer naar huis en online mijn bestelling invoeren.
Zo bekeken is het niet zo gek dat er zoveel banen verloren gaan.
Waarom kan ik iets niet gewoon kopen bij Blokker zonder dit virtuele gezwam?
In de meeste winkels bestellen ze het dan voor je, bijvoorbeeld in een kledingwinkel een shirt in een andere maat. Reken je af bij de kassa, sturen ze het naar je op.
Lijkt me ook wel dat zoiets bij de Blokker kan.
Daarnaast kun je ook niet verwachten dat ze ieder product fysiek in de winkel hebben liggen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:52 #52
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_170976844
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:42 schreef Abed het volgende:
In de meeste winkels bestellen ze het dan voor je, bijvoorbeeld in een kledingwinkel een shirt in een andere maat. Reken je af bij de kassa, sturen ze het naar je op.
Daarnaast kun je ook niet verwachten dat ze ieder product fysiek in de winkel hebben liggen.
Tja, de helft van de Blokker medewerkers werkt er ook al vanaf de jaren zestig. Lastig nieuwe kunstjes aanleren.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:46:30 #53
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170976883
quote:

[..]

Het probleem bij Blokker is dat het personeel het gewoon allemaal niet weet. Dat is wat ik heb gemerkt. Het lijkt wel of de oude garde is verdwenen. Er loopt allemaal schoolspul rond. En als je vraagt: waar kan ik dit of dat vinden, dan krabben ze aan hun hoofd, zeggen eh, ze kijken je ontgoocheld aan en dat was het.
Bij AH weten die scholieren het ook vaak niet, maar ze gaan in ieder geval lopen en zeggen: volgens mij... ligt het hier, en helpen mee zoeken en vragen een ander. Dat vind ik al een veel betere opstelling. Je hoeft niet alles te weten, doe ik ook niet.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
pi_170976916
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tja, de helft van de Blokker medewerkers werkt er ook al vanaf de jaren zestig. Lastig nieuwe kunstjes aanleren.
Hier zijn die oudjes juist allemaal ontslagen.
pi_170976920
quote:

[..]

Als ik reclamefolders binnenkrijg van o.a. de Blokker verwacht ik dat de artikelen gewoon te koop zijn in de winkel.
Mocht dat niet zo zijn, verwacht ik dat ik ze gewoon kan bestellen zonder dat gezeik dat ik ze online moet bestellen.
Ik wil iets kopen, afrekenen en de winkel uitwandelen met mijn product.
Is dat zo raar?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:51:15 #56
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170977004
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als ik reclamefolders binnenkrijg van o.a. de Blokker verwacht ik dat de artikelen gewoon te koop zijn in de winkel.
Mocht dat niet zo zijn, verwacht ik dat ik ze gewoon kan bestellen zonder dat gezeik dat ik ze online moet bestellen.
Is dat zo raar?
Dat is niet altijd zo. Vreemd maar waar. En het personeel weet het ook vaak niet. Ik laat ze dan de Blokker-folder op mijn mobiel zijn. Laatst kreeg ik nog de opmerking "Eh ja....! Da's een goeie...!"
Volgens is het geld op daar bij Blokker.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:51:27 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170977012
Ik hoop dat onze Marskramer blijft. Is in de verre omgeving de enige met dat soort meuk en sowieso een van de weinige winkels die nog over is.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:51:55 #58
356891 Abed
hooggeleid
pi_170977020
quote:

[..]

Is dat zo raar?
Als het in de folder staat dan is het een ander verhaal natuurlijk (zei je er niet bij), dan zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat het in de winkel ligt of anders regelen voor je.
Ik snap je ergens ook wel, waarschijnlijk ben jij de doelgroep en dan moeten ze niet met allerhande poespas bij je aankomen.
Zelf zou ik niet weten wat ik in een Blokker moet doen, volgens mij ooit een keer een wafelijzer gekocht dat was het wel.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:52:52 #59
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170977052
Oh ja nog een leuke: ik had een tijdje gelden daar een koffiezetapparaat gekocht die was op internet bij Blokker goedkoper dan in de winkel!
Dan denk je: h??
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:53:53 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170977070
quote:

[..]

Is dat zo raar?
Ja, in 2017 is dat raar. Je verwacht toch ook geen uitspanning als je daar met je 1 pk bent komen aanhobbelen voor een online bestelling?
pi_170977092
Ik denk dat ze maar door heel weinig mensen gemist gaan worden, die honderd winkels.
Bij de Blokker bij mij in de buurt ben ik vorige zomer voor het laatst geweest omdat ik van die plastic dingen zocht die je onder je deur zet zodat de deur niet dichtwaait.
Die hadden ze niet, maar het duurde wel bijna tien minuten voor ze me met zekerheid wisten te zeggen dat ze ze niet hadden.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:56:23 #62
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_170977121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het probleem bij Blokker is dat het personeel het gewoon allemaal niet weet. Dat is wat ik heb gemerkt. Het lijkt wel of de oude garde is verdwenen. Er loopt allemaal schoolspul rond. En als je vraagt: waar kan ik dit of dat vinden, dan krabben ze aan hun hoofd, zeggen eh, ze kijken je ontgoocheld aan en dat was het.
Bij AH weten die scholieren het ook vaak niet, maar ze gaan in ieder geval lopen en zeggen: volgens mij... ligt het hier, en helpen mee zoeken en vragen een ander. Dat vind ik al een veel betere opstelling. Je hoeft niet alles te weten, doe ik ook niet.
Klopt vroeg laatst waar de vermicelli stond, bij de pasta of de soepen, kon het niet vinden namelijk. Kind wist niet wat vermicelli was.
Paar dagen geleden hoor ik iemand vragen waar de studenten haver stond. Kind pakt haar telefoon om studenten haver op te zoeken.
Enfin bij de Karwei zelfde probleem. Ik was opzoek naar geschikte bouten voor een klusje, dus ik ga dat vragen. Kind wist het niet, chef wist het niet. Ik zeg nog ik heb niet op een technische school gezeten h, jullie toch wel mag ik hopen? Antwoord: modevakschool. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-05-2017 11:01:28 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:00:17 #63
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_170977202
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

volgens mij is juist alle ouwe meuk verdwenen en vervangen door 16-jarige scholieren die liever op hun telefoon kijken dan de klant helpen...
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:02:41 #64
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170977252
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

volgens mij is juist alle ouwe meuk verdwenen en vervangen door 16-jarige scholieren die liever op hun telefoon kijken dan de klant helpen...
Dat zie ik dus ook....
Ik weet niet wat er in dat jaar allemaal is gebeurd, maar van de Blokker-formule van destijds is vrijwel niets meer over. ;(
Toen ik dit topic voorbij zag komen, viel voor mij het kwartje, en was ik niet verbaasd. Ik vrees dat het aflopende zaak is daar.
pi_170977370
Gut, hoe kan dat nou...het ging zo goed toch? met die VVD politiek! Oh....zijn de verkiezingen alweer over!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_170977394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Als het in de folder staat dan is het een ander verhaal natuurlijk (zei je er niet bij), dan zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat het in de winkel ligt of anders regelen voor je.
Ik snap je ergens ook wel, waarschijnlijk ben jij de doelgroep en dan moeten ze niet met allerhande poespas bij je aankomen.
Zelf zou ik niet weten wat ik in een Blokker moet doen, volgens mij ooit een keer een wafelijzer gekocht dat was het wel.
De Blokker in mijn omgeving is een gewone winkel, althans daar lijkt het op.
Soms wandel ik daar binnen om rond te kijken. En ja, dan zie ik dingen die ik wil hebben.
Geen probleem, ik pak mijn product en reken het af.
Maar soms heb ik een product dat in de folder staat, en daar zit het probleem.
Ik moet het dan online bestellen en afrekenen.
Waarom kan dat niet gewoon in de winkel?
pi_170977397
Enige wat Blokker in potentie nog overeind zou knnen houden is als ze hun eigen winkels sluiten, paar flagshipstores op goede locaties houden en voor de rest shop-in-shops gaan opzetten in supermarkten.

Relatief goedkoper (pand/personeel/distributie valt weg) tegenover inleveren van marge maar meer afzetmogelijkheden.

Magoe wie ben ik ;)
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:09:14 #68
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_170977407
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:07 schreef ietjefietje het volgende:
Gut, hoe kan dat nou...het ging zo goed toch? met die VVD politiek! Oh....zijn de verkiezingen alweer over!
Ja, de VVD moet internetwinkelen verbieden zodat iedereen weer naar de Blokker gaat!
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:10:00 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_170977427
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Ja, de VVD moet internetwinkelen verbieden zodat iedereen weer naar de Blokker gaat!
En subsidie voor de Blokker!
Ik ga naar huis.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:10:29 #70
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_170977437
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:00 schreef Nielsch het volgende:
Ah ja. Kan ook. Ik ben dan om welbekende redenen al jaren niet in een Blokker geweest.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:11:47 #71
356891 Abed
hooggeleid
pi_170977480
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:07 schreef ietjefietje het volgende:
Ja je moet vooral als 40 jarige miep niet investeren in jezelf op de arbeidsmarkt maar lekker de schappen blijven vullen en waspoeder afrekenen.
Vervolgens wordt je een keer aan de kant gezet door jongere krachten omdat het nu eenmaal simpel werk is. Dan ben je op leeftijd en bezit je te weinig andere skills om aan de bak te kunnen.

Duidelijk de schuld van de VVD :')
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:13:20 #72
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170977519
Dit ga nie goe

jaarverslagen.jpg?itok=sem9IlNm
pi_170977551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt vroeg laatst waar de vermicelli stond, bij de pasta of de soepen, kon het niet vinden namelijk. Kind wist niet wat vermicelli was.
Paar dagen geleden hoor ik iemand vragen waar de studenten haver stond. Kind pakt haar telefoon om studenten haver op te zoeken.
Enfin bij de Karwei zelfde probleem. Ik was opzoek naar geschikte bouten voor een klusje, dus ik ga dat vragen. Kind wist het niet, chef wist het niet. Ik zeg nog ik heb niet op een technische school gezeten h, jullie toch wel mag ik hopen? Antwoord: modevakschool. :').
Ook zoiets ja. Pubermeisjes weten niet wat ik bedoel.
Ik vroeg om sisalhandschoenen. Meisje keek me aan alsof ik haar een oneerbaar voorstel deed.
Sisal is touw en handschoenen van deze materie zorgen voor een gladde huid.
Idem met Dettol. Meisje riep door de winkel: Waar is de deton?
Ik zei: Dettol, Dettol, Dettol, maar ze verstond me niet of ze begreep me niet.

Nou, zo bezien is het geen ramp als deze nagellakbimbo's werkloos raken.
pi_170977602
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:17 schreef Nielsch het volgende:
En ze hebben een HEMA op London Stansted Airport zag ik laatst. Dat vond ik grappig.
HEMA is in Britse handen, dus ergens wel logisch.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:18:07 #75
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_170977637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ook zoiets ja. Pubermeisjes weten niet wat ik bedoel.
Ik vroeg om sisalhandschoenen. Meisje keek me aan alsof ik haar een oneerbaar voorstel deed.
Sisal is touw en handschoenen van deze materie zorgen voor een gladde huid.
Idem met Dettol. Meisje riep door de winkel: Waar is de deton?
Ik zei: Dettol, Dettol, Dettol, maar ze verstond me niet of ze begreep me niet.

Nou, zo bezien is het geen ramp als deze nagellakbimbo's werkloos raken.
Die arme meisjes worden niet begeleid en niet opgeleid. Het hoort te beginnen met een cursus Klantvriendelijkheid en daarna Assortimentskennis. Lijkt me..
Blijkbaar krijgen ze die niet, dus het is niet helemaal hun schuld.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')