abonnement Unibet Coolblue
pi_170968840
Geen GL wat een genot *O*
pi_170968904
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hel.
Voor sommigen misschien, in mijn ogen is Nederland zojuist door het oog van de naald gekropen met het mislukken van de formatie.
GroenLinks zou voor mij betekenen dat ik er honderden euro's erop achteruit zou gaan en dat in een tijd dat de economie zich net aan het herstellen is.
Bovendien wou GroenLinks nog meer vluchtelingen (waarom begrijp ik nog steeds niet) terwijl de mensen juist veel minder vluchtelingen in het land willen hebben.
Immigratie is nu gewoon het belangrijkste thema in Europa en Nederland en het word eens tijd dat er met een realistische blik word gekeken in wat voor land we willen wonen.
  maandag 15 mei 2017 @ 21:06:05 #128
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170968962
Ik hoop heel hard dat er geen 2 e poging komt met GL.... Er zijn gekkere dingen voorgevallen in het verleden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Beste debater 2022 maandag 15 mei 2017 @ 21:08:33 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170969040
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voor sommigen misschien, in mijn ogen is Nederland zojuist door het oog van de naald gekropen met het mislukken van de formatie.
GroenLinks zou voor mij betekenen dat ik er honderden euro's erop achteruit zou gaan en dat in een tijd dat de economie zich net aan het herstellen is.
Bovendien wou GroenLinks nog meer vluchtelingen (waarom begrijp ik nog steeds niet) terwijl de mensen juist veel minder vluchtelingen in het land willen hebben.
Immigratie is nu gewoon het belangrijkste thema in Europa en Nederland en het word eens tijd dat er met een realistische blik word gekeken in wat voor land we willen wonen.
Allereerst snap ik dat gedweep met de SGP niet, dat zie je bij veel rechtse lieden op dit moment, die enerzijds (terecht) afgeven op achterlijke tradities bij bepaalde groepen allochtonen maar dit door de vingers zien waar het de SGP aangaat.

Ten tweede, alle partijen die je noemt zijn alle voor flexibilisering van de arbeidsmarkt, inperken van sociale zekerheden en versoepeling van het ontslagrecht. Heb je geen zilveren lepel in je mond ben je inderdaad zwaar de lul met zo'n coalitie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 mei 2017 @ 21:11:59 #130
263417 Keyos
Like a Boss
pi_170969150
Ben benieuwd of D66 een huwelijksbootje in wilt stappen zonder GL. Denk dat die niet zo'n zin hebben in CU.

Overigens ben ik als rechtse rakker echt niet tegen meer focus op verduurzaming, maar GL wilt dat over het algemeen bereiken door werkend of reizend Nederland te pesten. Probeer gewoon duurzaamheid op een positieve manier aan te jagen, in plaats van heffingen door je strot te douwen die alleen maar contra-productief werken (lees: bij een vliegtaks toch weer je vlucht via Duitsland of België boeken).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_170969568
Nederland is aan een hel (lees: rekeningrijden en een veerboot van Afrika naar Nederland) ontsnapt.

Tja, hoe nu verder.

CDA+VVD+PVV

of toch andere gammele D66/CDA/VVD constructie met nog twee partijen die na een jaar ploft.

Ach ja, zo blijkt maar weer een stem voor Groenlinks is een verloren stem.
pi_170969703
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Allereerst snap ik dat gedweep met de SGP niet, dat zie je bij veel rechtse lieden op dit moment, die enerzijds (terecht) afgeven op achterlijke tradities bij bepaalde groepen allochtonen maar dit door de vingers zien waar het de SGP aangaat.

Ten tweede, alle partijen die je noemt zijn alle voor flexibilisering van de arbeidsmarkt, inperken van sociale zekerheden en versoepeling van het ontslagrecht. Heb je geen zilveren lepel in je mond ben je inderdaad zwaar de lul met zo'n coalitie.
De sgp is nu eenmaal een partij die de Nederlandse cultuur wil waarborgen. Ze staan ook voor christelijke waarden en dat in een tijd waar de islamisering in volle gang is gezet.

Je tweede punt vind ik helemaal niet zo'n probleem terwijl ik echt niet met een zilveren lepel in mijn mond ben geboren.
Ik vind dat we af moeten van onze royale sociale zekerheden. Er zijn in dit land genoeg kansen om iets van je leven te maken en als je dan nog niet mee wilt komen verdien je in mijn ogen ook geen hangmat om lekker op kosten van de samenleving je leven in te vullen.
Versoepeling van het ontslag recht zorgt ervoor dat er ook sneller mensen aangenomen worden ipv met een flexcontractje elke week je telefoon in de gaten houden om te kijken of je mag komen werken.
pi_170969804
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:25 schreef Nintex het volgende:
Nederland is aan een hel (lees: rekeningrijden en een veerboot van Afrika naar Nederland) ontsnapt.

Tja, hoe nu verder.

CDA+VVD+PVV

of toch andere gammele D66/CDA/VVD constructie met nog twee partijen die na een jaar ploft.

Ach ja, zo blijkt maar weer een stem voor Groenlinks is een verloren stem.
Dat zeiden ze van pvda vvd ook, rutte bleek de ideale lijm te zijn.
pi_170969922
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voor sommigen misschien, in mijn ogen is Nederland zojuist door het oog van de naald gekropen met het mislukken van de formatie.
GroenLinks zou voor mij betekenen dat ik er honderden euro's erop achteruit zou gaan en dat in een tijd dat de economie zich net aan het herstellen is.
Bovendien wou GroenLinks nog meer vluchtelingen (waarom begrijp ik nog steeds niet) terwijl de mensen juist veel minder vluchtelingen in het land willen hebben.
Immigratie is nu gewoon het belangrijkste thema in Europa en Nederland en het word eens tijd dat er met een realistische blik word gekeken in wat voor land we willen wonen.
Ze willen de planeet redden en daarom moet jij honderden euro's inleveren, hier in dat postzegellandje Nederland. Als dat geen historicisme is, maar sommige mensen denken dus van niet.
I´m back.
pi_170969976
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze willen de planeet redden en daarom moet jij honderden euro's inleveren, hier in dat postzegellandje Nederland. Als dat geen historicisme is, maar sommige mensen denken dus van niet.
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze willen de planeet redden en daarom moet jij honderden euro's inleveren, hier in dat postzegellandje Nederland. Als dat geen historicisme is, maar sommige mensen denken dus van niet.
"De planeet redden" in Nederland :') Daar honderden euro's voor over hebben :')!
Laat die hippies lekker zelf betalen voor hun hobbies
pi_170970001
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:25 schreef Nintex het volgende:
Nederland is aan een hel (lees: rekeningrijden en een veerboot van Afrika naar Nederland) ontsnapt.

Tja, hoe nu verder.

CDA+VVD+PVV

of toch andere gammele D66/CDA/VVD constructie met nog twee partijen die na een jaar ploft.

Ach ja, zo blijkt maar weer een stem voor Groenlinks is een verloren stem.
Want dat was geen gammele constructie tijdens Rutte I?
pi_170970068
Dus Groenlinks blaast een deal op omdat het belang van niet-burgers van dit land niet genoeg gewaarborgd zijn. Kennelijk is het belang van 17 miljoen Nederlanders en burgers van dit land niet zo belangrijk. Wat een stelletje mafkezen.
pi_170970131
En nu eerst meer Thierry zakenkabinet gelobby in de MSM
pi_170970150
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze willen de planeet redden en daarom moet jij honderden euro's inleveren, hier in dat postzegellandje Nederland. Als dat geen historicisme is, maar sommige mensen denken dus van niet.
Groenlinks heeft nu eenmaal een communistisch verleden, GroenLinks denkt dat ze zoveel invloed hebben dat heel Europa meegaat met die idioterie.
Ik woon zelf niet zo ver van de grens af dus wonen in het buitenland begint toch aantrekkelijk te worden mocht GroenLinks mee regeren.
pi_170970168
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:41 schreef Confetti het volgende:
Dus Groenlinks blaast een deal op omdat het belang van niet-burgers van dit land niet genoeg gewaarborgd zijn. Kennelijk is het belang van 17 miljoen Nederlanders en burgers van dit land niet zo belangrijk. Wat een stelletje mafkezen.
Haha, zo kan je het ook zien.
pi_170970205
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:41 schreef Confetti het volgende:
Dus Groenlinks blaast een deal op omdat het belang van niet-burgers van dit land niet genoeg gewaarborgd zijn. Kennelijk is het belang van 17 miljoen Nederlanders en burgers van dit land niet zo belangrijk. Wat een stelletje mafkezen.
Groenlinks heeft nu wel laten zien we ze eigenlijk vertegenwoordigen.
Je moet wel erg weinig op hebben met je landgenoten als je op zo'n partij stemt.
pi_170970213
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

"De planeet redden" in Nederland :') Daar honderden euro's voor over hebben :')!
Laat die hippies lekker zelf betalen voor hun hobbies
Die hippies zoals jij ze noemt rijden bakfiets naar hun werk en naar school waar ze hun autistische kinderen achterlaten, die je niet autistisch meer mag noemen. Terwijl de rest van NL naar zijn werk moet rijden waar een psychopathische manager op je wacht.
I´m back.
pi_170970224
IngeLengton twitterde op maandag 15-05-2017 om 19:54:44 Aha! GL wilde geen nieuwe Turkije- oplossing voor vluchtelingen, wordt me gezegd, maar vluchtelingen hier opvangen. reageer retweet
GroenLinks is echt volkomen de weg kwijt. Nog steeds blijven ze maar drammen op het binnenhalen van dat kansloze asieltuig terwijl heel Europa wordt geteisterd door dat gajes.
pi_170970247
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Groenlinks heeft nu eenmaal een communistisch verleden, GroenLinks denkt dat ze zoveel invloed hebben dat heel Europa meegaat met die idioterie.
Ik woon zelf niet zo ver van de grens af dus wonen in het buitenland begint toch aantrekkelijk te worden mocht GroenLinks mee regeren.
Ja, historicisme net als bij de communisten, net als bij D66 leeft. Popper leeft niet bij die mensen. Hebben ze overslagen in hun opleiding.
I´m back.
pi_170970256
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die hippies zoals jij ze noemt rijden bakfiets naar hun werk en naar school waar ze hun autistische kinderen achterlaten, die je niet autistisch meer mag noemen. Terwijl de rest van NL naar zijn werk moet rijden waar een psychopathische manager op je wacht.
Beste is gewoon als je zelf psychopatische manager bent _O_
Maar inderdaad, Vlinder en Mees redden zich wel op de privaatbasisschool in Oud-Zuid :')
pi_170970276
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
IngeLengton twitterde op maandag 15-05-2017 om 19:54:44 Aha! GL wilde geen nieuwe Turkije- oplossing voor vluchtelingen, wordt me gezegd, maar vluchtelingen hier opvangen. reageer retweet
GroenLinks is echt volkomen de weg kwijt. Nog steeds blijven ze maar drammen op het binnenhalen van dat kansloze asieltuig terwijl heel Europa wordt geteisterd door dat gajes.
What else is new?
  maandag 15 mei 2017 @ 21:50:33 #147
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_170970319
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
IngeLengton twitterde op maandag 15-05-2017 om 19:54:44 Aha! GL wilde geen nieuwe Turkije- oplossing voor vluchtelingen, wordt me gezegd, maar vluchtelingen hier opvangen. reageer retweet
GroenLinks is echt volkomen de weg kwijt. Nog steeds blijven ze maar drammen op het binnenhalen van dat kansloze asieltuig terwijl heel Europa wordt geteisterd door dat gajes.
Gelukkig dat de andere drie partijen niet aan die wereldvreemde onzin willen meedoen.

Denk dat CU een stuk realistischer is; al blijft 76 zetels wel een hele krappe meerderheid.
pi_170970369
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Beste is gewoon als je zelf psychopatische manager bent _O_
Maar inderdaad, Vlinder en Mees redden zich wel op de privaatbasisschool in Oud-Zuid :')
Ja, ik kijk de serie Dexter weer.
I´m back.
pi_170970635
quote:
Besprekingen formatie vastgelopen

DEN HAAG - UPDATE 19.40 uur - De formatie is vastgelopen. Dat meldt informateur Edith Schippers, die namens VVD, CDA, D66 en GroenLinks de afgelopen zeven weken probeerde een kabinet in elkaar te zetten. Dat is niet gelukt. Het onderwerp migratie bleek een te hoge drempel, zei Schippers. „Het gaat domweg niet lukken.”

Er wordt al weken gesproken over het onderwerp voordat vandaag de vier partijen gezamenlijk tot de conclusie kwamen dat de kloof tussen de partijen niet te dichten is. „De verschillen zijn gewoon te groot. Migratie is heel lang aan de orde geweest. Er is echt alles geprobeerd om de kloof kleiner te maken maar dat is niet gelukt.”

Volgens ingewijden heeft GroenLinks zich in de onderhandelingen gekeerd tegen een nieuwe ’Turkijedeal’ met Afrikaanse landen. Die zou inhouden dat migranten uit Afrika worden teruggestuurd. De landen in kwestie zouden hun gevluchte burgers terugnemen in ruil voor financiële steun van de EU.

De onderhandelaars wilden elkaar nog niet de schuld geven van de mislukte formatie. Ze prezen elkaar voor hun inzet en spraken van een ’gezamenlijke conclusie’. „Met migratie zijn we extra de diepte ingegaan”, zei VVD-leider Rutte in een reactie. „We hebben vastgesteld dat we wel op onderdelen elkaar konden vinden, maar dat uiteindelijk de verschillen te groot waren.”

Verrassing
Het mislukken van de formatie komt als verrassing. De partijen aan de formatietafel leken er allemaal op uit om van de formatie een succes te maken.

Rutte noemt het ’jammer’ dat die inspanningen voor niets zijn gebleken. Ook CDA-leider Buma zei ’teleurgesteld’ te zijn. Volgens hem was het niet één partij die de stekker eruit had getrokken. Het was een ’gezamenlijke conclusie’ dat verder praten geen zin meer had. „De sfeer was niet zo dat er een schuldige werd gezocht”, vulde D66-leider Pechtold aan. „Ik kwam vanochtend ook niet met het idee ’het gaat niet goed’.” Ook GL-leider Klaver probeerde mild te zijn voor zijn collega’s door ze te bedanken voor hun inzet. „Ik had dolgraag een kabinet gevormd. Maar de verschillen op migratie waren onoverbrugbaar.” Klaver suggereerde dat de deur voor de vorming van een nieuw kabinet met GL erin nog niet voorgoed op slot zit. „Voor nu is het mislukt.”

Toch viel op dat er maandag, wanneer Kamerleden gewoonlijk op werkbezoek zijn, veel GroenLinksers in de Tweede Kamer waren. Klaver was gauw na het te woord staan van de pers terug op zijn kamer, omringd door persvoorlichters. Ook de ’beeldvoerder’ was aan Klavers zijde. Alsof de partij was voorbereid op een mediageniek crisismoment.

’Terug bij af’
De formatie is nu, negen weken na de verkiezingen, terug bij af. Schippers heeft haar opdracht teruggeven aan de Kamer en is geen informateur meer. De VVD zal het nu als grootste partij met andere partijen moeten proberen. Het ligt voor de hand dat nu een combinatie wordt onderzocht van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie. Dat is een enorm risico, aangezien zo’n coalitie in de Tweede Kamer maar een meerderheid van 1 zetel zou hebben. Bovendien is de CU op het punt van migratie nauwelijks strenger dan GL. Ook een combinatie met de PvdA is mogelijk, al staat die partij na de electorale dreun (ze ging van 38 naar 9 zetels) niet te trappelen om weer te gaan regeren.

PVV-leider Wilders noemt het mislukken van de formatie, en vooral het vooruitzicht dat Nederland geen kabinet krijgt met GroenLinks, ’zeer goed nieuws’. „De PVV is als tweede partij van Nederland volledig beschikbaar.” Wilders heeft eerder aangegeven dat hij een kabinet van PVV, VVD, CDA, SGP, Forum voor Democratie en 50Plus ziet zitten. De combinatie zou een meerderheid hebben in beide kamers. Volgens 50Plus-leider Krol ligt het eerder voor de hand dat zijn partij eraan te pas komt als ’het motorblok’ (VVD, CDA, D66) gaat praten met de CU. „Dan schuif ik graag aan.”

SP-leider Roemer is ’niet verbaasd’ dat de formatie is stukgelopen, maar wel geërgerd dat het zo lang heeft moeten duren voordat de partijen vaststelden dat de verschillen te groot waren. „Onbegrijpelijk dat dat ze daar nu pas achter komen. Je wéét dat immigratie een lastig onderwerp is. Ik zou zeggen: begin daar dan mee. Dan weet je meteen of het gaat lukken. Want al dat geklets over dat de sfeer goed is, daar koopt niemand wat voor.”

De Tweede Kamer gaat waarschijnlijk deze week nog debatteren over welke combinaties een volgende informateur zou moeten onderzoeken.
Roemer heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Men had al meteen in het begin moeten proberen tot een akkoord te komen over immigratie. Volledig zinloos om onderhandelingen over hét belangrijkste thema zolang uit te stellen.
pi_170970683
Schippers versprak zich een week geleden al.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')