abonnement Unibet Coolblue
pi_171038613
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:30 schreef XL het volgende:

[..]

Het is toch gewoon onderhandelen. Het huis kost 275 + kk = grofweg 283.000

Nu zegt TS 262.000 in totaal (dus 7,5% onder de totaalsom)

Verkoper zegt von is denkbaar (dus 3% onder de totaalsom), verkoper betaalt kosten koper voor de koper maar krijgt de vraagprijs.

Beetje ongebruikelijk, maar TS zal dit wel zo doen omdat zijn ouders het ooit zo deden.

Het lijkt een klassieke onderhandeling met muizenstapjes, jullie zijn allebei een stukje naar elkaar toegekomen en rond 270.000 von zijn jullie in het midden

Het lijkt er echter sterk op dat TS het wil hebben, als de verkoper dat ook ruikt zou ik het netjes op 275000 von laten staan.
Nee, ik bied V.O.N., omdat het kan en het scheelt eigen inleg die we kunnen gebruiken voor het opknappen van schilderwerk e.d.

Ik heb wel het nodige uitzoekwerk gedaan, alleen vind ik het stapjes nemen in het bieden lastig... Zo ik heb begrepen neem ik te grote stappen, dus ik ga eerst rond de 265k zitten. :)
Bedankt allen
pi_171038849
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:50 schreef Renesite het volgende:
Tja. Het soms is een beetje stilte een idee. Maar het is maar net wat je wilt geven en wat het daadwerkelijk waard is. De prijzen zijn momenteel best vreemd te noemen. Je moet ook beseffen dat je niet te veel uitgeeft aangezien het huis ooit weer dat bedrag moet opbrengen.
Precies, dat doen we nu ook :) Ik denk dat ik morgen bel met het nieuwe bod en dat het weekend er lekker overheen gaat... Ik ben er gister achter gekomen dat het huis al sinds april vorig jaar te koop staat.

Trouwens, tegenwoordig is v.o.n. kopen op bestaande huizen niet zo heel vreemd meer... De verkoper neemt deze kosten gewoon op zich dan. Dit is voor starters een aantrekkelijk bod, omdat je tegenwoordig maar 101% kunt financieren... De kosten koper zijn daarom voor sommigen al lastig. Wij kunnen die wel financieren, maar aangezien het huis nog wat werk nodig heeft, stop ik het liever daar in :) Verkoper mag na een jaar in de verkoop ook wel wat meegeven vind ik. Vooral omdat er sinds het begin geen prijswijzigingen zijn geweest.

275.000 is niet heel duur voor een vrijstaande woning met zes slaapkamers, garage en royale tuin... In deze omgeving in Friesland niet tenminste.
pi_171044550
Dat is niet duur maarja Friesland, maar wonen er toevallig oude mensen (babyboomers?) die hebben vaak een lage/afbetaalde hypotheek en willen de topprijs vangen, dus weinig haast met de verkoop.
Interessant he ?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:04:50 #54
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_171045104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat is niet duur maarja Friesland
Friesland O+
pi_171051764
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat is niet duur maarja Friesland, maar wonen er toevallig oude mensen (babyboomers?) die hebben vaak een lage/afbetaalde hypotheek en willen de topprijs vangen, dus weinig haast met de verkoop.
Ik weet niet hoe oud ze precies zijn, maar leek generatie x te zijn. Ik weet niet hoeveel ze betaald hebben en dat maakt me ook niet uit, maar het huis kost hun nu geld. Ze gaan naar Brabant verhuizen ok de ouders te verzorgen en het huis in Friesland staat de helft van de tijd leeg. Neem aan dat ze er dus wel graag vanaf willen :)

De makelaar belde mij vandaag, dus we hebben een nieuw bod uitgebracht. Jullie advies meegenomen, dus nu eerst 265.500 von geboden. Ben benieuwd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')