abonnement Unibet Coolblue
pi_170978903
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:21 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Juist, bijvoorbeeld (als je een eigen "thuis" hebt) vraag haar thuis en kook voor haar. Of maak iets lekkers klaar voordat je gaat daten, en doe een kopje koffie of drankje en stel dan later voor met jou naar huis te gaan want je hebt nog heerlijke zelfgemaakte erwtensoep (of nasi of cake of etc.) thuis. Die moet je gewoon proeven!
Zie je dat ze twijfelt dan zeg ik: wees gerust, ik zal niks doen wat je niet wilt, of ... ik heb nog nooit een vrouw verkracht en ben dat ook nu niet van plan. Wees ook niet bevreesd gewoon te zeggen, ik heb geen zin veel geld uit te geven voor iets dat ik thuis veel lekkerder en veel goedkoper zelf kan maken.
Ik denk dat een (geestelijk) volwasssen vrouw dit alleen maar kan waarderen (deze instelling). Bovendien zijn vrouwen nieuwsgierig en bij iemand thuis komen geeft je zoveel informatie over hem .... dat willen ze zien.
Is ze nog te angstig dan laat ik het, ze heeft dan blijkbaar te weinig mensenkennis en levenservaring om te zien dat ik een fatsoenlijk mens ben. Of geef haar in deze moderne tijd haar je ID en zeg: tekst je moeder of je vriendin of je thuiscomputer maar met wie je meegaat.

Ga je toch iets eten, dan betaal ik als man. Zeker de eerste keer. Valt je dat financieel zwaar, kun je het er bij een volgende keer uit over hebben: sorry, heb niet zoveel geld vind je het erg je eigen eten (kaartje etc.) te betalen. Vindt ze dat erg dan wees blij dat je ervan af bent.
Beware of the goldsucker !!!

^O^ ^O^
Zou jij vertrouwen op je 'mensenkennis' bij een wildvreemde als het om je leven gaat? Of om het leven van je kind bijvoorbeeld? Gewoon bij iemand droppen omdat je 'er wel een goed gevoel bij hebt' ?

Daar gaat het juist vaak mis. Mannen die de fout in gaan zijn bijna altijd mannen waar niemand het van verwacht.

Welke verkrachter/moordenaar/sadist zou niet zeggen tegen een date dat juist niet te zijn?
Zo lopen pushen om maar goedkoper uit te zijn vind ik respectloos. Het toont respect om haar niet in een onprettige situatie te brengen. Dus spreek altijd af op een publieke plek.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:28:43 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170979054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:27 schreef Droopie het volgende:
:')

Grotendeels eens.

Maar ipv zeggen ik ga je niet verkrachten en is hier een kopietje ID (niet vergeten de reden voor gebruik erdoorheen te schrijven :P)

Zeg ik liever, sorry maar ik heb momenteel weinig geld, maar zou wel leuk vinden om met je af te spreken.
Zullen we gaan picknicken of wandelen ofzo ?
Dat zou ik een stuk meer waarderen dan de melding ben geen verkrachter, alsof een verkrachter zich voorstelt als zijnde verkrachter of eruit moet zien als boris boef.

Zal niet snel (lees gewoon niet) een eerste date bij iemand thuis doen, maar het hoeft zeer zeker niet veel geld te kosten, zelfs helemaal niet als dat niet gaat (of dat ik betaal). Een picknick vind ik zelfs heel romatisch, als iemand daar een beetje leuke aandacht aan geeft (mooie plek, flesje wijn, wat zoet fruit om te prikken) kan zelfs een duur restaurant daar maar heel lastig tegenop. De aandacht die evt zit in die picknick is veel waard.
Zelfde met een fijne wandeling, leuke strandwandeling, evt bakje koffie/thee bij een strandtentje (die ik net zo lief zelf betaal), is gewoon een zeer succesvolle date.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:29:19 #78
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170979065
Om deze angst tegen te gaan mag ze dus mijn ID zien en mijn gegevens doorsturen naar een haar vertrouwd persoon. Alleen een totale gek zou dan nog een vrouw lastig vallen (oid) als hij weet dat hij altijd te achterhalen is. Bovendien, als een vrouw zo weinig mensenkennis en levenservaring heeft om mij te kunnen inschatten (samen dus met mijn ID) dan laat maar zitten.
En natuurlijk, de eeste afspraak op een door haar gekozen plaats. Ik schreef toch ... samen ergens kopje koffie of drankje drinken ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:32:14 #79
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170979132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zou ik een stuk meer waarderen dan de melding ben geen verkrachter, alsof een verkrachter zich voorstelt als zijnde verkrachter of eruit moet zien als boris boef.

Zal niet snel (lees gewoon niet) een eerste date bij iemand thuis doen, maar het hoeft zeer zeker niet veel geld te kosten, zelfs helemaal niet als dat niet gaat (of dat ik betaal). Een picknick vind ik zelfs heel romatisch, als iemand daar een beetje leuke aandacht aan geeft (mooie plek, flesje wijn, wat zoet fruit om te prikken) kan zelfs een duur restaurant daar maar heel lastig tegenop. De aandacht die evt zit in die picknick is veel waard.
Zelfde met een fijne wandeling, leuke strandwandeling, evt bakje koffie/thee bij een strandtentje (die ik net zo lief zelf betaal), is gewoon een zeer succesvolle date.
Vind een picknick op een leuk stil plekje gevaarlijker dan wat ik bedoel. Veel vrouwen worden verkracht op leuke stille plekjes tijdens picknickje !!

:Y :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:32:40 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170979142
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:29 schreef LeesFoknl het volgende:
Om deze angst tegen te gaan mag ze dus mijn ID zien en mijn gegevens doorsturen naar een haar vertrouwd persoon. Alleen een totale gek zou dan nog een vrouw lastig vallen (oid) als hij weet dat hij altijd te achterhalen is. Bovendien, als een vrouw zo weinig mensenkennis en levenservaring heeft om mij niet te kunnen inschatten (samen dus met mijn ID) dan laat maar zitten.
En natuurlijk, de eeste afspraak op een door haar gekozen plaats. Ik schreef toch ... samen ergens kopje koffie of drankje drinken ...
Sorry, dat ID zegt me echt helemaal niets. Je nodigt me toch ook gewoon bij je thuis uit, dan ben je toch al te achterhalen?
En dit heeft niets met mensenkennis te maken, het is niet voor niets zo dat de engste serie moordenaars/verkrachters bekend stonden als charmatisch en de omgeving stijl achterover viel toen duidelijk werd wat voor monsters het waren.
Het hele idee dat je een engerd er wel tussenuit kan halen, je anders slechte mensenkennis heeft slaat echt nergens op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:33:12 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170979153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:32 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vind een picknick op een leuk stil plekje gevaarlijker dan wat ik bedoel. Veel vrouwen worden verkracht op leuke stille plekjes tijdens picknickje !!

:Y :Y
Zei ik een stil plekje dan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:35:25 #82
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170979191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sorry, dat ID zegt me echt helemaal niets. Je nodigt me toch ook gewoon bij je thuis uit, dan ben je toch al te achterhalen?
En dit heeft niets met mensenkennis te maken, het is niet voor niets zo dat de engste serie moordenaars/verkrachters bekend stonden als charmatisch en de omgeving stijl achterover viel toen duidelijk werd wat voor monsters het waren.
Het hele idee dat je een engerd er wel tussenuit kan halen, je anders slechte mensenkennis heeft slaat echt nergens op.
Neen schat, als ik je vermoord en in stukjes aan de eendjes voer dan is er niets te achterhalen ... als je niet mijn naam enz. vanaf mijn ID of schietpaspoort oid. eerst aan een vriendin of moeder hebt doorgestuurd.

:) :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:39:14 #83
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170979252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zei ik een stil plekje dan?
Dacht je dat je op drukke plekken veiliger bent. Gaan wij eens samen picknicken op de Hauptbahnhof in Keulen en er de Oudejaarsnacht vieren. ...

*O* *O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170979261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:32 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vind een picknick op een leuk stil plekje gevaarlijker dan wat ik bedoel. Veel vrouwen worden verkracht op leuke stille plekjes tijdens picknickje !!

:Y :Y
Ja in Thailand misschien.
Als ik een vrouw iets zou willen aandoen trek ik die snachts wel van haar fiets ipv aanspreken via Tinder, paar gesprekjes per app en met 10 euro aan boodschappen voor de picknick.

Serieus mensen, sommige mensen maken zaken zo moeilijk :')
Hell To The Liars
pi_170979282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:39 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Dacht je dat je op drukke plekken veiliger bent. Gaan wij eens samen picknicken op de Hauptbahnhof in Keulen en er de Oudejaarsnacht vieren. ...

*O* *O*
Jij leeft echt in angst en een heel bijzondere wereld in je hoofd.
Misschien eens een tijdje minder kranten lezen en wat meer naar buiten toe onder de normale mensen
Hell To The Liars
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:42:32 #86
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170979314
Droopie schrijft ........ Als ik een vrouw iets zou willen aandoen trek ik die snachts wel van haar fiets ipv aanspreken via Tinder, paar gesprekjes per app en met 10 euro aan boodschappen voor de picknick.

Aha, nu komt de echte Droopie boven ...

_O- _O-
Maar ik moet nu helaas weg, heb een picknick afspraakje in het struikgewas (Toon Hermans; wat ruist er in het struikgewas) met een jong vrouwtje en moet nog een valse ID afhalen, dus ik ben in een hurry!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:47:05 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170979378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:35 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Neen schat, als ik je vermoord en in stukjes aan de eendjes voer dan is er niets te achterhalen ... als je niet mijn naam enz. vanaf mijn ID of schietpaspoort oid. eerst aan een vriendin of moeder hebt doorgestuurd.

:) :)
En wat heb ik daaraan dan? Want dan ben ik al in stukjes gehakt en aan de eendjes gevoerd.
Als je het niet erg vind voorkom ik dat liever.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:47:19 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170979382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:39 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Dacht je dat je op drukke plekken veiliger bent. Gaan wij eens samen picknicken op de Hauptbahnhof in Keulen en er de Oudejaarsnacht vieren. ...

*O* *O*
Weirdo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_170979384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:42 schreef LeesFoknl het volgende:
Droopie schrijft ........ Als ik een vrouw iets zou willen aandoen trek ik die snachts wel van haar fiets ipv aanspreken via Tinder, paar gesprekjes per app en met 10 euro aan boodschappen voor de picknick.

Aha, nu komt de echte Droopie boven ...

_O- _O-
Maar ik moet nu helaas weg, heb een picknick afspraakje in het struikgewas (Toon Hermans; wat ruist er in het struikgewas) met een jong vrouwtje en moet nog een valse ID afhalen, dus ik ben in een hurry!
Yup.. dat schreef ik idd.
En nog zouden ze mij hier eerder vertrouwen dan een avondje met jou ;)
Hell To The Liars
pi_170979391
Ik vind betalen voor het eten en niet over politiek praten persoonlijk geen voorbeelden van aardig zijn. Verder is het gewoon een beetje afhankelijk van de vrouw wat ze waardeert.Dus het is niet zo dat omdat een handeling bij de ene vrouw pluspunten oplevert, dat gelijk voor iedere vrouw geldt.

quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:56 schreef Karina het volgende:

[..]

En JIJ had diegene mee uit gevraagd? Dan vind ik het nog steeds onbeleefd. Als je wordt gevraagd ga je ervan uit dat er voor je betaald wordt. Misschien heeft de dame (of heer als het omgekeerd is) geen geld bij zich of kan diegene het even niet betalen.

Dan krijg je zoiets als: uh ik heb geen portemonnee bij me _O-
Dat is natuurlijk lekker makkelijk in een cultuur waarin over het algemeen de man de vrouw meevraagt. "Mannen hoeven niet voor vrouwen te betalen hoor, we zijn geëmancipeerd. De persoon die de ander meevraagt betaalt. Oow dat is vrijwel altijd de man? Ach ja, wat een vreemd toeval, bedankt voor het eten". _O-

Overigens hanteer je die norm toch ook niet met vrienden? Als de één voorstelt wat te gaan drinken, dan moet die gelijk voor iedereen betalen?
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:54:39 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_170979514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:47 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind betalen voor het eten en niet over politiek praten persoonlijk geen voorbeelden van aardig zijn. Verder is het gewoon een beetje afhankelijk van de vrouw wat ze waardeert.Dus het is niet zo dat omdat een handeling bij de ene vrouw pluspunten oplevert, dat gelijk voor iedere vrouw geldt.

[..]

Dat is natuurlijk lekker makkelijk in een cultuur waarin over het algemeen de man de vrouw meevraagt. "Mannen hoeven niet voor vrouwen te betalen hoor, we zijn geëmancipeerd. De persoon die de ander meevraagt betaalt. Oow dat is vrijwel altijd de man? Ach ja, wat een vreemd toeval, bedankt voor het eten". _O-

Overigens hanteer je die norm toch ook niet met vrienden? Als de één voorstelt wat te gaan drinken, dan moet die gelijk voor iedereen betalen?
Je begrijpt zelf ook wel dat een date iets heel anders is dan met vrienden wat gaan drinken. Al is het dan ook vaak 'dit rondje is voor mij' ;) Ik zei namelijk later ook nog: bij een volgende date zou ik zeggen: deze keer betaal ik.

En emancipatie houdt natuurlijk ook in dat de vrouw weleens de man mee uit vraagt, dus je spreekt jezelf een beetje tegen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:56:16 #92
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_170979548
Ik vind het op zich geen probleem voor mezelf te betalen, maar toen ik een keer een date had en die persoon zijn portemonnee trok om alleen zijn drankje te betalen toen de rekening kwam, keek ik toch wat vreemd.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_170979610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sorry, dat ID zegt me echt helemaal niets. Je nodigt me toch ook gewoon bij je thuis uit, dan ben je toch al te achterhalen?
En dit heeft niets met mensenkennis te maken, het is niet voor niets zo dat de engste serie moordenaars/verkrachters bekend stonden als charmatisch en de omgeving stijl achterover viel toen duidelijk werd wat voor monsters het waren.
Het hele idee dat je een engerd er wel tussenuit kan halen, je anders slechte mensenkennis heeft slaat echt nergens op.
Dat. _O_

En een picknick kan ook gewoon in een openbaar park waar veel mensen lopen.
pi_170979651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar gaat dit niet om, dit gaat om iemand uitnodigen en ergens mee heen nemen. Om dan achteraf even te melden dat dat persoon mee moet betalen.

Voor hetzelfde geld zit dat persoon even wat lastiger in geld op dat moment en zou als ze (in dit geval) ergens anders heen zijn gegaan als ze wist dat ze mee moest betalen.
Dat mee betalen is niet erg, het pas achteraf horen dat dat moet is erg.

Als ik iemand uitnodig om daar en daar wat te gaan eten dan betaal ik. Wil ik de rekening delen dan overleg ik vooraf, welk budget en evt waarheen.
Mwah hangt er een beetje af van hoe het gegaan is, maar je overlegt toch samen zo'n beetje wat je gaat doen? "Zullen we naar [..] gaan, iets eten?" "Zullen we naar dit of dat concert gaan?", en dan vind ik het raar om dan expliciet te zeggen "maar iedereen betaalt voor zichzelf". Zeker bij zo'n date waarbij je elkaar nog niet echt kent en er verder geen reden is waarom de ene meer zou moeten betalen dan de ander (anders dan in het geval je iemand al goed kent en je die een keer wil trakteren). Dat spreekt dan heden ten dage toch vanzelf.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:06:38 #95
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170979686
TS, denk jij altijd zo zwart-wit? Er is echt wel een verschil tussen je als een voetveeg te laten gebruiken en je als een hork te gedragen zoals je in de OP beschrijft. Waarom ga je überhaupt eten op zo'n date? Ik heb dat zelf nooit gedaan omdat ik zoiets altijd een beetje ongemakkelijk vind op een eerste date. VAlt het tegen, heb je geen escapemogelijkheid omdat je nog aan het wachten bent op je hoofdgerecht... Ga gewoon ergens wat drinken/naar bioscoop o.i.d. en dan gewoon in eerste instantie betalen voor de dame, tenzij ze zelf aanbiedt om iets te betalen. Ik kan me herinneren dat de meesten dat eigenlijk gewoon uit zichzelf voorstellen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat een meisje van begin 20 toch wel verwacht dat een 37-jarige zijn financiën wel redelijk op orde heeft, dus dat het dan eigenlijk als een nog grotere verrassing komt om zelf te betalen.

En over politiek praten op een eerste date? Tja, een beter anticonceptiemiddel is er niet denk ik :+

Er is een verschil tussen zelfvertrouwen hebben en dat ook uitstralen en je als een lompe boer gedragen, want dat vindt geen enkele vrouw aantrekkelijk.
Don't let my username fool you...
pi_170979721
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:54 schreef Karina het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf ook wel dat een date iets heel anders is dan met vrienden wat gaan drinken. Al is het dan ook vaak 'dit rondje is voor mij' ;) Ik zei namelijk later ook nog: bij een volgende date zou ik zeggen: deze keer betaal ik.

En emancipatie houdt natuurlijk ook in dat de vrouw weleens de man mee uit vraagt, dus je spreekt jezelf een beetje tegen.
Met vrienden ben je waarschijnlijk al vaker uit geweest naar een kroeg.

Zelf nodig ik weleens een vriend(in) uit voor een etentje en ja, dan betaal ik. En ik ben dus vrouw.
Ik was het ook die mijn huidige vriend uitnodigde voor een eerste date en dus heb ik toen ook betaald.
Zo werkt dat.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:09:40 #97
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170979733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:03 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Mwah hangt er een beetje af van hoe het gegaan is, maar je overlegt toch samen zo'n beetje wat je gaat doen? "Zullen we naar [..] gaan, iets eten?" "Zullen we naar dit of dat concert gaan?", en dan vind ik het raar om dan expliciet te zeggen "maar iedereen betaalt voor zichzelf". Zeker bij zo'n date waarbij je elkaar nog niet echt kent en er verder geen reden is waarom de ene meer zou moeten betalen dan de ander (anders dan in het geval je iemand al goed kent en je die een keer wil trakteren). Dat spreekt dan heden ten dage toch vanzelf.
Maar zoals ik in bovenstaande post ook zeg: hier kan het leeftijdsverschil wel meespelen. Een meid van begin 20 zit over het algemeen toch wat krapper in haar budget dan een 37-jarige, dus die zal eerder verwachten dat de meer volwassen persoon voor haar zal betalen. En als ik nu naar mezelf kijk als 35-jarige, denk ik ook dat dat niet geheel onterecht is.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:11:46 #98
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170979776
Autist zonder echte emoties deze TS. Overduidelijk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170979865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:03 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Mwah hangt er een beetje af van hoe het gegaan is, maar je overlegt toch samen zo'n beetje wat je gaat doen? "Zullen we naar [..] gaan, iets eten?" "Zullen we naar dit of dat concert gaan?", en dan vind ik het raar om dan expliciet te zeggen "maar iedereen betaalt voor zichzelf". Zeker bij zo'n date waarbij je elkaar nog niet echt kent en er verder geen reden is waarom de ene meer zou moeten betalen dan de ander (anders dan in het geval je iemand al goed kent en je die een keer wil trakteren). Dat spreekt dan heden ten dage toch vanzelf.
Nee dus. Wie uitnodigt betaalt. Zeker wanneer het gaat om een eerste date.
Dat 'overleggen' is niet om te kijken of de ander dat wel kan betalen maar of de ander dat wel leuk/lekker vindt.

Ik heb het hier bij de jeugd (rond de twintig en zowel mannen als vrouwen nu over de vloer) even gevraagd maar zij denken er net zo over als ik. Rekeningen splitten is meer voor vervolg dates zeggen zij.
pi_170979950
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus. Wie uitnodigt betaalt. Zeker wanneer het gaat om een eerste date.
Dat 'overleggen' is niet om te kijken of de ander dat wel kan betalen maar of de ander dat wel leuk/lekker vindt.

Ik heb het hier bij de jeugd (rond de twintig en zowel mannen als vrouwen nu over de vloer) even gevraagd maar zij denken er net zo over als ik. Rekeningen splitten is meer voor vervolg dates zeggen zij.
Als ik door een vrouw uitgenodigd zou worden voor een eerste date zou ik niet mijn eigen eten door haar laten betalen (nou ja, tenzij ze echt dwingend overkomt en het resoluut verbied).
Dat is mijn eer te na.

Straks zegt ze nog moet ik even met je meelopen voor je veiligheid en dat ze dan zelf alleen naar huis loopt :')

Maar de intentie is het halve werk.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')