abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170974984
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 23:10 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dat ov, kijk ik ga ook net het ov, maar de aansluiting is verre van praktisch. Ook duurt het een eeuwigheid om bijvoorbeeld op de veluwe te komen vanuit rotterdam
Ik heb een auto gehad, maar ik kon het niet betalen. Dan blijft de fiets over en het OV. :)
Ik wil mod worden.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:57:22 #52
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_170975076
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:36 schreef deadprez het volgende:

[..]

mag ik anders een beetje geld als je toch de rijke bigboi uit aan het hangen bent
Hij heeft wel een klein beetje een punt hoor.

Ik werk niet (vriend wel), ik rook en heb altijd sigaretten, heb een dure verzekering, betaal school, betaal veel boodschappen, koop regelmatig dure shit voor mezelf en toch hou ik geld over.

Van m'n stufi, dat wel, maar is echt geen vetpot ofzo. Heb per week denk ik 100 nogwat te besteden ofzo (geen idee eigenlijk. Ik pin gewoon alles wat los en vast zit) als vaste lasten er af zijn en toch zit ik nooit om geld verlegen.
pi_170975167
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:39 schreef Hdero het volgende:

[..]

Hier heb ik wel wat aan, dank je wel voor dit hulpzame advies! ^O^
Ah. Weer zo'n TS die alleen bevestiging wil.

Kijk Hdero, het is heel simpel:
- Wie uitnodigt zoekt de gelegenheid uit en betaalt.
- Ben je een vrek, hork of arm en wil je dus persé de rekening delen dan vermeldt je dat bij je uitnodiging en laat je aan haar de keuze voor de gelegenheid.

Zoals je het nu doet gaat er geen seks en zeker geen tweede date komen. Je zet die vrouwen namelijk voor het blok door achteraf, na het eten in de door jou gekozen gelegenheid, de rekening te presenteren. Dat is grof. Veel vrouwen (ook ik) zullen betalen maar je daarna geen blik meer waardig achten terwijl als je het bij de uitnodiging vermeldt én haar de gelegenheid laat uitzoeken, het in veel gevallen geen struikelblok is omdat je dan haar echt de keuze laat. Dat toont meer respect.

Hoe zou jij het ervaren als een kameraad je een biertje aanbiedt en als je die op hebt zegt: "Maar je betaalt hem wel zelf."

Als laatste: Zeiken over het 'gratis' gebruik maken van jouw pc om iets op te zoeken is wel "as low as you can go". Zit je in de schuldhulpverlening of zo? Geef je haar ook de rekening mee voor de koffie die ze bij jou thuis drinkt en de elektriciteit van de lamp die dan brandt in je huiskamer?
pi_170975178
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 07:27 schreef madeliefff het volgende:
Gvd hee net je andere r&p topic gelezen _O- pareltje.
Dat je dates niet lukken ligt aan je ietwat vreemde persoonlijkheid. Je bent een beetje typisch, Je lijkt het zelf niet door te hebben dus een beetje zelfresearch zou geen kwaad kunnen. Leer je eigen zwakke en sterke punten kennen en kies een date uit die daarbij past.
Zijn persoonlijkheid is zijn persoonlijkheid, dat ga je niet veranderen.
Je kan je gedrag aanpassen, maar dan ben je bewust bezig je anders voor te doen dan je daadwerkelijk bent en dat hou je niet eeuwig vol... en nee je persoonlijkheid kun je niet veranderen ook al denken vrouwen vaak van wel, wat een hoop mislukte relaties verklaard.
pi_170975241
37 zijn en zelfs dan niet de rekening betalen voor een 20 jarige date :')

Jij verdiend geen vrouw :{
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:12:46 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170975268
quote:
ik betaalde ze de maaltijd
Logisch.

quote:
de benzine in mijn auto om ze gratis van en naar huis te vervoeren
Jezus.

quote:
en vaak nog eens iets extras waar ze zin in hadden zoals gratis gebruik van mijn computer
:')
pi_170975377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:11 schreef Moofasah het volgende:
37 zijn en zelfs dan niet de rekening betalen voor een 20 jarige date :')

Jij verdiend geen vrouw :{
Ligt ook aan de date lijkt mij, put out or get out, als je zo graag wil dat van alles betaald word voor je.
pi_170975433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ligt ook aan de date lijkt mij, put out or get out, als je zo graag wil dat van alles betaald word voor je.
Het ligt vooral aan het moment en de manier. Minder aan het geld.
pi_170975475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het ligt vooral aan het moment en de manier. Minder aan het geld.
Uiteraard, ik bedoel dan ook niet perse seks, maar een teken van waardering laten we in deze realiteit nou eenmaal fysiek blijken.
Tenminste, en ik weet dit komt als een verrassing, maar mannen zijn niet helderziend, kunnen je gevoel niet oppikken via signalen en moeten het dus hebben van iets als een aanraking al is het maar een zoen na afloop date.
pi_170975549
Kansloos hoor die ongeëmancipeerde beta's die hun date denken te moeten kopen door alles voor ze te betalen.

Het is 2017 hoor, en een vrouw laat je niet in haar waarde door haar anders te behandelen vanwege haar geslacht. Als zij het zelfrespect mist om zelf voor haar eigen deel te laten betalen, en zich een beetje wil laten fêteren dan ga ik liever op zoek naar iemand anders.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:31:50 #61
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170975558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zijn persoonlijkheid is zijn persoonlijkheid, dat ga je niet veranderen.
Je kan je gedrag aanpassen, maar dan ben je bewust bezig je anders voor te doen dan je daadwerkelijk bent en dat hou je niet eeuwig vol... en nee je persoonlijkheid kun je niet veranderen ook al denken vrouwen vaak van wel, wat een hoop mislukte relaties verklaard.
onzin je kunt jezelf altijd bijschaven, leren om anders te communiceren met mensen etc. Dat wordt dan vanzelf een gewoonte. Je hoeft niet je hele karakter te veranderen he. In principe is de mens nooit 100 procent zichzelf . Je leert van kleins af aan dat het netjes is om 'bedankt' te zeggen dat je 'hoi' zegt als je iemand tegen komt , dat je een glimlach op zet als je in een winkel werkt , dat je visite iets te drinken aan bied etc. wanneer je onderdeel bent van een maatschappij kun je nooit 100 procent "jezelf "zijn :D
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_170976056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:31 schreef madeliefff het volgende:

[..]

onzin je kunt jezelf altijd bijschaven, leren om anders te communiceren met mensen etc. Dat wordt dan vanzelf een gewoonte. Je hoeft niet je hele karakter te veranderen he. In principe is de mens nooit 100 procent zichzelf . Je leert van kleins af aan dat het netjes is om 'bedankt' te zeggen dat je 'hoi' zegt als je iemand tegen komt , dat je een glimlach op zet als je in een winkel werkt , dat je visite iets te drinken aan bied etc. wanneer je onderdeel bent van een maatschappij kun je nooit 100 procent "jezelf "zijn :D
Nee op een gegeven moment staan de verbindingen redelijk vast in de hersenen.
Ja als je klein bent en dus nog niet volledig ontwikkelde hersenen hebt, leren je hersens nieuwe verbindingen makkelijk te maken, waardoor bepaald gedrag inderdaad aan te leren is.

Op een gegeven moment is dat, ik zal niet zeggen "niet meer", maar heel lastig nog te bewerkstelligen.
Dat wil zeggen je kan nieuwe verbindingen maken, maar de oude gaan niet weg (als je jong bent wel), waardoor je wel bepaald gedrag kan gaan vertonen, maar dan ben je eigenlijk niet langer jezelf zoals dat zich heeft ontwikkeld door de jaren heen.

Nogmaals, alleen vrouwen denken vaak over mannen dat het wel kan.
Wat een beetje seksistisch klinkt ongetwijfeld, maar het blijkt wel weer uit je eigen reactie.

Edit : er zijn studies die gepoogd hebben te kijken naar de mogelijkheden bepaalde kernaspecten van een persoonlijkheid en of ze te veranderen zijn.
Bijv., iemand die introvert is zal niet extravert gaan worden.. maar is dat te veranderen?

Op heel beperkte schaal kan het wel, maar van de x proefpersonen zijn er maar heel weinig geweest die blijkbaar inderdaad het een of ander kunnen veranderen.
Het is niet bepaald te zeggen dat iedereen zijn persoonlijkheid kan aanpassen.

Wel, wat ik dus al zei, kun je nieuw gedrag aanleren, maar dat is wat anders dan persoonlijkheid.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 16-05-2017 10:06:48 ]
pi_170976305
Ik vind dit wel een toffe discussie.

Geloof best wel dat bv hardcore hooligans zachter worden als ze kinderen krijgen bv.
Maar klootzakken zullen niet opeens hele lieve mensen worden en hele lieve mensen zullen niet opeens klootzakken worden.

Ja ze zullen zich misschien een periode hoffelijk gedragen, maar dat masker valt uiteindelijk ook wel af.

Wel ben ik een rustiger persoon geworden ipv. een stuiterbal (hoewel dat ook niet altijd is).
Maar dat zijn ook maar symptonen.

Echter als je als TS het al genereus vindt dat iemand van je computer gebruik mag maken, vraag ik met af of dit persoonlijkheid is (deelde hij al speelgoed tijdens schooltijd) of komt dit door ervaringen in zijn leven.
a great future doesn't require a great past
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:22:20 #64
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170976376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee op een gegeven moment staan de verbindingen redelijk vast in de hersenen.
Ja als je klein bent en dus nog niet volledig ontwikkelde hersenen hebt, leren je hersens nieuwe verbindingen makkelijk te maken, waardoor bepaald gedrag inderdaad aan te leren is.

Op een gegeven moment is dat, ik zal niet zeggen "niet meer", maar heel lastig nog te bewerkstelligen.
Dat wil zeggen je kan nieuwe verbindingen maken, maar de oude gaan niet weg (als je jong bent wel), waardoor je wel bepaald gedrag kan gaan vertonen, maar dan ben je eigenlijk niet langer jezelf zoals dat zich heeft ontwikkeld door de jaren heen.

Nogmaals, alleen vrouwen denken vaak over mannen dat het wel kan.
Wat een beetje seksistisch klinkt ongetwijfeld, maar het blijkt wel weer uit je eigen reactie.

Edit : er zijn studies die gepoogd hebben te kijken naar de mogelijkheden bepaalde kernaspecten van een persoonlijkheid en of ze te veranderen zijn.
Bijv., iemand die introvert is zal niet extravert gaan worden.. maar is dat te veranderen?

Op heel beperkte schaal kan het wel, maar van de x proefpersonen zijn er maar heel weinig geweest die blijkbaar inderdaad het een of ander kunnen veranderen.
Het is niet bepaald te zeggen dat iedereen zijn persoonlijkheid kan aanpassen.

Wel, wat ik dus al zei, kun je nieuw gedrag aanleren, maar dat is wat anders dan persoonlijkheid.

" vrouwen denken over mannen dat t wrl kan? Haha nee hoor ik denk t bij iedereen...ook vrouwen. Uit jouw reactie kan ik opmaken dat issues hebt met vrouwen dus dat maakt jou wellicht geen goede tipgever.

Je hoort mij niet zeggen dat een intro iemand extravert kan worden. Dat lijkt me idd sterk en is mijn bedoeling ook niet. Een intro moet intro blijven. Maar je kunt wel wat vaardigheden aanleren als je niet sociaal bent bijv.
Dat je leert goh als er visite komt vraag ik of ze wat willen drinken. Zodat je wel beleefd bent. En men je niet raar vind.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_170976381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:19 schreef Droopie het volgende:
Ik vind dit wel een toffe discussie.

Geloof best wel dat bv hardcore hooligans zachter worden als ze kinderen krijgen bv.
Maar klootzakken zullen niet opeens hele lieve mensen worden en hele lieve mensen zullen niet opeens klootzakken worden.

Ja ze zullen zich misschien een periode hoffelijk gedragen, maar dat masker valt uiteindelijk ook wel af.

Wel ben ik een rustiger persoon geworden ipv. een stuiterbal (hoewel dat ook niet altijd is).
Maar dat zijn ook maar symptonen.

Echter als je als TS het al genereus vindt dat iemand van je computer gebruik mag maken, vraag ik met af of dit persoonlijkheid is (deelde hij al speelgoed tijdens schooltijd) of komt dit door ervaringen in zijn leven.
Zeker kan dat wel, van een echte klootzak naar een aardig/lief persoon. Totale karakterverandering. Heel bijzonder verhaal.
pi_170976475
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:22 schreef madeliefff het volgende:

[..]

" vrouwen denken over mannen dat t wrl kan? Haha nee hoor ik denk t bij iedereen...ook vrouwen. Uit jouw reactie kan ik opmaken dat issues hebt met vrouwen dus dat maakt jou wellicht geen goede tipgever.

Je hoort mij niet zeggen dat een intro iemand extravert kan worden. Dat lijkt me idd sterk en is mijn bedoeling ook niet. Een intro moet intro blijven. Maar je kunt wel wat vaardigheden aanleren als je niet sociaal bent bijv.
Dat je leert goh als er visite komt vraag ik of ze wat willen drinken. Zodat je wel beleefd bent. En men je niet raar vind.
Je haalt nog steeds gedrag en persoonlijkheid in de war.
pi_170976999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je haalt nog steeds gedrag en persoonlijkheid in de war.
Maar klootzakken worden toch niet geboren en lieve mensen toch ook niet.

Je hebt wel temperament bv.
pi_170977210
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar klootzakken worden toch niet geboren en lieve mensen toch ook niet.

Je hebt wel temperament bv.
Bepaalde aspecten zijn wel degelijk genetisch bepaald, maar het is niet de ultieme factor.
Zo heeft iedereen wel bepaalde trekjes van de ouders, heb je dat aangeleerd of zat het er al in?
Dat is een eindeloze discussie genetica vs opvoeding/ervaringen.

Niet anders als iemand die netjes is opgevoed maar later drugs gaat dealen of moorden etc.
Want ligt het dan aan iets genetisch, bepaalde aanleg of bepaalde ervaringen?

Persoonlijk zou ik zeggen waarschijnlijk een combinatie.

Hoe dan ook iedereen ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier, bepaalde kernaspecten van je persoonlijkheid ontwikkelen zich in de tussentijd net zo terwijl je ouder word, op een gegeven moment ligt dat redelijk vast.

Wat je overhoudt zijn dat bepaalde gedragingen die je kan aanleren, maar ja dat is wel even wat anders.
Het is letterlijk het verschil tussen netjes doen of netjes zijn.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:06:01 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170977329
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:35 schreef Sigaartje het volgende:
Als man hoor je gewoon de hele rekening te betalen bij een date, zo hoort het. Tenzij de dame anders wil.
En of die date nou op iets uitloopt of niets, doet niet terzake.

Je mag trots zijn dat je met een dame uit mag. En daar mag voor betaald worden. Zo hoort het.
Pussy pandering op zijn extreemst, mensen.
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:21:56 #71
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_170977711
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:24 schreef Droopie het volgende:
Je vraagt iemand mee om een etentje?

Tenzij het gewoon vriendschappelijk is, kan je ervan uit gaan dat jij netjes de rekening mag betalen als man.
Als een vrouw aanbiedt om te mee te betalen prima.. Dan is het om het even.

Ik persoonlijk vind ik het wel tof als ze het aanbiedt, maar dan zeg ik laat maar is goed.

Noem het ouderwets, zeker een eerste keer is dit gewoon netjes.
Als zij het een volgende keer wilt betalen vind ik het ook goed.

Vind het wel grappig om te lezen, omdat ik er nog nooit een probleem mee heb gehad.

Soms ga ik met een normale vriendin en dan trekken ze zelf regelmatig de knip als ik bv kaartjes voor de bios heb geregeld of betalen ze het drinken.

Sociale zaken en daten kosten geld.
Zeker in het begin zou ik daar niet zoveel heisa over maken.
Het is al ingewikkeld zat.

Ben je blut? Doe dan iets wat je wel kan veroorloven.
Juist, bijvoorbeeld (als je een eigen "thuis" hebt) vraag haar thuis en kook voor haar. Of maak iets lekkers klaar voordat je gaat daten, en doe een kopje koffie of drankje en stel dan later voor met jou naar huis te gaan want je hebt nog heerlijke zelfgemaakte erwtensoep (of nasi of cake of etc.) thuis. Die moet je gewoon proeven!
Zie je dat ze twijfelt dan zeg ik: wees gerust, ik zal niks doen wat je niet wilt, of ... ik heb nog nooit een vrouw verkracht en ben dat ook nu niet van plan. Wees ook niet bevreesd gewoon te zeggen, ik heb geen zin veel geld uit te geven voor iets dat ik thuis veel lekkerder en veel goedkoper zelf kan maken.
Ik denk dat een (geestelijk) volwasssen vrouw dit alleen maar kan waarderen (deze instelling). Bovendien zijn vrouwen nieuwsgierig en bij iemand thuis komen geeft je zoveel informatie over hem .... dat willen ze zien.
Is ze nog te angstig dan laat ik het, ze heeft dan blijkbaar te weinig mensenkennis en levenservaring om te zien dat ik een fatsoenlijk mens ben. Of geef haar in deze moderne tijd haar je ID en zeg: tekst je moeder of je vriendin of je thuiscomputer maar met wie je meegaat.

Ga je toch iets eten, dan betaal ik als man. Zeker de eerste keer. Valt je dat financieel zwaar, kun je het er bij een volgende keer uit over hebben: sorry, heb niet zoveel geld vind je het erg je eigen eten (kaartje etc.) te betalen. Vindt ze dat erg dan wees blij dat je ervan af bent.
Beware of the goldsucker !!!

^O^ ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 16-05-2017 11:41:33 ]
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Net terug uit Azie en bied mannen hulp en vooral advies bij het zoeken naar een goede, lieve en lekkere Zuid-Oost Aziatische.
pi_170977841

Grotendeels eens.

Maar ipv zeggen ik ga je niet verkrachten en is hier een kopietje ID (niet vergeten de reden voor gebruik erdoorheen te schrijven :P)

Zeg ik liever, sorry maar ik heb momenteel weinig geld, maar zou wel leuk vinden om met je af te spreken.
Zullen we gaan picknicken of wandelen ofzo ?
pi_170977881
TS lijkt wel op Deezertje. :')

Het gaat eigenlijk al een beetje mis wanneer je als 37-jarige op date gaat met een 20-jarige vind ik. Nu is er met dat leeftijdsverschil an sich niet zoveel mis, maar wel als je haar maaltijd nog niet eens kunt betalen. :') Kom op man, zij studeert waarschijnlijk nog. Beetje zielig verhaal dit.

Gek trouwens dat vrouwen niet op een bittere man vallen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:48:20 #74
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_170978267
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:27 schreef Droopie het volgende:

Grotendeels eens.

Maar ipv zeggen ik ga je niet verkrachten en is hier een kopietje ID (niet vergeten de reden voor gebruik erdoorheen te schrijven :P)

Zeg ik liever, sorry maar ik heb momenteel weinig geld, maar zou wel leuk vinden om met je af te spreken.
Zullen we gaan picknicken of wandelen ofzo ?
Neen, ik loop niet met kopietjes van mijn ID maar laat eventueel haar mijn ID zien en zij kan wat mij betreft mijn naam etc. aan iemand doorsturen.

Dat tweede stukje van Droopie "Zeg ik liever .......... etc." ben ik het volledig en 100 % mee eens.

:)
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Net terug uit Azie en bied mannen hulp en vooral advies bij het zoeken naar een goede, lieve en lekkere Zuid-Oost Aziatische.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:19:03 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170978844
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:31 schreef Fokpop het volgende:
Kansloos hoor die ongeëmancipeerde beta's die hun date denken te moeten kopen door alles voor ze te betalen.

Het is 2017 hoor, en een vrouw laat je niet in haar waarde door haar anders te behandelen vanwege haar geslacht. Als zij het zelfrespect mist om zelf voor haar eigen deel te laten betalen, en zich een beetje wil laten fêteren dan ga ik liever op zoek naar iemand anders.
Daar gaat dit niet om, dit gaat om iemand uitnodigen en ergens mee heen nemen. Om dan achteraf even te melden dat dat persoon mee moet betalen.

Voor hetzelfde geld zit dat persoon even wat lastiger in geld op dat moment en zou als ze (in dit geval) ergens anders heen zijn gegaan als ze wist dat ze mee moest betalen.
Dat mee betalen is niet erg, het pas achteraf horen dat dat moet is erg.

Als ik iemand uitnodig om daar en daar wat te gaan eten dan betaal ik. Wil ik de rekening delen dan overleg ik vooraf, welk budget en evt waarheen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')