abonnement Unibet Coolblue
pi_170960530
Binnenkort dus gratis roamen, bellen en data enz. Leuk voor de bühne, eindelijk merkt het klootjesvolk iets van de vruchten van Europa enz enz.

Maar wat ik nog niet helemaal heb kunnen vinden is hoe het zit met bellen náár het buitenland. Familie belt regelmatig naar Duitsland/België en heeft daarvoor een ziggo pakket met Europa bellen.

Ik vermoed dat, met de nieuwe EU regels van 1 juli, (mobiel) bellen naar het buitenland nog steeds onder de oude tarieven valt? Zou het dan mogelijk zijn een Duitse prepaid sim te halen, in een oude Nokia te stoppen, en daarmee vanuit NL naar Duitsland bellen? Dan betaal je gewoon lokaal tarief en zou dat ziggo pakket weg kunnen? Of je vanuit Duitsland laten bellen op die Duitse sim, dan valt het gewoon onder de bundel van die kennissen?

Hebben jullie enig idee of dit idee gaat werken? IP bellen/skype enz zijn ze nog niet echt aan toe :P
  maandag 15 mei 2017 @ 16:10:33 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170961110
Ik heb bij mijn abonnement iets van 60 of 100 minuten naar het buitenland bellen erbij.

Het halen van een Duitse simkaart en daarmee bellen is bellen vanuit het buitenland en dus geen lokaal tarief. Is bellen via Whatsapp geen optie?
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:14:00 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170961178
Bellen naar het buitenland is inderdaad niet vaak inclusief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_170961269
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:10 schreef RingBewoner het volgende:
Ik heb bij mijn abonnement iets van 60 of 100 minuten naar het buitenland bellen erbij.

Het halen van een Duitse simkaart en daarmee bellen is bellen vanuit het buitenland en dus geen lokaal tarief. Is bellen via Whatsapp geen optie?
Ze bellen niet vaak, maar wel lang. Kan zo een uur zijn per gesprek. Minuten zijn dan snel op. Europa bellen kost ze nu ¤15 p/m en dan betalen ze alleen de startkosten à 11 cent per gesprek. De buitenlandse kennissen/familie hebben -zover mij bekend- goedkoop of gratis nationaal bellen (zowel mobiel als vast). Dus ik dacht als ze een Duitse sim gebruiken in Nederland, dan staat die sim op 'roaming' toch? De Duitse kennis kan de Duitse sim bellen, hij/zij kan immers niet weten dat die sim in het buitenland zit, dus hoeven zij de buitenland kosten niet te betalen. Ik dacht dat je met de nieuwe regels in het buitenland mocht bellen, dus ook gebeld worden toch?

Via whatsapp is waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste oplossing ja. Maar ik weet zo niet of de kennissen overal in huis goede wifi hebben. Zou ik even na moeten vragen.

Maar je zegt dat je met een Duitse sim niet voor lokaal tarief vanuit Nederland kan bellen. Dat kan toch juist wel met de nieuwe regels?
  maandag 15 mei 2017 @ 16:24:30 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170961466
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:17 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ze bellen niet vaak, maar wel lang. Kan zo een uur zijn per gesprek. Minuten zijn dan snel op. Europa bellen kost ze nu ¤15 p/m en dan betalen ze alleen de startkosten à 11 cent per gesprek. De buitenlandse kennissen/familie hebben -zover mij bekend- goedkoop of gratis nationaal bellen (zowel mobiel als vast). Dus ik dacht als ze een Duitse sim gebruiken in Nederland, dan staat die sim op 'roaming' toch? De Duitse kennis kan de Duitse sim bellen, hij/zij kan immers niet weten dat die sim in het buitenland zit, dus hoeven zij de buitenland kosten niet te betalen. Ik dacht dat je met de nieuwe regels in het buitenland mocht bellen, dus ook gebeld worden toch?

Via whatsapp is waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste oplossing ja. Maar ik weet zo niet of de kennissen overal in huis goede wifi hebben. Zou ik even na moeten vragen.

Maar je zegt dat je met een Duitse sim niet voor lokaal tarief vanuit Nederland kan bellen. Dat kan toch juist wel met de nieuwe regels?
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier echt alles van wist. Het was, en is deels, nog zo dat;

Als ik een Nederlandse simkaart heb en jij belt mij in Frankrijk dan betaal ik de kosten tot de grens. Jij betaalt inderdaad gewoon alleen de kosten binnen Nederland en dat kan van je belminuten afgaan zonder extra kosten.

Echter, het tegoed van je eventuele prepaid wordt dan wel aangesproken.

Als het inderdaad zo is dat je een Duitse provider hebt met 'de nieuwe regels' dan zou je voor hetzelfde tarief vanuit het buitenland kunnen bellen als in Duitsland. Net als nu met Nederlandse abonnementen het geval is.

Overigens is bellen via Whatsapp geen grootverbruiker van data. Een uurtje bellen kost ongeveer 15mb. Als je dus een abonnement hebt van 1gb dan kan je wel even vooruit. Persoonlijk zou ik ook voor die optie kiezen, het is het makkelijkst en snelst. Geen gedoe met eventueel opwaarderen en een goede kwaliteit van gesprekken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_170961587
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier echt alles van wist. Het was, en is deels, nog zo dat;

Als ik een Nederlandse simkaart heb en jij belt mij in Frankrijk dan betaal ik de kosten tot de grens. Jij betaalt inderdaad gewoon alleen de kosten binnen Nederland en dat kan van je belminuten afgaan zonder extra kosten.

Echter, het tegoed van je eventuele prepaid wordt dan wel aangesproken.

Als het inderdaad zo is dat je een Duitse provider hebt met 'de nieuwe regels' dan zou je voor hetzelfde tarief vanuit het buitenland kunnen bellen als in Duitsland. Net als nu met Nederlandse abonnementen het geval is.

Overigens is bellen via Whatsapp geen grootverbruiker van data. Een uurtje bellen kost ongeveer 15mb. Als je dus een abonnement hebt van 1gb dan kan je wel even vooruit. Persoonlijk zou ik ook voor die optie kiezen, het is het makkelijkst en snelst. Geen gedoe met eventueel opwaarderen en een goede kwaliteit van gesprekken.
Ok, dat dataverbruik had ik ooit opgezocht en toen zag ik iets van +/- 1mb per minuut. Vandaar m'n terughoudendheid wat dat betreft. Zal het eens uittesten met een data-teller en kijken wat het nu echt is.

Vind het overigens maar een vreemd verhaal dit hele nieuwe roaming-plan. Binnenkort kan ik dus vanuit Frankrijk 'gewoon' naar Nederland bellen. Maar als ik in Frankrijk zit, kan ik dan ook de lokale bakker bellen vanuit de bundel? Of blijf je dat wel als 'buitenland' betalen? Had liever gezien dat ze dan ook echt één interne telecomzone van zouden maken. Mja is een andere discussie :')
  maandag 15 mei 2017 @ 16:32:27 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170961642
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:30 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Vind het overigens maar een vreemd verhaal dit hele nieuwe roaming-plan. Binnenkort kan ik dus vanuit Frankrijk 'gewoon' naar Nederland bellen. Maar als ik in Frankrijk zit, kan ik dan ook de lokale bakker bellen vanuit de bundel?
Ja. Het verschilt nog een beetje per provider wat betreft hoeveelheid minuten/sms/mb je mag verbruiken. Maar de tijd van extra kosten is zo goed als verleden tijd. Overigens een enorm gemak, laatst op vakantie geweest en gewoon whatsappen, internetten en bellen zonder zorgen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_170961685
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja. Het verschilt nog een beetje per provider wat betreft hoeveelheid minuten/sms/mb je mag verbruiken. Maar de tijd van extra kosten is zo goed als verleden tijd. Overigens een enorm gemak, laatst op vakantie geweest en gewoon whatsappen, internetten en bellen zonder zorgen.
Echt? Dus vanuit Nederland kan ik de kennissen niet zonder meer bellen, maar als ik de grens over stap kan ik ze wel bellen vanuit de bundel?
Inderdaad lekker bij het roamen, dat natuurlijk wel.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:37:28 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170961746
quote:
11s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:34 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Echt? Dus vanuit Nederland kan ik de kennissen niet zonder meer bellen, maar als ik de grens over stap kan ik ze wel bellen vanuit de bundel?
Inderdaad lekker bij het roamen, dat natuurlijk wel.
Vanuit Nederland ook. Afhankelijk van je bundel dat wel.

Ik weet niet hoe het zit met je huidige bundel of provider, maar je zou ze even kunnen contacteren om te vragen wat je hebt. En als je abonnement bijna afloopt zou je eens kunnen kijken wat het beste bij je past. T-mobile, Tele2 en o.a. Vodafone hebben mooie bundels waarmee je bijna zorgeloos kan bellen en sms'en binnen Europa.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:47:44 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_170961970
Ik bel al lang gratis naar het buitenland, via Whatsapp of Facebook messenger.
pi_170969686
Gewoon via Facebook bellen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171675715
Hier een andere case mbt bellen in de EU.
Ik heb onbeperkt bellen van tmobile. Ga volgende week op vakantie naar Portugal. Mn schoonvader zit dan in Kroatië. Hij heeft geen smartphone en dus ook geen whatsapp. Hij heeft een NL pre paid kaart er in zitten.

Mijn vraag is kan ik hem onbeperkt bellen vanuit Portugal zonder dat het hem geld kost uit zijn bundel.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:38:40 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171675788
Ik heb nooit begrepen waarom Vodafone nooit een abo aangeboden heeft waarbij je nooit roamt zolang je in een Vodafone netwerk zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:42:29 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_171675884
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom Vodafone nooit een abo aangeboden heeft waarbij je nooit roamt zolang je in een Vodafone netwerk zit.
Omdat dat niet mag denk ik.
pi_171697479
Dus ik kan op mijn gsm roaming aanzetten in Belgie en Duitsland zonder bezorgd te worden over de kosten?
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:01:00 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_171697493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:00 schreef daniela_007 het volgende:
Dus ik kan op mijn gsm roaming aanzetten in Belgie en Duitsland zonder bezorgd te worden over de kosten?
Yep.

Dankzij de EU.
pi_171697767
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Yep.

Dankzij de EU.
pi_171698671
Het is al ingegaan _O_

Je hoeft alleen maar roamen aan te vinken en klaar.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171704742
Toch mooi dat ze dit invoeren niet al te ver voor ik naar het buitenland ga een aantal keer ^O^ .
Eerder dit jaar zat ik ook in het buitenland en toen telkens maar rotzooien met opletten op de kosten en internet als ergens wifi was. Wat erg lastig was als je contact moet zoeken met mensen terwijl je ergens onderweg bent.
  donderdag 15 juni 2017 @ 09:38:35 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171704872
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom Vodafone nooit een abo aangeboden heeft waarbij je nooit roamt zolang je in een Vodafone netwerk zit.
Je bedoelt, waarom ze nooit de klant hebben geholpen ipv de eigen financiële afdeling?
Tja, waarom zou dat zijn?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 juni 2017 @ 09:41:14 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171704911
quote:
11s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:34 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Echt? Dus vanuit Nederland kan ik de kennissen niet zonder meer bellen, maar als ik de grens over stap kan ik ze wel bellen vanuit de bundel?
Inderdaad lekker bij het roamen, dat natuurlijk wel.
Zo werkt het inderdaad. Ik heb een Duits abonnement. Bij mij werkt het al 2,5 jaar zo. Heb het zelfs uitgebreid, voor 5 euro per maand werkt het ook in Europe buiten de EU en in enkele andere landen, zoals Amerika, Noorwegen, Turkije, Australie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 juni 2017 @ 09:42:37 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171704930
quote:
99s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:38 schreef XL het volgende:

[..]

Je bedoelt, waarom ze nooit de klant hebben geholpen ipv de eigen financiële afdeling?
Tja, waarom zou dat zijn?
Korte termijn visie vs lange termijn visie.
Met een oplossing zoals ik die aandroeg had Vodafone een veel klanten kunnen winnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:02:32 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171705293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:36 schreef BorTheWolf het volgende:
Hier een andere case mbt bellen in de EU.
Ik heb onbeperkt bellen van tmobile. Ga volgende week op vakantie naar Portugal. Mn schoonvader zit dan in Kroatië. Hij heeft geen smartphone en dus ook geen whatsapp. Hij heeft een NL pre paid kaart er in zitten.

Mijn vraag is kan ik hem onbeperkt bellen vanuit Portugal zonder dat het hem geld kost uit zijn bundel.
Nee, hij betaalt wel kosten. De kosten vanaf Kroatië naar Nederland. Dit is omdat 'jij niet weet' dat hij in het buitenland zit. Echter, ook voor je schoonpa geldt dan hetzelfde tarief als in Nederland.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:03:45 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171705314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Korte termijn visie vs lange termijn visie.
Met een oplossing zoals ik die aandroeg had Vodafone een veel klanten kunnen winnen.
Ja, en bijvoorbeeld T-mobile ook. Vanwege die concurrentiepositie kan ik mij voorstellen dat het niet is toegestaan.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 15 juni 2017 @ 10:22:10 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171705673
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, en bijvoorbeeld T-mobile ook. Vanwege die concurrentiepositie kan ik mij voorstellen dat het niet is toegestaan.
Nee, Er waren wel degelijk dit soort abonnementen maar alleen voor zakelijke klanten, duur en erg complex.
Er is trouwens bij Vodafone een schoonmaak actie aan de gang, alleen al bij Vodafone Duitsland hebben ze meer dan 500 verschillende abonnementmogelijkheden, het is vrijwel onmogelijk nog te administreren, en hoeveel er echt zijn is zelfs niet helemaal duidelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:16:31 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171708070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Korte termijn visie vs lange termijn visie.
Met een oplossing zoals ik die aandroeg had Vodafone een veel klanten kunnen winnen.
Ook korte termijn, kijk maar naar T-Mobile, de 'uncarrier' in de vs. In weinig tijd de hele markt kapot gemaakt. Zijn volgens mij gewoon prijsafspraken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')