abonnement Unibet Coolblue
pi_171070734
Ja, we hebben rolluiken. Ze wil de laatste tijd wel steeds dat de deur open blijft, maar of dat ook weer uitproberen is of dat ze dat echt fijner vindt is me een raadsel. Ze sliep al maanden gewoon met de deur dicht en dan een nachtlampje aan. Peuters. O+
pi_171071918
Aapjes zijn het. :+ . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171072221
Wow, goede schminkskills. _O_
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:07:02 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171072323
Impressive! Melle doet ook sinds een half jaar ofzo regelmatig moeilijk met slapen maar het loopt nu een beetje de spuigaten uit.

Alleen hielp het stoppen met s middags slapen niet, dus daar zijn we weer mee begonnen. Op t kinderdagverblijf slaapt hij ook nog. Als hij niet slaapt eet hij s avonds niks van boze vermoeidheid en dan slaapt hij ook niet. En vroeger eten gaat niet, iedereen is om zes uur thuis.
Kwak
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:08:10 #55
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171072344
Vandaag zijn we trouwens naar avifauna O+ kende het van vroeger maar het is zo leuk met Melle nu! En ik kan nu veel meer waarderen hoe mooi aangelegd en beplant het is enzo. En de vogelshow is nieuw, de speeltuin vond ik vroeger leuker, meer gewone speeltoestellen enzo.
Kwak
pi_171072501
Wij hebben hier een mannetje die zijn middagslaapje echt nog nodig heeft. We laten hem maximaal 1,5 uu slapen en uiterlijk 15:00 uit bed. Als we ons daar netjes aan houden slaapt ie uiterlijk 19:30, doen we dat niet (te lang of tot te laat slapen) dan is het soms feest tot 20:30.

Ik moet zeggen dat ik wel merk dat we het fijn zouden vinden als die middagslaap weg is zeg maar. Ik voel me in het weekend wel aardig gebonden.

Vanochtend kwam de buurjongen van 11 allerlei spullen voor B brengen. Waterspuiten, een plastic keukentje met servies, boekjes. En hij nam alles 1 voor 1 door met B. Hij was er toch echt te oud voor dus hij vroeg zich af of wij het wilden hebben, zo lief. En B megatrots dat de grote buurjongen de tijd nam en van alles kwam brengen.
pi_171072636
N. heeft net iets meer dan een uur geslapen en was rond 2 uur wakker. Normaal pas tegen 3 of soms zelfs nog later. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. :)
  zaterdag 20 mei 2017 @ 16:04:19 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171074154
Half negen is hier tegenwoordig 'dat ging goed zeg!' :')
Kwak
pi_171084685
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 07:46 schreef Selvaria het volgende:
Au. En hij zelf? N. is ook een lompe, maar op de een of andere manier ben ik altijd degene met pijn, terwijl zij er alleen dom bij loopt te grinniken. _O-

Beterschap Exode!

Ik kwam met een vraag:
N. gaat (ging) altijd tussen 7 en half 8 naar boven en sliep dan meestal rond 8 uur. De laatste tijd is dat enorm verschoven: gisteren sliep ze pas om 10 uur. Ze ligt dan eerst wat te kletsen, maar vervolgens begint ze te jengelen omdat:
"Speentje vies is :'( "
"Ikke wil dinken" (vervolgens sabbelt ze alleen wat aan haar fles)
"Kannie onder deken :( " (zelf steeds de deken wegtrappen)
"Ikke ben wakker!"
"Jenne dikke tuffel (knuffel) geven! O+ "
" Fwozen zien!"
enz.

Als we niet naar haar toe komen begint ze te huilen en stopt daar niet mee. We gaan nu elke keer naar haar toe om haar wat te sussen en zeggen dat het bedtijd is, maar het is best vermoeiend zo, ook met een zusje dat nog wel eens wakker wordt van haar.

Is het de leeftijd? Moet haar middagslaapje er af of ingekort worden? Ze slaapt tussen de middag nog zo'n 1,5 à 2,5 uur, meestal vanaf 12.30/13.00.
Ik heb hetzelfde gehad hier. Bedtijd is om 20:00, maar regelmatig werd dit met smoesjes gerekt tot soms wel 21:30.
Wij zijn heel consequent niet ingegaan op alle verzoeken, hebben alleen wel een bidon in het bed gezet.
Nu ligt ze nog steeds wel eens een hele tijd te kletsen in bed, maar wij hoeven niet meer naar boven te gaan, dus ik laat het lekker gaan zo.
Middagslaapje duurt meestal 3 uur nog hier, ik heb nooit overwogen om die in te korten.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_171094268
Leuk Kwak! Dacht ik al dat het voor jullie ook zo leuk zou zijn. Dat bandje was hier een succes om dan overal in te mogen, de draaimolen en dergelijke. Het spookhuis had grote indruk gemaakt :X Wij gaan over een jaar ofzo weer terug, vond het echt geniaal.

Hier vandaag ook voor het eerst een geschminkt kind! O+ Een beertje ligt nu in zijn bed te slapen, want ik kreeg het er ook nauwelijks afgepoetst :X

Exode, wat klinkt dat lief van de buurjongen zeg!

R. slaapt nu met 2,5 nog altijd overdag, tenzij even in de auto geslapen of logeren bij iemand. Op de opvang ook al maanden niet meer. Maar we laten hem gerust slapen tot 16.00 als hij dan nog slaapt, en ligt dan om 20.30 of 21.00 weer. Nu elke avond op het potje, dat neemt met elkaar ook wel wat langer de tijd, dus we kijken dan 's avonds iets minder lang tv. Normaal ligt hij om 20.00. vroeger op bed, resulteert altijd in belachelijk vroeg wakker zijn, dus liever dan zo. Later op bed, staat niet garant voor uitslapen helaas.
pi_171095999
Teun heeft een tijd gehad dat hij niet wilde slapen. Mijn man kreeg er uit dat hij bang voor monsters is dus wij hebben een week of 2 monsters gezocht voordat hij naar bed ging dat er echt niks was. Is nu weer goed.
Hij slaapt vanaf ruim anderhalf smiddags niet meer. Jan heeft het tot zijn 3de vol gehouden om smiddags te slapen. Bij ons was bij moeilijk savonds slapen wel middagslaapje korten of slippen. Ze slapen nu heel soms even een half uurtje op de bank als ze omvallen maar max 45 min anders savonds ellende
  zondag 21 mei 2017 @ 23:10:10 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171108085
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:58 schreef Hilmo het volgende:
Leuk Kwak! Dacht ik al dat het voor jullie ook zo leuk zou zijn. Dat bandje was hier een succes om dan overal in te mogen, de draaimolen en dergelijke. Het spookhuis had grote indruk gemaakt :X Wij gaan over een jaar ofzo weer terug, vond het echt geniaal.

Hier vandaag ook voor het eerst een geschminkt kind! O+ Een beertje ligt nu in zijn bed te slapen, want ik kreeg het er ook nauwelijks afgepoetst :X

Exode, wat klinkt dat lief van de buurjongen zeg!

R. slaapt nu met 2,5 nog altijd overdag, tenzij even in de auto geslapen of logeren bij iemand. Op de opvang ook al maanden niet meer. Maar we laten hem gerust slapen tot 16.00 als hij dan nog slaapt, en ligt dan om 20.30 of 21.00 weer. Nu elke avond op het potje, dat neemt met elkaar ook wel wat langer de tijd, dus we kijken dan 's avonds iets minder lang tv. Normaal ligt hij om 20.00. vroeger op bed, resulteert altijd in belachelijk vroeg wakker zijn, dus liever dan zo. Later op bed, staat niet garant voor uitslapen helaas.
Bandje hebben wij juist niet gedaan :) hij was content met de gratis speeldingen.

Als hij groter is denk ik wel leuk idd.

Vroeger was dat met die bootjes een grote open vijver, het is echt helemaal verbouwd!
Kwak
pi_171111778
Ah wat lief Hilmo en wat voor creatie is er gemaakt van de schmink?
Kwak, hihi, naar bed brengen is niet zo'n succes momenteel?

B had gisteren aan het meer zijn middagslaap overgeslagen, niet zo'n goed idee, mijnheer was zo moe dat ie over zijn eigen voeten viel, net op een klein stuk stoep/tegels. Knie open, schaafwond op zijn scheen en teen open. Boos was ie...boos dat ie daardoor niet meer mocht graven en het water in mocht. Gelukkig was het vanochtend helemaal dicht dus hij is weer naar het strand met zijn andere mama. (de vouwwagen staat...ik zou er voor geen goud in willen slapen maar als veredelde schuur aan het meer, prima!)
pi_171116039
Oh dat scheelt kwak! R. is gek op draaimolens nu hij die angst heeft overwonnen dus dat kon bij ons wel uit dan.

Exode, hij was geschminkt als beertje, te schattig. Ging er alleen wel een beetje moeilijk af, maar een bad deed wonderen.
Oh ja, vallen als ze zo moe zijn, oei ja. Herkenbaar. Och jee, en dan ook nog open. Ik kan daar zelf zo slecht tegen. Sneu dat hij zo boos was daarna.

Wij vanochtend zwemles en daarna nog naar de kinderboerderij geweest. Die in onze stad is niet zo, maar ach, hij zit naast het zwembad dus handig. Vriendinnetje van R. kreeg een ijsje en ik vond dat niet nodig, maar oei dat is nog best lastig zeg. Om nou een ijsje te kopen omdat de ander dat doet, vind ik ook zoiets. Dus ik zei tegen R. nee wij doen dat niet, andere keer. Wij hebben lekker pakje drinken (is ook een soort traktatie) en koekjes bij ons. Dus dat hebben wij zitten op te smikkelen en toen vond hij het ook niet erg. Een ijsje duurt bij ons tenminste een half uur want hij neemt kleine likjes en met dit weer is dat dus binnen no time een plakboel en ik vind het niet nodig. Daarnaast heb ik het idee dat we er gewoon wat om moeten denken qua zijn gewicht, want zijn buik is echt flink... :@
pi_171117387
En Selvaria, hoe ging het slapen na minder slaap in de middag?

Ach exode, B en jij allebei in de lappenmand. Sneu!

Schminken vind ik zo schattig. Ik had er als kind een hekel aan, en als ik J een beetje inschat, vind hij dat ook niks. Maar wie weet.
Hij is wel voor het eerst in de draaimolen geweest. Dat koppie straalde!

Lastig is dat, Hilmo. Wij hebben dat soort situaties heel vaak, met J's allergie. Hij is zich er steeds meer van bewust en dat maakt het steeds lastiger.
pi_171119574
Ik vind het wel knap, dat je dan standvastig blijft, Hilmo. Ik ben op zulke momenten juist weer erg toegeeflijk. Maar dat komt ook omdat ik zelf wel graag een ijsje lust. Of een gebakje, of een snoepje.
Ik ging vanmorgen met I even langs de Turkse slager en de bloemenwinkel. Bij de ene kreeg ze een lolly en bij de ander een spekje en toen gingen we ook nog koffie/sapje drinken met een gebakje erbij. *) .

Wat een heerlijk weer he. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171120134
Hilmo, goed dat je vasthoud aan je oorspronkelijke plan (al is volgens mij qua calorieën een raketje beter dan een pakje en n koekje).. Maar kinderen moeten nu eenmaal ook leren dat je niet altijd meteen alles kunt krijgen wat een ander heeft.
pi_171122055
Wmik goed punt hahah, nooit zo bekeken.het pakje was van zonnatura, met groente en fruit maar idd is waterijs minder kcal. Maar goed dan hadden we en ijsje en pakje gedaan en dan heb je alweer dubbel. Als koekje hadden we mini rijstwafeltjes.

Ik lust ook heel graag ijs enzo maar ik moet er zelf ook wat om denken, en dat het daarnaast een half uur duurt bij R om op te eten, maakt het ook niet leuker. :')
pi_171122550
Haha, nee.. ik heb thuis in de vriezer nu de allerkleinste mini fruitijsjes liggen die ik kon vinden. Want t is zo sneu als t ijs eerder is gesmolten dan dat op is..
pi_171122579
Gewoon veel oefenen, dan gaat dat ijs eten een stuk beter :Y)

AH heeft van die piepkleine ijsjes, ideaal.
pi_171122604
De AH heeft mini-raketjes! Die halen we hier altijd voor Sjaak.
  maandag 22 mei 2017 @ 19:12:57 #72
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_171123125
L eet hier een waterijsje net zo snel als ons. Die bijt er ook gewoon stukken van 🙈
pi_171123981
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:58 schreef Hupje het volgende:
En Selvaria, hoe ging het slapen na minder slaap in de middag?
Mwah, het is nog niet weer 22.00 geworden, dus in die zin wel beter, maar ze trekt nog steeds veel uit de kast om maar niet te hoeven slapen. Ze is overigens wel moe. Gisteren en eergisteren sliep ze rond 21.00 eindelijk.
pi_171124070
Hilmo, een dik buikje bij peuters is niet zo heel gek toch? N. is heel iel, maar haar buikje is best flink.

Verder prima toch als dat jouw overweging is? ^O^
pi_171124685
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:49 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Mwah, het is nog niet weer 22.00 geworden, dus in die zin wel beter, maar ze trekt nog steeds veel uit de kast om maar niet te hoeven slapen. Ze is overigens wel moe. Gisteren en eergisteren sliep ze rond 21.00 eindelijk.
Die trukendoos ken ik ook :*. Hier hielp het consequent zijn ook heel erg. Eerst vragen wat er is. Vraagt hij om water/lezen/op de bank zitten/naar de speeltuin gaan etc: 1e keer krijgt hij nog een slokje water, daarna alle andere keren begeleiden we hem naar bed, stoppen hem in met 'nu is het tijd om te gaan slapen' en weer weg. Ergste keer was 18 keer terugbrengen }:|.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')