abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171024895
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:22 schreef xzaz het volgende:
Ah vandaar; is dit geen vreemde notering dan? Bij detacheren is het zo dat het 't personeel is van 't bedrijf, vandaar ook het aantal werknemers. Dan moet dat ook genoteerd worden bij personeelskosten lijkt mij?
Kwestie van interpretatie. Het is de directe kostprijs van je omzet, dus ik vind dat het thuishoort in de bruto marge.

Als je hout inkoopt en weer doorverkoopt zit het ook in de brutomarge. Waarom is dat anders als je handelt in manuren?
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:03:47 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_171024980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:58 schreef Certeco het volgende:

[..]

Kwestie van interpretatie. Het is de directe kostprijs van je omzet, dus ik vind dat het thuishoort in de bruto marge.

Als je hout inkoopt en weer doorverkoopt zit het ook in de brutomarge. Waarom is dat anders als je handelt in manuren?
Omdat het personeel is en er een kopje 'personeelskosten' is. Als er een kopje 'houtkosten' is verwacht ik dat daar de kosten van je hout staat.

Maar goed, ben een leek dus je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk :P
pi_171025016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er zijn nog wel wat meer knoppen waar men aan kan draaien. Ik zou zelf van die 4.8% rente in schijf 1 afblijven dat heb je nodig en die schijf is succesvol.

Je zou om schijf 2 aantrekkelijker te maken kunnen spelen met de annuïteit niet over 30 jaar maar over bijvoorbeeld 15 jaar te berekenen. Dan heeft de investeerder na 5 jaar zo'n 50 % van zijn inleg terug wat het risico beperkt.

Waar je ook aan kan denken is de rente in schijf 2 gewoon domweg met 1 a 2% te verhogen. Per 1% kost dat de lener ongeveer 12.50 euro in de maand extra bij dit soort kleine leningbedragen in schijf 2.
Bij Box 3 belegging gaat die x maal 12.50 rechtstreeks van het netto rendement maar bij een zakelijke belegging betaalt de belasting mee en gaat het van het bruto rendement af. kortom als de leningnemer echt wil dat het project volloopt zal hij in actie moeten komen door de rente in schijf 2 gewoon met 1 of 2 % te verhogen. En met het geval van de planten boer op GVE in het achterhoofd zou ik gewoon 2%verhogen om schijf 2 uit het slop te trekken.

Dat laatste lijkt mij dus de beste oplossing en kost de lener naar verhouding niet eens zoveel. Na een jaar reguliere huurverhoging heeft hij het al terug.
Laat ik vooropstellen dat ik niet tegen een renteverhoging ben.
Feit is echter dat bij SIG die 2e schijf steeds wel vol komt al duurt het wat langer.
Vroeger moest je meteen betalen, toen wachtte iedereen tot het laatste moment om te investeren.
Nu is schijf 1 al in een dag vol,
ook bij project dorpsweg liep schijf 1 sneller vol, schijf 2 duurde wat langer maar nu is schijf 2 ook vol na paar weken.
Ze moeten het wel wat duidelijker aangeven dat aflossing in 30 jaar plaatsvind.
pi_171025098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat het personeel is en er een kopje 'personeelskosten' is. Als er een kopje 'houtkosten' is verwacht ik dat daar de kosten van je hout staat.

Maar goed, ben een leek dus je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk :P
Onder personeelskosten zou "eigen" personeel moeten staan. Echter dit zijn ingekochte en verkochte manuren.
pi_171025108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat het personeel is en er een kopje 'personeelskosten' is. Als er een kopje 'houtkosten' is verwacht ik dat daar de kosten van je hout staat.

Maar goed, ben een leek dus je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk :P
Gezond verstand is niks mis mee ^O^
Hier is het onderscheid dat bij personeelskosten het daadwerkelijke personeel van de B.V. staat, dus de recruiters en de salarismedewerkers en de miep van de receptie.

Onder de inkoopwaarde van de omzet staat al het personeel wat wel in dienst is bij de B.V., maar ook meteen weer wordt doorbelast aan de klant. Zo kun je uit de V&W-rekening halen wat je directe omzet is en de directe kosten daarvan,en dus je brutomarge. Uit de rest van de V&W rekening haal je de indirecte kosten die je nodig hebt om je organisatie te runnen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:40:37 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_171025690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:37 schreef flexion het volgende:

[..]

Vandaag weer telefonisch contact gehad met GVE over dit project. Ze waren vergeten terug te bellen. Is gister idd een mail uitgegaan naar degene die contact hadden gezocht. De wanbetaler komt vannochtend op kantoor en idd vrijdag de mail met uitkomst gesprek enz...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gek verhaal ook weer eigenlijk, maar even afwachten dan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_171025798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe kom je op 20% uit?

Als ik een annuiteit bereken met 30 jaar looptijd, dan is na 5 jaar 7,94% afgelost. Zeg maar 8%.
Ik ook ongeveer:


E 1.624 / E 20.860 = 7,78%
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:50:13 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_171025893
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Onder personeelskosten zou "eigen" personeel moeten staan. Echter dit zijn ingekochte en verkochte manuren.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:11 schreef Certeco het volgende:

[..]

Gezond verstand is niks mis mee ^O^
Hier is het onderscheid dat bij personeelskosten het daadwerkelijke personeel van de B.V. staat, dus de recruiters en de salarismedewerkers en de miep van de receptie.

Onder de inkoopwaarde van de omzet staat al het personeel wat wel in dienst is bij de B.V., maar ook meteen weer wordt doorbelast aan de klant. Zo kun je uit de V&W-rekening halen wat je directe omzet is en de directe kosten daarvan,en dus je brutomarge. Uit de rest van de V&W rekening haal je de indirecte kosten die je nodig hebt om je organisatie te runnen.
Ah dat is eigenlijk wel logisch. Bedankt.
pi_171026256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe kom je op 20% uit?

Als ik een annuiteit bereken met 30 jaar looptijd, dan is na 5 jaar 7,94% afgelost. Zeg maar 8%.
Ik denk dat jij gelijk hebt. In het begin bestaat de annuiteit bijna geheel uit rente. Ik rekende meer naar evenredigheid 😊
Pecunia non olet
pi_171027066
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat jij gelijk hebt. In het begin bestaat de annuiteit bijna geheel uit rente. Ik rekende meer naar evenredigheid 😊
Ik had liever geen gelijk gehad.
Het vervelende is dat 8% aflossing over de hele looptijd gewoonweg best weinig is. Dat maakt dus geen onderscheid tussen schijf 1 en 2.
Het enige verschil wat overblijft is dat schijf 2 een 2e hypotheek heeft, voor 0,5% meer rente. Vraag is of dat genoeg is.

Zelf probeer ik na te denken over wat het worst-case scenario is voor als het halverwege de rit misgaat. Na 2,5 jaar is er nog maar heel weinig afgelost en ben je dus ook gewoon (bijna) al je inleg kwijt.

Wanneer je EN aflossing EN meer rente had, dan was schijf 2 een stuk aantrekkelijker (want door aflossing daalt het risico).
pi_171027386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Een late FNC van gisteravond. https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/22506 detacheerder van Ex Minitairen waarvan volgens mij de personeelskosten in 2016 niet kloppen. Ik ga er niet eens meer over mailen. Niets voor mij.
Goede kredietscore voor dit bedrijf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zusterbedrijf doet het iets minder, maar de holding laat goede cijfers zien. Ik ga deze toch meepakken.
pi_171027997
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:36 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik had liever geen gelijk gehad.
Het vervelende is dat 8% aflossing over de hele looptijd gewoonweg best weinig is. Dat maakt dus geen onderscheid tussen schijf 1 en 2.
Het enige verschil wat overblijft is dat schijf 2 een 2e hypotheek heeft, voor 0,5% meer rente. Vraag is of dat genoeg is.

Zelf probeer ik na te denken over wat het worst-case scenario is voor als het halverwege de rit misgaat. Na 2,5 jaar is er nog maar heel weinig afgelost en ben je dus ook gewoon (bijna) al je inleg kwijt.

Wanneer je EN aflossing EN meer rente had, dan was schijf 2 een stuk aantrekkelijker (want door aflossing daalt het risico).
Dat zie je goed die EN , EN. Alleen kunnen de leners vermoedelijk de eerste EN in de meeste gevallen niet opbrengen. De tweede EN is denk ik wel op te hoesten en die zou SIG ook moeten bespreken met de leningnemers wil men naar de toekomst dit annuitaire deel met 2de hypotheekrecht en eerlijke info over de 30 jaar nog kunnen verkopen.

Overigens de kans dat het mis gaat na 2.5 jaar is denk ik klein met dit soort projecten.
Het probleem ligt er na 5 jaar.als er onverhoopt,door een rente omslag en een daarmee gepaard gaande moeilijke/onmogelijke herfinanciering, een verkoop moet gaan plaats vinden in een (snel) dalende onroerend goed markt.
Op dat moment zit schijf 1 nog wel goed maar schijf 2 valt dan terug op HA want uit een gedwongen verkoop hebben de investeerders van schijf 2 dan niets meer te verwachten.
pi_171028387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het contact center op Collin staat op 92%. Die gaat het dus wel redden.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een bevriende partij vanochtend om 6 uur opgestaan is om de boel over de streep te trekken door ruim 10 % van het gevraagde bedrag bij te storten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nu precies waar ik op doelde bij dat zonnebankenproject.......dit heeft niets meer te maken met de 'wisdom of the crowd' maar met op slinkse manier een project voltrekken zodat de fee niet verloren gaat.

Ik hoop altijd maar dat het wantrouwen van mijn collega's, mij van verkeerde investeringen weerhoudt, maar op deze manier werkt dat niet natuurlijk :6
Pecunia non olet
pi_171028640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is nu precies waar ik op doelde bij dat zonnebankenproject.......dit heeft niets meer te maken met de 'wisdom of the crowd' maar met op slinkse manier een project voltrekken zodat de fee niet verloren gaat.

Ik hoop altijd maar dat het wantrouwen van mijn collega's, mij van verkeerde investeringen weerhoudt, maar op deze manier werkt dat niet natuurlijk :6
Gisteren ook al 27k. Totaal bijna 60k even in het project gestort

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 18-05-2017 14:58:09 ]
pi_171028910
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gisteren ook op 27k. Totaal bijna 60k even in het project gestort
En dan is de volgende vraag: op dezelfde voorwaarden als de rest van de investeerders?
Pecunia non olet
pi_171030039
Het nieuwe bootproject van collin kan iig niet rekenen op een grote belangstelling vanuit dit forum; tot nu toe is er slechts 2,5k geinvesteerd.

Ik twijfel zelf nog...maar die boot zal allicht wel wat op leveren bij gedwongen verkoop en er wordt ook 400k eigen geld ingestopt wat ik een goed teken vind.

Misschien pak ik hem wel even mee.
pi_171030277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Het nieuwe bootproject van collin kan iig niet rekenen op een grote belangstelling vanuit dit forum; tot nu toe is er slechts 2,5k geinvesteerd.

Ik twijfel zelf nog...maar die boot zal allicht wel wat op leveren bij gedwongen verkoop en er wordt ook 400k eigen geld ingestopt wat ik een goed teken vind.

Misschien pak ik hem wel even mee.
Nee, had ook wel wat positievere reacties en inschrijvingen verwacht. Mij zelf lijkt het ook geen verkeerd project.
pi_171030924
Ik moest die boot even opzoeken, had er min of meer overheen gelezen, maar deze dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigen inbreng is slechts 50k, maar die achtergestelde lening van 4 ton lijkt het risico wel te beperken. Ook als het allemaal wat minder loopt dan ze nu misschien hopen, dan zullen ze waarschijnlijk eerder nog wat eigen geld inbrengen dan de boel laten klappen.

Lijkt niet verkeerd, maar de incentive ga ik niet halen.
pi_171031626
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, had ook wel wat positievere reacties en inschrijvingen verwacht. Mij zelf lijkt het ook geen verkeerd project.
Ik had ook wel verwacht dat er wat meer investeringen waren gedaan. Het lijkt mij ook wel een aardig project, alleen door de weinige investeringen hier op het platform weerhoudt het mij nog om er in te investeren.
pi_171031836
Er zit wel een flinke tegenstrijdigheid in de pitch collin bij boot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij Financieringsbehoefte toelichting staat; * Deze achtergestelde lening wordt verstrekt door XXXXXXXX. met een rente van 9% en er wordt pas afgelost na volledige aflossing van de lening via Collin Crowdfund ....

Bij zekerheden en voorwaarden staat; De lening van ¤ 400.000,- van XXXXXXXX wordt achtergesteld ten opzichte van de investeerders van Collin. Op de achtergestelde lening mag pas rente en aflossing worden betaald indien het netto cashflow overschot (genormaliseerde cashflow (na verrekening bijzondere baten en lasten) -/- aflossing Collin Crowdfund) van XXXXXXXXXXX. dat toelaat.

Wat is het ??? Toch een belangrijk punt.
pi_171032433
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:08 schreef Appeltje58 het volgende:
Er zit wel een flinke tegenstrijdigheid in de pitch collin bij boot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij Financieringsbehoefte toelichting staat; * Deze achtergestelde lening wordt verstrekt door XXXXXXXX. met een rente van 9% en er wordt pas afgelost na volledige aflossing van de lening via Collin Crowdfund ....

Bij zekerheden en voorwaarden staat; De lening van ¤ 400.000,- van XXXXXXXX wordt achtergesteld ten opzichte van de investeerders van Collin. Op de achtergestelde lening mag pas rente en aflossing worden betaald indien het netto cashflow overschot (genormaliseerde cashflow (na verrekening bijzondere baten en lasten) -/- aflossing Collin Crowdfund) van XXXXXXXXXXX. dat toelaat.

Wat is het ??? Toch een belangrijk punt.
Goed opgemerkt!
Misschien kan je het even navragen bij Collin?
pi_171034167
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed opgemerkt!
Misschien kan je het even navragen bij Collin?
mailtje naar Collin verstuurd
pi_171034581
Mij te vaag allemaal, getaxeerd voor 3 miljoen, gekocht voor 1 miljoen als ik het goed lees.
Die taxatie wanneer is dat gedaan en welke onderliggende exploitatiewaarde ligt daar onder is dat de huidige of de vorige exploitatie.
Ik zou graag de vrije verkoopwaarde zonder exploitatie weten, als ik dat nergens lees hou ik het op maximaal 1 miljoen.
Als het fout gaat moet ie verkocht worden, dan gaat het vanaf dag 1 geld kosten, liggeld, verzekering.
En dan maar hopen dat er snel een koper komt.
Als er nu iemand op fok zit die verstand van zulke boten en executiewaardes heeft zou die z'n licht erover kunnen laten schijnen en ons zijn mening geven.
Tot zo lang begin ik er niet aan, heb al boot die niet zo best gaat.
pi_171035490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:14 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

mailtje naar Collin verstuurd
^O^
pi_171035964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Mij te vaag allemaal, getaxeerd voor 3 miljoen, gekocht voor 1 miljoen als ik het goed lees.
Die taxatie wanneer is dat gedaan en welke onderliggende exploitatiewaarde ligt daar onder is dat de huidige of de vorige exploitatie.
Ik zou graag de vrije verkoopwaarde zonder exploitatie weten, als ik dat nergens lees hou ik het op maximaal 1 miljoen.
Als het fout gaat moet ie verkocht worden, dan gaat het vanaf dag 1 geld kosten, liggeld, verzekering.
En dan maar hopen dat er snel een koper komt.
Als er nu iemand op fok zit die verstand van zulke boten en executiewaardes heeft zou die z'n licht erover kunnen laten schijnen en ons zijn mening geven.
Tot zo lang begin ik er niet aan, heb al boot die niet zo best gaat.
Die 3 miljoen slaat natuurlijk nergens op. Stel de waarde is 1 miljoen, en het project gaat halverwege default, dan moet het toch wel lukken om er een paar ton aan over te houden.

Al snap ik de twijfels helemaal want ik heb geen enkel inzicht in hoe makkelijk je zon boot verkoopt, en ik word ook een beetje wantrouwig door het grote aantal boten dat via cf gefinancieerd worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')