abonnement Unibet Coolblue
pi_170952968
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170952970
quote:
Kuyt heeft 'heel duidelijk beeld' over toekomst: 'Daar heeft titel geen invloed op'

Dirk Kuyt laat in het midden of hij na het kampioenschap met Feyenoord een punt achter zijn spelersloopbaan zet. De 36-jarige Katwijker was met een hattrick in de kampioenswedstrijd tegen Heracles Almelo (3-1) de grote held van het Legioen, maar liet nog niks los over zijn toekomst.

,,Ik heb een heel duidelijk beeld over mijn toekomst, dat ga ik op zeer korte termijn bespreken met de trainer en de club'', aldus Kuyt. ,,Daar heeft deze titel geen invloed op. Hoe dan ook: ik ben en blijf een Feyenoorder.'' Het afgelopen seizoen was voor Kuyt niet fysiek, maar vooral mentaal vermoeiend. ,,Ik voel me nog steeds topfit, heb geen training gemist, maar geestelijk was het wel heel zwaar.''

Droom realiseren
Ook zijn gezin lijkt een rol te spelen in zijn beslissing. Kuyt geeft aan de afgelopen twee jaar onder meer zijn familie enigszins verwaarloosd te hebben om zijn droom te realiseren. ,,Ik weet hoe egoïstisch ik de afgelopen twee jaar ben geweest. Alles heb ik opzij gezet voor dat ene doel met Feyenoord, bij tijd en wijle ook het gezin. Toen ik twee jaar geleden terugkeerde, wist ik al dat dit kon. Maar zeker bij Feyenoord gaat niets vanzelf. Ik ben dag en nacht met deze club bezig geweest, zelfs tijdens vakanties.''

Want niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten was de 36-jarige aanvaller annex middenvelder belangrijk. Zo haalde hij Tonny Vilhena over om langer te blijven en heeft hij Steven Berghuis warm gepraat voor een overgang naar Rotterdam-Zuid. ,,Ik heb dit seizoen misschien wat minder gespeeld, maar ik weet als geen ander dat we geen kampioen waren geworden zonder die jongens'', aldus het Feyenoord-icoon.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170952972
quote:
Ik wil een zware poule in de Champions League

Willem van Hanegem liet zich dit seizoen kritisch uit over Feyenoord, maar is vandaag vol bewondering. De clubicoon hoopt op een zware loting in de Champions League. ,,Real Madrid in De Kuip. Plus nog twee teams uit sterke competities."

Feyenoord kampioen. Het is ze gelukt. Ze hebben het geflikt. En alles bij elkaar vind ik ze de terechte nummer 1. Ik ben op deze plek vaak kritisch geweest op het spel. Maar over de mentale kracht van dit kampioensteam, daar kan ik alleen maar lovend over zijn. Van speelronde 1 tot en met 34 bovenaan, dat is heel knap.

En dan kom je toch weer bij een speler als Kuyt uit, die symbool staat voor die kracht. Ik was heel benieuwd hoe het verder zou gaan vanaf het moment dat Dirk zijn vaste plek verloor en hij daar zelf moeilijk over deed. Iedereen ging zich ermee bemoeien, ik ook, maar hij en zijn trainer hebben dat daarna samen heel goed opgepakt. In de Kuip vroegen ze me gisteren meteen: wat vind jij nou dat Kuyt moet doen? Nou, wat mij betreft blijft hij voor Feyenoord spelen. De club gaat nu een nieuwe fase in. Je gaat de Champions League in en in eigen land ben je volgend jaar dé te kloppen ploeg. Er zullen spelers weggaan en anderen voor in de plaats komen. Kuyt blijft bij uitstek de man om iedereen in die nieuwe fase te helpen.

Nu zijn grote doel - een keer landskampioen worden met Feyenoord - is bereikt, zorgt dat voor ontspanning, kan ik me zo voorstellen. Gewoon puur genieten van de minuten die je nog maakt. Zoals Totti uit liefde voor het voetbal en voor zijn club Roma lang door is gegaan, waarom zou dat bij Kuyt niet kunnen?

Ik heb hem ook in mijn top 3 staan van Feyenoorders met het grootste aandeel in dit kampioenschap. Kuyt op 3, samen met Brad Jones. Een keeper met een rustige uitstraling, dat was perfect. De uitwedstrijd bij PSV, toen Jones heerste in zijn zestien-meter en Feyenoord met 0-1 won, was een sleutelwedstrijd in dit seizoen. Verder in de top 3 uiteraard Jørgensen, de spits met een aandeel in zoveel doelpunten, en El Ahmadi, de belangrijkste speler in de belangrijkste linie, het middenveld. Je zag vorige week tegen Excelsior precies waar het mis ging: Feyenoord had het middenveld niet onder controle, omdat de twee centrale verdedigers angstig waren en El Ahmadi steeds dicht bij zich wilden, terwijl Jens Toornstra juist te ver naar voren bij de spitsen ging lopen. Ondertussen verzoop Vilhena in zijn eentje op het middenveld.

Ook dat wordt interessant straks in de Champions League, hoe compact als team kan Feyenoord dan spelen? En natuurlijk: met wie? Ik hoor dat Elia weg gaat. En het zou mij niet verbazen als een grotere club Jørgensen wegkoopt.

Voor de spitspositie zou ik nu al een visje uitgooien bij Ricky van Wolfswinkel, een jongen die iets met Feyenoord heeft en een goed seizoen heeft gedraaid. Voor de flank zouden ze van mij Boëtius mogen terughalen. Ik heb hem gezien bij Racing Genk, die is echt opgebloeid. Amrabat van Utrecht wordt nu al genoemd, prima speler. En Clasie terug, als dat ook maar enigszins te proberen valt, zou ik zeggen: doen! Laat er ook maar gelijk een zware Champions Leaguepoule uit de koker rollen. Real Madrid in de Kuip. Plus nog twee teams uit sterke competities. Als je dan sneuvelt, is dat anders dan vierde worden in een poule met pakweg Loedogorets. En daarbij: PSV leverde vorig jaar toch ook een geweldige prestatie als underdog tegen Atlético Madrid? Dat kan altijd gebeuren.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170952976


Vandaag zijn afscheid aankondigen op het bordes?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 15 mei 2017 @ 06:14:14 #5
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_170952977
Vanavond dus Feyenoord Op 1 om 21.15 op Nederland 1 over hoe supporters de aanloop naar het kampioenschap ervaren, met die Rutger Castricum.

En:

quote:
Feyenoord beloont supporters met gratis Jaaroverzicht

Alle Feyenoord-supporters hebben de komende dagen de kans om gratis het Feyenoord Jaaroverzicht over het bijzondere kampioensjaar 2016-2017 aan te vragen. De club wil op deze manier het legioen bedanken voor hun enorme steun tijdens het afgelopen seizoen.

Het Feyenoord Jaaroverzicht is een luxe uitgave van 68 pagina’s waarin in woord en beeld uitgebreid wordt teruggeblikt op het schitterende seizoen 2016-2017. Behalve alles rond het kampioenschap en de (aanstaande) huldiging op de Coolsingel, wordt er in dit unieke bewaarnummer ook aandacht besteed aan het bekertoernooi, de Europa League en alle wedstrijdstatistieken.

Het enige dat je hoeft te doen om gratis in bezit te komen van het Feyenoord Jaaroverzicht is dit formulier in te vullen. Per adres kan maximaal één exemplaar aangevraagd worden. Deze actie loopt uiterlijk tot en met woensdag 17 mei. Het Feyenoord Jaaroverzicht wordt zo spoedig mogelijk verstuurd.


[ Bericht 1% gewijzigd door Dekatria op 15-05-2017 06:44:22 ]
pi_170952981
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 05:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Belachelijk... 76 aanhoudingen en dat noemen ze dan "kleinschalig" :N... Tuig :N
pi_170953022
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 06:14 schreef Dekatria het volgende:
Vanavond dus Feyenoord Op 1 om 21.15 op Nederland 1 over hoe supporters de aanloop naar het kampioenschap ervaren, met die Rutger Castricum.

En:

[..]

De link in dat artikel doet vrij weinig bij mij, deze werkt wel: https://fb.st/siy5qp
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  maandag 15 mei 2017 @ 06:44:36 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_170953040
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 06:39 schreef Bombvis het volgende:

[..]

De link in dat artikel doet vrij weinig bij mij, deze werkt wel: https://fb.st/siy5qp
Gefikst w/
pi_170953101
Trein zit al aardig vol :)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_170953265
Op centraal station komen aardig wat binnen

Metro zat aardig vol


Wordt een gekkenhuis😋
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170953282
Mooi kampioenschap mannen, heb er echt van genoten ook. Mijn hele familie is voor Feyenoord en het is ook een beetje mijn tweede club. Die wedstrijd van gisteren, mijn jongens zullen die nooit vergeten en de blijdschap op het gezicht van mijn vader is ook om nooit meer te vergeten! Ik vier het lekker mee vandaag!!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 mei 2017 @ 07:53:10 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_170953286
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_170953297
Ik hoop dat ik het mis heb maar vrees dat het succes een incident is. Als Kuyt stopt verlies je een leider aan wie iedereen zich op kon trekken. De selectie is relatief oud en doorstroming vanuit de jeugd is er niet.
pi_170953367
Zit nu de samenvatting te kijken. De assist bij de 1-0 (die snelle inworp) is gewoon een 1-2tje tussen de vierde official, Nieuwkoop en Gio _O_ _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 15-05-2017 08:34:09 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 15 mei 2017 @ 08:10:30 #16
249756 Symphonic
Look o Look
pi_170953384
Prima kampioenschap. Niets op af te dingen _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_170953386
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 07:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik hoop dat ik het mis heb maar vrees dat het succes een incident is. Als Kuyt stopt verlies je een leider aan wie iedereen zich op kon trekken. De selectie is relatief oud en doorstroming vanuit de jeugd is er niet.
Onzin


De belangrijkste man in de selectie is Gio😋
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170953407
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
  maandag 15 mei 2017 @ 08:18:39 #19
132191 -jos-
Money=Power
pi_170953425
Deze teletekstsupporter gaat ook naar de Coolsingel. Veel plezier allemaal! ^O^
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_170953447
Godver, hoe mooi het feest gisteren ook was, ik baal nu toch wel dat ik er vandaag niet bij kan zijn...
pi_170953463
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 08:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
Godver, hoe mooi het feest gisteren ook was, ik baal nu toch wel dat ik er vandaag niet bij kan zijn...
Ik niet, ik ga lekker op TV kijken.
pi_170953467
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 08:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
Godver, hoe mooi het feest gisteren ook was, ik baal nu toch wel dat ik er vandaag niet bij kan zijn...
Zou er ook graag bij willen zijn :{ Gelukkig kan ik hier naar Rijnmond luisteren, dat maakt het weer een beetje beter.
  maandag 15 mei 2017 @ 08:28:11 #23
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_170953482
Gefeliciteerd ieder!
pi_170953488
Maak er een mooi feestje van iedereen!
  maandag 15 mei 2017 @ 08:31:44 #25
22565 asco
Los in deze tent
pi_170953502
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 08:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Zit nu de samenvatting te kijken. De assistent bij de 1-0 (die snelle inworp) is gewoon een 1-2tje tussen de vierde official, Nieuwkoop en Gio _O_ _O_
Dat was inderdaad klasse van vooral Gio, een soort halve assist op zijn naam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')