abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170951871
Het is alweer een tijdje geleden dat ik DVD's heb aangeraakt aangezien streamen nu helemaal het ding is. Nou, ik heb hier wat concerten op DVD liggen die ik graag digitaal wil overzetten naar mijn hardeschijf, dit is natuurlijk kinderspel en dit antwoord is overal te vinden op Google, ik ben een zeikerd en heb helemaal geen zin in DVD menu's, extra's etc.

Ik heb een tijdje al mijn DVD's gedigitaliseerd naar het .ISO bestand maar daar ben ik ook klaar mee. Ik had eerder ook een programmaatje dat heette TMPGEnc of iets, daarmee kon ik gedeeltes uit dvd's selecteren zoals de hoofdfilm of de extra's selecteren en deze bijna lossless(zonder kwaliteitsverlies) overzetten naar een simpel bestandje als .MPG. Helaas werkt dit software programmaatje niet meer en krijg ik het niet meer aan de praat.

Nu is mijn vraag, bestaat er een programma die ongeveer hetzelfde doet? Het gaat er om dat ik zo min mogelijk kwaliteit verlies tijdens het overzetten. Ik heb vele converters gebruikt maar toch blijf ik niet tevreden met het resultaat. Graag jullie tips! :)
pi_170952407
Heb je al Handbrake geprobeerd? Is vrije software waarin je veel opties hebt. Als je er niet uit komt, is er vast op internet te vinden wat de meest optimale instellingen zijn.
pi_170952678
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 00:12 schreef BigSign het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik DVD's heb aangeraakt aangezien streamen nu helemaal het ding is. Nou, ik heb hier wat concerten op DVD liggen die ik graag digitaal wil overzetten naar mijn hardeschijf, dit is natuurlijk kinderspel en dit antwoord is overal te vinden op Google, ik ben een zeikerd en heb helemaal geen zin in DVD menu's, extra's etc.

Ik heb een tijdje al mijn DVD's gedigitaliseerd naar het .ISO bestand maar daar ben ik ook klaar mee. Ik had eerder ook een programmaatje dat heette TMPGEnc of iets, daarmee kon ik gedeeltes uit dvd's selecteren zoals de hoofdfilm of de extra's selecteren en deze bijna lossless(zonder kwaliteitsverlies) overzetten naar een simpel bestandje als .MPG. Helaas werkt dit software programmaatje niet meer en krijg ik het niet meer aan de praat.

Nu is mijn vraag, bestaat er een programma die ongeveer hetzelfde doet? Het gaat er om dat ik zo min mogelijk kwaliteit verlies tijdens het overzetten. Ik heb vele converters gebruikt maar toch blijf ik niet tevreden met het resultaat. Graag jullie tips! :)
Om te beginnen: DVD's lossless omzetten naar .mp4 is fundamenteel onmogelijk. DVD's gebruiken namelijk MPEG2 en dat is iets anders dan H.264/MPEG-4 AVC dat in .mp4 bestanden wordt gebruikt, terwijl beide codecs lossy zijn. Verder is het zo dat videomateriaal op DVD's interlaced is, terwijl MP4 bestanden gewoonlijk progressieve video bevatten (maar: interlaced is wel mogelijk). En ook verliesvrije deinterlacing van interlaced videomateriaal is - in tegenstelling tot deinterlacing van interlaced filmmateriaal - fundamenteel onmogelijk.

Tot zover het slechte nieuws, nu het goede nieuws. Een aanrader is VidCoder. Dit programma is gebaseerd op dezelfde encoding engine als HandBrake, maar het bevat meer instelmogelijkheden en daarmee ook meer mogelijkheden om het eindresultaat van je conversie - in positieve dan wel in negatieve zin - te beļnvloeden. Ik bereik hier zelf erg goede resultaten mee en kan het dan ook van harte aanbevelen. Het programma kan ook .iso bestanden gemaakt van DVD's direct inlezen en geeft je de mogelijkheid de gewenste delen (zoals de hoofdfilm) te selecteren. Interessant is dat je ook de mogelijkheid hebt de originele hoofdstukmarkeringen (chapter marks) van een DVD over te nemen, zodat je met een geschikte speler naar de volgende hoofdstukken kunt springen, net zoals dat met de fysieke DVD kan.
  maandag 15 mei 2017 @ 01:43:56 #4
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170952683
Misschien dat Format factory werkt, heb het vroeger gebruikt voor heel wat conversies
pi_170952869
MakeMKV
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')