abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170952830
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Van een collega van me.

Ik ken hem inmiddels wat langer en hoewel hij door anderen erg serieus genomen wordt (hij is hoofd systeembeheer terwijl de meeste mensen de ballen verstand hebben van computers en daarom blind doen wat hij adviseert) merk ik dat ik zijn adviezen wel meer met een korrel zout moet nemen.

Maar ik vroeg mij af of je met een IP-cam juist bepaald gedrag kan provoceren bij inbrekers, zodat het je juist meer schade brengt ipv de kans vergroot dat de daders opgepakt kunnen worden.

Zonder beelden heb je niks. Vingerafdrukken leveren vaak niks op. Een IP-cam met een nachtmodus die beelden maakt van de daders, lijkt mij veel waardevoller.
Waarom zou een camera in godsnaam asociaal gedrag provoceren? _O-
  maandag 15 mei 2017 @ 11:21:09 #27
4330 PJ
Tja.....
pi_170955772
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Was dat de mening van de politie?
Ja
pi_170958146
Wordt je straks gehackt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_170960080
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:05 schreef Chinless het volgende:
Je cam zelf is wss zo lek als een mandje waardoor het voor andere makkelijk wordt om te zien of je thuis bent.
inderdaad, dat is wel een punt waarom ik niet een IP-camera in huis heb geplaatst. Het leek me wel handig als alarmsysteem, zodat er bijv. ook een alarm afgaat als er beweging wordt waargenomen terwijl je niet thuis bent. Je hebt zelf alleen totaal geen inzicht in wie de beelden nog meer kan bekijken en afluisteren. Voor je het weet zit je in een soort Big Brother uitzending zonder dat je het zelf doorhebt :P

Ik zou dan eerder kijken naar een goed alarmsysteem met bewegingssensoren en sensoren op de deuren/ramen. Je hebt liever dat de dieven weer wegrennen als ze een alarm horen dan dat ze je huis leegroven en je daar beelden van hebt waar je toch niks mee kan (want bivakmuts etc.).
pi_170960719
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 15:17 schreef Palomar het volgende:
inderdaad, dat is wel een punt waarom ik niet een IP-camera in huis heb geplaatst. Het leek me wel handig als alarmsysteem, zodat er bijv. ook een alarm afgaat als er beweging wordt waargenomen terwijl je niet thuis bent. Je hebt zelf alleen totaal geen inzicht in wie de beelden nog meer kan bekijken en afluisteren. Voor je het weet zit je in een soort Big Brother uitzending zonder dat je het zelf doorhebt :P

Maar een camera bij bijvoorbeeld de achterdeur, werkt en preventief en stoort eventuele inbrekers; zo'n camera zegt niets over jouw aanwezigheid of activiteit in huis.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')