abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170941818
Ik ben van plan om een 2e webshop te openen, en ditmaal met Ideal.
Nu zag ik dat de meeste domeinhosts een pakket hebben die Ideal ondersteunen.
Mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik aan een Ideal 'abbonement/contact'?
Toen ik mijn bank hierover contacteerde vertelde ze me dat dit alleen voor zakelijke klanten geldt en een KvK verplicht is.
Omdat het voor mij als hobby is en geen duizenden euro's verdien aan mijn webshop vraag ik me af of er een andere mogelijkheid is om mijn klanten met Ideal te laten betalen.
Dit omdat er steeds meer mensen naar vragen en ik alleen bankoverschrijving en PayPal ondersteun.
pi_170942493
Via paypal kan men volgens mij tegenwoordig ook via ideal betalen?
pi_170942520
Jij opent een webshop zonder daar netjes belasting over af te dragen en dan kom je hier om advies vragen?
pi_170942589
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:30 schreef fokexpert het volgende:
Via paypal kan men volgens mij tegenwoordig ook via ideal betalen?
De meeste mensen willen of gebruiken geen PayPal en zijn daardoor afhankelijk van bankoverschrijving.
pi_170942649
Voor iDEAL moet je een contract afsluiten met een PSP en daarvoor heb je een zakelijke rekening én een KvK-inschrijving nodig.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_170942853
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:34 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De meeste mensen willen of gebruiken geen PayPal en zijn daardoor afhankelijk van bankoverschrijving.
En wat is er mis met een bankoverschrijving?
pi_170942904
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:37 schreef Felixa het volgende:
Voor iDEAL moet je een contract afsluiten met een PSP en daarvoor heb je een zakelijke rekening én een KvK-inschrijving nodig.
Ah oke bedankt.
Dan houd Ideal helaas op :)
pi_170942919
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:47 schreef vaduz het volgende:

[..]

En wat is er mis met een bankoverschrijving?
Voor mij niets, echter willen de klanten tegenwoordig vaker en sneller betalen en gebruiken daar Ideal voor.
pi_170942941
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:50 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Voor mij niets, echter willen de klanten tegenwoordig vaker en sneller betalen en gebruiken daar Ideal voor.
Dan ga je toch naar de KvK?
pi_170944703
Bied molly of vergelijkbaar dit niet aan?
pi_170945907
quote:
Hiervoor heb je een KvK nummer of een zakelijke rekening nodig :)
pi_170948195
Ik kreeg zojuist een mail terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wanneer u Ideal betaling wilt kunnen ontvangen, moet u een contract met
de bank hiervoor hebben
of een account bij een betaal provider als Sizow of Mollie.
Dit kan alleen wanneer u ingeschreven bent bij de Kamer van Koophandel.

Heeft u verder nog vragen dan horen we die graag.
pi_170950531
Als je zelf nog niet zo ervaren bent zou ik je zeker adviseren dit via een payment provider te doen, en niet zelf te gaan rommelen. Daarnaast zoals je aangeeft is het niet puur professioneel kortom, ik zou mensen dan gewoon vragen een handmatige overschrijving te doen, dat scheelt je veel kosten en gedoe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170950680
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:32 schreef vaduz het volgende:
Jij opent een webshop zonder daar netjes belasting over af te dragen en dan kom je hier om advies vragen?
Wie zegt dat TS geen belasting betaald? Bovendien is het niet verplicht een KVK inschrijving te hebben. Sterker nog, als ik TS zijn verhaal lees denk ik dat hier sprake is van hobby matige verkoop, en daarbij is een inschrijving niet verplicht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170950725
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:21 schreef raptorix het volgende:
denk ik dat hier sprake is van hobby matige verkoop
niet als hij hiervoor een webshop heeft. Dan kun je niet meer spreken van een incidenteel karakter.
pi_170954644
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:23 schreef vaduz het volgende:

[..]

niet als hij hiervoor een webshop heeft. Dan kun je niet meer spreken van een incidenteel karakter.
Onzin, ik ken genoeg mensen die dingen als zelfgemaakte sieraden verkopen, en daarbij daar maar net aan de materiaalkosten uit halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 mei 2017 @ 10:19:02 #18
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170954762
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, ik ken genoeg mensen die dingen als zelfgemaakte sieraden verkopen, en daarbij daar maar net aan de materiaalkosten uit halen.
Dat je businessmodel slecht is betekend niet dat het geen business is. Zeker met een webshop niet.
wooblabalurg
pi_170954798
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat je businessmodel slecht is betekend niet dat het geen business is. Zeker met een webshop niet.
Je snapt dat er ook mensen zijn die er niet perse aan hoeven te verdienen?
https://www.belastingdien(...)obby_of_onderneming/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 mei 2017 @ 10:27:59 #20
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170954905
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt dat er ook mensen zijn die er niet perse aan hoeven te verdienen?
https://www.belastingdien(...)obby_of_onderneming/
Wat je er aan verdient maakt niets uit.

Op t moment dat je ideal aan gaat brengen is ontkennen dat het om een business gaat onmogelijk.
wooblabalurg
pi_170955195
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat je er aan verdient maakt niets uit.

Op t moment dat je ideal aan gaat brengen is ontkennen dat het om een business gaat onmogelijk.
Oh, en als ik geen ideal heb, maar via overschrijving regel, dan zegt de belastingdienst: prima joh. Echt man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170955219
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:23 schreef vaduz het volgende:

[..]

niet als hij hiervoor een webshop heeft.
Hoezo niet?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170956630
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt dat er ook mensen zijn die er niet perse aan hoeven te verdienen?
https://www.belastingdien(...)obby_of_onderneming/
Zodra je deelneemt aan het economische verkeer sowieso in de vorm van een webshop dien je gewoon een kvk te hebben. Of je ondernemer bent voor de belastingdienst is een compleet ander verhaal. TS kan prima een kvk aanvragen en zakelijke rekening om ideal te gebruiken, zolang hij maar elk kwartaal netjes de btw aangeeft en op het einde van het jaar kan je het bij een dusdanig geringe omzet gewoon opgeven als zijnde overige inkomsten. Zodoende kun je dus prima je hobby-onderneming of onderneming naast je werk runnen :-)
pi_170957795
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 11:57 schreef Wotte het volgende:

[..]

Zodra je deelneemt aan het economische verkeer sowieso in de vorm van een webshop dien je gewoon een kvk te hebben. Of je ondernemer bent voor de belastingdienst is een compleet ander verhaal. TS kan prima een kvk aanvragen en zakelijke rekening om ideal te gebruiken, zolang hij maar elk kwartaal netjes de btw aangeeft en op het einde van het jaar kan je het bij een dusdanig geringe omzet gewoon opgeven als zijnde overige inkomsten. Zodoende kun je dus prima je hobby-onderneming of onderneming naast je werk runnen :-)
Ja tuurlijk kan dat, het is in bijna alle gevallen ook rendabel, maar nogmaals, en lees het maar op de website van de belastingdienst, dat wanneer de verwachte BTW heffing gering is, je dus niet hoeft in te schrijven, op dat moment worden je inkomsten dus gewoon bij de rest van je ingekomen geteld, en word er daar belasting over geheven. Overigens zou ik me inderdaad gewoon inschrijven, tenzij het om een paar tientjes per maand gaat. KVK is iets van 150 euro, en bank in principe ook gratis. Daarnaast verstandig om zoveel mogelijk zelf je boekhouding bij te houden, en liefst helemaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')