Wissel eens tussen de C en S stand van de automaat?quote:Op zondag 14 mei 2017 13:30 schreef hoechst het volgende:
Hallo,
Als mijn Mercedes net gestart is kan hij niet achteruit:
Betreft een C200 met net 2Ton en een automaat.
Hij kan wel perfect vooruit rijden maar achteruit als ik hem net gestart hebt lukt niet.
Dan valt hij uit. Motorisch klinkt het alsof hij heel veel moeite moet doen.
Naar 4minuten rijden heb ik dit probleem niet meer.
Iemand enig idee wat dit is?
omdat ik mijn auto altijd achteruit inparkeer valt dit niet op maar er komt vast een keer een situatie waarbij ik alleen achteruit weg kan en dan heb ik een probleem.
hij heeft meer dan één achteruitversnelling??quote:Op zondag 14 mei 2017 13:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wissel eens tussen de C en S stand van de automaat?
In de C(omfort) stand rijdt de auto (bij normaal optrekken) weg in de tweede versnelling. Idem voor de achteruit.
In S(tandaard) is dat beiden in de eerste versnelling.
Korte antwoord is: jaquote:Op zondag 14 mei 2017 13:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hij heeft meer dan één achteruitversnelling??
Ik heb m standaard op C staan ja.quote:Op zondag 14 mei 2017 13:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wissel eens tussen de C en S stand van de automaat?
In de C(omfort) stand rijdt de auto (bij normaal optrekken) weg in de tweede versnelling. Idem voor de achteruit.
In S(tandaard) is dat beiden in de eerste versnelling.
Echt waar? Is echt de eerste keer dat ik dit hoor.quote:Op zondag 14 mei 2017 13:35 schreef halfway het volgende:
Veel merken hebben problemen met de achteruit, misschien je bak eens laten spoelen?
Heb geen idee wanneer het voor het laatst is gebeurd. Ik bel morgen de dealer ff en kijk in het boekje.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Echt waar? Is echt de eerste keer dat ik dit hoor.
Maar bak flushen na 200dkm is altijd een goed idee.
Zoals het mij uitgelegd is, hebben de Mercedes automaatbakken (in ieder geval die van een aantal modellen) geen afzonderlijke achteruitversnelling, maar wordt er een tandwiel tussen gezet bij inschakelen van de "R".quote:Op zondag 14 mei 2017 22:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Heb je, voor de geïnteresseerde meelezer, ook een iets uitgebreider antwoord ?
Dat lijkt mij ook. Het is geen trekker waarbij je voor/achteruit met een aparte pook regeltquote:Op maandag 15 mei 2017 09:52 schreef vronie het volgende:
je schakelt je achteruitrij versnelling in vanuit de stand p of n
je hebt dus niks met de standen c of s te maken.
Misschien is de bakolie zo dik geworden dat het pas wil als de olie dunner is door de warmtequote:Op maandag 15 mei 2017 10:01 schreef Jism het volgende:
Denk dat je eerder richting revisie moet gaan denken ipv bakflush alleen.
Als het na 4 minuten pas kan dan duidt dat op een temperatuur-kwaal. Ik weet er het fijne niet van maar automaatbakken zijn erg gevoelig.
Geen idee, kep geen verstand van versnellingsbakken inwendig.. zitten tandwielen in en lagers en olie en een filter, en dat moet allemaal goed zijn, anders doettie het niet.quote:Op maandag 15 mei 2017 08:18 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zoals het mij uitgelegd is, hebben de Mercedes automaatbakken (in ieder geval die van een aantal modellen) geen afzonderlijke achteruitversnelling, maar wordt er een tandwiel tussen gezet bij inschakelen van de "R".
Bij de verschillende standen C en S wordt een andere wegrijversnelling gekozen, waardoor er effectief 2 achteruitversnelingen ontstaan.
Ik ben geen techneut en schrijf op wat ik begrepen heb van wat mij uitgelegd is. Er zijn er vast die dat beter kunnen (SD?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |