abonnement Unibet Coolblue
pi_170956583
Hier nog een leuk artikel van escxtra:

https://www.escxtra.com/2(...)lvador-returns-home/

Salvador en Luisa hebben dus allebei een trofee gekregen, maar hebben er een gegeven aan de omroep RTP en de ander aan hun ouders.

Op het Escunited forum zei een Portugees ook al dat op de Portugese tv bij zo'n beetje elk programma (van het journaal tot Got Talent) er overal mini-trofeetjes verschijnen. Iedereen is zo trots daar, geweldig!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 12:10:01 #102
163650 Greys
pi_170956889
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 11:54 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Is dit de eerste keer dat 2 keer op rij een land wint dat het jaar ervoor niet meedeed?
Klopt ja. Scherp!

Nederland ook maar jaartje overslaan? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 15 mei 2017 @ 12:14:49 #103
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170956987
Hoe kan het dan Denemarken toch in de finale stond?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 12:18:26 #104
163650 Greys
pi_170957077
HATSEKIDEE

The song is already set to become one of the most successful Eurovision entries of recent years commercially.

Read more: http://metro.co.uk/2017/0(...)36952/#ixzz4h8ozbWNA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 12:25:04 #105
163650 Greys
pi_170957241
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:14 schreef sararaats het volgende:
Hoe kan het dan Denemarken toch in de finale stond?
Die vraag kan je misschien beter in Denemarken topic stellen ipv Portugal topic. En ik snap je vraag niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170957424
Met het oude puntensysteem zou Salvador trouwens nóg een record hebben verbroken (naast de hoogste score ooit en de meeste 12 punten): namelijk het hoogste percentage aan beschikbare punten.
Als hij 417 punten had gehaald uit de totaal beschikbare 492 (41x12), dan had hij 85% van het totale aantal punten gekregen. Voorheen stond dat record op naam van Brotherhood of Man, die in 1976 wonnen met 80% van de beschikbare punten. :o

Tuurlijk hebben we nu een nieuw systeem en voor de statistieken is dit nutteloos, maar ik vind het toch echt zo tof om dit allemaal te weten. :D Het geeft echt aan dat Europa nooit eerder zo unaniem was.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_170957444
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:18 schreef Greys het volgende:
HATSEKIDEE

The song is already set to become one of the most successful Eurovision entries of recent years commercially.

Read more: http://metro.co.uk/2017/0(...)36952/#ixzz4h8ozbWNA
En van tevoren iedereen maar roepen dat dit nooit een hit zou kunnen worden (zelfs de fanatieke Wiwi's riepen dat veel). Wat een baas. _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 12:48:54 #108
163650 Greys
pi_170957695
Zie ook diverse tweets uit verschillende landen dat ze het op de radio horen. Was net op BBC radio.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 15 mei 2017 @ 12:51:34 #109
400532 Forbry
Tja ...
pi_170957736
Ik had/heb weinig tot niets met het liedje van Portugal, puur omdat het mijn smaak gewoon niet is. Alleen in een bepaalde setting denk ik het nog wel leuk te kunnen vinden, maar vrees dat voor die setting op zijn minst een liter alcoholische drank nodig is en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken :P

Maar buiten dat het gewoon mijn smaak nummer niet is, zie ik de kwaliteit van het nummer wel, de kwaliteit van het optreden wel en het charisma van de zanger wel. Het is al met al gewoon zeker wel een bijzonder geheel en in die zin is het zo dat ik Portugal/Salvador (en zijn zus) deze overwinning zeker wel gun. ^O^

en @ Greys, ook namens mij nog gefeliciteerd hè, ook jou is deze overwinning meer dan gegund *; Hoewel ik zelf pas echt 'aansloot' voor de finale, had ik voor die tijd al wel wat van jouw (heerlijke) enthousiasme meegekregen ;)
Tails tell tales
  maandag 15 mei 2017 @ 12:57:18 #110
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_170957814
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:18 schreef Greys het volgende:
HATSEKIDEE

The song is already set to become one of the most successful Eurovision entries of recent years commercially.

Read more: http://metro.co.uk/2017/0(...)36952/#ixzz4h8ozbWNA
Ik wil je nog steeds feliciteren, dus bij deze. want als ik met iemand meegeleefd heb afgelopen weekend, ben jij het wel.
Overigens, ook felicitaties van mijn dochter die nu tijdelijk in Portugal woont en zondagochtend blij naar haar werk ging.
Chapeau Greys.
  PR en moderator maandag 15 mei 2017 @ 13:00:14 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170957854
En Greys maar denken dat dit nummer en zijn interpretatie daarvan niet in de smaak zou vallen O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:03:49 #112
163650 Greys
pi_170957903
Nou wat lief van jullie! :@ O+
Dankjewel! Echt!

Moira, dat was uiteraard ook een beetje zelfbescherming en niet te veel verwachtingen hebben enzo, maar eerlijk is eerlijk, ik dacht nooit dat het zó zou aanslaan en zo overtuigend ongeveer alles zou winnen. Ik dacht oprecht dat deze muziek voor een kleinere groep zou zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:06:00 #113
163650 Greys
pi_170957928
En hierbij ook nog even m'n excuses voor de nogal hypere hysterie hier van mij de afgelopen weken. Fijn dat jullie het volhielden of in elk geval heel knap deden alsof. :+

Het was sterker dan ik zelf, mijn enthousiasme over deze inzending was zo enorm dat ik me kan voorstellen dat sommigen het schijtirritant vonden. :P

En ik ben bang dat dat nog wel even duurt dus toegang tot dit topic op eigen risico hahaha.

Erg bedankt voor jullie medeleven! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator maandag 15 mei 2017 @ 13:07:09 #114
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170957943
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:03 schreef Greys het volgende:
Nou wat lief van jullie! :@ O+
Dankjewel! Echt!

Moira, dat was uiteraard ook een beetje zelfbescherming en niet te veel verwachtingen hebben enzo, maar eerlijk is eerlijk, ik dacht nooit dat het zó zou aanslaan en zo overtuigend ongeveer alles zou winnen. Ik dacht oprecht dat deze muziek voor een kleinere groep zou zijn.
Ik vind 't ook wel gaaf dat 'echte muziek' toch het ESF kan winnen _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:08:21 #115
163650 Greys
pi_170957949
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:57 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik wil je nog steeds feliciteren, dus bij deze. want als ik met iemand meegeleefd heb afgelopen weekend, ben jij het wel.
Overigens, ook felicitaties van mijn dochter die nu tijdelijk in Portugal woont en zondagochtend blij naar haar werk ging.
Chapeau Greys.
Dankjewel! O+
En wat tof voor je dochter zeg! Doe haar maar de groeten van de grootste Nederlandse fan van hun inzending. Zeer verdiend gewonnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:09:33 #116
163650 Greys
pi_170957960
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:51 schreef Forbry het volgende:
Ik had/heb weinig tot niets met het liedje van Portugal, puur omdat het mijn smaak gewoon niet is. Alleen in een bepaalde setting denk ik het nog wel leuk te kunnen vinden, maar vrees dat voor die setting op zijn minst een liter alcoholische drank nodig is en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken :P

Maar buiten dat het gewoon mijn smaak nummer niet is, zie ik de kwaliteit van het nummer wel, de kwaliteit van het optreden wel en het charisma van de zanger wel. Het is al met al gewoon zeker wel een bijzonder geheel en in die zin is het zo dat ik Portugal/Salvador (en zijn zus) deze overwinning zeker wel gun. ^O^

en @ Greys, ook namens mij nog gefeliciteerd hè, ook jou is deze overwinning meer dan gegund *; Hoewel ik zelf pas echt 'aansloot' voor de finale, had ik voor die tijd al wel wat van jouw (heerlijke) enthousiasme meegekregen ;)
Dankjewel! Hardop lachen om je eerste stukje want ik zie het voor me en snap je. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170958021
Ik blijf er bij dat, van de 20+ ESF's die ik bewust heb meegemaakt, dit toch echt de beste winnaar is. Ik ben muzikaal gezien een behoorlijke snob. Dat dit dan ook wint is echt een overwinning voor de muziek en geeft mij veel vertrouwen in de komende jaren op het ESF. Sowieso is kwalitatief de weg omhoog al enkele jaren geleden ingezet. Dit draagt alleen maar bij aan de toekomstbestendigheid van het feest.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:14:44 #118
163650 Greys
pi_170958054
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ik blijf er bij dat, van de 20+ ESF's die ik bewust heb meegemaakt, dit toch echt de beste winnaar is. Ik ben muzikaal gezien een behoorlijke snob. Dat dit dan ook wint is echt een overwinning voor de muziek en geeft mij veel vertrouwen in de komende jaren op het ESF. Sowieso is kwalitatief de weg omhoog al enkele jaren geleden ingezet. Dit draagt alleen maar bij aan de toekomstbestendigheid van het feest.
_O_

(ik werd er ook vrij blij van dat Hongarije in eigen taal door het publiek de top 10 in gezwiept werd!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170958122
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ik blijf er bij dat, van de 20+ ESF's die ik bewust heb meegemaakt, dit toch echt de beste winnaar is. Ik ben muzikaal gezien een behoorlijke snob. Dat dit dan ook wint is echt een overwinning voor de muziek en geeft mij veel vertrouwen in de komende jaren op het ESF. Sowieso is kwalitatief de weg omhoog al enkele jaren geleden ingezet. Dit draagt alleen maar bij aan de toekomstbestendigheid van het feest.
Eens met alles. _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 15 mei 2017 @ 13:24:33 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170958197
Dit zijn wel in een keer heel veel prikkels voor hem. Ik hoop dat hij er goed mee om weet te gaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 15 mei 2017 @ 13:28:20 #121
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_170958254
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel! O+
En wat tof voor je dochter zeg! Doe haar maar de groeten van de grootste Nederlandse fan van hun inzending. Zeer verdiend gewonnen.
Geen dank en zal ik doen. En by the way, ik vond je hypere hysterie, zoals je het zelf noemt, helemaal niet vervelend, maar heel eerlijk.
Ik gun jou nog wel een week extra vakantie volgende week, dat wel.
pi_170958334
Jup, er was voorheen een duidelijk pre-Lordi tijdperk en een post-Lordi tijdperk. Dit hield in dat het ESF er een nieuwe fanbase bijkreeg, maar daarmee verloor het ook een groep mensen die puur om het ontdekken van nieuwe songs en muziek naar het festival keken. De winsten van Rybak en Loreen toonden aan dat er een combinatie mogelijk is tussen het hebben van een goed liedje en een act. En de laatste twee winnaars gaven emotie en gevoel weer een betekenis in de songfestival-muziek en ze toonden aan dat een winnende song niet betekent dat het een 'pop-hit' is.

Ik merkte wel in de reacties hoezeer het publiek en de verschillende fanbases naar het songfestival zijn gaan kijken in de loop der jaren. Mensen die het festival kennen van Pre-Lordi zijn blij en nostalgisch dat het weer om de muziek draait, terwijl die andere generatie van LOL, memes, camp en gayshit het saai vinden en niet echt snappen waarom dit wint. Voor mij is dit moeilijk te begrijpen, totdat ik die Verka in de show zag en dat nu wel kon waarderen, i.t.t. die periode van 2005-2010 waarin ik hier met afschuw naar keek.
Zowel de serieuze, donkerste ballade als de meest campy foute discohit hebben uiteindelijk hun appeal en maken uiteindelijk dit festival tot het mooiste muziekfeest. En diversiteit in zowel kleine liedjes als bombastisch geschreeuw zorgt ervoor dat er een zo groot mogelijke groep blijft kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:36:31 #123
163650 Greys
pi_170958386
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:24 schreef Mani89 het volgende:
Dit zijn wel in een keer heel veel prikkels voor hem. Ik hoop dat hij er goed mee om weet te gaan.
“I still don’t know how I’m going to deal with all this”, he commented.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 mei 2017 @ 13:37:23 #124
163650 Greys
pi_170958398
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:28 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Geen dank en zal ik doen. En by the way, ik vond je hypere hysterie, zoals je het zelf noemt, helemaal niet vervelend, maar heel eerlijk.
Ik gun jou nog wel een week extra vakantie volgende week, dat wel.
Hahaha, ik ga deze week een paar avonden (heel) vroeg naar bed. ;)
En fijn dat je het niet vervelend vond. Ik vond mezélf soms zelfs vervelend. :@ Ik laat me altijd heel erg meeslepen door dingen die ik erg mooi vind. Dankjewel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 15 mei 2017 @ 14:41:45 #125
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_170959377
Ik gun het Portugal van harte dat ze gewonnen hebben. Begin het liedje wel steeds meer te waarderen, ook al stond het voor mij vanaf het moment dat het bekend werd laatste in mijn gehele lijst (was overigens met Jamala ook zo). Blijkbaar ben ik niet zo van dat soort liedjes :9

Maar nu krijgen we dit gezeur weer (is het geen Oostblok, dan is het vriendjespolitiek en als het geen vriendjespolitiek is, dan is het dit):

Salvador Sobral won zaterdag voor Portugal het Eurovisiesongfestival met een ingetogen liefdesliedje. Dat de excentrieke zanger aan hartproblemen lijdt, maakte zijn verhaal des te aangrijpender. Maar uit een persbericht van z'n manager blijkt dat dat nieuws volledig uit de lucht gegrepen is. Sobral zou helemaal geen hartproblemen hebben maar recupereren van een veel minder erge ingreep.

Salvador Sobral had de repetities voor de eerste halve finale gemist. Zijn zus Luisa, die ook het nummer had geschreven, had z'n plaats ingenomen en zou ook gaan optreden in de halve finale en misschien wel de grote finale, moest de gezondheid van haar broer het hem niet toelaten zelf op het podium te staan. Salvador Sobral zou namelijk lijden aan een hartprobleem en zou een harttransplantatie nodig hebben.

Volledig onwaar
In een persbericht, dat al verscheen op de Portugese website Jornal de Noticias nog voor de eerste halve finale, ontkent Sobrals manager Ana Paulo dat echter met klem. De geruchten van vermeende hartproblemen zouden volledig onwaar zijn. "Ik heb daar verder niets meer over te zeggen", zei Paulo nog. Het waren wel gezondheidsproblemen die hem van de repetities weg hielden, maar die waren veel minder erg dan werd aangenomen. "Hij is herstellende van een herniaoperatie. Het Songfestival komt niet in het gedrang, en de carrière van Salvador al helemaal niet", stelde zijn manager.

http://www.msn.com/nl-nl/(...)zPsO&ocid=spartanntp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')