abonnement Unibet Coolblue
pi_170931192
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  zondag 14 mei 2017 @ 12:53:26 #2
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170933203
Dank je, Selv!

Ik zal ze sowieso goed bewaren voor 't fok-flesweigeraars-pakket :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170933246
Natuurrubber flesspenen zijn ook wat ruwer dan een siliconenspeen :) Dat was de enige speen (zowel tuttel als flesspeen) die mini hier wilde. Dacht eraan toen ik de pantytruuk zag.
  zondag 14 mei 2017 @ 12:58:49 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170933290
Ja, Sam opperde ook al een natuurrubberen speen. Ook nog het overwegen waard.

Enig idee of ik die ook makkelijk in een winkel kan kopen? Ik vind het zo zonde dat ik nog meer verzendkosten moet betalen dan dat die speentjes kosten als ik ze online bestel.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170933336
Ik kocht die van nuc (passen op difrax) bij de etos, maar daar zijn ze nu uit het assortiment helaas. Bij de natuurvoedingswinkel kunnen ze ze vaak wel bestellen. Of webwinkels met afhaalmogelijkheid in de buurt misschien?
pi_170933728
L. heeft vannacht de hele nacht (!) aan mijn borst gelegen en ik kon haar niet afkoppelen. Ze komt al sinds haar geboorte (met enkele uitzonderingen) minimaal drie keer per nacht, maar als ze daarna gewoon verder slaapt vind ik dat nooit zo'n probleem. Nu dus niet en ik heb al twee nachten niet tot nauwelijks geslapen daardoor. Komende nacht gaat man zich over haar bekommeren in de hoop dat we iets kunnen doorbreken (niet laten huilen oid, maar iig geen borst aanbieden, muv om 3 uur of zo een keer), maar dat vind ik best slikken met zo'n ukje. ;(
pi_170936621
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:26 schreef Selvaria het volgende:
L. heeft vannacht de hele nacht (!) aan mijn borst gelegen en ik kon haar niet afkoppelen. Ze komt al sinds haar geboorte (met enkele uitzonderingen) minimaal drie keer per nacht, maar als ze daarna gewoon verder slaapt vind ik dat nooit zo'n probleem. Nu dus niet en ik heb al twee nachten niet tot nauwelijks geslapen daardoor. Komende nacht gaat man zich over haar bekommeren in de hoop dat we iets kunnen doorbreken (niet laten huilen oid, maar iig geen borst aanbieden, muv om 3 uur of zo een keer), maar dat vind ik best slikken met zo'n ukje. ;(
hier was dat ook. vriend heeft op de bank geslapen met jason en de fles met afgekolfde melk aangeboden. ik heb toen alleen om 00.00 en 06.00 gevoed. ging prima zolang ik maar niet in de buurt was
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170937852
Oei sterkte selv, snap dat dat idd niet fijn is...

Sylver ik bedoel idd de 0 speen van Avent, die heeft extra ruwe stukjes op de speen en gaat nog langzamer, die heb ik hier (met een 60 ml flesje) ongebruikt (wel afgewassen), ik kan m zo opsturen want de 1 speen is hier prima. Of als jij m niet wilt voor selvaria misschien, als ze daar t minst slecht uit drinkt?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170939593
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:41 schreef tombolafan het volgende:
Oei sterkte selv, snap dat dat idd niet fijn is...

Sylver ik bedoel idd de 0 speen van Avent, die heeft extra ruwe stukjes op de speen en gaat nog langzamer, die heb ik hier (met een 60 ml flesje) ongebruikt (wel afgewassen), ik kan m zo opsturen want de 1 speen is hier prima. Of als jij m niet wilt voor selvaria misschien, als ze daar t minst slecht uit drinkt?
Wat lief. :* Maar wij hebben er al 2 van. :)
  zondag 14 mei 2017 @ 18:22:55 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170942310
Selv -O- is het echt drinken of gebruikt ze je als levende speen? I. Deed het ook maar wilde gewoon een speen, maar dan geen speen maar tepel :'( 3 weken stug doorgezet met toch elke keer een speen geven en ineens uit het niets pakte ze toch ineens de speen.

Had gelijk de hoop dat ze dan ook wel een fles wilde maar dat is nog steeds niets.
pi_170942920
Ze drinkt een beetje en sabbelt dan lekker verder. Ik heb dus echt het idee dat ze me als speen gebruikt. Als ik zelf kon slapen had ik dat niet zo'n probleem gevonden, maar dat lukt me dus niet meer. }:|
  zondag 14 mei 2017 @ 19:07:42 #12
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170943271
Ja hier ook. En in eigen kamer slapen? I. Kwam dan ook nog steeds vaak maar in de tussentijd sliep ik wel. Nu met speen komt ze nog zo een 2 a 3x per nacht. Maar dat is nu voeden en weer slapen in eigen bed met speen.
pi_170943462
Haar eigen kamer is een gedeelde kamer met N., dus dat lijkt me nog niet zo handig. We hebben evt wel een ruime overloop waar nog een ledikantje zou kunnen staan indien nodig, maar ik weet überhaupt niet hoe ik haar in een ander bed dan het onze moet krijgen. :P Overleggen werkt nog niet zo goed tnt, ook niet in de co-sleeper.
  zondag 14 mei 2017 @ 20:19:05 #14
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170944932
Nee dat ik idd niet zo handig. Denk dat je dan 2 wakkere kinderen hebt. Wij legden haar wel vaak wakker in dr bedje en tot ze de speen nam was het wiegen, liedjes zingen en 3000 andere manieren proberen om haar in slaap te krijgen :')
Ik kan dat overleggen ook niet. Man lukte het wel vaak. Dan voedde ik haar in slaap, gaf haar aan man (daar werd ze niet of nauwelijks wakker van) en dan legde man haar in bed.
pi_170949092
Oe, Selvaria dat klinkt als sloopritme! Hopelijk helpt het laten troosten door man. Als dat niet zo is, dan hoop ik dat ze bezig is met Ultra efficiënt bijregelen en dat dan met drie nachten klaar is :*
Mijn zus trok pas een ontzettend meelijdend gezicht toen ik blijmoedig vertelde dat dreumes nu de afgelopen nachten doorslaapt (de hoektanden zijn door *O*). Kwestie van gewenning denk ik, dat ik er niet zo mee heb gezeten (net wat Sel zei: als het drinken-slapen is, is driemaal per nacht doenlijk). Eerste sliep met 13 mnd voor het eerst door, tweede nu dus met 15.5 mnd :')
  zondag 14 mei 2017 @ 23:18:20 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_170950604
Ik heb heb tips selvaria, maar ik hoop dat het snel doorbroken wordt :*

Ik begin licht nerveus te worden over mijn productie. De afgelopen twee maanden heb ik eigenlijk continu wel volle borsten gehad. Altijd veel melk. En van de een op de andere dag is dat weg. Ik kan er echt de vinger niet op leggen. Hij komt niet minder vaak. Ik ben niet ziek (hoogstens wat verkouden) en niet ongesteld. Waar zou het nou aan liggen en wat kan ik er aan doen? Komt dat vanzelf weer goed? Hij drinkt nu uiteraard vaker en vaak twee borsten ineens, en hij slikt gewoon veel minder weg dan voorheen. ;(
disclaimer
  zondag 14 mei 2017 @ 23:34:44 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170951017
Je hebt toch net een periode blokvoeden gedaan? Dat remt toch (expres) de productie? :@
Kwak
pi_170951280
Vraag en aanbod eindelijk op elkaar afgestemd?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 mei 2017 @ 23:48:16 #19
269689 crew  Viv
pi_170951345
Dat de borsten minder vol voelen en toch genoeg produceren kan wel, maar had SQ niet een boze Noud aan de borst onlangs? En wat kwak zegt.
  maandag 15 mei 2017 @ 02:42:52 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_170952787
Ja het kan heel goed dat ik gewoon 2 maanden overproductie heb gehad hoor! Maar omdat noud nu ook weer zo vaak komt...
Nouja, lekker veel aanleggen maar en het zal wel loslopen :)
disclaimer
  maandag 15 mei 2017 @ 06:24:33 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170952989
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:41 schreef tombolafan het volgende:
Oei sterkte selv, snap dat dat idd niet fijn is...

Sylver ik bedoel idd de 0 speen van Avent, die heeft extra ruwe stukjes op de speen en gaat nog langzamer, die heb ik hier (met een 60 ml flesje) ongebruikt (wel afgewassen), ik kan m zo opsturen want de 1 speen is hier prima. Of als jij m niet wilt voor selvaria misschien, als ze daar t minst slecht uit drinkt?
Thanks! Ik wacht de breastflow flessen even af, maar anders hou ik me graag aanbevolen :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:34 schreef kwakz0r het volgende:
Je hebt toch net een periode blokvoeden gedaan? Dat remt toch (expres) de productie? :@
Hier dacht ik ook gelijk aan SQ.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170953522
hoe is het gwgaan selv?

hier is de spruw zogoed als verdwenen dankzij de fluconazol! geen witte waas en vlaasjes meer. ik moet nog een paar dagen doorgaan maar het ziet er veelbelovend uit. ik wil de fles dan dus ook weer uitzwaaien want het was nu 70%fles en 30 borst maar ik wil dat op zijn minst omdraaien.

productie is enorm gekelderdm gewoon vaak aanleggen en evt navoeden met de fles voldoende? hij komt nog elke 3 uur ongeveer
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170953754
Dat en evt nog nakolven is alles dat je kan doen denk ik Sam.

Het is fantastisch gegaan. :o Ik heb om half 11 gevoed en met man afgesproken dat hij me om 2 uur weer wakker mocht maken voor een nachtvoeding en dan om 6 uur weer voor de ochtendvoeding. In de tussentijd moest hij zich dan maar zelf redden. Ik ging enorm gespannen slapen, maar mevrouw heeft het dus gewoon gepikt. *O* Om half 2 was ze wakker en daarna om kwart over 6 weer en in de tussentijd heeft man haar niet gehoord. Nu gaan we het een paar dagen zo aanpakken (ik sliep dus beneden) in de hoop dit blijvend te doorbreken en dan kan ik hopelijk ook weer gewoon boven slapen zonder als speen gebruikt te worden. :)
pi_170953795
SQ, let even op dat ie voldoende plast. Zo ja, komt er genoeg binnen. Ik denk dat je productie beter afgestemd raakt en dat hoort ook rond deze periode: http://kellymom.com/hot-topics/milkproduction/
  maandag 15 mei 2017 @ 10:06:52 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_170954578
Ja hij piest voldoende en kakt ook nog minimaal 6 keer per dag.
Thanks voor de reacties, ik ben er weer wat geruster op. Vannacht leek er ook alweer wat meer melk te zijn :)
disclaimer
pi_170957625
*O* dat klinkt heel hoopgevend Selvaria!
Hehe, SQ, 6 x poepen per dag tijdens een bijregel periode :D . Die kleine van je doet dus niet zuinig aan
pi_170958546
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:45 schreef Vosje6 het volgende:
*O* dat klinkt heel hoopgevend Selvaria!
Hehe, SQ, 6 x poepen per dag tijdens een bijregel periode :D . Die kleine van je doet dus niet zuinig aan
Ja! *O* Dat ik net weer op het kdv heb zitten voeden vergeten we maar even. :')
pi_170959194
Mooi dat dat werkt Selvaria :D.
Hier ook wel eens zo gedaan dat ik een nachtje in andere kamer sliep en vriend dan naast baby ging liggen. Dan sliep ze ineens door :') of ze wordt wakker, vriend legt haar tegen hem aan en ze tukken weer verder.
Vond ik ook wel eng in het begin, zo'n kleintje zo lang laten slapen. Als ze echt honger heeft gaar ze wel huilen maar dat voorkom ik ook liever maar ja rust enzo.

Ik leg uit automatisme aan als ik wakker van haar word, ben toch wakker en word onrustig van gedraai :@... Of ik ben bang dat als ik haar niet voed dat ik met een uur alsnog wakker gemaakt word ofzo dus dan voed ik maar... En ben ik een halfuur wakker door het voeden en kost me meer energie dan niet voeden.
pi_170975825
hij is niet voldaan na de borst ( logisch niet genoeg voeding) nu weet ik dat ik veel moet aanleggen maar hij word boos omdat er niks meer komt. moet ik toch navoeden met de fles? ik kan vandaag niet de hele dag met hem aan de borst lopen want vanmiddag begin ik met werken. aanleggen kan wel hij gaat mee maar ik kan geen uren bezig zijn
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170977126
wisselvoeden doe je al Sam? Eerst borst 1, dan 2 en dan eventueel weer terug naar 1 en weer opnieuw? Vandaag misschien niet handig, maar wel de snelste manier om je productie weer omhoog te trekken.
Als je toch moet navoeden, zou je dat ook met een borstvoedingshulpset kunnen doen, dan worden je borsten wel gestimuleerd, en hij krijgt gewoon melk. En niet te grote voedingen he, hij is nog maar mini.. Er is een rekenmethode voor:
Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Beter ietsje minder bijvoeden dat hij sneller weer honger heeft..

Ik vind dat je het super doet trouwens, zo lang al aan het worstelen. Ik gun het je dat het lukt!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 16 mei 2017 @ 23:31:07 #31
269689 crew  Viv
pi_170994047
Sam, wat begin je snel met werken, je baby is nog geen 8 weken oud ofzo? Ben je eigenlijk wel aan uitrusten toegekomen? :*
pi_171014671
wisselvoeden doe ik inderdaad al. wel merk ik dat de stal terug naar borst groot is. ik wil wel maar ben moe. morgen ga ik lekker een dagje niks doen dus volop met de borstvoeding bezig zijn. hij drinkt zowiezo niet hele grote hoeveelheden. van het cb mag hij flessen van 180 en dat 4 of 5 keer. ik maak 120 en hij laat standaard 50/60 staan en wil dan 1.5 uur later pas weer eten. juist omdat ik hem niet wil volproppen laat ik dat ook gewoon gebeuren.

viva, nee niet echt. maar in mijn situatie is het wel echt nodig. ik ben gastouder en de moeder van mijn opvangkindjes is wel heel begripvol we bouwen langzaam op.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_171016400
Wat doe je het goed Sam, je bent er maar druk mee :*

Baby ligt niet meer bij ons op de kamer, maar ik voed wel bij de eerste geluidjes om man en peuter maar niet te wekken. Afgelopen week is dat ineens weer om de 2/3 uur, best vermoeiend wel :O
pi_171028026
Met zulke nachten belandde baby toentertijd na voeding 1 of 2 tussen ons in. Dan sliep iedereen beter :)
pi_171029713
Oi Sam dat is wel heel snel, ik ben ook wel eerder weer begonnen met gastouderen dan na de 12 weken maar niet al met 7 weken... Heeft het gastouderbureau geen vervanger voor je vraagouders gezocht, dat t nu alweer 'moet'?

Even een vraagje, morgen moet ik weer naar kantoor. Volgens alle formules zou m'n smurf ongeveer 110-120 ml per fles moeten drinken maar ze drinkt uit de fles steeds maar 60 ml :(

Nou geef ik maar flessen mee van 60 ml, en dan een extra fles (voor als ze ineens om de 2 ipv om de 3 uur komt), en ik zit in de buurt dus kan bij hoge nood de gekolfde melk brengen maar t zit me toch niet zo lekker dat ze maar de helft drinkt. Iemand tips/ervaring met zoiets?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171029851
Mijne dronk ook nooit de hoeveelheid die zou 'moeten'. En nog steeds niet trouwens en ze doet het hartstikke goed :s)
Ik zou gewoon doen wat je al van plan bent dus met extra fles.
pi_171029915
Ah, mooi dan ga ik er van uit dat mijne dat ook gewoon doet, tnx. Nu alleen nog hopen dat ze t dan niet 's nachts inhaalt _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171029973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:32 schreef tombolafan het volgende:
Oi Sam dat is wel heel snel, ik ben ook wel eerder weer begonnen met gastouderen dan na de 12 weken maar niet al met 7 weken... Heeft het gastouderbureau geen vervanger voor je vraagouders gezocht, dat t nu alweer 'moet'?

Even een vraagje, morgen moet ik weer naar kantoor. Volgens alle formules zou m'n smurf ongeveer 110-120 ml per fles moeten drinken maar ze drinkt uit de fles steeds maar 60 ml :(

Nou geef ik maar flessen mee van 60 ml, en dan een extra fles (voor als ze ineens om de 2 ipv om de 3 uur komt), en ik zit in de buurt dus kan bij hoge nood de gekolfde melk brengen maar t zit me toch niet zo lekker dat ze maar de helft drinkt. Iemand tips/ervaring met zoiets?
Lou heeft als baby nooit meer dan 50 mL per keer gedronken. Ze deed het daar prima op en haalde het dan weer in als we weer thuis waren. Als dreumes dronk ze wel meer, maar nog steeds niet meer dan 100 mL.
pi_171030173
Kleine beetjes uit fles drinken boks! Deed mijn eerste ook (tweede niet, dat is een slokop :'))
Zeker op kdv de eerste tijd met veel geduld van de leidsters 60 per fles (3-4 flessen per dag). Zij begon later wel meer per keer te drinken (record was 3x 120 geloof ik).
Sam; hopelijk zet een dagje rust en wisselvoeden zoden aan de dijk!
pi_171031999
N. heeft ook nooit echt meer dan 120cc gedronken, ook nu drinkt ze nog niet veel meer als ze 's avonds nog een flesje volle melk drinkt.

Ik heb vandaag niet op het kdv gevoed! *O* Ik ben er wel geweest om een extra flesje gekolfde melk te brengen omdat ze de kv niet bliefte (er is toch wel altijd wat he _O- ), maar hey. *O*
pi_171032725
fijn dat je niet hoefde te gaan voeden selv.

tomb, dat konden ze wel maar was niet nodig. de jongens gaan naar de bso als ik niet kan moeder wil namelijk geen andere gastouder. en ik moest ook niet van de vraagpuder maar puur vanwege de financien. ik doe dit nog niet zo heel lang en door ziekte enzo lig ik er al een hele tijd uit waardoor we niks opzij hebben kunnen zetten. vriend werkt nu 6 dagen om het draaiende te houden. het us goed gegaan maar was wel bekaf savonds. vokgende week 3 halve dagen is wel weer even wennen.

vandaag weer paar keer gevoed. de laatste weken ging het goed zonder tepelhoedje maar nu ik hem vaker aanleg trekt hij de huid tussen mijn tepel en tepelhof kapot. nu dus toch maar weer met hoedje. wat ik me dan wel afvraag word er dan voldoende gestimulleerd voor het aanmaken van voldoende voeding?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_171033353
Wat fijn Selvaria!

Vosje, ja samen slapen zou daarin wel makkelijker zijn maar dat durf ik niet zo..

Hoeveelheden: de mijne drinkt schoon op wat ik meegeef, nu 3x130ml, dat is ook wat ik meestal ongeveer kolf dus dat houd ik maar aan.
pi_171033491
Sam, ook als gastouder kun je gewoon een zwangerschapsuitkering krijgen hé! :o Hebben ze dat bij het gastouderbureau niet gezegd?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171033601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:38 schreef tombolafan het volgende:
Sam, ook als gastouder kun je gewoon een zwangerschapsuitkering krijgen hé! :o Hebben ze dat bij het gastouderbureau niet gezegd?
Inderdaad.
Ik ben freelancer en heb een zez uitkering gekregen.
pi_171033746
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:44 schreef Cygne het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik ben freelancer en heb een zez uitkering gekregen.
ik ook, als gastouder
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171034156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:38 schreef tombolafan het volgende:
Sam, ook als gastouder kun je gewoon een zwangerschapsuitkering krijgen hé! :o Hebben ze dat bij het gastouderbureau niet gezegd?
nee ze zei alleen dat ik zelf geld opzij moest zetten. ivm onze financiele problemen is dat niet mogelijk. naja inmiddels weer aan de slag we overleven het wel.

net weer gevoed en ging oke. maar hij word boos aan de borst want het komt niet snel genoeg haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:42:37 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171034901
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:13 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

nee ze zei alleen dat ik zelf geld opzij moest zetten. ivm onze financiele problemen is dat niet mogelijk. naja inmiddels weer aan de slag we overleven het wel.

net weer gevoed en ging oke. maar hij word boos aan de borst want het komt niet snel genoeg haha
Nou, heeeeeeeeeel snel aanvragen dan, mogelijk krijg je nog iets met terugwerkende kracht en anders misschien alleen nog voor de laatste paar weken van je verlof. Zo te horen is elke cent mooi meegenomen.

Hier de link, meteen doen :).
https://www.uwv.nl/partic(...)n-zez-uitkering.aspx
KuikenGuppy
pi_171035597
Wat stoer dat je blijft proberen, Sam! Ik hoop dat je binnenkort eer van je werk krijgt (en gemak en plezier!). En hopelijk lukt de uitkering nog, zonde als je dat misloopt...

Sel, wat goed van je mini! Zo zie je maar, het komt altijd goed (of soort van goed :P ).

Ik was het vandaag zo zat met dat onmisbaar zijn dat ik naar het naburige dorp ben gefietst voor een Medela cupfeeder. En gelijk geprobeerd, dat viel niet tegen. Inderdaad met dat tongetje erin O+ en een beetje doorslikken als we haar slokjes geven... Morgenavond hebben we oppas, die zou hiermee best wat melk naar binnen kunnen krijgen. En over 2 weken, als ik weer wat ga werken, zou dit ook wel een oplossing zijn. Ik heb echt alles voor haar over, als dat betekent dat ik altijd bij haar moet zijn is dat zo, maar als er een manier is waarop ik soms even niet "moet" dan zou dat toch wel prettig zijn...
pi_171036299
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, heeeeeeeeeel snel aanvragen dan, mogelijk krijg je nog iets met terugwerkende kracht en anders misschien alleen nog voor de laatste paar weken van je verlof. Zo te horen is elke cent mooi meegenomen.

Hier de link, meteen doen :).
https://www.uwv.nl/partic(...)n-zez-uitkering.aspx
top dankje!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_171042391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:49 schreef Sam1993 het volgende:
...
vandaag weer paar keer gevoed. de laatste weken ging het goed zonder tepelhoedje maar nu ik hem vaker aanleg trekt hij de huid tussen mijn tepel en tepelhof kapot. nu dus toch maar weer met hoedje. wat ik me dan wel afvraag word er dan voldoende gestimulleerd voor het aanmaken van voldoende voeding?
Dat zou niet moeten Sam, ondanks de frequentie. Lijkt me dat er dan met aanhappen of aanleggen toch iets niet goed gaat. Kan er nog eens een LK meekijken? Evt via een gratis inloop op CB of mamacafe oid?

Over het algemeen zegt men dat de borst minder goed geleegd wordt met een tepelhoedje, dus wees daar wel bedacht op. Eventueel 1x per dag nakolven als je zelf ook merkt dat ze beter leeg kunnen. En let op verstoppingen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')